Legea pensiilor: Cine pierde si cine castiga? Cum s-au reformat pensiile in celelalte state UE?

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 20 aprilie 2010, 13:28 Economie | Finanţe & Bănci

 documente
(20 Apr 2010) PDF, 9MB
(20 Apr 2010) PDF, 698KB
Cum era de asteptat, Legea pensiilor a starnit reactii aprinse in cadrul dezbaterilor din Senat. Pe de-o parte, premierul Emil Boc sustine, lucru afirmat in nenumarate randuri, ca este o lege corecta, bazata pe principiul contributivitatii. Mai spune, asa cum a afirmat si cu alte ocazii, ca nu vor scadea pensiile odata cu intrarea in vigoare a noii legi. Opozitia nu este de aceeasi parere, afirmand ca veniturile pensionarilor vor avea de suferit. In Romania, pensiile constituie cea mai mare categorie de cheltuieli bugetare. Anual, sunt cheltuite circa 10 miliarde de euro, ponderea in PIB a pensiilor ajungand la aproximativ 8%.

Potrivit unui raport al comisiei prezidentiale Pentru Analiza Riscurilor Sociale si Demografice, "De aceste pensii beneficiau in 2007 aproximativ 5,7 milioane persoane, la un numar mediu de salariati de 4,9 milioane, pentru fiecare persoana care contribuia la sistem si platea impozite revenind astfel aproximativ 1,2 pensionari. Este evident ca riscurile implicate sunt uriase, mai ales ca de atunci situatia s-a degradat si mai mult". De aici pleaca necesitatea reformarii sistemului de pensii din Romania. Cel putin in opinia Guvernului.
  • Mentinerea actualului sistem ar necesita imprumuturi de miliarde de euro
Premierul Emil Boc sustine ca in cazul in care va fi mentinut actualul sistem, in cativa ani,
 
In cazul mentinerii sistemului actual, nu vom avea garantia ca cei care astazi sunt tineri, cand vor ajunge la varsta pensionarii, vor mai putea primi o pensie de la stat
 
 
Premierul Emil Boc
vor trebui facute imprumuturi de miliarde de euro pentru plata pensiilor. "Si nu vom avea garantia ca cei care astazi sunt tineri, cand vor ajunge la varsta pensionarii, vor mai putea primi o pensie de la stat", a declarat Boc dupa sedinta de Guvern in care a fost adoptat proiectul Legii pensiilor. Potrivit premierului, in 2009, bugetul de stat a imprumutat bugetul de pensii cu 1,5 miliarde de euro. In 2010, se estimeaza ca 1,7 miliarde de euro se vor duce la bugetul de pensii pentru a putea fi platite pensiile.

Guvernul mai sustine ca prin actualul proiect de lege vor fi eliminate abuzurile, precum pensionarile frauduloase pe caz de invaliditate si pensionarile anticipate. In ceea ce priveste pensionarile pe caz de invaliditate, numarul de persoane a crescut de la 600.000 cate au fost inregistrate in 2001 la 900.000 in 2009. De asemenea, anul trecut au fost 115.000 de pensionari anticipate partial. Potrivit legii, varsta standard de pensionare ar trebui sa fie de 58 de ani si 9 luni la femei si de 63 de ani si 9 luni la barbati. Insa, varsta de pensionare ajunge, in medie, la 54 de ani si 7 luni.
  • Doar pensiile speciale vor fi modificate
Reprezentantii Executivului mai spun ca va fi redusa diferenta foarte mare dintre pensia cea mai mica si pensia cea mai mare. Raportul este de 1 la 100. Cea mai mica pensie este de 350 de lei, iar cea mai mare este de 37.000 de lei, de peste 100 de ori mai mare.

 
Se produc astfel inechitati evidente, nejustificate prin prisma contributiei sau echitatii. Raspunderea unui medic este poate la fel de mare ca cea a unui magistrat, dar celor doi li se aplica modalitati total diferite de calcul.
 
 
Societatea Academica din Romania
Pensiile speciale reprezinta un alt subiect sensibil. Potrivit Guvernului, vor fi recalculate toate pensiile speciale. Premierul sustine ca pentru 85% din cei care au pensii speciale - politia, armata, prin excelenta – cuantumul pensiei nu va scadea. In urma recalcularilor, vor fi modificari la pensiile speciale de peste 3.000 de lei.

Pentru pensiile de peste 3.000 de lei, diminuarea este graduala, in functie de nivelul actual al pensiei si contributia reala la bugetul asigurarilor sociale. Exista circa 180.000 cu pensii speciale. Doar pentru 15% din cei 180.000 se aplica recalcularea pensiilor si o scadere a acestora, sustine Guvernul.

"Se produc astfel inechitati evidente, nejustificate prin prisma contributiei sau echitatii. Raspunderea unui medic este poate la fel de mare ca cea a unui magistrat, dar celor doi li se aplica modalitati total diferite de calcul. Argumentul rolului special al unor categorii profesionale este 100% discretionar. Se invoca, in special de catre magistrati, ideea ca nu se pot realiza modificari ale legilor de pensionare deoarece se schimba stimulentele oferite la intrarea in profesie, deci sat incalca un contract virtual intre individ si stat", se arata intr-un raport al Societatii Academice din Romania.
  • Care e experienta altor state in materie de pensii?
Italia
Pensia se plateste cand sunt indeplinite urmatoarele conditii: minim 65 de ani pentru barbati si 60 pentru femei; contributiile trebuie platite minim 20 de ani.
Franta
Sistemul de pensii in Franta nu este uniform, dar este organizat in functie de sectorul de activitate, astfel incat exista un sistem pentru salariatii din sectorul privat, sisteme speciale pentru salariatii din sectorul public si regime pentru non-salariati.
Germania
Peste 90% din populatia totala este asigurata prin sistemul public ce are la baza decretul imperial din 1883. Sistemul public german s-a dezvoltat de la constituirea asigurarilor de sanatate si a asigurarilor de accident in 1884, prin constiutirea Fondului de pensii in 1889, apoi in 1927 asigurarile de somaj. In 1957 a avut loc o reforma a sistemului public de pensii, iar in 1995 au fost introduse, in completarea Asigurarilor de sanatate, indemnizatiile de ingrijire, care reprezinta indemnizatii subventionate de la bugetul de stat si platite persoanelor ce nu au posibilitatea de a se autofinanta.
Spania
Pensionarii trebuie sa indeplineasca anumite conditii: sa fi implinit varsta de 65 de ani.
Sa fi contribuit timp de 15 ani, dintre care cel putin doi trebuie sa fie cuprinsi in ultimii 15 ani dinaintea datei pensionarii. Un lucrator trebuie sa fi platit contributii 35 de ani pentru a primi o pensie integrala (100%).
Danemarca
Sistemul de pensii prevede explicit si posibilitatea de pensionare anticipata. La implinirea varstei de 60 de ani se poate primi un certificat de pensionare anticipata. Daca se amana pensionarea anticipata pana la 62 de ani, se poate primi pensia integrala la acel moment.
Daca se decide acceparea pensionarii anticipate la varsta de 60 de ani, nu se va primi decat 91% din pensia integrala.
Belgia
Exista 4 regimuri de pensii: regimul salariatilor, regimul independentilor, al functionarilor din serviciile publice si regimul fostilor angajati care au lucrat in colonii sau intr-o tara care nu e membra a UE. Valoarea pensiei este plafonata si este determinata in functie de cariera profesionala, salariu si situatia familiala.


Discutii aprinse pe marginea pensiilor militarilor

Opozitia se arata neincrezatoare in argumentele prezentate de Guvern. Acestia sustin ca si pensiile mai mici de 3.000 de lei vor avea de suferit. Discutiile contradictorii cele mai aprinse au loc pe marginea pensiilor militarilor. Potrivit unei simulari facute de Casa Nationala de Pensii si Alte drepturi de Asigurari Sociale, la cererea Ministerului Apararii Nationale, cuantumul pensiilor va fi intre 19 si 69% mai mic fata de cel actual.

Potrivit MApN, pensia militara medie actuala este de 1.700 de lei, insa peste 12.000 de militari iau in prezent pensii sub plafonul de 1.000 de lei. 19% dintre militari primesc pensii cuprinse intre 2.000 si 3.000 de lei, in timp ce aproximativ 6.000 de militari iau lunar pensii cuprinse intre 3.000 si 4.000 de lei. Impotriva reducerii pensiilor militarilor s-a declarat chiar si ministrul apararii.

Gabriel Oprea a declarat luni, in plenul Senatului, ca nu poate fi de acord cu unele prevederi inechitabile ale Legii unitare a pensiilor, subliniind ca ii va apara pe militari indiferent de consecintele politice. El a afirmat ca grupul senatorilor independenti sustine proiectul Legii unitare a pensiilor, insa in egala masura acesta sustine si anumite amendamente care privesc "recompensarea justa a militarilor si a personalului din sistemul de siguranta nationala". Ministrul Gabriel Oprea a cerut mentinerea pensiilor militarilor si nu taierea lor.

Reducerea cu pana la 69% a fost infirmata de Ministerul Muncii. "Cele care vor scadea nu vor fi nici foarte multe si nu se va ajunge nici la un procent de 69%. Aceste scaderi vor fi proportionale cu cuantumul pensiilor, dar nu se va ajunge la o scadere apocaliptica de aproape 70%", a declarat ministrul Muncii, Mihai Seitan.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Aduna bani pe Facebook iar apoi ii ajuta pe oamenii sarmani din Romania. Gest emotionant al unor romani stabiliti in Germania

Intr-o lume in care avem senzatia ca nimeni nu mai are timp sa-si ajute aproapele, cativa romani stabiliti in Germania ne impresioneaza. Ei au alcatuit pe Facebook o comunitate, iar ai nostri din diaspora aduna periodic bani, alimente si haine. Unii dintre ei vin chiar in tara ca sa ii ajute concret pe batranii si copiii necajiti.








8220 vizualizari
  • +8 (16 voturi)    
    Simplu. (Marţi, 20 aprilie 2010, 12:40)

    Rescatorul [anonim]

    Pierd cateva sute de mii de nesimtiti si castiga milioanele de pensionari onesti din Romania.
    • -4 (12 voturi)    
      ...in principiu sunt si oameni nesimtiti, asa e (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:33)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      ...dar ce faci tu e comunism curat. Imi pare rau, dar asta e. Asta au facut si comunistii cu ationalizarile, colectivizarea etc...problema nu e sa ii aduci pe toti la nivelul minim, asta pot toti. As ta a putu si Stalin. problema este sa ii rasplatesti dupa merit. Dar asta e mai greu, entru asta ai avea nevoie sa lucrezi la un program coerent. Ceea ce nici unul dintre guvernele postrevolutionare nu au facut, cele 4 Boc included...si vad ca nu se deosebesc de loc de predecesorii din pacate - ce stii tu despe cum va evolua situatia, care este programul de redresare a sistemului de pensii? Simplul taiat nu ajunge, problemele de fond raman...Dar cred ca deja e prea dificil pentru comunistii ca tine, imi pare rau sa iti spun asa...
      • +6 (6 voturi)    
        Un principiu (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:23)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui Cristina

        Aici nu este vorba de comunism si nici de taiarea pensiilor.
        Este un principiu : Maimea pensiei va depinde de contributia la sistem in timpul vietii active.
        Acest principiu nu-l poate contrazice nimeni cu argumente credibile.
        Daca ai avut o functie importanta sau o meserie riscanta se presupune ca ai avut si un salariu mare si in consecinta ai avut o contributie mare si vei avea o pensie mare conform proiectului de lege. Depinde bineinteles si cat timp ai fost in aceasta situatie.
        Legile speciale permit sa se acorde pensii mari persoanelor care au indeplinit functii importante in ultimul an de activitate fara a tine cont de contributia lor integrala la sistemul de pensii.

        Un sistem corect de pensii te va ajuta la batranete in masura in care si tu ai ajutat pe altii cand ai fost in activitate.

        Principiul era si este sanatos, dar din pacate se vrea aplicarea lui abia acum cand bugetul este stramtorat. Cei care se opun nu par sa inteleaga situatia financiara foarte grava in care se va gasi bugetul daca nu se va adopta legea.
        Situatia nu va dura numai 2 ani ci se va prelungi si pentru guvernarile urmatoare.
      • +2 (2 voturi)    
        Evident, bati campii... (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:39)

        Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui Cristina

        Dupa teoria ta, toata Europa este deja comunista. Cum vrei tu sa primesti mai mult decat dai? Nu crezi ca tu gandesti in mod comunist?
      • +3 (3 voturi)    
        Pensii comuniste (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:52)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui Cristina

        asta e in stare sa ofere statul roman. Eu am noroc ca am inceput sa lucrez dupa '89 incoace si mi-am facut pensie privata. De la statul roman nu astept nimic cand voi iesi la pensie.
      • +5 (5 voturi)    
        Nu-i tocmai asha (Marţi, 20 aprilie 2010, 15:25)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui Cristina

        Principiul contributivitatii ramine. Vor scadea pensiile celor care au beneficiat de legi speciale. Adica: pensia nu se mai calculeaza dupa media contributiilor din perioada cit ai muncit, ci dam la lege speciala si calculam pensia dupa ultimele 3 salarii. Si avem grija ca in cele 3 salarii sa bagam toate sporurile posibile. Astea-s pensiile afectate. In rest, daca ai contribuit de 6000 de lei, atita vei lua si in continuare. Nu spune nicaieri in lege ca pensia maxima e de 3000 de lei.
        Dar daca vrem sa criticam cu orice pret, citim doar ce vrem din declaratiile oficiale.
    • -1 (3 voturi)    
      sunt pefect de acord cu tine (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:34)

      corect [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      esti un naiv
    • -1 (1 vot)    
      ? (Miercuri, 21 aprilie 2010, 8:28)

      ioan [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      Nesimtiti de ce? Ce castiga milioanele pensionari? "Dreptul" de a avea in viitor pensi de mizerie si satisfacrea orgoliului ca... "a murit si capra vecinului!"
      Dumneavoastra daca va doriti o pensie peste 1000 RON sunteti nesimtit?
      Manipularea guvernantilor va luat mintile incat nu va stiti nici macar interesele.
      Sa stit ca in mod normal oamenii gandesc inainte de a spune ceva. dumneavoastra mai intai ati spus "nesimtiti" dupa aceea ati gandit sau poate nu obisnuiti sa faceti un asemenea exercitiu!
  • +4 (8 voturi)    
    argument juridic (Marţi, 20 aprilie 2010, 13:41)

    curiosu' [anonim]

    din cate stiam nu se pot aplica doua pedepse pt. aceeasi fapta. Si atunci dece sa se dea doua recompense pt. acelasi aport adus societatii(salarii MARI la magistrati, ceeace ar duce evident la pensii mai mari ca la muritorii de rand si pensii speciale fara legatura cu contributia la sist. de pensii)? E valabil si la celelalte categorii de "mai egali" !
  • -1 (7 voturi)    
    Toti pensionarii (Marţi, 20 aprilie 2010, 13:43)

    Alexandru C [utilizator]

    Nu pierd anul asta cand intra legea in vigoare, pierd de la anul cand se recalculeaza punctul de pensie dupa noua formula.
    Pensiile de la stat se impart in 2 categorii: pensii publice si pensii speciale.
    Ca vor pierde doar cei cu pensii mari e gargara pentru ca nu poti aplica 2 formule de calcul in cadrul aceleasi categorii. Daca cel cu pensie peste 3.000 lei pierde 20%, acelasi procent il va pierde si cel cu pensie de 1.000 lei. Oare cine o suferi mai mult?

    Daca aplici 2 formule se cheama discriminare si e neconstitutional. Nu e de mirare la Boc, o lege in plus sau in minus neconstitutionala tot aia creeaza = haos general
    • +1 (3 voturi)    
      calcule (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:50)

      ela [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

      dar in acest moment nu se calculeaza pensiile tot prin doua formule?Acum nu este discriminare?Normal este sa se traga linie si sa primesca fiecare cat contribuie la fd de pensii.Cat sunt in campul muncii unii speciali au primit salarii mari normal ar fi fost ca si contributia la sistemul de pensii sa fie mai mare si asa si pensia ar fi mai mare.Pensiile mari s au obtinut dupa 1990 prin smecherii facute cu salariile si permisiunea de a folosi alte procente decat toata lumea.
      • -1 (3 voturi)    
        Ela mama (Marţi, 20 aprilie 2010, 15:04)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui ela

        Daca habar nu ai taci matale din gura. Daca habar nu ai citeste articolul, pensii "speciale" sunt peste tot in UE.

        Si inca un sfat, citeste comentariul si incerca sa-l intelegi, spun clar, "nu poti aplica 2 formule de calcul in cadrul aceleasi categorii". Adica nu poti sa micsorezi doar pensiile publice mari si pe cele mici sa le lasi neatinse pentru ca nu mai respecta principiul contributivitati si sunt discriminatorii. Pricepi?

        La fel si in cazul pensiilor speciale. Ce este acest prag de 3.000 lei? De ce nu 30.000 lei sau 300.000 lei sau 300 lei?
        • +4 (4 voturi)    
          Corect! Hai sa facem la fel pentru toti (Marţi, 20 aprilie 2010, 16:28)

          ion [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

          Corect nene. Nu ar trebuie aplicat NICIUN PLAFON. Asa ar fi corect. Sa nu existe 2 formule de calcul pentru aceiasi categorie. Daca pensia iti iese din calcul 2 lei, atunci 2 lei meriti sa primesti.
          Nu e corect asa?

          Dar hai sa mergem departe: de ce exista plafoane? Pai plafoane exista peste tot in Europa, daca vad ca tot ne dai exemple de plafoane: si in Germania si in Danemarca si in alte tari. Un stat stabilieste anumite plafoane sustenabile: atat poate sa suporte de la buget ca si asistenta sociala. Si nu mai urla nimeni ca nu e cinstit sau ca plafonul e aberant.

          Si mai departe: ziceti ca pensii speciale exista peste tot in UE. Poate ca da, dar tarile alea sunt de mult, mult in fata noastra in privinta unei administratii mai corecte a statului. Noi de abia am iesit din comunism, la noi orice portita e speculata dincolo de orice limita de bun simt: dati-mi un exemplu de tara din UE unde o pensie se stabileste in functie de veniturile nete (de orice natura!) din ultimele 3 luni de activitate. Hai, ca ascult. Luminati-ma.

          Uite asa, cu astfel de pensii speciale, o tara care are un PIB/capita de 6000 de euro pe an ajunge sa dea pensii PUBLICE si de 80.000 de euro anual! Un stat isi omoara pacientii prin spitala pentru ca nu are fase si algocalmin, dar isi permite sa dea astfel de pensii. Super tare, nu?

          In faza in care suntem cel mai sanatos pentru finatele publice este de departe: lichidarea TUTUROR pensiilor speciale, calculul trebuie bazat pe contributia avuta de-a lungul activitatii pentru toata lumea.

          P.S. Doar pentru armata ar merita o exceptie, in sensul ca aia nu au contribuit cu nimic la sistemul de pensii, pentru ca statul comunist nu le-a retinut nimic, asa erau legile pe atunci. Ar trebui sa se faca calculul pe baza veniturilor incasate, ca si cum ar fi avut contributii de pensie platite. Nu a fost vina lor ca nu au platit contributii. Dar atat. Ajunge cu pensiile lunare de 5-6-7 mii de euro platite din bugetul de stat. NU NE PUTEM PERMITE ASA CEVA
    • -1 (3 voturi)    
      ce-ar fi sa gandesti? (Marţi, 20 aprilie 2010, 15:20)

      curios [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

      nu sa te iei dupa: A. PSD care vrea sa impoziteze mult pensiile mari (daca iei mai putin in mana nu se cheama ca ti-au redus pensia?) B. dupa PNL care mint asupra punctului de pensie? Si iata argumentele: azi cheltuim cam 10 mld E/an pentru pensii, adica peste 25% din buget. In ziua in care ajunge salariul mediu la 1000 E, cu punct de pensie la 45% vor fi necesare 33 mld E/an numai pentru pensii. Cum poate sa creasca PIB de trei ori in scurt timp (amagire de tip Vosganian)?? Orice marire a salariului minim atrage cresterea salariului mediu si o noua marire a pensiilor. E sustenabila?? PS. In 2000 la recalcularea pensiilor s-au acordat un numar de puncte care sa egaleze valoarea pensiei. Cine a avut pensie mai mare a ramas cu ea, dar INGHETATA pana la momentul la care este prins din urma de "val". Asa se va face si acum: cel cu pensie de 2700 lei (de ex.colonel pensionar) va primi apropape 4 puncte de pensie si de acum inainte va primi cval. a 4 puncte de pensie. Inteleg ca se plafoneaza la circa 4,6 puncte -cam 3000 lei si va voiaja cu ale sale 4,6 pctr. Cel care azi incaseaza 1,3 pct (cam 1000 lei) ramane cu ale sale puncte si va incasa banii pe 1,3 puncte.
      • -1 (3 voturi)    
        Salariu Mediu (Marţi, 20 aprilie 2010, 16:59)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui curios

        Cand o ajunge salariul mediu 1.000 Eur, productivitatea va fi de cel putin 3 ori mai mare, PIB-ul va creste si el de cel putin 3 ori, impozitul pe salarii si contributiile vor fi de 3 ori mai mari.
        Intelegi?

        Nu poti face diferentierea pentru ca nu este constitutional. Toti romanii au aceleasi drepturi.

        E ca si cum mie mi-ar spune Boc ca n-am nevoie de mai mult de 3.000 lei/luna si tot ce castig peste suma asta imi ia statul. Ce naiba e asta?
        • +2 (2 voturi)    
          Ce calcule meseriase.. (Marţi, 20 aprilie 2010, 16:44)

          ion [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

          Nene, vad ca persisti cu tot felul de calcule referitoare la estimarea deficitului in viitor.

          Hai sa iti explic, ca vad ca nu pricepi

          La un punct de pensie medie la 39% din salariul mediu brut (cum e ASTAZI) si la distributia demografica de ASTAZI (angajati vs pensionari) deficitul la fondul de pensii e de 1,5 MILIARDE DE EURO. Adica banii de la bugetul de stat sunt virati la pensii. Se putea face autostrada Comarnic-Brasov cu acesti bani, daca ti se par putini.

          Daca bagam punctul de pensie la 45% acest deficit o sa fie de 2,5 MILIARDE de euro.

          Daca pastram exact acest punct de pensie acest deficit va creste in 10 ani din ce in ce mai mult: populatia Romaniei scade si imbatraneste (raportul angajati vs. pensionari devine din ce in ce mai prost, nu se mai nasc destul copii)

          Punctul critic o sa fie in 2030, cand o sa inceapa pensionarea decreteilor. In acel moment Romania ar trebui sa cheltuiasca peste 50% din buget numai pentru pensii! Lucru aberant si, de altfel, imposibil.

          Asta se va intampla daca nu facem nimic acum. O sa crapam. Sunt state care stau mai bine decat noi, demografic vorbind, si care au facut acelasi lucru, adica singurele masuri posibile:
          - au plafonat pensiile de stat
          - au marit varsta de pensionare
          - au incurajat oamenii sa economiseasca, separat de sistemul public (pensii private)

          Alte cale nu exista. Ne pacalim singuri, precum baronul ala care s-a tras singur din noroi apucandu-se de par
          • 0 (0 voturi)    
            nu ai bani ,vinde! (Miercuri, 21 aprilie 2010, 19:02)

            liviu paulus [anonim] i-a raspuns lui ion

            vad ca esti inversunat pe parintii tai si pe bunici care mor din cauza lipsurilor materiale. stii cit costa o cutie ca vitamine banale?..40 lei, adica cam 8-10% dintr-o pensie,si asta daca esti sanatos.o dai cu km de autostrada dar nu spui nimic de banii flituiti pe autostrazile existente.fratilor tineri, nu sunteti in stare sa faceti bani,.luati si vindeti ce a mai ramas din ce au construit pensionarii si completati bugetul acestora.simplu !
        • +1 (1 vot)    
          Si inca ceva (Marţi, 20 aprilie 2010, 16:55)

          ion [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

          Si inca ceva: mai sus sutineti "pensiile speciale", ca exista peste tot in Europa.

          Acum vad ca scrieti: "Nu poti face diferentierea pentru ca nu este constitutional. Toti romanii au aceleasi drepturi."

          Ar fi de ras, daca nu ar fi de plans.

          Parca ati fii conu' Leonida fata cu reactiunea:
          Coana Mita: pai si de unde o sa plateasca statul, daca nu mai se platesc taxe?
          Conu leonida, luptandu-se cu somnul: - Pai ce treaba are statu' roman? Sa dea lefurile la cetateni. Mai ales pensiile, ca sunt garantate de Constitutie!

          P.S. "E ca si cum mie mi-ar spune Boc ca n-am nevoie de mai mult de 3.000 lei/luna si tot ce castig peste suma asta imi ia statul" Daca ati platit contributie timp de 35 de ani care sa justifice aceasta pensie, atunci Boc e un nemernic si aveti dreptate. Dar nu e cazul. Aceasta recalculare se refera la pensiile speciale. In acest caz, nu prea avem ce discuta.

          Atat timp cat ati beneficiat de o lege COMPLET arbitrara (calcul pe baza veniturilor in ultimele 3-6-9 luni? de ce nu 5, de ce nu 18, de ce nu 79 de zile, de ce nu 40 de ani?), va rog sa nu ma luati cu plafonul "arbitrar" de 3000 de lei. Pentru Romania de azi e o pensie decenta, mai ales daca nici macar nu se bazeaza pe o contributie reala!
    • +2 (2 voturi)    
      toti pensionarii (Marţi, 20 aprilie 2010, 15:39)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

      Nu am crezut ca exista atita incrincenare din partea celor care ar fi trbuit sa adevaratele stidarde impotriva anarhiei . La greu se pot vedea adevaratele valori , acesti nesimtiti sunt in stare sa sacrifice intreaga natiune numai sa le mearga lor bine . Sa imprumut-ti bani , ca sa trai-ti bine si nu sa munci-ti ca sa trai-ti bine , mi se pare a fi o hotie fara precedent in lumea civilizata.
      La treaba cu voi lacomilor, lasa-ti tita . Nu aveti drepturi in plus , ca nu a-ti excelat in nimic , nu va mai vaicari-ti pe la televiziunile pacalici .
      • -1 (1 vot)    
        Vasile (Marţi, 20 aprilie 2010, 17:00)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui vasile

        Tu stii de ce n-ai pensie mare? Ca nu stii sa scrii, asta spune multe. Succes.
  • +2 (2 voturi)    
    oare! (Marţi, 20 aprilie 2010, 13:50)

    emil cel subtil [anonim]

    Pensiile mari trebuie reduse drastic asta e clar, pentru ca de ele beneficiaza cei ce au avut salarii mari, deci au acumulat in perioada de activitate si acumuleaza si acum cand sunt la pensie. In definitiv nu este decat un buget din care toti luam . Pentru asigurarea sumelor necesare este necesara marirea salariilor si in special a celor minime pe economie. Sa traiasca si tinerii putin mai bine, altfel îi pierdem.
    • -1 (1 vot)    
      ?? (Marţi, 20 aprilie 2010, 15:07)

      alex [anonim] i-a raspuns lui emil cel subtil

      daca au avut venituri mari in perioada activa, inseamna ca au si contribuit cu multi bani la bugetul de pensii: cu cat contribui mai mult, cu atat ai mai mult la pensie.

      In definitiv, unii contribuie cu nasturi, dar imbraca paltoane de nurca, ti se pare corect??
      • -1 (1 vot)    
        asta e doar praf in ochi... (Marţi, 20 aprilie 2010, 16:15)

        mantzi [anonim] i-a raspuns lui alex

        nu cred ca esenta problemei este ce fac cu pensiile unde taie sau cat taie...ar trebui sa se schimbe sistemul care este total nerentabil: ce ptati voi toti acum la contributii se varsa in pensiile pensionarilor din ziua de azi - adica fiecare om activ a ajuns sa munceasca si sa "sustina" peste 1.5 pensii actuale.
        nu vedeti ca de fapt nu conteaza cat a contribuit un pensionar in vremea cand facea parte din categoria salariatilor, ci se incearca tot felul de grile pentru a gasi o solutie de limitare a costurilor, sau mai bine zis, se incearca sa se imparta "2 paie la 3 magari".
  • +5 (5 voturi)    
    pensii militare (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:01)

    tudor [anonim]

    ar fi interesant de prezentat o situatie a pensiilor militarilor din statele la care ati facut referire in articol.....
  • +6 (12 voturi)    
    Pensii nesimtite (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:03)

    Sorin [anonim]

    Ce nu inteleg eu cum poti sa fii pensionar de la 50 de ani, iesit din armata.
    Cazuri concrete, am un unchi de 50 de ani care a iesit la pensie din armata, nu a fost pe front sau in razboi, numai la caldurica la post, concedii facute in vilele lor pe 3 lei, si iese la pensie cu pensie mai mult decat buna.
    Tatal meu, inginer de profesie, cu facultate de 5 ani, a fost nevoit sa schimbe 10 firme cu patron roman pe salarii mizere, are stresul zilei de maine ca poate trebuie sa schimbe iar patronul ca da faliment si asta si iese la pensie la 65 de ani.
    Oare e corect?
    Totusi trebuie inceput de undeva, si nu pot decat sa admir intentia dlui Boc care e singurul care a avut curaj sa se puna impotriva unor mari colonei de prin senat si camera deputatilor.
    Ne meritam soarta de romani prosti daca mai comentam si aceasta reforma.
    Rusine ca sunt Roman, si ca sunt inconjurat de romani!
    • +3 (5 voturi)    
      Pensii nesimtite (Marţi, 20 aprilie 2010, 13:26)

      mineru [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      Simplu, prima data au avut pensii speciale minerii, astia care au lucrat la front merita, da si acolo s-au facut multe mismasuri, apoi au cerut baietii de la securitate , SRI si Politie, etc. si la urma si cei din armata. Apoi a fost o restructurare in armata si politie si au iesit cu sume astronomice pe langa pensii. Rezultatul.. cea ce a scris Sorin.
    • -2 (8 voturi)    
      De ce nu intelegi? (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:30)

      sulea spataru [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      Deoarece esti prost. Tatal tau inginer, cu 5 ani de facultate a fost un om liber, unchiul tau nu a beneficiat in activitatea sa de toate drepturile prevazute de Constitutie. Era legat de armata printr- un juramant militar, avea munca nenormata, nu avea voie sa se deplaseze unde vroia decat cu aprobarea comandantului, nu avea voie sa se privatizeze, nu avea voie sa faca politica, nu avea voie sa candideze si sa fie ales, nu avea voie sa-si exprime nemultumirile, putea sa fie privat de libertate la ordinul comandantului si multe altele.
      • +1 (3 voturi)    
        "Ca bine zici! " (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:24)

        Ioana [anonim] i-a raspuns lui sulea spataru

        Ca bine zici! Sarmanii militari. S-au multumit cu un serviciu amarat. N-au fost "liberi" sa munceasca la greu ca noi ceilalti prosti! Sa-i compatimim! N-au fost liberi sa dea cu sapa sa alerge din servici in servici. Sa plece unde vezi cu ochii, ca doar e o fericire sa-ti parasesti patria, fie pentru un post de sluga fie pt mai multi bani.... Chiar si "somajul" lor a fost greu ! 3 ani cu salarii compensatorii plus 24 salarii la plecare (Fie-le patria recunoascatoare pentru sacrificiul lor !)
        Bai mojicilor taceti din gura ! Mana pe lopata si capul la fund! Ce pensie ? Lucrati ca sunteti liberi! Slujiti si voi partia cu ce puteti!
      • +1 (3 voturi)    
        bietii apv-istii... (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:33)

        dxro [utilizator] i-a raspuns lui sulea spataru

        Bietii apv-istii... iti vine sa plingi de mila lor.
        Am facut si eu armata. Pe langa faptul ca toti erau indivizi cu creier redus care au intrat in armata numa sa fie si ei sefi chiar daca nu-i ducea mintea mai aveau si salarii nesimtite, case pe degeaba, mancare gratis(sau aproape) sistem medical special etc...
        In principiu sunt de acord sa primeasca pensii speciale cei care au luptat pe front si au facut intradevar ceva pentru tara.
      • -2 (4 voturi)    
        ............ (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:54)

        eu [anonim] i-a raspuns lui sulea spataru

        Deocamdata noi cei de la privat te platim asa ca gura mica, mi se rupe mie de faptul ca nu aveai parte de libertatea spusa de tine, cand te-ai inrolat in armata tb sa stii ce implica aceasta nu te-a dus nimeni cu arcanul.Asa ca gura mai mica ca si asa ati taiat frunza la caini toata viata pe salarii mari si pensii la fel de mari
        • -1 (3 voturi)    
          Afganistan (Marţi, 20 aprilie 2010, 15:07)

          Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui eu

          In Afganistan tot tu te duci ca vad ca esti breaz. Iti iei concediu de la firma si dai o fuga?

          Lucrez in privat si probabil platesc taxe de cateva ori mai mult decat tine dar sunt in stare sa gandesc corect. Sa dam cezarului cei al cezarului, cum e peste tot in lumea asta.
      • +3 (3 voturi)    
        calcule, nu emotii (Marţi, 20 aprilie 2010, 15:25)

        naiv [anonim] i-a raspuns lui sulea spataru

        cel ce se pensioneaza la 65 de ani, mai traieste 15-18 ani deci suma platita de fondul de pensii este una. Cel ce se pensioneaza la 45 de ani (caz concret, des, la militari), vor incasa dela fondul de pensii 35-38 de ani si suma este total diferita. Intrebarea RECE si CINICA este cine pune banii necesari in fondul de pensii (sunt 4,5 mil contributori la 5,5 mil. pensionari)???. Nu am inclus in calcule ajutorul/pensia sociala.
        • -1 (1 vot)    
          dar si statistici nu numai calcule (Marţi, 20 aprilie 2010, 17:19)

          teo [anonim] i-a raspuns lui naiv

          de curiozitate uitate pe statistici speranta de viata la militari,politisti etc e mai mica cu aproape 5 ani decat restul, acum ai raspunsul
      • +2 (2 voturi)    
        Frate, opreste-te, ca ma ineaca plansu' (Marţi, 20 aprilie 2010, 17:01)

        ion [anonim] i-a raspuns lui sulea spataru

        Ia mai pleaca mai de aici cu tot ce a suferit saracu mos Teaca pe timp de pace. A si primit destul: o slujba sigura, o leafa buna, o pensionare anticipata la varsta cand altii trag din greu si, mai abitir, o pensie "speciala", hoteluri si restaurante "speciale" la munte si la mare, etc etc etc

        Deja ma ineaca plansul cand ma gandesc la bietul militar.

        Serios vorbind, poate ar fi timpul sa se mai renunte la atatea chestii "speciale". Sunt de acord sa aiba venituri relativ mari si chiar sa se pensioneze ceva mai devreme. Dar deja s-a ajuns la aberatii. Si asta pe bani publici
    • -1 (7 voturi)    
      e corect (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:38)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      pentru ca nu l-a obligat nimeni pe tactu sa se faca inginer si sa nu intre in armata.
      • +3 (5 voturi)    
        ba la obligat (Marţi, 20 aprilie 2010, 15:15)

        minte ingusta, raspuns pe masura [anonim] i-a raspuns lui mihai

        atat ai invatzat, atat poti sa raspunzi si sa judeci

        ba l-a obligat bah, l-a obligat societatea, pentru ca nu se puteau face toti militari, cineva mai trebuia sa se faca si inginer !!
      • +2 (2 voturi)    
        Corect e "fara pensii speciale" (Marţi, 20 aprilie 2010, 17:05)

        ion [anonim] i-a raspuns lui mihai

        O scuza ieftina pentru a justifica atatea drepturi speciale.

        Mai militarilor, intelegi odata ca bugetul public nu mai suporta atatea drepturi si pensii "speciale"! Adica inginerul ala "prost" de mai sus, ca pe spinarea aluia se platesc taxele si se construieste bugetul. Vreti sa il jupuiti de viu pe inginerul ala, sa ii luati 10 piei de pe el, doar ca sa aveti voi pensii speciale. Huo, nesatuilor!
    • 0 (0 voturi)    
      intelegere (Miercuri, 21 aprilie 2010, 20:42)

      ioan [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      Penru a va documenta de ce anume militarii au un regim diferit studiati va rog L 80-1995 in special capitolul inerdictii si restrictionari de drepturi.
      Egalitatea de sanse insamna ca si militarii sa aiba aceleasi drepturi ca si tatal dv. pe care il respectam pentru munca domniei sale. In ceea ce priveste problemele dv. de familie, va invit sa mrgeti intr-o vila de 3 lei si o sa constatati ca nu merita mai mult.
      Dupa aceea nu ati trait viata unui militar si intelegeti lucrurile in felul dv. daca consierati ca viata militara este atata de roz va puteti inrola. Domnul Boc se pricepe sa manipuleze opiniile. Adevarata radacina a raului si crizei in sistemul de pensii este clasa politica, neperformanta.
  • +3 (5 voturi)    
    E corect sau nu? (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:04)

    noki [anonim]

    Articolul povesteste ce spune unul,ce spune altul.
    Dar ca formator de opinie, jurnalistul trebuie sa cunoasca legea (sa o citeasca si inteleaga), dupa care sa exprime o opinie.
    Eu de ex, cred ca contributivitatea este un argument corect, care asigura o pensie proportionala cu salariul pe care il incasezi dealungul intregii cariere.
    Daca ti se plateste mai mult, se plateste de la altii.

    Am vazut la Realitatea tv, care critica prin reportaje ample pensiile privilegiate, un prezentator care sustinea ca sunt drepturi castigate!
    Cetatenii nu mai pricep nimic, cu astfel de jurnalism.
    E evident ca cei din media, nu citesc legile, ci repeta papagalicese, parerea unuia si altuia.
  • +2 (2 voturi)    
    Nu e bani! (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:09)

    .escu [anonim]

    Problema economica e simpla: din moment ce se opreste 31 la suta din salariul brut pe CAS, punctul de pensie nu poate fi mai mare de 31 la suta din salariul mediu brut pe tara (nr de pensionari= nr de salariati. Daca ar fi de 4 ori mai multi salariati decat pensionari (ca in Germania, punctul de pensie ar fi putut fi si de 90 la suta. Din pacate, in Ro somajul e de 50 la suta (din 10 milioane persoane active salariati sunt doar 4,5 milioane) deci nu sunt bani decat daca se cersesc in continuare de la FMI si UE, insa dati inapoi cu dobanzi grase.
  • +2 (2 voturi)    
    Daca tot se reformeaza (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:12)

    valexandru [anonim]

    de ce sa nu fie lasati fiecare in 'gruparea' care s-a autoselectat pana acum sa-si plateasc pensiile in functie de ce colecteaza :
    militarii cu militarii
    judecatorii cu cine se aduna (privatizata dupa dorinta lui Patriciu)
    functionarii publici
    altii

    si sa se spele pe cap cu sursa de finantare.
  • 0 (2 voturi)    
    despre pensiile fostilor securisti (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:15)

    trd [anonim]

    nu vorbeste nimeni?
  • +2 (4 voturi)    
    sublim.. romanesc.. (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:20)

    pehash [utilizator]

    legea responsabilitatii fiscale ar trebui completata cu niste sanctiuni serioase, gen confiscarea averii pentru plata cadourilor electorale plus munca in folosul comunitatii si aplicarea retroactiva! sa-i vedem pe tariceanu si vosganian maturand la propriu calea victoriei imbracati portocaliu, nu in limuzine...
  • +4 (4 voturi)    
    Hotul si prostul (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:24)

    Cris [anonim]

    Timp de 20 de ani s-a intalnit hotul cu prostul. Este corect ca trebuie inceput de undeva; din nefericire noi romanii nu avem "talent" pentru a crea sisteme flexibile, adaptabile sau reconfigurabile la noi conditii. Noi stim sa radem tot si sa ne prefacem ca reconstruim sau mai rau - daca nu stim cum sa facem sa fie bine carpim sau adaugam avantaje celor care ne sprijina la un moment dat. Chiar trebuie reformat statul iar aceasta lege face acest lucru (poate nu e perfecta, dar...). Si eu cred ca nu e normal daca ai un salariu mare si functie de el primesti o pensie mare sa mai primesti si una speciala. De ce? ca doar de aceea ai salariu mare ca lucrezi in anumite conditii diferite de cele ale majoritatii, ca doar cand esti pensionar nu mai muncesti in acele conditii, ba chiar deloc la stat.
    Eu sunt inginer la privat si eu si colegii mei avem raspundere mare in ceea ce facem (de noi depind vieti omenesti) si nu avem nici sporuri speciale si nici pensii speciale, iar din contributia noastra platim si armata si medicii (care iau spaga) si profesorii care nu-si fac treaba (si ei iau spaga mai ales prin universitati). Ca tot veni vorba , astept emisiuni cu profesori si medici spagari, nu inteleg de ce jurnalistii nu se ating de acestia decat accidental!?
  • +1 (1 vot)    
    pensii (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:44)

    elis [anonim]

    cu aceasta lege se face dreptate.E cel mai normal sa primesti cu cat contribui la sistem.Cine are pretentii de a fi "special" are si pretentia de a fi mai cu mot decat ceilalti.Ai contribuit cu mult primesti pensie mai mare.Nu stiu de ce ar trebui sa i sperie pe unii, decat ca nu au contribuit dar vor dela cei care au contribuit si nu este corect.
    • +2 (2 voturi)    
      pentru ca nu sunt guvernati de logica (Marţi, 20 aprilie 2010, 15:20)

      pt. ca atat ii duce capu' si cred cu convingere [anonim] i-a raspuns lui elis

      nu intelegi ca nu au fost niciodata invatati sa judece si sa aplice logica ?!

      exact asa i-a educat sistemul ...ca sunt mai cu mot decat ceilaltai ..si acum continua cu lozinca asta; cel mai tragic este ca ei chiar cred asta, nu e numai un gest de perfiditate dominat de interes, oamenii astia o sustin cu ferma convingere
  • 0 (2 voturi)    
    Simplu (?!): (Marţi, 20 aprilie 2010, 15:02)

    old_guy [anonim]

    Daca se va intampla ceea ce zic oficialii ca nu se va intampla, fara nici o explicatie sau scuze sa-si dea demisiile. Iar daca NU se va intampla ceea ce promit tot ei, sa procedeze la fel.
    Ce zici dl, BOC, faci pariu ca nu-ti asumi acest risc???
  • +1 (1 vot)    
    varsta de pensionare (Marţi, 20 aprilie 2010, 15:23)

    geo [anonim]

    In Finlanda varsta de pensionare la barbati este de 68 ani. De ce oare?
    • -1 (1 vot)    
      media de viata (Marţi, 20 aprilie 2010, 16:47)

      val [anonim] i-a raspuns lui geo

      Si care este media de viata in Finlanda ?????? Cea reala fata de cea din Romania unde datele statistice in domeniu sunt grosolan "aranjate".
  • 0 (2 voturi)    
    ratiune (Marţi, 20 aprilie 2010, 15:38)

    unu [anonim]

    Boc spune clar,sistemul de pensii nu poate fi sustinut, pentru ca nu se respecta principiile de baza,si este fraudat.Eu ma mir ca nu se sesizeaza institutiile statului, la tunurile date sistemului de pensii si sa ia masuri de stopare si de recuperare a banilor.Statul nostru este spectator, la marile hotii ,sistemele piramidale tip Caritas,FNI,falimentarea BANCOREX si alte banci,devalizarea industriei, a agriculturii,instrainarea bogatiilor naturale ale Romaniei.Ma mira lipsa de reactie a elitelor romanesti,academia,institutele economice.Te simti abandonatsi la cheremul mafiotilor.
  • -1 (1 vot)    
    Sofismele lui Boc. Ceausescu se intoarce ?! (Marţi, 20 aprilie 2010, 16:55)

    George [anonim]

    Se pare ca Presedintele Traian Basescu a formulat, in maniera-i inconfundabila, un diagnostic pe cat de corect, pe atat de necrutator: bolsevizarea PDL (implicit a Guvernului Boc). Si Ceausescu a incercat, intr-un ultim gest populist disperat, cu cateva luni inaintea sfarsitului funest, sa ia drepturile militarilor (inclusiv vestitul ordin 50 al lui Bodnaras), folosind exact acelasi tip de "argumentatie" (in fapt, un sofism). Ce a urmat, se cunoaste. Armata a fost extrem de demoralizata (pentru militari, moralul nu este deloc o chestie teoretica, luata din carti !), iar la prima criza, resentimentele politice au erupt precum un vulcan. Pune-i militarului oricat in spate, arunca-l in foc, in ger, in ploaie, in cutremure, in inundatii, in tot felul de crize si nenorociri, inclusiv in razboaie sau scoate untul din el la instructie, pe timp de pace ( razboiul si instructia pentru el sunt aproape tot un drac, diferenta o face doar cantitatea de sange sau de sudoare !), limiteaza-i drastic drepturile si sporeste-i obligatiile, apasa-l cu legi martiale si pedepse aspre si el nu va cracni, pentru ca stie ca aceasta-i, pe drept, misiunea lui sacrificiala in situatii de urgenta si de necesitate, in care s-a investit resurse financiare, materiale, de incredere si, nu in ultimul rand, de speranta, ca este modul legitim prin care poate si trebuie sa-si achite datoria fata de societate... Dar nu te atinge de drepturile lui, masurate prin grade, solde si pensii militare, prin prestigiul social de care ar trebui sa se bucure... (sistemul de motivare actioneaza, daca vreti, in aceasta speta, precum un "cleste" psihologic, prin care militarii sunt tinuti sa suporte obligatii si privatiuni extreme, in virtutea unor drepturi care-i diferentiaza - la fel ca si obligatiile - de restul societatii, si din care nu pot scapa fara riscul dezonoarei, adica al neindeplinirii menirii lor sociale...). Contributivitatea nu acopera riscurile militare, acestea din urma neputand fi normate.
    • 0 (2 voturi)    
      Par a fi mai degraba privilegii decat drepturi.. (Marţi, 20 aprilie 2010, 17:18)

      ion [anonim] i-a raspuns lui George

      "Contributivitatea nu acopera riscurile militare, acestea din urma neputand fi normate."

      Nu zau, atunci poate ar trebui sa primiti cate 1 milion de euro anual, pentru riscurile uriase pe care vi le-ati asumat. Ca e imposibil sa masuram cumva curajul si eroismul armatei romane din ultimii 40 de ani

      Nu vreti sa intelegeti ca bugetul de stat e complet secatuit? 80% din buget se da pe pensii, salarii si ajutoare sociale!!!! Nu se mai pot platii pensii speciale!

      In plus aroganta dumneavoastra este maxima: armata face si drege, a facut si a dres.

      Dar doctorii ce au facut si ce fac? De ce trebuie ca ei sa fie platiti de mizerie? De ce au pensii de mizerie? Ati auzit de profesorul Pesamosca de exemplu?

      Uite aici:
      http://isabellelorelai.wordpress.com/2009/07/19/a-uita-uitare-profesor-doctor-alexandru-pesamosca/

      Zeci de mii de operatii pentru copii cu malformatii! Traieste sarac intr-o camera de spital. El de ce nu are dreptul la o pensie "speciala"? Pentru ca nu a fost militar?

      Va credeti buricul pamantului. Asa ati fost invatati. Sa crape toata tara, dar noi sa ne luam pensiile "speciale"
    • -1 (1 vot)    
      Perfect adevarat (Marţi, 20 aprilie 2010, 18:31)

      John Doe99 [anonim] i-a raspuns lui George

      Asta iarna plangeau ca nu mai sunt unitati de tancuri sa-i scoata din zapada.
      Este scump sa sustii o armata profesionista. De ce am depus atata efort sa intram in NATO? O solutie ar fi sa ne retragem din NATO, sa desfiintam armata(ca sa scapam de nesimtitii de militari) si sa devenim neutri. Dar oare suntem Elvetia?
      In toate tarile civilizate exista sistemul de pensii militar iar minimul de activitate este de 20 de ani.
      Citesti comentariile si iti vine sa razi. Armata Romaniei este una din cele mai profesioniste institutii bugetare din Romania. Cadrele militare nu mai sunt cele de acum 20 de ani. Lucreaza in comandamente NATO, participa la exercitii internationale, etc, asa ca sa lasam la o parte bascalia cu prostia militara. Singura problema e slugarnicia sefilor fata de politic. Ei nu protesteaza niciodata.
      Demnitatea unei tari tine si de demnitatea armatei sale nationale.
      Oricum in Romania criza morala este mult mai profunda decat criza economica.
      Pentru cei ce vor sa citeasca studiul senatului francez referitor la pensiile militare scriu urmatorul link. In studiu sunt prezentate argumentele in favoarea acordarii pensiei speciale militarilor
      http://www.senat.fr/rap/r07-236/r07-236.html
    • +2 (2 voturi)    
      ma lesi? (Miercuri, 21 aprilie 2010, 9:14)

      levi [anonim] i-a raspuns lui George

      ati participat la un singur conflict cel din timpul revolutiei si ati esuat lamentabil,(vorbesc de ofiteri si subofiteri)soldati erau neiinstruiti,voi lasi si incompetenti,au murit soldati din cauza prostiilor voastra!si sa nu spui ca nu a fost asa ca am fost acolo!spagari ordinari sunteti cu toti!
  • 0 (0 voturi)    
    pensie (Marţi, 20 aprilie 2010, 16:57)

    abc [anonim]

    Cititi aceste text. E destul de interesant.

    http://atlasulinimii.ablog.ro/2010-03-02/pensia-lui-gigel.html
  • -1 (1 vot)    
    haos (Marţi, 20 aprilie 2010, 18:38)

    Nicole [anonim]

    Toate guvernele de pana acum n-au facut altceva decat sa distruga tot ceea ce am avut bun in tarisoara noastra, de la industrie, agricultura pana la educatie,sanatate, sport, punerea pe drumuri a milioane de romani la munca prin lume etc. Mai mult, romanul a invatat ca are o multime de drepturi si mai ales cel de a se pricepe la toate, sa opineze "cu expertiza", si mai putin sa aiba acel bun simt care pe de o parte sa nu se lase manipulat iar pe de alta parte sa nu jigneasca in stanga si in dreapta fara acoperire.
    Sunt pentru a se pune ordine in aceasta tara a NIMANUI.
    Sunt o multime de lucruri de facut precum eliminarea furaciunilor si recuperarea miliardelor de euro de la cei care au facut legi si apoi averi din banii de la stat, recuperarea fiscala de la rau-platnici, crearea de locuri de munca, intocmirea de noi legi care sa se verifice in practica a cel putin 10-15 ani, ocuparea locurilor de munca numai pe baza de concurs REAL si competenta,curatenie in randul pensionarilor frauduloase etc.etc.
    Iata un exemplu simplu de manipulare: se spune ca diferenta dintre pensia minima si cea maxima este de ...: care pensie minima ? acela este un ajutor social ! pensia maxima poate ca sunt 2 sau trei: dar suna bine ! Pensie este cea obtinuta in urma pensionarii!!). Dar sunt multe neadevaruri care se spun si raman asa in aer ....!!
    O lege a pensiilor cu sustenabilitate trebuie sa avem. Nu cred ca se va naste curand, din pacate !
    Oricum, daca pensiile prea mari (si nu nesimtite ca in mahalaua noastra) ar fi fost impozitate gradual, pana acum guvernul avea deja rezolvata problema.
    Dar ne plac manipularea, balciul, haosul politic.
    Doamne, unde s-a ajuns?!
  • +1 (1 vot)    
    Felicitari domnule Palangean ! (Marţi, 20 aprilie 2010, 22:13)

    Cristina [anonim]

    Lucrurile sunt asa de simple, dar e galagie mare.
    Nu cred ce zicea doamna Campeanu ca suportam consecintele disponibilizarilor din anii 90.
    Intuitia imi spune ca s-au facut artificii in ultimii 10 ani, gen pensionare pe caz de boala. Ar trebui discutat mai serios, macar la Money Channel. Eu n-as mai invita populisti. Ma exaspereaza argumentele "opozitiei". Nu se poate intelege despre ce e vorba in legea asta daca se discuta aceleasi vesnice aiureli.
    Ar trebui discutat cat de important este un deficit sustenabil pentru viitorul Romaniei, si cum influenteaza dezvoltarea Romaniei inclusiv viitoarele pensii. Trebuie sa le prezinti oamenilor viziunea ta, nu lista cu sacrificii.
  • 0 (2 voturi)    
    pilonul II=Furt (Miercuri, 21 aprilie 2010, 7:51)

    pepsi [anonim]

    prin pilonul II s-a devalizat fondul public de pensii. Cand contributia angajatului va fi de 6% aceasta va reprezenta 20% din totalul contributiei(angajat+angajator) , Exista pilonul III unde cine vroia putea sa se asigure, dar a fost obligatoriu sa se dea o halca bancilor,fondurilor private. Seitan nu e deloc strain de aceasta manarie.
  • -2 (2 voturi)    
    Latrai vs militari (Miercuri, 21 aprilie 2010, 10:00)

    Alexandru [anonim]

    Cand vedem ca unii latra la tv sau in presa (politicieni, jurnalisti sau chiar neica nimeni !) pe tema pensiilor militare, nu cred ca ar trebui sa ne enervam sau sa ne uitam in gura lor, pentru ca mi se pare neserios sa-i luam in seama pe cei care debiteaza enormitati pentru a le creste cotele de audienta si/sau veniturile. Astfel de indivizi habar nu au pe ce lume traiesc si care este pretul libertatii din care se infrupta la greu (inclusiv pentru a profera invective !). Oricine ce-ar spune, militarii au constiinta propriei valori si a ceea ce societatea asteapta de la ei (ca masa critica pentru orice schimbare sau statu-quo democratice), stiind cel mai bine (si simtind-o pe propria piele) ce inseamna, in practica, ideea axiomatica potrivit careia securitatea este prima conditie a libertatii. Adevarul este ca, prin noua lege a pensiilor, asumarea de riscuri si responsabilitati nu numai ca este descurajata, dar chiar este sanctionata si pedepsita (pentru a nu se intampla acest lucru, contributivitatea ar trebui sa se aplice unor salarii astronomice, ceea ce arata limitele acestui principiu, care este inoperant in astfel de cazuri). In al doilea rand, se "argumenteaza" ca nu vor scadea decat pensiile la "7000 de militari". Pai "cei 7000" care vor fi astfel pedepsiti sunt exact elita militara a tarii.
  • 0 (0 voturi)    
    pensii armata etc (Miercuri, 28 aprilie 2010, 18:25)

    ion ranitul [anonim]

    Ce armata ! Niste oameni acolo si ei ,
    Ce au tras in popor pentr-o suta de lei !
  • 0 (0 voturi)    
    INTOXICA-FURA ET IMPERA- (Duminică, 9 mai 2010, 12:17)

    LUCIA [anonim]

    INTOXICA-FURA ET IMPERA-Acesta e sloganul PENSIONARII NU \\\"CASTIGA\\\"! Ei primesc de la statul roman ce au cotizat timp de 40-45 de ani,adica ce este al lor!!!Castiga doar pensionarii cu PENSII SPECIALE !(nesimtite!?!?) Doar lor statul le da mai mult decat au cotizat! Ar trebui finalizate mai repede dosarele de coruptie, apoi impozitata BOGATIA AFISATA ,PENSIILE SI SALARIILE NESIMTITE care trec de 2000-3000 ron lunar,neacordarea celor 500 milioane de euro pentru site-ul e-romania. neacordarea celor 100 milioane de euro republicii moldova. desfiintate salariile nemeritate ale parlamentarilor, (eventual sa li se acorde o indemnizatie de 1 ron pentru dormit in parlament)iar cei care nu au nici o initiativa intr-un mandat sa restituie toate salariile incasate imoral, indecent si nemuncit. Cat din sumele incasate din privatizare au fost alocate fondului de pensii ,cunoscand ca tot ce s-a vandut a fost realizat de acestia din contributia lunara de peste 40-45 de ani la fondul de pensii ,unde sunt banii din privatizari ,cine i-a mancat ,cum se justifica anularea unui drept acordat prin lege si castigat dupa 40-45 de ani de munca? MAI EXISTA\" DREPTURILE OMULUI\" in ROMANIA ?La 10 decembrie 1948, Adunarea Generala a O.N.U. a adoptat si proclamat Declaratia universala a drepturilor omului \"Drepturile omului sa fie ocrotite de autoritatea legii pentru ca omul sa nu fie silit sa recurga, ca solutie extrema, la revolta împotriva tiraniei si asupririi\" Fiecare om are dreptul la ocrotirea intereselor morale si materiale pe care le-a dobandit in mod legal . -Orice om care munceste are dreptul la o retribuire echitabila si satisfacatoare care sa-i asigure atât lui, cât si familiei sale, o existenta conforma cu demnitatea umana si completata, la nevoie, prin alte mijloace de protectie sociala -Orice om are dreptul la un nivel de trai care sa-i asigure sanatatea si bunastarea lui si a familiei sale, cuprinzând hrana, îmbracamintea, locuinta, îngrijirea medicala, precum si servic


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi