Germania ar putea folosi dreptul de veto impotriva planului de sprijin financiar destinat Greciei

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 26 aprilie 2010, 8:52 Economie | Finanţe & Bănci

Germania este pregatita sa isi exercite dreptul de veto si  declara ca nu este „gata sa acorde un cec in alb” Greciei, a declarat duminica seara ministrul german de externe, Guido Westerwelle, pentru televiziunea publica germana. „Nu suntem gata sa acordam un cec in alb”, a raspuns ministrul liberal la o intrebare a ZDF privind ajutorul financiar promis Greciei de europeni si de FMI. „Nu este deloc convenit ca Grecia sa primeasca efectiv ajutor de la Europa. Noi nu dam cecuri in alb”, a repetat seful diplomatiei germane.

„Nu poate exista un ajutor decat daca nu exista un alt mijloc de stabilizare a monedei noastre comune”, a adaugat el. Germania poate spune „nu” cererii de ajutor a Greciei daca Atena nu implementeaza in urmatorii ani o „politica stricta de austeritate”, a declarat la randul sau Wolfgang Schauble, ministrul german de finante, pentru jurnalul duminical Bild am Sonntag.

In ultimele zile numarul pozitiilor care solicita iesirea Greciei din zona Euro s-a inmultit, mai ales ca fara presiunile organismelor financiare internationale autoritatile elene par sa nu fie capabile de reformele dure de care economia are nevoie. Cei mai radicali in ceea ce priveste excluderea Greciei din Euroland sunt, fireste, germanii.


Citeste mai multe despre   










3322 vizualizari

  • +22 (22 voturi)    
    la fel de bine (Luni, 26 aprilie 2010, 9:06)

    dan [anonim]

    Romania are nevoie de presiunea UE pentru a face ordine in sistemul bugetar cu salariile ,pensiile,categoriei de persoana cu statut special.Restructurare personalului bugetar din administratie trebuie facuta dupa modelul european,pentru ca nu se mai poate asa.Avem o sansa, ca putem vedea la greci unde s-a ajuns cu minciuna si cu amanarea masurelor dure de restructurare.Toata societatea trebuie sa se mobilizeze ca sa trecem cu bine peste momentul acesta de incercare.
    • +6 (8 voturi)    
      Diferente Romania-Grecia (Luni, 26 aprilie 2010, 12:04)

      Gretzia e patzachina [anonim] i-a raspuns lui dan

      Romania nu a avut si nu are fata de UE sau restul lumii aroganta imbecila a Greciei, romanii au implementat masuri legislative si reforme financiar-bancare foarte avansate, grecii abia discuta daca sa puna problema asa, cu mofturi si orgolii prostesti, sunt retardati in ce priveste structura administratiei centrale si modul in care statul relationeaza cu banca centrala. Nu exista un Isarescu la greci!

      Romania nu a avut si nu are sindicate extremiste, ideologizate si anti-capitaliste, la noi liderii sindicali sunt apropiati de partide, primesc functii, uneori sindicatele au locuri de deputat asigurate, adica exista dialog si compromis. In Grecia exista un sindicalism violent, anarhist, comunist si trotzkist, oameni care pun bombe, exista atentate si atacuri armate pe motive "anti-capitaliste". Asta influenteaza deciziile unor politicieni si intarzie reformele necesare.

      Romania e condusa in ultimul deceniu de partide ce au aplicat masuri liberale dure (inclusiv PSD, in realitate un partid social-liberal), masuri pe care in Grecia nici macar conservatorii nu au indraznit sa le promoveze. Romania va fi condusa in urmatorii ani de un guvern de dreapta, maxim de o alianta dreapta-centru/stanga. Grecia e condusa acum de un guvern socialist, incompetent si paralizat de teama ca reformele necesare vor indeparta electoratul de asistati sociali. Si acest guvern abia a venit la putere !

      Romania a acceptat intotdeauna monitorizarea UE sau FMI, in timp ce Grecia are pretentia sa fie in zona euro, dar nu accepta sa dea socoteala de tampeniile si fraudele facute! Atitudine care incepe sa exaspereze multi membri euro.

      In clar, Romania e mult mai avansata decat Grecia in reforme, mult mai dispusa la compromis cu UE si FMI, liderii romani sunt toti pro-capitalisti, BNR e net mai eficace decat banca centrala a Greciei si perspectivele de crestere PIB si reducere deficit sunt mai bune in Romania.

      Macroeconomic, in cativa ani vom depasi Grecia!
      • +1 (1 vot)    
        poate chiar mai repede (Luni, 26 aprilie 2010, 14:02)

        poate chiar mai repede [anonim] i-a raspuns lui Gretzia e patzachina

        si nu numai pe Grecia
        +1
      • 0 (0 voturi)    
        asa e (Marţi, 27 aprilie 2010, 0:51)

        protoss [anonim] i-a raspuns lui Gretzia e patzachina

        dar totusi suntem mult sub grecia
      • 0 (0 voturi)    
        ok (Marţi, 27 aprilie 2010, 3:07)

        sacaradan [utilizator] i-a raspuns lui Gretzia e patzachina

        ce bine ar fii sa ai dreptate.sper sa ne ridicam si noi .ma bucur ca sunt si oameni optimisti in scumpa tara romaneasca.bravo
  • +16 (18 voturi)    
    corect (Luni, 26 aprilie 2010, 9:17)

    jorj [anonim]

    Mise pare absolut corect ce zic nemtzii, daca nu te poti controla, esti trimis la un sanatoriu, daca nici asta nu vrei, nu iti ramane decit sa zaci prin santuri...
  • -9 (19 voturi)    
    10 negri mitirei (Luni, 26 aprilie 2010, 9:29)

    calugaru' vaxile [anonim]

    uniunea asta ioropeana e un proiect de vreme bun. toti au fost frati cind a fost de baut si de jucat. cind a venit frigu', zapada si vijelia ... eh ...

    ma amuza comentariile de mai sus. cine a facut oare bani din camatariile cu grecii? nemtii nu, desigur ... clar!! hahaha. yeah, right. extraterestrii aia rai de care cica hawking sa ne ferim au venit sh-au fript grecia. ca nu se face reforma? pai familia papandreu conduce grecia in stilu' ala caldutz de fro treij' de ani. a zis cineva ceva? nu-mi amintesc.

    ce va urma? pai ca-n bancu' ala cu ursu'. nu trebuie sa alergi mai reede ca ursu', doar mai repede decit celalalt. acum e rindul greciei. or s-o taie din euro. pe urma cine vine la rind? si unde se opreste ruletka ruseasca?

    btw, amuzantilor de mai sus ... fr, de si uk au depasit limitele de deficit de 3% din pib ani in sir. ce-au patit ele? ce le-a facut coana europa? ah, da' ei au voie, ca asa e-n uniunile astea. unele animale sunt mai egale ca alte animale.

    uniunea europeana e un proiect numa' bun pentru vreme calduroasa de vara, cind lumea are de toate si berea e la rece. cind vine iarna si ciubota e sparta, uniunea scirtiie ca un bloc cu buina rosie.
    • +10 (12 voturi)    
      Exemple? (Luni, 26 aprilie 2010, 9:02)

      G [anonim] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

      Ai exemple concrete de camatarie ale nemtilor cu grecii?

      Din ajutorul pt Grecia, nemtii ar trebui sa plateasca circa 8-9 miliarde. Si ghici cine, oamenii de rand din taxe si impozite.

      Daca esti asa smecher, atunci poti incepe sa platesti tu ajutorul pt Grecia, ok?
      • +11 (13 voturi)    
        Calculul exact (Luni, 26 aprilie 2010, 9:25)

        Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui G

        da: fiecare cetatean german trebuie sa contribuie cu 100 Euro. Eu unul n-as da nici 10 centi.
        • -5 (7 voturi)    
          stai relxat ca nu au (Luni, 26 aprilie 2010, 11:40)

          visio [anonim] i-a raspuns lui Lucian_Mares

          nevoie grecii de 10 centi ai tai; fa o comparatie intre romania si grecia, traditie - mentalitate-turism-infrastructura, si apoi mai vb; daca Andreea Marin Banica a ajuns sa inventeze nu stiu ce aberatie mediacala nu ma mai mir de nimic din tara asta; pe vremea lui ceausescu am avut si noi o gheata de aur: stii cum a fost obtinuta? directiva de la partid: lasati-l pe dudu georgescu sa dea goluri carca, iesiti din poarta; si te miri ca suntem defavorizati in meciurile internationale? amice, sunt roman pur sange, dar mi-e scarba de cata prostie e in tara asta si nu fac referire la politicieni...
          • +5 (7 voturi)    
            Ba au nevoie, (Luni, 26 aprilie 2010, 10:59)

            Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui visio

            eu sunt unul care platesc impozit (34%) in Germania si am votat liberalii pentru planul lor de relaxare fiscala. Daca Germania va accepta sa ajute Grecia, adio relaxare fiscala. Imigrez in Dubai, ca aia nu au taxe.
            • -2 (6 voturi)    
              ai dreptate (Luni, 26 aprilie 2010, 12:39)

              visio [anonim] i-a raspuns lui Lucian_Mares

              imi cer scuze dar nu am stiut ca esti platitor de impozite la nemti; oricum, cu ce ai gresit de ai ales germania? dincolo de cultura, la nemti nu vad decat rasism inclusiv cu fratii lor nemti din est...oricum, grecii au venituri din turism mai mari decat romanii desi sunt jumate decat noi si de tara nu mai vb; deci nu tre sa iti faci griji sa nu iti vezi banii inapoi, intr-o forma sau alta; adica natura sau verzisori dobanda tot de pune deci nu pierzi; daca UE ar fi dat 30mld romaniei sigur ia-i fi vazut in conturile lui mitrea, berceanu, orban, si altii ca ei...macar grecii si-au facut o tara misto....
              • +4 (4 voturi)    
                Nu prea am avut (Luni, 26 aprilie 2010, 12:44)

                Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui visio

                de ales...
                Problema Greciei nu este potentialul economic ci coruptia endemica. Nimeni nu plateste taxe, toti sunt la furat statul, sunt mai rau decat romanii la capitolul asta. Ce garantii ar putea sa ofere?
                • 0 (0 voturi)    
                  coruptia (Luni, 26 aprilie 2010, 13:58)

                  visio [anonim] i-a raspuns lui Lucian_Mares

                  exista in orice stat, de la functionarul de la ghiseu pana la presedintele de stat; banul este jucaria preferata a oamenilor dupa 16-17 ani incolo..poate si mai devreme...oricine are firma in tara asta iti va spune cate mijloace a inventat pt a recupera proprii bani din propria firma si nu din rautate sau lacomie ci pt ca politicienii nostrii isi maresc salariile in fiecare an; cunosc greci care au 2 joburi sau 1 job si o afacere...deci si pe acolo se munceste; vreau sa spun ca in romania, in orice organism de stat, trebuie sa dai spaga fie ca este vb de spitale unde mergi sa mori nu sa te faci bine, la camera de munca, la somaj, si toti au o pofta de munca de ma sperii singur de ce vad (stiu cand plec sa depun actele dar nu stiu cand ma intorc); nu stiu cum este la greci dar pot sa spun cum este la belgieni, finlandezi, italieni si la punctele de trecere transport marfa din marea britanie; oricum, cam tot ce este balcanic cunoaste notiunea de spaga; si englezii stiu care e treaba; banii ii recuperezi intr-o forma sau alta, adica ori scaderi la diverse plati pe care le faci catre neamt ori ca beneficiezi de reduceri la pachete turistice, etc...pe mine ma doare de romania unde 1km de autostrada este 22 mil eur....si se strica intr-o iarna...ma doare ca aici platesc o groaza de impozite din salariul mizerabil si nu se vede nimic..nu ii vait pe greci nici cat negru sub unghie pt ca am vazut ce pot face dintr-un pamant uscat de soare... dar multi purici nu mai fac aici..nu credeam sa spun vreodata ca plec din tara cu atat mai mult sa o fac, dar nici asa nu se mai poate.
            • +2 (2 voturi)    
              corect.. (Luni, 26 aprilie 2010, 14:30)

              marlene [anonim] i-a raspuns lui Lucian_Mares

              cred ca mai degraba nemtii au nevoie de relaxare fiscala . Germania are deja problemele ei, cu asitatii social si taxele exagerate nu le mai trebuie o problema in plus - Grecia. Eu sper sa nu mai platesc prea mult timp taxe la nemti :)
      • -4 (10 voturi)    
        Primul exemplu este asta (Luni, 26 aprilie 2010, 10:24)

        tudor [anonim] i-a raspuns lui G

        DE baga 8-9 miliarde dar nu sunt pe ochi frumosi. Este vorba de o dobanda de 5% (!!!) pentru o tara membru UE si EZ! Asta e camatarie. In loc sa isi recunoasca esecul ca uniune si faptul ca nu poti sa ai o uniune monetara fara conducere unica, mai bine ii f..te cu dobanzi de neam prost. FMI le da grecilor cu dobanda de 3.5%. Si cu asta am spus tot.
        • +6 (6 voturi)    
          Plata (Luni, 26 aprilie 2010, 9:29)

          G [anonim] i-a raspuns lui tudor

          Super dobanda, dar cine plateste ratele inapoi? Grecii probabil ca nu vor reusi.
        • +7 (7 voturi)    
          n-ai spus nimic (Luni, 26 aprilie 2010, 9:56)

          vikingul [utilizator] i-a raspuns lui tudor

          judecat la rece, 5% este o dobanda normala, pe care nici un om sanatos la cap nu le-ar oferi-o. De ce? Pai pentru ca ai o sansa foarte mare sa le dai cu -100% "imprumutul" si in 2 luni sa vina sa mai ceara, daca vrei sa iti mai dea vreodata ceva inapoi!
        • +5 (5 voturi)    
          Nu stiu de ce vorbim numai de dragul (Luni, 26 aprilie 2010, 12:39)

          Victor [anonim] i-a raspuns lui tudor

          vorbitului!
          Eu,in Germania, la banca daca-mi depasesc plafonul,platesc 13 procente,dar daca am prea multi bani la contul curent,primesc numai o strangere de mana calduroasa.
          De ce nu as profita si eu ca cetean al acestei tari,platitor de impozit 48% de o asemenea creditare superba?
          Nu stiu cat de bine cunosti tu piata bancara din Germania,de incepi sa comentezi aceasta tema!
          Probabil esti un Gica contra,care se pricepe la de toate!
      • -3 (5 voturi)    
        ma surprinde nevolnicia (Luni, 26 aprilie 2010, 11:34)

        visio [anonim] i-a raspuns lui G

        unora de pe aici; prietene, nemtii au compensatii in schimbul acestui ajutor financiar; daca ai fi fost in grecia ai fi vazut preturi speciale pentru nemti, nu de acum; dupa al doilea razboi mondial, nemtii au investit la greci si au avut de castigat; inainte sa vorbiti voi astia superintelighenti, mai iesiti din casa scarii unde fumati la narghilea, mai cititi o carte de istorie ceva, mai cautati pe net cev ainformatii independente si apoi iesiti si scrieti in spatiul public...nimic in tara asta nu mai este cum trebuie; logici vorbind, voi credeti ca cine da bani cu imprumut nu primeste nimic in schimb? inseamna ca aveti nevoie de ajutor medical oameni buni...
        • +5 (5 voturi)    
          Obligati sa dea imprumut (Luni, 26 aprilie 2010, 11:05)

          G [anonim] i-a raspuns lui visio

          Da, exista.

          Eu am dat bani cu imprumut, ca intre prieteni, fara nici o dobanda. De mai multe ori, ca nu mi-am invatat lectia, unor oameni diferiti, dar in nevoie, sume crescande. Repet, nici nu s-a pus problema unei dobanzi.

          Crezi ca mi-am primit vreodata banii inapoi la timp?

          Din ultimul imprumut, am primit inapoi pana acum cam 15% din suma, si a trecut cam 1 an de cand imi trebuia inapoit integral.

          Poate ca acum mi-am invatat lectia. Asa ca ma intreb: de ce sa dau bani grosi unor oameni care aproape sigur nu ii pot da inapoi, chiar si fara dobanda? Ce sanse are cineva falit sa dea banii inapoi, cu sau fara dobanda? Mai bine fac donatie omului respectiv, atat cat imi permit, si gata... dar sigur ca suma va fi incomparabil mai mica...

          Nu poti da imprumut cuiva, cu sau fara dobanda, daca nu esti sigur ca sunt sanse bune sa ii primesti inapoi.

          Si mai ales, nu poti fi OBLIGAT SA DAI IMPRUMUT.
          • -2 (2 voturi)    
            imprumutul (Luni, 26 aprilie 2010, 12:51)

            visio [anonim] i-a raspuns lui G

            indiferent cui il acorzi, il recuperezi daca tii neaparat; in cazul unui stat e mai simplu in sensul ca prin diverse masuri coercitive il poti face sa plateasca de 100 de ori mai mult decat ar fi trebuit sa iti dea; exemplu: grecii ar pierde foarte mult fara turism, agricultura lor nu este suficient de dezvoltata incat sa sustina pib-ul; biserica, indiferent cat de bine sta...ma indoiesc ca ii pasa de aspectele astea desi grecii sunt nationalisti; eu raman la parerea ca ce se intampla acum cu grecia este un test care trebuie trecut de ue; nu mai stiu care stat din sua are cam aceleasi probleme..cand te inhami la ceva e bine sa duci la bun sfarsit; si daca grecii trec inapoi la moneda nationala crezi ca vor scapa de imprumut sau...eu unul sunt cel putin rezervat (in sensul pozitiv) cand vorbim despre abilitatea grecilor de ase descurca; cand scoti 35 miliarde numai din turism cred ca nu trebuie sa iti faci probleme prea mari in ceea ce priveste viitorul...parerea mea....sa nu uitam ca nemtii au nivelul de trai ridicat pentru ca exporta masiv, si exporta in europa, deci strigaturile de spaima ale lor sunt mai mult de urechile lumii, in realitate lor le convine...
            • +2 (2 voturi)    
              efect de domino (Luni, 26 aprilie 2010, 13:56)

              vikingul [utilizator] i-a raspuns lui visio

              Eu mi-as face griji mari daca as locui in Grecia. Aia 35 de miliarde din turisme se evapora daca statul intra in incapacitate de plata si ies toti in strada. Si cred ca orice om normal la cap, care si-a planuit deja o vacanta in Grecia vara asta a intrebat deja cum poate sa isi ia banii inapoi daca se intampla ceva mai nasol

              Daca nu vor veni cu un plan hotarat si daca nu incep reforme dure in urmatoarele luni, eu cred ca o sa vedem cum da un stat faliment.
        • +4 (4 voturi)    
          Te contrazic (Luni, 26 aprilie 2010, 12:48)

          Victor [anonim] i-a raspuns lui visio

          In vacanta de paste,am facut concediu in Grecia si nu am fost tratat altfel decat alt turist aflat in tara asta.
          Nu stiu de unde scoti asemenea bazaconii,
          Nu este real ce povestesti tu.
          Probabil te referi la preturile mici oferite de agentiile germane
          Cred ca,confunzi anumite strategii.
          Aici este vorba de talentul comerciantului,
          care incearca sa-si castige intr-o oarecare masura painea de zi cu zi si nu ca a in Romania,unde lacomia agentilori de turism nu au limite.
          • 0 (0 voturi)    
            ce spui tu se afla (Luni, 26 aprilie 2010, 14:14)

            visio [anonim] i-a raspuns lui Victor

            pe linia de vorbire fara a spune nimic concret;
            cunosc agentii romanesti care au organizat de Pasti excursii in grecia la pret rezonabil; vrei cumva sa stea hotelierul la fundul tau sa te intrebe din secunda in secunda ce doresti? turistii cu bani, englezii sau nemtii sau...sunt bineveniti la greci datorita atat numarului mare cat si a potentei lor financiare; chestia asta ti-o spune orice patron de hotel sau orice amarat de barman; intra intr-un grup de germani sa vezi cam la ce banuti cumpara...la greci daca ceri apa la masa, o platesti; daca nu o ceri, o primesti dar nu o platesti; daca patronul e multumit sau ii place de tine iti da desertul gratis...si se da si bon (cel putin acolo unde am fost)
    • +11 (11 voturi)    
      Completare (Luni, 26 aprilie 2010, 9:04)

      G [anonim] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

      Si daca sa zicem ca ar da cele 8-9 miliarde, ce s-ar intampla cu ele?

      Grecia e la fel de corupta ca si Romania, au mancat banii UE si nu au facut nimic.
    • +6 (6 voturi)    
      eh, hai ca esti destept (Luni, 26 aprilie 2010, 9:49)

      vikingul [utilizator] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

      Una ii ca o tara creditoare sa aiba deficitul mai mare decat permis si total altceva e cand tara aia e debitoare continua. Ia uita-te cu cat contribuie si cat isi ia fiecare inapoi si apoi te mai plange ca astia mari isi permit.

      Teoretic banii astia sunt ca si credit, deci nu vor fi platiti din taxe si impozite. Dar, nemtii s-au gandit putin si au vazut ca astia au nevoie de vreo 100 de miliarde doar ca sa nu dea faliment! Deci 30 acolo sunt doar inceputul. Asa ca probabilitatea de default este cam mare, caz in care nemtii vor plati oale sparte de 8-9 miliarde din taxe! Platesc si eu impozit in Germania, asa ca sa ma scutiti cu chestii destea de solidaritate! Pai ce, eu am stat atata timp la stat sa sap gauri in buget?

      Si apoi grecii de ce nu vand ceva din insulele alea, din mandrie? Lasa ca mai au de unde daca le mai arde de greve si chestii deastea!
      • -6 (6 voturi)    
        Asa? (Luni, 26 aprilie 2010, 11:02)

        Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui vikingul

        Si cine ar vrea sa cumpere insule de la Grecia? Nu cumva Germania?? Hai ca esti haios. Da' nu mai bine iese Grecia din EZ si gata? Eu daca as fi Grecia asa as face. Da' numai cand ma pregatesc sa zic o sa sara Germania cu banu'. Stiu ei de ce. Ca daca iese Grecia, se mai pregatesc inca vreo trei patru tari sa iasa. Si atunci ramane Germania cu Franta sa se dea cu Euro intre ele. Atunci nema profit nu?
        • +7 (7 voturi)    
          iar conspiratia furnicii? (Luni, 26 aprilie 2010, 10:24)

          vikingul [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

          Ca si platitor de impozit in Germania, da, mai bine sa iasa Grecia din zona EZ decat sa le finantez eu gaurile! Asta sa fie un semn clar ca nu se poate solidaritate cand unii trag si unii stau.

          Sa isi vanda insulele singuri! Altfel or sa vada ca si un stat poate da faliment si sa vezi atunci cum se mai scot.

          Astia stau pe fundul gropii pe care si-au sapat-o singuri si intind mana, dar nu ca sa ii ajuti sa iasa, ci ca sa le mai dau bani de o sapa.
          • -2 (2 voturi)    
            Se scot simplu (Luni, 26 aprilie 2010, 13:01)

            Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui vikingul

            Dau faliment, ies din zona euro, introduc moneda locala si o devalorizeaza pana ies din rahat. Asta dureaza cativa ani. Dupa aceea, cu MONEDA LOCALA pot avea crestere economica peste media UE. Si atunci... UE - UE.

            Eu sunt adeptul desfiintarii zonei Euro. Nu se poate modeda unica fara conducere unica. Altfel scenariul Greciei se va derula la nesfarsit.
            • +2 (2 voturi)    
              erau demul falimentari fara euro (Luni, 26 aprilie 2010, 15:24)

              vikingul [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

              faptul ca inca mai plutesc la asemenea datorii si bugete in continuare pe minus, fara vreo luminita la capatul tunelului, se datoreaza doar puterii EZ. Iti aduci aminte inflatia de dupa '90 si ceva din Romania? Cam asa ceva se va intampla si la ei daca nu se fac reforme fiscale serioase.

              Pe de alta parte ai putina dreptate. Daca nu ar fi avut in zona, in timpul crizei ar fi fost mult mai usor de atacat o drahma singuratica. Nu ar fi facut fata si ar fi fost falimentara mult mai drevreme, exploatata de baietii astia destepti. Iti aduci aminte de atacurile impotriva leului? Acolo am avut noroc cu un guvernator bun si o economie in crestere clara... Grecii, chiar daca sunt ei mai rasariti pe unele parti, ar fi fost de mult terminati pana acum.
        • +3 (3 voturi)    
          Incerc sa-ti inteleg logica,dar nu pot (Luni, 26 aprilie 2010, 12:58)

          Victor [anonim] i-a raspuns lui Heruvim

          Germania,prin aceasta conduita incearca chiar sa faca posibila iesirea asemenor state din zona Euro.Exista un pact european si de aceea nu se pot impune asemenea "amenzi"drastice.
          Si-n primul rand,unde-i logica ta?
          Deci tu daca esti in impact,dar esti detinator de bogatii,care nu sunt lichide,stai si-ti
          alegi cumparatorii dupa pe asta-l vreau,
          pe asta nu-l vreau?
          Atata timp cat au ceva de vandut si Germania este una din cele interesente,
          atunci care-i logica comentarului tau?
          Gandire si pozitie tipic romaneasca!
    • +10 (12 voturi)    
      Despre deficit... (Luni, 26 aprilie 2010, 10:23)

      Odin [anonim] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

      Deficitu' lu Fr, De, si UK. Si numai...Sunt multe tari care au deficit. Si, apropos de egalitate, lucrurile stau astfel: in principiu, deficitele de peste 3% nu sunt acceptate, dar pot fi acceptate ...dupa caz. Pre intelesul vulgului: pot pretinde ca nu pot plati imprumutul la banca (deficitul) deoarece mi-am luat un utilaj nou care imi va creste productivitatea si la anul voi putea plati mai usor imprumutul (caz acceptat de UE). Cazul Greciei: "Stimati bancheri, nu pot plati anul acesta rata (deficitul) deoarece tocmai mi-am luat un BMW nou ultimu' tip si nu mai am bani si de rate!". Gr ca si Fr, De Uk, etc are deficit (mare, mult peste) 3% problema este ca a luat acesti bani ca sa plateasca pensii si salarii, SPRE DEOSEBINRE de Fr, De, Uk, care platesc lucrari de infrastructura => revigorarea economiei...Si acum, bomboana de pe coliva: iti suna cunoscuta reteta Greciei?
      • -1 (5 voturi)    
        Punct ochit, punct lovit (Luni, 26 aprilie 2010, 10:41)

        ZaiR [utilizator] i-a raspuns lui Odin

        ne am asezat la coada,in 2 ani ne vine randul.
    • +1 (5 voturi)    
      eh (Luni, 26 aprilie 2010, 10:34)

      veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

      nu-i tot fals vaxile, la unirea celor 2 germanii, bani europeni au fost buni, uniunea europeana era buna...
      in acelas timp grecii tre sa se invete minte, in loc sa-si insantoseasca bugetul/cheltuielile ei si le-au masluit...
      • 0 (2 voturi)    
        Banii europeni? (Luni, 26 aprilie 2010, 12:58)

        gina [anonim] i-a raspuns lui veninusrl

        pai unde au fost bani europeni la unirea celor doua germanii? germania de west a impartit ce avea cu germania de est! mai mult nu a fost! deci a fost intre ei!
        • 0 (0 voturi)    
          fals gina (Luni, 26 aprilie 2010, 13:23)

          veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui gina

          inainte sa mai spui prostii, vezi istoria UE! Kohl a negociat ajutorul european cu Mitterrand ( vezi scandalul pe care l-a avut presedintele francez pentru miliardele investite de Total si alte companii fr in Germania de est la cererea lui Mitterrand). Dar in fata populismelor ( de orice origine, nemtesti incluse) e mai usor de inghitit o ideologie gata dumicata decat sa gandesti si sa te informezi singur.
          • 0 (0 voturi)    
            Hmmm... (Luni, 26 aprilie 2010, 15:08)

            Gina [anonim] i-a raspuns lui veninusrl

            Da-mi un link ceva unde pot sa citesc ceea ce spui tu. eu stiu ca westul germaniei a platit ani lungi, poate ca mai si plateste, pentru punerea pe picioare a estului germaniei. Investitiile nu cred ca au de-a face cu un ajutor...sau vad eu iarasi gresit...Iar daca Mitterrand s-a gandit uneori prea mult la afacerile lui, decat la francezi in general, e problema lor in prima linie....
    • -5 (9 voturi)    
      "lucrarea" e simpla (Luni, 26 aprilie 2010, 10:37)

      gickutze [anonim] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

      schema e simpla. grecia (si multe alte tari) au fost lasate in UE ca sa "beneficieze" de regulile UE care sa le distruga economia locala. micii producatori locali nu pot face fata conditiilor impuse de gigantii productiei de masa si rand pe rand falimenteaza si/sau sunt preluati. asta pana cand tara respectiva devine mana de lucru si piata de desfacere. si normal ca atunci cand esti piata de desfacere nivelul de trai nu e acelasi ca al producatorului care si valorifica la preturi bune productia. in caz de razboi, vai de steaua noilor tari membre. murim de foame in 2 luni. nu avem agricultura, nu avem productie, nu avem colectare, nu avem distributie si desfacere. suntem mancati pe paine.
      • +5 (7 voturi)    
        Greierele si furnica? (Luni, 26 aprilie 2010, 9:53)

        vikingul [utilizator] i-a raspuns lui gickutze

        asta suna clar a fabula... bai saracu' greiere ca ce o conspirat furnica impotriva lui...
      • +7 (7 voturi)    
        Lupii si oile (Luni, 26 aprilie 2010, 10:03)

        G [anonim] i-a raspuns lui gickutze

        Fratele meu, tu vorbesti de parca toti nemtii, francezii etc or fi proprietari de Real si Carrefour.

        98% din populatiile tarilor astea o formeaza tot oameni care sunt mana de lucru si piata de desfacere.

        Nemtii produc chestii exportate in Grecia si cumpara produse grecesti sau fac concediul acolo, iar grecii vand spre Germania produsele lor, pt ca desigur, asa cum spui, sunt mana de lucru, nu?

        Diferenta intre tari ca Germania si tari ca Grecia apropo de luarea deciziilor, control, bani etc, tine de cei 2% de la etajele de sus si de la vile si iahturi. Poate or fi mai multi de astia cu parghii de control in Germania. Dar oare Grecia nu are bogati, si daca are, unde isi exercita ei influenta?

        Iar pt astia e absolut egal care e mana de lucru sau piata de desfacere, germana sau greceasca sau altceva.

        Eu cred ca simplifici cam mult lucrurile, cum ca toti nemtii sunt lupi si toti grecii sunt miei.
      • +6 (6 voturi)    
        brava (Luni, 26 aprilie 2010, 10:44)

        veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui gickutze

        gasisi repede scuza pentru starea economica a romaniei, iuropenii e de vina ca noi doara suntem cinstiti si muncitori si avem si cei mai competenti politicieni. cum ai putut avea idei asa profunde nu inteleg?!?!
      • -3 (5 voturi)    
        De aceea... (Luni, 26 aprilie 2010, 10:45)

        Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui gickutze

        De aceea eu nu sunt de acord ca guvernul sa construiasca autostrazi si sa repare caile ferate. Nu inca, cel putin. De ce sa fac viata mai usoara exportatorilor de legum din Germania, Olanda, etc.? Pe banii mei? Sunt de acord cu autostrazi dar sa fie finantate de cine beneficiaza de ele. Eu ma descurc si asa.
        • +7 (7 voturi)    
          dar daca aveam autostrazi (Luni, 26 aprilie 2010, 9:58)

          vikingul [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

          acum o gramada de fabrici de masini nu erau in Ungaria, ci la noi... se amortiza repede doar din taxe platite de respectivii... pacat...
    • 0 (2 voturi)    
      Nemtii castiga de 2 ori mai putin ca acum 15 ani (Luni, 26 aprilie 2010, 14:39)

      trandafir [anonim] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

      ce costa o marca acum 15 ani costa acum un euro. In consecinta, veniturile lor sunt de 2 ori mai mici.
      In cazul Greciei, guvernele au umflat salariile fara nici o baza - si sunt convins ca sunt de cel putin 2 ori mai mari ca cum 15 ani.
      Iar acum nemtii refuza sa mai suporte politica financiara dezastruoasa a guvernului grec si salariile nejustificat de mari ale bugetarilor din Grecia. Ce e asa de greu de inteles??
  • +1 (1 vot)    
    grecia (Luni, 26 aprilie 2010, 11:32)

    final countdown [anonim]

    sa iasa din ue, sa nationalizeze tot, sa faca reforma monetara, sa suporte un mic razboias civil, sa primeasca trupe de mentinerea pacii, sa intre intr-o uniune cu albania si cipru si macedonia. Oricum UE cam expira
  • +3 (3 voturi)    
    foarte corect. (Luni, 26 aprilie 2010, 12:13)

    liviu [anonim]

    foarte corect ce fac nemtii.

    grecii sunt in situatia asta petnru ca guvernantii lor au furat de au rupt... ce vreau eu sa spun este sa luam mare aminte ce se intampla cu grecii pentru ca este extrem de posibil sa patim si noi la fel... paote mai rau.
  • +2 (2 voturi)    
    CORECTA DECIZIA NEMTILOR (Luni, 26 aprilie 2010, 15:27)

    codro [anonim]

    Parca de multe ori as vrea sa fiu neamt

    ne-ar ajuta si pe noi romanii daca am respecta ce zic nemtii
  • 0 (0 voturi)    
    ciudat (Luni, 26 aprilie 2010, 19:28)

    jj [anonim]

    Domnul Popa acum vreo saptamana doua injura analistii care spuneau ca exista sansa ca Grecia sa fie data afara din Eurozone, spunea ca nimeni nu cere sau nu vrea asta si etc.

    Eh, Domnule Popa, ce mai spuneti acum? Ii mai injurati pe acei analisti? A luat ceva timp sa va convingeti de durerosul adevar..

    Si nu numai germanii devin tot mai sceptici in privinta Greciei. Olandezii, austriecii si altii incep sa se trezeasca incet incet. Ba inca se discuta despre formare a doua eurozone, una de sud, cu tari problematice gen Grecia, Spania si Italia, si una de nord, cu economii puternice ca Germania si Olanda.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri