ANAF: Declaratiile fiscale pentru anul 2009 pot fi depuse pana pe 17 mai

de Dragos Comache     HotNews.ro
Marţi, 13 aprilie 2010, 14:38 Economie | Finanţe & Bănci

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a anuntat marti ca 17 mai este ultima zi in care persoanele fizice pot depune declaratiile pentru veniturile realizate in anul 2009. Termenul limita de depunere a declaratiilor de venit a fost prelungit pana la data de 17 mai, intrucat termenul legal de 15 mai este intr-o zi nelucratoare.

"Formularul 200 se completeaza de catre contribuabilii persoane fizice care obtin venituri din: activitati independente (activitati comerciale, profesiuni libere, drepturi de proprietate intelectuala), din cedarea folosintei bunurilor (inchirieri, arenda), din activitati agricole (de felul cultivarii florilor, a legumelor in sere, a pepinierelor etc.), din operatiuni de valuta la termen si din transferul titlurilor de valoare (actiuni)", se arata intr-un comunicat al autoritatii.

Declaratiile de venit pot fi depuse de catre contribuabili direct la sediul administratiei financiare de care apartin; la oficiul postal, prin scrisoare recomandata sau on-line, pe site-ul ANAF.

Pentru depunerea on-line a Declaratiei privind veniturile realizate, persoanele fizice trebuie sa detina certificat digital calificat, eliberat de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr.455/2001 privind semnatura electronica si sa se inregistreze ca utilizatori ai serviciului “Depunere declaratii on-line”, prin transmiterea, in format electronic, a documentului de confirmare a certificatului calificat, existent pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.


Citeste mai multe despre   










1624 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Curiozitate (Marţi, 13 aprilie 2010, 15:38)

    Curiozitate [anonim]

    De ce oare se impune obtinerea unui "certificat digital calificat" ? De ce nu se incearca sa se simplifice acest proces astfel incat sa fie la indemana trimiterea declaratiilor online?

    In SUA aceste declaratii se depun pe proprie raspundere si nu trebuie sa mai platesti cateva sute de $ pentru asa ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    Pret certificat digital (Marţi, 13 aprilie 2010, 16:30)

    Pret certificat digital [anonim]

    http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_18983/Stai-la-coada-la-Fisc-sau-depui-declaratiile-fiscale-online.html

    Sistemul de depunere online a declaratiilor, pentru care s-au cheltuit aproximativ 800.000 EURO din programele PHARE, este o modalitate prin care contribuabilii ar trebui, cel putin teoretic, sa economiseasca timp si bani, in indeplinirea obligatiilor fiscale.

    Agentia Nationala de Administrare Fiscala apreciaza ca se incearca gasirea unor solutii pentru reducerea costurilor, mai ales in conditiile in care, in anul 2009, doar 19 persoane fizice au depus online formularul 200 “Declaratie privind veniturile realizate pentru anul 2008.


    Cat te costa certificatul digital

    Costurile emiterii unui cetificat digital calificat pentru depunerea declaratiilor fiscale on-line este de 56 EURO fara TVA in primul an, cost care cuprinde atat certificatul propriu-zis, cat si dispozitivul securizat de creare a semnaturii electronice.

    Ulterior, se achita o taxa anuala de reinnoire a certificatului digital calificat in valoare de 30 EURO fara TVA. In cadrul pretului este inclus si transportul prin curier rapid catre client. Un singur certificat digital calificat este suficient pentru semnarea digitala si transmiterea declaratiilor fiscale indiferent de numarul acestora sau de numarul firmelor pentru care se depun
  • 0 (0 voturi)    
    dar anaful cand da banii pe 2008? (Marţi, 13 aprilie 2010, 16:32)

    Dan [anonim]

    mi-au trimis hartie ca au sa-mi dea bani dupa regularizare si cand m-am dus sa-i iau mi-au zis ca n-au si sa stau acasa ca ma cheama ei, mai la vara, dupa ce fac incasari...
  • 0 (0 voturi)    
    Precizare (Miercuri, 14 aprilie 2010, 10:35)

    bagaretu [anonim]

    De unde ideea ca un certificat digital calificat costa sute de dolari?
    Eu am cumparat saptamana trecuta unul si a costat 30 Euro si il pot folosi atat in calitate de persoana fizica cat si ca reprezentant al mai multor firme (sunt contabil), asa incat suma este chiar modica tinand cont ca nu ma mai deplasez la Administratia Financiara in fiecare luna. Chiar si daca as trimite prin posta, tot ar fi mai scump.
    Eu nu inteleg de ce atata dezinformare...
    Legat de depunerea cestor declaratii asa cum se spune pe proprie raspundere, exact asta se face, dar odata semnate nu mai pot fi modificate de nimeni, nici de functionarii de la Adm. Financiara, nici de alti rauvoitori, iar asta e singura modalitate legala de a depune un document electronic la o institutie de stat, document care sa aiba si valoare legala.
    • 0 (0 voturi)    
      Comentariu (Miercuri, 14 aprilie 2010, 18:00)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui bagaretu

      Din cate am inteles eu certificatul este valabil doar un an si trebuie reinnoit.

      Chiar si 30 Euro cred ca ar fi mult pentru o persoana fizica - sa nu uitam ca e folosit doar o data / an la depunerea acestei declaratie pentru venitul global. Nu-i asa?

      Ar trebui inasprite pedepsele in cazul efectuarii de modificari asupra documentelor trimise ca sa nu mai "tenteze" pe nimeni sa se preteze la asa ceva.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi