395 milioane de euro, finantare externa pentru linia de metrou Drumul Taberei-Universitate. Berceanu: "Speram ca pana in primavara sa avem consortiul pentru inceperea lucrarilor" 

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Joi, 12 noiembrie 2009, 14:02 Economie | Finanţe & Bănci

Banca Europeana de Investitii si Ministerul Finantelor Publice au semnat un contract de imprumut de 395 milioane de euro pentru tronsonul de metrou Drumul Taberei-Universitate, care reprezinta aproximativ 45% din valoarea totala a proiectului, restul fondurilor urmand sa fie asigurate de la bugetul de stat sau din alte surse. Data finala de utilizare a fondurilor este 31 decembrie 2014.

Valoarea totala a proiectului este 883 milioane de euro, potrivit BEI, iar perioada de rambursare a imprumutului este de pana la 25 de ani, potrivit comunicatului BEI.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat ca nu sursele de finantare sunt problema pentru realizarea rapida a investitiei ci bugetul limitat care impedica Ministerul sa aloce fonduri consistente pentru proiecte. "Daca banii sunt alocati cu taraita, sunt sanse sa finalizam lucrarile si peste 10 ani", a spus Berceanu.

Acesta a mai declarat ca, "daca nu vor fi 20 de contestatii, speram ca pana in primavara sa avem consortiul pentru inceperea lucrarilor".


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1910 vizualizari

  • -8 (14 voturi)    
    adica..golden blitz (Joi, 12 noiembrie 2009, 14:06)

    un domn [anonim]

    de ce consortiu frate bercene ? ca e spaga mica de la o singura firma doar ?
    • +10 (10 voturi)    
      foarte bine! (Joi, 12 noiembrie 2009, 14:44)

      Io [anonim] i-a raspuns lui un domn

      Poa' sa fie si Mama Omida numai sa-l faca naibii odata!
  • -2 (4 voturi)    
    Numai studiul de fezabilitate (Joi, 12 noiembrie 2009, 14:14)

    Porcurorul General [utilizator]

    Si studiul de impact asupra mediului fac atat. Parca si vad ca se vor duce 350 de milioane de euro si nu se va sapa nici 1 m de tunel.
  • -4 (4 voturi)    
    din stenograma (Joi, 12 noiembrie 2009, 14:25)

    supervizor [anonim]

    veste buna pentru berceanu.
    cit va "sifona"? acesta este intrebarea!
    din "stenograma" publicata in evz rezulta ca "Berceanu fura de rupe".
    cind C.Macovei -presedinte ANI- afirma un lucru atit de grav grav, ar trebui sa se seziseze automat parchetul.
    "banii cu taraita" - anormal ptr. tov.ministru, normal pentru investitori. ar trebui sa urmareasca fiecare centima de euro pe "bucati de proiect" caci altfel la noi nu est posibil.
  • +1 (1 vot)    
    intrebare (Joi, 12 noiembrie 2009, 14:27)

    anonim [anonim]

    si cu tronsonul din Bucurestii Noi ce se intampla, de ce nu termina ce au inceput ?
    • +1 (3 voturi)    
      Larometu' l-ai terminat Bercene? (Joi, 12 noiembrie 2009, 15:01)

      Claude [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Bine ca a schimbat numele unei statii pe care cu doua zile inainte declarase ca nu o mai face...
    • +1 (3 voturi)    
      alta mincare de peste (Joi, 12 noiembrie 2009, 16:29)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Acolo deja este un contract in derulare. De ce dureaza atit, asta e alta intrebare... Termenule stimat de dare in functiune este 2011
  • +2 (4 voturi)    
    Acelasi plan, acum mai scump! (Joi, 12 noiembrie 2009, 14:44)

    Bog [anonim]

    Ce e interesant este ca desi proiectul este acelasi, solutia tehnica aceeasi, distanta aceeasi, iar preturile mult mai mici (si cu materialele si cu oamenii), costurile sar de la 523 de milioane de euro in noiembrie 2008 la 700 milioane de euro in noiembrie 2009 (si asta este doar estimarea, realitatea poate fi mult mai sumbra…).

    De unde diferenta de aproape 200 milioane €?
  • +1 (3 voturi)    
    campanie electorala (Joi, 12 noiembrie 2009, 15:06)

    anonim [anonim]

    Invariabil aceasta discutie apare in apropierea alegerilor de orice fel. Asta cu metroul e ca aia cu autostrada suspendata.
    • +1 (1 vot)    
      Mi-ati citit gandurile! (Joi, 12 noiembrie 2009, 17:13)

      Alma [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Eu am renuntat sa mai sper....de aceea am poarasit cartierul meu iubit..Dr Taberei...sincer m-as muta inapoi daca s-ar rezolva cu infrastructura
  • +1 (3 voturi)    
    ... (Joi, 12 noiembrie 2009, 15:12)

    none@none.com [anonim]

    pe pariu c-o sa coste peste 1mld.?

    o sa fie un fel de bechtel underground...
  • -1 (1 vot)    
    metrou (Joi, 12 noiembrie 2009, 15:32)

    da [anonim]

    bai nene mai lasati-ne cu metroul vostru, ca blocati tot cartierul 20 ani de acu' inainte...
  • +2 (2 voturi)    
    Aniversarea de 7 ani a tronsonului Drumul Taberei (Joi, 12 noiembrie 2009, 15:58)

    Casargoz [utilizator]

    Bucuresti, 25 septembrie 2003
    Nr. 1.113

    GUVERNUL ROMÂNIEI

    HOTÃRÂRE

    pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii “Magistrala 5 Drumul Taberei-Pantelimon. Tronsonul Drumul Taberei-Universitate”

    În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 42 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    Art. 1. – Se aprobã indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii “Magistrala 5 Drumul Taberei-Pantelimon. Tronsonul Drumul Taberei-Universitate”, prevãzuti în anexa*) care face parte integrantã din prezentahotãrâre.

    Art. 2. – Finantarea obiectivului de investitii ai cãrui indicatori sunt aprobati conform art. 1 se va face de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, în limita sumelor prevãzute anual cu aceastã destinatie, din credite externe garantate de stat si din alte surse.

    PRIM-MINISTRU

    ADRIAN NÃSTASE

    Contrasemneazã:

    p. Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,

    Ileana Tureanu,

    secretar de stat

    p. Ministrul finantelor publice,

    Gheorghe Gherghina,

    secretar de stat
  • -1 (5 voturi)    
    iar minte barza asta de berceanu (Joi, 12 noiembrie 2009, 16:22)

    tony [anonim]

    iar mint astia fara jena....probabil ce-si zic, le zicem de metrou in dr.taberei si poate pun botul alea cateva sute de mii de locuitori din sectorul 6 si ne voteaza chiorul...mai bine puneau niste panouri cu data inceperii lucrarilor, faceau ceva sapaturi sa fie ceva palpabil, ca de gargara suntem satui, sincer as prefera sa vad cum apare metroul in cartier, fara sa mai zica cineva ceva la tv, fara lansari pt fiecare statie, fara taieri de panglici, pur si simplu....sa se munceasca intens zi/noapte si intr-o zi sa fim invitati sa folosim metroul nou construit....dar nu o sa fie asa ceva in tara asta de gargaristi...
  • 0 (0 voturi)    
    porcii.. (Joi, 12 noiembrie 2009, 17:44)

    ady [anonim]

    cum e posibil sa avem preturi mai mari decat in vest?..de ce trebuie sa atribui un contract de importanta nationala unei firme straine pe bani grei..statul inca se poate organiza,nimeni nu spune ca nu-ti poti face ordine in curtea ta..avem manageri si resurse..incmpetenta acestor indivizi or sa ne coste pe toti..
  • 0 (0 voturi)    
    Tot noi... (Joi, 12 noiembrie 2009, 17:46)

    ana [anonim]

    Tot scalvii pe plantantie vor plati si imprumutl asta.Ca mai toate alea.Dar ce ,,conteste".Lor sa le fie.Cica o fac pentru noi.Nu se gandesc ca ne darama.Halal!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Si marmota construia Metroul.... (Joi, 12 noiembrie 2009, 23:57)

    Gigel [anonim]

    N-ar fi rau sa se faca.

    Dar suntem in campanie electorala, si eu nu mai cred in Mos Craciun.

    In plus, daca termina investitia asa repede, cum mai iau spaga dupa aia?....
    Ca doar dom' Berceanu nu degeaba a fost atat timp ministru la Transporturi, om de nadejde, daca n-ar fi el si alti tovarasi de nadejde s-ar duce totul naibii, ce naiba, ar termina astia maine poimaine autostrada Bucuresti-Brasov.... Nu se poate asa ceva!
  • 0 (0 voturi)    
    De la 523 mil.€ la 883 mil.€! De ce? De unde? (Vineri, 13 noiembrie 2009, 9:04)

    Atitudini [anonim]

    Acu fix un an proiectul costa 523 mil. €!!!

    Dupa ce au scazut toate preturile pe piata constructiilor, iar in proiect nu s-a schimbat nimic, suma sare in sus cu peste 350 mil.€!

    Uitati toata istoria proiectului, inclusiv faptul ca ministerul, pe 3 noiembrie 2008 (acu fix un an) era in aceeasi faza - anunta licitatia:
    http://atitudini.wordpress.com/
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Vineri, 13 noiembrie 2009, 17:41)

    ioio [anonim]

    Probabil o sa inceapa sa sape prin 2011-2012 si va fi gata prin 2040-2050 dupa cum se misca lucrurile in Romania. Daca s-au chinuit la 3 statii timp de 20 de ani, atunci nu trebuie sa ne asteptam la realizari prea rapide... probabil nepotii nostri vor prinde metrou in dr. taberei


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi