Incepand de la 1 aprilie, romanii isi pot muta mai usor conturile de la o banca la alta

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 1 aprilie 2010, 13:38 Economie | Finanţe & Bănci

 documente
(01 Apr 2010) PDF, 70KB
Romanii isi vor putea muta conturile de la o banca la alta incepand de la 1 aprilie, fiecare banca urmand sa isi valideze procedurile operationale pentru aplicarea noilor reguli, au anuntat oficialii Asociatiei Romane a Bancilor (ARB). Si pana acum acest transfer se putea face, dar procedura si mecanismele erau mult mai greoaie si durau mult.

Comisia Europeana a anuntat, la inceputul lunii noiembrie 2009, ca la nivelul Uniunii Europeane toti consumatorii, cu exceptia celor din Romania, au posibilitatea sa-si transfere mai usor conturile de la o banca la alta in cadrul aceluiasi stat membru. Conform principiilor comune pentru transferul conturilor bancare, adoptate in decembrie 2008 de sectorul bancar european, daca un client vrea sa-si mute banii la alta banca, aceasta din urma va actiona ca principal punct de contact si ii va oferi asistenta pe tot parcursul transferului.

Noua banca va colabora cu cea veche spre a se asigura ca platile periodice ale clientului, cum ar fi debitele directe si ordinele de plata permanente, sunt transferate rapid si fara probleme. In sfarsit, noua banca va acorda asistenta clientului la inchiderea contului vechi si la mutarea soldului in noul cont. Vezi de asemenea care sunt Regulile Comune
  • Ce are de facut clientul care vrea sa schimbe banca
Inainte de deschiderea contului la banca noua se arata in Ghidul emis de ARB, clientul se va asigura ca aceasta este in masura sa ofere produsele si serviciile dorite.

• Dupa deschiderea contului, banca noua va pune la dispozitia clientului un document cu detaliile contului deschis. In baza acestui document, vor fi informati toti debitorii si creditorii despre detaliile noului cont;
• Contul anterior poate ramane activ sau poate fi inchis;
• Solicita bancii anterioare ca mandatele debitare directa si contractele de standing order si/sau de ordine de plata emise cu data platii in viitor sa fie revocate incepand cu o anumita data convenita. Pana la revocare, clientul va asigura mentinerea unui sold pozitiv in contul anterior pentru a fi in masura sa onoreze datoriile fata de banca si de beneficiarii platilor;
•  Solicita bancii noi setarea Debitelor directe, ordinelor de plata programate si ordinelor de plata emise cu data platii in viitor pe contul nou incepand cu ziua lucratoare ulterioara datei stabilite pentru revocarea serviciilor de plata de la banca anterioara;
• Banca noua va seta Debitele directe si ordinele de plata programate pe contul nou in termen de 7 zile lucratoare de la primirea tuturor informatiilor specifice si a documentelor necesare.
• Depune ordinul de plata pentru disponibilul din contul curent deschis la banca anterioara si solicita acesteia inchiderea contului.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

6736 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Una calda/ una rece (Joi, 1 aprilie 2010, 14:18)

    TEDDY09 [anonim]

    Stiati ca exista comision de DEPUNERE la banci?
    • +2 (2 voturi)    
      asa si?? (Joi, 1 aprilie 2010, 14:26)

      un bucurestean!! [anonim] i-a raspuns lui TEDDY09

      Exista comision pentru orice in banci!!
      • +6 (6 voturi)    
        ... era doar o relitate.... (Joi, 1 aprilie 2010, 14:37)

        tedddy09 [anonim] i-a raspuns lui un bucurestean!!

        Ti se pare normal cand aduci 2 miliarde la o banca sa iti ia comision de depunere?
        Mie nu.
        Am spus ca iti ia comision cand faci un trasnfer de bani de la un cont in altul. Un comision de depunere.
        • 0 (4 voturi)    
          . (Joi, 1 aprilie 2010, 14:48)

          kid [anonim] i-a raspuns lui tedddy09

          Pai daca esti asa de "dezinformat" incit sa mergi la banca cu 2 miliarde cash ca sa le depui in cont, meriti sa ti se ia comision de depunere.
          • +3 (3 voturi)    
            Informare pentru dezinformat (Joi, 1 aprilie 2010, 15:23)

            Frobenius [anonim] i-a raspuns lui kid

            Nu e vorba numai de cash. La orice fel de intrare in cont (ca sa fie clar: inclusiv transfer bancar) ti se ia comision. Pedeapsa pentru ca aduci bani in banca.
            Exemplu concret: Raiffeisen
            • +1 (1 vot)    
              comision incasare (Joi, 1 aprilie 2010, 22:15)

              x [anonim] i-a raspuns lui Frobenius

              din cate stiu doar raiffeisen si brd au comision de incasare la transferurile bancare. restul bancilor au 0 la incasarea prin cont si percep comision la incasarea in numerar (dar si asta poate fi negociat spre 0 daca lucrezi cu sume mari sau cu o anumita ritmicitate).

              ar trebui sa verificati conditiile bancilor si o sa fiti surprinsi de diferente
            • +1 (1 vot)    
              si la credit-europe e la fel (Vineri, 2 aprilie 2010, 8:45)

              cchris [utilizator] i-a raspuns lui Frobenius

              pedeapsa ca vrei sa pui banii la ei.
        • +4 (4 voturi)    
          Prost nu e cel care cere ci cel care da. (Joi, 1 aprilie 2010, 14:48)

          Djabar Abdoul [anonim] i-a raspuns lui tedddy09

          Inseamna ca tampit este cel care se duce cu 2 mld la o banca care ii ia comision de depunere numerar. La suma asta ar trebui sa-i acorde chiar o dobanda preferentiala si sa-i sarute si mainile ca le aduce bani in banca.
        • 0 (0 voturi)    
          e vechi (Joi, 1 aprilie 2010, 14:58)

          rodica [anonim] i-a raspuns lui tedddy09

          persoane fizice: comisionul la care te referi a intrat in vigoare de vreun an si este impus de bnr. daca transferi bani online intre doua banci, platesti comision la intrare, chiar daca esti titular pe ambele conturi.
          • +2 (2 voturi)    
            raspuns (Joi, 1 aprilie 2010, 15:11)

            Gre [anonim] i-a raspuns lui rodica

            Nu este adevarat! Nu toate bancile percep comision la incasare. Dar 100 % comision pentru transfer platesti.
            • +1 (1 vot)    
              deocamdata... (Vineri, 2 aprilie 2010, 16:31)

              muky [utilizator] i-a raspuns lui Gre

              ...caci nici Piraeus Bank nu a luat comision de administrare la inceput cand am facut contractul,ca dupa mai bine de 1 an 1/2,s-a "trezit" ca sunt cheltuieli cu contul deschis la ei de mine(si de altii),asa ca ne-a pus sa semnam ca suntem de acord cu noul comision de un leu pe luna;o sa spuneti ce-i ala un leu,dar la 120 de luni =120 de lei;si azi un comision de un leu,maine de trei lei s.a.m.d. si prosti platesc ca si daca dau anticipat banii, iar platesc cateva procente,asa ca oricum o dai tot bun de plata esti. sa auzim de bine
        • 0 (0 voturi)    
          raspuns (Joi, 1 aprilie 2010, 15:02)

          Gre [anonim] i-a raspuns lui tedddy09

          Da, se percepe comision de depunere a numerarului la unele banci. Asta e, fiecare "traieste" cum si de unde poate!

          "Am spus ca iti ia comision cand faci un trasnfer de bani de la un cont in altul. Un comision de depunere. " - ceea ce spui tu aici, daca il consideri transfer, nu inseamna depunere, ci transfer dintr-un cont intr-altul.
          Daca transferul se face dintr-o banca intr-alta e normal sa se perceapa comision, dar daca transferul este intre 2 conturi ale aceluiasi client la aceeasi banca, nu.
  • 0 (0 voturi)    
    da... (Joi, 1 aprilie 2010, 14:30)

    RBS [anonim]

    da...si unele percep comision cand le platesti rata...?!!!
    • 0 (0 voturi)    
      RBS - Camatari cu acte in regula!! (Luni, 5 aprilie 2010, 22:21)

      geo [anonim] i-a raspuns lui RBS

      RBS este cea mai "hoata" dintre toate bancile, ia comisoane la tot, daca depui...atunci cand euriborul scade, ei nu modifica nimic la credit, cum creste un pic...imediat cresc si ei dobanda...asa ca nu sfatuiesc pe nimeni sa faca credit, card de credit si altele...a si daca nu iti platesti cateva zile rata, suna la serv, iti trimit scrisori si bineinteles iti baga si o super penalizare...
  • 0 (0 voturi)    
    banci (Joi, 1 aprilie 2010, 14:52)

    simona [anonim]

    Da, sunt banci la care daca platesti rata la ghiseu si nu la automatele lor (ING) platesti comision. Altele la care daca nu te duci TU PERSONAL sa platesti rata, ci iti trimiti sotul sau prietenul PLATESTI COMISION. Pana unde????
    • +1 (1 vot)    
      bcr (Joi, 1 aprilie 2010, 18:49)

      grig [anonim] i-a raspuns lui simona

      daca nu esti coplatitor comision 3 eur
  • 0 (0 voturi)    
    A accepta sau a nu accepta (Joi, 1 aprilie 2010, 15:32)

    AndreiRO [anonim]

    In mod sigur toate comisioanele au fost evidentiate la inceperea relatiei cu banca sau comunicate pe parcursul aparitiei lor. Asa ca este STRICT la dispozitia clientului daca vrea sau nu sa accepte conditiile (comisioanele) si sa deruleze in operatiuni cu respectiva banca.
    • +2 (2 voturi)    
      A nu accepta (Joi, 1 aprilie 2010, 18:11)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui AndreiRO

      1. "In mod sigur toate comisioanele au fost evidentiate la inceperea relatiei cu banca"
      Afirmatie intrucitva adevarata. Comisionul respectiv nu exista la inceperea relatiei.
      2. Comisioanele au fost "comunicate pe parcursul aparitiei lor"
      Afirmatie falsa. Au fost descoperite (de client) in extrasul de cont, dupa ce au fost retinute.
      3. "este STRICT la dispozitia clientului daca vrea sau nu sa ... deruleze operatiuni"
      Afirmatie corecta. Le-am spus sa se "auto-comisioneze" si m-am mutat de-acolo.
      • 0 (0 voturi)    
        si.... (Vineri, 2 aprilie 2010, 16:36)

        muky [utilizator] i-a raspuns lui Frobenius

        ...cat te-a costat "mutatul" ? a meritat? cu bine
  • 0 (0 voturi)    
    Dan Popa (Joi, 1 aprilie 2010, 21:02)

    costi [anonim]

    "Romanii isi vor putea muta conturile de la o banca la alta incepand de la 1 aprilie"

    O singura intrebare am pt stimabilul domn Popa: cite banci ai subscris la "account switching rules" la 01.04.10? aud ? va spun eu eu : nici una ! ARB-ul a proclamat intrarea in vigoare a regulilor dar bancile abia acum incep sa-si pregateasca cadrul organizatoric si procedural pt asta; eu zic sa mergem miine sa solicitam mutarea de colo-colo a conturilor si sa-i daum putin in judecata pe dl Popa pt inducere in eroare (exista asa ceva oare ?)

    "Rusine dle Popa " !
  • +1 (1 vot)    
    cont fara comisoane (Vineri, 2 aprilie 2010, 9:25)

    Ion [anonim]

    nu vreau sa fac reclame dar eu am deschis un cont la Intesa San Paolo care are comision de retragere la orice (!!!) bancomat in Romania sau strainatata de 0%! La fel comision de retragere in cash (RON sau valuta) la ghiseu este 0% (cu un maxim de 30.000 RON sau 8000 EURO pe luna). Nu sa percepe comision de incasari sau pentru plati inter sau intrabancare ( = 0%). Si plate externe (in EURO) este taxat cu 1,5 EURO (in loc de 15-25 EURO costuri SWIFT la alte banci). Nu percepe comision la cardul de debit sau cardul partenerului si, SINGURUL comision este 4 RON lunar cu internet banking gratuit. Eu am inchis conturi la Raiffeisen la care am pierdut sute de RON anual la comisoanele lor, si am deschis tot la Intesa (inclusiv cu un cont de economii pentru copilul meu!).
    • 0 (0 voturi)    
      Totul gratis... (Luni, 5 iulie 2010, 16:38)

      Budy [anonim] i-a raspuns lui Ion

      :)))) Tare faza: "SINGURUL comision este 4 RON lunar cu internet banking gratuit". Mai baga o fisa... :))))
  • 0 (0 voturi)    
    ce asta'i stire de inteai avril ?! (Sâmbătă, 3 aprilie 2010, 10:41)

    credul [anonim]

    sa va dau eu una: de la intai aprilie 3010 nu se vor mai plati dobanzi la imprumuturi, nu vor mai fi comisioane bancare si datoriile mai vechi de acea data vor fi sterse.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri