“Actualizarea datelor bancare”. Sau cum ramai fara bani daca nu esti atent la mailuri

de Alex Mihaileanu     HotNews.ro
Marţi, 20 aprilie 2010, 9:13 Economie | Finanţe & Bănci

Incercam sa fac un semi-bilant al mailurilor care-mi umplu Spam-ul in ultima vreme. Sar peste eternele medicamente pentru boli psihice, solutii pentru potenta si prelungiri si altele, ca astea-s deja banale. Trec direct la ce ma doare: Banca Transilvania si BancPost ma invita sa-mi actualizez datele online, ca altfel imi blocheaza conturile. In primul rind, nu sint client al celor doua, deci n-am motive. In al doilea rind, daca n-ar exista filtrele de spam, probabil ca multi romani ar ramine cu conturile goale. Se cheama phishing. Iar aici ne luam de banci, scrie Alex Mihaileanu pe blogul Subiectiv.

Clientii bancilor Transilvania, Raiffesein Bank si BancPost sint, cu precadere, tintele tentativelor de phishing. Desigur, asa cum bine-i sade oricarei institutii bancare ce se respecta, e teapa fraierilor care-si tin banii in conturile lor, ce sens are sa-i informeze si pe ei cineva ca banca nu le va cere niciodata datele personale prin mail sau prin formulare pe diverse site-uri obscure?

Citeste continuarea si comenteaza pe blogul Subiectiv.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2803 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    tendentios articol (Marţi, 20 aprilie 2010, 10:05)

    Ghita [anonim]

    cred ca ai prins ideea de la dp.

    Desigur, asa cum bine-i sade oricarei institutii bancare ce se respecta, e teapa fraierilor care-si tin banii in conturile lor, ce sens are sa-i informeze si pe ei cineva ca banca nu le va cere niciodata datele personale prin mail sau prin formulare pe diverse site-uri obscure?

    daca nu vei vrea un articol de scandal ci un articol corect (dar ce-i drept cine ti l-ar citi / plati) vei vedea ca fiecare banca anunta clientul cel putin prin doua modalitati: la semnarea doc. aferente deschiderii conturilor bancare, pe mail, la emiterea si primirea cardului etc.
    Asta e o gandire comunista, avem nevoie de tatuci sa ne invete si sa ne repete zilnic ce info sa dam si ce info sa nu dam, ce hartie sa folosim, si care este miscarea stergerii la fund.
    Hotnews a ajuns un site cu articole de frustrati, iar in cel mai fericit caz un site care prezinta nimicuri.
  • 0 (0 voturi)    
    informare (Marţi, 20 aprilie 2010, 10:40)

    ION I [anonim]

    bancile informeaza clientii ca "nu le va cere niciodata datele personale prin mail sau prin formulare pe diverse site-uri obscure".

    Pe site-ul bancilor, la prezentarea aplicatiilor de iBanking, sunt specificate aceste lucruri. Uite o lista cu linkuri directe catre acestea:

    http://cert.org.ro/ghiduri/bancile-si-securitatea-informatiilor.aspx

    intr-adevar, cel mai important lucru este sa ii se spuna de catre ofiter la semnarea contractului despre aceste lucruri.

    totodata, pe langa banci si alte institutii publice ar trebui sa se implice in protejarea utilizatorilor de internet (nu numai phishing cat si malware, mesaje nesolicitate etc.)
    • 0 (0 voturi)    
      nimeni nu iti baga in traista (Marţi, 20 aprilie 2010, 11:23)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui ION I

      daca ar fi asa am avea consilieri personali inclusiv la piata care sa ne sfatuiasca zilnic sa nu cumperi de la prima taraba cu vad, si nu vad o obligatie a primariei de a pune sute de anunturi si megafoane.
      Orice tentativa reusita de phishing la o banca pune respectiva banca in situatia de a isi pierde nu doar clientul ci si alti clienti daca banca respectiva nu ia masuri, este vorba de increderea pe care o ai in institutia bancara la care ai ales sa iti tii economiile, prin urmare rezulta clar interesul resp. institutii de a isi apara/informa clientii. Tocmai ce citisem un articol la care cineva era suparat ca i se tot cere buletinul in agentia bancara inainte de a primi vreo informatie, apropos de cum intelegem secretul/securitatea bancara...
      Iar in ceea ce priveste oftica ca se cer raspunsuri in scris (cazul raifeisen) asa mi se pare si mie corect, nimeni nu sta sa dea raspunsuri ce apar in presa pe baza de interviuri telefonice in ziare de can can, exista departamente specializate in orice banca mare de PR, exista cutume de respectat si chiar indisponibilitatea angajatului de la PR de a munci dand raspunsuri la telefon desi nu poate dovedi ca i s-a solicitat acest lucru sau mai rau nu va putea dovedi ca a spus altceva decat ceea ce deobicei apare in presa (mesaje trunchiate in cel mai fericit caz, tendentioase, minicinoase in goana de senzational). Nu e nici o problema insa, daca spui ca tata Frosa este cititoarea blogului tau chiar nu are sens sa iti bati capul cu explicatiile ingineriilor sociale, folosirea cardului ci mai degraba cu utilizarea sapunului, inchiderea robinetului sau subiecte de interes: de ce primesc pensie fostii CAP-isti care au muncit 3 zile pe an timp de 20 ani.
      La intrebarile puse: 1 si 2 au acelasi raspuns care il regasesti in formulare/anunturi ce le primesti cand incepi o relatie cu o banca, iar la intrebarea 3: sa contribuie ei pentru informare cu publicitate in ziare de doi lei online/hartie, sa mance si gura altora ceva moca.
      • 0 (0 voturi)    
        cercul vicios (Marţi, 20 aprilie 2010, 12:04)

        ION I [anonim] i-a raspuns lui Ghita

        In banca, ca teller, ai de respectat anumite conduite.. de la a cere persoanei buletinul, la al pofti sa se aseze si sa ii explici anumite lucruri. Ma refeream ca e mai util sa pierzi 10 - 20 secunde in care sa ii spui clientului (sau posibilului) ca pentru serviciul respectiv are nevoie sa isi ia niste masurie de precautie (ex.: daca primiti mail cu ... sa nu intrati.. mai multe detalii gasiti pe site-ul nostru).

        Referitor la alte institutii, si BNR a fost tinta unor astfel de atacuri, si alte firme precum Orange, Philips, Dacia au avut parte de asemenea inselatorii.

        De ce ANCOM (sau cum s-o mai numi) se face (fiindca nu prea vad sa se implice in educarea / informarea utilizatorilor) ca ii pedepseste pe cei care trimit mesaje nesolicitate si nu se gandeste sa faca ceva si in privinta acestor mesaje?

        Sunt de acord cu ce scrie in articol ca trebuie sa cheltuiasca ceva si cu informarea (gen presa, TV etc.) fiindca este cam deficitara. Degeaba vii cu masuri proactive (gen digipass) cand pentru unele plati iti trebuie doar numarul si data expirarii (fara pin si alte informatii). Au in cadrul ARB comisii de securitate si antifrauda - cum s-au pus acolo la comun, sa depuna un efort sa informeze si utilizatorii.
  • 0 (0 voturi)    
    si totusi... (Marţi, 20 aprilie 2010, 11:38)

    jpm [anonim]

    amice, ce ai zice sa te documentezi si tu putin asa, in cel mai simplu stil jurnalistic, inainte sa postezi articole populiste in stilul "mama lor de bancheri"?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă