VIDEO Leonard Orban despre acordurile cu FMI si CE: Nu poti trai numai din imprumuturi. Pana la urma iti pui intrebarea: cand mai dau banii aceia inapoi?

de Claudia Pirvoiu, Ioana Morovan     HotNews.ro
Luni, 26 aprilie 2010, 14:51 Economie | Finanţe & Bănci

Fondul Monetar International (FMI) si Comisia Europeana ar putea impune autoritatilor romane masuri suplimentare pentru reducerea deficitului bugetar, a declarat consilierul prezidential Leornard Orban, intr-un interviu acordat HotNews.ro. "Cat te poti imprumuta? Nu poti trai numai din imprumuturi. Pana la urma iti pui intrebarea: cand mai dau banii aceia inapoi? Solutia este limitarea cheltuielior ca sa te poti incadra in deficitul bugetar, sa nu mai faci imprumuturi", a afirmat Orban.

In opinia acestuia, Romania este departe de a indeplini criteriile de aderare la spatiul euro, fapt pentru care "ne-am indepartat de obiectivul 2015". "Problema trebuie pusa din doua puncte de vedere, cel al Comisiei Europene unde regulile se inaspresc si din punct de vedere intern, in ce masura vom fi capabili, intr-un orizont de timp, sa indeplinim aceste criterii. Din punct de vedere intern, parerea mea personala e ca ne-am indepartat de obiectivul 2015", a precizat consilierul prezidential.



O misiune FMI va fi prezenta in Romania intre 27 aprilie si 7 mai, pentru evaluarea trimestriala a programului de finantare. In urma evaluarii FMI, Romania ar putea primi in iunie transa a cincea a acordului stand-by, in valoare de 850 milioane euro, daca vor fi respectate conditiile asumate.


Citeste mai multe despre   










1747 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    Solutii (Luni, 26 aprilie 2010, 15:14)

    Observer [anonim]

    Solutia e sa mai si producem cate ceva, nu numai sa importam totul de la ridichi la calculatoare.
    • +1 (1 vot)    
      Tot solutii (Luni, 26 aprilie 2010, 20:07)

      Marcela B. [anonim] i-a raspuns lui Observer

      Solutia reala e sa gasim o posibilitate reala sa dezgropam banii din imprumuturile precedente si sa ne folosim de ei pentru a scoate tara din hasnaua in care au aruncat-o nemuritorii nostri politicieni, care mergand pe principiul ,,Arde satu trec in altu" au urmat exemplu magnatilor greci si-au carat tot ce-au apucat peste hotare lasand ,,prostimea" , ca deia-i prostime si le-a dat aceasta posibilitate prin vot ,sa tarasca jugul sclaviei datornicilor.
  • +2 (6 voturi)    
    Eu cred ... (Luni, 26 aprilie 2010, 15:39)

    Gigi [anonim]

    ... ca sigur se va rezolva problema daca vom avea Parlament unicameral si maxim 300 de parlamentari....aaa... si era sa uit....din taxa pe patrunjel! This is it!
  • 0 (0 voturi)    
    sa punem sub semnul intrebarii acordul??? (Luni, 26 aprilie 2010, 15:44)

    ioana vrabiescu [anonim]

    In ce masura un jurnalist cat de cat inteligent pune o asemenea intrebare?! Ma rog...
    Ba da, domnule Orban, un stat se poate impumuta foarte, foarte mult. Pe 50-100 de ani, pentru ca el nu vinde numai cetatenii in viata ai tarii, ci si pe copiii si nepotii lor, indatorindu-i. Si da, banii luati cu dobanda de la FMI si Banca Mondiala nu vor fi investiti astfel incat Romania sa ajunga sa produca ceva, sa se dezvolte, ci cheltuiti, din populism, pe orice ii face pe romani sa stea in case sa priveasca in continuare imbecilizarea televizorului.
    Ignoranta romanilor cu privire la necesitatea imprumuturilor de la FMI si Banca Mondiala poate fi incredibila. Inactiunea lor e condamnabila!
    Toate tarile europene (cu cetateni constienti/informati) fug de acesti "negustori" mondiali stiind cat de tare pot suferi pe termen lung legati fiind de aceste datorii. Clasa politica romaneasca insa nu are de dat explicatie nimanui pentru asta. Oricum nu mai face nimeni revolutie, iar de condamnari pentru gafe politice care se rasfrang intr-o corvoada imensa asupra cetatenilor, eu una nu am auzit.
    • 0 (0 voturi)    
      si? (Luni, 26 aprilie 2010, 19:28)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui ioana vrabiescu

      pensiile pentru 4,8 milioane de pensionari, raportati la 4,3 milioane de angajati, de unde le platesti, in timpul unei crize care a injumatatit activitatea economica? E usor sa teoretizezi de pe margine.
      • 0 (0 voturi)    
        si ce? (Luni, 26 aprilie 2010, 20:55)

        si ce? [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

        4,8 milioane pensionari la 4,3 milioane de angajati dintre care 3,00 milioane sunt bugetari/stat
  • +1 (1 vot)    
    degeraba rizi pe taxa pe patrunjel... (Luni, 26 aprilie 2010, 15:57)

    Andrei [anonim]

    Sa stii ca nici eu nu sunt de acord cu actualul sistem de taxe din UE si ca in general suntem taxati pentru venituri deja taxate(adica dubla impozitare). Insa pot sa iti spun cu mina pe inima ca in Europa occidentala unde traiesc de ceva timp, patrunjelul se vine inclusiv la piata cu taxe. Sunt piete organizate exact ca la noi, nu pe baze zilnice in fiecare loc dar e ceva de genu, tot a 3-a simbata suntem aici, apoi miine tot a 2-a duminica suntem in cealalta piata a orasului, apoi tot a 2-a joie suntem mai stiu eu une... Ideea este ca producatorii pot sa expuna si sa vinda zilnic daca vor ca este unde si se cunoaste programul, dar....eu de fiecare data cind cumpar o legatura de ceapa sau patrunjel de la ei primesc bon fiscal. Deci, degeaba de tot zgribulim aiurea, de putut se poate ca nu e greu, intrebarea este daca se vrea. Si astia crede-ma sunt producatori nu sunt comersanti ca la Matache sau in Amzei. Si apoi patrunjelul la piata aici e mai scump decit in supermarchet. De ce? Pai tocmai ca e de la producator, si are si taxele incluse si e proaspat si cu mai putine chimicale si etc. O zi buna....!
    • +1 (1 vot)    
      Ma refeream... (Luni, 26 aprilie 2010, 16:27)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      ...la agricultura de subzistenta. Adica la babutza care vinde doua legaturi de patrunjel si una de ceapa ca nu are pensie. Oricat de "echitabil" ar fi sa plateasca si ea taxe ca toata lumea ... nu cred ca se poate rezolva deficitul bugetar in acest fel. Si mai e o problema...dupa 20 de ani lipsa strategie in agricultura sunt foarte multi cei care fac agricultura de subzistenta. Citeam recent ca 5% din suprafata agricola a tarii e detinuta de straini deja. Din punctul meu de vedere ... la mai mare, ca poate aia stiu sa faca agricultura. Noi nu suntem in stare...
      • 0 (0 voturi)    
        Vorba rabinului: Si tu ai dreptate.... (Luni, 26 aprilie 2010, 15:49)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        Dar trebuie inceput cindva si de undeva. Si niciodata nu o sa fie momentul potrivit. Legat de proprietati...Sa stii ca sunt si multi romani care au terenuri agricole in Spania, Franta, Italia. Pe unii din ei ii cunosc. Ar vinde oricind sa se intoarca acasa si sa faca agricultura acasa. Dar.......continuarea cred ca o stii....
    • +1 (1 vot)    
      Patrunjel (Luni, 26 aprilie 2010, 16:32)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      N-a zis nimeni ca nu e corect sa se impoziteze. Fiecare tara din UE are specificul ei.
      Tot o aruncam cu ce e prin UE, ca sa taxam aia si ailalta si etc. Spre deosebire de UE noi platim taxe degeaba ca tot nu avem invatamant de calitate, sistem medical de calitate, justitie si politie de calitate, infrastructura etc.
      Pentru cat primim platim mult prea multe taxe. La cat primim ar trebui sa fie taxele de 10 ori mai mici. Sunt de acord sa platesc taxe ca in UE cand voi avea si cele enumerate mai sus ca in UE.

      Tara arde si Boc se piaptana. Taxa pe patrujel si rosii o sa ne scoata din criza. :)
      Penibil.
  • 0 (0 voturi)    
    ROMANIA IMPORTA PREA MULT !!! (Marţi, 27 aprilie 2010, 1:46)

    Tatiana [anonim]

    Locuiesc de 3 ani in vestul Europei; am cautat pe internet companii Romanesti producatoare ...nu mi-a aparut nimic ...decat importuri , importuri , importuri...bai frate, chiar in asa hal ati adus economia Romaniei ?!? ati ajuns dracu' sa cumparati tot ''rahatul'' de pe pietele din vest?!? veniti-va dracu' in fire si mai produceti ceva ca nu o sa rezistati sa importati tot: de la ceapa si faina pana la utilaje grele ...; si turismul si agricultura ??? si pe astea le-ati pus palanca la pamant!!! pai dracu' daca nu produceam nimic inainte de '89 as mai fi zis ...dar atata timp cat am avut ceva industrie , agricultura si turism si am produs atat cat sa ne platim toate datoriile catre FMI ...si asta in cativa ani ( cred ca din '77 pana in '89)...nu avem nici o scuza ca le-am pus pe toate la pamant !!! intelegeti o data ptr. totdeauna : capitalismul este neindurator cu cei care nu ''joaca tare'' ...ei isi plaseaza produsele si fac bani buni si se intaresc in pozitiile lor iar voi saraciti scotand bani din buzunar si cumparandu-le tot ce va baga ei pe gat ! v-ati intrebat vreodata ....bai frate, daca nu pun nici un banut inapoi in pusculita ...oare pusculita nu se goleste intr-o buna zi ??? ce fac atunci cand pusculita e goala ??? ca pana sa incep sa pun inapoi ceva banuti ...ia timp si am sanse sa crap de foame !!! prin ceea ce ati facut si inca mai faceti nu demonstrati deloc ca va iubiti pe voi insiva ,si daca nu va iubiti pe voi insiva cum aveti pretentia sa va iubeasca strainii ( care doar va judeca:aoleu, uitati-va si la amaratii aia, ne ''infuleca'' tot rahatul pe care il exportam noi si nu sunt in stare sa produca si ei ceva sa ne vanda si sa faca si ei ceva bani ...voi stiti ca astia prefera sa importe legume si fructe din tari situate la extrem de mare distanta ...nu am vazut cirese, visine, piersici, caise, struguri, pere, pepeni Romanesti pe piata si in supermarket-urile de aici ...aduc piersici si struguri din Egipt,de ce Egiptul face export si Romania nu?
    • 0 (0 voturi)    
      Am fost programati sa devenim piata de desfacere (Marţi, 27 aprilie 2010, 10:15)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui Tatiana

      In ultimul eseu pe care l-am publicat in 10 martie a.c. pe blogul www.salvati-romania-azi.blogspot.com, intitulat "Singura solutie de iesire din criza: scoaterea Romaniei la mezat, a ceea ce a mai ramas din ea", am explicat in detaliu ce s-a intimpkat si ce se intampla in Romania, de ce, si lipsa totala de solutii de redresare. Tot ce s eintampla acum este o tragere de timp din partea guvernantilor care vor sa ramana la putere cat mai mult ca sa poata sa fure cat mai mult. Merita citit eseul.
  • 0 (0 voturi)    
    am imprumutat, e corect sa dam banii inapoi (Marţi, 27 aprilie 2010, 14:12)

    marius [anonim]

    Sigur trebuie sa strangem cu TOTII cureaua, la modul concret si nu doar cu vorba cum fac cei ce fac "jocurile" la noi, fiecare din noi trebuie sa-si reevalueze prioritatile si sa cheltuim in special pentru educatie (trebuie sa ne educam toti de la mic la mare). O prioritate nationala ar trebui sa fie recuperarea banilor furati in ultimii 20 ani!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Corect! (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:32)

      Nabucco [anonim] i-a raspuns lui marius

      ...dar cum?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri