Sebastian Vladescu: Sustin penalizarea persoanelor care au terenuri agricole, dar nu le folosesc

de R.P.     HotNews.ro
Marţi, 9 februarie 2010, 11:11 Economie | Finanţe & Bănci

Persoanele care au terenuri agricole pe care nu le folosesc ar trebui penalizate. Avertismentul a fost lansat de ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, ce a declarat ca sustine introducerea de penalizari in astfel de situatii, informeaza Mediafax.  

"Nu am discutat cu Ministerul Agriculturii despre impozitarea terenurilor agricole, dar sunt sustinatorul ideii de penalizare a celor care au terenuri agricole, dar nu le folosesc", a declarat Vladescu, la deschiderea sedintei de marti a Bursei de Valori Bucuresti. Tot marti, ministrul Finantelor a subliniat ca nu se pune problema renuntarii la acordul Romaniei cu Fondul Monetar International.

Peste 400.000 de persoane ar putea plati penalizari, din primavara, pentru terenurile nelucrate

Peste 400.000 de persoane, care detin mai mult de 1,5 milioane de hectare de terenuri agricole necultivate, ar putea plati penalizari, din primavara, a declarat marti Adrian Radulescu, secretar de stat in Ministerul Agriculturii.

"In Romania exista 1,5 - 2 milioane de hectare de terenuri agricole necultivate, detinute de 4-500.000 de persoane", a spus Radulescu, citat de Mediafax. El a adaugat ca se poarta discutii pentru stabilirea cuantumului viitoarei taxe.

Terenurile nelucrate reprezinta circa 20% din suprafata arabila a Romaniei, in conditiile in care sunt cultivate circa 8,1 milioane hectare.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2151 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    De acord (Marţi, 9 februarie 2010, 11:35)

    Costa [utilizator]

    Studiati ce se intampla in Austria.
  • +6 (10 voturi)    
    penalizari (Marţi, 9 februarie 2010, 11:41)

    MirceaA [utilizator]

    hotul s-a gandit repede la penalizari. Dar ce te faci cu terenurile agricole ale miilor de batrani care n-au nici dupa ce bea apa? Cum sa le foloseasca? Le da statul subventii, ca in restul lumii? Asta-i boala hotilor... sa puna biruri.
    • +1 (7 voturi)    
      Fals! (Marţi, 9 februarie 2010, 13:07)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

      il pot da in arenda! Da, este mai greu sa gasesti un 'patron' care sa nu te traga in piept, dar exista!

      De ce trebuie eu (noi) care muncesc 1500 de hectare cu tehnologie inalta, conform BPA-urilor, sa platesc erbicidari/insecticidari excesive pentru ca langa parcelele mele sunt parloage de 4 ani, pline de buruieni si nu stiu cate specii de insecte?!
      Stii ce am avut anul trecut de la unii din astia?...musca galbena, 40-50 de specimene/mp.
      Ma lasi?
      Din 9 milioane de ha de pamant arabil, anul acesta 3.750.000 de ha au fost nelucrate!!!
      si astea sunt focare de unde pleaca atacuri fie de buruieni, fie de insecte!
      Este una din putinele masuri bune pe care le aud si eu pe agricultura in ultimii ani (de departe insuficienta), si dupa aia vin socialistii ca tine sa-mi dea in cap tot mie care produc!
      • +1 (5 voturi)    
        re: Laurentiu78 (Marţi, 9 februarie 2010, 15:04)

        MLZ [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu78

        Pai socialist esti .... tu!

        Pentru ca esti de acord cu solutia impunerii prin forta. Adica vine statul si ii zice respectivului ce este mai bine pentru el sa faca cu pamantul. ASTA este socialism! Stie statul mai bine decat proprietarii ce trebuie facut cu pamantul.

        Crezi ca mai e mult de aici pana la situatia in care vine unu' cu ideea sa-i exproprieze ... pentru ca "uite domnule, il tin degeaba in timp ce altii n-au ce sa manance.... Nu-l merita, ce sa mai..."?!?

        Cat despre problemele tale din cauza parloagelor din vecinatate, nu cred ca ti-a facut-o vreunul din vecini cu intentie si in plus daca ii acuzi de incalcarea proprietatii (prin pagube pricinuite de gandaci), ar trebui sa ii acuzi si pe cei cu termocentrale (pt ca de la caldura degajata se formeaza curenti de aer care nu-ti mai polenizeaza tie plantele "ca inainte" sau mai stiu eu ce) si pe cei cu autoturismele (ca sperie ciroile care astfel se aseaza pe terenul tau, crescand nr_ciori/mp, in loc sa stea pe acea portiune de teren unde este strada), etc.

        Sigur, ar fi mai frumos pentru tine ca vecinii sa cultive terenul, dar daca nu aceasta e situatia, nu-i poti acuza de nimic.

        Nu-ti cer sa devii liberal (in sensul propriu, fara legatura cu partidul omonim), dar macar rezonabil ai putea fi ....
        • +3 (3 voturi)    
          nu-i chestie politica... (Marţi, 9 februarie 2010, 15:42)

          Laur006 [utilizator] i-a raspuns lui MLZ

          @MLZ: poveste adevarata. In jud Vaslui, exista o comuna unde mai multi batrani s-au convins (sau au fost convinsi, nu conteaza) ca mai bine isi dau pamantul in arenda, lui Porumboiu, decat sa-l lase parloaga. Numai ca Porumboiu le-a pus conditia sa formeze o parcela de minim 25 ha, ca sa devina rentabila exploatarea. Al dreq intre loturile acelora care doreau Asociatie, exista o bucata a carei proprietar nu dorea Asociatie. Nici nu putea sa lucreze pamantul, dar ii incurca si pe cei care voiau sa le fie lucrat pamantul.
          Nu te supara, dar un astfel de om trebuie exclus din societate. Poti sa-i zici socialism, discriminare, cum vrei. Indiferent de legea proprietatii private - primeaza legile morale. Daca nu-ti place in societate, esti liber, vere, sa mergi in padure... Cum adica, sa lezezi interesele comunitatii numai pt ca tu, ca individ, esti incapatanat. Si apoi mai si injuri pe cei care aproba zicala "Sa-i moara capra vecinului"
          • 0 (0 voturi)    
            re: Laur006 (Marţi, 9 februarie 2010, 16:27)

            MLZ [anonim] i-a raspuns lui Laur006

            Pai daca primeaza legile morale, ia zi-mi si mie .... care-s alea mai exact?

            Cuprind ele cumva si libertatea individului? Cuprind ele cumva si autonomia individului?

            Daca nu, inseamna ca pe primul loc se afla cirteriul utilitatii (maximizarea fericirii tuturor) ... si te ghidezi dupa un utilitarism de tipul cel mai simplu.

            ... si atunci s-ar putea ca societatea sa inceapa sa cantareasca daca produce mai multa fericire disparitia TA in raport cu eventuala ta nefericire ca vei fi suprimat ....

            Banuiesc ca ai fi de acord sa fi suprimat (din orice fel de motive), daca societatea o cere, nu?!
            • 0 (0 voturi)    
              democratia (Marţi, 9 februarie 2010, 16:40)

              Laur006 [utilizator] i-a raspuns lui MLZ

              Eu stiu ca vrei doar sa discutam discutii, si ca de fapt vezi foarte clar ca in exemplul pe care l-am dat , saracia ala de moshneag nu procedeaza corect.
              Deci hai sa-ti raspund la ultima fraza: democratie = demos + cratos. (nu mai traduc. consider ca nu e nevoie. din acelasi motiv nici nu explic.) Da, daca societatea intreaga imi cere sa ma arunc in fantana, ori o fac, ori plec din societate. Simple as that!
              • 0 (0 voturi)    
                Re: discutii (Marţi, 9 februarie 2010, 22:56)

                MLZ [anonim] i-a raspuns lui Laur006

                1) Moshneagul ala are dreptul, dupa parerea mea, sa faca fix ce considera de cuviinta cu proprietatea sa. Mai clar, proprietatea lui nu este un moft.

                2) Buna definitia democratiei, doar ca ai intarziat cateva mii de ani. In ce traiesc vesticii acum (si noi facem un fel de karaoke) se numeste "democratie liberala" ... si este cu totul alta.

                Intre altele, in democratia pe care o dadeai tu de exemplu, "poporul" nu cuprindea decat cetatenii (nu femei, nu sclavi, nu "emigranti"), mai exact "aceia care nu trebuie sa munceasca pentru a trai" (citat din memorie dintr-un grec celebru de pe vremea aia). Crezi ca te incadrezi?! :o)))

                Asa ma gandeam si eu .... Simple as that!
        • +1 (3 voturi)    
          aberezi... (Marţi, 9 februarie 2010, 15:44)

          Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui MLZ

          deci in vest se fac procese cu bani multi pe tema asta. Sau cum a zis Costa in primul sau post vezi situatia Austriei.

          Spune-mi si mie ce faci daca eu fiindu-ti vecin nu curat fosa nu stiu cati ani, si tot rahatul se revarsa la tine in curte?!
          nu poti sa te duci la politie sa reclami cazul si aia sa ma amendeze, pentru ca ai fii socialist nu?

          Nu le impune nimeni ce sa faca cu pamantul (arenda, vandut, lucrat si intretinut, etc.) si cu propria proprietate atat timp cat nu-i afecteaza pe cei din jur. Drepturile tale si ale mele se termina unde incep ale celuilalt.
          Sunt foarte rezonabil! Vorbim de daune banesti, vorbim de protectia mediului, vorbim de saracirea solurilor, vorbim de infestatii, poate unele de carantina, vorbim de bani aruncati pe PPP-uri, si care daca nu sunt facute corect se vor regasi atat in produs cat si in panza freatica. Eu sunt rezonabil...tu esti?
          Nu zice nimeni sa i se confiste pamantul (Doamne fereste) dar ai o responsabilitate si fata de cei in jur.
          In cazul nostru, nu, nu a fost intentie...mai rau....a fost nesimtire!

          repet este o practica des intalnita in vest, unde nu au existat nationalizari!
          • 0 (0 voturi)    
            re: (Marţi, 9 februarie 2010, 16:34)

            MLZ [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu78

            1) Ai o responsabilitate fata de cei din jur: sa nu le incalci drepturile, in masura in care vrei sa nu ti le incalce nici ei tie.

            2) Sintagme gen "vorbim de saracirea solurilor", " protectia mediului", etc ... sunt cam goale de continut referitor la discutia noastra.
            Despre proprietatea cui mai exact vorbim cand zicem "protectia mediului". Care mediu mai exact? Ce intelegi prin asta? Delimiteaza proprietatile... N-o lua cu "umanitatea" ... ca nici pe aia nu o sa o poti defini in materie de drepturi cu gandaci invadatori cum pui tu problema.

            3) Vecinul cu fosa imi incalca proprietatea in mod clar. Gandacii care migreaza nu cred ca pot fi incadrati in aceeasi categorie.
            Ex: daca niste ciori isi fac cuiburi in copacii de pe proprietatea mea (eu sunt iubitor de pasari si nu le alung, dar nici nu le favorizez), fac pui multi care apoi iti mananca tie din recolta dupa care pleaca mai departe .... se cheama ca EU ti-am incalcat proprietatea sau nu?

            Si daca da, ai tu voie atunci sa impusti ciorile?
            Sau trebuie sa lasi ciorile in pace sa manance, si sa ma chemi pe mine in judecata ca sa te despagubesc pentru daune?
            Dar eu am dreptul sa-ti cer daune pentru ciorile impuscate!?!


            Vezi tu, viata e complexa si comporta multe aspecte ....
      • 0 (0 voturi)    
        nu e asa laurentiule (Marţi, 9 februarie 2010, 15:22)

        toto [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu78

        statul nu trebuie sa penalizeze ci sa incurajeze, daca vrea sa obtina rezultate.
        am vazut ca ai comentat rezonabil mai jos. asa e, asta e singura solutie, ca mai multi proprietari si arendasi sa va uniti si sa va faceti propria unitate de productie sau de ambalare. Stiu ca e greu cu mentalitatea de la tara, cu frica de a nu fi furat, management prost. Daca tu muncesti 1500 ha, cred ca ai capacitatea de a organiza ceva de genul asta. Se pot lua si fonduri nerambursabile pt asa ceva. Exemple de reusita sunt, dar din pacate tot individuale.
        • 0 (0 voturi)    
          sunt... (Marţi, 9 februarie 2010, 16:18)

          Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui toto

          1500 de ha e putin ca forta. si taranul roman "stie el mai bine de la mama si de la tata"! Fonduri structurale...ma chinui..
    • 0 (2 voturi)    
      batranii (Marţi, 9 februarie 2010, 17:41)

      misu [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

      Mirciulica, sa le vanda daca n-au dupa ce bea apa!
      ei stau cu ele pârloagă și alții care ar vrea sa le lucreze, n-au ce lucra.
      • +1 (1 vot)    
        SA LE VANDA, NU ZIC NU! (Marţi, 9 februarie 2010, 19:57)

        db [anonim] i-a raspuns lui misu

        Dar in zonele despre care discutam, nici nu le prea cumpara careva, asa ca, ne intoarcem de unde am plecat. Sa amendezi pe cineva ca numai intr-un an nu si-a lucrat terenul, iar nu e oK. Terenurile agricole au nevoie de rotatia culturilor, si daca zona respectiva nu permite obtinerea vreunei recolte eficiente ( sa-ti scoti investitia si sa mai ramana ceva dupa ce VINZI recolta si pui bani deoparte pentru investitia de anul viitor) nu merita efortul, asa ca il lasi nelucrat si faci "faneata", tot cultura agricola, cum s-ar spune - cosesti fanul si gata. Pamantul mai trebuie sa se odihneasca, sa se refaca solul si nivelul de nutrienti din el. Cat despre datul in arenda, iar o chestie buna, nu zic nu, dar arendasii iau numai terenurile pe care le pot expoata eficient - daca nu este in apropierea exploatatiei arendasului, daca nu e irigat, etc, nu le convine nici lor. Si sa nu uitam ca sunt si multi arendasi care dau o teapa majora la plata arendei. Eu am trait acest caz, ba arendasul meu, dupa ce n-a platit 2 ani si cu toate ca ne expirase contractul si ii spusesem ca nu mai continuam, dupa ce nu platise de 2 ani, a bagat iar tractoarele pe teren si s-a oprit numai dupa ce i-am depus hartie la firma. In zona respectiva este deocamdata singurul care ia teren cu arenda. Sa-l dau in judecata pentru banii datorati, dureaza min.1 an si mai cheltui in plus. El vine si spune ca a avut recolta proasta sau ca a fost calamitat, sau ca pretul recoltei nu i-a acoperit investitia de unde ii mai cer si eu. Nu cu amenzi asupra proprietarilor de terenuri se rezolva.
  • +1 (3 voturi)    
    Perfect (Marţi, 9 februarie 2010, 11:41)

    Vladeanu [anonim]

    Daca banii colectati ar intra inapoi ineconomie nu in banii unora si altora ar fi super buna masura. Asa cum faceti voi, de aveti licitatii publice pe spagi imense mai bine il lasati neimpozitat - asa scadeti coruptia.
  • +3 (5 voturi)    
    Sustin penalizarea (Marţi, 9 februarie 2010, 11:42)

    Pantera Roz [utilizator]

    ministrilor de finante care desi au creier,nu-l folosesc.Atentie Pogea si Vladescu.
  • +5 (5 voturi)    
    propune si (Marţi, 9 februarie 2010, 12:03)

    Ghita [anonim]

    amendarea pana la nationalizare a proprietarilor de cladiri istorice in centrul marilor orase, care dupa 20 ani de la revolutie le tin in paragina fara sa le restructureze, atentand la frumusetea oraselor -> incasarilor din turism -> siguranta cetatenilor etc. Exemple in bucuresti sunt o gramada de la zona lipscani pana la maria rosetti ambele plecand din km 0 al tarii.
  • +8 (8 voturi)    
    Cat cinism ! (Marţi, 9 februarie 2010, 12:09)

    Mihai V. [anonim]

    D-l ministru sunteti rupt de realitate , ca sa nu spun cum ar trebui . Dupa ce nu faceti nimic pentru a-i sprijini pe tarani sa-si cultive pamantul si sa-si comercializeze produsele , mai veniti si cu initiative ciocoesti.Cunoasteti cumva ce viata duc taranii la 20 de ani de la revolutie? Mergeti toamna in zona Vrancei sa vedeti bataia de joc la vanzarea strugurilor, in zona Buzaului sa vedeti cum se comercializeaza legumele ,in Baragan sa vedeti cum se comercializeaza cerealele si ce castiguri au taranii. Ce ati facut dv. ca ministru al finantelor pentru agricultura , nimic.Sprijiniti intai agricultorii si dupa aceea luati masuri, daca puteti, daca nu altul la rand, poate mai putincios.
    • -1 (3 voturi)    
      iarasi..usor gresit... (Marţi, 9 februarie 2010, 13:30)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Mihai V.

      Statul ar trebui sa faca mult mai multe, dar conditii daca vrei sa faci ceva sunt!

      De exemplu pretul graului la noi este in mare parte stabilit de Cargill (nu cred ca trebuie sa explic de ce)

      Si ca sa dau un exemplu...prin anii '90 toti producatorii dintr-un land din Danemarca s-au strans si si-au facut propria fabrica de lapte. Fabrica trimitea masinile si lua laptele la pretul stabilit de ei, dupa care prelucra si vindea laptele, urmand ca dividendele sa le revina tot lor.

      Daca vrei sa ai putere sa stabilesti pretul..iti trebuie forta...iar pentru forta, trebuie sa te asociezi si sa fii unit cu ceilalti care sunt in aceeasi situatie ca si tine!
      daca producatorii de pe1.800.000 de ha i-ar trimite la plimbare pe Cargill cu tot cu oferta lor de 45 de bani pe kilogram, atunci sa vezi cum creste.
      Dar la noi producatorii nu sunt uniti!
  • 0 (8 voturi)    
    daca ei nu vor, macar sa ii obligam (Marţi, 9 februarie 2010, 12:11)

    bedexe [utilizator]

    Este strigator la cer cat de ne-uniti suntem. La tara, 2 vecini de parloaga nu se inteleg sa puna aceeasi cultura in acelasi an.

    Daca s-ar intelege intre ei mai multi, s-ar uni , si-ar lua un tractor si utilaje si ar face treaba.

    Dar nu, la noi la romani, unirea nu exista.

    Noroc cu italienii ca au luat in arenda jumatatea vestica a tarii, iar jumatatea estica este la InterAgro si alti cativa.
  • +3 (3 voturi)    
    Vladescu mai bine ramanea la schi (Marţi, 9 februarie 2010, 12:56)

    Rhadoo [utilizator]

    In loc sa subventioneze agricultura, in loc sa oblige prin lege magazinele si supermarketurile sa vanda produse agricole romanesti, statul roman se gandeste sa-i jupoaie si de ultimii bani pe batranii agricultori care nu mai au nici bani, nici putere sa lucreze pamantul.
    Lui Vladescu cred ca i s-a infierbantat prea tare creierul dupa inaugurarea partiei de schi din Moldova.
  • +2 (2 voturi)    
    Traducerea intentiei (Marţi, 9 februarie 2010, 13:00)

    Taranu [anonim]

    Da' dom ministru, ne crezi idioti? Pamantul nu e nemuncit de lene...tot din conditiile economice sta asa. Plus ca motivul e altul, il stiti...sunt multi italieni/ evrei/ s.a natii care sunt in foame, ca sa intelegeti mai clar, dupa pamant romanesc...cumpara in draci, cat mai mult si mai ieftin. Coroborat cu inceputul crizei in Israel e de la sine inteles ce se intampla...sa mai fortam putin romanasii sa isi dea pe nimic pamanturile mostenite..eventual gratis.
    Acum sincer, daca s-ar trezi vreo 2 tarani din morti, pe care ii stiu, cei care au adus in halul asta agricultura si taranii si-ar lua-o rau pe coaja...dadeau astia cu bata de cadea ursu darmite un handicapat de orsean corupt
  • +2 (2 voturi)    
    Noul Fidel Castro... (Marţi, 9 februarie 2010, 13:01)

    suki [anonim]

    ...este acest domn Vladescu, care vad ca dezamageste pe zi ce trece...
    Sa ii spuna cineva acestui domn ca pe noi ne-a penalizat APIA tocmai pt ca am cultivat anual terenurile, cica trebuia sa facem pauza un an prin rotatie....
    Faptul ca oricum dau impozit pe acea pirloaga parese ca nu intereseaza pe nimeni....
    Unii vad ca se bucura ca prostii pe astfel de masuri.. sa ii vad pe ei cum si cu ce/cine or sa cultive ei.... Miine-poimiine o sa prasiti la porumb in fata blocului, ca asa v-a spus guvernul...
    In loc sa bagati mina pin la cot in buzunarul oamenilor care muncesc, mai bine v-ati uita in buzunarele proprii...
  • +3 (5 voturi)    
    pe bunica dumitale s`o penalizezi, domnule! (Marţi, 9 februarie 2010, 13:01)

    sarah [anonim]

    Stimate domn, e bine ca ti-ai luat consilieri din popor... asa ai ajuns la concluziile astea?
    Probabil ca 99% din cei care detin astfel de terenuri sunt batrani care le mostenesc de ani...si care acum nu au pensie pentru trai....dar sa le mai si cultive. Sigur ca le pot da in arenda...dar sunt BATRANI, iar multi sunt bolnavi si nu le mai sta capul sa se ocupe de terenuri. Va felicit pentru astfel de initiative. Veti ramane in sufletele si memoriile noastre cu siguranta! :(....
  • +1 (3 voturi)    
    impozit (Marţi, 9 februarie 2010, 13:06)

    dan [anonim]

    Trebuie supraimpozitati cei cu suprafete mici ca sa fie nevoiti sa le lucreze eficient sa le vanda sau sa le arendeze!
    • 0 (2 voturi)    
      suna rece si urat... (Marţi, 9 februarie 2010, 13:45)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui dan

      dar cam ai dreptate (nu supraimpozitare, si o amenda pentru parloaga, pamant neintretinut, nelucrat)...nu mai sunt la curent chiar cu datele din acest an privitor la aceasta problema, dar cu ceva ani in urma, 60% din productia agricola a tarii era obtinuta pe 10% din suprafata!
  • 0 (2 voturi)    
    vorbiti... (Marţi, 9 februarie 2010, 13:10)

    Laurentiu78 [utilizator]

    fara sa stiti!!!
    e clar!!!
    nu este vorba de cinism, nici de biruri excesive este vorba de protejarea celor care LUCREAZA pamantul!!!
    In vest te da si in judecata si platesti de nu mai stii de tine!
  • +1 (1 vot)    
    in timpul campaniei electorale s-o fi spus... (Marţi, 9 februarie 2010, 13:31)

    joj [anonim]

    atunci cand se duela cu geoana, trebuia sa-l aibe pe vladescu si nu pe dl.manolea alaturi si sa spuna in microfon "dl. viitor ministru vladescu mi-a propus sa sustin penalizarea persoanelor care au terenuri agricole, dar nu le folosesc si sa-i haituiesc ca pe mistretii lu' tiriac, ca de impuscat nu pot, dar mai bine le luam terenurile moca dupa atata alergat si jupuit, eventual unii vor crapa cu spume la gura si c...r, va rog sa ma alegeti!..."
    si atunci nici o flacara violet nu mai functiona!
  • +1 (1 vot)    
    penal (Marţi, 9 februarie 2010, 13:55)

    ady [anonim]

    mai intai faceti justitia credibila ,faceti reguli clare pt ca oamenii sa aiba incredere si sa-si poata da terenu in arenda.
    daca nu va duce mintea aplicati forta dar nu faceti nimic..
  • +1 (1 vot)    
    Propun d-le Ministru (Marţi, 9 februarie 2010, 14:13)

    Sile [anonim]

    TAXA pe schiuri 5 E/zi de utilizare si mai ales TAXA pe inaugurare pirtie in cuantum fix de 10000 Euro incepand cu data de 1.01.2010 si taxa de taiere panglica de 100 E,cine isi permite fite in zilele libere inseamna ca are BANI si trebuie sa PLATEASCA
  • -1 (3 voturi)    
    Nu-i o idee rea. (Marţi, 9 februarie 2010, 14:25)

    AlinN [anonim]

    Romania ar putea sa hraneasca relaxata pe langa romani inca 50 milioane de locuitori. Daca avem o speranta de crestere pe termen mediu sau scurt am o banuiala ca nu vom creste din exploatarea miniera a planetei marte sau din fabricarea de ceasuri mecanice mult superioare celor elvetiene. Din agricultura urcam un 5% pe an. Si daca am transforma 50% din populatia Romaniei din milogi cu ajutor social in muncitori in agricultura, chiar ar fi un lucru extraordinar.
    P.S. - Milogi - nu ma refer la cei care chiar au nevoie, si fiecare tara are cam un 1% care n-au maini, n-au picioare, n-au plamani, n-au rinichi etc etc - nu intru in detalii. Dar noi avem cam 50% din populatie cu ajutor social. Adica nu fac nimic, doar agricultura de ultra-subzistenta (vreau sa spun ca oamenii din evul mediu i-ar privi cu ingamfare), ajutorul social, multa bautura, existenta goala, degradare morala. Acum nu ma intelegeti ca toti din astia care iau ajutor social si nu merita sunt chiar asa. Mai sunt si 2% exceptii. Eu vorbesc la general sa se inteleaga ideea. Ah, da, si nu ma refeream la bunicii nostri. Ei sunt pensionari.
    • 0 (2 voturi)    
      Re: AlinN (Marţi, 9 februarie 2010, 15:13)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Uau!!!

      Vad ca-ti suna bine treaba cu agricultura.
      Ce mai stai!?! Apuca-te si investeste in agricultura, fa bani din asta. Multi! Bravo!

      In caz ca n-ai miscat niciun deget in directia respectiva, ce se cheama ca faci? Stai in tribune si urli ce sa faca cei de pe teren cu viata lor?!

      De acord cu tine la capitolul falsi (ne)ajutorati sociali, dar ca principiu lasa frate oamenii sa-si traiasca viata cum cred de cuviinta, nu le mai da tu sugestii "obligatorii".

      Macar "laurentiu79", char daca e la fel de socialist ca tine (desi paradoxal pt el face bani din capitalism) cultiva pamantul, s-a apucat de treaba .... [Dar daca si tu esti agricultor, retractez fraza, mai putin partea cu socialismul :) ]
      • 0 (0 voturi)    
        Socialism. (Marţi, 9 februarie 2010, 16:24)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui MLZ

        Socialismul inseamna ca toti sa traiasca prost, deci pot sa spun ca asa se intampla acum. S-a impamantenit ideea de "noua de ce nu ni se da?". Sa ni se dea bani sa ni se are campul sa ni se culeaga roadele sa ni se tracteze masinile din camp cand suntem atat de tampiti incat plecam pe cod portocaliu. Asta este socialism, si in satele din Romania este in vigoare pentru ca ajutoratul social voteaza. Este un sistem ramas de pe timpul socialistilor, nu socialistilor, comunistilor de la PSD. I se da omului cat sa nu moara, si in felul asta putini incearca altceva. Ia sa nu li se mai dea ajutoare sociale, sa li se impoziteze cumva terenul si sa nu aiba optiunea de a freca menta. Sa vezi ca s-ar apuca de ceva! Deci pana la urma tu esti socialist in gandire.
  • +2 (2 voturi)    
    bravo,bine gandit! (Marţi, 9 februarie 2010, 15:00)

    mihaela [anonim]

    Uite,domnule ,un tip destept foc.Din inaltul laboratoarelor finantiste,actualul posesor al fostei sotii proprietate personala Cristi Boureanu,ce si-a zis el,privindu-si fata barboasa in oglinda:hai cu impozite in moderna agricultura a Romaniei.Tinerii agricultori cu frumoasa medie de varsta de peste 70 ani,detinatori ai unor utilaje ultramoderne agicole -pluguri-tractate de motoare 4x4(boi) care consuma combustibili bioenergetici-fan-sa fie impozitati! Productiile superrecord din Romania musai sa le impozitam pt ca nu cer nimic:ce irigatii ca la nemti,italieni si alti fraieri,la noi ploaia este sfanta-rugaciunile la biserica aduc rezultate garantat.Ingrasamintele se gasesc la liber,nu ai nevoie de specialisti sa-ti spuna cantitatea la hectar ,ca de,romanul inghite tot,chiar si peste cu arsenic. Asa ca,domnule ministru(ma iertati ca nu scriu cu majuscule),luati-le si pielea de pe ei,nu are rost sa mai vobiti cu colegul de la Agicultura pt programe de modernizare.
  • +2 (2 voturi)    
    @Laurentiu78 (Marţi, 9 februarie 2010, 15:08)

    bauerfree [anonim]

    Domnule Laurentiu. De vreme ce se gasesc oameni de bine, cu idei si cu initiativa ca dumneata, de ce nu iei pamantul acela de pomana ca sa-l lucrezi. Hai ca-ti dau si eu gratis cateva hectare. Ce tot penalizari si penalizari ... Se cauta tot felul de taxe cu justificari de vicii, imoralitate, nesimtire, asta-i adevarul. Adica acest popor - romanii - cum ii place presedintelui sa spuna, e format numai din idioti, lenesi si nesimtiti care nu vor sa lucreze si mai mult vor sa distruga statul neplatind taxe ?
    • -1 (1 vot)    
      eu am dat date... (Marţi, 9 februarie 2010, 16:05)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui bauerfree

      le repet...
      din 9 milioane de hectare, anul asta nu s-au lucrat 3.750 milioane de hectare...ce crezi ca s-a dezvoltat pe parcelele respective? lapte si miere? sau buruieni si daunatori? motivele nu ma intereseaza! imi creezi daune banesti, si costuri suplimentare...le platesti! In vest asa e!
      ca muncesc, ca nu muncesc, ca sunt batrani, bolnavi sau imbecili, nu ma intereseaza. Ce ma intereseaza este ca prin comportamentul lor imi cresc mie, pe proprietatea mea, costurile si imi diminueaza profitul!
      si am pamant luat in arenda...mult!
  • +1 (1 vot)    
    nu taxati suplimentar (Marţi, 9 februarie 2010, 15:14)

    Razvan_M [utilizator]

    Taxarea suplimentara ii va ajuta, culmea, tot pe marii posesori de pamant, pe care-i ajuta statul si cu subventii la productia agricola.

    Datorita sistemului clientelar si bazat pe spagi din tara asta, un mare posesor de pamant isi poate permite sa dea spagi, sa faca dosare peste dosare, sa-si asigure productia si sa obtina preturi bune pt. ca are o cantitate mare de produse. Micilor producatori le este imposibil sa suporte costul spagilor, sa-si piarda vremea in van cu facutul de dosare pt. subventii care nu le sunt aprobate si le este greu sa obtina un pret profitabil pe productie. Prin urmare, o taxa suplimentara ii poate face pe micii producatori sa nu poata trece in niciun fel peste perioadele dificile.

    Ce s-ar putea face? Sa se asigure o mai buna modalitate de sprijin a agricultorilor mici prin micsorarea birocratiei si prin simplificarea procedurilor. Apoi sa se puna problema penalizarii.
  • -1 (1 vot)    
    de ce amenda? de ce nu bonificatii? (Marţi, 9 februarie 2010, 15:25)

    costache [anonim]

    Dar de ce amenda? Poate ar fi mai bine un premiu! La urma urmei, tin pamantul curat, nu-l poluez cu ingrasaminte chimice sau cu fum de motorina, las insectele, pasarile si animale sa traiasca in liniste si armonie, etc.. De finete nu e nevoie in tara asta?
    • -2 (2 voturi)    
      Fanete pe teren arabil? (Marţi, 9 februarie 2010, 16:08)

      Laur006 [utilizator] i-a raspuns lui costache

      Ia tu si mananca fin, vere Costache! Mie imi place painea, mamailga... Iar daca as cultiva cereale fara ingrasaminte si motorina, imi dai tu 5 lei pe o paine?!? Pun pariu ca nu. Te-ai duce la supermarket la painea de import, ca-i mai ieftina.
      Ipocritilor!
    • 0 (0 voturi)    
      Ai perfecta dreptate (Marţi, 9 februarie 2010, 21:14)

      big_fufu [utilizator] i-a raspuns lui costache

      Terenul agricol trebuie si repausat, devine neproductiv in scurt timp. Agricultura intensiva s-a mai facut in romania, si este o modalitate irationala de folosire a terenului. Dispar specii intregi de animale si plante, se dezechilibreaza foarte multe lucruri....
      Dar te pui cu prostu care a citit el undeva ca Romania are potential agricol de 50-100 mil oameni, si din cauza fix a ta nu il poate atinge?
  • -1 (1 vot)    
    intrebare (Marţi, 9 februarie 2010, 15:26)

    hutanu [anonim]

    de ce nu-i penalizezi pe cei care au semnat contractele banditesti (cumnatul lui geoana, posturi la fondul proprietatea etc. etc. ... - inclusivi pe nesimtitii de beneficiari). Criminali nenorociti ce sunteti. Ne credeti atat de prosti incat nu luati in calcul ca va veni ziua cand veti fi trasi la raspundere pentru toate aceste jafuri. Eu fac parte din categoria celor care cred ca aceasta zi va veni.
    • 0 (0 voturi)    
      Si eu (Marţi, 9 februarie 2010, 17:03)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui hutanu

      fac parte din categoria celor care cred ca va veni ziua in care vei fi prost.Aceasta zi a venit deja,azi,odata cu postarea ta sublima de mai sus.
  • -1 (1 vot)    
    Vladescu loveste in PNL ! (Marţi, 9 februarie 2010, 16:51)

    utug [anonim]

    Daca din cauza Dlui Vladescu, Dl Dan Radu Rusanu va trebui sa se ocupe de agricultura sa renunte la politica, nu va fi asta o grea lovitura pentru PNL ?
    " ... 275 de hectare de teren in judetele Arges, Brasov si Teleorman. ... El a devenit, astfel, unul dintre cei mai mari latifundiari din Parlamentul Romaniei.Actiunea de recuperare a terenurilor mostenite a inceput sa dea roade imediat dupa ce Rusanu a devenit secretar de stat la Ministerul Finantelor. Astfel, in 1997, i s-au retrocedat doua terenuri situate in Suslanesti - Arges (7,5 ha - livada) si Rucar - Arges (3,5 ha - intravilan).In anul urmator, in 1998, sotia lui Rusanu a mai primit un teren intravilan in Rucar, cu o suprafata de 0,5 ha. In 1999, Rusanu a primit un teren intravilan, de aceasta data pe numele sau, situat in Putineiu-Teleorman (1 ha). In 2001, pe vremea guvernarii PSD, Rusanu si-a mutat atentia in judetul Brasov, unde i s-a retrocedat un teren intravilan de 8,5 ha in localitatea Fundata.In 2002, tot in Fundata-Brasov, sotia lui Dan Radu Rusanu a mai recuperat alte 10 ha de teren forestier.
    Dupa venirea la putere a Aliantei D.A., in 2005, Dan Radu Rusanu a continuat sarabanda retrocedarilor si a obtinut, pe numele sotiei, 50 de hectare de faneata in Rucar - Brasov. Anul acesta, a dat insa lovitura in domeniu si a bifat alte doua mari retrocedari in contul familiei.Astfel, a primit 31 de hectare de teren intravilan in Fundata-Brasov si 163,5 de hectare de teren forestier in judetul Arges. Astfel, familia Rusanu a recuperat 275,5 hectare de teren, suprafata care-l ridica in varful topului politicienilor latifundiari.
    La aceasta ... se adauga inca 29,4 hectare de teren intravilan cumparate in Voluntari-SAI si Dambovicioara-Arges... terenul intravilan din Voluntari (29,4 ha, la 100 euro/mp). Totalul este naucitor: 38.825.000 euro sau 48.986.911 dolari.

    http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1144997-averea-lui-dan-radu-rusanu.htm
    http://badeadan.blogspot.com/2009/05/averea-lui-dan-radu-rusanu.html
  • 0 (0 voturi)    
    Penalizare = sa dam terenuri gratis ? (Marţi, 9 februarie 2010, 20:43)

    etre [anonim]

    Exista si o parte buna a lucrurilor. Se reface fauna. Azi am vazut palcuri de caprioare, iepuri, vulpi, potarnichi venind de la Braila la Bucuresti :)

    In ce priveste terenurile ... eu am de exemplu 1ha undeva pe langa Bacau teren ramas mostenire intr-o comuna. Normal, sunt trecut de primarie la categoria strainasi. Nimeni nu-l vrea in arenda, nimeni nu vrea sa-l cumpere, si chiar daca ar vrea, nu cred ca imi acopera cheltuielile de deplasare si cazarea macar, sa nu mai zic de acte (cadastru, notar, etc ... )

    Dar de lucrat, este lucrat. Sunt destui intreprinzatori locali, cunosc cazuri si in alte zone, care profita de terenurile cu situatie juridica incerta , cu mostenitori aflati departe, etc.

    E usor sa dai cu batul, dar ofera si solutii, ca nu e jungla.
  • 0 (0 voturi)    
    e anormal sa ne comparam cu Austria... (Marţi, 9 februarie 2010, 22:04)

    anonim [anonim]

    cei care sustineti penalizarea...stiti oare ca sunt in Romania oameni care ar dori sa munceasca pamantul si nu au cu ce?Sau ca sunt propietari de teren agricol care au din ce trai,nu neaparat din exploatarea lui asa ca vor sa-l ofere ca sa-l munceasca altcineva dar nu exista un astfel de doritor?Neavind cine sa/l munceasca e evident ca ramane parloaga.Dar indiferent ca e muncit sau nu,cei care sustineti penalizarea stiati ca orice propietar de teren agricol plateste impozit pt terenul detinut, chiar daca nu e si lucrat?
  • 0 (0 voturi)    
    @Laurentiu78 si teoria buruienilor (Marţi, 9 februarie 2010, 22:33)

    bauerfreereloaded [anonim]

    Laurentiu,
    M-ai facut sa rad cum n-am mai ras de mult. Mai, fii atent aici. Semintele de buruieni coboara si din stratosfera, nu numai de la vecini. Altfel, n-ai mai manca ciuperci in Romania. Asta inseamna ca tot timpul in aer sunt seminte de buruieni. Ce te faci cu aia de foarte departe care nu-si cultiva pamantul ? Ai putea sa le declari razboi. 1 samanta prin crestere produce cel putin 1000000 de alte seminte. Imagineaza-ti ca ai 100 de buruieni de ale tale in gradina ta. Cate buruieni vei avea peste un ciclu de reproducere ? Dar cate le vei da altor fermieri. Hai ca esti agricultor. In rest daca nu-ti pasa de nimeni si de nimic iti recomand sa parasesti PDL-ul unde esti membru si sa te inscrii intr-un partid extremist.
    Si acum te rog nu te supara. Fug in curte sa dau cu sapa ca uite tocmai mi-au aparut niste buruieni de iarna. Haa, Ha, ha.
  • 0 (0 voturi)    
    Penalzare (Marţi, 9 februarie 2010, 23:24)

    anonim [anonim]

    Eu cred ca in principiu orice penalizare e corecta cu 2 conditii:
    1.Sa nu ma afecteze pe mine.
    2.Sa nu il afecteze pe cel care o propune.
    Apoi cred ca ar trebui sa obligam oamenii nu numai sa lucreze pamantul ci sa le impunem si cum sa il lucreze.Eu daca as fi ministru de finante ,i-as obliga pe oameni sa faca autostrazi pe terenurile lor.Asa ar face si statul economii.
  • 0 (0 voturi)    
    strategie (Miercuri, 10 februarie 2010, 0:13)

    IRQ [anonim]

    De fapt vor sa va oblige sa vindeti pamantul.

    Prabusirea agriculturii a fost o strategie pentru ca pamanturile sa ramana nelucrate, sa impuna penalizari si sa va vindeti pamantul.
    In acest sens au fost incurajate importurile de alimente, dezvoltarea supermarketurilor si a unor retele de distributie care vand in majoritate din import, dezvoltarea agriculturii a fost blocata si productia agricola concurata artificial.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică