Mugur Isarescu: Nu ai cum sa construiesti autostrazi cu un deficit in bugetul de pensii care absoarbe toate disponibilitatile din bugetul centralizat

de D.G.     HotNews.ro
Marţi, 2 martie 2010, 17:11 Economie | Finanţe & Bănci

In Romania nu pot fi construite autostrazi in conditiile unui deficit semnificativ in bugetul de pensii, considera guvernatorul BNR, Mugur Isarescu. "In momentul de fata, nu ai cum sa construiesti autostrazi cu un deficit in bugetul de pensii care absoarbe toate disponibilitatile din bugetul centralizat", a declarat marti, la Timisoara, guvernatorul BNR, citat de Agerpres.

In opinia lui Isarescu, in Romania se vorbeste despre pensii "de parca ar exista un fond de pensii functional, dar care in realitate nu exista, ci doar un buget pentru pensii".

Potrivit guvernatorului BNR, pensionarii nu cunosc foarte bine realitatea atunci cand cer pensii mai mari pentru ca si-au platit din salarii contributia sociala.

"Se creeaza confuzii intre notiunea de buget de pensii si cea de fond de pensii. Nu este adevarat ca pensionarul isi ia acum contributia lui de-o viata. Eu platesc acum contributia pentru tatal meu iar pentru mine o va plati fiul meu, din salariul lui. Pensionarii nu sunt platiti dintr-un fond acumulat din ceea ce au platit ei, ci din contributia populatiei active la un moment dat. Banii platiti de actualii pensionari din salariile lor nu s-au acumulat niciunde ca sa se creeze un fond de pensii" - a explicat seful BNR.

Isarescu: A da un credit este o drama, dar a lua este o catastrofa

Conform guvernatorului Bancii Centrale, sustenabilitatea sistemului de pensii depinde de contributii iar acestea, de numarul de contribuabili. Daca nu sunt contribuabili si contributii suficiente, nu ai de unde sa dai bani decat din imprumuturi, a subliniat Isarescu.

"Luand imprumut, creezi o datorie, trebuie sa platesti dobanzi si sa returnezi banii. Toate acestea duc dezbaterea spre partea financiara, si nu spre cea sociala, desi toata lumea discuta despre partea sociala. Partea financiara este catastrofala, pentru ca sistemul nostru de pensii are deja un deficit de vreun miliard si sase sute de milioane de euro. Daca actualul sistem nesustenabil se mentine, poate ajunge (deficitul - n.r.) la sase miliarde de euro, intrucat nu mai ai de unde sa-l alimentezi decat din bugetul central sau din alte impozite" - a sustinut Isarescu.

Guvernatorul BNR a declarat ca situatia economica a Romaniei, dupa ce nu va mai avea de primit transele financiare de la FMI, nu va fi mai grava, ci mai buna.

Cu toate acestea, guvernatorul BNR este convins ca "a da (un credit - n.r.) este o drama, dar a lua este o catastrofa"'.

Guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei, Mugur Isarescu, s-a aflat marti la Universitatea de Vest din Timisoara, unde s-a desfasurat programul 'BNR - Zilele portilor deschise pentru studentii economisti', editia 2010.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

3156 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    contributia (Marţi, 2 martie 2010, 17:33)

    eu [anonim]

    la CAS este acum de 30% (angajat +angajator) din brut. Cat sa se mai mareasca?!?! Deja eu platesc pensia tatalui meu plus inca alte 2-3 pensii... Singura solutie este largirea bazei de impozitare prin creearea de noi locuri de munca si starpirea evaziunii fiscale care are loc cu acordul tacit al functionarilor publici. Churchil spunea: sa maresti taxele pentru a obtine crestere economica este ca si cum te-ai afla intr-o galeata si incerci sa iesi tragand de maner in sus :).
    • 0 (2 voturi)    
      solutia (finala) (Marţi, 2 martie 2010, 19:14)

      D. [anonim] i-a raspuns lui eu

      cian...ura ! ura ! ura !
    • +2 (2 voturi)    
      GRESESTI (Marţi, 2 martie 2010, 21:54)

      papadie [anonim] i-a raspuns lui eu

      Nu platesti pensia lui taica-tau si inca 2-3 pensii ci pensia lui taica-tau si-o bucatica din o pensie speciala. Asta este o problema nerezolvata inca.
      • -1 (1 vot)    
        fals, in cea mai mare parte (Miercuri, 3 martie 2010, 10:02)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui papadie

        pentru ca majoritatea pensiilor astea speciale nu sunt nici prea mari, nici platite de la bugetul asigurarilor sociale
    • +1 (1 vot)    
      Singura solutie... (Miercuri, 3 martie 2010, 12:56)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui eu

      Sunt ani in care banii care au existat in loc sa fie folositi pt crestere economica s-au dus in conturile miliardarilor de carton si in spagile baronilor locali. In toti cei 20 de ani de democratie s-a mers pe distrugere sau vanzarea cu comision a tot ceea ce s-a construit pe vremea comunismului. Ceausescu,atat de hulit de multi, ne-a pus cu biciul sa muncim, dar pt noi, nu pt el. Asa ajunsesem in 89 fara datorii externe, cu combinate siderurgice moderne precum cel de la Calarasi, cu unica fabrica de apa grea din aceasta parte a Europei si cu multe altele de care acum s-a ales praful.Intr-o tara in care parlamentul a fost si este format din hoti si da legi pt hoti vreti protectie sociala? In vecii vecilor nu veti avea asa ceva. Religia neoficiala a romanilor nu mai este de 20 de ani ortodoxia,ci hotia.Bugetul este doar un hoit din care hienele politice incearca sa rupa bucati cat mai mari iar omului de rand ii raman doar ghearele si dintii cu care sa-si amageasca foamea in timp ce continua sa dea de mancare animalului politic numit STAT.
      In curand o sa ne adunam cu furcile in fata Guvernului si a Parlamentului.

      Singura solutie,inc-o revolutie!
  • +2 (8 voturi)    
    sutn satul (Marţi, 2 martie 2010, 17:36)

    pamfletaru [utilizator]

    Sunt satul sa tot aud ca NU se poate! Vreau sa stiu si eu ce se poate face in tara asta!

    (as prefera alte raspunsuri decat: sa fim furati, sa fim bataia de joc a politicienilor nostri, orice daca nu are finalitate in 4 ani nu e bun, orice trebuie sa fie prost pentru a baga o multime de bani in reparatii etc)

    Multumesc
  • -1 (7 voturi)    
    Soluţie ? (Marţi, 2 martie 2010, 17:37)

    ion [anonim]

    Ca o continuare la bancul cu cea mai bătrână bunică (...bunica lui Bulă era atât de bătrână că a scos-o tat'su în curte şi a împuşcat-o) aş adăuga aşa: dar noi ce vină avem înafară de faptul că ne-am născut aici ? Nu cred că merităm aceste pedepse fiindcă nu noi am împuşcat Conducerea în ziua de Crăciun. Cei care au făcut-o nu au grija zilei de mâine
  • +5 (5 voturi)    
    Are dreptate (Marţi, 2 martie 2010, 17:38)

    Ionut [anonim]

    Are dreptate si asa este. Despre sistemul de pensionare, care se invata se invata in clasa primara, romanii inca nu au stiut si au asteptat 70 ani de zile sa afle cum functioneaza sistemul pensiilor. Din care 20 ani de zile de democratie pura.
  • -1 (3 voturi)    
    pensionari nenorociti (Marţi, 2 martie 2010, 17:39)

    pensionar [anonim]

    "Banii platiti de actualii pensionari din salariile lor nu s-au acumulat niciunde ca sa se creeze un fond de pensii"
    Atunci cand au fost mai multi decat necesarul pt pensii s-au risipit, stiti mai bine pentru ce....si n-a plans nimeni...
    De 20 ani se intareste sistemul bancar acoperind pierderi cu ce bani, fonduri bugete.. stiti mai bine....si iar n-ati plans. Cu ce rezultat:suferim cu totii... dvs stiti mai bine.
    Doar pensionarii sunt de vina .... a, pardon si Basescu.
  • +2 (6 voturi)    
    Cu alte cuvinte PSD si PNL ne-au ingropat in 2007 (Marţi, 2 martie 2010, 17:41)

    on camera [anonim]

    si-acum ne plang de mila
    si vor mai plange de mila noastra inca 60 de ani cat bugetul de pensii va fi tot pe minus

    Sistemul de pensii stă în gaură până în 2060

    13 Iul 2009

    Un calcul făcut de Ministerul Muncii cu Banca Mondială şi Comisia Europeană susţine ideea unui posibil colaps al bugetului pensiilor în următoarele decenii.

    Până în 2060, raportul între persoanele de peste 65 de ani şi cele active s-ar putea dubla în România, astfel că vom ajunge ca un singur angajat să susţină doi pensionari, ceea ce va crea un deficit de peste 8% la bugetul de pensii, potrivit unui calcul al Ministerului Muncii.

    http://www.cotidianul.ro/sistemul_de_pensii_sta_in_gaura_pana_in_2060-91786.html
  • -4 (6 voturi)    
    Hm (Marţi, 2 martie 2010, 17:44)

    Asa e! [anonim]

    Pai d-aia ia BNR-ul jeep-uri de 100000 EUR; ca n-avem autostrazi....
  • -3 (5 voturi)    
    corect... (Marţi, 2 martie 2010, 17:45)

    Monarhistul [anonim]

    sunt o persoana activa dar, din pacate, in momentul de fata nu platesc contributii la fondul de pensii pentru parintii mei si nici pentru alti pensionari obisnuiti, care au muncit o viata intreaga pentru o pensie amarata, ci contributiile noastre sunt distribuite de Guvernul Boc in atentia pensionarilor speciali securisti, diplomati, magistrati samd... macar sa avem noi salariul a 10-a parte din cat au ei pensii...
  • -2 (6 voturi)    
    De ce... (Marţi, 2 martie 2010, 17:46)

    Frobenius [anonim]

    ... trebuie ca Mugur Isarescu sa explice toate acestea?
    Sa inteleg ca nu mai exista "purtatori de cuvint" pe la Guvern? Se mai pot angaja niste mascarici. Precedente exista.
  • +1 (1 vot)    
    Vrem pensii mici acum, pt altii...si mari pt noi.. (Marţi, 2 martie 2010, 17:48)

    Marius [anonim]

    Are dreptate.
    Contribuabilii de acum, platesc pensiile pensionarilor de acum.

    Culmea, noua, actualilor contribuabili, ne convine.

    Pentru ca noi platim sume mici acum (fara a mai zice ca avem posibilitatea de a alege pentru pensii privte), din care se platesc pensile de acum.....mici si ele....dar peste 20 de ani...sa speram ca salariul mediu va fi mare ( sa zicem 2000 de euro) si atunci vom primi pensii in legatura cu salariul mediu de atunci.


    Asta daca avem norocul sa se pastreze actualele legi..

    HAI..sa speram la pensii mari pe viitor...si la mici acum.
    • +4 (4 voturi)    
      Pensia uriasa de luat peste 20 de ani (Marţi, 2 martie 2010, 18:35)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Era sa spun eu ce o sa primim peste 20 de ani, dar cred ca cei de la hotnews mi-ar fi blocat mesajul, ca era vorba despre anumite parti anatomice masculine :)

      Nene, in 1990 erau 8 milioane de angajati si 2 milioane de pensionari

      In 2010 sunt 4 milioane de angajati si 6 milioane de pensionari.

      Peste 20 de ani generatia decreteilor va incepe sa iasa la pensie, iar natalitatea in Ro este jalnica.

      Intelegeti ce o sa primiti atunci? Credeti ca o sa va mai dea cineva atunci 45% din salariul mediu brut? O sa primiti poate 10% din salariul mediu, pentru ca este evident ca pensia medie va fi decuplata de salariul mediu, odata ce numarul de pensionari creste vertiginos, iar cel de angajati scade asisderea. Geaba o sa fie salriul mediu 2000 de euro, ca o sa murim de foame cu pensia publica.

      Puneti mana si strangeti bani de pe acum, macar 10-15% din venitul net lunar. INCEPETI ACUM.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu chiar... (Marţi, 2 martie 2010, 19:09)

      IDC [utilizator] i-a raspuns lui Marius

      Parca populatia Romaniei e in scadere si se estimeaza ca vom ajunge la 15 milioane in 2050. Doar un salariu mediu mai mare nu inseamna ca problema e rezolvata.

      Un salariu mediu mai mare nu inseamna mai nimic, daca in acelasi timp cresc preturile la bunuri si servicii (crestere care poate anula chiar cresterea salariilor).

      Pe de alta parte, important e sa avem cat mai multa populatie activa (ocupata). Si asta nu prin cresterea varstei de pensionare, ci mai degraba printr-o economie dezvoltata (incluziv evaziune cat mai mica), care sa creeze oportunitati si sa incurajeze initiativa privata.
  • +2 (4 voturi)    
    Ok ok... (Marţi, 2 martie 2010, 17:53)

    Gigi [anonim]

    ...suntem atat de fraieri (nu noi cetatenii ci guvernantii din ultimii 20 de ani) incat am ajuns sa avem 6 mil de pensionari si parca 4.5-5 mil de salariati (din care numai 3-3.5 mil lucreaza in sistemul privat)....ceea ce stiam deja. Normal ca nu avem bani in buget decat pentru pensii si salariile sistemului public. Intrebarea este ... cum facem sa scadem ponderea cheltuielilor cu pensiile si salariile din domeniul public in bugetul consolidat fara a mari gradul de colectare (ponderea veniturilor din PIB) ca sa nu omoram de tot economia (adica pe aia 3-3.5 mil pe care ii mai avem angajati in sistemul privat)? Si eventual fara a micsora pensiile mici ale amaratilor sau salariile din domeniul public al oamenilor care au familii, credite etc? Aici e dilema...daca dl. Isarescu nu are o sugestie "isteata" mai bine se abtine ... Pentru infrastructura, o solutie, macar partiala este PPP.

    Un reputat economist (cu care de obicei sunt de acord dar de data asta nu) sugera acoperirea deficitului din sistemul public de pensii prin renuntarea la pilonul II. E fix genul de masura care e buna pe termen scurt insa nu face decat sa prelungeasca in viitor problemele sistemului de pensii. Mai sunt si problemele demografice (specifice Europei) care ma duc inspre o singura idee si sfat pentru toti cei apti de munca din RO: "fratilor nu va bazati pe sistemul public de pensii, puneti bani deoparte, faceti asigurari, apelati la pilonul III, orice numai nu va bazati pe o pensie de la stat!!!"
  • +6 (6 voturi)    
    Asta inseamna comunicare adevarata! (Marţi, 2 martie 2010, 18:02)

    Silviu [anonim]

    Nimeni nu a iesit pe post sa explice situatia noastra reala, a economie, d-l Isarescu o face foarte bine, cu multa diplomatie, desi la un momendat ar trebui sa fie mai incisiv si mai taios, fara menajamente pentru clasa politica. Toto romanul vrea bani, dar nimeni nu mai munceste in tara asta, vrem sa traiam numai din speculatii imobiliare, samasari de masini, comert, buticari, servicii etc. nimeni nu mai investeste in agricultura, iar statul, primarii etc nu e preocupat de insanatosirea sistemului, desi avem infrastructura IT abia poti plati cu cardul pe la primarii, in continuare in piete numai bisnitari nefiscalizati, la Bucuresti in Europa raiul evazionistilor si al spagarilor de la garda Financiara etc, deci vrem numai sa furam si nu dam nimic in schimb, nu se poate asa. cu bine
  • +2 (4 voturi)    
    in sfarsit! (Marţi, 2 martie 2010, 18:21)

    jos_iliescu [anonim]

    In sfarsit ne explica cine trebuie cum functioneaza pensiile.. ca sa nu mai auzim la Realitatea si mai stiu eu pe la ce posturi ca.. vai.. saracii pensionari, dupa ce au contribuit toata viata, acum trebuie sa primeasca. Ca primesc din banii nostri, ai contribuabililor de acum! Aia pe care-i imping ei in autobuz...
    • -1 (1 vot)    
      Auzi... (Marţi, 2 martie 2010, 18:59)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui jos_iliescu

      ... am o veste pentru tine...proasta...da' proasta rau de tot! O sa imbatranesti si tu! Si o sa ajungi si tu pensionar! Sa nu te aud atunci (cand probabil vor fi 10 mil de pensionari si 2 mil de salariati) ca vrei pensie ... ca tu ai contribuit. Dupa ce 40 de ani ti-a venit pe fluturas CAS si te-ai gandit ... eh lasa ... se duce la stat pentru pensionari! si cand vine momentul sa fii si tu de partea cealata (a beneficiarilor) ti se spune "nu sunt bani".

      Ma rog, asta daca nu esti din cei 99% care apreciaza manelele, voteaza Basescu si nu platesc impozite la stat ... (a nu se pune egal intre cele trei categorii).
      • +1 (1 vot)    
        gigel (Marţi, 2 martie 2010, 20:25)

        radu [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        Toti care sunt cu Basescu sunt manelisti. Ei si? Bine ca voi sunteti generatia bunului simt...
        (paranteza nu se pune, e clara asocierea). Vino cu solutii domnule! Toata lumea este in lipsa de solutii pentru pensionari. Isarescu a explicat ce se intimpla. Largirea bazei de impozitare e una, dar trebuie sa tai drastic in coruptie care genereaza neplata cntributiilor catre stat.
        • 0 (0 voturi)    
          PSD, la fel de manelist ca PD-L (Joi, 4 martie 2010, 19:58)

          jos_iliescu [anonim] i-a raspuns lui radu

          gigel, stai linistit, ca Adi Minune e membru PSD cu acte in regula....

          HAI PSD.. HAI PSD... CEA MAI MARE VALOAARE!
      • 0 (0 voturi)    
        huh? (Joi, 4 martie 2010, 19:57)

        jos_iliescu [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        Prietene, stai linistit. Eu la 65 de ani vreau sa fiu ori mort, ori sa fi strans deja bani incat sa nu contez pe nenorocita aia de pensie de la stat. Asa ca stai linistit.

        In alta ordine de idei, n-ai inteles nimic din ce-am vrut sa spun, si nici din ce scrie in articol. Mai citeste-l o data.. de doua ori... de trei ori... poate se prinde ceva.

        NU apreciez manelele, cel putin 99% dintre ele. Am votat Basescu, in principal pentru a nu vota PSD-ul (pe care nu o sa pun stampila niciodata... apropo, stiai ca Adi Minune e in PSD??), sau PNL-ul lui Patriciu, Petre Roman, Melescanu, Relu Fenechiu.

        NU platesc impozite la stat pentru ca sunt masterand in strainatate. Am lucrat un an in tara si am platit atunci impozite la stat - pentru dragii pensionari, care ma imbrancesc dimineata in autobuz.

        Alte nelamuriri mai ai? Daca nu, intoarce-te la Mircea Badea, ca stiu ca te uiti seara de seara...
  • -1 (3 voturi)    
    pensii (Marţi, 2 martie 2010, 18:40)

    dondan [anonim]

    toata lumea da pe explicatii de ce nu avem autostrazi,drumuri nationale, industrie,agricultura adica nu avem nimic.
    Fratilor sa gasit buba pensionarii sunt de vina.
    o sa vedeti voi ca in viitorul apropiat o sa se afle si de ce avem cratere pe toate drumurile din romania pentru ca noi acum platim rovignetele in locul parintilor nostri care au circulat pe ele.......
    nu mai termina astia cu minciunile astea frate......???
  • 0 (2 voturi)    
    D-le Guvernator (Marţi, 2 martie 2010, 18:42)

    Un Dac [anonim]

    in Ro poti construi autostrazi proaste la cel mai mare pret din lume,cand spaga si furaciunile sunt cele mai mari din lume,dar poti construi si cele mai ieftine SUV dar f.bune,cand afacerea este pe maini occidentale !
  • +1 (1 vot)    
    pensii si autostrazi (Marţi, 2 martie 2010, 19:31)

    ionel [anonim]

    In primul rand si in alte tari bugetul de pensii este deficitar si suplimentat din bugetul de stat (Germania). Asta nu e neaparat rau, mai rau ar fi daca nu ar avea deficit si ca sa nu aibe deficit CAS-ul sa fie undeva la 50-60%. Cresterea CAS-ului ar fi rea pentru angajari si pentru piata muncii.
    Doi la mana, sunt bani risipiti care nu ajung la fondurile de pensii. CAS-ul se plateste maximal pe 5 salarii medii. Cine castiga mai mult plateste doar pe 5 salarii medii nu pe tot salarul. De ce un fotbalist sa zicem de la Steaua, care castiga 200.000 de euro pe an sa nu plateasca CAS-ul pe tot salariul sau sau cel putin pe o suma mult mai mare decat o face acum??
    Asa se procedeaza si in Elvetia si in alte state care nu au probleme cu pensiile. Solutii sunt, numai ca nu le aplica nimeni.
    In plus bani pentru autostrazi trebuie sa fie oricum, numai ca se arunca pe geam pe alte proiecte.
    • 0 (2 voturi)    
      pensii (Marţi, 2 martie 2010, 20:04)

      ioan [anonim] i-a raspuns lui ionel

      Pai in ultimul timp cam deranjeaza pensionarii acestia. Cand au cotizat zeci de ani nu au deranjat!
      Dl Isarescu dealtfel o persona respectabila, mai strecoara un gram de nesiguranta in sufletele acestor oameni amarati. Autostrazi se pot face si prin concesiune de lucrari si alte forme de finantare.
      Trebuie retinut ca dezichilibrele bugetare nu le-au creat pensionarii , ci domniile lor politicienii, care au condus tara defectuos. De ce ar trebuii sa palteasca pensionarii? Ei oricum o duc greu.
      Ati vazut un membru al clasei politice sa o duca prost?!
  • -1 (1 vot)    
    Asa ceva ...nici ca-mi vine a crede (Marţi, 2 martie 2010, 19:58)

    cosma mihailescu [anonim]

    Ca nu e fond de pensii o cred, dar ar trebui ca cineva sa ne explice de ce nu este. Domnul Isarescu a fost intr-o perioada premier si nu-mi aduc aminte sa fi incercat o rezolvare a situatiei pe care o descrie atat de bine acum.
    Dar, ca in momentul de fata tot bugetul statului roman se duce pe pensii asta n-o mai cred.
    Si sa vii la Timisoara creind un eveniment de presa, un factor de presiune si o persuadare a mintilor tinerilor economisti starnind din nou deja vesnicele uri si contradictii intre generatia tanara si varstnici asta mi se pare un gest reprobabil din partea guvernatorului BNR. De ce nu incearca sa vorbeasca direct cu pensionarii ?
  • +2 (2 voturi)    
    banii negri (Marţi, 2 martie 2010, 20:03)

    Aly [anonim]

    Una din posibilitatile de carpire a bugetului ar fi o mai profesionala activitate a Administratiilor Financiare indeosebi pentru combaterea evaziunii. Cati stomatologi si tehnicieni dentari dau chitantze pentru activitatzile prestate? Dar altzi peshti mari din acelasi domeniu exceptand laboratoarele ?
    De ce nu pot lucra pensionarii, marind astfel contributia la fondul actual??? Ne legam probabil de cel ce vinde ghiocei in piatza (culesi din padure-nu de la piatza de gros), dar gaurile adevarate, deplasarile fara numar samd nu se vad...
  • -1 (3 voturi)    
    roata norocului si solutie finala (Marţi, 2 martie 2010, 20:23)

    marian oprescu [anonim]

    Constat cu regret ca sistemul de pensii este perpetuu in Romania fie un joc piramidal, fie o roata a norocului. Cu cinism personaje politice sau de la periferia puterii fac calcule socotind cu tabele de mortalitati in mana cum pot creste bugetul de stat prin reducerea calitatii vietii pensionarilor. Necazul si mai mare e ca pensionarii nu sunt decenti si nu vor sa moara la varsta ceruta de ecuatiile diferentiale. O legitimitate weberiana (ce ziceti domnule Cristian Preda ?) in care executia este legitimata de ordinea si corectitudinea tehnicilor cu care se face.

    Enigmatici si cuminti
    Terminandu-si rostul lor,
    Langa noi se sting si mor,
    Dragii nostri, dragi parinti.
    Cheama-i doamne inapoi,
    Ca si-asa au dus-o prost
    Si fa-i tineri cum au fost
    Fa-i mai tineri decat noi

    Sarut mana, tatal meu ! Sarut mana, mama mea !
    Stefan HRUSCA http://www.youtube.com/watch?v=_ym_-5XZhwE(editat de HotNews.ro)
  • +1 (1 vot)    
    Trebuia ca cineva sa puna punctul pe i (Marţi, 2 martie 2010, 21:22)

    Lucian [anonim]

    Mugur Isarescu e printre putinii care poate spune adevarul pe sleau, fara a se teme de consecinte. Eu as putea adauga ca marirea pensiilor cu 50% a reprezentat mai mult decat un act iresponsabil din partea unor politicieni demagogi, a fost un SABOTAJ deliberat la adresa economiei, comis de catre un partid de opozitie, PSD, care a vrut sa profite astfel de lipsa de sustinere parlamentara a guvernului pentru a-l discredita si pentru a castiga capital politic. Dusmanul adevarat al liberalilor e PSD ca intotdeauna, nu Basescu.
  • 0 (0 voturi)    
    Fabulatii (Marţi, 2 martie 2010, 22:31)

    lucian din samosata [anonim]

    Luciane, lasa-l pe Isarescu sa puna punctul pe i, iar tu pune mana pe gura ca fabulezi.
    • +1 (1 vot)    
      Nu fabuleaza deloc (Miercuri, 3 martie 2010, 1:54)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui lucian din samosata

      Asta e motivul principal, la mare concurenta cu debarcarea Monicai Macovei, pentru care nu am votat PNL, desi sunt atras de doctrina liberala. S-au lasat santajati de PSD, marind pensiile. Ar trebui judecati pentru tradare, partidul desfiintat si facut un partid liberal nou, de la zero.

      Mai mult, liberalii au avut tupeul si nesimtirea sa zica la momentul respectiv "anul asta avem bani sa le platim, la anul nu ne intereseaza ca oricum nu sa mai guvernam noi".

      De PSD nu ma mir, macar ei prin doctrina trebuie sa puna accent pe protectie sociala. Dar de la liberali ma asteptam la mai mult.

      Si acum se mira ca au pierdut alegerile, si nu inteleg de ce. Din fericire, degeaba au avut televiziunile care au urlat de dimineata pana seara contra lui Basescu si PDL.

      Unii oameni au inceput sa mai gandeasca si cu capul lor.

      Nu ca PDL-ul ar fi partidul perfect, nici pe departe, nici Basescu presedintele ideal. PDL-ul e plin de dinozauri, baroni, corupti, baieti destepti. Si guvernul PDL a luat o groaza de masuri cretine.

      Dar fata de PSD si PNL, parca la PDL macar directia este buna, si nesimtirea mai mica, chiar daca la doi pasi inainte se face si unul inapoi.
  • 0 (0 voturi)    
    @ toti care (Miercuri, 3 martie 2010, 0:07)

    roxana [anonim]

    Unul din lucrurile punctate de domnul guvernator in cadrul conferintei a fost ---
    „În vreme de criză impozitele nu se majorează şi nici nu se schimbă” ---
  • 0 (0 voturi)    
    solutia e una singura (Miercuri, 3 martie 2010, 0:18)

    Viitor pensionar [anonim]

    Si vine tot de la alesii nostri dragi.Sa dea domne o lege prin care sa lase pensionarii sa treaca pe culoarea rosie a semaforului. Asa s-ar reduce deficitul ,nu credeti?
    • 0 (0 voturi)    
      solutie buna (Miercuri, 3 martie 2010, 2:51)

      Gigell [anonim] i-a raspuns lui Viitor pensionar

      Si daca nu vor, sau nu se misca suficient de repede, sa existe niste soimi ai partidului care sa-i impinga, sa nu-i prinda verdele pe trecere :D
  • +1 (1 vot)    
    autostrazi versus pensii (Miercuri, 3 martie 2010, 6:09)

    oarecare [anonim]

    Ma intreb unde oare se duc banii din atatea taxe care se platesc pentru drumuri ? Rovigneta,impozit auto, procent din costul carburantilor ? Banii acestia unde merg? Din pacate in ultima vreme, vremea guvernarii pigmeului,pensionarii sunt pusi la zid continuu...pensionarii care au muncit, ca parintii lui poc-poc n-au muncit niciodata, au pensii sociale,sau ajutoare cum dracu se numesc, dar uita acest miniministru ca autostrazile pe care circula el au fost construite de acesti amarati de pensionari, ca tot ce-au privatizat ei (sa nu spun au furat) ,deci toate acestea au fost facute de manutele condamnatilor de pensionari...pentru acesti nemernici au muncit parintii nostri o viata intreaga, ca ei au muncit de pe la 16-18 ani ?deci, cam 40-45 de ani de munca ? Nu ma asteptam la Isarescu sa faca asemenea declaratii, mai ales ca nici el nu e foarte tanar...
  • +1 (1 vot)    
    management defectuos (Miercuri, 3 martie 2010, 7:21)

    gabriel [anonim]

    daca managemenul ar fi bun am avea bani pentru toate. sunt bani doar ca sunt aruncati pe prostii....
  • 0 (0 voturi)    
    concesiune (Miercuri, 3 martie 2010, 10:11)

    concesiune [anonim]

    concesiune pt autostrazi - dam taxe, dar macar avem pe ce merge
  • 0 (0 voturi)    
    Ce spui Frantz? (Miercuri, 3 martie 2010, 11:38)

    Mihai V [anonim]

    D-l Isarescu se amesteca in problema pensiilor voit manipulatoriu.A spune ca nu se fac autostrazi din cauza pensiilor, este jenant din partea unui gevernator de banca centrala.Ataca bugetul asigurarilor sociale ca un incepator in problemele economice si financiare. Mai corect ar fi daca s-ar ocupa sa explice romanilor cat ii costa tinerea artificiala in frau a leului si care sunt consecintele pentru contribuabili . De pensii sa se ocupe cei in drept.
  • 0 (0 voturi)    
    .. (Miercuri, 3 martie 2010, 17:58)

    x [anonim]

    texte ieftine. ni ce fac altii in 3 ani jumate: http://www.clem7.com.au/page/Home si mai ieftin decat autostrada noastra. ce-i drept nu-i asa lung, da-i pe sub pamant, bata-l vina.
  • 0 (0 voturi)    
    La multi ani domnule Ion ILIESCU! (Miercuri, 3 martie 2010, 18:54)

    profu' [anonim]

    Isaresule cu salariu de peste 60000 de euro! Pai bine ma nici tu nu ai inteles ca bugetul de pensii nu e ce zici tu? Banii de pensii sunt cei platiti in timp pentru care statul portocaliu ar trebui sa ii returneze cel putin cu dobanda minima interbancara celor care au cotizat la fondul de pensii. Deci nu mai interpreta si parytitura portocalie ca e destul analfabetul de seitan! Deci tara nu se dezvolta din alte cauze si anume:
    1. actualii portocalii (in realitate slugoi americani) au guvernat dezastruos (sa ne gandim ca de exemplu la ministrul transporturilor basescu si berceanucare au imparatit aproape 15 ani au provocat adevarate dezastre nefiind trasi la raspunedre inca...);
    2. fufele portocalii incompetetente au fost puse cu forta in pozitii cheie ale statului roman.
  • 0 (0 voturi)    
    serios? d'aia nu se fac autostrazile? (Miercuri, 3 martie 2010, 21:23)

    vero [anonim]

    Merci, nene mugu, ca ne-ai luminat! Care va sa zica asta e motivul - tot bugetul statului e inghitit de nesatuii de pensionari!
    Si noi care credeam ca nu sunt bani din cauza incompetentei conducerii, a evaziunii fiscale, a risipei, a lipitorilor din parlament, a pensiilor super super speciale, a intereselor de gasca pe care le apara fiecare partid ajuns la guvernare pe fata sau din umbra, a contractelor de mii de miliarde incheiate pe ochi frumosi numai cu firme alese pe spranceana, a asa-ziselor privatizari care i-au imbogatit doar pe strainii care le-au luat de-a pe nimica toata in timp ce tot profitul se scurge afara, a abandonarii agriculturii, a scoaterii din tara a banilor si dosirii lor prin paradisuri fiscale, a milionului de oameni tineri, buni de munca, siliti de lipsa serviciilor sa plece aiurea in lume sa-si faca un trai etc. etc.
    Se pare ca ne-am inselat. Eh, dar tot e bine ca am aflat cauza raului. De starpit ar fi usor - cum a zis cineva mai sus: cu cianura. Urmeaza, vezi Rosia Montana.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă