Diferente intre Romania si Germania. Cum se stabileste vina in cazul accidentelor rutiere

de D.P.     HotNews.ro
Marţi, 12 ianuarie 2010, 17:08 Economie | Finanţe & Bănci

Spre deosebire de Codul Rutier Roman unde accentul este pus pe stabilirea vinovatiei in producerea unui accident, Legea circulatiei rutiere din Germania se bazeaza pe impartirea responsabilitatii in trafic. Cu alte cuvinte, analizand circumstantele, in cele mai dese cazuri raspunderea pentru producerea unui accident rutier este una comuna soferilor implicati dar si autoritatilor publice care nu s-au achitat corect de obligatiile ce le reveneau in amenajarea strazilor, scrie Dana Dobre pe blogul ei.


Citeste mai multe despre   












Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online a inceput

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

4127 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    cazuri in Ro (Marţi, 12 ianuarie 2010, 17:24)

    Tataie [anonim]

    Cand nu merge culoarea verde sau rosu la semafoare in intersectii cum e ? Ca s-a ars becu'... si daca faci vreun accident, nu te iarta organu'
    • +4 (4 voturi)    
      Mda ... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 17:40)

      yo [anonim] i-a raspuns lui Tataie

      E complicat ... trebuie sa vezi de semne, prioritate de dreapta etc ... complicat rau !
    • +4 (4 voturi)    
      acolo se aplica ... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 17:44)

      me [anonim] i-a raspuns lui Tataie

      ... regula semnelor de circulatie (cedeaza trecerea, drum cu prioritate, stop, etc.)

      Intrarea intr-o intersectie este realizata in ordinea urmatoare:
      - comenzile politistului din intersectie
      - culoarea semaforului
      - semnele de circulatie de pe stalp si marcajele de pe asfalt
      • +3 (3 voturi)    
        intrebare (Marţi, 12 ianuarie 2010, 19:05)

        Rasboinicu [utilizator] i-a raspuns lui me

        De acord cu tine. Insa, raspunde-mi te rog la urmatoarea intrebare: daca eu intru intr-o intersectie semaforizata pe drumul cu prioritate in care semaforul nu functioneaza decit pe drumul perpendicular (cel fara prioritate dupa semne), ce fac ? Dupa regulament, daca semaforul nu functioneaza, prioritatea este stabilita de semnele de circulatie. Pe scurt, eu vad ca semaforul e mort, vad semnul de prioritate si merg linistit inainte. Cel care vine pe drumul perpendicular, are semaforul in functiune si pe culoarea verde, si merge si el linistit inainte. Facem accident, cine e de vina ? Amindoi am respectat legea.
        • 0 (0 voturi)    
          Hmmm... (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 13:13)

          je [anonim] i-a raspuns lui Rasboinicu

          Eu as invinovati ce cel responsabil de intretinerea semaforului. (e etit de simplu.. electronic vorbind) daca se arde un bec sa decupleze imediat semafoarele din intreaga intersectie...
  • +4 (4 voturi)    
    Ce voia sa zica Tataie (Marţi, 12 ianuarie 2010, 18:15)

    Zodrac [anonim]

    Esti pe drum cu prioritate te aproprii de o intersectie cu semafor al carui bec rosu este ars, dar tu nu stii si zici ca nu functioneaza semaforul si treci. De stinga de pe un drum cu cedeaza trecerea si semafor pe verde functional vine unul si intra in tine. Cine este vinovat
  • +3 (3 voturi)    
    rezolvarea (Marţi, 12 ianuarie 2010, 18:57)

    Bogdan [anonim]

    intotdeauna cand aparent nu merge semaforul, te uiti la celelalte semafoare din intersectie (la pietoni de exemplu la tine pe sens) ... este la mintea cocosului
    • +2 (2 voturi)    
      hm (Marţi, 12 ianuarie 2010, 19:06)

      Rasboinicu [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      De acord cu tine, dar discutia era despre legislatie. Nicaieri in legislatie nu scrie ca daca nu functioneaza semafoarele te uiti la cele de pe drumul perpendicular sau la cele de pietoni.

      Evident, majoritatea celor cu cap fac precum ai zis tu, dar legea era "marul discordiei".
      • +1 (1 vot)    
        scopul este sa nu faci accident.... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 20:26)

        dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Rasboinicu

        nu am avut niciodata vreo problema de tipul aratat aici deoarece eu ma bazez mai mult pe observarea atenta a comportamentului fiecarui sofer nu pe respectarea orbeasca a literei legii.

        chiar daca semaforul functioneaza, tot sint atent chiar daca am verde deoarece dupa ce are loc accidentul nu cred ca mai conteaza cine ce gresala a facut.

        vad des soferi care par teleghidati de legislatie. de exemplu, am vazut de multe ori soferi care au linie continua si pietoni sau biciclisti in fata. de frica sa nu calce linia continua trec la 5 cm de pietoni sau biciclisti....

        asa ca, schimbati-va putin optica: scopul este de a nu face accident nu de a respecta orbeste legislatia si pentru asta observati tot, nu numai semnele de circulatie....

        referitor la subiect, la noi politia este total ne-calificata sa afle cauza unui accident. la noi politia este calificata doar sa spuna ce lege s-a incalcat. la nemti se pare ca vor sa afle cauzele reale pentru a nu mai repeta situatia si nu in primul rind sa spuna ce lege s-a incalcat....
  • 0 (0 voturi)    
    germania socialista (Marţi, 12 ianuarie 2010, 19:37)

    gf [anonim]

    me, da in nemtia se pare ca-s mai multi comunisti decit eram noi inainte de 89 :auzi la ei responsabilitate comuna..pai sa vina sa le dam noi capitalism:scapa cine are banu...nemtalaii astia nu stiu pe ce lume traiesc..sa vina la reciclare la romanica..hi hihihihi
  • 0 (0 voturi)    
    raspundere in caz de accident (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 11:43)

    culpa [anonim]

    Da. Vina comuna este considerata si in urmatoarea situatie: Eu circul iarna cu masina cu anvelope de vara. Unul distrat te buseste din spate. Pentru ca am avut cauciucuri de vara vina nu va mai fi numai a lui.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă