O banca amana sa despagubeasca o persoana, victima unei fraude cu cardul

de Dragos Comache     HotNews.ro
Luni, 11 ianuarie 2010, 15:34 Economie | Finanţe & Bănci

 documente
(11 Ian 2010) OpenOfficeDocument, 16KB
In urma publicarii articolului "2009 a adus aproape zilnic cate o infractiune cu carduri bancare. Banca te despagubeste, dar nu in orice conditii" un cititor ne-a scris ca trece printr-o situatie similara cu cea descrisa in material, dupa ce cardul sau a fost folosit fraudulos pentru tranzatii online in valoare totala de peste 6000 lei. Banca refuza sa il despagubeasca motivand ca asteapta o solutionare a Politiei, iar sesizarile la BNR si Protectia Consumatorului nu au avut niciun efect pana in prezent.

Serban P. a descoperit in data de 13 septembrie 2009, in urma consultarii online a extrasului de cont, ca in perioada 20 august - 10 septembrie 2009 de pe cardul sau au fost efectuate noua tranzactii frauduloase in valoare totala de aproape 5.000 de lei. Acesta si-a blocat cardul de debit in aceeasi zi, cand pe extrasul de cont aparea blocata suma de 2656,72 lei aferenta unor tranzactii efectuate dar nedecontate, pe care nu le recunostea decat partial.

In ziua urmatoare, prima zi lucratoare dupa constatarea prejudiciului, a depus un refuz de plata pentru tranzactiile nerecunoscute si a depus o plangere la Politie. In notificarea adresata bancii, el a aratat ca a fost victima unei fraude bancare, precum si faptul ca in perioada respectiva nu a fost in tara si a avut tot timpul cardul asupra lui.

Reprezentantii bancii i-au transmis lui Serban P. ca tranzactiile au fost initiate din Romania catre un comerciant din tara, acestea fiind efectuate prin furnizarea tuturor elementelor de siguranta ale cardului.

Ulterior datei de 13 septembrie, prin monitorizarea contului, acesta a observat marirea prejudiciului la suma de 6162,14 lei ca urmare a decontarii altor doua tranzactii efectuate anterior blocarii cardului, iar in data de 23 septembrie a depus un refuz de plata aditional pentru aceste tranzactii.

Totodata, in data de 29 septembrie, Serban P. primit o scrisoare de la o companie canadiana numita “Network Solutions”, specializata in intermedierea platilor online, care il anunta ca datele sale au fost obiectul unei scurgeri de informatii din serverele proprii.

La aproximativ doua luni dupa depunerea reclamatiei, in data de 19 noiembrie, banca i-a transmis lui Serban P. ca prejudiciul nu ii va fi returnat pana la o rezolutie finala a Politiei, dupa ce in 8 noiembrie Biroul de Combatere a Crimei Organizate il anuntase ca dosarul sau a fost inaintat catre Parchet.

In urma sesizarii pagubitului, la sfarsitul lunii decembrie, Directia de Supraveghere din cadrul Bancii Nationale a Romaniei a solicitat conducerii bancii verificarea cazului lui Serban P.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

4900 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Banca (Luni, 11 ianuarie 2010, 16:11)

    Mario [anonim]

    De ce banca e vorba?
    • +3 (3 voturi)    
      Similar: cum suntem fraudati prin Vodafone (Luni, 11 ianuarie 2010, 22:27)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Mario

      Acum un an, un partener Vodafone (atat scria in factura mea de tel.) a incasat 300 de euro de la mine dupa ce mi s-a furat telefonul. Intr-o ora cineva a reusit sa trimita smsuri in valoare de 300 de euro. Daca erau 10.000 ii dadeam in judecata, asa nu am facut decat spume si am platit.

      De ce am platiti? Can am sunat la Vodafone am fost amenintat (tot victima e de vina) cu biroul de credit. Eu am cerut doar identitatea companiei ce va incasa banii mei. Au refuzat in repetate randuri. Asta imi miroase a afiliere la crima organizata, dar ce este nou.

      Ce am reusit sa descopar (caci am facut pe detectivul) este ca smsurile au fost trimise catre SIMPATIE.RO prin firma voxline. La RNC sunt trecute date false - iar vox line (intermediarul, providerul serviciului de plata prin sms), ca si vodafone, a refuzat sa raspunda la intrebarile mele, m-au invitat sa vin cu ordin judecatoresc.

      Ce aparea in plus pe factura:
      Apel partener: 0906900999 (asta nu am descoperit ce e si nu am sunat sa verific)
      59 de mesaje a 3 usd bucata catre simpatie.ro numarul 1413 - pentru prelungirea contului sau alte servicii legate de cont

      Am insistat ca Vodafone sa inchida accesul catre aceste tipuri de servicii dar au refuzat reclamand imposibilitatea - cea ce mai tarziu am aflat ca este iarasi fals.
      • 0 (0 voturi)    
        alte actiuni (Luni, 11 ianuarie 2010, 23:22)

        Ion I [anonim] i-a raspuns lui VictorS

        precum sesizarea Politiei, OPC sau ANRC (mai noi ANCOM) ai intreprins?
        • +2 (2 voturi)    
          Mai mult... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 10:25)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Ion I

          Telefonul a fost inregistrat pe firma si stiu ca trebuia sa ii dau in judecata, OPC nefiind util.

          La ANRC nu am apelat, am preferat sa fac o ancheta personala in care am aflat cate ceva ce m-ar fi indreptat mai degraba spre vreo divizie speciala din Politie (exista? si daca da nu sunt oare implicati, ca de obicei?)

          Ca tot veni vorba de politie - acum ceva timp am fost atacat pentru a mi se fura mobilul pe Stefan cel Mare, nu departe de IGP. Cum am fost lovit din spate direct in cap nu am reusit sa vad decat adidasii celor 5 atacatori lovindu-ma cat eram la pamant. Discutiile cu Vodafone pe tema asta s-au inchis cand mi s-a spus ca nu au ce sa faca daca nu exista legislatie (le-am cerut sa dea sms-uri ca in anglia pe mobil ca este de furat sau in ultima instanta sa imi dea mie acces pe serverele lor sa fac eu asta :D)

          Revenind la Politie - am fost la sectia unu - unde un politist sub forma unui cocalar gras si mistocar m-a intrebat daca am nevoie de vreo adeverinta. Mi-a zis ca altfel nu are ce sa faca caci nu am vazut fetele atacatorilor si a comentat ca mai mult ca sigur erau din provincie (adica ei nu i-ar cunoaste pe posibilii atacatori - asta mirosea a minciuna caci era o chestie inutil de zis).

          Doar rugamintea familiei m-a oprit sa port de atunci arma la mine.

          Politistul ma intreaba de ce nu am sunat la Politie, iar cand am trecut pe langa un angajat al MI ce pazea o cladire am primit doar un ridicat din umeri. Eu fugeam ca fraierul dupa atacatori sa le vad macar fetele.

          A trebuit sa trec peste asta - si acum mi se umfla fata cand sunt obosit de la loviturile primite, asa ca cei 300 de euro furati cu ajutorul Vodafone sunt nimic, un mizilic.

          Cand imi mai amintesc cum o ruda draga ce s-a prapadit si-a dedicat viata domeniului telecomunicatiilor si a contribuit la licentierea companiilor acum existente pe piata ma intreb viata asta din ce e facuta, apoi imi amintesc ca am vizitat si alte tari si viata parea construita un pic diferit acolo.
  • +2 (2 voturi)    
    Cum se numesc miseii? (Luni, 11 ianuarie 2010, 16:22)

    Axul [anonim]

    Nu am reusit sa deschid reclamatia, din care ma intereseaza sa aflu numai NUMELE BANCII.
    De cand a spune adevarul poate fi interpretat ca "reclama mascata"?
  • 0 (0 voturi)    
    Charge back rusinos (Luni, 11 ianuarie 2010, 16:24)

    ana [anonim]

    Probabil ca adevarul e undeva pe la mijloc. oricum, functionarii bancii rezolva si ei reclamatiile dupa niste regulamente internationale, nu dupa ureche, si legile romanesti
    Si probabil ca Politia are ceva motive sa intarzie rezolutia, probabil ca urmareste cazul mai indeaproape.
    Stirea este destul de ambigua: tranzactii efectuate dar nedecontate, pe care nu le recunostea decat partial? Adica pagubasul stie prin cine a facut platile si a semnat vreun acord? Ce inseamna partial?
    Nu banca e de vina, e o chestiune de justitie , deja.
  • +1 (1 vot)    
    Daca nu spuneti ce banca e, (Luni, 11 ianuarie 2010, 16:31)

    John Connor [anonim]

    degeaba scrieti articolul.
  • +5 (5 voturi)    
    Care Banca? (Luni, 11 ianuarie 2010, 16:31)

    Ovidiu [anonim]

    Am ajuns sa ne temem sa spunem numele bancii, asa cum ne era teama pe vremuri sa spunem bancuri cu Ceausescu ?

    Asa cum alte nationalitati mai curajoase atunci cand au o problema cu un institut sau cu o banca fac un website si ii dau inainte cu reclamatiile si (anti)reclama pana se rezolva problema , tot asta este singura cale si in Romania...

    Spuneti care este banca, sa stim si noi, ceilalti cititori care banci despagubesc fraudele si care se fac ca ploua....Asta mi se pare informatie de interes public 100%.
  • 0 (0 voturi)    
    Situatie delicata ... (Luni, 11 ianuarie 2010, 16:38)

    adrian [anonim]

    Daca as vedea ca imi dispar banii de pe card in felul asta m-as sesiza si eu si as face ce a facut omul cu pricina insa sunt cateva aspecte care trebuie clarificate. Nu apar banca dar cred ca este o nebunie sa-ti imaginezi ca daca suni si spui ca nu ai facut tu o tranzactie astia iti dau banii imediat inapoi. Trebuie verificat si cati romani au incercat sa insele bancile cu sistemul asta? Pot fi inselate? Cred ca ar trebui amendate bancile care nu trec urgent la cardurile cu cip (mult mai sigur). Ar trebui amendati foarte drastic comerciantii care nu cer cartile de identitate la plata cu cardrul (si, din pacate, 95% fac asa). Si eu as proceda ca banca, e normal sa fie asa, imi pare rau de cel care a patit pocinogul insa nu ii poti acuza ca incearca sa stabilieasca exact daca a fost furt sau nu e doar o inselatorie.
  • +2 (2 voturi)    
    este vorba de BancPost (Luni, 11 ianuarie 2010, 16:38)

    Ovidiu [anonim]

    am vazut in atachment..
  • +1 (1 vot)    
    carduri plati online (Luni, 11 ianuarie 2010, 17:23)

    andrei [anonim]

    Cea mai buna metoda ramane in continuare detinerea a doua carduri: unul de uz comun si unul doar pentru plati pe internet.

    Eu fac de mai bine de 4 ani lunar cateva plati pe internet la comercianti (nu ma refer la internet banking, ci la hostinguri, domenii si alte chestii conexe) si intotdeauna am platit cu un card pe care il consider vulnerabil, dar pe care nu am niciodata mai mult de 300 RON. Ironia face ca acest card sa fie la BancPost, banca din atasament, dar in orice caz frauda maxima ar fi de 300 RON.

    Sub nici o forma nu platiti si nu va expuneti cardul de salariu pe net. Daca nu vreti sa tineti 2 carduri macar folositi PayPal. Si o ultima chestie: cine nu implementeaza PayPal, nu te trimite catre un procesator extern de plati sau nu are macar SSL nu e sigur!
  • 0 (0 voturi)    
    Carduri - asa e in Romania!!! (Luni, 11 ianuarie 2010, 18:10)

    Liviu [anonim]

    1. Nu inteleg ce treaba are politia aici! Am avut si eu probleme cu tranzactii care nu-mi apartineau (si nu doar o data) si s-a rezolvat cu un simplu telefon la banca. Contul a fost blocat pe loc, in 2 zile am primit un alt card si in circa 3 saptamani am primit si banii inapoi. Politia este contactata de banca, e treaba lor, si numai pentru sume ce depasesc o anumita valoare, altfel intra pe fir asugurarea bancii. Oricum, clientul nu pierde niciodata!
    2. In articol se spune ca e un card de debit, daca am inteles eu bine... Cu un astfel de card nu se pot faca plati on-line, fiind protejat de un PIN. Daca intr-adevar ai pierdut bani de pe un card de debit (doar la bancomate sau magazine) e intr-adevar cam grav, si risti sa nu mai vezi banii inapoi (e mult, mult mai dificil, dar nu imposibil).
    3. Chiar daca exista riscuri, sunt un adept total al cardurilor, rareori am mai mult de 40$ cash la mine. Si desi am avut probleme cu tranzactii care nu-mi apartineau, sau mi-am pierdut portofelul cu toate cardurile si permisul de conducere, nu am pierdut niciodata banii.
    4. Am uitat sa spun ca locuiesc in Canada. Actele si cardurile le-am pierdut in US si tot a treia zi am primit prin posta, la hotel, noile carduri, in urma unui simplu telefon! E drept ca a trebuit sa stau 2 zile cu 20$, dar nici asta nu a fost o problema, ca mincarea si bautura am trecut-o pe camera de hotel... Deci se poate si asa!!
    • 0 (0 voturi)    
      Gresit (Marţi, 12 ianuarie 2010, 9:41)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui Liviu

      Se pot face plati on-line si cu carduri de debit. Eu am trei astfel de carduri care sunt si pentru plati on-line. Poate doar in Europa e posibil, probabil in USA / Canada sa nu se permita decat plati on-line cu card de credit (o prostie, dupa parerea mea, atat timp cat soldul iti permite plata, nu vad de ce nu ar fi acceptata - probabil situatia de la voi e in ton cu mania creditelor tipic americana). Solutia ar fi sau 2 conturi, unul cu card, sau, daca ai multi bani in cont sa ii tii in mule depozite mici.
  • 0 (0 voturi)    
    corect? (Luni, 11 ianuarie 2010, 19:15)

    gabriel [anonim]

    Scoateti fereastra in care spuneti ca sae afla reclamatia pagubitului,oricum nu s-a deschis dupa ai multe incercari.in felul acesta nu transmiteti informatii,intariti convingerea publicului ca legea in aceasta tara este ceva care trebuie calcat in picioare.Intr-un cuvant va faceti de cuvantul ala al lui Badea care incepe cu - ca.....
    • 0 (0 voturi)    
      corect? (Luni, 11 ianuarie 2010, 20:42)

      marius [anonim] i-a raspuns lui gabriel

      @gabriel

      reclamatia chiar exista, problema ta este ca nu ai soft-ul cu care sa o accesezi...este un document care se deschide cu OpenOffice.

      BANCA: Banc Post Pipera


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version