Surse apropiate Fiscului: Reducerile salariale aplicate diferentiat ar fi mai bine primite. Garda Financiara, Vama, Fiscul trebuie sa aiba salarii bune pentru a nu fi coruptibili

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 6 mai 2010, 19:55 Economie | Finanţe & Bănci

Daniel Daianu
Foto: Bety Blagu / HotNews.ro
Surse apropiate institutiilor cu atributii in zona controlului bugetar spun ca anuntata reducere a fondului de salarii ar trebui facuta diferentiat. "Daca trimiti un inspector in control  dupa ce tocmai l-ai anuntat ca i-ai taiat salariul cu 25% nu stiu cat de eficienta va fi masura. La fel, in cazul Garzii, a vamesilor si a Fiscului. Era nevoie de o ajustare, dar ea trebuie facuta dupa evaluari si studii de impact. Probabil ca o decizie care sa lase neatinse salariile celor din zona de control pentru a-i face mai putin vulnerabili la atentii ar fi fost primita mai bine", au declarat pentru HotNews.ro, surse din cadrul bugetarilor cu atributii de control.
  • Nu atragem fonduri europene, asa ca trebuie sa taiem masiv
"Masuri dure, luate intr-o situatie foarte dura". Asa caracterizeaza profesorul de economie Daniel Daianu decizia anuntata de presedintele Basescu de a reduce fondurile de salarii si pensii. "Efectul asupra cheltuielilor agregate va fi negativ. Si din pacate, masura care ar fi putut contracara acest efect negativ- atragerea de fonduri europene, iese din discutie", mai apreciaza fostul ministru de Finante si europarlamentar. Bancherii spun insa ca masura ar putea avea un efect de bumerang. "A reduce fondul de salarii inseamna a reduce si sumele pe care Statul le preleva prin impozite, daca nu chiar a renunta la aceste sume si a scoate din buzunar cheltuieli cu somerii care vor aparea", a declarat pentru HotNews.ro presedintele unei banci comerciale.
  • Problema e: vrem sau nu banii FMI?
"Aici problema se pune vrei sau nu urmatoarea transa de la Fond", mai explica Daniel
 
Un calcul riguros al impactului pe care decizia o va avea asupra incasarilor la buget si a deficitului este complicat de facut in acest moment. Trebuie sa vedem reactia economiei reale
 
 
Bancher comercial
Daianu. Potrivit acestuia, ratarea urmatoarei transe inseamna imprumutarea la dobanzi mult mai mari pe care Romania nu si le poate permite.

Mediul de afaceri apreciaza masurile anuntate de Basescu bucurosi ca nu ii afecteaza direct. "Pana acum mediul de afaceri privat si-a redus fondul de salarii cu 35%. Nu e normal sa faca si Statul la fel?" se intreaba Cristian Parvan, vicepresedintele AOAR. Cata vreme nu s-au atins de taxele principale, eu ca mic intreprinzator sunt linistit", mai spune Parvan.
  • Bancherii sunt mai rezervati
Bancherii spun insa ca scaderea cu 25% a fondului de salarii ii va afecta pe clienti si ar putea avea un efect contrar. Statul reduce salariile si prin urmare incasarile prelevate ca impozit. Clientul bancar isi vede veniturile diminuate si capacitatea de a relationa cu banca mult mai scazuta. Probabil ca in anumite zone vor fi si concedieri, ceea ce va face ca Statul sa plateasca ajutoare de somaj, nu sa incaseze impozite pe venit. Masurile sunt dure dar efectele lor se vor vedea dupa 2-3 trimestre", a spus pentru HotNews.ro seful unei banci comerciale.
  • BNR apreciaza pozitiv masurile anuntate
Oficiali din Banca Nationala spun si ei ca taierea cheltuielilor salariale este un gest bine privit dinspre BNR, chiar daca el inseamna un efort serios la care bugetarii vor trebui sa faca fata. "Nu aveam de ales. BNR nu se implica in politica, dar apreciem ca pozitiva aceasta decizie" au spus surse din BNR pentru HotNews.ro


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

4355 vizualizari

  • +3 (9 voturi)    
    Bancherii sa taca! (Joi, 6 mai 2010, 19:09)

    Gabi [anonim]

    Pai sa face o socoteala simpla:
    Salariu de bugetar = SB. Statul cheltuie cu acest salariu ca orice angajator SB -16% pe care ii recupereaza la impozitare.
    Ajutorul de somaj este mai mic decat SB si mai mic si decat SB-16%. In plus nu se plateste decat temporar, nu toata viata. Deci statul cheltuie mai mult cu un salariat decat cu un somer. Problema se pune asa doar la angajatii din companii private. Pt ca de la ei statul incaseaza impozite si CAS fara sa cheltuie nimic, iar daca devin someri costa bani. Bancherii mai au de tecut pe la scoala!
    • 0 (0 voturi)    
      DA' CITESTI SI TU CU ATENTIE??? (Joi, 6 mai 2010, 20:49)

      db [anonim] i-a raspuns lui Gabi

      Bancherii au spus ca scade puterea de cumparare si contactare de imprumuturi si de returnare a lor!
      Asta e valabila pentru tot mediul privat, daca scade puterea de cumparare a peste 60% din populatia tarii, cum ii va merge mediului privat? Ca vinzi mai putin - ajungi sa mai restructurezi o data sectorul privat.
      Oricum asta era cea mai simpla masura pe care o puteau lua si cu cea mai rapida lovitura de imagine; ceac-pac 15-25-15 %
      Oricum, sa vedem cum vor duce la indeplinire ce au spus, ca am mai auzit povesti.
      • -3 (5 voturi)    
        cat mai multe falimente (Joi, 6 mai 2010, 21:06)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui db

        insanatosesc economia.
        Acum e cazul sa falimeteze purceii care au supt de 20 de ani.
        Unu' care lucra la privata....
        • +1 (3 voturi)    
          bine zis! (Joi, 6 mai 2010, 22:07)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui gogu

          se vede ca lucrezi la privata! nivelul judecatii tale e pe masura ! lol
        • +1 (1 vot)    
          GOGULE, ESTI MASOCHIST! (Joi, 6 mai 2010, 22:16)

          db [anonim] i-a raspuns lui gogu

          Pai, daca mai vei sa mai bei lapte, nu omori vaca! E drept ca in economie exista tot timpul un plancton de firme care se nasc si mor si sunt si ele folositoare, ca pana mor, mai circula niste bani, dar moartea masiva a firmelor nu insanatoseste economia, ci o sufoca. Devenim Marea Moarta!
      • +2 (2 voturi)    
        hm.... (Vineri, 7 mai 2010, 0:38)

        calin [anonim] i-a raspuns lui db

        Nu e chiar asa. In economie trebuie sa existe un echilibru.
        Teoretic daca salariile scad ar trebui sa apara fenomenul de deflatie si preturile sa scada.
        Problema este in felul urmator: Mediul privat genereaza niste bani pentru stat iar statul cheltuie mai multi decat incaseaza. Asa ca are 2 variante:
        1. Creste impozitele sau TVA-ul mediului privat sperand ca va incasa mai multi bani dar in realitate va incasa chiar mai putini din cauza trecerii in economia subterana.
        2. Isi reduce cheltuielile.
        Cu alte cuvinte salariile trebuie sa fie pe masura productivitatii.
        Bancherii sunt nemultumiti pentru ca vor "prelucra" mai putin bani cu salariile atata tot :).
    • +1 (1 vot)    
      Corect (Joi, 6 mai 2010, 23:30)

      Jon [anonim] i-a raspuns lui Gabi

      Ar fi excelent un impozit de 95% pe profit in mediul bancar. Nu produc nimic, nu stimuleaza consumul pt ca tot strang bani si nu ii dau mai departe, taie costuri (deci ingheata vanzarea produselor altora) ele insasi. Ar fi stimulate astfel sa puna banul in circulatie si sa dea oamenilor de lucru.
      Cat despre Garda Financiara, Fisc, Vami, oricat le-ai da, tot se vor considera prost platiti, la standardele lor trebuie sa isi ia o casa si doua masini pe an si din salariu nu se va putea.
      Ce ar trebui intr-adevar ar fi niste controale mai dure peste ei si introducerea pedepsei cu moartea pentru coruptie, pentru ca cinstea se impune cu frica si nu cu rugaminti iar puscariile se vor umple atat de repede incat nu vom mai putea sa ii tinem acolo pe banii nostri.
    • 0 (0 voturi)    
      vai! (Vineri, 7 mai 2010, 20:44)

      mirific [anonim] i-a raspuns lui Gabi

      Cine va mai cumpara de la privati????? Cine va mai avea bani. Adica angajatii din mediul privat. Cati bugetari sunt? Cati privati sunt? Calculati va rog!
  • +10 (10 voturi)    
    cat iti trebuie sa fi ridicol? o fraza de tipul: (Joi, 6 mai 2010, 19:53)

    Eneas [anonim]

    *Garda Financiara, Vama, Fiscul trebuie sa aiba salarii bune pentru a nu fi coruptibili *!!! cel mai bun banc pe ziua de azi!
    astia vin la slujba si fara salariu !
    • +2 (2 voturi)    
      Eu zic că ar mai fi o soluţie: (Joi, 6 mai 2010, 21:36)

      Matrix-4 [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Cel dovedit că e corupt şi şi-a permis să ia şpagă, să poată alege: să i se taie mâna stângă sau cea dreaptă. După două trei cazuri, cu publicitatea aferentă, fenomenul se stige de la sine!
      • +3 (3 voturi)    
        chiar asa... (Joi, 6 mai 2010, 23:53)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Matrix-4

        De ce trebuie platiti bine ca sa nu fie coruptibili ?!
        Pai ar trebui sa infunde puscaria cativa ani buni daca sunt prinsi corupti, si-atunci nu se mai pune problema.
  • +1 (9 voturi)    
    Minciuni cumva? (Joi, 6 mai 2010, 19:59)

    Dezmincinozatorul [anonim]

    Asa declara BOC in 2009 la Radio Romania Actualitati :

    Emil Boc: Din moment ce spun, cu autoritatea omului care a semnat această Lege şi a participat la elaborarea ei: nu scad salariile! Şi o spunem foarte clar. În perioada de implementare a Legii, până în 2015, media creşterilor va fi de 56%. La profesori creşterea va fi de 78%, per medie. La unii 120 - la debutanţi, la alţii mai mică. Deci, asta îşi poate permite ţara în momentul de faţă. Aş vrea să dăm salarii mult mai mari, mi-aş dori şi eu, dar atâta ne putem permite în momentul de faţă. Facem eforturi să nu scadă salariile şi nu vor scădea. Cele mari vor fi îngheţate sau vor creşte foarte puţin.
    • +1 (3 voturi)    
      DA, FRATE, SUNT NISTE MINCINOSI! (Joi, 6 mai 2010, 20:51)

      db [anonim] i-a raspuns lui Dezmincinozatorul

      Nu numai astia, da' astia dau tare-tare pana la capat.
  • +2 (2 voturi)    
    aaa (Joi, 6 mai 2010, 19:59)

    Ciprian [anonim]

    Probabil de aia au si scazut ajutorul de somaj cu 15% ....
  • +2 (4 voturi)    
    bancherii contra (Joi, 6 mai 2010, 20:00)

    gicacontra [anonim]

    normal ca bancherii sunt impotriva.. au de primit rate colosale ... sa mai astepte
  • +2 (2 voturi)    
    parole,parole (Joi, 6 mai 2010, 20:09)

    ion [anonim]

    Am mai luat teapa cu juristii ca le trebuie salarii mari sa nu fie coruptibili si rezultatul a fost zero.Vedeti cum sta UE cu ochii pe justitie ,pentru ca-i dezastru national cu spagile grase si cu implicarea politicului.Cei coruptibili trebuiesc bagati in puscarii si este cel mai bun vaccin.Cati juristi au emigrat in occident? Ca nu sunt prosti, aici fac ce vreau,isi dau singuri salarii si sporuri,iar de spagi ce sa vorbim.
  • +1 (1 vot)    
    reducere diferentiata de salarii (Joi, 6 mai 2010, 20:11)

    Diana [anonim]

    Nu, domnilor! Sa aiba toti bugetarii, fara discriminari, salariul redus. Fiecare munca e importanta, indiferent de domeniu. Eu lucrez la stat si muncesc de-mi sar capacele pentru un salariu mic. In atentia guvernantilor: Nu toti bugetarii ard gazul la birou. Veniti si controlati, fara sa generalizati orbeste.
    • +1 (1 vot)    
      pai (Joi, 6 mai 2010, 21:57)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Diana

      Eu zic asa, daca tu muncesti sa te tina pe tine si sa iti dea 50% din plus la salariu si sa dea afara 2 loaze care castiga mai mult ca tine si nu fac nimic. N-ar fi mai bine asa?
  • +7 (7 voturi)    
    "Bancherii spun insa ca... (Joi, 6 mai 2010, 20:31)

    Matache M. [anonim]

    ...scaderea cu 25% a fondului de salarii va ii va afecta pe clienti si ar putea avea un efect contrar. Statul reduce salariile si prin urmare incasarile prelevate ca impozit."
    Asta este o mare tampenie, intr-adevar vor scadea incasarile de impozite din salariile platite tot din buget, deci va fi un castig net pentru buget.
    ...aaaa, insa domnii bancheri vor mai avea un val de clienti cu dificultati, insa acestia vor fi cei care sunt acum bugetari si oricum isi primeau salarii nemeritate... Asta e, pana acum daca te duceai la banca si spuneai ca esti bugetar, creditul aluneca mult mai usor spre aprobare.
    Abia astept sa avem bugetari responsabili, care sa inteleaga ca sunt angajatii cetateanului si ca orice ban se castiga cu munca grea si serioasa.
    • +2 (2 voturi)    
      Dati afara 25% din bugetari nu scadeti salariile (Joi, 6 mai 2010, 19:54)

      Ionescu G [anonim] i-a raspuns lui Matache M.

      Ce le stiu unii pe toate. De unde stii ca unii bugetari nu muncesc si greu si serios. Sa inteleg ca, ca si cetatean care platesti bugetarii esti de acord sa ai in continuare acelasi numar mare de bugetari acum si mai prost platiti, crezi ca or sa te serveasca cu zambetul pe buze, eu cred ca nu, ba dinpotriva. Mai corect era sa se dea afara 25% din bugetarii incompetenti care nu fac nimic si asa am fi avut toti de castigat, bugetarii competenti raman cu aceleasi salarii, statul face economie 25% din start, iar cetateanul castiga un sistem mai eficient, dar de, asa este la noi, 25% dati afara ar insemna somaj iar Dl. BaseBoc nu vor someri pe cap.
      • 0 (0 voturi)    
        De unde intelegi... (Joi, 6 mai 2010, 21:15)

        Matache M. [anonim] i-a raspuns lui Ionescu G

        ...din ceea ce am scris ca am sustinut ca se va face scaderea uniforma a salariilor bugetarilor? Fondul de salarii scazut nu inseamna numai reduceri de salarii, ci la fel de bine reducerea numarului de bugetari - si eu inteleg ca asta s-a comunicat: adica reducerea fondului de salarii poate insemna atat reducerea efectiva a salariilor si / sau reducerea numarului de bugetari.
        Nici nu am spus ca nu exista bugetari care isi fac treaba bine, ci poti intelege ca mi-as dori deplasarea mediei spre aceasta categorie, nu spre cea a lenesilor si coruptilor, asa cum este acum... Problema ca intre bugetari exista medicii (si personalul medical) si profesorii, care sunt clar categorii care permanent au fost defavorizate. Insa nu plang de mila "bietilor" politisti, aparatului judecatoresc si a functionarilor de toate felurile.
        In rest, este bine sa citesti de doua ori inainte sa critici.
        • -1 (1 vot)    
          e OK (Joi, 6 mai 2010, 22:09)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui Matache M.

          dupa reducerile intre functionari, vei avea de-a facde doar cu pilosii (care nu pleaca, ei raman, dispar cei competenti si fara pile); sa vezi atunci ce relatii vei avea cu institutiile publice!
          • 0 (0 voturi)    
            Din pacate... (Vineri, 7 mai 2010, 0:15)

            Matache M. [anonim] i-a raspuns lui srpc

            ... cred ca ai dreptate, insa in clipa in care creste concurenta si scade numarul de locuri, chiar si pilosii vor trebui sa faca ceva...chiar si pilosii au diverse grade de pilosenie :) si cand seful care te sustine nu mai este batut in cuie pe scaun, va trebui sa isi puna pilele la treaba. Cred ca orice miscare in directia asta are beneficiile ei... Statul are inertie mare, insa un precedent creat in eficientizarea sa este un inceput bun.
      • 0 (0 voturi)    
        De acord (Joi, 6 mai 2010, 21:39)

        Eddie303 [utilizator] i-a raspuns lui Ionescu G

        Sa inceapa cu jandarmeria si politia. Deja din ei s-ar putea face 25%. Apoi sa reduca salariile peste 4000 lei la cel mult 4000 lei, si sa nu atinga la cine are de sub atat.
        • 0 (0 voturi)    
          parere (Vineri, 11 iunie 2010, 18:07)

          Bugetarul [anonim] i-a raspuns lui Eddie303

          Amice ,politistii si jandarmii care muncesc ,care baga talpa pe strazi castiga 4000 de lei in trei luni.Poate sefii care stau pe scaune au 4000.Intra unde trebuie si verifica!
    • -3 (3 voturi)    
      bai ,tie somn? (Joi, 6 mai 2010, 20:39)

      sacaradan [utilizator] i-a raspuns lui Matache M.

      este vorba de bugetari bai mitica.Ar fii daca ar exista un impozit pe banii statului bai mitica.Nu intelegi nimic bai leguma?
      • +4 (4 voturi)    
        Leguma esti tu... (Joi, 6 mai 2010, 21:02)

        Matache M. [anonim] i-a raspuns lui sacaradan

        ...daca nu reusesti sa citesti un paragraf. Lasa, traim fiecare in lumea lui, tu in cea in care ma vezi pe mine leguma, eu in cea in care consider ca nu are importanta cum ma vede unu' ca tine :). Bye
    • +1 (1 vot)    
      Cam asa (Joi, 6 mai 2010, 21:08)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Matache M.

      sa se aplice si la stat criteriul competentei, ce mama masii.....
      Pana acum toti si toate pilele aveau intrare....hai...la munca
  • -1 (3 voturi)    
    foarte bine facut (Joi, 6 mai 2010, 20:36)

    sacaradan [utilizator]

    trebuie platit imprumutul,dar ce ar fii prin 2013 daca nu am reduce deficitul.Reducem deficitul ca de anul viitor sa avem bani la buget de investitii si atunci este cand sectorul privat va reveni pe crestere.Nu putem avea 1,3 milioane de bugetari 13 milioane de pensionari si asistati sociali si doar 3 milioane de salariati in privat.Trebuie sa se termine o data viata asta pe datorie ,datorie pe care o platim noi cei din privat dar de care se beneficiaza cei din sistemul bugetar.Eu as propune din 2011 reducerea cotei unice la 14%si marirea TVA la 25% insotita de un pachet de legi foarte drastice pt evazionisti.Trebuie sa ridicam recaudarile dar sa nu oprim investitiile.Ce spun mai sus este valabil.Stimuleaza investitiile.redresarea economica nu sta doar in consum.este important dar mai importante sunt investitiile (impozite cat mai mici),exportul ,etc.SUNT TOTAL DE ACORD CU MASURILE LUATE cu mici exceptii.As reglementa reducerea pensiilor in functie de marimea acestora.Pensie mica -reducere 0.Pensie mare -reeducere mare.Daca aceste masuri se pun in practica in 2-3 ani vom culege roadele.o seara placuta .(la care se poate)
  • +6 (6 voturi)    
    salarii la fisc (Joi, 6 mai 2010, 20:48)

    corupta [anonim]

    ce zic astia de la garda, vama si fisc? sa le ramana salariile mari ca sa nu fie coruptibili?!?!?! alooooooo! astia sunt bolnavi de SPAGA, cu litere mari, pana in maduva oaselor, ca si judecatorii si procurorii, indiferent de valoarea salariului pe care il incaseaza. Ar trebui starpiti fizic si adusi unii de aiurea, de prin Germania, America sau Japonia. Astia sunt buboiul cu puroi al tarii: bugetarii care ne controleaza si cei care ne judeca pe banii nostri, ai prostilor care le dam salarii de sute de milioane de lei si spaga pe masura
    • +1 (1 vot)    
      exactamente (Joi, 6 mai 2010, 21:06)

      corupt si eu [anonim] i-a raspuns lui corupta

      subscriu cu tarie :P :P
  • +8 (8 voturi)    
    Garda, fiscul etc (Joi, 6 mai 2010, 20:54)

    muciflenduri [anonim]

    E fenomenala atitudinea 'sa le dam ca sa nu fure', cand de fapt ideea ar fi 'daca fura, vor putrezi in puscarie'.
    In loc sa se stabileasca ca cei care fura banii statului vor primi o pedeapsa sporita, se tot propaga ideea ca trebuie sa ii pupam in fund ca nu cumva sa isi bage mainile pana la cot in gologani.

    Pe principiul asta ar trebui sa dam bani la doctori ca sa nu ne omoare, la pompieri ca nu cumva sa lase focul sa arda etc.
    Adica de ce o femeie de serviciu ar trebui sa renunte la 25%, iar niste imputiti care taie amenzi la misto sa fie tratati de parca ar fi imparati?
  • +7 (7 voturi)    
    bugetari (Joi, 6 mai 2010, 20:55)

    adrian [anonim]

    Trebuie sa fii tembel ca sa crezi ca garda financiara, vamesii sau fiscul nu vor mai lua spaga daca isi vor pastra salariul, sau daca acesta va fii dublat sau triplat. Astia sunt niste bolnavi incurabili. Solutia este salarii mici, prportionale cu veniturile aduse statului si cu ani de puscarie invers proportional.
    • 0 (0 voturi)    
      bine (Joi, 6 mai 2010, 20:31)

      broter [anonim] i-a raspuns lui adrian

      perfect de acord
      bine punctat
      a crede ca cei de la garda la salarii mai mari vor lua mai putina spaga e o utopie..
      pe masura ce nivelul de trai creste, cresc si nevoile si pretentiile...
      de acord cu solutia
  • +6 (6 voturi)    
    Garda Financiara, Vama, Fiscul incoruptibili? (Joi, 6 mai 2010, 21:01)

    Dan [anonim]

    asta e o gluma
    ar fi incoruptibili numai de frica de consecinte -> puscarie. deci solutia e investigatie si justitie
    argumentul cu salariile e ca toate argumentele din sectorul public -> valabil doar pentru idioti
    adica daca un angajat cu rol de control are acum, sa spunem, €2k salariu si ii taie 25% -> €500 o sa riste puscarie pentru asta?
    sau mai exact pentru aia €500 NU IA ACUM SPAGA?
    pai spaga e de zeci de €k. ce influenta are un 25% +/- la salariu?
  • +5 (5 voturi)    
    Fiscul trebuie sa-si faca datoria... (Joi, 6 mai 2010, 21:01)

    ionionut [utilizator]

    ... altfel exista loc si la mititica pentru ei. Eu cred ca masura aceea de a le creste salariile la bugetarii "responsabili" ca sa nu mai ia spaga nu a facut altceva decat sa le creasca si mai mult veniturile.
    Poate ar trebui totusi sa mai lucreze si cinstit, sa aduca venituri la buget din amenzi aplicate in controale si abia apoi sa ceara mariri din salarii doar daca din amenzile alea isi scot stimabilii salariile. Altfel... ar mai trebui concediati, ca nu se justifica, nu?
  • +5 (5 voturi)    
    CORUPTIBILI (Joi, 6 mai 2010, 21:02)

    sunt corupt [anonim]

    Garda Financiara, Vama, Fiscul trebuie sa aiba salarii bune pentru a nu fi coruptibili?? pai pornesti de la presupunerea ca pot fi corupti?? ce cauta acolo atuncim oamenii aia?? sa-si schimbe locul de munca daca nu le place, la mine la privat nu se roaga nimeni de mine sa raman daca nu-mi place
  • +1 (1 vot)    
    SPAGARII (Joi, 6 mai 2010, 21:12)

    romanul [anonim]

    Cu salar mare , cu sporuri peste un salar , garda ciubucarea la maxim.Poate doar OCNA i-ar vindeca !
  • 0 (0 voturi)    
    Reduceri salariale (Joi, 6 mai 2010, 21:33)

    Un simplu bugetar [anonim]

    Reduceri salariale diferentiate...asta da gluma! Salariile oricum sunt diferentiate in sistemul bugetar: cu cat muncesti mai mult, cu atat salariul este mai mic (a se vedea orice stat de plata din institutiile publice). Si apoi, ce reducere se va face?! Sau, mai bine spus, cine va beneficia de foloasele acestor reduceri? Caci economia in nici un caz....Inca un aspect legat de aceste reduceri salariale: pentru un functionar dintr-o primarie, cu un salariu net de 900 lei, reducerea de 25% va fi mult mai dureroasa comparativ cu cea a unui functionar dintr-o companie/agentie a statului sau alt sector privat (nu neaparat justitie, politie, sanatate etc.) ce are un salariu net de 2-3.000 lei
  • +1 (1 vot)    
    Reduceri salariale (Joi, 6 mai 2010, 21:41)

    Un bugetar [anonim]

    Si inca ceva legat de aceste reduceri salariale diferentiate: intr-adevar, functionarii din cadrul organismelor de control ale statului au mers si merg la serviciu de placere, nu pentru salarii - pentru edificare, uitati-va ce masini conduc, cate firme administreaza, cate zerouri au conturile din banci.
  • 0 (0 voturi)    
    corul bugetarilor (Joi, 6 mai 2010, 21:51)

    bugetaru [anonim]

    Acum va incepe intrecerea intre bugetari. Cei care "gestioneaza" fonduri europene vor spune ca sunt si asa prea putini si nu pot fi redusi ca numar si nici salariile lor taiate pentru ca lucreaza sub stres, cei cu atributii de control pornind de la ideea ca sunt coruptibili si ca doar salariile mari i-ar face (nu sunt siguri nici ei) incoruptibili, politia, armata, profesorii si doctorii se plangeau oricum ca sunt putini si ca au salarii mici, cei de la externe ca sunt expusi relocarilor prin alte tari si deci trebuie recompensati pentru efortul de a nu face nimic si pe alte meleaguri etc. Deci, in consecinta, niciun bugetar nu poate fi redus iar salariile trebuie marite si nu micsorate. Mai ales ca bancile le-au oferit cu larghete credite ca sa isi cumpere cat mai multe case/apartamente la preturi aberante, preturi acceptate de aceleasi banci care acum se plang ca scad salariile bugetarilor. Si ca acestia nu isi mai pot achita ratele. Trezirea la realitate este dura si pentru banci si pentru bugetari.
  • 0 (0 voturi)    
    egali (Joi, 6 mai 2010, 22:00)

    cd [anonim]

    Oricine poate deveni corupt daca i se micsoreaza salariul. Si oricum exista coruptie peste tot, de la vamesi la invatamant, sanatate. Daca e sa se taie ar fi normal ca toata lumea sa participe la fel. Eventual celor cu salarii mai mari sa li se taie mai mult dar totusi sa nu fie mare diferenta fata de ceilalti.
  • 0 (0 voturi)    
    Garda (Joi, 6 mai 2010, 23:20)

    sandman [anonim]

    D-aia iau aia spagi zilnic prin Dragoane, Niro, si magazine. De ce nu-i intreaba nimeni de unde au vile si masini de lux din salariile lor de bugetari?!
    Ai dreaq de jigodii bugetare!
  • +1 (1 vot)    
    da, salarii decente (Vineri, 7 mai 2010, 8:35)

    catelu [utilizator]

    De exemplu dublul salariului minim pe economie.
    Si acum, serios vorbind, isi imagineaza cineva ca lacomia si nesimtirea vamesilor si a celor de la fisc are limite?!
  • 0 (0 voturi)    
    Ginditi la rece Domnilor si dupa aceea vorbitii (Vineri, 7 mai 2010, 12:11)

    roxana [anonim]

    Ginditi la rece Domnilor si dupa aceea vorbitii,luat o incet nu aruncati cu vorbe aiurea inti aduceti va aminte ca sa facut imprumut pentru salvarea bancilor tara noastra e datoare pt. asa ceva ce e asta sector privat nu, deacor cu dvs.hai sa facem reduceri, hai sa taiem , dar ginditi intii ca se trimit atitea situati la minister si se vad destul de bine platile cheltuielile fiecarui instituti, intii dati avara cei care sunt si cu salariu cumul si pensi in fiecare institute bugetara , apoi sunt atitea care ar putea fi trimisi la pensi si dupa aceea faceti ordine.DOMNILOR PARLAMENTARI FACETI ORDINE IN ORDINEA CRONOLOGICA NU VA TREBUIE NU STIU CE SCOALA SA VA GINDITI CU TREBUIE LUAT, PUNETI GHEATA LA CAP SI TREZITI VA,
  • 0 (0 voturi)    
    gogosi (Vineri, 7 mai 2010, 14:40)

    petru [anonim]

    Mai lasati cu povestile astea. Cu cat sunt platiti mai bine cu atat sunt mai corupti ca vor tot mai mult. vezi magistratii,salarii mari cu rezultate nule. Celor de la finante numai de ciubucuri ii intereseaza nu de strangerea banilor ptr stat. Ei sa o duca bine si atat, la fel vamesii. Verificatile averile si va dumiriti
  • 0 (0 voturi)    
    oau (Vineri, 7 mai 2010, 18:06)

    scolastic [anonim]

    evident ca pe bancheri ii doare in banana de bugetari. ati ajuns dupa 20 de ani sa ne omorati si pe noi, cei care nu avem nici o vina. va doare efectiv undeva de toata tara.
  • 0 (0 voturi)    
    Garda Financiara (Vineri, 7 mai 2010, 19:25)

    gica [anonim]

    Haideti sa nu atingem subiectul expunerii la coruptie ca factor de stabilire a salariului! Se pare ca nu doriti sa il recunoasteti.
    Dar, trebuie sa luam in considerare urmatoarea situatie: ce motivatie poate avea un comisar al Garzii Financiare cu salariu net intre 600 si 1500 RON/luna sa combata evaziunea fiscala de milioane de EURO comisa de interlopi cu sapte case si 10 masini?
    Ce autoritate si ce prestigiu social are un om care este platit mizerabil?
    Cum poate un comisar al Garzii Financiare sa-si asume riscuri si sa-si atraga dusmani in conditiile in care statul roman considera ca munca lui valoreaza intre 600 si 1500 RON/luna net ?
    Puteti cere incoruptibilitate de la un absolvent de studii superioare care isi asuma riscuri in activitatea profesionala si care este platit mai prost decat femeia de serviciu de la Guvern?
    Astept raspunsuri argumentate.
    • 0 (0 voturi)    
      garda (Vineri, 7 mai 2010, 21:43)

      bobo [anonim] i-a raspuns lui gica

      Este adevarat ca salariile in Garda incep de la 600 si se termina pe la 1500. Din momentul in care statul ii plateste ca pe chelneri, astia traiesc din bacsisuri!
      By the way, la Garda Financiara Bucuresti, PDL a numit sef un... ospatar!!!!!!!Pur si simplu, nu e gluma, il cheama Stelica si se comporta ca un sef de sala.
      In conditiile politizarii Garzii Financiare si a colectarii de catre aceasta a banilor pentru partid, este cam devreme sa vorbesti de prestigiu social, incoruptibilitate, etc.
  • 0 (0 voturi)    
    nu-i plingeti pe toti, !!!!!!!!! (Marţi, 3 august 2010, 12:20)

    cucu [anonim]

    nu-i plingeti pe cei din garda financiara, vama sau finante (cel putin pe o parte din ei), adica cei care ani de-a rindul si-au tras salarii barosane, uitati-va la cei din garda la declaratiile de averi, plus ce-a picat de-a lungul timpului, atentii, pachete, bani si toate cele, de unde au averi care nu le pot justifica. or fi si exceptii dar pe alea le numaram pe deget, alde alti bugetari...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri