Elena Udrea: Nu sunt de acord cu impozitul forfetar pentru agentiile de turism

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 18 ianuarie 2010, 20:53 Economie | Finanţe & Bănci

Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, a declarat luni, pentru Mediafax, ca nu este de acord cu introducerea impozitului forfetar pentru agentiile de turism, deoarece in cazul acestora evaziunea fiscala nu este un fenomen de masa.

"Nu sunt de acord cu introducerea impozitului forfetar pentru agentiile de turism. Evaziunea fiscala trebuie eradicata, dar nu cred ca in cazul agentiilor de turism acesta este un fenomen de masa", a spus Udrea.

Surse guvernamentale citate de Mediafax au declarat recent ca restaurantele, hotelurile, turoperatorii, barurile, centrele de fitness, dar si pompele funebre se numara printre activitatile pentru care s-ar putea aplica impozitul forfetar, potrivit unei liste aflata in discutia autoritatilor, care cuprinde 26 de servicii prestate populatiei.

"Eu am vorbit despre fenomenul evaziunii in turism si chiar am intreprins masuri impotriva acestuia, am desfasurat o campanie de informare impotriva turismului la negru si am intarit actiunile de control, dar, repet, nu cred ca agentiile sunt cele care fac evaziune. Urmeaza sa ma intalnesc cu reprezentanti ai agentiilor si ai Ministerului Finantelor pentru a gasi o solutie", a mai spus Udrea.

De asemenea, Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) s-a declarat "profund indignata" de introducerea impozitului minim pentru categoria agentiilor de turism, sustinand ca activitatea acestora "prezinta cota zero de evaziune fiscala".

Serviciile din turism propuse pentru impozitul forfetar sunt hoteluri si alte facilitati de cazare similare, facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata, parcuri pentru rulote, campinguri si tabere, alte servicii de cazare.

De asemenea, sunt cuprinse restaurantele, activitatile de alimentatie (catering) pentru evenimente, alte activitati de alimentatie, baruri si alte activitati de servire a bauturilor, agentiile turistice, tur-operatorii si firmele care asigura alte servicii de rezevare si asistenta turistica.


Citeste mai multe despre   










792 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    neinformata (Luni, 18 ianuarie 2010, 21:25)

    radu [anonim]

    de fiecare data cind m-am cazat nu mi s-a dat chitanta pentru cazare pe diverse motive. De fiecare data cind am mincat la restaurant mi s-a facut bon de mina. in baruri se vide bautura la negru, tigarile sunt la negru. Impozitul forfetar, daca tot se plateste trebuie sa fie pt toata lumea.
    Ce inseamna zero evaziune fiscala in opinia d-nei ministru si a agentilor din turism? In Romania 0 evaziune? poate cind se plimba ea cu calul....
    • -2 (4 voturi)    
      dvs. nu ati citit cu atentie (Luni, 18 ianuarie 2010, 21:43)

      major_ballsack [utilizator] i-a raspuns lui radu

      Este vorba de agentiile de turism, tour-operatori. Nu de exemplele pe care le dati dvs.
    • +3 (3 voturi)    
      si eu am patit'o (Luni, 18 ianuarie 2010, 21:44)

      x [anonim] i-a raspuns lui radu

      trebuia sa tin un training la predeal - mi s'a facut rezervare le predeal la o pensiune .... ma rog, mi'am facut treaba si cand am plecat mi s'a spus ca nu mi se poate da factura atunci pe motiv ca nu era sefu' ... M'au rugat sa las datele de contact, factura trebuind sa fie trimisa prin curier.... inca o astept ... de un an.
      Cand am sunat dupa ea, mi s'a spus ca nu ma mai poate identifica samd ... si uite asa am platit eu 2 zile de cazare pt ca nu am putut sa o decontez cu acte ...
    • 0 (0 voturi)    
      Gresit (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:00)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui radu

      Agentiile de turism nu sunt restaurante sau hoteluri
  • -2 (2 voturi)    
    felicitari (Luni, 18 ianuarie 2010, 21:51)

    Mihalea [anonim]

    foarte misto ideea. Felicitari Doamna Ministru pt initiativa. In sfarsit cineva care sprijina si agentiile. Pt segmentul asta ar fi o gura de aer aceasta scutire de impozit, ar insemna sa nu ajunga someri si oamenii din domeniu. Felicitari doamna Udrea !!!
  • +4 (4 voturi)    
    frica de impozit (Luni, 18 ianuarie 2010, 22:01)

    noki [anonim]

    Atat agentiile cat si hotelurile si pensiunile, sunt mari evazionisti fiscali.
    Cred ca dna Udrea, care parca are ceva afaceri in zona turismului, stie mai bine acest lucru, motiv pt care se si teme de impozit.
    Impozitul forfetar nu este un bau-bau asa cum a fost prezentat de presa, fara a pricepe despre ce e vorba.
    Este o modalitate de impozitare, proportionala cu activitatea, atunci cand nu se poate cuantifica financiar (prin facturi, chitante), volumul serviciilor.
    Nu este o inventie a Romaniei, se aplica in toata lumea.
    Consider o masura necesara aplicarea acestui impozit in zona turismului, in toate serviciile.
    • +2 (2 voturi)    
      Stilul, bata-l norocu' (Luni, 18 ianuarie 2010, 22:39)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui noki

      "nu se poate cuantifica financiar (prin facturi, chitante), volumul serviciilor"
      Este cam impersonala exprimarea. Cine nu "poate cuantifica financiar"? Vreti sa fiti putin mai exact? Adica sa va exprimati altfel decit diversii "Pogea".
      Si, daca "nu poate", de ce mai este inca in functie?
    • 0 (0 voturi)    
      Oare (Marţi, 19 ianuarie 2010, 15:47)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui noki

      Si daca ai un semestru prost si ai venituri extrem de mici, ti se pare normal sa platesti in mod fix o suma care iti depaseste venitul, dupa care, oricat ar fi de mic si venitul sa se impoziteze?

      Cat despre agentiile de turism, cate sunt in Romania acre chiar fac profit mare. Nu prea sunt, de aceea si dorinta Elenei Udrea de a nu avea impozit forfetar
  • +2 (2 voturi)    
    Clarificari (Luni, 18 ianuarie 2010, 22:26)

    Walter [anonim]

    Voi vorbi in cunostinta de cauza. Sunt propietarul unei agentii de turism.
    Am deschis agentia in octombrie 2008. Stau drepti in fata oricarei autoritati si spun cu mana pe inima, ca NU am efectuat NICI o rezervare fara a emite bon de comanda+dovada rezervare+factura+chitanta+voucher. Este unul dintre cele mai stricte domenii, caci de calatorit nu calatoreste orice, iar IQ-ul turistilor este unul ridicat, daca nu emit o factura, ma trezesc cu OPC, telefoane la minister, garda.
    Nu e vorba ca vrem sa ne eschivam de impozit, anul trecut l-am platit si sunt mandru ca am contribuit la ajutoarele de somaj ale celor care au fost dati afara din alte IMM-uri din cauza aplicarii impozitului.
    Mediul privat a inghitit si va inghite mult. Sunt sigur ca vor mai veni si alte masuri aberante, insa unii dintre noi se incapataneaza sa nu se dea batuti. Dar cand suntem bagati in oala celor care spala bani si fac rost de facturi fictive, nu e corect.

    Va urez tuturor un an mai bun si... calatorii dese si placute!
  • +1 (1 vot)    
    Parsivii (Luni, 18 ianuarie 2010, 22:27)

    luc [anonim]

    Nici eu nu sunt de acord. Guvernul si parlamentul asta sunt cei mai parsivi care au fost vreodata. Nu tin cu niciun partid, toti sunt parsivi in felul lor,
    DAR
    - Boc sustine ca va elimina impozitul minim,
    - MFP spune ca regimul microintreprinderilor va fi mentinut

    APOI
    - PDL-ul nu face niciun pas concret pentru lucrurile mai sus scrise
    -PNL propune amendamentele respective

    SI CU TOATE ACESTEA
    - parsivii resping amendamentele, tocmai acele lucruri care sustineau ca le VOR PROMOVA

    PARSIVII !
  • 0 (0 voturi)    
    da halatu? (Luni, 18 ianuarie 2010, 23:13)

    woe [anonim]

    Impozitul forfetar este un impozit ca oricare altul, insa doar atunci cand primesti de banii pe care-i platesti cate ceva inapoi de la stat, nu doar dreptul de a face afaceri pe teritoriul sau.
    Parerea mea.
    Evazionisti sunt in orice domeniu, inclusiv al meu (media). Ca-i firesc cand castiga numai unul in joc(ul pe care il joc cu statu), sa nu vreau sa ma mai joc. Las ca ma joc de unul singur. Daca nu putem noi doi, ne-o facem noi singurei.

    P.S. N-am prea inteles cum or sa identifice "autoritatile" care firme in ce domeniu de activitate isi bat capul. Ii vorba de domeniul principal de activitate? sau cum? Ca eu am vreo 80 de domenii de activitate in statut, si daca n-o sa-mi mai placa statutul de evazionist media, poate ma apuc sa vand vacante. Ca nu imi interzice nime.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Marţi, 19 ianuarie 2010, 13:05)

    mihaela [anonim]

    oameni buni, agentiile de turism se inchid pe capete. oamenii raman pe drumuri. anularea acestui impozit ar ajuta teribil agnetiile de turism, care efectiv nu pot comite furtisaguri, pt ca procedurile de rezevrare si cumparare sunt extrem extrem de stricte, mai ales cand lucreaza cu furnziori externi. astfel, gradul de evaziune in randul agentiilor de tursim e infim, plus ca ele vand si f mult online, unde chiar nu mai am cum sa o cotesti.
    Elena UDrea chiarm erita sustinere pt aceasta initiava.
  • 0 (0 voturi)    
    Veste buna (Marţi, 19 ianuarie 2010, 13:30)

    Sandra [anonim]

    O intentie si o veste buna intre atatea negative, era evident ca va veni de la cineva care va incerca sa schimba ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    Solutia (Marţi, 19 ianuarie 2010, 13:35)

    Andrei [anonim]

    Cu toate problemele care sunt nu impozitul forfetar este solutia. Dna Udrea are dreptate si trebuie incurajata.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu ar trebui sa existe impozit forfetar (Marţi, 19 ianuarie 2010, 15:38)

    Ionut [anonim]

    Impozitul forfetar este un impozit pe acre il platesc patronii de firme ca sa acopere ce fura altii, motiv pentru care eu nu sunt de acord cu el sub nici o forma, nicaieri. cat despre agentiile de turism, cum spune si domna Udrea, ele nu ar trebui sa-l plateasca, dar nici alte firme ci doar sa fie controale financiare mai bune
  • 0 (0 voturi)    
    Are dreptate (Marţi, 19 ianuarie 2010, 16:02)

    Catrina [anonim]

    Are mare dreptate sa se opuna impozitului forfetar domna Udrea. Oricum este un impozit cat se poate de incorect pentru cei acre isi platesc taxele in mod normal. Iar aia care fac evaziune nu vor fi ei afectati de forfetar niciodata
  • 0 (0 voturi)    
    CAm personal (Marţi, 19 ianuarie 2010, 16:16)

    Casandra [anonim]

    La jumatate din comentatori vad ceva personal impotriva Elenei Udrea fara sa judece daca are dreptate sau nu in legatura cu impozitul forfetar. Sau poate toti cei care ccomentati n-aveti vreo firma, sau ceva al vostru, caz in care oricum nu va intereseaza impozitul fofetar. Asta, desigur, pana cand locul vostu de munca nu va mai exista din cauza acestuia
  • 0 (0 voturi)    
    Pe ce sa se mai puna impozit forfetar (Marţi, 19 ianuarie 2010, 16:44)

    Sorina [anonim]

    Ar trebui sa se puna impozit forfetar si pe viata. pai zice bine Elena Udrea sa nu se puna la agetii de turism. dar ar trebui sa nu se puna la nimic
  • 0 (0 voturi)    
    Absolut de acord (Marţi, 19 ianuarie 2010, 17:08)

    Andrada [anonim]

    Sunt absolut de acord cu aceasta propunere a domnei Udrea. Agentiile de turism nua r trebui sa plateasca impozit forfetar intrucat oricum platesc mereu taxele si impozitele
  • 0 (0 voturi)    
    Impozitul forfetar este doar o forma de furt (Marţi, 19 ianuarie 2010, 17:23)

    Coman [anonim]

    Impozitul forfetar este cea mai elevata forma de urt gasita in romania. O metoda prin care statul acopera baguba facuta de alti hoti, care nu-si platesc impozitele pe profit si asa mai departe.

    La fel ac domna Udrea, nici eu nu-s de acord cu acest impozit, sub nici o forma
  • 0 (0 voturi)    
    Poate n-ar mai fi forfetar deloc (Marţi, 19 ianuarie 2010, 17:38)

    Alin [anonim]

    Cred ca daca ar putea, Udrea ar renunta de tot la forfetar. oricum, se vede ca a fost o masura cat se poate de proasta care i-a inchis exact pe aia care plateau


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi