Conform Institutului National de Statistica, intre 2000 si 2006, in infrastructura rutiera au fost investiti 7 miliarde de euro, din care 2 miliarde doar in 2006. Desi nu avem date pentru 2007 si 2008, putem aproxima sumele ca fiind cel putin la nivelul celei din 2006, astfel ca suma totala investita in sosele, strazi si drumuri in perioada 2000-2008, s-a ridicat la aproximativ 11-12 miliarde de euro, posibil chiar mai mult daca luam in considerare si autostrada Bechtel. Sa vedem ce s-a realizat cu acesti bani.

In anul 2000, lungimea totala a drumurilor publice era de 78.479 kilometri, dintre care 14.824 km de drumuri nationale si 63.655 km de drumuri judetene si comunale. Mai departe, 19.418 km reprezentau drumuri modernizate, respectiv 90% din drumurile nationale si 9.5% din drumurile judetene si comunale.

Cum stau lucrurile la sfarsitul anului 2008? Lungimea drumurilor publice a crescut la 81.693 km, dintre care 22.865 km erau modernizati.

Concluzii

- cu 11 miliarde de euro s-au construit 3200 km de drumuri publice, iar ponderea drumurilor modernizate in total a crescut de la 24.7% la 28%. O parte din acesti bani au fost insa alocati repararii drumurilor construite in aceasta perioada (stim cu totii ca in RO, orice drum se strica dupa un an de la darea in folosinta), iar o alta parte lucrarilor de constructii aflate inca in desfasurare.

- conform statisticilor oficiale, 90% din drumurile nationale sunt considerate ca fiind modernizate, ceea ce ma face sa ma intreb ce intelege Ministerul Transporturilor prin “modernizate”…

- la sfarsitul anului 2008, existau in Romania 36.000 km de drumuri de pamant sau pietruite, iar dintre cei 64.000 de km de drumuri judetene si comunale, peste 90% sunt nemodernizati.

Citeste mai mult si comenteaza pe blogul lui Cristian Orgonas.