Exclusiv HotNews.ro

Guvernatorul Mugur Isarescu a discutat la Clubul BNR cu bancherii despre norme, regulamente si reluarea creditarii

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 10 martie 2010, 15:55 Economie | Finanţe & Bănci

Mugur Isarescu
Foto: Agerpres
Guvernatorul BNR Mugur Isarescu s-a intalnit miercuri la Clubul BNR cu reprezentantii bancilor comerciale si cu oficiali ai Institutului Bancar Roman, discutiile avand mai degraba un caracter tehnic, au declarat pentru HotNews.ro surse apropiate intalnirii.
“Guvernatorul Isarescu a facut o prezentare la zi a sistemului bancar, dupa care discutiile au continuat pe norme si regulamente, pe cooperarea dintre bancile comerciale si Banca Nationala", au declarat pentru HotNews.ro surse apropiate intrevederii
  • "Confirm ca tendinta actuala de scadere a dobanzilor la credite se va mentine iar lichiditatea din sistem va creste"
Potrivit acestora, bancherii prezenti au transmis Guvernatorului punctele lor de vedere cu privire la efectul unor norme si regulamente pe care BNR le are in vedere pentru a le
 
Creditarea nu poate fi reluata oricum, ci pe baze sanatoase si in conditii sustenabile. Uitati-va la ce se intampla in Bulgaria.
 
 
Participant la intalnire
aplica in viitorul apropiat. "De asemenea, pot sa confirm ca tendinta actuala de scadere a dobanzilor la credite se va mentine iar lichiditatea din sistem va creste”, au spus pentru HotNews.ro sursele citate.
  • "Dorim sa creditam echilibrat si sanatos. Mesajul Guvernatorului a fost in aceasta directie"
Aceleasi surse au mai declarat ca rezumat, mesajul intalnirii a fost ca BNR sustine reluarea creditarii in conditii de prudentialitate. “Creditarea nu poate fi reluata oricum, ci pe baze sanatoase si in conditii sustenabile.  Uitati-va la ce se intampla in Bulgaria (unde agentiile de rating au redus perspectiva sistemului bancar local- n.red.). Noi dorim sa
 
Dobanzile la imprumuturile in lei isi vor pastra trendul de scadere. Lichiditatea din sistem va creste
 
 
{Participant la intalnire
creditam echilibrat si sanatos. Mesajul Guvernatorului a fost in aceasta directie”, au mai afirmat sursele noastre.
  • Intalnirile sunt informale si au loc periodic
Intalnirea de miercuri face parte din seria discutiilor regulate pe care BNR le dezvolta cu bancile, discutii axate pe probleme tehnice, de stabilitate monetara si reglementare optima a activitatilor financiar-bancare. “Ne intalnim cel putin trimestrial cu BNR si apreciem echilibrul de care da dovada Guvernatorul Isarescu”, au mai declarat pentru HotNews.ro sursele noastre prezente la intalnire.


Citeste mai multe despre   












Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

2748 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    lichiditatea va creste............................ (Miercuri, 10 martie 2010, 16:26)

    capatu` satului [anonim]

    numai ca banii nu se vor investi in creditare, sau poate nu in tara noastra....bnr`u si-a invatat lectia, normele trebuie emise doar cu acordul bancilor, bancile trebuie sa inregistreze obligatoriu profit, chiar daca asta inseamna aducerea clientilor la sapa de lemn - situatie in care oricum au ajuns cu sprijinul politicii prudentiale a autoritatii de supraveghere.....in alte sisteme bancare - ma refer la usa - se pune problema in mod diferit, respectiv: ce pot face bancile pt. clientii proprii pt. ai ajuta sa treaca de criza (chiar daca aceasta masura scade profitu` sau duce la pierdere) pt. ca este singura premisa care poate duce la o dezvoltare sanatoasa pe termen lung a relatiei dintre client si banca....bancherii dastepti, din tara asta, trebuie sa constientizeze ca profitu` din anii anteriori a fost creat nu de conducerea bancii, ci de clientii ce au incheiat contracte cu banca.....dar pt. ghetea si restu` e un lucru prea greu de priceput - ei nici la acest moment nu au reusit sa inteleaga de ce UE a interzis comisionu` de rambursare anticipata - banca trebuie sa faca profit, fraierii sa plateasca..... ce este interesant, este faptul ca in tarile de domiciliu in care sunt inregistrate bancile mama din Ro, acestea se tem sa comita abuzurile de la noi - ceea ce demostreaza capacitatea intelectuala a bancherilor din Ro in producerea de profit cu orice pret.......la noi, cu sprijinul autoritatii de supraveghere, la un grad maxim de indatorare de 40 %, in conditiile in care falimentul Lehman Brothers era cunoscut de toatat lumea, iar criza era previzibila pt. toti find alimentata si de procesul sub prime din usa, bnr`u a fost de acord ca bancile sa produca norme interne prin care gradu` de indatorare ajunge la 70,80 % sau mai mult....nu putem sa ne dorim decat profituri bancare mai mari, un bnr mai permisiv si un bonus pt. conducatori pt. ca au reusit sa fraiereasca atatia clienti, lucru care nu se va repeta curand....avand in vedere gradul de incredere de 18 %....
    • -2 (2 voturi)    
      ... (Miercuri, 10 martie 2010, 20:01)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

      Pe matale te cheama cumva Mafalda?
    • 0 (2 voturi)    
      de ce comentezi daca nu stii ce vorbesti (Joi, 11 martie 2010, 7:26)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

      deci, sunt de acord cu tine ca bancile duc la noi o politica mizerabila, ca trebuie facut ceva in aceasta privinta.
      acum, UE nu a interzis comisionul de rambursare anticipata ci doar a fixat niste conditii si limite pe directiva cu creditul de consum care trebuie si va fi transpusa si la noi pina la sfirsitul lui iunie. dar prevederile vor fi valabile doar pt creditele incheiate de acum inainte. iar bancile oricum vor trage de timp si vor incerca sa gaseasca alte cai sa isi fraiereasca clientii (cum au facut si pe directiva cu serviciile de plata unde au aminat ilegal aplicarea prevederilor care le dezavantajau). client care in majoritatea cazurilor se lasa prea usor pacaliti semnind orice li se cere, ca si acum cu asa zisa actualizare a datelor cind pe linga aceasta au semnat orice fiindca banca le-a spus ca asa cere BNR-ul.
      Unde gresesti, este faptul ca BNR nu are nicio treaba cu ce fac bancile in relatia contractuala cu clientii lor. Pt fiecare lucru pe lumea asta este alta solutie si o aplica altcineva.
      BNR cum ai spus fara sa stii ce inseamna e autoritate care supravegheaza bancile PRUDENTIAL, adica trebuie sa le tina in viata si cit timp nu cad banci inseamna ca asta face BNR functioneaya conform legii sale care ii tabileste si limiteaza atributiile. BNR e autoritate de supraveghere a bancilor doar din aceasta privinta.
      Daca o banca nu respecta o conduita de afaceri transparenta si in limitele legii trebuie sa te adresezi ANPC sau instantei, asa cum daca banca nu respecta normele psi o supravegheaza pompierii, daca nu respecta norme de igiena sanepidul samd. Nu le face BNR pe toate, nu este legal si nu ar fi posibil.
      BNR e doctorul bancilor care cind vede ca ai temperatura, ameteli sau maninci prea gras iti spune ce medicament sa iei. dar nu te intreaba, ca orice doctor cum se descurca ceilalti de acasa daca tu dai banii pe medicament
      Deci BNR isi face treaba pt care a fost creata . cel putin asa sper.
      Ca bancile fac atitea maarii sunt de vina si clie
      • +1 (1 vot)    
        politica BNR................. (Joi, 11 martie 2010, 10:01)

        capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui mihai

        si ceea ce trebuie sa faca aceasta autoritate de supraveghere este strict reglermentat; inainte de a emite judecati de valoare legate de rationamentul expus anterior, ar fi recomandabil sa incerci sa citesti Legea nr. 312/2004, lucru pe care nu l-ai realizat ..........

        povestea cu < bnr, doctorul bancilor> a trecut de mult, da` tu n`ai de unde sa stii.........

        in conformitate cu art. 2 alin. 1 din Legea nr. 312/2004 obiectivul fundamental al BNR este asigurarea si mentinerii stabilitatii preturilor, iar una din principalele atributtii este < autorizarea, reglementarea si supravegherea prudentiala a institutiilor de credit (art. 2 alin. 2 lit. b din Lege)>...............

        pt. necunoscatori, ar fi interesant de studiat progresul sau regresul in timp al normelor obligatorii emise de BNR in materia creditarii, astfel s-ar cunoaste cum a fost posibil ca desi norma BNR sa admita un grad maxim de indatorare de 40 % din venitul lunar al imprumutatului si al familiei sale, prin ocolisuri legislative, unele banci au trecut peste acest prag, iar BNR a aprobat aceste norme interne ale bancilor, norme ce contrazic chiar normele bnr........
        in concluzie, bnr`u a comis un abuz atunci cand a aprobat norme interne ale bancilor prin care se prevede un grad de indatorare mai mare de 40 % , intrucat pe de o parte aceste norme sunt ilegale iar pe de alta parte pt. ca a exista un interes material din partea bancilor in ocolirea legii; problema cea mai interesanta este cat a fost spaga bnr`ului pt. a ajuta bancile sa ocoleasca legea - ca doar nu credeati ca olteanu si ceilalti politicieni din consiliul de administratie al bnr au intrat in aceata institutie pt. salariu, au intrat clar pt. ca stiu sigur cat se poate fura........
        parchetu general n-o sa se sesizeze niciodata pt. abuzurile savarsite de conducerile bancilor impreuna cu conducerea bnr - cum sa plateasca bancherii necalificati ce au un salariu de cateva jde mii de Euro.....
        • 0 (0 voturi)    
          pana unde merge dobanda............ (Joi, 11 martie 2010, 12:49)

          capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

          la noi, si binenteles profitu` pt. ca bnr`u nu intervine....
          intai, trebuie subliniat ca Ro nu este usa - tara in care bancile se intrec in a acorda reduceri de tot felul, astfel incat nu se justifica o piata complet libera a dobanzii,
          cu atat mai mult, cu cat, este probabila o intelegere de tip cartel intre banci, referitor la dobanda la creditare - cel putin la creditul de nevoi personale....
          datele luate in calcul le cunoste toata lumea: o dobanda de referinta in lei de 7,25 %, iar banca expune o dobanda de 15 - 16 % la creditul de nevoi personale - fara restu` comisioane, etc. ce urca costul creditului cu inca 3, 4 puncte procentuale sau mai mult.......criza finaciara a fost fara echivoc rezultatul lipsei unei politicii de supraveghere, sau al unei politici de supraveghere foarte prost realizata....
          intelegem, ca unii domni bancherii de la noi se plang de lipsa unei conduite corespunzatoare a clientului roman, raportata la conduita unui imprumutat din UE....
          este impotant de subliniat ca, conduita cetateanului german, englez, elvetian, este in primul rand rezultatul legilor din aceste tari si in al doilea rand, al activitatii autoritatilor de supraveghere ce si-au facut treaba stopand abuzurile sau sanctionandu-le foarte aspru - asta a dus la increderea in sistemul bancar si nu smecheriile bancare inventate pt. fraierirea primului client.....

          la noi, anul trecut a curs cu procese in instanta prin care ANPC a cerut sanctionarea mai multor banci - numai ca aceste cazuri au privit abuzurile individuale si nu abuzurile savarsite de banci prin politica fata de toti clientii lor - dintre cazurile de abuzuri numai un procent mic, probabil 1 % au ajuns in instanta....

          in conformitate cu Legea nr. 312/2004 bnr`u este singura autoritate ce re dreptul si obligatia sa impuna bancii o anumita conduita si sa traga banca la raspundere, inclusiv prin retragerea autorizatiei conducerii bancii, lucru ce nu s-a intamplat pt. ca nu s-a dorit................
        • 0 (0 voturi)    
          chiar pari din capatul satului (Joi, 11 martie 2010, 14:12)

          mihai [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

          deci vorbesti despre lucruri pe care nu le cunosti sau intelegi. ai idee ce inseamna supraveghere prudentiala? te-ai uitat sa vezi definitia pe OUG99/2006? nu are nici o legatura cu ce spui tu. Te-ai uitat si pe atributiile ANPC? Ce legatura are autorizarea si supravegherea PRUDENTIALA care se face dupa aceleasi norme si criterii in toata UE, conform directivei 48? de ce comentezi doar ca sa induci lumea in eroare? eu nu tin cu BNR sau cu bancile. Eu stiu insa ca daca induci tinte false nu rezolvi nici o problema, pt nimeni. poate pt banci doar. Fiindca restul clientilor, in loc sa se adreseze ANPC cind au probleme, stau si se pling ca sunt bancile mina in mina cu BNR si nu se poate face nimic..Nu BNR se imprumuta de la banci ci bancile de la BNR. Bati cimpii pe fiecare rind si idee si e pacat de ce care nu inteleg si te asculta.Ia uita-te un pic cind s-a modificat regulamentul cu creditarea si cind a fost numit Olteanu in CA al BNR? nu are nicio legatura, esti absolut penibil. BNR e vinovat ca toat
          Aberezi ca BNR a permis bancilor sa scoata norme ilegale...Uita-te pe prevederile Regulamentului 3/2007 privind limitarea riscului de credit , cu modificările şi completarile ulterioare, care spune la art. Art. 3. - (1) Împrumutătorii desfăşoară activitatea de creditare a persoanelor fizice pe baza reglementărilor proprii validate de Banca Naţională a României - Direcţia supraveghere. Doar pina la validare nivelul maxim al gradului de îndatorare este limitat la 35% pt cei care nu cer vaalidarea. Pragul de 60/70% nu e pt majoritatea solicitantilor de credite ci doar cei incadrati intro anumita categorie. adica daca tu citigi 1000 de lei pe luna e evident ca nu vei putea plati rata mai mare de 40% fiindca restul se duc pe mincare, intretinere, etc. dar daca tu cistigi 1000.0000 pe luna nu o sa cheltui 60.000, sau cel putin teoretic. eU NU SPUN CA E BINE SAU RAU CA S-A MODIFICAT ASTFEL, NU STIU DACA BANCILE FUNDAMENTEAZA EFECTIV, SPUN DOAR CA IN NICI UN CAZ NU E ILEGAL.
  • -4 (4 voturi)    
    LASA NE (Miercuri, 10 martie 2010, 17:02)

    NENEA [anonim]

    M ai aveti pana la penzionare . Lasa ne si pe mana altora.
  • +2 (2 voturi)    
    apel catre HOTNEWS (Miercuri, 10 martie 2010, 17:08)

    bobo [anonim]

    as dori daca se poate sa- l invitati si pe pe guvernatorul BNR M.Isarescu sau vre-un reprezentant al BNR pentru a discuta cu cititorii Hotnews
  • 0 (0 voturi)    
    daca vor... (Joi, 11 martie 2010, 9:35)

    resita31 [utilizator]

    daca vor sa recastige increderea populatiei si sa restarteze serviciile bancare, sunt de parere ca ar trebui micsorate dobanzile la creditele luate acum cativa ani in urma (cand romanul de rand nu avea idee de dedesubturile unei creditari si nici nu era criza asta) la nivelul actual al dobanzilor de creditare de azi...
    atunci romanului de rand ii va dispare senzatia de prosteala pe care a incercat-o din partea bancilor si va reincepe sa aiba incredere in creditari si astfel bancile vor reincepe sa vanda pachete de servicii...
  • +1 (1 vot)    
    bnr-u' (Joi, 11 martie 2010, 11:44)

    ionica stoica [anonim]

    oare bnr-u' nu poate constrange bancile sa micsoreze dobanzile si sa reia creditarile ( bancile comerciale),prin emiterea de titluri de stat numai pentru persoane fizice? cum? eu cred ca-i simplu: bnr, emite titluri de stat pentru populatie pentru 90, 120, sau oricate zile, persoanele fizice vor retrage din banci (depozite) bruma de lei pe care au depus-o, banca nu mai are lichiditati si va trebui atraga clienti prin schimbarea politicilor bancare. Dar asta inseamna ca bnr-ul sa nu se mai imprumute de la bancile comerciale. oare este greu? este imposibil? populatia si economia ar castiga ceva ? care ar fi urmarile pe termen lung?
    • 0 (0 voturi)    
      retragerea depozitelor (Joi, 11 martie 2010, 14:18)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui ionica stoica

      Hai sa lamurim lucrurile
      Bancile platesc dobinda la depozite din venitul obtinut la creditare. BNR de unde si de ce ar plati dobinda la titlurile respective? care nu ar fi de stat oricum dar asta e alta poveste... Daca toti si-ar retrage banii din banci, de fapt nici nu ar putea, ar retrage primii, o parte, apoi bancile nu ar mai avea bani sa returneze fiindca i-au dat solicitantilor de credite, nu? si sistemul bancar s-ar prabusi, adica invers ecit trebuie sa vegheze BNR. asta ar fi efectul. BNR nu ar obtine nici un profit, bancile ar intra in faliment iar deponentii ar pierde banii. cam atit despre efecte. in afara de faptul ca nu ar fi legal
      atragi bani doar ca sa ii investesti sau dai cu dobinda. BNR ce sa faca sa ii bage in tezaur?
      nu functioneaza asa. de ce nu puneti problema - hai sa nu mai luam credite pina nu scad dobinzi, comisioane, abuzuri, nu, trebuie altcineva sa ne rezolve problema.
    • 0 (0 voturi)    
      Bnr-ul sa se imprumute la bancile comerciale? (Joi, 11 martie 2010, 14:49)

      sergiu [anonim] i-a raspuns lui ionica stoica

      Asta este ceva nou. Eu unul nu am mai auzit pana acum ca o banca centrala sa se imprumute la cele comerciale. Dar daca tu stii altfel....




      P.S.: Nu vreau sa fiu nesimtit, dar economia nu este pentru toti.
  • 0 (0 voturi)    
    guvernator (Joi, 11 martie 2010, 12:56)

    nostradamu [anonim]

    mugur isarescu este apreciat ca un bun guvernator si din pacata am fost bagati in ca...t pana la gat
    criza financiara a prins foarte multi romani cu credite in valuta in conditiile in care bnr trebuia sa stopeze acest lucru prin masuri specifice
    dupa ce a venit criza a marit dobanda de politica monetara(in conditiile in care toate tarile au micsorat-o) si a dat semnalul bancilor sa creasca dobanziile la credite in lei si cu aceasta ocazie au fost afectati si romani cu credite in lei
    ii propun dlui isarescu sa plece la vinul sau sa lase si pe altii mai competenti(sua au schimbat 2 sefi fed)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi