Intalnire online

Consultantul fiscal Gabriel Sincu a raspuns cititorilor HotNews.ro: "Ideea de greva fiscala este mai degraba un subiect de can-can"

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Joi, 21 ianuarie 2010, 12:02 Economie | Finanţe & Bănci

Gabriel Sincu in studioul HotNews.ro
Foto: HotNews.ro
 documente
(21 Ian 2010) PDF, 155KB
Gabriel Sincu, partener la compania de consultanta Mazars a raspuns cititorilor HotNews.ro pe tema noutatilor fiscale. Intre raspunsuri se gasesc informatii legate de impozitul minim, deducerea unor cheltuieli, birocratia aparatului administrativ fiscal. "Ideea de greva fiscala este mai degraba un subiect de can-can: nici o firma serioasa din tara asta nu s-ar deda la asa ceva, riscand sa plateasca majorari de intarziere de 0,1% pe zi din sumele datorate ca si impozite! Pentru cei care nu platesc exista procedura executarii silite si in final a falimentului", a spus Gabriel Sincu.

Deoarece timpul nu a permis invitatului sa raspunda la toate intrebarile, Gabriel Sincu va raspunde peste weekend la intrebarile sosite pana la ora 14:00.


O sinteza a noutatilor, realizata de Mazars, in documentul atasat.

Gabriel Sincu a declarat in studioul HotNews.ro in octombrie 2009, ca o majorare a impozitelor ar insemna o crestere a evaziunii si ca propunerile consultantilor fiscali de relaxare in continuare a fiscalitatii si a incerca sa se majoreze baza impozabila nu au fost ascultate de catre autoritati.

Vezi si raspunsurile online ale lui Gabriel Sincu, in redactia HotNews.ro, in octombrie 2009.

  • Intalnirea s-a incheiat
  • Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.


Citeste mai multe despre   



Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 tzopaila

    As dori sa stiu daca in cursul anului 2010, se regularizeza impozitul forfetar platit in cursul anului fiscal 2009 in functie de profitul real realizat.

    • Gabriel Sincu.

      In mod normal da, ar trebui sa aiba loc o astfel de regularizare. Am insa informatii ca organele fiscale din teritoriu aplica aceste principii diferentiat. Urmeaza sa solicitam clarificari ministerului finantelor pentru o aplicare unitara a acestei prevederi, in sensul ca regularizarea trebuie facuta: este anormal ca un platitor de impozit sa plateasca si impozit pe profit si impozit minim!

  • Întrebarea nr. 2 nae costel

    Buna ziua,vreau sa intreb cum ramane cu impozitul pe profit la microintreprinderi,se vehiculeaza mai multe forme de impozitare si as vrea sa ma lamuriti exact daca se poate,multumesc frumos.

    • Gabriel Sincu.

      Din pacate, din ce prevede Codul Fiscal la aceasta ora si din ce a declarat ministrul finantelor, forma de impozitare ramane una singura: impozit pe profit cu 16%. Initial, au existat idei conform carora sistemul microintreprinderilor va fi prelungit si in 2010, dar acest lucru nu se va intampla.

  • Întrebarea nr. 3 major_ballsack

    Buna ziua, stiti cumva daca fiscul ia in considerare, la suspendarea acitvitatii firmei, data depunerii cererii sau data la care ea este aprobata de judecator? Ma intereseaza acest aspect ca sa stiu daca sunt bun de jumulit in continuare cu forfetarul.

    • Gabriel Sincu.

      In conformitate cu prevederile normelor legale in vigoare, data care se ia in calcul este data la cale este inregistrata cererea, in conditiile in care aceasta este ulterior acceptata de catre judecator.

  • Întrebarea nr. 4 ion

    Buna ziua,

    Am o microintreprindere pe care o utilizez pt a factura servicii IT prestate catre un client strain. Doar eu muncesc, and cheltuielile sunt cam la un sfert din venituri. Probabil ca cel mai bine s-ar preta PFA, dar clientul nu ar semna contract cu un PFA. Cu noua impozitare, ajung sa dau la stat atat de mult (imp. pe profit si imp. pe dividende) ca aproape ajunge sa nu mai renteze.
    Ce ma sfatuiti?

    Multumesc.

    • Gabriel Sincu.

      Nu inteleg de ce clientul nu ar semna contract cu un PFA. Din punctul sau de vedere ar trebui sa conteze calitatea serviciului prestat nu neaparat structura juridica prin care acesta se presteaza. Ok, asta ar conta daca vorbim de o firma cu un renume international, dar (cu tot respectul) nu cred ca asta e situatia la microintreprinderea dumneavoastra. Va resomand sa discutati cu clientul foarte deschis optiunea " PFA", aceasta structura este des intalnita pentru micii intreprinzatori in strainatate (ei le numesc "freelancer" sau "individual company")

  • Întrebarea nr. 5 DlGica

    As dori sa precizati clar caror reguli de impozitare se supun microintreprinderile si sa precizati clar cui se aplica FORFETARUL si in ce conditii.
    Multumiri.

    • Gabriel Sincu.

      Deocamdata microintreprinderile nu mai exista asa cum le stiam noi pana in 2009. Firmele vor plati impozit pe profit, sau impozitul minim daca se inregistreaza pierderi. Notiunea de forfetar nu este corecta, un impozit forfetar presupune aceeasi suma datorata statului indiferent daca am pierdere sau am profit. Impozitul minim opereaza doar pentru cei cu pierderi sau un profit foarte mic. Acest impozit minim se datoreaza in prezent de catre toata lumea. Sunt discutii de restrangere a acestuia doar la anumite domenii considerate cu risc fiscal ridicat, dar inca nu este nimic oficial.

  • Întrebarea nr. 6 FAI

    As dori sa stiu daca impozitul forfetar general este deja abrogat de la 1 ianuarie 2010, fiind inlocuit cu impozizul forfetar doar pentru anumite ramuri de activitate sau masura nu a fost inca luata astfel incat toate firmele din Romania vor datora in continuare forfetarul cel putin pentru primul trimestru? Va multumesc

    • Gabriel Sincu.

      Nu, nu este deocamdata eliminat, sunt discutii pentru eliminarea acestuia. Deocamdata, se lucreaza la definirea domeniilor considerate "cu risc fiscal ridicat". Avand in vedere ca impozitul minim este datorat la finele trimestrului, putem avea o supriza placuta, respectiv eliminarea acestuia incepand cu 01 Ianuarie, mai concret spus, ultimul impozit minim platit sa fie pentru trimestrul IV 2009.

  • Întrebarea nr. 7 Magua

    Au fost pareri divergente cu privire la impozitul minim: unele ca acest impozit este nejustificat, altele ca ajuta la curatarea mediului economic de intreprinderile fantoma. Cum vedeti introducerea acestui impozit?

    • Gabriel Sincu.

      Parerea mea personala este ca tara noastra ar trebui sa aiba un sistem fiscal construit in jurul ideii de cota unica. Impozitul minim nu este in linie cu aceasta idee si de aceea am fost intotdeauna impotriva lui. Mai mult, in opinia mea, are un caracter antidemocratic, avand la baza prezumtia de vinovatie ("sunteti cu totii evazionisti, platiti impozitul minim"); in fapt el mascheaza incompetenta autoritatilor de a controla fenomenul evaziunii fiscale, de a-i prinde pe adevaratii evazionisti. Idee cu curatenia nu prea o inteleg, cei care "dau tunuri" nu se sperie de impozitul minim de 500 euro pe an (vezi cazul Bahaian de care s-a tot discutat zilele trecute)

  • Întrebarea nr. 8 mec

    Perioada fiscala pentru declararea si plata contributiilor sociale si a impozitului pe salarii pentru fostele microintreprinderi, care era trimestriala inainte de trecerea obligatorie la impozitul pe profit, se va modifica in lunara sau ramane neschimbata? Multumesc.

    • Gabriel Sincu.

      din cate stiu eu, perioada fiscala trimestriala nu era legata de statutul de microintreprindere. O companie (microintreprindere sau nu) putea opta pentru acest sistem daca avea o cifra de afaceri sub un anumit plafon (care intamplator era acelasi ca la micro' de 100.000 de euro. Deci nu vom avea nici o modificare aici.

  • Întrebarea nr. 9 Silviu Boiangiu

    1.Credeti ca nu sunt si oameni destepti prin tara asta. Ce se intampla cand un om are 3 firme (sa nu intram in polemica actionariatului), pe impozit de 3 % si acum isi mai face una intr-un paradis fiscal cu care scoate banii din Romania intr-un offshore.
    2.Cum va suporta concurenta de la sud de Dunare statul roman, avand in vedere ca Bulgaria are o politica fiscala mult mai buna ceea ce incurajeaza investitiile - iar se scot banii din Romania.
    3. De ce Romania nu incurajeaza printr-o taxa unica inmatricularile in Romania - se pierd impozite, bani din asigurare, bani din inmatriculare - 80% din masinile SH aduse de afara sunt inmatriculate in Bulgaria. Pentru eliminarea masinilor poluante - de ce nu se dau facilitati prin trecerea de la o masina non-euro la una euro 3.
    4.Cati la suta din ministrii guvernului BOC au studiat economia (macroeconomie), cati dintre ei au afaceri si nu au lucrat cu statul de fac aceste masuri care pun pensiile si salariile in spatele patronilor.
    5. Ce masuri ar lua statul roman in cazul unei greve fiscale si care ar fi situatia daca aceasta se prelungeste mai mult de 6 luni?

    • Gabriel Sincu.

      1. Aveti perfecta dreptate. E acelasi joc pe care il vedem in domeniul IT: astazi apare un virus, maine apare antivirusul pentru el. Vor exista tot timpul metode de a evita un impozit. Totusi, pentru a te muta intr-un paradis fiscal ai nevoie de un anumit nivel al veniturilor care sa iti permita sa platesti un consultant. Tanti Geta care are o dugheana la coltul strazii in care vinde o bere muncitorilor de la santierul din cartier va plati impozitul minim, neavand resursele necesare sa mearga off-shore.

      2. S-a mai discutat asta si in primavara lui '09 cand s-a introdus impozitul minim. Nu stiu insa cati romani vor fi tentati sa mearga in Bulgaria, un sistem fiscal cel putin la fel de instabil precum al nostru. Si unde mai pui ca la ei crima organizata se pare ca e mult mai prezenta decat pe malurile Dambovitei. Deci am dubii ca se va intampla asta. Dar, asa cum spuneam mai sus, cei care au un anumit nivel vor migra catre " tarile calde" gen Cipru, Luxemburg sau Elvetia.

      3. Intram deja intr-un domeniu foarte vast. Ce spuneti dumneavoastra este o idee fundamentata. Exista insa si un grup puternic de lobby, cel al importatorilor de masini noi si al producatorilor (care prin venirea Ford se intareste). Acestia sunt mult mai interesati in stoparea importurilor de SH. Facilitatile pentru innoirea parcului auto exista (i.e. programul " Rabla"), e clar insa ca se poate mult mai mult decat atat.

      4. Din pacate nu am informatii despre CV-urile ministrilor actuali. Stiu insa ca domnul Vladescu, ministrul de finante este un economist cu vederi largi care sigur are puterea sa miste niste lucruri. Sper din tot sufletul sa si reuseasca.

    • Gabriel Sincu.

      5. O idee foarte interesanta si pe care am auzit-o des in ultima vreme. Eu unul nu am cunostinta de o norma legala care sa defineasca si sa reglementeze conceptul de greva fiscala (si cred ca am citit ceva legislatie specifica incepand cu 2007 incoace de cand activez in domeniu). Un amic imi spunea la un moment dat ca e in greva fiscala, ca nu si-a mai platit impozitele de vreo 2 ani. I-am spus ca dupa umila mea parere cine nu isi plateste impozitele este evazionist :)
      Deci ideea de greva fiscala este mai degraba un subiect de can-can: nici o firma serioasa din tara asta nu s-ar deda la asa ceva, riscand sa plateasca majorari de intarziere de 0,1% pe zi din sumele datorate ca si impozite! Pentru cei care nu platesc exista procedura executarii silite si in final a falimentului. De impozite si de moarte pana la urma nu scapa nimeni, nu?

  • Întrebarea nr. 10 marina aron

    Mai exista scutiri de plata tva pt societatile aflate in rrorganizare judiciara?

    • Gabriel Sincu

      Da, in continuare codul fiscal prevede aceasta scutire. A fost o discutie la un moment dat, cum ca aceasta poate genera abuzuri, dar fiind parte din directiva europeana care reglementeaza TVA-ul nu s-a putut elimina.
      Ramane ca fiscul sa controleze practicile ilegale.

  • Întrebarea nr. 11 LP

    Buna seara,

    Romania foloseste in acest moment un model de cod fiscal vechi de 50 de ani. Acest cod a fost schimbat de tarile vest europene din anii 60-70 eliminandu-se birocratia sufocanta la care suntem supusi zilnic si simplificand la maxim procedurile.
    Intrebare: are de gand cineva cu putere de decizie in tara asta sa ia atitudine fata de aceasta legislatie fiscala antidezvoltare?

    • Gabriel Sincu

      Multumesc pentru intrebare, este o tema foarte buna.
      Incep insa prin a va contrazice. Codul nostru fiscal este in linie cu reglementarile europene, procesul de armonizare de dinainte de 01.01.2007 (data aderarii) a fost unul lung si complicat.
      Problema noastra o reprezinta de fapt punerea in practica a acestui cod fiscal. Aparatul fiscal este cel caracterizat de birocratie. O reforma din temelii a aparatului administrativ fiscal este necesara. Un moment bun ar fi chiar acum, cand urmeaza ca un numar mare de bugetari sa fie concediat. Am insa mari indoieli ca acest lucru va fi realizat.
      Pot sa va spun ca noi, consultantii, venim periodic cu propuneri de modificari catre Ministerul Finantelor, dar din pacate numai o parte dintre acestea sunt luate in considerare. Decizia politica este cea care lipseste aici.

  • Întrebarea nr. 12 gcjy

    in momentul de fata merg cu firma la limita de avarie( micro, impozit 3% pe venit) deoarece nu stie nimeni exact ce si cum via-a-vis de impozite...merg cu ea in regimde avarie deoarece am muscat-o anul trecut cu forfetaru si nu mai am de gind sa platesc statul roman falit si cei mai grav incompetent..intrebare:
    cind vom afla si noi exact si oficial ce are de gind statul roman(iacs) ??(nu din presa sau alte surse pe care contabilitatea nu le baga in seama)
    si doi:
    sa emigrez?(nu este o intrebare la misto ci una f.serioasa)
    multumesc

    • Gabriel Sincu

      1. Din pacate, trebuie sa acceptam faptul ca suntem la portile Orientului. Oficial vom afla cand va aparea ceva in Monitorul Oficial. Lucru care deocamdata nu s-a intamplat.

      2. Si eu mi-am pus intrebarea asta de cateva ori in ultimii ani. Punand in balanta avantajele si dezavantajele am ales deocamdata sa raman aici. Ocazie cu care mai dau ei eu o mana de ajutor la cresterea PIB-ului (sau la limitarea caderii economicie, luati-o cum doriti) :)

  • Întrebarea nr. 13 naiv

    e mai bine sa avem firma inmatriculata in Romania cu sediu secundar in Italia (de exe.) sau firma in Italia cu sediu secundar in Romania. Volumele de afaceri (renovari in constructii) in cele 2 tari sunt cam egale.

    • Gabriel Sincu

      Din pacate insa eu nu sunt un expert in fiscalitatea italiala, deci nu pot sa fac o comparatie. Cand clientii ne pun in astfel de situatii, cerem ajutor colegilor din tara respectiva (cazul de fata Italia).
      Ca idee generala, fiscalitatea romaneasca este mai redusa decat cea din Europa de Vest. Deci un prim impuls ar fi sa va recomand sa va platiti impozitele aici.
      Totusi, aici sunt niste reguli de fiscalitate internationala, de care va trebui sa tineti cont. Mai exact, indiferent unde este inregistrata firma, daca se lucreaza in cealalta tara, poate sa apara obligatia de a plati impozit in tara in care se realizeaza lucrarile (notiunea de sediu permanent reglementata de codul fiscal si tratatele de evitare a dublei impuneri).

  • Întrebarea nr. 14 Ovidiu

    Buna ziua.As avea 2 intrebari in legatura cu impozitul pe profit:
    1)Pentru declaratia 100 aferenta lunii decembrie 2009 care se depune la 25.01.2010 se pastreaza regula ca se declara un impozit pe profit egal cu cel declarat pentru trimestrul 3 al anului 2009?
    2)Care este modalitatea exacta de calcul al platilor anticipate pentru impozitul pe profit in 2010?De la ce impozit pe profit se pleca,de la cel anual declarat prin declaratia 101a anului 2009,se aplica rata inflatiei si se imparte la 4 pentru platile trimestriale?Daca imi puteti prezenta un caz concret ar fi ideal.

    Va multumesc.

    • Gabriel Sincu

      1) Da, regula cu dublarea trimestrului III a ramas in vigoare. In masura in care finalizati situatiile financiare si declaratia 101 pana la 25 februarie, puteti insa declara si plati la sumele efectiv realizate pentru 2009.

      2) Mecanismul platilor anticipate functioneaza exact asa cum l-ati descris. Voi reveni la inceputul saptamanii viitoare, tot ca un raspuns la acest comentariu cu un exemplu concret (ar necesita ceva mai mult timp sa il compun acum, cand suntem contra-timp)

  • Întrebarea nr. 15 vali

    Care este viitorul reglementarilor de impozitare pentru persoane fizice autorizate? Ma intereseaza mai ales cazul profesiilor din domeniul IT. Uniunea Europeana impune vreo norma in cazul acestor impozitari?

    Multumesc.

    • Gabriel Sincu

      Din cate stiu eu, in urma cu 2 ani a aparut o norma speciala care reglementeaza acest domeniu al persoanelor fizice autorizate si al intreprinderilor individuale (OUG 44/2008). Aceasta a fost redactata si functioneaza in conformitate cu reglementarile europene in domeniu. Deci viitorul nu ar trebui sa ne rezerve mari surprize din acest punct de vedere.

      Nu stiu de existenta unei norme specifice pentru IT, dar intrucat eu sunt doar specialist in fiscalitate, este posibil sa fie si sa nu fi auzit de ea.

  • Întrebarea nr. 16 silviu

    Buna ziua,

    As dori sa stiu daca se poate deduce combustibilul pentru masina directorului general folosita in interes de serviciu (parerile sunt impartite) si daca sunt modificari in viitor.

    Multumesc.

    • Gabriel Sincu

      Din pacate, in acest moment, conform reglementarilor codului fiscal combustibilul pentru masina directorului general nu este deductibil.
      Aceasta regula este valabila pana la 31.12.2010.

  • Întrebarea nr. 17 dana

    Ce impozitare se va aplica MICROINTREPRINDERILOR pentru anul 2010?

    • Gabriel Sincu

      Am explicat mai sus, sistemul fiscal special pentru microintreprinderi dispare de la 01.01.2010, urmand ca acestea sa devina platitoare de impozit pe profit.

  • Întrebarea nr. 18 groovie

    As dori sa stiu daca deducerile pentru contributiile la pensii facultative sunt 400 EUR pentru contributiile facute de angajator pentru participant si 400 EUR pentru contributiile directe ale participantului sau doar 400 EUR pe total , indiferent de sursa contributiei

    • Gabriel Sincu

      Din cate stiu eu limita era 200 + 200, deci 400 in total. E posibil sa se fi schimbat. Am sa verific si revin cu confirmarea zilele urmatoare.
      multumesc









6253 vizualizari

  • regularizare impozit forfetar (Joi, 21 ianuarie 2010, 12:17)

    tzopaila [anonim]

    As dori sa stiu daca in cursul anului 2010, se regularizeza impozitul forfetar platit in cursul anului fiscal 2009 in functie de profitul real realizat.
    • raspuns (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:27)

      Gabriel Sincu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui tzopaila

      In mod normal da, ar trebui sa aiba loc o astfel de regularizare. Am insa informatii ca organele fiscale din teritoriu aplica aceste principii diferentiat. Urmeaza sa solicitam clarificari ministerului finantelor pentru o aplicare unitara a acestei prevederi, in sensul ca regularizarea trebuie facuta: este anormal ca un platitor de impozit sa plateasca si impozit pe profit si impozit minim!
  • anul fiscal 2010 (Joi, 21 ianuarie 2010, 12:24)

    nae costel [anonim]

    Buna ziua,vreau sa intreb cum ramane cu impozitul pe profit la microintreprinderi,se vehiculeaza mai multe forme de impozitare si as vrea sa ma lamuriti exact daca se poate,multumesc frumos.
    • raspuns (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:28)

      Gabriel Sincu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui nae costel

      Din pacate, din ce prevede Codul Fiscal la aceasta ora si din ce a declarat ministrul finantelor, forma de impozitare ramane una singura: impozit pe profit cu 16%. Initial, au existat idei conform carora sistemul microintreprinderilor va fi prelungit si in 2010, dar acest lucru nu se va intampla.
  • suspendare activitate (Joi, 21 ianuarie 2010, 14:58)

    major_ballsack [utilizator]

    Buna ziua, stiti cumva daca fiscul ia in considerare, la suspendarea acitvitatii firmei, data depunerii cererii sau data la care ea este aprobata de judecator? Ma intereseaza acest aspect ca sa stiu daca sunt bun de jumulit in continuare cu forfetarul.
    • raspuns (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:28)

      Gabriel Sincu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui major_ballsack

      In conformitate cu prevederile normelor legale in vigoare, data care se ia in calcul este data la cale este inregistrata cererea, in conditiile in care aceasta este ulterior acceptata de catre judecator.
  • impozit pe profit la micro (Joi, 21 ianuarie 2010, 15:17)

    ion [anonim]

    Buna ziua,

    Am o microintreprindere pe care o utilizez pt a factura servicii IT prestate catre un client strain. Doar eu muncesc, and cheltuielile sunt cam la un sfert din venituri. Probabil ca cel mai bine s-ar preta PFA, dar clientul nu ar semna contract cu un PFA. Cu noua impozitare, ajung sa dau la stat atat de mult (imp. pe profit si imp. pe dividende) ca aproape ajunge sa nu mai renteze.
    Ce ma sfatuiti?

    Multumesc.
    • raspuns (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:31)

      Gabriel Sincu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui ion

      Nu inteleg de ce clientul nu ar semna contract cu un PFA. Din punctul sau de vedere ar trebui sa conteze calitatea serviciului prestat nu neaparat structura juridica prin care acesta se presteaza. Ok, asta ar conta daca vorbim de o firma cu un renume international, dar (cu tot respectul) nu cred ca asta e situatia la microintreprinderea dumneavoastra. Va resomand sa discutati cu clientul foarte deschis optiunea " PFA", aceasta structura este des intalnita pentru micii intreprinzatori in strainatate (ei le numesc "freelancer" sau "individual company")
  • Forfetar (Joi, 21 ianuarie 2010, 15:29)

    DlGica [anonim]

    As dori sa precizati clar caror reguli de impozitare se supun microintreprinderile si sa precizati clar cui se aplica FORFETARUL si in ce conditii.
    Multumiri.
    • raspuns (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:32)

      Gabriel Sincu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui DlGica

      Deocamdata microintreprinderile nu mai exista asa cum le stiam noi pana in 2009. Firmele vor plati impozit pe profit, sau impozitul minim daca se inregistreaza pierderi. Notiunea de forfetar nu este corecta, un impozit forfetar presupune aceeasi suma datorata statului indiferent daca am pierdere sau am profit. Impozitul minim opereaza doar pentru cei cu pierderi sau un profit foarte mic. Acest impozit minim se datoreaza in prezent de catre toata lumea. Sunt discutii de restrangere a acestuia doar la anumite domenii considerate cu risc fiscal ridicat, dar inca nu este nimic oficial.
  • De când se modifica impozitul forfetar? (Joi, 21 ianuarie 2010, 15:54)

    FAI [utilizator]

    As dori sa stiu daca impozitul forfetar general este deja abrogat de la 1 ianuarie 2010, fiind inlocuit cu impozizul forfetar doar pentru anumite ramuri de activitate sau masura nu a fost inca luata astfel incat toate firmele din Romania vor datora in continuare forfetarul cel putin pentru primul trimestru? Va multumesc
    • raspuns (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:38)

      Gabriel Sincu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui FAI

      Nu, nu este deocamdata eliminat, sunt discutii pentru eliminarea acestuia. Deocamdata, se lucreaza la definirea domeniilor considerate "cu risc fiscal ridicat". Avand in vedere ca impozitul minim este datorat la finele trimestrului, putem avea o supriza placuta, respectiv eliminarea acestuia incepand cu 01 Ianuarie, mai concret spus, ultimul impozit minim platit sa fie pentru trimestrul IV 2009.
  • Impozitul minim (Joi, 21 ianuarie 2010, 16:57)

    Magua [anonim]

    Au fost pareri divergente cu privire la impozitul minim: unele ca acest impozit este nejustificat, altele ca ajuta la curatarea mediului economic de intreprinderile fantoma. Cum vedeti introducerea acestui impozit?
    • raspuns (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:39)

      Gabriel Sincu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Magua

      Parerea mea personala este ca tara noastra ar trebui sa aiba un sistem fiscal construit in jurul ideii de cota unica. Impozitul minim nu este in linie cu aceasta idee si de aceea am fost intotdeauna impotriva lui. Mai mult, in opinia mea, are un caracter antidemocratic, avand la baza prezumtia de vinovatie ("sunteti cu totii evazionisti, platiti impozitul minim"); in fapt el mascheaza incompetenta autoritatilor de a controla fenomenul evaziunii fiscale, de a-i prinde pe adevaratii evazionisti. Idee cu curatenia nu prea o inteleg, cei care "dau tunuri" nu se sperie de impozitul minim de 500 euro pe an (vezi cazul Bahaian de care s-a tot discutat zilele trecute)
  • perioada fiscala? (Joi, 21 ianuarie 2010, 18:05)

    mec [anonim]

    Perioada fiscala pentru declararea si plata contributiilor sociale si a impozitului pe salarii pentru fostele microintreprinderi, care era trimestriala inainte de trecerea obligatorie la impozitul pe profit, se va modifica in lunara sau ramane neschimbata? Multumesc.
    • raspuns (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:41)

      Gabriel Sincu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui mec

      din cate stiu eu, perioada fiscala trimestriala nu era legata de statutul de microintreprindere. O companie (microintreprindere sau nu) putea opta pentru acest sistem daca avea o cifra de afaceri sub un anumit plafon (care intamplator era acelasi ca la micro' de 100.000 de euro. Deci nu vom avea nici o modificare aici.
  • Pe langa (Joi, 21 ianuarie 2010, 19:24)

    Silviu Boiangiu [anonim]

    1.Credeti ca nu sunt si oameni destepti prin tara asta. Ce se intampla cand un om are 3 firme (sa nu intram in polemica actionariatului), pe impozit de 3 % si acum isi mai face una intr-un paradis fiscal cu care scoate banii din Romania intr-un offshore.
    2.Cum va suporta concurenta de la sud de Dunare statul roman, avand in vedere ca Bulgaria are o politica fiscala mult mai buna ceea ce incurajeaza investitiile - iar se scot banii din Romania.
    3. De ce Romania nu incurajeaza printr-o taxa unica inmatricularile in Romania - se pierd impozite, bani din asigurare, bani din inmatriculare - 80% din masinile SH aduse de afara sunt inmatriculate in Bulgaria. Pentru eliminarea masinilor poluante - de ce nu se dau facilitati prin trecerea de la o masina non-euro la una euro 3.
    4.Cati la suta din ministrii guvernului BOC au studiat economia (macroeconomie), cati dintre ei au afaceri si nu au lucrat cu statul de fac aceste masuri care pun pensiile si salariile in spatele patronilor.
    5. Ce masuri ar lua statul roman in cazul unei greve fiscale si care ar fi situatia daca aceasta se prelungeste mai mult de 6 luni?
    • raspuns (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:42)

      Gabriel Sincu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Silviu Boiangiu

      1. Aveti perfecta dreptate. E acelasi joc pe care il vedem in domeniul IT: astazi apare un virus, maine apare antivirusul pentru el. Vor exista tot timpul metode de a evita un impozit. Totusi, pentru a te muta intr-un paradis fiscal ai nevoie de un anumit nivel al veniturilor care sa iti permita sa platesti un consultant. Tanti Geta care are o dugheana la coltul strazii in care vinde o bere muncitorilor de la santierul din cartier va plati impozitul minim, neavand resursele necesare sa mearga off-shore.

      2. S-a mai discutat asta si in primavara lui '09 cand s-a introdus impozitul minim. Nu stiu insa cati romani vor fi tentati sa mearga in Bulgaria, un sistem fiscal cel putin la fel de instabil precum al nostru. Si unde mai pui ca la ei crima organizata se pare ca e mult mai prezenta decat pe malurile Dambovitei. Deci am dubii ca se va intampla asta. Dar, asa cum spuneam mai sus, cei care au un anumit nivel vor migra catre " tarile calde" gen Cipru, Luxemburg sau Elvetia.

      3. Intram deja intr-un domeniu foarte vast. Ce spuneti dumneavoastra este o idee fundamentata. Exista insa si un grup puternic de lobby, cel al importatorilor de masini noi si al producatorilor (care prin venirea Ford se intareste). Acestia sunt mult mai interesati in stoparea importurilor de SH. Facilitatile pentru innoirea parcului auto exista (i.e. programul " Rabla"), e clar insa ca se poate mult mai mult decat atat.

      4. Din pacate nu am informatii despre CV-urile ministrilor actuali. Stiu insa ca domnul Vladescu, ministrul de finante este un economist cu vederi largi care sigur are puterea sa miste niste lucruri. Sper din tot sufletul sa si reuseasca.
    • continuare (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:43)

      Gabriel Sincu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Silviu Boiangiu

      5. O idee foarte interesanta si pe care am auzit-o des in ultima vreme. Eu unul nu am cunostinta de o norma legala care sa defineasca si sa reglementeze conceptul de greva fiscala (si cred ca am citit ceva legislatie specifica incepand cu 2007 incoace de cand activez in domeniu). Un amic imi spunea la un moment dat ca e in greva fiscala, ca nu si-a mai platit impozitele de vreo 2 ani. I-am spus ca dupa umila mea parere cine nu isi plateste impozitele este evazionist :)
      Deci ideea de greva fiscala este mai degraba un subiect de can-can: nici o firma serioasa din tara asta nu s-ar deda la asa ceva, riscand sa plateasca majorari de intarziere de 0,1% pe zi din sumele datorate ca si impozite! Pentru cei care nu platesc exista procedura executarii silite si in final a falimentului. De impozite si de moarte pana la urma nu scapa nimeni, nu?
  • insolventa si tva (Joi, 21 ianuarie 2010, 20:04)

    marina aron [anonim]

    Mai exista scutiri de plata tva pt societatile aflate in rrorganizare judiciara?
    • Da! (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:29)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui marina aron

      Da, in continuare codul fiscal prevede aceasta scutire. A fost o discutie la un moment dat, cum ca aceasta poate genera abuzuri, dar fiind parte din directiva europeana care reglementeaza TVA-ul nu s-a putut elimina.
      Ramane ca fiscul sa controleze practicile ilegale.
  • reformare Cod fiscal (Joi, 21 ianuarie 2010, 21:39)

    LP [anonim]

    Buna seara,

    Romania foloseste in acest moment un model de cod fiscal vechi de 50 de ani. Acest cod a fost schimbat de tarile vest europene din anii 60-70 eliminandu-se birocratia sufocanta la care suntem supusi zilnic si simplificand la maxim procedurile.
    Intrebare: are de gand cineva cu putere de decizie in tara asta sa ia atitudine fata de aceasta legislatie fiscala antidezvoltare?
    • un subiect interesant (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:37)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui LP

      Multumesc pentru intrebare, este o tema foarte buna.
      Incep insa prin a va contrazice. Codul nostru fiscal este in linie cu reglementarile europene, procesul de armonizare de dinainte de 01.01.2007 (data aderarii) a fost unul lung si complicat.
      Problema noastra o reprezinta de fapt punerea in practica a acestui cod fiscal. Aparatul fiscal este cel caracterizat de birocratie. O reforma din temelii a aparatului administrativ fiscal este necesara. Un moment bun ar fi chiar acum, cand urmeaza ca un numar mare de bugetari sa fie concediat. Am insa mari indoieli ca acest lucru va fi realizat.
      Pot sa va spun ca noi, consultantii, venim periodic cu propuneri de modificari catre Ministerul Finantelor, dar din pacate numai o parte dintre acestea sunt luate in considerare. Decizia politica este cea care lipseste aici.
  • ?? (Vineri, 22 ianuarie 2010, 0:33)

    gcjy [anonim]

    in momentul de fata merg cu firma la limita de avarie( micro, impozit 3% pe venit) deoarece nu stie nimeni exact ce si cum via-a-vis de impozite...merg cu ea in regimde avarie deoarece am muscat-o anul trecut cu forfetaru si nu mai am de gind sa platesc statul roman falit si cei mai grav incompetent..intrebare:
    cind vom afla si noi exact si oficial ce are de gind statul roman(iacs) ??(nu din presa sau alte surse pe care contabilitatea nu le baga in seama)
    si doi:
    sa emigrez?(nu este o intrebare la misto ci una f.serioasa)
    multumesc
    • Raspuns: (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:45)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gcjy

      1. Din pacate, trebuie sa acceptam faptul ca suntem la portile Orientului. Oficial vom afla cand va aparea ceva in Monitorul Oficial. Lucru care deocamdata nu s-a intamplat.

      2. Si eu mi-am pus intrebarea asta de cateva ori in ultimii ani. Punand in balanta avantajele si dezavantajele am ales deocamdata sa raman aici. Ocazie cu care mai dau ei eu o mana de ajutor la cresterea PIB-ului (sau la limitarea caderii economicie, luati-o cum doriti) :)
  • lucram in UE (Vineri, 22 ianuarie 2010, 9:10)

    naiv [anonim]

    e mai bine sa avem firma inmatriculata in Romania cu sediu secundar in Italia (de exe.) sau firma in Italia cu sediu secundar in Romania. Volumele de afaceri (renovari in constructii) in cele 2 tari sunt cam egale.
    • da, o tema de fiscalitate internationala (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:52)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui naiv

      Din pacate insa eu nu sunt un expert in fiscalitatea italiala, deci nu pot sa fac o comparatie. Cand clientii ne pun in astfel de situatii, cerem ajutor colegilor din tara respectiva (cazul de fata Italia).
      Ca idee generala, fiscalitatea romaneasca este mai redusa decat cea din Europa de Vest. Deci un prim impuls ar fi sa va recomand sa va platiti impozitele aici.
      Totusi, aici sunt niste reguli de fiscalitate internationala, de care va trebui sa tineti cont. Mai exact, indiferent unde este inregistrata firma, daca se lucreaza in cealalta tara, poate sa apara obligatia de a plati impozit in tara in care se realizeaza lucrarile (notiunea de sediu permanent reglementata de codul fiscal si tratatele de evitare a dublei impuneri).
  • Impozit profit (Vineri, 22 ianuarie 2010, 9:34)

    Ovidiu [anonim]

    Buna ziua.As avea 2 intrebari in legatura cu impozitul pe profit:
    1)Pentru declaratia 100 aferenta lunii decembrie 2009 care se depune la 25.01.2010 se pastreaza regula ca se declara un impozit pe profit egal cu cel declarat pentru trimestrul 3 al anului 2009?
    2)Care este modalitatea exacta de calcul al platilor anticipate pentru impozitul pe profit in 2010?De la ce impozit pe profit se pleca,de la cel anual declarat prin declaratia 101a anului 2009,se aplica rata inflatiei si se imparte la 4 pentru platile trimestriale?Daca imi puteti prezenta un caz concret ar fi ideal.

    Va multumesc.
    • raspuns: (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:58)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ovidiu

      1) Da, regula cu dublarea trimestrului III a ramas in vigoare. In masura in care finalizati situatiile financiare si declaratia 101 pana la 25 februarie, puteti insa declara si plati la sumele efectiv realizate pentru 2009.

      2) Mecanismul platilor anticipate functioneaza exact asa cum l-ati descris. Voi reveni la inceputul saptamanii viitoare, tot ca un raspuns la acest comentariu cu un exemplu concret (ar necesita ceva mai mult timp sa il compun acum, cand suntem contra-timp)
  • PFA (Vineri, 22 ianuarie 2010, 10:10)

    vali [anonim]

    Care este viitorul reglementarilor de impozitare pentru persoane fizice autorizate? Ma intereseaza mai ales cazul profesiilor din domeniul IT. Uniunea Europeana impune vreo norma in cazul acestor impozitari?

    Multumesc.
    • raspuns (Vineri, 22 ianuarie 2010, 13:04)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui vali

      Din cate stiu eu, in urma cu 2 ani a aparut o norma speciala care reglementeaza acest domeniu al persoanelor fizice autorizate si al intreprinderilor individuale (OUG 44/2008). Aceasta a fost redactata si functioneaza in conformitate cu reglementarile europene in domeniu. Deci viitorul nu ar trebui sa ne rezerve mari surprize din acest punct de vedere.

      Nu stiu de existenta unei norme specifice pentru IT, dar intrucat eu sunt doar specialist in fiscalitate, este posibil sa fie si sa nu fi auzit de ea.
  • deducere combustibil (Vineri, 22 ianuarie 2010, 10:39)

    silviu [anonim]

    Buna ziua,

    As dori sa stiu daca se poate deduce combustibilul pentru masina directorului general folosita in interes de serviciu (parerile sunt impartite) si daca sunt modificari in viitor.

    Multumesc.
    • raspuns (Vineri, 22 ianuarie 2010, 13:06)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui silviu

      Din pacate, in acest moment, conform reglementarilor codului fiscal combustibilul pentru masina directorului general nu este deductibil.
      Aceasta regula este valabila pana la 31.12.2010.
  • Legat de scutirea de impozit pt. programatori (Vineri, 22 ianuarie 2010, 10:41)

    Florin [anonim]

    Legat de ordinul in baza caruia programatorii sunt scutiti de impozit (Ord.nr.250/189/748 din 31 mai 2004 privind încadrarea în activitatea de creatie de programe pentru calculator, publicat in Monitorul Oficial nr.573 din 29 iunie 2004), am o nelamuririe: daca am terminat in cadrul Facultatii de ELECTROTEHNICAspecializarile ACTIONARI ELECTRICE sau METROLOGIE SISTEME DE MASURARE; firma la care sunt angajat ca programator nu stie ce sa faca, caci facultatea nu apare in ordin, la fel si toate specializarile din cadrul acestei facultati, dar cele doua specializari sunt echivalente cu unele specializari din anexa 2 a ordinului 748/13.05.2004, din punct de vedere al disciplinelor IT din planul de învatamânt. Am obtinul de la facultate un act care spune ca din punctul de vedere al disciplinelor IT aceasta specializare este echivalenta cu Automatica si Informatica Industriala (care apare in ordin), la fel si Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Infromatiei (care am inteles ca face incadrarile in acest ordin) a spus ca "angajatii angajatii care au absolvit ACTIONARI ELECTRICE si METROLOGIE SISTEME DE MASURARE si lucreaza ca programatori se incadreaza la anexa 2 din ordin". Insa firmele ar dori ca in ordin sa se stipuleze clar ca sectia de ACTIONARI ELECTRICE si METROLOGIE SISTEME DE MASURARE se incadreza la anexa 2. Putem spera ca va aparea o rectificare la acest ordin, in care sa scrie negru pe alb ca si cei in situatia mai sus descrisa pot beneficia de scutire de impozit? Stiu ca "potrivit prevederilor art.5 din ordinul sus mentionat, incadrarea unei persoane in categoriile de activitati sau de ocupatii, in scopul beneficierii de scutire de impozit pe venit prevazuta in art.56 alin.(4) lit.I, constituie responsabilitatea angajatorului", insa la unele firme apare teama ca in urma unui control sa se zica ca e ilegala scutirea acestor angajati.
  • MICROINTREPRINDERILE (Vineri, 22 ianuarie 2010, 10:53)

    dana [anonim]

    Ce impozitare se va aplica MICROINTREPRINDERILOR pentru anul 2010?
    • raspuns (Vineri, 22 ianuarie 2010, 13:14)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dana

      Am explicat mai sus, sistemul fiscal special pentru microintreprinderi dispare de la 01.01.2010, urmand ca acestea sa devina platitoare de impozit pe profit.
  • deduceri pensii facultative (Vineri, 22 ianuarie 2010, 11:23)

    groovie [anonim]

    As dori sa stiu daca deducerile pentru contributiile la pensii facultative sunt 400 EUR pentru contributiile facute de angajator pentru participant si 400 EUR pentru contributiile directe ale participantului sau doar 400 EUR pe total , indiferent de sursa contributiei
    • raspuns (Vineri, 22 ianuarie 2010, 13:15)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui groovie

      Din cate stiu eu limita era 200 + 200, deci 400 in total. E posibil sa se fi schimbat. Am sa verific si revin cu confirmarea zilele urmatoare.
      multumesc
  • Declarare TVA si VIES (Vineri, 22 ianuarie 2010, 11:25)

    Marinescu Roxana [anonim]

    Incepind cu 2010 declaratia VIES va fi intocmita si depusa lunar si va cuprinde pe linga achizitiile de bunuri si pe cele de servicii, corect?
    O societate care declara trimiestrial TVA, dar care are in timpul anului o achizitie intracomunitara este obligata sa declare lunar TVA. Achizitia intracomunitara se refera doar la bunuri sau si servicii.
    Daca salariatii societatii participa la un seminar de training in o tara din Comunitatea Europeana, participarea este considerata achizitie intracomunitara de servicii? Societatea trbuie sa depuna VIES pentru luna in care s-a participat la seminar si va trece la declarare TVA lunar (daca pina atunci declararea se facea trimestrial).

    Multumesc si va doresc o zi buna,
    Roxana Marinescu
  • Impozit PFA (Vineri, 22 ianuarie 2010, 11:30)

    Ion [anonim]

    1.Pentru a nu plati TVA un PFA trebuie sa nu incaseze mai mult de 35.000Euro/an. Cat inseamna asta in RON?
  • impozit pe venit (Vineri, 22 ianuarie 2010, 11:42)

    groovie [anonim]

    Noile prevederi ale codului fiscal vorbesc despre impozitarea veniturilor din pensii atat cele obligatorii dar mai nou a aparut si o prevedere referitoare la pensiile private dar nu se specifica nimic despre impozitarea cu 16% a veniturilor din pensii facultative. Este specificat ca nu se impoziteaza contributia dar ce se intampla la plata pensiei facultative. Se opreste sau nu impozitul de 16% retinut la sursa.Multumesc
  • reorganizare judiciara (Vineri, 22 ianuarie 2010, 11:44)

    Mirela [anonim]

    Buna ziua.
    O colaborare intre o firma din Italia (prestator) si o firma din Romania (beneficiar), in cadrul careia firma din Italia presteaza servicii atat in Romania cat si in Italia, presupune incheierea a doua contracte de prestari servicii, sau este suficient un singur contract. In cazul in care exista un singur contract, cum delimitez din punct de vedere al TVA, locul prestarii? Care sunt implicatiile din punct de vedere TVA, VIES, in 2010?

    In cazul in care o firma este in reorganizare judiciara, mai este necesar audit, da sau nu? Iar perioada fiscala, la firma in reorganizare judiciara, se considera anul calendaristic sau toata perioada de reorganizare?
    Va multumesc anticipat..
  • tva la microintreprinderi (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:03)

    florin [anonim]

    Buna ziua
    Ce se va intimpla cu tva ul la microintreprinderile scutite de tva, in anul fiscal 2010 ?
  • fiscalitate 2010 (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:08)

    ela [anonim]

    Buna ziua!

    Apelez la dumneavoastra pentru a ma lamuri in legatura cu 4 aspecte:
    1. cu privire la infiintarea unei firme: cum e mai avantajos sa se faca inregistrarea sediului firmei: in bucuresti sau in afara bucurestiului ?
    2. microintreprinderile care nu platesc impozit pe profit sunt cele care nu inregistreaza venituri mai mari de 100.000 euro?
    3. Cum se poate face pt ca o firma sa nu plateasca tva?
    4. Cum se aplica impozitul forfetar pt o microintreprindere in 2010 ce urmeaza a fi constituita?

    Va multumesc
  • TVA / Impozit pe profit (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:09)

    Maria [anonim]

    1.Am inteles ca potrivit ultimelor modificari in materie TVA, serviciile conexe unui bun imobil urmeaza regimul de TVA al acestuia( e.g: refacturarea utilitatilor , taxelor locale in cazul locuintelor inchiriate).Poate fi tratata cazarea ca un serviciu conex unui bun imobil(hotel) ?
    2.Contractele de comodat pentru spatiu si masina in cazul unui PFA trebuie legalizate la Notariat?(pt a nu se creea discutii privind deductibilitatea cheltuielilor)

    Multumesc!
  • deductibilitate fiscala asigurari de grup (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:10)

    daniela [anonim]

    asigurarile de viata adresate grupurilor de angajati sunt deductibile fiscal pina in ce limita .
    am primit o oferta care suna cam asa
    salarul negociat si inregistrat la fortele de munca sa ramina pe st atul de plata iar sumele ce provin din sporuri (ore suplimentare, conditii grele , nocive etc..) sa fie trecute ca o anexa la asigurarea de grup (employe benfits) sub forma unei investiti si virate de catre asigurator in conturi individuale(carduri) ale angajatilor , pe care ei pot sa si le rascumpere la fiecare sfirsit de luna .
  • Deducere TVA la combustibil (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:17)

    Grigore Vlad [anonim]

    Ce se aude despre deducerea TVA-ului pentru bezina? Se va reveni la regimul din 2008? Din cate stiu restrictiile de deducere impuse de guvernul Boc au fost valabile doar pe 2009.
  • decalratie 010 pentru mcrointreprinderi (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:47)

    marius [anonim]

    as dori sa stiu daca se depune 010 pentru trecerea microintreprinderilor la impozit pe profit si care este termenul. totodata daca nu ar fi normal sa faca ei trecerea automata daca tot ei au modificat legea si sa nu ne oblige sa ne plimbam ca si " gainile bete" prin oras alocand resurse de timp si bani, dar traim intr-o tara bananiera condusa de nister incompetenti si nu putem avea pretentii de online si in plus trebuie sa le dam de lucru si bugetarilor si ce s-ar face ei fara hartii inutile. multumesc
  • TVA la achizitii servicii din UE (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:47)

    Daniel [anonim]

    O firma este din Romania este neplatitoare de TVA si achizitioneaza de la Google (Irlanda) servicii de publicitate pe care le achita cu cardul de debit al firmei. In factura se precizeaza ca "Servicii supuse unei taxe inverse - TVA-ul va fi contabilizat de către destinatar, conform art. 196 din Directiva consiliului 2006/112/CE". Intrebare: Trebuie ca firma sa depuna declaratii , sa calculeze TVA suplimentar la factura si sa il plateasca la stat ? Dar daca firma ar fi fost platitoare de TVA ? Multumesc anticipat.
  • Impozit mini (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:52)

    Adrian M [anonim]

    Vladescu spus ca modifica acest inpozit incepind cu 1 iulie. In acest caz pe primele doua trimestre din 2010 se va plati acelasi impozit ca anul trecut, adica 250 de euro pe 6 luni si aplicabil la toate domeniile de activitate?
    Va multumesc.
  • reorganizare judiciara (Vineri, 22 ianuarie 2010, 12:56)

    MARIUS [anonim]

    ( Mai exista scutiri de plata tva pt societatile aflate in rrorganizare judiciara? ) . referitor la intrebarea 4 la ce anume va referiti ? puteti da un art. de cod fiscal in acest sens.
    in ceea ce priveste taxarea inversa aceasta nu se mai aplica de la 01.01.2010. multumesc.
  • Obligatii fiscale PFA (Vineri, 22 ianuarie 2010, 13:02)

    Cotiga Gabriel [anonim]

    Ce obligatii fiscale are un PFA in domeniul traducerilor, care incaseaza mai putin de 35000 Euro pe an, daca titularul este angajat cu contract de munca la o societate comerciala si plateste contributia de asigurari sociale si cea de asigurari de sanatate la societatea respectiva ?
  • IMPOZITARE (Vineri, 22 ianuarie 2010, 13:39)

    ioana [anonim]

    cum credeti ca se vor face platile anticipate in contul impozitului pe profit incepand cu 2010?
  • Discriminare? (Vineri, 22 ianuarie 2010, 13:49)

    tomane [anonim]

    De ce exista discriminare in ceea ce priveste impozitul forfetar ? Pana la 100.000 euro acesta este maxim 1,5 %. Dar la cifra de afaceri de un milion de euro , forfetarul, este maxim de doar 0,05 % !! Firmele mari trebuie cumva protejate si celelalte distruse ?
  • deducere bf combustibil (Marţi, 29 iunie 2010, 7:58)

    Iuliu [anonim]

    Sunt administratorul ueni firme de intretinere lifturi.
    Pe firma am inregistrat un autoturism Matiz, cu care ne deplasam la reparatii ascensor, si la interventii si in oras dar si afara orasului unde avem contracte de intretinere. Lanaga bonurile fiscale intotdeauna atasez si foaia de parcurs si delegatia. Este de ajuns ca sa se deduca TVA si impozitul de pe aceste B.F.?
    b.f. de combustibil mai sunt deductibili ? Va rog, daca se poate sa mentionati care lege se refera la deducerea benzinei.
    Multumesc
  • TVA achizitie servicii intracomunitare (Joi, 1 iulie 2010, 18:23)

    BEZARAU ELENA [anonim]

    O firma din Italia, refactureaza unei soc. din Romania, sume reprezentamd recuperarea cheltuielilor, facute pentru firma din Ro. Astfel: Firma din Ro, cu profil transport marfa, alimenteaza carburant si plateste cu cardurile societatii din Italia, pana isi face propriile carduri. Soc. din Italia, trimite o factura la sfarsitul lunii, cu recuperarea acestor cheltuieli, si un tabel anexat, foarte sumar, cu cantitatile alimentate de fiecare masina, si implicit costurile. Factura este fara Tva. Este corect? Eu as zice ca imi face un serviciu, si ca locul serviciului este acolo, in Italia. Eu am raportat in declaratia 390, dar nu sunt sigura daca este problema mea in privinta modului cum a facturat , adica fara TVA. Deci: factura din Italia trebuie cu TVA sau fara?
    Multumesc.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri