Isarescu: Am renuntat sa mai ies la restaurant de cand veneau oamenii la masa mea si ma intrebau cat va fi cursul de schimb

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 15 aprilie 2010, 12:06 Economie | Finanţe & Bănci

Mugur Isarescu
Foto: Agerpres
"De 15 ani am renuntat sa mai ies in public la restaurant pentru ca imi statea mancarea in gat. In timp ce mancam veneau oamenii sa ma intrebe cat va fi maine sau poimaine cursul leului. In Romania toti sunt foarte interesati de curs si o parte din succesele conferintelor organizate de BNR se datoreaza si acestei seductii a cursului", a declarat joi guvernatorul BNR Mugur Isarescu la o conferinta pe teme economice.

"Exista un amalgam de interese promovate pe diverse cai. De multe ori castiga cei cu gura mare. S-a dat si un premiu pe tema asta a asimetriei pietelor de catre Stiglitz. Cursul e influentat de vociferari, de cei care au posibilitatea sa fie auziti in media. Eu sunt de partea celor care sustin ca Romania trebuie sa isi calculeze propriul curs potential. Ar fi bine un institut de cercetare sa o faca, nu neaparat BNR", a mai spus Isarescu. La fel si un indicator de confidenta, de incredere, de care avem nevoie, a mai spus el.

"Trebuie sa dezbatem metodologic acest curs de schimb. In 2001-2002 cursul de schimb a dezavantajat exportatorii. Niciun exportator nu s-a plans insa. In 2006, cand iar ii dezavantaja,  au venit la BNR si au stat in ploaie strigand: "Isarescu nu uita, Banca asta nu-i a ta", a mai spus Guvernatorul. I-am chemat inauntru si le-am dat un ceai cald, si-a mai amintit Isarescu.


Citeste mai multe despre   










7612 vizualizari

  • +36 (44 voturi)    
    Extraordinar om.. (Joi, 15 aprilie 2010, 11:19)

    Mioara [anonim]

    ...cu plusurile lui, cu defectele lui...Este poate singurul in care chiar putem avea incredere. De ce? Pentru ca munca lui e vizibila, pentru ca ne influenteaza pe toti - stiu ca e rau acum, dar fara el am senzatia ca am fi pierduti, la mana indivizilor rapaci din toate partidele care ajung, la un moment dat sau altul, in guvern si, punand mana pe bani, ajung imediat la concluzia ca sunt ai lor.
    Din partea mea dle. Isarescu, un simplu multumesc.
    Si va rog, daca puteti, tineti imprumuturile externe in frau , indiferent de ce vor toti dusii cu capul din tara asta- copii mei deja or sa plateasca, macar nepotii sa scape.
    • +10 (18 voturi)    
      Multumesc (Joi, 15 aprilie 2010, 11:29)

      Multumesc [anonim] i-a raspuns lui Mioara

      Subscriu la ce a spus Mioara... Multumesc.
      • -1 (1 vot)    
        knju (Joi, 15 aprilie 2010, 21:33)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Multumesc

        da, e fantastic.

        a platit din taxele mele si ale tale un curs fals sustinut pt interese speciale.

        nu zic ca e prost... dar nu joaca economic ci ... politic.

        a facut si chestii bune - dar asta cu manipularea cursului de schimb ... nu stiu zau.
    • -15 (29 voturi)    
      Daca tu crezi ca Isarescu... (Joi, 15 aprilie 2010, 11:36)

      Surfer [utilizator] i-a raspuns lui Mioara

      ... e Guvernator al BNR de 15 ani doar pt meritele sale atunci esti cel putin naiv. Ca sa fii de 15 Guvernator in Ro trebuie sa faci jocurile celor care te-au pus acolo si care te pot da jos cat ai zice "peste". Nu neg ca nu e destept. Insa mai e nevoie de ceva sa te mentii atatea ani pe pozitie de maxima importanta in Romania. Asa ca mai usor cu laudele.....
      • +11 (13 voturi)    
        ai dreptate intr-un fel (Joi, 15 aprilie 2010, 13:02)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui Surfer

        au avut nevoie de ceva constant, de unul care sa fie acolo si sa conduca economia pe bune, indiferent de ce guvern vine sau pleaca, indiferent cine e ministru de finante, al economiei, etc.
    • -6 (16 voturi)    
      BNR, Isarescu spunene (Joi, 15 aprilie 2010, 11:47)

      costin- [utilizator] i-a raspuns lui Mioara

      Insttutiile bancare si nebancare sunt atent monitorizate si acreditate de de BNR. Ce masuri a luat domnul Isarescu in marile si numeroasele falimente bancare: Bancorex, Agricola Dacia Felix FNI etc
    • +6 (16 voturi)    
      Subscriu (Joi, 15 aprilie 2010, 12:31)

      Oscar [anonim] i-a raspuns lui Mioara

      Asa e. Si eu consider ca daca nu era Isarescu poate altfel stateau lucrurile acum - in rau nu in mai bine.
      Omul asta o sa intre in istorie si cartile de economie cel putin ii vor aminti de munca extraordinara depusa.
      Dl. Mugur, nu renuntati la conducerea BNR cel putin pana cand lucrurile se indreapta si se stabilizeaza.
      Mult succes si sanatate.
    • +3 (9 voturi)    
      Da (Joi, 15 aprilie 2010, 12:33)

      Lilia73 [utilizator] i-a raspuns lui Mioara

      Subsemnez!
  • +9 (9 voturi)    
    D'le Isarescu (Joi, 15 aprilie 2010, 11:34)

    ik [anonim]

    toata aprecierea pentru munca dvs, va vind un pont, restaurantele mai de fite au separeuri unde nu va pot vedea toti rechinii oportunisti. Dar chiar asa cit o sa mai fie cursul leului ?
  • +6 (14 voturi)    
    Omul asta (Joi, 15 aprilie 2010, 12:27)

    Loop [anonim]

    Omul asta cand pleca din BNR se duce tara pe rapa.
    • +2 (2 voturi)    
      hai sa fim seriosi! (Joi, 15 aprilie 2010, 13:00)

      el [anonim] i-a raspuns lui Loop

      subscriu ca bnr (inclusiv guvernatorul) a fost un plus in toata perioada de dupa 90 dar nici asa - nimeni nu traieste vesnic!

      tocmai asta arata valoarea unei tari/organizatii - pleaca unu vine altul si lucrurile merg BINE in continuare. altfel si guvernatorul are vina lui ca nu a pregatit altii in timpul mandatelor lui!
    • -2 (6 voturi)    
      Indispensabilul Isarescu! (Joi, 15 aprilie 2010, 13:07)

      Dinu Paturica [anonim] i-a raspuns lui Loop

      Da, e un PROFESIONIST DOMNUL ISARESCU! Dar va asigur ca si el stie ca nu e nimeni de neinlocuit! Toti suntem "vremelnici" pe lumea asta! Si Domnul Isarescu si Basescu, Boc, Blaga, Berceanu, Videanu&Co.! Sunt pline cimitirele patriei de oameni care au fost cu adevarat sau doar au cretezut ca sunt "indispensabili"! Tavalugul implacabil al timpului a trecut peste toti! AMIN!
  • 0 (12 voturi)    
    curs (Joi, 15 aprilie 2010, 12:27)

    george [anonim]

    deci,cat o sa fie maine cursul leului?
    • +2 (2 voturi)    
      cursul (Joi, 15 aprilie 2010, 15:53)

      ion ionescu [anonim] i-a raspuns lui george

      Cat o sa fie maine cursul leului nu prea conteaza, cu adevarat informat este cel care stie cat va fi peste vreo 6 luni. Eu cred ca dl. Isarescu mergea in restaurante selecte, acolo sunt oamenui interesati de curs, daca mergea in crasme obisnuite nu risca decat sa-i ceara vreun consumator 10 euro de buzunar.
  • +4 (4 voturi)    
    corect (Joi, 15 aprilie 2010, 12:30)

    un roman [anonim]

    corect acest domn isarescu si un comentariu de foarte bun simt facut de persoana de dinaintea mea
  • +2 (2 voturi)    
    curs real,de piata (Joi, 15 aprilie 2010, 12:36)

    despina [anonim]

    In 2006 aproape ca s-au distrus exporturile...
    Vrem curs real, care sa exprime exact piata.
    Cum se poate lupta cu cei care vor sa influenteze cursul
    Doar sa trecem la euro
  • +6 (8 voturi)    
    Da! (Joi, 15 aprilie 2010, 12:47)

    Didi [anonim]

    ...un om extraordinar! sa ii dea Dumnezeu sanatate, putere si suflet!
  • +8 (10 voturi)    
    Lipsa de respect (Joi, 15 aprilie 2010, 12:56)

    Vizitiul [utilizator]

    Mi se pare o lipsa totala de respect sa deranjezi omul la masa sa-l intrebi de cursul valutar.
    • -6 (12 voturi)    
      hehe (Joi, 15 aprilie 2010, 14:16)

      ah daca ar durea prostia [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      el te deranjeaza la masa in fiecare zi bai baiete!
      Iti sumpeste carnea si tu nu ai ce manca.... Si totusi e la cravata si vorbeste dragutz si are si bunele maniere si este si iubit de bobor!
  • +9 (11 voturi)    
    nu degeaba (Joi, 15 aprilie 2010, 12:57)

    fvb [anonim]

    i se zice "prim ministrul din umbra". sincer, nu stiu ce va fi cand romania va adopta moneda euro. as prefera sa se mai amane momentul ala. din cursul de schimb a reglat bnr economia in toti anii astia, atat cat a fost posibil. cursul de schimb este important.
    problema cu euro este ca aia e o moneda adoptata ca moneda nationala de un conglomerat de economii, care incearca sa se armonizeze, sa cante la unison. cam greu de facut orchestra profesionista cu unii care au viori stradivarius pusi langa alti cu viori julite si cu corzi lipsa. cam asta e.
    o moneda trebuie sa fie pentru o economie, sa fie o corespondenta unu la unu, nu unu la nustiucati. ca exista moenzi care domina in lume, asa cum era dolarul candva de exemplu si inca se forteaza sa ramana, aia e alta poveste. ma refer la moneda nationala a unei tari aici insa.
  • -5 (9 voturi)    
    Vinovatul nr. 1 pt creditare excesiva (Joi, 15 aprilie 2010, 13:03)

    marinel1 [utilizator]

    Parerea mea si as vrea sa cred ca nu sunt singurul este ca acest individ peste aspectul sau de inocent si atitudinea sa de "om bine intentionat " a condus Romania si pe romani catre o creditare excesiva. Acest lucru cred ca i-a adus chiar si avantaje materiale directe. Din acest motiv au aparut oameni pe drumuri, cu casele luate de banci, afaceri ruinate si tot mai multe cazuri de suicid din cauza datoriilor. Eu cred ca acest om este cel mai in masura sa fi dat recomandari si reguli sa nu se ajunga aici. Dar poate ca a avut motive sa nu o faca ...!?
    • +2 (2 voturi)    
      Nu prea este asa... (Joi, 15 aprilie 2010, 18:39)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui marinel1

      Sa-ti amintesc de cate sute de ori a iesit Isarescu in media si a spus sa nu mai cumparam pe datorie? De cate ori a indemnat romanii sa mai lase naiba supermarketurile si sa nu mai faca credite cu buletinul?
      Stim cu totii ce proteste au fost de cate ori BNR a inasprit conditiile de creditare.
      Nu e ok sa invinuim aiurea pe greselile noastre, ale tuturor.
    • -2 (2 voturi)    
      Romanisme (Joi, 15 aprilie 2010, 21:09)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui marinel1

      Dai vina pe altii pentru ca te-ai intins mai mult decat iti ajungea patura?

      Vinovatii pricipali pentru creditarea excesiva sunt bostanii care au cerut creditele alea multe crezand ca nu va venii o zi cand nu vor avea de unde sa dea inapoi.

      Noapte buna romani, sa nu cumva sa incercati sa va treziti din somnul vesnic.
      • +1 (1 vot)    
        Oare ? (Vineri, 16 aprilie 2010, 12:31)

        marinel1 [utilizator] i-a raspuns lui un roman

        Crezi tu ca noi avem puterea lor de previziune. Cine dintre muritorii de rand ar fi putut anticipa amploarea crizei economice ? Daca preturile energiei si carburantilor sunt unflate de firme fantoma si baieti destepti crezi ca avem vreo sansa sa planificam ceva ? La noi lucrurile sunt dirijate . Si statul pe deasupra prin atitudinea unor politicieni vanduti nu face decat sa ne puna jugul si mai greu.
    • -2 (2 voturi)    
      si de criza subprime (Vineri, 16 aprilie 2010, 9:24)

      vasile69 [utilizator] i-a raspuns lui marinel1

      si de criza de supra-indatorare a americanilor tot el e de vina, nu? dar dupa numele tau, nu ma astept sa intelegi prea multe, asa ca las-o asa, Costele, las-o asa!
  • -1 (7 voturi)    
    euro... (Joi, 15 aprilie 2010, 13:07)

    lucyan [utilizator]

    singura solutie dar interesele sunt prea mari si avem nevoie de curs de schimb.... inca mai este de furat...
    in rest, apa de ploaie, niciodata nu vom reusi sa indeplinim conditiile impuse, dar dupa ce termina ei de furat, nu o sa mai insiste pe asta...
    inrest, numai de bine, ca de rau ne-am saturat: dacia felix, bancorex, bankoop, fni, etc...
  • -6 (12 voturi)    
    mitul arhitectului binevoitor (Joi, 15 aprilie 2010, 13:09)

    ek [anonim]

    Oameni buni - Isarescu decide asupra leilor din buzunarele dumneavoastra - si nu are acest drept moral - e o forma de furt.
    Restul discutiilor - ca e baiat bun sau rau - nu isi au rostul - e ca si cum ar zice un sclav: stapanul meu e un om bun,totusi nu ma bate,nu imi violeaza nevasta - doar fac dragoste ca el ii vrea binele.
    • +3 (5 voturi)    
      Omul decide asupra banilor (Joi, 15 aprilie 2010, 12:31)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui ek

      si nu invers. Cand iti vei da seama de lucrul asta vei intelege ca viata ta nu depinde de bani ci banii depind de viata pe care o duci?
  • -4 (10 voturi)    
    Vad ca majoritatea il pupa in fund pe Isarescu (Joi, 15 aprilie 2010, 13:22)

    daniel [anonim]

    dar mai ganditi si voi. Nu inteleg cum puteti avea atata incredere in omul asta. Am mai spus si cu alta ocazie, de unde stii ca omul e bun daca il locul lui nu a fost altcineva? cu cine il comparati desteptilor? cu el insusi? Bravo!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nota 1 pentru Isarescu. In timpul lui s-au intamplat atatea lucruri RELE. Parca va aud pe majoritatea ca el nu putea face nimic, ca nu el e de vina. Daca el nu e de vina inseamna ca e degeaba in pozitia in care e, inseamna ca nu influenteaza cu nimic, nici in rau si nici in bine. Mai bine si-ar da demisia, poate avem sansa de ceva mai bun. Subscriu si eu la cel care a zis ca Isarescu e MASON si inca unul de frunte. Corect, cum poti avea incredere intr-un mason? Si in Polonia a murit guvernatorul bancii centrale dar pentru asta nu se duce tara de rapa asa ca sa ma mai scutiti cei care il pupati in fund dar sa aveti grija sa nimeriti unde trebuie. In rest numai bine. Munciti fratilor ca Isarescu nu va da de mancare. Asta conteaza.
    • +3 (3 voturi)    
      Amice... (Joi, 15 aprilie 2010, 16:00)

      noroc ca nu doare [anonim] i-a raspuns lui daniel

      vorba lu' Caragiale...
    • +1 (1 vot)    
      Romanii sunt sentimentali (Vineri, 16 aprilie 2010, 12:36)

      marinel1 [utilizator] i-a raspuns lui daniel

      Daca am gandi mai pragmatic i-am pune pe toti la locul lor, dar romanii nu fac asa ceva. La noi nimeni nu intrevede o alternativa mai buna. Ne lipseste optimismul capitalistilor. Noua ne e frica sa nu vina vremuri mai grele .
  • +1 (3 voturi)    
    si unde este neconcordanta? (Joi, 15 aprilie 2010, 13:43)

    Catalin1 [utilizator]

    Daca e mason, asta inseamna ca este un lucru rau?! Nu iti inteleg raationametul...
  • +5 (7 voturi)    
    Isarescu are probleme si la frizer! (Joi, 15 aprilie 2010, 14:23)

    Mimi [anonim]

    Isărescu la frizer. Tzâc, tzâc,tzâc!
    Frizeru: Domnu Guvernator, cum mai merge economia?
    Isărescu : mm, bine…
    Tzâc, tzâc,tzâc! După câteva minute
    Frizeru: Domnu Guvernator, cum mai merge economia?
    Isărescu : mm, bine…
    Tzâc, tzâc,tzâc! După câteva minute..
    Frizeru: Domnu’ Guvernator…
    Isărescu: Auzi, da ce mă tot intrebi?
    Frizeru: Păi când vă întreb vi se ridică părul şi il tai mai bine…
    • +1 (1 vot)    
      Frizerul boierul (Joi, 15 aprilie 2010, 14:53)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Mimi

      Foarte bun bancul! :)
  • +3 (5 voturi)    
    PunctDeVedere (Joi, 15 aprilie 2010, 14:43)

    Daniel [anonim]

    OK.
    Presupunem ca ai dreptate.

    Deci mason = om rau

    Ne explici si noua te rog. Si daca se poate cu argumente. OK?

    Eu cred ca, probabil, daca Isarescu sau altcineva de acelasi calibru n-ar fi fost la carma BNR, Romania n-ar mai fi existat.

    Este in mare parte meritul sau si echipei sale ca a reusit sa contrabalanseze intr-o oarecare masura nesimtirea si prostia politicienilor.

    Daca va amintiti el s-a opus de cate ori a avut ocazia creditarii excesive.
    A-i pune in carca prostia ta sau lacomia bancilor este dovada de prostie sau ignoranta.
    • -2 (4 voturi)    
      Poate ca am exagerat cu ideea de mason (Joi, 15 aprilie 2010, 14:46)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      nu ma intereseaza ce e Isarescu dar ma deranjeaza cand e ridicat in slavi. Ma tot repet, cu cine il comparati pe Isarescu? nu a mai fost nimeni in locul lui dupa '89. Asta e ideea care vreau sa o scot in evidenta. Compari pe cineva cand ai cu cine. Tara asta nu sta in Isarescu, sunt multi oameni mai de valoare doar ca unii tin cu dintii de scaunul lor. BTW parca Isarescu a pus conditia cand a fost premier sa i se pastreze locul de la BNR. Il inteleg pt ca si eu as face la el dar de aici deduc ca Isarescu tine cu dintii de pozitia pe care o are si astfel nu sunt lasati altii ca sa vedem ce pot. Inca o data ma repet, comparatie faci intre doua persoane iar in discutia noastra e vorba doar de una. In rest numai bine.
  • 0 (4 voturi)    
    Economia sa duduie! (Joi, 15 aprilie 2010, 14:56)

    ministeru de Finante [anonim]

    Dl.Isarescu e o rotita dintr-un angrenaj mai complicat in care au intrat, nu pe de-a-ntregu', economia si finantele romanesti.E un profesionist asta se poate vedea cu ochiul liber iar asta inseamna ca ceea ce face, atat cat face,mult, putin, e OK.Ca e sau nu mason asta nu mai conteaza atat de mult, intr-un fel sau altul suntem toti, atata vreme cat ne facem treaba. Nu se amesteca in comentat probleme de economie pentru ca sunt altii care fac asta...Daca la finante am fi avut pe unul la fel de bun ca el...dar cine?
  • -2 (6 voturi)    
    naivilor (Joi, 15 aprilie 2010, 15:54)

    nano [anonim]

    chiar nu vedeti asai ? este cel care controleaza politica de furaciune in tara asta , nu vedeti ca el controleaza cursul de schimb in favoarea lui , el arunca afirmatii ca salveaza romania , apropo cum iti dai seama daca un om face ceva in tara asta ? citesti prin ziare asai sau te uiti daca e imbracat la moda nu ? eu consider ca tara ar fi fost pe drumul cel bun fara el si fara echipa lui ce stau in fruntea bnr ului , care are in subordine bancile din romania de unde rezulta oameni cu credite care urmeaza sa fie executati silit.comunismul nu a murit inca din romania iar bnr ul actual il reprezinta.
  • 0 (2 voturi)    
    Lamurire (Joi, 15 aprilie 2010, 16:44)

    jack [anonim]

    D le ,as dori sa lamuriti cum sta treaba cu pastrarea cursului la un nivel relativ constant(in ultima perioada)in conditiile in care economia romaneasca pufaie de performanta(colaps).
  • 0 (0 voturi)    
    *_* ! (Joi, 15 aprilie 2010, 18:22)

    utug [anonim]

    URMUZ
    Fabula
    Cica niste cronicari
    Duceau lipsa de salvari
    Si-au rugat pe Rapaport
    Sa le dea un pasaport.
    Rapaport cel dragalas
    Juca un carambolaj
    Nestiind ca Aristotel
    Nu vazuse ostropel.
    "Galileu! O, Galileu!"
    Striga el atunci mereu
    " Nu mai trage de urechi
    Ale tale ghete vechi "
    Galileu scoate-o sinteza
    Din redingota franceza,
    Si exclama: " Sarafoff,
    Serveste-te de cartof !"

    Morala
    Pelicanul sau babita.
    • 0 (0 voturi)    
      ultractuala (Joi, 15 aprilie 2010, 20:27)

      unea [anonim] i-a raspuns lui utug

      ar trebui trimisi niste salvari liderilor de opinie !
  • 0 (4 voturi)    
    patroneaza de 20 de ani toate hotiile (Joi, 15 aprilie 2010, 20:35)

    huan [anonim]

    el este tovarasu miserescu,
    cu cat pleaca la pensie mai fuga
    cu atata va fi mai bine tarisoarei.
  • +1 (1 vot)    
    de ce? (Vineri, 16 aprilie 2010, 6:38)

    eeeuuuu [utilizator]

    iti strica pofta de mancare? pai, daca e asa, gandeste-te ca politica bancii nationale le provoaca multora indigestie!
  • -2 (2 voturi)    
    felicitari (Vineri, 16 aprilie 2010, 12:17)

    marinel1 [utilizator]

    Vede foarte corect lucrurile pentru viitorul economiei romanesti.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri