Guvernul grabeste procedurile pentru realizarea tronsonului de metrou Drumul Taberei-Universitate

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 24 martie 2010, 17:14 Economie | Finanţe & Bănci

Guvernul a aprobat un proiect de lege pentru ratificarea contractului de finantare intre Romania si Banca Europeana de Investitii (BEI) in vederea construirii liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate. "Valoarea totala a proiectului este de 883 de milioane de euro, din care 395 de milioane de euro este valoarea finantarii primita de la BEI",a declarat ministrul finantelor, Sebastian Vladescu. Premierul a cerut Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul sa trimita proiectul de lege in regim de urgenta pentru a fi aprobat atat de Camera Deputatilor, cat si de Senat, in maxim 30 de zile.

Emil Boc a precizat ca este nevoie de aprobarea in regim de urgenta pentru ca autoritatile statului sa poata finaliza cat mai rapid procedurile de licitatie. Potrivit ministrului finantelor, imprumutul se deruleaza pana in 2014. Implementarea proiectului va fi realizata de Metrorex in baza unui acord subsidiar semnat intre Ministerul Finantelor, Ministerul Transporturilor si Metrorex. Proiectul ar trebui finalizat in 2015.

Premierul a cerut, initial, ca proiectul de lege sa fie transformat in proiect de ordonanta pentru a grabi procedurile. Insa, ministrul finantelor i-a raspuns ca nu se poate deoarece BEI a cerut ratificarea contractului de finantare prin lege. "Ca sa fie sigur ca Parlamentul isi da acordul", a adaugat Boc la raspunsul ministrului de finante. Faceti precizarea la Parlament ca este un proiect prioritar pentru Bucuresti.(...) Dorim ca in maxim 30 de zile sa parcurga ambele camere ale Parlamentului", a mai afirmat premierul. Acesta a mai cerut Ministerului Transporturilor sa urgenteze procedurile de licitatie in asta fel incat proiectul  "sa se realizeze in cel mai scurt timp posibil".


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

2980 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    2015 (Miercuri, 24 martie 2010, 17:46)

    Frobenius [anonim]

    Proiectul s-ar putea sa fie gata in 2015.
    Problema e alta: linia de metrou se va face pina in 2095? Presupun ca banii se vor termina... prin 2014.
    • +3 (3 voturi)    
      Dai cu mucii in fasole.. (Miercuri, 24 martie 2010, 18:37)

      Surfer [utilizator] i-a raspuns lui Frobenius

      .. e f bine ca se urgenteaza lucrarile de la metrou, ar ajuta mult la decongestionarea traficului.

      Avem nevoie de proiecte fezabile, care sa fie realizate cat mai repede.
      • 0 (2 voturi)    
        Scuze pentru exprimarea neeleganta... (Miercuri, 24 martie 2010, 22:41)

        Frobenius [anonim] i-a raspuns lui Surfer

        ... dar fezabil nu e sinonim cu fezandabil. Presupun ca esti bucurestean si cunosti si alte santiere ale metroului care sint deja realizate "cit mai repede". Nu ti le reamintesc eu, nu vreau sa ma consideri nepoliticos.
  • -2 (2 voturi)    
    Ho, ba, pa rind, ca sa darima pa voi! (Miercuri, 24 martie 2010, 18:10)

    Sarsaila [anonim]

    Vreti sa le faceti pa toate intr-o zi?
  • -1 (1 vot)    
    alo, dl Boc (Miercuri, 24 martie 2010, 19:07)

    gigi [anonim]

    Spre informarea dvs licitatia a avut deja loc si exista cate 18 firme selectate pentru primele 2 tronsoane. Urmeaza doar sa fie aleasa firma castigatoare pentru fiecare tronson...Ori sunteti prost informat, ori.....
  • +1 (1 vot)    
    si cum iesim (Miercuri, 24 martie 2010, 21:21)

    oldman [anonim]

    din drumu taberei in cei cinci ani de constructie dak acum iesim cu masina in minim 45 minute?
    • +1 (1 vot)    
      uite cum (Miercuri, 24 martie 2010, 22:10)

      je [anonim] i-a raspuns lui oldman

      pe jos, dragul meu...
      trebuia sa stii cand te-ai mutat in dr taberei ca e o zona aglomerata
      sau, cand ti-ai luat masina, locuind in dr taberei, ca este o zona aglomerata
      nu a zis nimeni pe lumea asta ca fiecare locuitor din buc tre sa aiba masina, si mai ales, nu a zis nimeni ca la cei 200 lei impozit pe casa si masina/an, cineva tre sa iti asigure tie sosea gen autostrada, loc de parcare (acasa si la birou), toate mocaaaaa...
      deci...nu a zis nimeni ca tre sa mergi cu masina :)
    • +1 (1 vot)    
      Cinci ani de optimism (Miercuri, 24 martie 2010, 22:43)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui oldman

      Ai doua variante:
      1. nu iesi
      2. spre Pitesti
  • 0 (0 voturi)    
    pentru je (Miercuri, 24 martie 2010, 22:31)

    oldman [anonim]

    nu am nicio problema in a merge fara masina. natura muncii mele imi cere sa ma misc cu masina cateva ore pe zi. dar am ridicat chiar o problema reala. cand ploua lumea ia masina, nu umbrela. lucrarile la metrou presupun blocarea unor benzi, lucru care afecteaza si transportul in comun, k probabil asta reprezinta mersu pe jos de care vorbesti. gandeste-te strict
    la tine: s-a stricat un calculator care este in service on-site. si nu-ti vine depanatorul in timpul stabilit prin contract. ca ti-a urmat sfatul dat la o intrebare pertinenta. sau cand vine, pute. din acelasi motiv. k a luat tramvaiu 41. bine, poti inlocui calculatorul cu altceva, k sa intelegi ca nu toti pleaca din drumul taberei cu masina k moft. de exemplu cu o lada frigorifica, unde ai marfa perisabila sau cu o instalatie de gaze defecta la o scoala/gradinita. te-ai gandit la asta cand ai dat sfatul de mers pe jos? sau strugurii sunt acri?
    • 0 (0 voturi)    
      daps (Joi, 25 martie 2010, 0:35)

      je [anonim] i-a raspuns lui oldman

      da, m-am gandit si e simplu (fara suparare, in alte tari e o realitate):
      - nu ai sediu in buc si oferi service la ploiesti
      - nu transporti inghetata din sud in nord..
      - nu imi aleg la gaze o firma din suceava pt garantie..etc
      e logic..ne intindem cat ne tine plapuma
      o alta solutie este marirea taxelor. taxe mai mari, costuri de service mai mari, clienti mai putini dar mai banosi si....mai putini care se plimba cu masina sa repare un mouse sau sa duca o vafa.
      ps....numai pt remarca cu .pute pt ca a luat 41..meriti sa nu mergi cu masina...prea ne-am invatat in puf..e chestie de respect reciproc
  • 0 (0 voturi)    
    Da' de ce? (Joi, 25 martie 2010, 13:56)

    barbq [anonim]

    Eu nu inteleg de ce guvernul treb sa dea lege, parlamentul s-o aprobe, pentru ca un cartier din Bucuresti sa aiba metrou. Si mai mult, de ce trebuie sa platesc eu pentru ceva ce nu ajuta decat o infima parte din populatia tarii si a Bucurestiului? Nu vad de ce metroul e tinut de la buget, buget platit in 90% din cazuri de nerezidenti in capitala, unii care nu au fost in viata lor pe acolo si nici nu vor ajunge. Daca platesc niste taxe vreau autostrazi si sosele expres, nu ca niste bucuresteni sa poata merge de la Ghencea la Unirii mai repede.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri