Guvernul va introduce standarde de cost pentru lucrarile de infrastructura

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 29 decembrie 2009, 19:26 Economie | Finanţe & Bănci

Guvernul va stabili, pana la inceputul lui martie, un set de standarde de cost pentru lucrarile de infrastructura, a declarat premierul Emil Boc dupa sedinta Executivului de marti. Potrivit acestuia, normativele de cost vor duce la eliminarea diferentelor mari de preturi intre proiectele de infrastructura similare. Emil Boc sustine ca diferentele de pret pentru lucrari de infrastructura rutiera ajung sa fie si de 100%.

"Vom avea standarde de cost la nivel national pentru lucrari de infrastructura, in interiorul carora va fi stabilit pretul corect", a precizat Boc. Acesta a precizat ca standardele de cost vor avea in vedere "tot ceea ce inseamna infrastructura in Romania".


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2105 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    IMPREUNA..? (Marţi, 29 decembrie 2009, 19:37)

    CIOMBE [anonim]

    Cu standardele de calitate europene??? La costul dat trebuie respectata o anumita reteta, lista de materiale, furnizori acreditati, etc.
    Daca nu, atunci va si ne piedem timpul si ne distrugem nervii!
    • +3 (3 voturi)    
      drept graiesti (Marţi, 29 decembrie 2009, 20:32)

      popcorn monta [utilizator] i-a raspuns lui CIOMBE

      daca nu se face lucru bun o sa iasa niste gauri negre unde ingroapa smecherii banii.vb de banii nostrii
    • -1 (3 voturi)    
      unu (Marţi, 29 decembrie 2009, 21:53)

      unu [anonim] i-a raspuns lui CIOMBE

      adica un fel de mercurial. asta da partid de dreapta.
    • +6 (6 voturi)    
      E nevoie de standardele de cost (Marţi, 29 decembrie 2009, 22:24)

      cristiaan [utilizator] i-a raspuns lui CIOMBE

      Trebuie pusa stavila exagerarilor cu costul drumurilor. odul de 300m din ipera a costat 14 milioane de dolari; cat costa oare un km de autostrada? Si cat costa afara?

      Tactica drumarilor este sa cerara un pret acceptabil, apoi dupa castigarea licitatiei sa ceara marirea sumelor din cauza ca nu ajung; si legea le permite asta!

      De aceea, introducerea unor standarde - mai degraba a unor valori maximale acceptabile /km de drum sau autostrada este o foarte buna metoda de a opri cresterea pretului la lucrari. Si mai e necesara o masura: anularea posibilitatii de renegociere a pretului dupa castigarea licitatiei.

      Cine comenteaza ca asta e masura comunista, sa mai gandeasca.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu le permite nicio lege (Miercuri, 30 decembrie 2009, 11:52)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui cristiaan

        Proiectantul stabileste cantitatile de lucrari ce trebuie puse in opera.(Ordinul 863/2008). Constructorii (drumarii cum le zici tu) propun in cadrul licitatiei preturile, procentele de indirecte, organizare de santier si profit cat si timpul in care vor realiza lucrarea. Si in cursul executiei se constata ca proiectul contine foarte multe omisiuni, iar proiectant5ul le "repara" intocmind Dispozitii de Santier la care va anexa "Note de Comanda Suplimentara" (vestitele neceseuri). Apoi drumarii sunt invitati de autoritatea contractanta sa propuna preturi pt noile cantitati identificate. Dar si aici trebuie sa se tina cont de cateva praguri si anume: cota de diverse si neprevazute din Devizul General (vezi HG28/2008) si procedura de achizitie prin negociere fara publicarea anuntului de participare (OU 34/2006). Prin urmare ideea mercurialului e inutila. Ar putea fi cel mult folosita la identificarea preturilor neobisnuit de scazute, acelea din OG34.
        Problema este sa se aplice LEGEA, sa-si faca toti treaba cu buna credinta, nu aceea de a inventa mercuriale. Adica nimeni nu-i cere unui proiectant sa faca un proiect perfect, dar greselile cumulate, exprimate valoric, nu trebuie sa depaseasca cotele de la pct 5.3 din Devizul General. Sau trebuie licitate la pachet proiectarea si executia, cu conditii contractuale severe.
        Mai e si chestiunea calitatii lucrarilor. Iar aici legislatia e supercompleta. Dar tot degeaba.
  • +3 (3 voturi)    
    Standarde de cost (Marţi, 29 decembrie 2009, 20:51)

    Alin [anonim]

    Fain faptul ca guvernul incepe sa se gandeasca la costuri.
    Sper ca vom asista la o procedura de achizitie publica a consultantului care va calcula standardele de cost.
  • -3 (3 voturi)    
    standarde de hotie ? (Marţi, 29 decembrie 2009, 21:13)

    bm [anonim]

    de-acum se va fura dupa standarde europene ?
  • -3 (3 voturi)    
    Vai (Marţi, 29 decembrie 2009, 21:23)

    ADM [anonim]

    Ma dau pe spate de ras.
  • +4 (4 voturi)    
    Faceti autostrazi din produse "made in Romania" (Marţi, 29 decembrie 2009, 21:35)

    r-breton [anonim]

    Pana faceti voi standarde de cost (ma mir ca nu le-ati facut pana acum....) luati decizia sa faceti autostrazi din materiale "fabricat in Romania" .

    De ce este nevoie sa importati bitum polimerizat cand puteti face din asfalt romanesc sau din beton de ciment ?

    Ce se va intampla cu proiectele pentru care s-au facut evaluari deja?

    Cu standardele de cost o sa re-inventati roata - si ce daca faceti standarde de cost daca solutiile tehnice aplicabile (asfalt sau beton) nu intra in competitie - se fac din asfalt indiferent cum o dai.... PENIBIL dpdv. TEHNICO-ECONOMIC si ILEGAL!!!

    Voi vedeti cum au iesit drumurile din suita asta de cicluri de inghet-dezghet?

    Voi vedeti ce s-a ales de autostrada "soarelui" dupa nici 6 ani de la inaugurare - ati inceput sa asterneti covoare asfaltice deja (!!!!) ???

    Facti standarde!
  • -3 (3 voturi)    
    comentariu (Marţi, 29 decembrie 2009, 21:45)

    rotel [anonim]

    nu ma pricep la constructii, dar nu cred ca se va face ceva ca lumea in romanica in urmatorul cincinal in privinta asta...
    p.s. un comentariu pe langa subiect: se vede ca au venit sarbatorile si au trecut alegerile....
    putine stiri, putine comentarii, Base e in vacanta, forumistii isi petrec pe undeva binemeritata vacanta...
    in rest totul ok
    p.p.s. V-a placut la vremea lui Matrix?
  • 0 (0 voturi)    
    "standarde de costuri" ... (Miercuri, 30 decembrie 2009, 12:28)

    ivo_faith [anonim]

    cu toate standardele de costuri, costurile totale vor contine oricum si toate diferentele de costuri care se vor face, standardele de cost fiind doar o vrajeala aruncata peste ochii fraierilor care cred ca stabilirea unor costuri prestabilite vor fi costurile reale care se vor si plati ... asa o mai muscati o data romani nepriceputi si nesimtiti la soarta avutiei publice
  • 0 (0 voturi)    
    standrde de cost? (Duminică, 3 ianuarie 2010, 14:23)

    alexandru georgescu [anonim]

    una din solutiile de bun simt care se pot aplica daca r exista vointa politica ,pentru ca pricepere cu siguranta are dl berceanu porneste de la relitate cruda ,aceea ca atreprenorul general cel care castiga licitatia si semneaza contractul in nume propriu sau l unui consortiu este in fapt UN MANAGER DE PROIECT
    pai daca lucrurile stau asa de ce nu liciteaza ca manager de proiect sa-si ia plat l comision si cu asta basta iar lucrarea sa se sparga in sub activitati sub produse servicii etc care s fie licitate distinct si sa fie dstinate producatorilor autentici nu cum se face acum,cand vine o firma de renume care ia lucrarea pe 10 lei si la cel care executa in fapt sau livreaza produsele si serviciile princila ajuge 50% din pretul de deviz si banii daca mi ajung dupa ce se incaseaza da jupan
    deci solitia ar fi sa se sparga licitatia le bucati bine definite si proiectul sa fie supervizat de un institut de proiectari de stat care sa dea ok proiectului executat de cei care u castigat proiectarea sau mai direct sa fie facut proiectul de min transporturilor ei sa faca nu sa aprobe sa vizeze ca doar se pricep si au o arhiva adevarata
    astfel ca proiectele se vor standardiza cat de cat si nu vor mai arunca bani cu lopata pe studii si noi proiecte ptr lucrari similare si binenteles ca nu vor mai fugi de raspundere
    am convingerea ca in acest fel pretul va scade cu min 40% si vom ajuta si firmele romnesti care trag greul si probabil vor fi falimentate de catre cei care castiga cum jocurile si care de fapt (nu scriptic,teoretic) nu au nici capacitatea tehnico materiala si nici finantare asigurata ci lucreza cu utilaje ,materiale ,umane si credit furnizor
    asta e..... no coment..


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi