Operatiunea "Actualizarea datelor personale". Bancile vad  deocamdata jumatatea goala a paharului, dar spera la cea plina

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 22 martie 2010, 18:17 Economie | Finanţe & Bănci

"Se vor trezi in strainatate sau prin aeroporturi cu cardurile blocate, asta o sa se intample daca nu isi actualizeaza datele. E si pacat de banii cheltuiti", spune reprezentanta unei banci comerciale din top 10. "Pe noi, cheltuielile ne-au dus la cateva sute de mii de euro. E vorba de plicuri, timbre, sms-uri, apeluri telefonice, salarii cu personalul dedicat si asa mai departe. Pana acum avem actualizati mai putin de jumatate dintre clienti. Calculul e relativ simplu. La un milion de clienti, calculati cat costa contactarea individuala a fiecaruia, iar in anumite cazuri chiar de doua sau trei ori, daca nu e gasit din prima", spune si sefa departamentului de PR dintr-o alta banca de top.
  • Ziua pacalelilor poate aduce blocarea accesului la conturi
Asta pentru ca la 1 aprilie clientii care nu si-au actualizat cardurile s-ar putea trezi cu cardurile blocate si pentru a si le debloca e nevoie de o scurta vizita la banca. E drept, nu toate bancile vor bloca accesul la conturi, dar o buna parte dintre ele asta vor face. Una dintre bancile care atrag atentia asupra riscurilor este Unicredit Tiriac Bank.

“Actiunea de actualizare a datelor clientilor bancii este in plina desfasurare, pana in momentul de fata fiind actualizate datele a peste jumatate dintre clienti", spun reprezentantii Unicredit Tiriac Bank (UCTB). Fara sa comenteze pe marginea costurilor operatiunii, oficialii UCTB mai declara ca in ultima luna avalansa de clienti a crescut foarte mult. "S-a observat ca, in ultima luna, numarul clientilor care s-au prezentat a crescut foarte mult.
  • Am apelat si la informarea prin afisarea de informatii pe ecranele ATM si tiparirea de mesaje pe chitantele remise de ATM
Astfel, exista premisele ca numarul de clienti care nu isi vor actualiza datele pana la 31.03.2010 sa fie foarte mic, cauza fiind mai ales lipsa din tara a acestora in perioada campaniei de actualizare a datelor", mai spun oficialii UCTB. Potrivit acestora, banca a apelat la campanii de informare derulate prin intermediul Postei, anunturi pe pagina de Internet a bancii, SMS-uri si call-centere. "In plus, am apelat si la informarea prin afisarea de informatii pe ecranele ATM si tiparirea de mesaje pe chitantele remise de ATM proprietatea UniCredit Tiriac Bank sau chiar la contactarea clientilor de catre personalul bancii din sucursalele la care acestia sunt arondati", spun pentru HotNews.ro reprezentantii UCTB.
  • Pana la expirarea termenului a mai ramas o saptamana
Pentru cei care nu apuca sa isi actualizeze datele, exista riscul ca accesul la cont sa fie limitat. "In acest caz, respectivii clienti vor fi invitati atunci cand acceseaza unul din bancomatele bancii, sa se prezinte la sediu", mai afirma oficialii UCTB.

In situatia sucursalelor sau agentiilor din mediul rural, comunicarea se face mai usor, angajatul bancii cunoscandu-se cu satenii, spun reprezentanti ai unei alte banci cu o retea numeroasa in zona rurala.

Actualizarea datelor personale este o consecinta a unui regulament european aplicat si de catre BNR, privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului. Printre informatiile care trebuie actualizate de catre persoanele fizice se numara faxul, adresa electronica, ocupatia si numele angajatorului, functia publica importanta detinuta - daca e cazul.
Printre informatiile care trebuie actualizate de catre persoanele juridice se numara datele de contact, numele actionarilor, numele administratorilor.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

8926 vizualizari

  • +13 (15 voturi)    
    abuz (Luni, 22 martie 2010, 18:34)

    diablo [anonim]

    "Se vor trezi in strainatate sau prin aeroporturi cu cardurile blocate, asta o sa se intample daca nu isi actualizeaza datele. E si pacat de banii cheltuiti"

    Asta nu e abuz? Blocarea accesului la banii proprii nu e abuz? Mie asa mi se pare.

    S-ar putea ca oamenii ajunsi in situatia asta sa cam schimbe banca ... eu asa as face... Sunt si alte metode pentru actualizarea detelor ....
    • +9 (11 voturi)    
      Hai sa ne facem de lucru! (Luni, 22 martie 2010, 18:55)

      vival [anonim] i-a raspuns lui diablo

      Daca in ultimii 15 ani de cand mi-am facut cardurile nu am avut nici o schimbare in datele personale, ce motiv am sa pierd timp la ghiseul bancii?
    • +5 (7 voturi)    
      Desfiintez conturile la banca (Luni, 22 martie 2010, 20:12)

      asus [utilizator] i-a raspuns lui diablo

      Daca imi blocheaza cardul ma duc si lichidez pe loc conturile cu banca respectiva. Scot pe loc tot ce am in cont.
    • +2 (10 voturi)    
      esti degeaba (Luni, 22 martie 2010, 20:13)

      STF [utilizator] i-a raspuns lui diablo

      Cum adica schimbi banca? Actualizarea datelor o doreste BNR_ul nu banca. Nu ai inteles din articol ca bancilor nu le convine banii cheltuiti pentru asta?
      • +1 (3 voturi)    
        nu prea e .... degeaba... (Luni, 22 martie 2010, 22:09)

        ciubex [utilizator] i-a raspuns lui STF

        Daca intr-adevar bancile doreau sa isi faca treaba corect fata de noi, nu sa ne pierdem noi vremea prin sediile lor, puteau sa ne ofere si alte variante de completare a acelor formulare, pentru ca e nevoie de semnatura titularului, ma gandesc la banala scrisoare cu taxare la destinatie, ca doar bancile traiesc bine merci de pe urma comsioanelor, nu?
      • 0 (2 voturi)    
        mai gandeste-te (Marţi, 23 martie 2010, 11:38)

        diablo [anonim] i-a raspuns lui STF

        BNR nu a dat ordin pentru blocarea conturilor. BNR doar le-a cerut bancilor sa actualizeze datele clientilor si le-a lasat mana libera. Adica fiecare banca trebuie sa decida singura cum face actualizarea. Blocarea conturilor e o masura abuziva din partea bancilor, blocand conturile ei vor sa oblige oamenii sa vina la banca sa-si actualizeze datele.
  • +10 (10 voturi)    
    Ce tot vor ashtia? (Luni, 22 martie 2010, 18:46)

    x [anonim]

    In iunie 2009, BCR mi-a solicitat actualizarea datelor.
    Le-am actualizat IMEDIAT.
    In februarie 2010 primesc IAR un plic de la BCR, ca sa ... -mi actualizez datele!
    Ma duc cu plicul la o filiala, unde merg des.
    Functionarele de acolo mi-au zis ca nu mai trebuie, ca tot ele imi actualizasera datele anterior.
    La inceputul lui martie 2010 a trebuit sa ma duc la o alta filiala BCR (cea care imi eliberase un card).
    Acolo, un functionar mi-a zis ca ... NU AVEAM ACTUALIZATE DATELE la ei.
    Iar am completat un formular ... ... ...
    Mentionez ca valorile/datele mele nu se modificasera in tot acest timp (adresa, tel., card ID, ...).

    Pina cind isi vor bate astia joc de noi?
  • +8 (8 voturi)    
    Clar abuz (Luni, 22 martie 2010, 18:50)

    Anonim [anonim]

    "Se vor trezi in strainatate sau prin aeroporturi cu cardurile blocate, asta o sa se intample daca nu isi actualizeaza datele. E si pacat de banii cheltuiti"

    Se vor trezi ca odata intorsi in tara cei ai caror carduri au fost blocate, vor schimba banca. Asta inainte de a da banca in judecata.

    Norma asta cu actualizarea e de ceva timp. Eu nu inteleg de ce mi se cere sa actualizez datele pentru un cont deschis luna trecuta. Banca nu vrea si basta. Actualizati.
  • +11 (11 voturi)    
    Foarte bine (Luni, 22 martie 2010, 18:59)

    Ven0m [anonim]

    Daca ma trezesc cu vreun leu blocat, adio! merg la concurenta.
  • +12 (12 voturi)    
    aiurea (Luni, 22 martie 2010, 19:05)

    cristi201 [utilizator]

    La noi nu exista banci in top 10. Clasamentul incepe de la locul 31, primele 30 de locuri fiind neocupate.
  • +5 (7 voturi)    
    Asta e poanta de 1 aprilie?! (Luni, 22 martie 2010, 19:15)

    Liviu [anonim]

    Am mai multe carduri, si de debit si de credit, la diverse banci, dar NICAIERI nu mi s-a cerut numar de fax (daca nu am?), ocupatia si numele angajatorului, functia publica. Iar chestia cu datele de contact si numele actionarilor pentru persoane juridice e de-a dreptul hilar de absurda: daca e vorba de Microsoft, IBM sau altele cu milioane de actionari, cum le poti da toate datele, si cat timp ii va trebui bancii sa le introduca intr-o baza de date??!!!
    A, nici unul din cardurile mele nu e la vreo banca romaneasca!!
  • +6 (8 voturi)    
    jumatatea goala a paharului (Luni, 22 martie 2010, 19:18)

    moi [anonim]

    Apropo de "jumatatea goala a paharului": Primul drum care o sa-l am in viitorul apropiat la banca la care am contul va fi si ultimul. Demult sa scap de ei. Acum mi-au dat un motiv si vrand nevrand trebuie sa ajung la ei.
  • +4 (6 voturi)    
    Tot apropo de pacaleala (Luni, 22 martie 2010, 19:21)

    Liviu [anonim]

    Desi am cardurile de mai multi ani, niciodata si nici o banca nu mi-a cerut vreo actualizare a datelor mele. Este in interesul meu sa am la banca numele, numarul de telefon, e-mail-ul si adresa corecte. Iar daca am omis sa anunt vreo schimbare la vreo banca, nici o problema, se rezolva cu un telefon in cateva minute (mai putin in cazul schimbarii de nume, dar de cate ori e vorba de asa ceva??!!).
  • +9 (9 voturi)    
    Romania in epoca informatica (Luni, 22 martie 2010, 19:25)

    Apolodor [anonim]

    In tarile civilizate, bancile, posta si registrul evidentei populatiei comunica intre ele. Iti schimbi domiciliul, completezi un singur formular cu toate datele si il depui in prima cutie postala. Cand formularul este inregistrat la posta, corespondenta iti vine la noua adresa, banca stie unde sa-ti trimita extrasele de cont lunare, iar registrul evidentei populatiei este instiintat de schimbarea de domiciliu. Nu trebuie sa umblii ca un tampit cu sacul de hartii pe la o institutie sau alta. Am auzit ca si Romania va implementa un sistem similar in 2157.
  • +7 (7 voturi)    
    de trei ori (Luni, 22 martie 2010, 19:40)

    lara [anonim]

    Am fost la actualizat datele de trei ori in ultima luna si nici acum nu le-au actualizat si imi apare mesajul la bancomat Ce sa mai fac cu banca asta a mea din topul vostru? O sa imi anulez cardul Chiar m-am saturat, au luat-o razna in ultimul an
    • +4 (4 voturi)    
      Mesajul de la bancomat (Luni, 22 martie 2010, 21:49)

      kinn [anonim] i-a raspuns lui lara

      Mesajul de la bancomat apare in mod implicit, indiferent daca ai actualizat sau nu datele. Nu te verifica sa vada daca le-ai actualizat sau nu
  • +4 (4 voturi)    
    jumatatea paharului (Luni, 22 martie 2010, 19:47)

    chiti nicu [anonim]

    Este plata a unui milion pe an pentru un plastic, care chipurile trebuie intretinut. Eu am cerut angajatorului sa nu mai imi dea bani pe card. Mi se par exagerate, chiar aberante aceste taxe pe bani mei in definitiv.
  • +4 (4 voturi)    
    curiozitate ... (Luni, 22 martie 2010, 20:01)

    eu [anonim]

    Din pura curiozitate ... de unde o sa stie banca ca eu spal bani cu ariel sau finantezi afaceri cu pistoale cu apa din simplu fapt ca ma duc sa-mi actualizez datele? Adica daca vand pistoale cu apa imi schimb numele in Johny Pistol sau Marcel Mitraliera? Si daca spal bani cash si nu carduri?
    • 0 (0 voturi)    
      genial comentariu!!! (Sâmbătă, 3 aprilie 2010, 19:56)

      hamangiu [anonim] i-a raspuns lui eu

      Frate, nici Einstein nu putea sa o spuna mai bine de atat! Banca Nationala a Romaniei e o institutie tampita, condusa de niste cretini. Absolut CRETINI! Datele clientilor bancilor private sunt confidentiale (cel putin asa spun ei). Atunci, de e interesata BNR de datele unor perosane care nu sunt clientii lor? Un lucru e clar: BNR controleaza datele clientilor bancilor private (altfel de ce ar cere actualizarea lor?). Eu tot nu inteleg un lucru: de unde stie BNR ca datele pe care le declar eu sunt corecte? Oare cum le verifica?
  • +1 (3 voturi)    
    cine merge ? (Luni, 22 martie 2010, 20:18)

    xyz [anonim]

    pariez 1 leu ca n-o sa blocheze nimeni nimic.
    • 0 (0 voturi)    
      nu-mi actualizez datele ! (Luni, 22 martie 2010, 21:24)

      che guevara [anonim] i-a raspuns lui xyz

      adevarat si eu ma indoiesc ca o sa fie blocat vreun cont...pt ca altfel o sa vedem la fiecare sucursala de banca o coada de nemultuniti care vor sa-si inchida contul !
    • 0 (2 voturi)    
      pierzi (Luni, 22 martie 2010, 21:36)

      xxxx [anonim] i-a raspuns lui xyz

      mie mi-au blocat contul la raiffeisen prin sept. anul trecut, asa ca m-am dus dus la prima sucursala intalnita, am completat o saracie de formular si mi-au dat drumul ( cam 2 minute a durat ).
  • +3 (3 voturi)    
    ti le vor bloca din alte motive.... (Luni, 22 martie 2010, 20:35)

    mike [anonim]

    adevaratul motiv pentru care se vor bloca conturile e altul: pe motivul actualizarii datelor personale majoritatea bancilor vor sa impuna sa semnezi noile "conditii generale de desfasurare a afacerilor cu persoane fizice"....

    Iar conditiile astea sunt de-a dreptul abuzive:

    - de exemplu pentru a inchide un cont curent tre sa dai preaviz 30 de zile
    - daca faci o tranzactie - de exemplu trimitere de bani - ei nu sunt deloc raspunzatori daca se pierd
    - pot sa iti blocheze conturile cand vor, la orice suspiciune ca tranzactia atr fi nereala sau nu mai stiu cum. Dar nu raspund pentru asta....
    - daca ai un credit pot sa il vanda unei alte companii fara sa te poti opune ( ca in US... ceea ce a generat criza subprime...)

    etc etc....


    misto, nu?

    cam asta e de fapt adevaratul motiv pentru care vor bloca conturile....
  • +2 (2 voturi)    
    plata cash (Luni, 22 martie 2010, 21:18)

    lb [anonim]

    Datele cerute de banci sunt ridicole si abuzive, mai ceva ca pe vremea securitatii comuniste... studii, statut marital, functie ocupata, locul de munca, etc... cam multe date pt curiozitatea unei banci.. ah, sa nu uit, adresa de mail, desi se bat cu pumnii in piept ca bancile nu folosesc mailul pentru comunicare cu clientii.. atunci, pt ce?? pt atacuri psihing??? hmm.. prefer plata cash, la casierie, ca pe vremuri.. astia cand vor sa fie stupizi depasesc orice limita, daca stupizenia o avea vreo limita...
  • +3 (3 voturi)    
    Publica Relationship (Luni, 22 martie 2010, 21:20)

    combinato tezauru [anonim]

    nu trebuie sa va alarmati, fratilor, nici sa va suparati prea tare...mare lucru, timpul pierdut pe drumuri de clientii unei banci atunci cand trebuie sa se bage in discutie o pitipoanca de la "PR".Trebuie sa-si justifice si ele lefurile pe care le mananca acolo cu lingura.Si-apoi daca s-ar actualiza datele automat prin comunicare intre politie, posta, banci si alte organizatii ale statului, nu va dati seama ca departamentul lor nu ar mai avea ce face?
  • +2 (2 voturi)    
    transilvania (Luni, 22 martie 2010, 21:28)

    eu [anonim]

    In formularul pentru actualizarea datelor de la banca transilvania este o formulare de genul "Banca poate solicita ORICE fel de documente... " ... ai doua variante ... lichidezi conturile sau semnezi ...
    Foarte neseriosi la faza asta ...
  • +2 (2 voturi)    
    oare chiar asa multi bani sau cheltuit! (Luni, 22 martie 2010, 21:36)

    decada [anonim]

    am carduri si conturi la 7 banci, una nu s-a obosit sa timita macar un mail..care nu costa nimic si dl. din top 10 spune ca a trimis scrisori si ca are personal alocat pentu asta..cred ca e de la serviciul de comedie replica!
  • +1 (1 vot)    
    Eu n-am primit nimic acasa (Luni, 22 martie 2010, 23:16)

    bigbrother [utilizator]

    Nu a venit nici un plic in cutia postala, un mail pe adresa mea de mail, un telefon pe cele doua numere de telefon de contact..si ei spun ca imi vor bloca banii? Sa vezi ce le voi sparge eu geamurile, nesimtitii dracului!
  • +1 (1 vot)    
    Goliti-va conturile sa stea ei cu ele blocate.. !! (Luni, 22 martie 2010, 23:16)

    calinsab [utilizator]

    sunt si eu surprins de proasta calitate a serviciilor bancilor dupa ce si eu la rindul meu am tot completat formulare la banca cu datele personale ..iar si iar , si de fiecare data mi-au zis ca trebuie actualizate datele ( de 3 ori intr-o luna ?) inseamna ca bancile astea au baze de date care sunt "varza" si poate de aici li se trag si pierderile din sistem nu neaparat de la clienti..
    Eu zic asa: ne golim cu totii conturile si sa blocheze ei apoi pe cine vor ... ba mai mult sa anulam si conturile ca daca ii tinem acasa la saltea banii macar nu platim comisioane aiurea in loc cum era si normal sa ne dea ei ceva dobinda... NU?
  • +3 (3 voturi)    
    actualizare...ce ?!?!? (Luni, 22 martie 2010, 23:29)

    danzigk [utilizator]

    am primit, am citit, am completat - pana la un punct, deoarece m-am enervat: trebuia sa spun unde lucrez (adica firma angajatoare) etc... ce pana mea... p'asta nu am inteles-o... ce treaba are banca unde lucrez eu? are? NU ARE !!! asa ca i-am ignorat total... abia astept sa-mi blocheze contul...
  • 0 (2 voturi)    
    nici gand (Marţi, 23 martie 2010, 8:19)

    Catalin [anonim]

    Binenteles ca voi schimba banca. Sunt bani nostri si nu au dreptul sa ne limiteze accesul la ei. Pentru a merge la banca am nevoie de o zi libera intrucat atunci cand ajung acasa nu mai e nici una deschisa. Sa lucreze ei 24 de ore si am sa ma duc. Altfel nici gand sa irosesc concediu pentru asta.
  • +1 (1 vot)    
    Scrisoare de atentionare ? (Marţi, 23 martie 2010, 9:44)

    Lars [anonim]

    Nu am primit pana in prezent nici o scrisoare/mail/telefon de la BancPost desi nu mi-am schimbat adresa/telefonul/mail-ul de cand mi-am facut cardul acum 4 ani.
    Ma voi duce in schimb sa completez prostia aia de formular - viata m-a invatat ca nu e bine sa-ti pui mintea cu proshtii, decat sa pierzi vremea mai bine o lasi pe a lor.
  • +1 (1 vot)    
    mie mi-au blocat contul (Marţi, 23 martie 2010, 11:23)

    ginel [anonim]

    Mie mi-au blocat contul in august sau septembrie anul trecut.
    Magari m-au pus in fata unui contract cu normele BNR plus acordul sa-mi trimita reclama.
    M-am certat cu ei pana mi-au dat o versiune prin care sa scot reclama din contract.
  • +1 (1 vot)    
    E Romania (Marţi, 23 martie 2010, 11:50)

    calin [anonim]

    Domn' Isarescu am toata stima fata de dumneavoastra dar la faza asta chiar ati gafat-o. Adica dumneavoastra v-ati plans de birocratie in Romania si acum tot dumneavoastra o adanciti?
    Pai eu am conturi la vreo 5 banci. Ce fac? Ma duc la fiecare la ghiseu? Timpul inseamna bani domnule Isarescu. Eu pierd 15 EUR/ora. Deci voi pierde cam 5*15 = 75 EUR ca sa ce? Ca sa ma duc sa le spun ca nu mi-am schimbat nimic in ultimii 5 ani dar intamplator peste aproximativ 2 luni trebuie sa-mi schimb buletinul. Deci in doar 3 luni voi trece de 2 ori pe la 5 banci pentru actualizare?
    Nu ar fi mai frumos ca atunci cand ma duc la ghiseul bancii pentru a face o operatie, tanti de la ghiseu sa imi verifice datele daca sunt atcualizate?
  • 0 (0 voturi)    
    Cheltuieli de notificare? (Sâmbătă, 27 martie 2010, 13:12)

    Paxi [anonim]

    "E vorba de plicuri, timbre, sms-uri, apeluri telefonice, salarii cu personalul dedicat si asa mai departe."

    N-am primit vreun plic, telefon, sms sau mail cu asa ceva. Am vazut din greseala un anunt pe site-ul bancii.

    Cine este domnisoara aceea care cheltuie milioane de euro pentru a contacta clientii si de la ce banca este?
    Doar asa, ca sa stim sa ocolim banca aceea...
  • 0 (0 voturi)    
    Îi compatimesc... (Sâmbătă, 3 aprilie 2010, 20:00)

    hamangiu [anonim]

    Îi compatimesc pe miliardarii romani ca Tiriac, Patriciu, Niculae, etc. Va dati seama cate conturi au ei? Cate conturi trebuie sa actualizeze? Oare cum se vor descurca? Nu de alta, dar as vrea sa folosesc si eu solutia lor minune.
  • 0 (0 voturi)    
    Daca... (Sâmbătă, 3 aprilie 2010, 20:09)

    hamangiu [anonim]

    Daca nu mi-am schimbat datele personale de cand am deschis contul, atunci de ce trebuie sa actualizez datele? De fapt, ce anume date ar trebui sa actualizez daca ele nu s-au schimbat? Se pare ca BNR si bancile din Romania nu stau prea bine la capitolul logica matematica. In logica matematica exista doar 2 valori: TRUE (adevarat) sau FALSE (fals). Daca datele nu s-au schimbat, ele nu pot fi inlocuite cu ele insele. E ca si cum ai spune ca Isarescu e destept! Ceea ce este FALS, in mod evident. E o contradictie in termeni.
    Oare ce fel de matematica se mai invata la ASE zilele astea?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri