Topul celor mai ieftine credite ipotecare, plus o comparatie cu Prima Casa

de Cristian Orgonas     HotNews.ro
Joi, 18 martie 2010, 10:29 Economie | Finanţe & Bănci

In ultima jumatate de an BNR a redus dobanda de politica monetara de la 8% la 7%, iar ROBOR la trei luni, respectiv echivalentul euribor pentru creditele in lei, s-a redus de la peste 10% in octombrie 2009 la aproape 6% in acest moment, astfel ca dobanzile practicate de banci la creditele ipotecare in lei ar fi trebuit sa scada masiv.

Ce s-a intamplat insa? 

Cele mai ieftine credite ipotecare in lei

La inceputul lunii octombrie, cel mai ieftin credit ipotecar in lei era acordat de catre Banca Transilvania, DAE ajungand la 11.79%. Practic, pentru un credit in valoare de 200.000 de lei contractat pe o perioada de 25 de ani, banca incasa la scadenta o suma totala de 586,620 lei, adica de 2.9 ori mai mult decat suma imprumutata.

La 30 decembrie 2009, cel mai ieftin credit ipotecar era tot cel oferit de BT, insa DAE crescuse la 12.8%, iar suma totala de returnat s-a majorat la 627,031 lei.

In acest moment, conform conso.ro, cel mai ieftin credit ipotecar in lei este cel oferit de Emporiki Bank la o DAE de 9.72%, iar suma totala ce trebuie returnata in 25 de ani pentru un credit de 200.000 de lei este de 507,597 lei, deci de 2.5 ori mai mult decat suma imprumutata.

Cu alte cuvinte, in 5 luni DAE la cel mai ieftin credit ipotecar in lei a scazut cu 2%, de la 11.79% la 9.72%, desi in acelasi timp ROBOR  scazut cu 4%.

Citeste restul materialului si comenteaza pe Khris.ro.


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

8706 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Interesant ... (Joi, 18 martie 2010, 11:57)

    Daniel [anonim]

    ... Dai inapoi cam de trei ori cat iei ...

    Nu s-ar putea face si o comparatie cu situatia din alte tari europene?
    • +4 (4 voturi)    
      nuuuuuuu (Joi, 18 martie 2010, 12:02)

      cocos [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      ...pt ca e mai bine sa nu afli de dobanzile de 2-3% pe an....numa asa ca sa te enervezi.......
      • 0 (0 voturi)    
        a facut un domn... (Joi, 18 martie 2010, 13:50)

        StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui cocos

        si reiesea ca un neamt plateste la 100k imprumutati 150k.
        Un alt domn a pus intr-un comentariu la acel articol un link catre un apartament de vanzare in Koln. Pretul al 3 camere 18.000 euro (18 mii) construit prin anii 70.
        Mda...
    • 0 (0 voturi)    
      re (Joi, 18 martie 2010, 13:23)

      Cosmi [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      La ce bun o comparatie? Daca s-ar compara si salariile...si sa alinieze, ar mai fi ceva.
      • 0 (2 voturi)    
        numai la bani va e gandul! (Joi, 18 martie 2010, 14:12)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui Cosmi

        Cum draqul sa se compare si salarile? de ce sa nu comparam productivitatea! Ce semnificatie au salarile? Sunt date din burta?
        Auzi! Sa se alinieze!! ce idee !
        • 0 (0 voturi)    
          mai andrei (Vineri, 19 martie 2010, 12:14)

          luci [anonim] i-a raspuns lui Andrei

          las-o mai moale, ne-am saturat de productivitate si, daca ai fi un pic mai atent, ai vedea si tu ca sunt sectoare unde productivitatea este la fel ca in germania...
          acum ai dreptate, sunt si sectoare unde mai avem de lucru, dar acolo unde sunt firme cu capital strain, mutate tocmai din ocident, cu aceeasi tehnologie, etc.,, stai, am uitat, au declarat ca forta de munca este mai ieftina, adica nu are treaba cu productivitatea...
          de altfel, eu nu am auzit ca un sclav sa fie platit in functie de productivitate, tu ai auzit?
    • +1 (1 vot)    
      cam cat vrei inapoi? (Joi, 18 martie 2010, 13:59)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Cam cat ai vrea sa dai inapoi dupa 25 de ani? Sau, altfel spus, cati bani vrei tu sa primesti inapoi la un depozit de 200.000 RON dupa 25 de ani? 205.000???
      • 0 (0 voturi)    
        nici aici nu ai dreptate... (Vineri, 19 martie 2010, 12:29)

        luci [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        cu aproximatie, la un depozit de 200000, cu capitalizare, dob 8%, cu capitalizare, primesti ~ 700000 lei...
        banca, in aceeasi perioada, poate castiga ~2100000 lei, te las pe tine sa-ti dai seama de ce....
  • 0 (0 voturi)    
    Dobanzi (Joi, 18 martie 2010, 13:35)

    Dobanzi [anonim]

    Problema cea mai mare nu este rata dobanzii ci modul de calcul al ratelor lunare (aici se includ indicatori de risc, comisioane, marje de profit, etc.). Acesta este cel care umfla valoarea creditului ce va fi returnat nu dobanda anuala. Cititi bine ca eu m-am fript!
    • 0 (0 voturi)    
      la 3% dobanda capitalizata..in 25 de ani (Joi, 18 martie 2010, 14:08)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Dobanzi

      primesti cam 2.09377 pentru un leu..
      • 0 (0 voturi)    
        precizare (Joi, 18 martie 2010, 14:47)

        alex [anonim] i-a raspuns lui eu

        ai putea sa mai calculezi si ca la 4% inflatie, investitia ta fabuloasa are o valoare reala de 0.754591 lei, tot pentru un leu.

        Comparatiile prin raportare intre castig/ cost pe o asemenea perioada sunt complet nerelevante, intrucat nu stii ce valoare reala vor avea banii peste 25 ani.
        In urma cu 25 ani, o Dacia 1300 costa 70.000 lei, o Dacia 1310 costa 80.000 lei, un apartament costa 120.000 lei, adica cu ce bani aveam in portofel in 2007, as fi reusit sa imi cumpar un cartier de blocuri si masini.


        Mai mult, calculele astea amatoricesti de capitalizare dobanda pe o perioada de 25 ani sunt puerile. In costul dobanzii sunt incluse:
        - riscul de tara (Romania are un risc de tara mult mai mare decat alte tari in care vedem dobanda mai mica)
        - marja de profit a bancii
        - costul dobanzii ROBOR sau EURIBOR
        - RMO impusa de BNR, etc.

        Banii nu sunt gratis... nimic nu este gratis...
        • +1 (1 vot)    
          Mai! (Joi, 18 martie 2010, 14:59)

          Anca [anonim] i-a raspuns lui alex

          Ma lasi? Clar bancile sunt adevarati camatari. Abia astept sa aiba doar consilii de administratie si servicii on-line. Atunci sa vedem!
          • 0 (2 voturi)    
            macar stii ce scrii? (Joi, 18 martie 2010, 16:32)

            alex [anonim] i-a raspuns lui Anca

            Mai fetitzo, servicii online exista deja la mai multe banci... si ce daca exista? Ce vezi mai exact? Care este legatura intre serviciile online si ce am scris eu?

            Se inseamna "sa aiba consilii de administratie on-line"? Adica o banca sa fie guvernata on-line?

            Eu doar am explicat faptul ca dobanda incorporeaza cateva costuri legate de riscul de creditare, si am incercat sa arat valoarea in timp a banilor, intrucat nimeni nu explica asta; de unde ai concluzionat matale ca "bancile sunt adevarati camatari"?

            Banca este un furnizor de servicii prin care actionarii acesteia isi doresc cresterea de valoare (profit) a capitalului investit, ce e anormal in asta? Atata vreme cat sunt zeci de banci pe piata romaneasca, ce ofera servicii aproximativ similare => exista concurenta => preturile sunt ajustate in functie de cerere si oferta, nu vad unde este problema ta cu camataria?

            Daca platiti costuri mari la credite, este pentru ca agentiile de rating au diminuat ratingul Romaniei, din cauza crizei politice, ambele ridicand riscul de tara.

            E foarte lesne sa arunci cu niste cuvinte fara sa ai haba ce zici...
            • +1 (1 vot)    
              da, stiu! (Vineri, 19 martie 2010, 10:15)

              Anca [anonim] i-a raspuns lui alex

              Anormal este, draga omule, ca bancile au comisioane care nu se justifica. Si cand am vorbit de serviciile on-line, care, evident, exista si azi, ma refeream la faptul ca zelosii ca tine, functionari bancari cel mai probabil platiti cu 3 lei, dispar. Si atunci, poate vezi si tu anomaliile. Repet, ma lasi? Unde in Europa mai vezi tu asemenea dobanzi si comisioane?
        • +1 (1 vot)    
          amator (Vineri, 19 martie 2010, 12:35)

          luci [anonim] i-a raspuns lui alex

          esti chiar tu, draga, altfel nu ai invoca inflatia...
          calculele s-au facut pentru momentul acordarii, atat la depozit cat si credit, daca intervine inflatia, adica creste, suma de rambursat creste considerabil, daca inflatia va scadea, suma ramane cam aceeasi, pentru ca, nu-i asa, bancile sunt camatari si nu mai reprezinta demult motorul economiei...
          chiar zilele astea am vazut la tv ca unicredit reduce dobanda la creditele de nevoi personale cu 20 %!!!!!!!!!!!!!!
          iti spune ceva acest lucru? adica ei au avut creditele la peste 30 % daca mai tinem cont si de comisioane, care de cele mai multe ori rerpezinta jumatate din costul total al unui credit, poti sa-ti bagi capul in nisip...
  • +2 (2 voturi)    
    camatari ai lumii moderne (Joi, 18 martie 2010, 14:52)

    muncitoru' [anonim]

    andrei , mirosi a bancar . nu zice nimeni ca la 200 k ar fi indicat sa dai inapoi 205k , dar macar sa respectam aceleasi conditii pe care le au clientii bancilor din ue . cel mai deranjant e ca pentru orice imprumut eu ca si client iau toate responsabilitatile , riscurile , taxele ...bla bla , iar banca incaseaza lunar niste bani ...atat . vreau ca banca sa imi fie partener , sa castigam si sa riscam amandoi , sa ne batem amandoi , sa crestem amandoi . m-am saturat sa merg la banca pentru orice fel de imprumut si sa se comporte niste unele imbracate cu haine proaste cu mine ca si cum sunt homeless . sper din tot sufletul sa va bagati mintile in cap ( putin probabil ) si sa va revizuiti conditiile de imprumut in conformitate cu societatea europeana , nu mai aveti banci deschise in romania ,sunteti cetateni europeni . cu respect
    • 0 (2 voturi)    
      chiar asa e? (Joi, 18 martie 2010, 17:09)

      alex [anonim] i-a raspuns lui muncitoru'

      muncitoru', partajarea riscurilor si a beneficiilor se regaseste la bancile de investitii, adica la bancile care finanteaza proiecte noi; in aceste cazuri, in pincipiu banca nu cere sa rambursezi creditul, ci sa imparti profitul.
      Ce riscuri vrei sa imparta banca cu dumneata care ceri un credit de nevoi personale, si iti cumperi electrocasnice, electronice, sau o masina?
      De ce nu cereti si alor companii de servicii sa "isi asume riscuri" cu dumneata, "sa cresteti impreuna", si aici ma refer la companiile de telefonie mobila, la companiile de utilitati?

      am explicat mai sus intr-un comentariu: clientii din UE au costuri mai reduse cu dobanda, deoarece riscul de tara este foarte foarte mic... Imagineaza-ti ce dobanzi ar fi in tari cu risc mare (Somalia, Iraq, Afganistan, etc.).

      Este normal ca banca sa incaseze lunar ratele... clientul isi ia toti banii pe care ii solicita, si ii ramburseaza progresiv; deoarece banii isi pierd valoarea in timp, iar banca percepe o dobanda, care trebuie sa mai acopere si cheltuielile de exploatare aferente, plus un profit care sa justifice existenta acesteia.

      Daca sunteti nemultumit de serviciile bancii, faceti plangere directorului de unitate, iar daca nu se remediaza situatia, schimbati banca.

      Prea de multe ori am tot auzit ca se plang oamenii de indolenta angajatilor bancari, insa personal nu am vazut aproape nicioadata asa ceva; mai mult, am asistat personal la o sceneta in care o "doamna" a venit in agentia bancii sa isi ceara cardul de debit pentru care a facut cerere de eliberare cu cateva zile in urma.
      Angajatele i-au explicat mai mult decat politicos faptul ca nu in acea agentie se elibereaza cardurile, ci in alta unitate, ceea ce era mentionat pe cererea de emitere card.
      Este greu sa va explic cat de urat s-a comportat acea "doamna", umilind tinerii care isi faceau datoria.
      De ce?
      • -1 (1 vot)    
        Bancile camatari ai lumii moderne... (Joi, 18 martie 2010, 17:49)

        crystiaN [anonim] i-a raspuns lui alex

        ...DA!...muncitoru' are dreptate!Bancile SUNT CAMATARI CU ACTE IN REGULA...in Romania!ce riscuri de tara,ce nu-stiu-ce,cand omul de rand este nevoit sa faca rate si pentru o masina de spalat...pe care o plateste de cam de 2 ori din acelasi salariu de mizerie ca acum 2 - 3 ani?dobanzile si comisioanele bancilor ,mai alescomisioanele ,se modifica doar crescator...si ca sa fie omul lamurit atunci cand ia un credit de ce nu i se prezinta si si partea urata a situatiei?cei de la banca iti prezinta situatia COMPLET IN ROZ..nu toata lumea are cunostinta de termenii bancari si de alte chestii care iti incanta auzul in prima faza!de ce nu se include in graficul de rambursare cat are profit banca si cat se plateste catre stat din rata incasata de la debitor???astfel se va vedea foarte clar ca BANCILE SUNT CAMATARI CU FORME LEGALE!...DE CE NU SE SPECIFICA IN CONTRACTUL CARE SE INCHEIE LA ACORDAREA CRDITULUI CARE ESTE FORMULA DE CALCUL PENTRU ACTUALIZAREA DOBANZII?....(ca sa nu depasesc plafonul stabilit al ratei lunare,inainte de a calcula dobanda(care crescuse) imi scadeau rata de credit...comisionul, ...normal ,era acelasi sau crestea si el...SI DIN CATE STIU EU DE CEVA VREME ESTE ARBORAT SI LA NOI DRAPELUL UE!
        • -1 (1 vot)    
          nu stii ce vorbesti... pacat... (Joi, 18 martie 2010, 18:13)

          alex [anonim] i-a raspuns lui crystiaN

          +++
          (aceste trei cruciulite inseamna ca mi-ai facut cruce de 3 ori, dupa ce am citit mesajul tau).
          Regret frustrarea pe care o simti...
          Ca nu are toate lumea cunostinte bancare? Sunt explicate la cel mai de baza limbaj, iar daca nu stii ce semnezi, nu mai lua credit. Eu daca nu stiu o limba straina, iau un dictionar cu mine, iau un translator, nu citesc literatura intr-o limba straina mie.
          Atunci cand faci un credit, ai ocazia sa intrebi consilierul de clientela despre orice legat de credit.

          Cine obliga omul sa ia rate pentru masina de spalat? Vina angajatul bancii si ii baga creditul pe gat?

          Situatiile financiare sunt PUBLICE! le poti consulta, sunt amintite in ziarele de specialitate, nu e niciun secret. La nivelul ofertei de creditare, nicio banca nu stie care va fi profitul net de pe urma creditului pe care ti-l acorda, deoarece profitul nu este cert. Se poate ca pana la maturitatea creditului tau pentru masina de spalat, ca mediul economic sa se deprecieze, iar rezultatele finale sa fie imposibil de prevazut.
          De asemenea, nu se poate prevedea impozitul platit la stat la momentul la care ti se face creditul, insa ai nevoie de ceva cunostinte de contabilitate sa intelegi aceste concepte.

          Formula de actualizare a dobanzii este specificata in toate contractele!!!! Se calculeaza dupa formula:
          - pentru credite in EUR: dobanda = rata EURIBOR + marja bancii;
          - pentru creditele in RON: dobanda = rata ROBOR + marja bancii.

          Banca NU poate mari "marja bancii" dupa bunul plac, iar daca iti creste dobanda totala, este la mintea cocosului ce rata a crescut...
          Consulta http://www.euribor.org/html/content/euribor_data.html
          si dupa aia striga cine este camatar.

          Este regretabil faptul ca oamenii nu cunosc informatii de baza, simple, despre sistemul bancar, despre ce informatii ai nevoie cand ceri un credit, iar o parte din vina o au "formatorii de opinie", adica acei "ziaristi" care din necunoastere scriu articole cu si despre banci...
          • +2 (2 voturi)    
            Ma lasi? (Joi, 18 martie 2010, 20:12)

            marius [anonim] i-a raspuns lui alex

            Mai lasa-ne cu povestile frumoase despre bancile din Romania.
            Cum vine ala comision de acordare procent sin suma imprumutata? Daca imi da 10 lei sau 10 mii analiza dosarului e exact la fel.
            Si problema nu e la faptul ca dobanda variaza cu euriborul , problema e ca marjele sunt foarte nesimtite in comparatie cu tarile civilizate din UE.
            Comisiaone de rambursare de panala 5% la ipotecare unde mai gasesti in lumea civilizata?
            Sau acoperirea sumei acordate credit cu garantii de 170% valoarea imprumutata in conditiile in care dai avans 25%?
            Si eu vorbesc de credite in Euro , nu de cele in RON.
            De ce nu vin acum sa ne zica 7% dobanda fixa pe toata perioada creditarii ( 3% in Vest si 2% cele cu dobanda variabila - adica marja bancii la 1%?????).
            Pentru ca toti care se imprumuta acum vor lua o mare teapa pentru ca EURIBOR e la minime istorice si nu va merge dacat in sus de acum pentru cativa ani si tote creditele "ieftine" de azi se vor transforma in credite scumpe si foarte scumpe.
  • -1 (1 vot)    
    se vede clar cum gandesc bancile (Vineri, 19 martie 2010, 12:48)

    rimo [anonim]

    din modul tau de gandire...
    toate aceste riscuri pe care le invoci tu, sunt facute de niste firme care numai interesul consumatorului nu-l au in vedere...
    de altfel, in america, pana in ziua falimentului bancar, bancile aveau un raiting foarte bun... oare de ce?
    acest risc se gasete in dobanda sau in comisioane? tu stii ca aproape toate bancile practica un comision de risc lunar, calculat la valoarea imprumutului initial si care face mai mult decat jumatate din dobanda totala?
    tu stii ca mai este un comision care se cheama comision gestionare cont, in suma fixa sau chiar procent calculat la soldul creditului, incasat lunar si care nu este deloc neglijabil?
    tu stii ca cea mai mare excrocherie o reprezinta obligativitatea bancilor de a mentiona in contract modul de stabilire al dobanzii de creditare si ca aceasta trebuie sa se raporteze la un indicator de referinta stabilit de piata financiara la care se adauga marja bancii... atata vreme cat banca are liber la comisioane, acest lucru inseamna rahat in ploaie, asta ca sa intelegi si tu si cei care au aprobat, cu mare tam tam, (opc, bnr, banci) acest lucru...
    vorba aia , aceeasi marie cu alta palarie, adica am facut ceva care sa dea bine (poate) in ue, dar stim noi cum sa contracaram masura...
    a, si sa nu uit, toate riscurile invocate de tine, nu se regasesc in dobanda? de ce mai trebuiesc comisioane, de risc, gestiune, rambursare anticipata, etc?
    daca nu se regaseste, atunci sa se dea cu dobanda fixa, comisioanele fiind oricum variabile...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version