UPDATE Sebastian Vladescu: TVA-ul nu va creste * FMI ar putea revizui scenariul de crestere economica al Romaniei, noua estimare fiind zero la suta

de Dan Popa     HotNews.ro
Vineri, 30 aprilie 2010, 11:42 Economie | Finanţe & Bănci

Jeffrey Franks
Foto: Agerpres
Ministrul de Finante, Sebastian Vladescu, a afirmat, vineri, ca "TVA-ul nu va creste". Declaratia sa a fost facuta la finalul discutiilor cu reprezentantii Fondului Monetar International (FMI), despre care a spus ca au fost "constructive". Pe de alta parte, FMI ar putea revizui in scadere prognoza privind cresterea economica a Romaniei din acest an, de la 0,8%,noua estimare fiind de crestere zero, au spus reprezentantii patronatelor, la iesirea de la intalnirea cu delegatia Fondului. Potrivit participantilor la intalnire, seful misiunii FMI, Jeffrey Franks, a declarat  ca analiza lor arata ca in cel maibun caz 2010 va insemna crestere economica zero. Surse apropiate discutiilor au declarat pentru HotNews.ro ca discutiile au atins si scenatiul cresterii TVA.Intrebat direct daca va recomanda Guvernului cresterea taxelor la sfarsitul evaluarii, Jeffrey Franks a raspuns "Dati-mi alte solutii!", a confirmat si Cezar Coraci, presedintele UGIR-1903.

Coraci a afirmat, de asemenea, ca evaluarea FMI va revizui ritmul de crestere "sub 0,8%, spre zero", a spus Coraci, la iesirea de la discutiile cu FMI. El a aratat ca Fondul a atras atentia in continuare asupra deficitului, cheltuielile fiind mai mari decat ceea ce se produce. "Cheltuielile trebuie reduse, eventual prin restructurari sau prin alte mecanisme.

De asemenea, reprezentantii FMI au sustinut necesitatea gasirii de surse suplimentare
 
Nu creşte TVA-ul. Se discută despre lărgirea bazei de impozitare. Lucrăm, adunăm cifrele, vedem care sunt evoluţiile interne şi externe, vedem care sunt perspectivele pentru România Nu vrem să prelungim arieratele. Am vrea să plătim cât mai mult, cât mai repede
 
 
Sebastian Vladescu, ministrul Finantelor
de finantare a deficitului bugetar, precizand ca analizeaza sursele cele mai nedureroase de compensare a deficitului", a adaugat Coraci.

Desi deficitul este in grafic, problemele de perspectiva sunt cele legate de veniturile scazute la buget, pe fondul unor cheltuieli insuficient de bine gestionate. Problemele sunt mai complicate si au si o culoare politica, dar autoritatile romane spera ca tintele convenite sa fie atinse de-a lungul anului.

Probabil ca BNR ar putea reactiona mai prudent pe partea politicii monetare, iar scaderea dobanzii cheie sa fie mai mica decat anticipeaza analistii.

"Ne asteptam ca BNR sa reactioneze printr-o reducere de numai 25 de puncte de baza a dobanzii cheie, deoarece credem ca banca centrala va adopta o atitudine ceva mai prudenta in fata riscurilor ce deriva din criza datoriei publice din Grecia. Datele privind executia bugetara, recent publicate, arata ca deficitul bugetar a respectat tinta trimestriala.

Detaliile raportului sunt ceva mai interesante ventiurile publice indicand o imbunatatire a activitatii economice in martie, desi este foarte probabil ca acestea sa fi fost amplificate de efectul sarbatorilor de Paste. Datele privind cheltuielile bugetare sustin ipoteza noastra conform careia tinta de deficit a fost atinsa prin amanarea unor plati insa nu credem ca aceasta se va dovedi un obstacol semnificativ in aprobarea urmatoarei transe FMI", au declarat surse din piata bancara pentru HotNews.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

2135 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    STAGNARE (Vineri, 30 aprilie 2010, 11:49)

    mgfk [anonim]

    Crestere zero e stagnare!!!!!!!!! STAGNARE ECONOMICA.... nu mai masati atit spiritele animalice.. ca tot degeaba.. nimeni nu crede... doar ca in mas media se foloseste cuvintul cretsre in loc de scadere nu insemna ca oameni sunt atit de prosti incit sa se duca in magazine sa cheltuiasca banii care nu ii au!
    • +4 (6 voturi)    
      Relax... (Vineri, 30 aprilie 2010, 11:22)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui mgfk

      ... suntem inca in prima jumatate a anului...eu zic ca pana la sfarsitul anului o sa ne dam seama ca vom avea tot recesiune ... sper ca, macar in ceasul al 13-lea, sa ii trimita Basescu pe Boc si compania de sunet (Videanu, Blaga, Berceanu, Udrea) la plimbare. Nu mi se mai pare Croitoru o idee atat de gresita in contextul actual. Daca ai de ales intre un afon total si unul care macar e bun dpdv teoretic (nu si practic) cred ca e mai bine sa il alegi pe al doilea.
      • -1 (1 vot)    
        si sa vina? (Vineri, 30 aprilie 2010, 16:05)

        cinic [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        un premier care sa-i obige pe nemti sa nu cumpere decat din Romania, sa-i oblige pe chinezi sa nu exporte spre Ro, sa oblige soarele sa tina caldura 10 luni pe an (pt.agricultura), sa mai angajeze un milion de bugetari, sa mareasca 5,5 milioane de pensii cu o mie de euro pe luna, sa declare vreo 34 de zile de sarbatoare pe an, sa lungeasca concediile de odihna cu o saptamana, sa plateasca concediile medicale cu 125% din salariu (iar CM sa nu fie mai mic de 10 zile), sa dea 15 salarii pe an, sa reduca TVA la 1,6%, sa dea benzina gratis si franzele etc etc. Si sa ne dea UE gratis cate 1000 E/luna la fiecare!
    • +7 (7 voturi)    
      Crestere negativa (Vineri, 30 aprilie 2010, 12:09)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui mgfk

      Anul trecut pe vremea asta ce prognoza era? Va aduceti aminte?
      Au trecut abia 4 luni si de la +1.5 s-a ajuns la 0. Bugetul e construit pe crestere economica de 1.5. Astia sunt acum + la deficit. Asta deocamdata ca pana la sfarsitul anului probabil vom ajunge la -3%.
      Toata Europa a iesit din criza de 9 luni. O sa va iasa PDL-ul pe nas de o sa va saturati.
      • 0 (0 voturi)    
        PIB (Vineri, 30 aprilie 2010, 13:42)

        mgfk [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        Anul trecut prin octombrie pronosticam o scadere economica in 2010 de peste -2.4%... daca nu se intimpla schimbari majore pe plan extern... imi mentin pronosticul..
      • +1 (1 vot)    
        si analistii din banci? (Vineri, 30 aprilie 2010, 14:10)

        el [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        intreaba-i si pe analistii din banci? ei sigur vad crestere in continuare (sunt cei 3 de pe Money C) asa cum au vazut si anul trecut si.....poate-ti schimbi prognoza.
      • +1 (1 vot)    
        Sunt de acord cu tine. (Sâmbătă, 1 mai 2010, 9:03)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

        PDL-ul e praf. O stiam de mult asta...de vreo 4 ani.
        Dar cu cine sa-i inlocuim?
        Cu PSD-ul care ar veni cu masurile lor socialiste expirate, gen impozit progresiv? Sau cu PNL-ul care singur nu poate guverna si va trebui sa se alieze cu PSD-ul (cu PDL-ul n-au cum)?
        Observi problema?
        Orice am vota...tot rau iese. Foarte rau.
        Daca ai vreo idee ok...ar fi bine sa ne-o impartasesti.

        P.S. Nu-ti fa iluzii ca PNL-ul va reusi vreodata ,cu actuala conducere, sa adune suficienti parlamentari ca sa poata guverna singuri (sau cu UDMR-ul).
    • 0 (0 voturi)    
      daca e crestere sa fie mare, chiar si negativa (Vineri, 30 aprilie 2010, 14:25)

      in curind crestere negativa [anonim] i-a raspuns lui mgfk

      ciudat dar fara sa fiu econimist de vaza (sa de pahar macar) , imi cam vine greu sa cred ca poate fi alta crestere decit cea negativa .
      Atita timp cit cresterea in romania a fost bazata pe consum , iar consumul s-a redus si se reduce inca , ce putem astepta decit crestere negativa .

      Suna bine crestere :)
    • 0 (0 voturi)    
      Material ... imaterial (Vineri, 30 aprilie 2010, 14:49)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui mgfk

      Cum masezi un spirit, chiar animalic de-ar fi? Hai ca esti haios!
  • +7 (7 voturi)    
    Grav (Vineri, 30 aprilie 2010, 12:03)

    Cristian RUSU [anonim]

    Anul trecut tot asa a inceput. Un buget pentru plus 2,5 % al domnului Pogea corectat de cateva ori, pana la minus 7 si ceva..
    • +7 (7 voturi)    
      Asa o sa fie si anul asta (Vineri, 30 aprilie 2010, 11:10)

      je [anonim] i-a raspuns lui Cristian RUSU

      Inca din momentul in care anuntau cu trambite si surle crestere economica de 2-3%, dar din al doilea semestru...am realizat ca nu o sa fie nimic...si din contra sa zicem merci daca nu scadem cu vreo 2-3.
    • +1 (3 voturi)    
      vremuri probabile (Vineri, 30 aprilie 2010, 12:19)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Cristian RUSU

      Ar trebui sa nu se mai poata face revizuiri ale estimarilor initiale. E o poarta deschisa pt tot felul de smecherii. Sa faca de la inceput o prognoza corecta sau sa nu mai faca deloc. E ca si cum prognoza meteo ar fi facuta de hotelieri, care intai te-ar atrage cu vreme buna apoi si-ar revizui estimarile.
    • -2 (2 voturi)    
      mare greseala! (Vineri, 30 aprilie 2010, 16:07)

      naiv [anonim] i-a raspuns lui Cristian RUSU

      trebuiau sa-l angajeze pe Radu Soviani ministru la Finante, la Economie si la altele. Ar fi avut el grija de toate si ar fi redus si impozitele si TVA si ar fi marit si pensiile.
  • +5 (5 voturi)    
    Doar un lucru mai e de facut (Vineri, 30 aprilie 2010, 12:14)

    Rhadoo [utilizator]

    Base, cand demiti Guvernul? Sau astepti sa iesim noi in strada?
  • 0 (2 voturi)    
    foarte sigur... (Vineri, 30 aprilie 2010, 12:20)

    haplea82 [anonim]

    vom avea" crestere "economica negativa!da` nu-i problema ,a venit vara ,a iesit urzica si loboda nimeni nu o sa strige ca moare de foame....
  • 0 (2 voturi)    
    superba poza.... (Vineri, 30 aprilie 2010, 12:22)

    Ovidiu [anonim]

    Pare a zice:

    "Doara nu ati crezut ca Guvernul vostru chiar stie ce face :))))))) "
  • +3 (5 voturi)    
    down (Vineri, 30 aprilie 2010, 12:22)

    leonardo [anonim]

    ne ducem in jos. pe ce s-au bazat previziunile astora D-zeu stie. incasarile la buget sunt din ce in ce mai mici. firmele care reusesc sa ma supravietuiasca efectiv sunt calcate lunar de controale - replica inspectorilor fiscali: avem un plan de facut ca altfel nu ne luam salarii. situatia in tara e critica. eu personal pun la indoiala datele furnizate de Guvern lui FMI. realitatea economica e alta - somaj in crestere, lipsa de lichiditate pe piata.
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Vineri, 30 aprilie 2010, 12:33)

    liviu [anonim]

    asa traim bine nu?
    probabil ne asteapta un -5% anu asta...

    incet, incet, ne indreptam spre soarta greciei... sau poate mai rau...

    dar daca zice basescu ca traim bine, insemana ca traim bine, nu?
  • +1 (1 vot)    
    normal! (Vineri, 30 aprilie 2010, 13:17)

    airamerica [utilizator]

    E normal, la masurile care le luati sa fie stagnare sau recesiune! Dar, sectorul de stat, bugetar e salvat, ceea ce e cel mai important pentru guvernul asta!
  • +1 (1 vot)    
    La radio (Vineri, 30 aprilie 2010, 13:26)

    Dan Mirca [anonim]

    Acum 15 minute, la Radio Bucureşti, au spus exact invers. Că Vlădescu crede că va fi totuşi o mică creştere economică, aşa cum a estimat Fondul vieţii, deşii ieri spunea că estimările ălora i se par supraevaluante. Şi că nici nu se pune problema creşterii TVA ori a altor taxe şi impozite.
    Dracu' mai ştie cine şi ce a zis. Poate că nici cei care ies cu declaraţiile nu ştiu nici ce au zis ieri, nici ce 'or să zică mâine. Oricum, tot la radio spuneau că la spanioli e groasă - peste 20% şomaj. Cred că acum vor veni ei la noi să ne facă menajul...
  • +1 (3 voturi)    
    SOLUTIE (Vineri, 30 aprilie 2010, 13:45)

    dookuhaka [anonim]

    Unde sunt banii dvs., domnilor guvernanti? Simplu! In tot felul de proprietati: vile, terenuri, case de vacanta, masini, bani transferati in strainatate, etc.! Ia taxati proprietate cu 2% anual din valoarea ei de piata si sa vedeti cum apar banii! Tot hotul roman (bugetar sau privat) cum a facut un ban cum paca, paca o proprietate!
    Asta e!
    • +1 (1 vot)    
      Calcul (Vineri, 30 aprilie 2010, 13:38)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui dookuhaka

      Un calcul simplu spune ca pentru o proprietate de 50.000 Eur (majoritatea proprietatilor din Romania) ar trebui sa se plateasca 1.000 Eur pe an impozit.
      Cum salarium mediu este de 330 Eur rezulta ca 3 luni muncesti sa platesti impozitul la casa.
      Un pensionar cu casa evaluata la 500.000 Eur ce face? De unde scoate 10.000 Eur pentru impozit?

      Solutia ta e 0 si este o aberatie.
      • -1 (1 vot)    
        Pai.. (Vineri, 30 aprilie 2010, 14:34)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        ...tu nu faci decat sa dovedesti ca respectivii "proprietari" nu ar trebui sa fie proprietari. In alte tari (normale) sa fii proprietar inseamna "boierie" si se impoziteaza ca atare. Numai la noi proprietatea e un fel de protectie sociala (ca sa nu platesti chirie) care a fost oferita de Iliescu in anii '90. D'aia si cad casele pe multi dintre pensionari ... ca nu au bani sa le intretina. Sa te fereasca al de sus sa iti cumperi apartament intr-un bloc plin de pensionari si sa trebuiasca facute ceva lucrari de consolidare, fatade etc ... ca nu ai nici o sansa.
        • +1 (1 vot)    
          Alte tari (Vineri, 30 aprilie 2010, 16:08)

          Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

          Daca tot dai exemplu alte tari studiaza te rog impozitele lor. Nu exista nicaieri in lume impozit de 2% din valoarea de piata.

          Ai si tu dreptate si sunt de acord cu asta insa lucrul asta nu se reglementeaza prin impozit. Pensionarul ala care a stat in centru si a muncit la viata lui, a platit taxe si impozite n-are nicio vina ca statul ii da o pensie de ras.
          Nu-l poti deporta si nu e vina lor ca nu au bani de investitii.

          Cine te pune sa-ti cumperi apartament in bloc de pensionari? Nu stii la ce sa te astepti?
  • +2 (2 voturi)    
    Acum vorbind intre noi... (Vineri, 30 aprilie 2010, 14:01)

    AlinN [anonim]

    ...ca nu ne aude domnul Franks, cam cat este "cresterea economica" reala a Romaniei daca punem si arieratele si salariile date cu 10 zile mai tarziu? -10 poate -12?
  • -1 (1 vot)    
    mda (Vineri, 30 aprilie 2010, 14:34)

    alex [anonim]

    Tuturor celor care au comentat mai sus: cresterea economica nu o face Guvernul, ci firmele private.
    • +2 (2 voturi)    
      Ma tu... (Vineri, 30 aprilie 2010, 14:30)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui alex

      ... esti unul din aia care au pus botu' atunci cand Basescu a zis ca guvernul nu se lupta cu criza. Peste tot in lume guvernele au luat masuri anticriza numai la noi nu. Cresterea economica o fac firmele private insa pentru asa ceva trebuie sa existe un cadru "sanatos" pe care ghici cine il construieste ...
      • 0 (0 voturi)    
        cum e cadrul sanatos? (Vineri, 30 aprilie 2010, 16:19)

        pragmatic [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        A. 2008 primele 2 trimestre 8% per total an 5,4% deficit. Acelasi guvern, aceeasi legislatie, acelasi parlament, deci cum e cadrul sanatos??? B. 2001 crestere de 1,2% 2004 crestere de 8%: cand nu a fost sanatos cadrul? C. Daca germanul nu mai cumpara ce sa faca guvernul ca fabrica de volane de la Medias sa nu inchida? D. Daca nu era rabla germana ce ar fi trebuit sa faca guvernul ca sa salveze Dacia? Sa cumpere 260 000 masini in 2009? E. Masura anticriza este in esenta cheltuiala de bani publici pentru ajutorul privatzilor. Ce te faci cand noi cheltuim 70-75% din buget pentru social (pensii, salarii bugetari, somaj, sanate, alocatii etc - CIFRE OFICALE). Ce mai ramane pentru masuri anticriza (rabla, prima casa, gaz intern pentru fabricile de ingrasaminte, somaj tehnic -astea s-au facut). Se putea face mai mult? sigur! erau bani pentru ele? PS. Nu incepe cu "sunt parale..". Daca desfiintam presedintia tzarii economisim 40 mil. lei, adica dam vreo 5 lei odata pe an fiecarui pensionar - si anul urmator ce mai desfiintam???
    • +1 (1 vot)    
      Firme private (Vineri, 30 aprilie 2010, 16:12)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Care firme prietene, alea de le-a inchis BOC cu forfetarul? Alea care au controale saptamanale ca trebuie facut planul? Alea pe care le blocheaza indirect guvernul ca nu plateste arieratele? Alea care-si inchid activitatea?

      Auzi prietene, cum se face ca celelalte tari au iesit din criza de 9 luni? Raspuns, guvernele alea au luat masuri sa scoata tara din criza, au sprijinit firmele.
      • 0 (0 voturi)    
        nu alea prietene! (Vineri, 30 aprilie 2010, 18:51)

        pragmatic [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        ci service-auto care raporteaza cifra de afaceri 2000 e PE AN, restaurant de lux cu 5000 E pe an, bar-cafenea cu 200 E pe an, importator de legume cu 3000 E/an etc. Plus dl.director de la multinationala Y care factura printr-o firma de consultanta, ziaristi si realizatori TV care primeau drepturi de autor etc. Arierate nu platesc marile firme de stat: Huila (CNH) pe care nimeni nu are curajul s-o inchida, ceva companii miniere etc. Da-mi si mie o lista de tzari din UE care au iesit din criza la 30 iunie 2009, adica care au fost pe PLUS primele doua trimestre din 2009. Vezi ca te-au instruit prost la partid!
  • 0 (0 voturi)    
    falimentul bate la usa (Vineri, 30 aprilie 2010, 17:56)

    maxi [anonim]

    Romania se indreapta cu pasi mari spre un faliment total ca stat - infrastructura - la pamant, sanatatea - la pamant, serviciile publice - la pamant, sistemul de pensii va intra in colaps, companiile sunt decapitalizate, blocajul economic ia amploare, etc.

    Macar Grecia a bagat zeci de miliarde de euro in infrastructura, sosele, metrou, aeroport nou, Olimpiada - exista niste lucruri care s-au realizat cu banii imprumutati.

    La noi, s-au papat cei 20 de miliarde de euro imprumutati si nu se vede nimic in urma lor - numai perspectiva ca trebuie sa-i dam inapoi in cativa ani imi ridica semne de intrebare.

    Mai nou vrem sa ne dregem cu avioane F-16 vechi care o sa puna agricultura pe picioare, apoi cu F-16 noi si F-35 - inca 10-15 miliarde de euro - oamenii astia nu vad ca intram in prapastie? Vorba bancului cu Ceausescu, cand eram pe marginea prapastiei "sa facem un pas inainte..."
  • 0 (0 voturi)    
    Crestere 0 ?? (Vineri, 30 aprilie 2010, 21:58)

    Mitica Popescu [anonim]

    Cum adica cxrestere economica 0 ? 0 a fost intotdeauna 0, adica nimic. Cum poate vorbi cineva de crestere 0 !!??
    Cred ca dupa declaratiile lui J Franks, guvernul se poate auto-demite.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă