Radu Berceanu: Anul viitor se va lucra pe 508 kilometri de autostrada, din care vor fi receptionati 101 kilometri

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 22 decembrie 2009, 17:40 Economie | Finanţe & Bănci

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, a recunoscut ca nu vor fi schimbari apreciabile in ceea ce priveste infrastructura. Motivul: Bugetul redus alocat acestui domeniu. In aceste conditii, banii de la buget vor fi folositi in mare parte pentru finalizarea lucrarilor incepute. "Cu banii pe care i-am avut am facut in asa fel incat sa terminam lucrari incepute de foarte multa vreme. Si acelasi mecanism vreau sa-l aplic si anul viitor. Sa pun banii in asa fel incat sa terminam cate ceva", a declarat Berceanu in timpul audierilor de la Parlament.

"Atata vreme cat nu vor fi finantari corespunzatoare, nu vor putea fi schimbari apreciabile in ceea ce priveste infrastructura de transport. Daca sunt putini bani, ii vom da acolo unde putem sa terminam lucrarile incepute", a mai afirmat Berceanu.

Berceanu sustine ca in cursul anului viitor se va lucra pe 508 kilometri de autostrada, din care vor fi receptionati 101 kilometri.

De asemenea, Ministerul Transporturilor intentioneaza sa efectueze lucrari de constructie la 12 centuri ocolitoare, respectiv 205 kilometri, din care vor fi pusi in functiune 90 de kilometri. In ceea ce priveste drumurile nationale, sunt in lucru 1.630 de kilometri si vor fi receptionati 855 kilometri.

In 2010, necesarul de fonduri pentru finantarea activitatilor de intretinere periodica este de 2,25 miliarde lei, din care de la bugetul de stat 1,26 miliarde lei, venituri proprii 935 milioane lei si credite externe 59 milioane lei.

Pentru reparatii capitale, necesarul de fonduri de la bugetul de stat este de 795 milioane lei. Pentru finantarea lucrarilor de eliminare a efectelor inundatiilor, anul viitor este necesara suma de 1,049 miliarde lei, din care de la bugetul de stat 489 milioane lei si credite externe 560 milioane lei.

Necesarul de fonduri al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania pe anul 2010 se ridica la 17,37 miliarde lei, in crestere cu 88% fata de resursele asigurate in acest an. Din valoarea de 17,37 miliarde lei, ministerul solicita 13,071 miliarde lei de la bugetul de stat, 1,95 miliarde lei din credite externe, 1,42 miliarde lei din fonduri nerambursabile de la UE si 935 milioane lei din venituri proprii.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

5813 vizualizari

  • +22 (24 voturi)    
    Sa-i vedem (Marţi, 22 decembrie 2009, 17:46)

    daniel [anonim]

    Daca vad in decembrie 2010 astia 100 km NOI de autostrada, respectul meu.
    Hotnews, sa tineti declaratia asta ptr. decembrie 2010.
    • 0 (0 voturi)    
      sigur (Miercuri, 23 decembrie 2009, 20:14)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui daniel

      n-ai invatat nimic!!!! O sa-ti pui si tu pene in fund..
  • -2 (16 voturi)    
    oare! (Marţi, 22 decembrie 2009, 17:57)

    florin [anonim]

    Nea bercene, in afara de a mai demite vreo 50 de directori (cand nu ai suficienti, mai angajezi pana la numarul pe care vrei sa-l demiti) si de a sifona banu public spre buzunarele care trebuie...
  • +5 (11 voturi)    
    Si cu calea ferata? (Marţi, 22 decembrie 2009, 18:06)

    Rhadoo [utilizator]

    Infrastructura feroviara iar e lasata de izbeliste? In celelalte tari europene, se lucreaza intens la modernizarea caii ferate, deoarece este cea mai ieftina si eficienta cale de transport de calatori si marfa. Pe autostrada se poate merge regulamentar cu maxim cu 130 km/h. Dar cu trenul (pe o linie modernizata) se poate merge si cu 180 km/h, si vorbim de o linie obisnuita, nu una de mare viteza (vezi cea construita in Rusia, intre Moscova si Kaliningrad, unde se ating viteze de 250 km/h.
    • 0 (4 voturi)    
      iepurii (Miercuri, 23 decembrie 2009, 0:21)

      benois [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

      se iau 10 bucati iepuri, se aprind urechile fiecarui iepurila si se lasa liberi pe camp. Daca ii prinzi pe toti in 12 luni atunci esti oki. Daca nu, esti corupt si imbecil si ai afaceri cu statu' si esti incompetent. Lasa'i 12 luni pt stradutzele astea si daca o sa le faca, mai lasa'i 12 pt a le transforma in sosele. Apoi vb si de trenuri. Si de transport maritim. Aerian. Spatial. Teleportare.
      • +1 (1 vot)    
        ??? (Miercuri, 23 decembrie 2009, 16:13)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui benois

        interesul tarii este ca majoritatea marfurilor sa fie transportate, ieftin, pe CFR, nu cu TIR-ul prin orase, blocand sosele si facand accident dupa accident! sau crezi ca trebuie facute prioritar sosele ca sa mergi confortabil la plimbare? exageram cam de multisor cu cheltuielile facute pentru confort si fitze, nu pentru productie, cetatene!
        • 0 (0 voturi)    
          - (Joi, 24 decembrie 2009, 16:16)

          asd [anonim] i-a raspuns lui clujean

          clujean...nu stiu unde ai crescut tu de crezi ca o sosea buna sau o autostrada = fitze
    • +1 (1 vot)    
      Calea ferata nu-i electorala (Miercuri, 23 decembrie 2009, 12:34)

      mra [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

      Nu sunt in stare sa repare un pod de cale ferata la Cârta, asa ca adio treb Brasov - Sibiu
    • -1 (1 vot)    
      transport (Miercuri, 23 decembrie 2009, 20:16)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Rhadoo

      cel mai eficient e transportul pe apa... treci inapoi la scoala...
      • 0 (0 voturi)    
        Ha ha (Miercuri, 23 decembrie 2009, 21:17)

        Rhadoo [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        Cu care flota? :))
  • +11 (11 voturi)    
    ar putea (Marţi, 22 decembrie 2009, 18:14)

    adi [anonim]

    ar fi aia 12 turda-c. turzii ramasi neterminati, 30 moara vlasiei-ploiesti, vreo 7 de la centura la moara vlasiei, si din cei 70 de la suplacu la bors sa fie gata vreo 50. daca se lucreaza cum s-a lucrat anu asta pe centura ploiesti si pe turda-gilau, se poate. faza e ca la anu nu e campanie, deci.....
    • 0 (0 voturi)    
      drumul gratarelor in uichend (Miercuri, 23 decembrie 2009, 15:56)

      nan [anonim] i-a raspuns lui adi

      turda-c. turzii ..asta e o aberatie de autostrada, oricum... de nicaieri catre nicaieri
  • 0 (16 voturi)    
    hehehe (Marţi, 22 decembrie 2009, 18:16)

    pamfletaru [utilizator]

    Radem glumim, dar nea asta rade de noi pe banii nostri!
  • -1 (11 voturi)    
    Da Binci Code (Marţi, 22 decembrie 2009, 18:17)

    stefanes [utilizator]

    se vede ca domnul Berceanu este inginer si jongleaza cu sistemele numerice, dar corect ar fi sa specifice ca foloseste sistemul binar pentru numararea kilometrilor de autostrada... Eu sunt optimist ca va reusi sa finalizeze 101 (= 5 pentru cei care folosesc sistemul zecimal) Km de autostrada anul asta. De fapt 5 Km pe an de autostrada sunt in ton cu media de construire din ultimii 20 de ani.
  • +3 (5 voturi)    
    de cate mii (Marţi, 22 decembrie 2009, 18:25)

    atreus [anonim]

    de km este nevoie in Ro?!
  • +6 (6 voturi)    
    da da da (Marţi, 22 decembrie 2009, 18:32)

    liviu [anonim]

    o sa cred cand o sa fie GATA...
    pana atunci... numai vorbe in vant...
    da sa fie autostrada nene: 2 benzi + refugiu pe sens, telefoane de urgenta, echipe de interventie, beton care sa reziste etc...
  • +7 (9 voturi)    
    Mai e vreo intelegere.. (Marţi, 22 decembrie 2009, 18:54)

    Dianora [utilizator]

    .. cu Mircea Badea pe subiectul asta? Nu de alta dar as vrea sa-l mai vad nud si cu cu garnitura de pene eventual la Gala 10 pt. Romania. E tinuta potrivita pt. solemnitatea momentului.
  • +4 (16 voturi)    
    berceanu cel mai tare ministru al transp (Marţi, 22 decembrie 2009, 19:05)

    eu [anonim]

    mai e unul care il intrece. doar ca acu e ocupat cu conducerea tarii spre prosperitate.

    vai de miile noastre de km de autostrada. auzi 101 km. sigur nu e 101,456(33) ??? a calculat el dl berceanu la metru. sunteti de mare cacao. dar mai penibil sunt unii care dau minusuri la comentarii foarte pertinente. guzgani portocalii.
  • +9 (11 voturi)    
    decembrie 2010 (Marţi, 22 decembrie 2009, 19:06)

    xilviu [utilizator]

    daca nu face 101km(nu 100 sau 99) ar trebui sa defileze si el prin piata victoriei cu pene...
    dar de autostrada nu drum cu doua benzi pe sens...
    sa-l vedem in decembrie 2010.
  • +1 (13 voturi)    
    si marmota ? (Marţi, 22 decembrie 2009, 19:15)

    lolz [anonim]

    sa caute careva interviul in care berceanu promitea tot asa, vreo 100 de km pina la sfirsitul anului. e de prin 2005 si tot pe hotnews l-am citit.

    toti politicienii astia romani (psd, pnl, pdl, prm p.mama.lor etc) la cit au furat ei, daca macar reuseau sa faca o retea ca lumea de autostrazi multe li s-ar fi iertat. daca erau gata autostrazile si de calitate buna, chiar asa la preturile alea exorbitante, multi ar fi uitat de acuzatiile de coruptie. doar sa se vada un rezultat, ceva palpabil.

    iar acum cind bugetul e pe butuci de unde bani de autostrazi ? adica bani de comisioane vor fi, sigur, insa nu se va termina nici o autostrada. 100 km ? nu ca ar fi multi 100km, dar nici aia nu vor fi gata.

    cel mult se dau in folosinta 40-50 km si nici aia terminati cum trebuie - fara marcaje, fara afisaje, fara garduri (ca sa intre si taranii cu carutele, ca ce basca lor, ei sa nu se dea pe autostrada ?), fara telefoane de urgenta etc.
    • -2 (6 voturi)    
      culca-te (Marţi, 22 decembrie 2009, 21:10)

      Gogo [anonim] i-a raspuns lui lolz

      Ai ma marmota, tu nu poti sa mergi pe autostrada de telefoanele fixe, nu ai celular? Aia 42 de kilometri sunt terminati cu tot ce trebuie, nu mai bate campii.
      • 0 (0 voturi)    
        nu sunt terminati cu tot ce trebuie (Miercuri, 23 decembrie 2009, 16:15)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui Gogo

        iar asfaltul are denivelari! deci tine-ti gura, prostac portocaliu.
    • 0 (0 voturi)    
      Pai sunt inceputi multi km de autostrasse (Miercuri, 23 decembrie 2009, 11:31)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui lolz

      Numai Brasov - Bors are vreo 500, ar mai fi si Bucuresti - Ploiesti (vreo 60) si centura Constanta (probabil macar 20) si sectiunea Cernavoda - Constanta (inca vreo 60). Au destule bucati de autostrada incepute de 3-4-5 ani. La anul vor fi doar terminate unele bucati. Si daca mai citeai din articole, pe bucata de 42 km nu-s puse inca telefoane. Au zis ca vor sa faca contract c-o singura firma cand termina mai multe sectiuni.

      Eu cred ca vor termina Moara Vlasiei - Ploiesti, si se vor mai chinui vreo 2 ani la intrarea in Bucuresti...
      • 0 (0 voturi)    
        Din Brasov - Bors (Miercuri, 23 decembrie 2009, 12:36)

        mra [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

        sunt gata exact cei 42 de km inaugurati electoral. Facand un calcul simplu, daca in fiecare an se inaugureaza cate 42, in vreo 10 ani si jumatate circulam pe autostrada pana la Bors
  • -1 (3 voturi)    
    Despre fonduri (Marţi, 22 decembrie 2009, 20:27)

    Liviu [anonim]

    Intrebari:
    De la U.E. se primesc ceva fonduri pentru infrastructura?
    Sunt ele cumva nerembursabile?
    Nu prea ma pricep la astfel de chestii.
    • +2 (2 voturi)    
      5 miliarde de la UE pentru autostrazi (Marţi, 22 decembrie 2009, 23:06)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui Liviu

      Asa zicea azi Basescu la Nasul. Centurile Arad, Timisoara, Deva, Sibiu ar trebui facute cu bani UE.
      Nu e chiar asa imposibil 100km. Centura Bucuresti si cea a Ploiestiului sunt aproape gata. A Bucurestiului de la pod Voluntari la Otopeni. Poate o termina pana la Mogosoaia.
  • +2 (2 voturi)    
    gluma buna (Marţi, 22 decembrie 2009, 21:41)

    Ilie [anonim]

    Bugetul CNADR a fost sub un miliard de euro anul acesta. El cere 4 miliarde in 2010 ? Si chiar se asteapta sa-i dea cineva banii astia ?
  • +2 (4 voturi)    
    Domle (Marţi, 22 decembrie 2009, 23:13)

    HESS [anonim]

    MINTI CU NERUSINARE.Terminati autostrada soarerului.Adica a rusinii.
  • +1 (5 voturi)    
    Vax (Miercuri, 23 decembrie 2009, 0:06)

    un roman [utilizator]

    prea putzin bercene, mult prea putin.
    Ce-ar fi sa se lucreze cu adevarat nu doar asa la tras matza de coada?!
    • 0 (2 voturi)    
      Platesti tu? (Miercuri, 23 decembrie 2009, 10:11)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui un roman

      Problema nu e cine construieste ci cine plateste...
  • +1 (5 voturi)    
    uite asa (Miercuri, 23 decembrie 2009, 1:29)

    laur [anonim]

    uite asa se duc dracu si politrucii astia de 2 lei ...ce dracu ma astia chiar ne cred tampiti .......ALO.ALO BERCEANULE DA HALATU CAT COSTA HALATU
  • 0 (4 voturi)    
    putzin,f putzin (Miercuri, 23 decembrie 2009, 3:01)

    soferul paun [anonim]

    si cu autostrada soarelui,cernavoda-constanta, ce faci,mai deltaplanistule,dereiator de trenuri,gasitor de tapi ispasitori si acari pauni,inzapezitor de drumuri europene si varsator de bani publici in puscilita oranj-mov si a ta?
    si demisia ta,pe cand?
  • +2 (2 voturi)    
    Pariul.... (Miercuri, 23 decembrie 2009, 8:32)

    polonyca [utilizator]

    .... cu Mircea Badea l-ati castigat. Ca de obicei insa , tipul nu a fost corect. In filmuletul cu el in piata Victoriei , se vede clar ca nu a folosit penele de paun ...asa cum era intelegerea !!!........:))
    • +2 (2 voturi)    
      Am trisat (Miercuri, 23 decembrie 2009, 11:02)

      berceanu [anonim] i-a raspuns lui polonyca

      Nu am fost in stare sa castigam cinstit, asa ca am trisat. Initial am spus ca finalizam Gilau - Campia Turzii, dar nu am putut, asa ca am lasat afara Campia...si am facut doar pana in Turda.
      La fel am procedat si cu centura Clujului. Am promis ca se va circula pe ea de Craciun, dar am deschis numai jumatate din ea, chiar daca nu foloseste la nimic.
      Si stiti de ce? Ca noi suntem smecheri inca 5 ani, iar voi fraieri tot atat.
  • +1 (1 vot)    
    hmm... (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:04)

    calator [anonim]

    daca am cunoaste sumele cheltuite fara rost sau prost ...
    Transparenta nu exista si nici nu se doreste la ministerul transporturilor ( de ce oare ? ).

    Pot pune pariu ca daca totul ar fi la vedere am avea drumuri bune , autostrazi si cai ferate ....

    am dreptate ?
    • 0 (0 voturi)    
      Cam da (Miercuri, 23 decembrie 2009, 15:16)

      mra [utilizator] i-a raspuns lui calator

      Ai dreptate
  • 0 (0 voturi)    
    Cum (Miercuri, 23 decembrie 2009, 18:27)

    HESS [anonim]

    Se termina comisioanele incasate de unii si partid ,hop incepem o alta lucrare si alte comisioane.Si uite asa lucrari neterminate ,bani din munca truditoriilor aruncati degeaba.Iar hotii cu malaiul.Ce canal as face cu voi politicienii de dupa 89 si toti tzeparii mama mama.
  • 0 (0 voturi)    
    Centura Constanta (Miercuri, 23 decembrie 2009, 19:28)

    Costel [anonim]

    Daca s-ar lucra la autostrazi cum se lucreaza la centura Constantei in cativa ani le terminam pe toate.Sunt uimit cat de repede inainteaza cu lucrarea .
  • 0 (0 voturi)    
    autostrazi (Miercuri, 30 decembrie 2009, 12:19)

    Gelu [anonim]

    In multe tari autostrazile se fac cu banii societatilor care castiga licitatiile.Statul pune la dispozitie terenul pe care il concesioneaza pe 49-99 de ani, iar firmele care castiga licitatia, pe banii lor construiesc autostrazile si apoi isi recupereaza banii din taxele de autostrada.In acest fel firmele vor face lucrare de calitate la un pret cat mai bun si cat mai repede ca sa poata recupera banii investiti cat mai repede. La noi guvernul face autostrazile cu banii nostrii la un pret dublu ca sa-si umple buzunarele. Daca ar fi bani de la UE ar fi luati la intrebari…..La noi se fura cat se poate de aceea se falsifica atat de mult alegerile, ca prostimea cum ne considera ei sa plateasca pentru imbogatirea lor.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri