Bancile romanesti isi cunosc in mai mica masura clientii fata de institutiile financiare europene, arata un studiu al Roland Berger. Una dintre explicatii e legata de necesarul ridicat de timp pe care angajatii bancilor il consuma cu chestiuni administrative si care nu lasa loc pentru o mai buna cunoastere a clientilor.

“Raspunsurile bancilor obtinute in urma studiilor facute de noi arata un grad de cunoastere al clientilor uimitor de redus in Romania. Practic, bancile locale cunosc sub 30% din activele clientilor, sub 40% din activele imobiliare de care clientii dispun si asa mai departe”, a explicat Codrut Pascu, Managing Parner al Roland Berger Strategy Consultants.

Pascu mai spune ca in Romania, dintr-o ora de lucru, cel putin 20 de minute sunt alocate elementelor administrative, care pun presiune pe calitatea si desigur cantitatea timpului alocat clientului.

“In Germania, o banca stie daca clientul ei este o persoana care face des calatorii, asa ca periodic ii trimite oferte personalizate, pe langa ofertele de produse clasice. Sau daca e pasionat de sport, i se ofera produse care sa poata fi folosite in exercitarea pasiunii sale. In Franta, clientii isi pot alege servicii de care au nevoie, in functie de momentul din an sau din viata pe care il parcurg”, a mai spus seful Roland Berger Romania.

Potrivit acestuia, cel mai interesant model este cel spaniol, unde sistemul de interactiune cu clientul este foarte bine pus la punct. “Daca de pilda un client scoate bani de la un bancomat dintr-un aeroport, banca e informata in timp real ca acel client e la aeroport si prin urmare, ca el urmeaza sa faca o calatorie. Asa incat banca ii trimite prin sms o oferta de produse de asigurare de calatorie sau alte servicii destinate calatoriilor”, a conchis Codrut Pascu.