Bugetul pe 2010 se afla inca in stadiu de redactare, desi expira termenul convenit cu FMI in vederea adoptarii de catre Parlament

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 9 decembrie 2009, 17:57 Economie | Finanţe & Bănci

Termenul convenit cu Fondul Monetar International (FMI) in vederea adoptarii de catre Parlament a bugetului de stat pe 2010 expira joi, 10 decembrie. Cu o zi inainte de expirarea termenului, proiectul de buget se afla inca in stadiu de redactare, nefiind aprobat nici macar de Guvern. "Urmeaza sa se ia o decizie politica privind alocarile in domenii prioritare precum infrastructura, investitiile, sanatatea si educatia", a declarat purtatorul de cuvant al Guvernului, Ioana Muntean.  

In aceste conditii, nu exista semne ca proiectul va fi adoptat prea curand. Potrivit Ioanei Muntean, proiectul de buget a fost redactat in mare parte, iar dupa decizia politica va fi asumat si trimis Parlamentului. Premierul in exercitiu Emil Boc a declarat in urma cu o zi ca bugetul de stat pe 2010 va trebui asumat de un nou Guvern ce ar putea fi instalat la sapte-zece zile dupa ce Curtea Constitutionala va valida rezultatul alegerilor prezidentiale.

Presedintele Traian Basescu a promulgat pe 2 decembrie actul normativ care completeaza Legea privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, modificare care permite Guvernului demis sa trimita Parlamentului proiectul de buget.

Potrivit angajamentelor luate in fata FMI, bugetul pe 2010 trebuia aprobat cel tarziu pana pe 10 decembrie, in conditiile in care boardul FMI avea programata in 15 decembrie sedinta in care se discuta acordarea celei de-a treia transe din imprumutul Romaniei. Insa, in situatia actuala, intalnirea programata pentru 15 decembrie va fi amanata. Emil Boc a afirmat ca oficialii FMI vor veni cand va exista stabilitate. "Ei au spus foarte clar: cand vom avea stabilitate, vin", a precizat Boc.


Citeste mai multe despre   












Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online s-a incheiat

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania au raspuns vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Citeste raspunsurile invitatilor pe StartupCafe.ro

1397 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    cum asa, boc refuza sa vada "interesul national"? (Miercuri, 9 decembrie 2009, 18:14)

    Dan [anonim]

    e oare posibil?

    apropo, membrii guvernului au luat salarii in perioada de "preaviz"?
  • -4 (4 voturi)    
    e absolut normal (Miercuri, 9 decembrie 2009, 18:25)

    bila [anonim]

    dupa ce aia au bagat tara in criza acum 3 luni, basescu are nevoie de atuuri in negocieri iar alesii din parlament care incalca legile in picioare trebuie sa raspunda poporului.
    au bagat tara in criza ptr ca au vrut sa cistige alegerile. nu le-a pasat de noi ci doar de ei.
    vor fi bani, stati linisiti ca totul se face cu cap.
    • 0 (2 voturi)    
      poc (Miercuri, 9 decembrie 2009, 19:04)

      CMihai [utilizator] i-a raspuns lui bila

      Nu ai dreptate. Pe octombrie 15 trebuiau sa depuna draft-ul la parlament. E, ei au fost dizolvati pe 13 da? Cu doua zile inainte sa fie data limita de prezentare a proiectului. E, daca erau atunci la zii cu aceasta problema, atunci mai aveau o zii de lucru si o zii de redactare. Legea trecuta in noiembrie a fost promulgat pe 2 decembrie. Daca faceau cum trebuie, si sa zicem cand au fost demisi nici n-au mai lucrat la proiect, acum trebuia sa termine si sa redacteze (5 decembrie). Deci este de neacceptat ca au primit avizul de la parlament, si porma de la presedinte si ei pe 9 decembrie tot nu au nimic, desii in momentul in care a trecut pe 13 octobrie motiunea de cenzura ei ar fii trebuit sa aiba gata proiectul. Am zis: accept pe Basescu ca invingator, insa pe Boc, Pogea si Udrea nu mai vreau sa vad acolo ca sunt incompetenti de zile mari ... au demonstrat asta si cu PSD si fara PSD. Si guvernul e atat de bun cat prim ministrul, si econoomia atat de buna cat ministerul economiei, si finantele cat ministerul de finante ...
      • 0 (0 voturi)    
        desigur... (Joi, 10 decembrie 2009, 0:48)

        mda [anonim] i-a raspuns lui CMihai

        ca tu, daca te da firma afara, in ultima zi de lucru stai peste program ca sa termini treaba. si daca te mai cheama ca are nevoie doua zile de tine ca sa mai muncesti ceva dupa ce te-a dat afara, alergi sa mai faci niste treaba. da' pe parlamentari de ce nu te superi? da' pe psd care mentine climatul de instabilitate de ce nu te superi? de ce ti se pare anormal ca presedintele votat sa numeasca premierul din partidul care are cele mai multe voturi in parlament? daca tot trambiteaza linistea, de ce nu renunta cei din alianta? sau e bine sa taca de fiecare data ceilalti?
        cei care au creat instabilitate si au facut scandal in ultimii ani au fost tot cei de la psd.
        • 0 (0 voturi)    
          hummm (Joi, 10 decembrie 2009, 15:01)

          CMihai [utilizator] i-a raspuns lui mda

          Nu te supara, insa daca trebuie sa termin pana la 15 un software (sunt programator) atunci softwareul respectiv pe 5 functioneaza deja cat de cat perfect, si pana la 15 fac numai teste si corectari. Deci daca pe 13 sunt dat afara probabil ca ei primesc un software gata facut, sau care se poat etermina foarte usor, ca ceea ce e mai greu am lasat deja in spate.
          pe PSD o sa ma supar daca se va demostra clar ca nu au fost fraude, si ca PSD a dat dovezi falsificate. insa nu sunt PSDist, nu sustin nici PSD nici PD-L, pentru criza politica actuala este responsabil si PSD si PD-L in egala masura,
          si mi-se pare anormal numirea unui minister PD-L, ca constitutia zice clar ca ca functia de minister revine majoritatii, si majoritatea inseamna 50% + 1 (ai invatat statistica presupun). Si in acest moment nu avem o majoritate votata, insa avem o majoritate constituita. Desii nu sunt de acord nici cu majoritatea constituita, totusi pe baza constitutiei, cand o majoritate suporta un candidat, iar presedintele baga un ministru care este minoritar (30% nu este majoritate, repet), atunci presedintele ORI joaca politic din ceva motive ORI este incompetent. Domnul Basescu ar fii trebuit sa bage un ministru care trebuie sa fie capabil sa faca o majoritate (si asta zice constitutia, ca in caz in care nu exista majoritate politica in parlament, se desemneaza prim ministru care este capabil sa produca majoritate ... asta nu s-a intamplat)
          Din punctul meu de vedere, in ultimii ani, toti, TOTI au creat scandal. Si PSD, si PDL, si PNL, si UDMR, si PRM si absolut TOTI ... Si Basescu la fel ... Nu este un om care poate sa aduca echilibru real in clasa politica. Din pacate problema cea mai mare este clasa politica actuala care in procentaj de 90% sunt oportunisti, care urmaresc interesele personale, si nu interesele reale ale natiunii. Nu urmaresc sa faca o putere economica din Romania, sa faca ca locuitorii tarii sa traiasca in conditii cel putin normale, daca nu bune ...
  • +2 (4 voturi)    
    Bilele guvernarii (Miercuri, 9 decembrie 2009, 18:36)

    MAGDALENA DANIELA BOLOCAN [anonim]

    Privind evenimentele fara patima si ipocrizie eu vad:
    - am avut un guvern PDL-PSD care a semnat acordul cu FMI;
    - a fost lansata declaratia d-lui Dan Nica despre fraude electorale planuite (petarda de la vremea respectiva);
    - remanierea d-lui Nica intr-un mod precipitat si necolegial de dl. Boc declanseaza gandurile de despartire;
    - PSD face o criza de nervi si in loc sa puna un alt ministru de interne mai dur si mai profesionist (avand acest drept conform protocolului de guvernare), se retrag in bloc din Guvern (lasand in aer administrarea tarii si sperand sa nu fie acuzati de participare la masuri nepopulare impuse prin acordul cu FMI);
    - se aduce in discutie ne-negociabila varianta a premierului Yohannis si raman blocati pe aceasta;
    - ca un zid compact politicienii refuza varianta de premier finantist si independent (dl Croitoru), luand in deradere fiecare om profesionist adus in comisia de specialitate si apoi voteaza in plen, cu toata satisfactia unor oameni iresponsabili;
    - lasa in aer varianta premier - dl. Negoita fara nici o remuscare (desi propunerile de oameni profesionisti sunt pastrate de acesta);
    - spera sa iasa presedinte dl. Geoana si sa lase toata i-responsabilitatea lor pe umerii acestuia;
    - visul se destrama si noi ne trezim intr-o crunta realitate: NU S-A VOTAT GUVERN INTERMEDIAR DIN AMBITIE si acum NU PUTEM AVEA GUVERN CU PUTERI DEPLINE pentru a puncta fiecare obligatie administrativa si legislativa!!!!

    UNDE este responsabilitatea clamata in toata campania ?
    • +1 (1 vot)    
      Aproape corect (Miercuri, 9 decembrie 2009, 19:23)

      Sam [anonim] i-a raspuns lui MAGDALENA DANIELA BOLOCAN

      Sunt de acord cu tine pina la punctul 5 inclusiv. De la 6 incolo ar reformula putin:
      - ca un zid compact Basescu refuza variante de premier independent Yohannis, desi e sprijinit de o majoritate confortabila in parlament. Tine mortis sa faca un guvern PDL si are tupeul sa-l numeasca guvern de tehnocrati, in conditiile in care 80% din el sunt tot fostii/actualii ministri pedelisti. PSD devine inamicul numarul unu al Romaniei (tin sa precizez ca al meu a fost din totdeauna), desi pina acum au guvernat bine-merci impreuna.
      - Guvernul Boc DE CE NU A FINALIZAT BUGETUL ?? Basescu a semnat legea care permite Guvernului demis sa trimita Parlamentului proiectul de buget, dar care proiect, ca n-au facut nici unul ! Cu ce-ar fi fost mai bun un guvern condus de Negoita sau Croitoru, ca doar au propus tot timpul aceeasi persoana la finante, pe stimatul domn Pogea, care e si acuma ministru! Pai sa-si faca treaba si sa prezinte proiectul de buget, ca de asta e platit!
      • 0 (0 voturi)    
        Disputa pe cine desemneaza si cine voteaza (Miercuri, 9 decembrie 2009, 20:02)

        MAGDALENA DANIELA BOLOCAN [anonim] i-a raspuns lui Sam

        Cat timp o Curte Constitutionala nu s-a obosit sa deblocheze o situatie, pentru ca nimeni nu i-a cerut-o, interpretarea a ajuns "FLACARA VRAJBEI NOASTRE"....

        Orice guvern intermediar, era considerat perfectibil si putea fi remaniat de parlament dupa alegeri presupun cu bun simt.

        Restul de guvern al d-lui Boc (injumatatit), a existat doar ca sa se poata organiza alegerile, nefiind complet pentru a putea sa faca si legi eficiente de buget. Mi se pare chiar o gluma ca un guvern demis, cu puteri suplimentate sa faca la jumatate ce abia ar fi facut la timp un guvern intreg.
  • +2 (6 voturi)    
    clar (Miercuri, 9 decembrie 2009, 18:52)

    fpanait1 [utilizator]

    totul e din cauza lui vantuvoiculescupatriciu si a mineriadelor. mogulii + iliescu au sabotat bugetul!
  • -2 (4 voturi)    
    Este timpul (Miercuri, 9 decembrie 2009, 19:05)

    Florin [anonim]

    pentru clientela Partidului Democrat-Liberal şi pentru oamenii de afaceri portocalii! Înfruptaţi-vă! Ţara e a voastră! (Tiran Băsescu)
  • +3 (3 voturi)    
    buget (Miercuri, 9 decembrie 2009, 19:08)

    Mio [anonim]

    Chiar nimeni nu are, macar ca obiectiv secundar, scoaterea Romaniei din criza? Macar pentru a da bine la public ...
    • +2 (2 voturi)    
      pai... (Miercuri, 9 decembrie 2009, 19:25)

      liviu [anonim] i-a raspuns lui Mio

      e obiectiv secundar...
      dar de atatea certuri si atata furat nu mai au timp si de legi anticriza...
  • 0 (0 voturi)    
    buget 2010 (Miercuri, 9 decembrie 2009, 19:39)

    mircea [anonim]

    Este adevarat,bugetul pe 2010 trebuie asumat politic.Guvernul Boc fiind demis,nu poate sa -si asume raspunderea.Parlamentul,prin masurile a doi dobitoci,Geoana si Antonescu,au bagat Romania intr-o criza,care nu poate fi rezolvata decat prin numirea de catre parlament a unui guvern lagal-singurul posibil acum ,guvernul L.Negoita.Daca guvernul Boc depune proiectul de buget in parlament si parlamentul il respinge,ce pateste guvernul Boc?Sa raspunda la aceasta intrebare Geoana si Antonescu,artizanii crizei politice actuale.
  • +2 (2 voturi)    
    Asta este (Miercuri, 9 decembrie 2009, 20:15)

    un roman [utilizator]

    Guvernul a fost ocupat cu campania lui Basescu nu cu binele tarii.

    Pe astia i-ati ales cu astia sa va spalati pe cap, nu de alta dar de altceva clar nu sunt buni.

    Si pana nu uit, sa traiti bine! Poate in anul 2030!
  • 0 (0 voturi)    
    mi-e asa mila de voi (Joi, 10 decembrie 2009, 16:28)

    dana eugenia [anonim]

    @ florin, @ un roman :
    mi-e asa de mila de voi, membrii de partide coalizate anti-base, ca v-au cheltuit banii si acum dati usor din buze pe langa pd-l, poate-poate va cade un os de ros ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=xX5vMaD1Rsg

    dupa cum zicea turcescu despre base : "(daca invinge) ar fi primul caz de persoana care a invins mass-media" - gura pacatosului (partial reconvertit in ultimele 2 saptamani) adevar graieste


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă