Codrut Pascu, Roland Berger: Bancile romanesti nu isi cunosc clientii, iar serviciile lor pot fi mult imbunatatite

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 10 noiembrie 2009, 11:09 Economie | Finanţe & Bănci

Bancile romanesti isi cunosc in mai mica masura clientii fata de institutiile financiare europene, arata un studiu al Roland Berger. Una dintre explicatii e legata de necesarul ridicat de timp pe care angajatii bancilor il consuma cu chestiuni administrative si care nu lasa loc pentru o mai buna cunoastere a clientilor.

“Raspunsurile bancilor obtinute in urma studiilor facute de noi arata un grad de cunoastere al clientilor uimitor de redus in Romania. Practic, bancile locale cunosc sub 30% din activele clientilor, sub 40% din activele imobiliare de care clientii dispun si asa mai departe”, a explicat Codrut Pascu, Managing Parner al Roland Berger Strategy Consultants.

Pascu mai spune ca in Romania, dintr-o ora de lucru, cel putin 20 de minute sunt alocate elementelor administrative, care pun presiune pe calitatea si desigur cantitatea timpului alocat clientului.

“In Germania, o banca stie daca clientul ei este o persoana care face des calatorii, asa ca periodic ii trimite oferte personalizate, pe langa ofertele de produse clasice. Sau daca e pasionat de sport, i se ofera produse care sa poata fi folosite in exercitarea pasiunii sale. In Franta, clientii isi pot alege servicii de care au nevoie, in functie de momentul din an sau din viata pe care il parcurg”, a mai spus seful Roland Berger Romania.

Potrivit acestuia, cel mai interesant model este cel spaniol, unde sistemul de interactiune cu clientul este foarte bine pus la punct. “Daca de pilda un client scoate bani de la un bancomat dintr-un aeroport, banca e informata in timp real ca acel client e la aeroport si prin urmare, ca el urmeaza sa faca o calatorie. Asa incat banca ii trimite prin sms o oferta de produse de asigurare de calatorie sau alte servicii destinate calatoriilor”, a conchis Codrut Pascu.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

778 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    etichete (Marţi, 10 noiembrie 2009, 12:14)

    otonel [anonim]

    domnul codrut pascu pune etichete peste etichete. dar nu spune pe fata care este problema principala a acestor banci si anume managementul. ce sa faca angajatul? ala mic si negru dupa plantatie? sa aiba el initiativa? pai atata ii trebuie ca e si zburat in secunda doi. nu domnilor super analisti si ziaristi. problema cea mare sunt sefii acestor banci, suficienti, ca sa nu zic altfel, adica prosti gramada dar fuduli, egocentrici, mandri, nu mai e nimeni ca ei, care au reusit ca in acesti ani de crestere nebuna sa angajeze si sa formeze personal dupa chipul si asemanarea lor. din pacate asta e este o alta zona unde Romania a pierdut sansa unei cresteri organice sanatoase. timpul nu poate fi dat inapoi si toti acesti oameni nu mai pot fi inlocuiti, cu atat mai putin schimbati la nivel de comportament.
    • 0 (0 voturi)    
      adevarat strugurelule (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:20)

      nenea [anonim] i-a raspuns lui otonel

      in banci nu se doreste o educatie a angajatilor in scopul acordarii atentiei cuvenite clientilor. daca acesta atentie s-ar acorda, clientul ar putea sti prea multe. clienti multi si dezinformati (varianta indulgenta de la prosti), asta este succesul afacerilor bancare in Romania. la asta se mai adauga si complotul statului...care iubeste prostia, ca din asta e facut statul
  • +1 (1 vot)    
    ... (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:17)

    Mowgli [utilizator]

    ...eu ca si client nu consider reclama un serviciu pe care mi-l face banca.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi