Propunere a politicienilor germani pentru Grecia: Vindeti-va insulele, greci falimentari! Si vindeti si Acropole!

de D.G.     HotNews.ro
Joi, 4 martie 2010, 13:37 Economie | Finanţe & Bănci

Grecia ar trebui sa ia in considerare sa vanda o parte dintre insulele sale, ca o optiune pentru a reduce datoria, declara doi membri ai parlamentului german, citati de Reuters.

Josef Schlarmann, membru al partidului Crestin-Democrt al cancelarului Angela Merkel si Frank Schaeffler, un expert in politica de finantare au declarat, joi, ca insulele de vanzare si alte active ar putea ajuta Grecia sa iasa din criza.

"Cei aflati in insolventa trebuie sa vanda tot ceea ce au ca sa-si plateasca creditorii", a spus Schlarmann pentru ziarul Bild. "Grecia detine cladiri, companii si insule nelocuite, care ar putea fi utilizate pentru plata datoriei."

Grecia a inregistrat in 2009 un deficit bugetar de 12,7% din PIB, cu mult peste pragul minim de 3%, in vreme ce datoriile guvernamentale au depasit 113% din PIB.Autoritatile de la Atena s-au angajat ca in acest an sa reduca deficitul cu patru puncte procentuale.

Angela Merkel se va intalni, vineri, la Berlin cu premierul grec George Papandreoupe.

"Cancelarul nu poate promite Greciei niciun fel de ajutor", a explicat Schaeffler pentru Bild, care titreaza: "Vindeti-va insulele, greci falimentari! Si vindeti si Acropole!".

Guvernul condus de George Papandreou a aprobat miercuri reduceri bugetare suplimentare de 4,8 miliarde de euro, pentru a convinge Uniunea Europeana si investitorii ca poate controla cel mai mare deficit bugetar din regiune. Masurile includ majorarea taxei pe valoare adaugata (TVA) la 21%, cresterea accizelor la tutun si alcool si reducerea cu 30% a primelor de vacanta acordate angajatilor din sectorul public.

Aceste masuri vin in contextul in care Grecia se confrunta cu presiuni tot mai puternice din partea Uniunii Europene de a-si reduce deficitul bugetar. De asemenea, acestea vin cu cateva zile inainte de intalnirile premierului grec cu cancelarul german Angela Merkel si presedintele francez Nicolas Sarkozy, unde se va discuta despre un eventual ajutor financiar acordat Greciei.



Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

6988 vizualizari

  • +2 (22 voturi)    
    bravo (Joi, 4 martie 2010, 13:44)

    vlad [anonim]

    bravo nemtilor ! mai zice-ti-le asa ... pentru ca merita ! :)
    • +9 (17 voturi)    
      poate ar trebui intrebati nemtii si americanii (Joi, 4 martie 2010, 14:10)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui vlad

      la ce procent din pib se situeaza datoria lor si cand au de gand sa o plateasca? daca li s-ar cere sa plateasca datoria ce ar face? ar zice sa vanda bancile si fabricile? nu cred
      • +6 (22 voturi)    
        nemtii si americanii muncesc.. (Joi, 4 martie 2010, 14:35)

        Surfer [utilizator] i-a raspuns lui adrian

        .. nu stau la cersit prin taverne si nu traiesc din turism si comert. Trebuie sa mai si produci ceva ca sa ai pretentia de economie dezvoltata si sa fii eficient. Grecia a muls banii UE pana acum/.
        • +5 (17 voturi)    
          turismul si comertul sunt activitati cinstite (Joi, 4 martie 2010, 14:47)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui Surfer

          elvetia ce produce? asta ai, asta dezvolti? unde sa faca grecii agricultura? si nici agricultura nu e prea profitabila. ce-ar fi sa produca toata lumea doar ce se cere la un moment dat? ce-ar fi sa nu avem unde sa ne facem concediile ci doar unde sa facem productie? problema a aparut, si din pacate nu este doar la ei, prin cheltuirea proasta a bugetului (n.a. furtul).
          • +1 (15 voturi)    
            Elvetia are banci (Joi, 4 martie 2010, 15:01)

            Surfer [utilizator] i-a raspuns lui adrian

            Nu se poate compara grecia cu elvetia. E vorba de mentalitate pana la urma, intre cele 2 tari. Balcanismul grecesc i-a adus aici si mai alea lenea lor.

            cine cheltuie prost bugetul? cine e de vina?
            • 0 (0 voturi)    
              ... (Luni, 3 mai 2010, 16:52)

              Florin [anonim] i-a raspuns lui Surfer

              Grecii nu sunt lenesi. mie mi se par chiar obsedati de munca!
          • +5 (11 voturi)    
            ce produce Elvetia (Joi, 4 martie 2010, 16:10)

            cet23 [anonim] i-a raspuns lui adrian

            Nestle, una dintre cele mai mari corporatii din lume in domeniul producerii de alimente este elvetiana.
            Ciocolata elvetiana e renumita peste tot.
            Firmele de ceasuri elvetiene sunt.... nici n-are sens sa mai spun.
            O multime de alte firme mai mici activand in domeniul tehnoligic.
            Plus bancile. (aici treaba e usor discutabila, legat de moralitate).
            Etc etc.
            Nimeni nu spune ca turismul si comertul nu sunt activitati cinstite, dar sa nu comparam Grecia cu Elvetia. Caci Elvetia, mai ales raportata la numarul mic de locuitori, produce enorm! Este intr-adevar cunoscuta mai ales pentru turism, caci e cel mai vizibil, dar nu reprezinta decat un mic procentaj din PIB national.
            • -4 (8 voturi)    
              cu o ciocolata nu se face primavara (Joi, 4 martie 2010, 16:45)

              adrian [anonim] i-a raspuns lui cet23

              eu ma refeream strict la productie nu la eficienta elvetiei.
              mare parte din fabricile nestle sunt in alte tari - adica acele tari fac export si incaseaza tva si impozit pe profit si au muncitori angajati care fac productie, maresc pib-ul, platesc impozite, duc la crestere economica, etc.
              cat din pib-ul elvetiei este adus de ceasuri?
              cate produse gasesti intr-un magazin "fabricat in elvetia" ?
            • +1 (1 vot)    
              aveti dreptate (Vineri, 5 martie 2010, 10:48)

              Dan [anonim] i-a raspuns lui cet23

              Elvetia este Elvetia si atat. Nu se poatre compara cu nici o tara ca si mentalitate.
              In ceea ce priveste Grecia, despre industrie nu se prea poate vorbi dar daca ne uitam putin spre alte domenii de activitate economica mai gasim cate ceva si anume;
              - Shipping - detin o cota importanta de piata
              - Pomicultura - maslini, portocali, smochini, mandarini,
              - Constructii - Aktor si altii;
              - Piscicultura
              - Turism si poate mai sunt si altele.
              Problema nu rezida in domeniile care misca economia ci cum sunt cheltuiti banii publici.
              Guvernul Grec are multe " perfect match" cu cel roman in ceea ce priveste gestiunea banului public, spagi si furaciuni.
              Nu segmentul privat a generat caderea ci faptul ca s-au ascuns furturile in spatele unor situatii statistice cosmetizate.
          • +6 (8 voturi)    
            ce produce Elvetia (Joi, 4 martie 2010, 16:43)

            V [anonim] i-a raspuns lui adrian

            farmaceutice, chimicale (Novartis, Ciba, Clariant, etc) mecanica fina cata vrei tu (razboaie de tesut, etc etc....), turbine (Sulzer), bombardele si alte tehnologii (Oerlikon)... astea doar asa din memorie, ca daca faci un pic de documentare nu-ti ajunge toata pagina asta.
          • +3 (3 voturi)    
            elvetia chiar produce câte ceva (Joi, 4 martie 2010, 18:23)

            PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui adrian

            de ex:http://www.swissindustries.com/html/Entreprises%20f.htm
        • +7 (15 voturi)    
          si inca ceva. pariu ca nu stii cine e premier? (Joi, 4 martie 2010, 14:53)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui Surfer

          fara sa cauti pe net acum. stii cine e premier in grecia acum? stii a cata generatie de premier din familia papandreu este acum? stii in cate scandaluri de coruptie si furt din banii publici au fost implicati?
          d-aia s-a ajuns in situatia asta. pentru ca se cumpara scene de 75.000 de euro in an de criza. pentru ca de dau bonusuri (bonusuri de genul "primul concediu") la bugetari in 2009 pentru imaginea unei blonde si in 2010 nu sunt bani sa le platesti salariile acelorasi bugetari.
          cam asta e situatia si in grecia dar n-am exemple de acolo
        • +1 (3 voturi)    
          pt surfer (Joi, 4 martie 2010, 19:11)

          Tony Meman [anonim] i-a raspuns lui Surfer

          "nemtii si americanii nu traiesc din comert"
          desteptule americanii traiesc din comertul intern si nemtii din cel din export.
          lamureste-ma ce ai dorit sa ne spui aici...
          • -1 (1 vot)    
            O economie diversificata.. (Joi, 4 martie 2010, 20:44)

            Surfer [utilizator] i-a raspuns lui Tony Meman

            .. deshteptule, aia am vrut sa spun, nu doar comert si turism. O puternica clasa de mijloc antreprenoriala, industrie, constructii, agricultura. Asta inseamna o economie sanatoasa. Deshteptule
            • 0 (0 voturi)    
              Sa fim seriosi (Joi, 4 martie 2010, 23:31)

              Flavian [anonim] i-a raspuns lui Surfer

              Nemtii ca nemtii, dar americanii la ce mai muncesc in ultima vreme ? La un ciorap ? Sau la tiparnita de hartie igienica. Pardon, dolari. Inca se mai numesc asa...

              Trebe sa dea ceva in schimb pentru tot ce importa de la chinezii aia care freaca menta toata ziua. Or sa aibe comunistii aia lenesi stocuri pe ani intregi la toaleta.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu e chiar asa (Joi, 4 martie 2010, 16:51)

        ion [anonim] i-a raspuns lui adrian

        despre americani e corect ce zici. si aia s-au stricat de tot in ultimii 30-40 de ani si traiesc pe datorie, ca au tiparnita acasa, cat or mai putea sa o duca asa.

        Dar despre nemti nu prea e corect. Germania e de ani de zile cel mai mare exportator din Europa si chiar are cu ce sa plateasca datoriile. E mult prea mult sa compari Grecia cu Germania
        • +1 (1 vot)    
          yup (Joi, 4 martie 2010, 18:11)

          jj [anonim] i-a raspuns lui ion

          well, sincer, daca as fi neamt, chiar nu mi-ar conveni sa stiu ca muncesc din greu, platesc impozite de-mi sar capacele, iar apoi acei bani sunt folositi ca sa plateasca al 14lea!!! salariu pe la greci, spanioli, italieni sau alte popoare din astea latine (no offense). Iar americanii nu traiesc pe datorie, ia uita-te cate din marile corporatii/companii din lume sunt americane. Diferenta e ca aceste companii americane ii muncesc pe chinezi pe salarii de nimic, iar profitul merge tot in america. Si din impozitele pe acele salarii de nimic, china mai si trimite bani inapoi in america pe dobanzi care nu-s nici cat rata inflatiei (adica ei pierd bani anual). Daca tu ai putea sa iei un imprumut cu dobanda de 3%, iar inflatia sa fie de 4%, ai fi prost sa nu o faci.
        • +1 (1 vot)    
          @ion (Joi, 4 martie 2010, 19:15)

          Tony Meman [anonim] i-a raspuns lui ion

          <<Germania e de ani de zile cel mai mare exportator din Europa>>
          aproape ai nimerit-o ioane, dar numai aproape.
          Germania este cel mai mare expoprtator, da, dar nu din europa....DIN LUME!!!
          SI NU DE ANI DE ZILE. DE ZECI DE ANI!!!
          • -1 (1 vot)    
            gresit (Joi, 4 martie 2010, 19:58)

            Doru T [anonim] i-a raspuns lui Tony Meman

            Gresit domnul meu...Germania a fost cel mai mare exportator, din 2009 este China
    • -3 (15 voturi)    
      @vlad (Joi, 4 martie 2010, 14:36)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui vlad

      se vede ca nu stii istorie de loc. cate distrugeri au provocat nemtii in al doilea razboi mondial?? dar de planul Marshall ai auzit? germania fascista care a tarat o intreaga omenire in razboi si dezastru era distrusa. nemtii mureau de foame si atunci statele civilizate au organizat o actiune de ajutor umanitar de proportii gigantice. altfel, fritz asta nu mai apuca sa vorbeasca astazi. ce tupeu pe protestantii astia nesimtiti. dar cine a distrus Grecia pe 50 de ani? nu cumva fascistii? dar Romania, dar europa de est? incredibil cat tupeu au fascistii astia.
      • +4 (8 voturi)    
        usurel (Joi, 4 martie 2010, 16:11)

        cet23 [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Usurel Vladut, usurel, sa nu faci atac de cord!
      • +3 (5 voturi)    
        ce goanga (Joi, 4 martie 2010, 16:49)

        Catalin [anonim] i-a raspuns lui anonim

        si din ce razboi au iesit grecii acuma? cel troian? au fost cheltuitori peste masura.
      • +5 (7 voturi)    
        da, asa este, si mai e inca ceva (Joi, 4 martie 2010, 17:08)

        ion [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Si inca ceva, acum 2000 de ani grecii au fost invadati de persi, care au produs stricaciuni iremediabile. Ar trebui ca macar Iranul si Irakul sa ajute Grecia astazi, cu cateva miliarde anual sau in petrol.

        Frate, despre ce vorbim noi aici? Grecia a primit sume uriase de la UE in ultimii 20 de ani. Bani de care si-au batut joc (coruptie, raportari false, deturnari de bani, ferme agricole fictive, etc). Grecia are datorii uriase publice si un sistem public falimentar. Grecia a mintit UE pe fata de zece ani de zile cu privire la deficit si datoria publica pentru a intra in zona euro.

        Grecia nu are deci nicio vina, de vina e Hitler! E ca in bancul ala cu rusul si americanul la Moscova, asteptand metroul. Dupa 20 de minute de asteptare, americanu intreaba politicos: nu te supara, mai dureaza mult pana vine metroul? Iar rusul izbucneste in urlete: voi vorbiti, mai, voi care acum 100 de ani omorati negrii?
      • +3 (7 voturi)    
        germania a fost tarata in fascism (Joi, 4 martie 2010, 17:24)

        hm [anonim] i-a raspuns lui anonim

        de tratatul mizerabil de la versailles si de tarile care s-au infruptat din despagubirile umilitoare.
        hitler si nazistii nu ar fi ajuns sa aiba atata putere daca germania nu ar fi fost aruncata intr-o saracie crunta de "umanitarii" de care vorbiti. cat despre cel de-al doilea razboi mondial, ar fi bine sa amintim si despre dresda, despre bucatatirea germaniei intre invingatori, despre puterea de munca a germanilor.
        germanii nu sunt "fascistii astia" - pana una alta, familiile multora dintre noi au fost nenorocite de "comunistii astia de romani". spre deosebire de germani, care isi cer scuze de peste 60 de ani (si au cazut deja in cealalta extrema, din pacate), in romania trecutul rusinos este ignorat.
        pur si simplu, cei doi politicieni germani intra cu aceasta declaratie in categoria badaranilor. si atat.
      • +3 (3 voturi)    
        Marshall Plan (Joi, 4 martie 2010, 17:29)

        gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        Nimeni nu neaga importanta planului Marshall, totusi din banii aia numai vreo 10% au ajuns la nemti. Ce zici de: http://en.wikipedia.org/wiki/Marshall_Plan#Expenditures

        Nu nemtii au distrus pe 50 de ani (de unde ai scos tu 50 de ani???) Grecia si e o dovada de superficialitate si ignoranta sa atribui exlusiv succesul sau insuccesul economic planului Marshall, dovada: per capita grecii (si nu numai) au primit mai multi bani decat nemtii prin planul Marshall, si totusi uita-te le ei acum.

        Btw, si ce legatura are faptul ca nemtii aia sunt protestanti? Esti cumva vreun bigot?
      • +1 (1 vot)    
        Usurel cu vinovatii, "anonimule"...! (Joi, 4 martie 2010, 20:26)

        vali_bob@usa.com [anonim] i-a raspuns lui anonim

        ...Usurel cu vinovatii, "anonimule"!!!...
        ...vezi Istoria lor de dupa razboi, cand partidele de stanga erau finantate de URSS, cand comunistii greci erau mari si tari,...
        ...vezi cei 50 de ani de dupa razboi cand americanii pompau de zor camioane de dolari nerambursabili pentru a fi dati moka tuturor grecilor pentru a ramane in capitalism, ...
        ...si vezi ca nemtii au platit despagubiri de razboi tuturor, inclusiv grecilor (tehnologie si santiere navale intregi pe care grecii, bineinteles nu le-au mai modernizat !)...
        ...ca o paranteza, nemtii au platit si romanilor si italienilor despagubiri de razboi, desi au fost "aliati" !(fabrica NIVEA si ea de ceasuri Victoria sunt doar doua exemple pe care le stiu toti) !
        ...Nemtii au platit rusilor de 3-4 ori mai mult decat au putut distruge, toate fabricile germane au fost demontate, surub cu surub si remontate, tot de nemtii prizonieri, in mareata Uniune Sovietica !!!...
        ...anonimule, daca nu stii Istoria reala, TACI...!!!
    • -3 (11 voturi)    
      In sfarsit, iese adevarul la iveala (Joi, 4 martie 2010, 15:05)

      adolf [anonim] i-a raspuns lui vlad

      Pentru cei care sunt naivi sau care nu le-a pasat, aveti in sfarsit dovada strategiei celor care controleaza conceptul de Uniune Europeana. Indatoreaza pe toti prostii din tarile sarace, si dupaia executa-i si ia tot ce au. Bravo!
    • +2 (8 voturi)    
      nu e chiar asa (Joi, 4 martie 2010, 15:47)

      nelu [anonim] i-a raspuns lui vlad

      nu cred ca nemtii ar trebui sa se umfle in pene si sa faca asemenea afirmatii in fata grecilor ! aceasta atitudine din partea politicienilor nemti nu va duce la nimic constructiv, dimpotriva, va accentua disensiunile dintre tarile UE. Apoi, nemtii au si ei pacatele lor, insa e mai usor sa vezi paiul din ochiul altuia si sa nu vezi barna din ochiul tau...
    • -1 (1 vot)    
      mda. (Joi, 4 martie 2010, 17:36)

      john doe [anonim] i-a raspuns lui vlad

      ei ce au de vanzare daca ajung in starea gretzilor ?!
      poarta brandenburg ?
    • +1 (1 vot)    
      Tara dormea turcita (Joi, 4 martie 2010, 18:25)

      PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui vlad

      Varianta contemporana a tragediei antice Grecesti !
  • +1 (13 voturi)    
    clasic (Joi, 4 martie 2010, 13:46)

    clasic [anonim]

    clasic... just another country under the banksters !
    • +6 (14 voturi)    
      da, da (Joi, 4 martie 2010, 14:01)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui clasic

      de parca le-a pus cineva pistolul la tampla si i-a obligat zeci de ani la rand sa faca datorii din ce in ce mai mari !?!
      • +1 (5 voturi)    
        L O B Y ! ! ! (Joi, 4 martie 2010, 16:05)

        Nae [anonim] i-a raspuns lui vlad

        Nu.. nu au pus pistolul grecilor in schimb bancile cu bani... sau mai bine spus cei cu bani din spatele bancilor au finantat politicieni care apoi au facut ce li s-a spus... si cind vine un politician si zice oameni buni.. nu e asa ca vreti pensii si salarii mai mari..? Oameni ce erau sa faca..? Sa zica nu..?
        • +2 (2 voturi)    
          scuze pt prostie si lacomie ? (Joi, 4 martie 2010, 17:35)

          gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Nae

          Incerci sa gasesti scuze pt prostie si lacomia unora. Penibil !
  • +6 (6 voturi)    
    Cred ca este o gluma! (Joi, 4 martie 2010, 13:50)

    AlinN [anonim]

    Prima care s-ar aseza la coada ar fi Turcia. Si sa zicem ca va cumpara. Credeti ca grecii ar privi pasivi la asta?
  • +4 (14 voturi)    
    nemtii astia (Joi, 4 martie 2010, 13:51)

    rosia portocalie [utilizator]

    pe cat de grozavi si de mai presus de restul popoarelor ii credem noi, pe atat de dobitoci sunt cateodata
    • 0 (2 voturi)    
      cateodata (Joi, 4 martie 2010, 16:29)

      cet23 [anonim] i-a raspuns lui rosia portocalie

      Ai dreptate. Nemtii astia sunt cateodata dobitoci. In schimb, alte popoare sunt mai mereu idioate. Acuma prin "alte popoare" fiecare intelege ce vrea. ;)
  • +2 (4 voturi)    
    Se poate (Joi, 4 martie 2010, 13:59)

    ik [anonim]

    si cu banul la salariu ?
  • +4 (8 voturi)    
    Vanzare de teritorii (Joi, 4 martie 2010, 13:59)

    tao980 [utilizator]

    Pai asa orice tara ar putea sa-si vanda din teritoriu ca sa mai scape de datorii, nu?! Si americanii au datorii uriase, ce-ar fi sa mai vanda niste state?
  • +5 (9 voturi)    
    F tare...Cine ia insula Lesbos?? (Joi, 4 martie 2010, 14:01)

    Surfer [utilizator]

    Doritori sunt? O luati cu tot cu "bastinase" -)
  • +5 (5 voturi)    
    Sau (Joi, 4 martie 2010, 14:01)

    gigi [anonim]

    Sau ar putea sa se mute ei pe insule si sa vanda restul !
  • +4 (16 voturi)    
    sa vindem tot (Joi, 4 martie 2010, 14:02)

    polar [anonim]

    Asa au facut nemtii dupa razboi: si-au vandut toate landurile ca sa plateasca datoriile de razboi si acum locuiesc cu totii in Brazilia si Australia.
    Am informatii sigure ca cei 2 "destepti" urmeaza sa propuna:
    - si daca nici asa nu le ajung banii ar putea sa isi scoata si mamele si ficele in strada sa mai faca si ele un ban.
    Rusinoase declaratii, de-a dreptul rusinoase !
    Dar nu ma mira, dupa atata bere nemteasca nu mai stii ce vorbesti.
    • +1 (1 vot)    
      declaratii cam stupide, dar.. (Joi, 4 martie 2010, 17:34)

      ion [anonim] i-a raspuns lui polar

      Da, declaratiile sunt de proasta calitate.

      Sunt totusi curios cum ar reactiona opinia publica romaneasca daca s-ar propune sa scoatem cateva miliarde de euro din bugetul de stat ca sa ajutam Grecia astazi. Ei, ce zici?
  • -1 (7 voturi)    
    O noua lume (Joi, 4 martie 2010, 14:08)

    nano2k [utilizator]

    O noua lume, o noua modalitate de colonizare.
    Toti vad Grecia ca pe un hoit bun de pradat.
    Vai de tara care nu are conducatori pe masura...

    De noi nu mai avem ce zice ca am incaput deja pe mana lor. Nici macar vanduti nu am fost, ci dati, bucata cu bucata.
  • +1 (3 voturi)    
    Pai si noi avem o datorie foarte mare (Joi, 4 martie 2010, 14:13)

    Aneta [anonim]

    Oare nu urmam noi ? oare nu ne pandesc nemtii si austriecii , ca sa nespuna cu zambetul pe buze "vindeti" ?
    • +8 (8 voturi)    
      ce bine ar fi (Joi, 4 martie 2010, 14:26)

      Patriotu [anonim] i-a raspuns lui Aneta

      sa ne cumpere nemtii si pe noi, sau macar austriecii. poate am duce si noi o viata mai decenta in tara noastra :) propun sa alipim Romania la Germania si sa fim condusi de nemti. Numai asa putem scapa de politicienii corupti (corupt fiind un termen balnd pentru animal planet din politica Romaniei)
      p.s. cele scrise mai sus sunt un pamflet la adresa politicienilor romani si nu trebuie luat ad-literam, cu toate ca daca stau mai bine sa ma gandes.... :)
      • 0 (2 voturi)    
        Nu spera (Joi, 4 martie 2010, 16:33)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Patriotu

        Luand in serios ce zici tu...
        Fii sigur ca nu te vor ridica pe tine la nivelul lor. Ci te vor tine sclav pentru a aduna in tara lor cat mai multe bogatii. Asa cum au facut mereu "marile puteri".
      • +2 (2 voturi)    
        austriecii ne-au cumparat deja :D (Joi, 4 martie 2010, 16:42)

        mda [anonim] i-a raspuns lui Patriotu

        de fapt, e gresit spus "cumparat" - petromul a fost un chilipir pentru omv. iar o data ajunsi in tara tuturor posibilitatilor, domnii austrieci au socotit ca pot sa se poarte ca bastinasii. coruptia si escrocheriile sunt cel mai usor de imitat.
      • 0 (2 voturi)    
        oare chiar ai vrea? (Joi, 4 martie 2010, 17:01)

        viorel [anonim] i-a raspuns lui Patriotu

        haiti si chile fac parte din america de nord....
        poti compara new york cu haiti?
        apropo mai vrei sa fii vandut?
  • +1 (1 vot)    
    OTE (Joi, 4 martie 2010, 14:17)

    Platon si Aristotel [anonim]

    acum ca grecii sunt la ananghie cred ca nemtii ar cumpara tot OTE cu bani mai putini , apoi sa vezi Deutsche Telekom la Bucuresti , poate se mai imprietenesc nemtii cu noi .
  • 0 (2 voturi)    
    grecia si plapuma (Joi, 4 martie 2010, 14:17)

    Th.R. [anonim]

    Nu renunta la teritorii ci vor fi in proprietate privata si nu publica, dar tot in Grecia. Mi se pare rezonabil. Esti intr-un mare c...at in care te-ai bagat singur, trebuie sa vinzi din casa. Data viitoare fii mai cumpatat.

    Ma intreb Romanica daca, doamne fereste, ajunge acolo ce vinde? Insula Serpilor?
  • -2 (4 voturi)    
    Plata datoriei (Joi, 4 martie 2010, 14:17)

    cristi [anonim]

    Oare noi nu am facut acelasi lucru cand am vandut companii precum Petrom, BCR, ...
    Ar fi bine sa nu ne ascundem de tristul adevar.
    O zi buna
    • +1 (3 voturi)    
      aberatii (Joi, 4 martie 2010, 14:33)

      neamtu [anonim] i-a raspuns lui cristi

      cristi, aberezi, sau companiile astea au fost ale romanilor, nu ale STATULUI...si in plus de asta arata-mi tu un roman care ar fi fost in stare sa cumpere companiile publice
      • +1 (1 vot)    
        dar un investitor care a platit un pret realist? (Joi, 4 martie 2010, 16:52)

        cam-nasol [anonim] i-a raspuns lui neamtu

        e de gasit asa ceva, ori ba?
        omv-ul a vrut sa cumpere mol-ul unguresc - o companie mult mai mica si intr-o tara cu mai putine resurse petroliere. mol-ul a fost evaluat totusi la mult mai mult decat au platit ulterior austriecii pentru petrom :D iar ungurii, cand au vazut ca omv-ul face figuri, i-au trimis la plimbare.
        iata aici doua link-uri la intamplare pe acest subiect amar:
        http://www.sfin.ro/articol_4040/micile_secrete_ale_privatizarii_petrom_tes_marile_mistere_ale_petromservice.html
        http://www.molgroup.hu/en/mol_group/focus/proposed_bid_by_omv/chronology/
  • +2 (6 voturi)    
    cine da banii? (Joi, 4 martie 2010, 14:22)

    Simina [anonim]

    Si ce ar trebui sa faca nemtii? Sa dea iar bani? Sa dea UE bani? Adica sa dam bani celor care consuma mai mult decat produc? Da-ti voi!
  • +1 (5 voturi)    
    R U S I N E ! (Joi, 4 martie 2010, 15:13)

    utug [anonim]

    Nu am nimic cu turcii dar tarmul de rasarit al Marii Egee unde se gaseste Troia despre care a scris Homer, Efes, Bergama, Hierapolis une a trait Epictetus, Mausoleul ... lui Mausolus din Halicarnassus, pentru a cita la intamplare doar cateva, sunt ale Greciei.
    Partea Greciei in gramada de euroi este doar 2% iar pentru a ajuta Grecia este nevoie de o suma neinsemnata. Vrea dna Merkel si dl Sarkopzy o bucata din Grecia ? Sa le fie rusine. Mergeti sa vedeti cum ce a mai ramas din capodoipere antice stau aruncate in balarii pe tot tarmul Marii Egee. Turcii nu fac nimic; conservarea acestora ar scoate in evidenta ca tarmul de rasarit al Marii Egee nu le apartine.
    Troy
    http://www.youtube.com/watch?v=oOEvsYeTBMQ&feature=related
    Ancient Troy
    http://www.youtube.com/watch?v=AR98Aq-ghxk

    Horizon: The Truth of Troy (Part 1 .... 5)
    http://www.youtube.com/watch?v=hRkWoYaoW0k&feature=related
    ...............................................
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Troia
    http://www.youtube.com/watch?v=AUWY8wMkHoM
    27_08_2009 - RAI1 - Heritage - Hierapolis - 01
    http://classics.mit.edu/Epictetus/discourses.mb.txt
    • +1 (1 vot)    
      Limba greaca si piatra ... (Joi, 4 martie 2010, 16:15)

      utug [anonim] i-a raspuns lui utug

      Poate ca este si meritul limbii grecilor in descifrarea hieroglifelor de pe Piatra de la Rosetta. La British Museum am intarziat un timp langa acea piatra incercand sa imi evoc soldatul lui Napoleon ce incerca sa isi construiasca un parapet din bolovani. M-am intrebat daca nu cumva locotenentul Bouchard nu are un merit mai mare decat chiar Champollion care a descifrat scrierea. Poate si din cauza ca dintre cei ce treceau pe langa piatra f putini catadicseau sa-i arunce o privire.
      http://ro.wikipedia.org/wiki/Piatra_din_Rosetta
  • +3 (3 voturi)    
    PE SCURT (Joi, 4 martie 2010, 18:14)

    jj [anonim]

    eu sunt de acord cu cei 2 politicieni nemti. Sa zicem ca Romania devine o tara gen Germania (yeah right!), si Estonia isi face datorii pe chestii gen al 14-lea salariu. De ce as folosi banii romanilor din impozite si taxe, bani munciti din greu, ca sa le platesc datoriile estonienilor, ca muschiu lor vrea pensii mari si 14 salarii pe an.. Sa se descurce frate!

    Bravo nemtilor!
    • +1 (1 vot)    
      nemtii nu sunt cei 2 politicieni cu gura mare (Joi, 4 martie 2010, 22:47)

      eu nu [anonim] i-a raspuns lui jj

      ca grecii s-au scufundat in mare parte din vina lor (desi codita sistemului bancar american nu este nici ea de neglijat) poate fi adevarat - doar sunt balcanici de-ai nostri. dar sa spui ca ar trebui sa-si vanda din teritorii asta denota grobianism, cinism si, nu in ultimul rand, bagatul nasului acolo unde nu-ti fierbe oala. respectivii indivizi sunt "politicieni" - o zona in care ar trebui sa-ti cantaresti de 100 de ori afirmatiile inainte sa le dai glas - or, aceste declaratii nu spun, ci striga un singur lucru: "ne e ciuda pe insulele si monumentele voastre si a sosit momentul sa va radem in nas". a spune ce au spus cele 2 personaje denota, prin urmare, aroganta gretoasa si prostie. la urma urmei, este totusi vorba de grecia, tara care, in mod normal se descurca mai mult decat ok, popor care, in antichitate, a oranduit gandirea europeana si nu numai pentru 2000 de ani, civilizatie in fata careia trebuie sa isi scoata orice european palaria. "vindeti Acropolele" - nu am auzit ceva mai de prost gust de multa vreme.
  • 0 (0 voturi)    
    China (Joi, 4 martie 2010, 21:18)

    carth [utilizator]

    ar putea oare sa fie un cumparator? La o adica n-ar fi rau, ar apropia Asia de Europa, daca grecii ar vrea sa devina chinezi, declarandu-se abia atunci si solvabili! pare singura cale...
  • 0 (0 voturi)    
    tari ruinate (Joi, 4 martie 2010, 22:45)

    polar [anonim]

    apropo de acest subiect un articol din q-magazine (29.ianuarie 2010) spune:

    "Germania a declarat falimentul în 1920, ca rezultat al înfrângerii suferite în Primul Război Mondial. Costurile de refacere economică, raportate ca fiind de trei ori mai mari decât valoarea proprietăţilor din ţară, impuse de Tratatul de la Versailles, au redus Germania la stadiul de naţiune complet ruinată, conform WebOfDebt.com. Acest lucru a condus la hiperinflaţia monedei germane, care la un moment dat a ajuns de necontrolat, astfel încât cu un sac de bancnote de 100 miliarde de mărci nu se putea cumpăra o bucată de pâine. Sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial în 1945 a adus Germaniei cel de-al doilea faliment, din cauză că forţele militare aliate distruseseră cea mai mare parte a capacităţii industriale şi a fabricilor germane."

    Asa ca nemtii nu sunt mai breji decat grecii. Fiecare are inconstientii si risipitorii lui.
    Cine va spune ca datoria nemtilor este din cauza razboiului si nu a lor propriu-zis, trebuie sa isi aduca aminte ca in anii de glorie ai nazismului probabil ca peste 70 % din nemti salutau cu mandrie zvastica.
  • 0 (0 voturi)    
    Europe's Trojan Horse ... (Vineri, 5 martie 2010, 10:38)

    utug [anonim]

    " Well, if Europe is serious about its monetary union, it will have to get over its past. It needs not just closer economic ties, but also closer political ties. Those running a strong emergency financing mechanism will have to be strongly accountable. They will have to answer to a strong European Parliament.
    German Chancellor Angela Merkel’s constituents hate bailouts, because they know that it is they who will be doing the bailing. They oppose anything that smacks of European political integration.
    But Germany is not innocent of responsibility for this crisis. It demanded an extraordinarily independent and unaccountable central bank that is now running an excessively tight monetary policy, aggravating the plight of the PIIGS (Portugal, Ireland, Italy, Greece, and Spain). Germany’s enormous current-account surplus aggravates their problems further. Germany has also done too little in terms of fiscal stimulus to support the European economy.
    Germany has benefited enormously from the creation of the euro. It should repay the favor. It should push for the creation of an emergency lending facility, and for political integration to make that feasible. It should provide more fiscal support. And who better to press for a more accountable European Central Bank?
    The Greek crisis could be the Trojan horse that leads Europe toward deeper political integration. "

    Europe's Trojan Horse
    http://www.project-syndicate.org/commentary/eichengreen14/English
  • 0 (0 voturi)    
    hahalere (Vineri, 5 martie 2010, 11:42)

    marta [anonim]

    Ba ar trebui nemtii si alte natiuni care si-au insusit pe timpul razboiului opere de arta si monumente istorice din patrimoniul Greciei sa le plateasca contravaloarea acestora, daca tot sint la ei, si ceva penalizari (dobinzi) pentru contravaloarea inestimabila a acestora.
    E rusinos ca atunci cind oamenii sint la ananghie sa sari la gitul lor incercind sa le iei si bruma de avere ce le mai permite sa traiasca.
    Asta ni se intimpla si noua dar sintem legati la ochi si nu vedem.
    Iar guvernantii incearca sa ne distraga atentia de le ce ni se intimpla prin exemplele pe care ni le aduc prin intermediul acestei prese aservite.
  • 0 (0 voturi)    
    imi este groaza... (Vineri, 5 martie 2010, 14:41)

    luci [anonim]

    cand citesc aceste comentarii, cum se nasc fel de fel de idei pro si contra nemtilor, americanilor, etc., dar nimeni nu vede adevarata problema: grecii au consumat atat cat le-a fost dat ....
    sa vina cineva sa spuna ca trebuie sa -si vanda active, insule, companii, etc.,, sa-si plateasca datoria, este o enormitate ... cumva asta s-a urmarit de la inceput?
    cumva grecia s-a integrat mai usor in ue decat romania si acum se "incearca recuperarea" unor bunuri grecesti?
    ce se intampla cu celelalte tari care ajung in situatia greciei?
    ce vor vinde, ca romania, de exemplu, a fost fortata sa-si vanda tot inainte de integrare!
  • 0 (0 voturi)    
    I just have to outrun you ! (Vineri, 5 martie 2010, 14:57)

    utug [anonim]

    " There is an old joke about two men who are trapped by a lion in the jungle after a plane crash. When the first of them starts putting on his sneakers, the other asks why. The first answers: “I am getting ready to make a run for it.” But you cannot outrun a lion, says the other man, to which the first replies: “I don’t have to outrun the lion. I just have to outrun you.” "

    Can Greece Avoid the Lion?
    http://www.project-syndicate.org/commentary/rogoff65/English
  • 0 (0 voturi)    
    Aroganta Germaniei (Vineri, 5 martie 2010, 18:29)

    Marian Alexandru [anonim]

    Toate membrele UE sunt egale, dar unele sunt mai egale decat altele...Este cazul Germaniei, care se considera buricul pamantului, albina dintre trantori, primus inter pares.
    Considerandu-se astfel, ea spune, de fapt, ca aceasta casatorie numita "Uniunea Europeana" este valabila numai la bine, in nici un caz si la rau. Atata vreme cat Germania a putut sa obtina mana de lucru calificata si ieftina si piete de desfacere mai mult decat convenabile pentru produsele sale, a fost bine. Acum, ca a venit nota de plata - si pentru toata lumea, per ansamblu - nu mai e bine.
    Declaratia asta trebuie privita ca un precedent si un avertisment foarte serios. Germania si-a "facut suma" de muncitori calificati, de industrie si infrastructura si vrea sa se rupa de restul. Iar tonul declaratiei e mai mult decat inacceptabil: Germania ataca, declarativ, suveranitatea si teritoriul unei tari membre in aceleasi aliante (NATO, UE).
    Si nu incepeti cu povestile despre istoria / cultura Germaniei. Vorbim de tara care a provocat un razboi in Balcani in urma cu doar cativa ani...ca sa nu ne amintim de Razboaiele Mondiale. Si ce zicea Nico despre cultura germana...Unde ar fi fost ea fara mostenirea anticilor greci?
    Concluzie: Pentru bani, Germania ar omora-o si pe sor'sa.
  • 0 (0 voturi)    
    nemti nemernici (Vineri, 5 martie 2010, 22:31)

    Floryn [anonim]

    cat de ipocriti poti sa fie nemtii, dupa in in trecut au furat de la greci o gramada de aur acum ei intorc spatele, nemti nenorociti


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă