Guvernul si patronatele se vor alia in CES pentru obtinerea unui aviz pozitiv la scrisoarea de intentie

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 12 mai 2010, 18:00 Economie | Finanţe & Bănci

Guvernul asteapta sedinta de vineri a Consiliului Economic si Social (CES) fara prea mari emotii, deoarece se bazeaza pe sprijinul patronatelor in ceea ce priveste obtinerea unui aviz pozitiv la scrisoarea de intentie privind masurile de austeritate, au declarat pentru HotNews.ro surse apropiate negocierilor. Patronatele, la randul lor, sunt dispuse sa faca front comun cu Executivul, dar nu vor acorda "un cec in alb", in sensul ca vor incerca sa impuna unele garantii si masuri suplimentare anticriza, au mai spus sursele citate.

In cazul in care se vor alia, Guvernul si patronatele vor constitui majoritate si in acest fel scrisoarea de intentie va reusi sa treaca usor de CES. Astfel, sindicatele nu vor putea avea nicio putere in acordarea unui aviz negativ. Potrivit surselor, patronatele sunt de acord cu masurile de austeritate la care se angajeaza Guvernul mai ales ca acestea nu influenteaza mediul de afaceri. Insa, acestea vor ca in plus sa fie impuse masuri concrete de combatere a evaziunii fiscale si a contrabandei. De asemenea, mai cer urgentarea unor masuri care sa stimuleze mediul de afaceri. In prezent, patronatele pun la punct un plan de propuneri privind unele masuri anticriza pe care il vor prezenta in sedinta CES.

Confederatiile sindicale au cerut printr-o adresa Consiliului Economic si Social sa amane sedinta de plen de vineri, cand ar urma sa fie discutat Memorandumul cu FMI, a declarat Bogdan Hossu, presedinte CNS Cartel Alfa.

Sindicalistii au cerut aceasta amanare deoarece sustin ca nici pana in acest moment Guvernul nu a pus la dispozitia sindicalistilor datele economico-financiare care au stat la baza elaborarii Scrisorii de intentie cu FMI.

"Daca nu vom primi in timp real cele solicitate, atunci nici luni nu se va tine sedinta CES", a afirmat Hossu, citat de Agerpres.

Presedintele Traian Basescu declara marti ca "a decis impreuna cu premierul si sustin punctul lui de vedere ca scrisoarea catre FMI sa nu fie adoptata de Guvern decat daca are avizul CES - Consiliul Economic si Social, unde se intalnesc guvern, patronate si sindicate".

Si purtatorul de cuvant al Executivului, Ioana Muntean, a declarat, miercuri, ca nu se vor face declaratii de presa legate de masurile de austeritate sustinute de Guvern, pana dupa sedinta Consiliului Economic si Social (CES).


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2249 vizualizari

  • -1 (7 voturi)    
    Rusine!!!! (Miercuri, 12 mai 2010, 18:07)

    Ana [anonim]

    Hei, Hotnews, unde sunt stirile fiebinti de actualitate care framanta tara?!Nu va pasa de pensionari? Nu va pasa de vaduvele celor care si-au pierdut viata pentru patrie? Nu va pasa de profesori, de doctori, de pompieri si de toti functionarii de care avem nevoie, fie ca vrem, fie ca nu vrem?! Nu va pasa de ce se-ntampla in tara? N-am gasit nici o stire care sa vorbeasca despre ei.
    Rusine sa va fie!
    • +5 (5 voturi)    
      stat (Miercuri, 12 mai 2010, 18:38)

      alpha [utilizator] i-a raspuns lui Ana

      statul e cel mai prost administrator,cel mai corupt ,cel mai imbecil.UNICA sansa a Romaniei este diminuarea la maximum a sectorului bugetar ( gandeste-te la toti taietorii de frunze la caini din primarii,prefecturi,personal TESA din spitale,scoli,inspectorate teritoriale de diverse facturi-toti cu salarii nejustificate).economia reala e cea de piata adica privata !de acolo vin banii.mediul privat e cel datorita caruia s-a umplut tara de masini straine in loc de daciile 1310 si datorita caruia a luat avant sectorul de constructii cu tot ce tine de el.pana cand unii vor lua spor de zambet ca sa bea cafeluta in timp ce tu stai la cozi nesfarsite lucrurile vor merge prost in tara asta.
      • +1 (1 vot)    
        Divide et Impera!!!!! (Miercuri, 12 mai 2010, 19:58)

        infoEconomice.Blogspot.com [anonim] i-a raspuns lui alpha

        Probabil ca ati observat ce a reusit sa faca guvernul... a rupt romania in doua: bugetari si privati...
        Partea nasoala e ca vom pierde cu totii din cauza masurilor luate! Bugetarii direct, cei din privat prin scaderea cererii.
        In orice parte a baricadei sunteti, nu va bucurati!!!
        Apoi, daca ne vom sacrifica cu totii (bugetari si privati), cred ca ar fi bine sa stim ca nu o facem pentru a cumpara in continuare bordurile lui Videanu, F16urile lui Basescu, perdelele lui Ritzi, loganurile de politie, influenta in fata judecatorilor etc...

        Voi sunteti siguri ca o veti duce mai bine anul urmator?

        PS: citeste <a href="http://infoeconomice.blogspot.com/"> infoeconomice.blogspot.com</a> pentru a intelege mai mult... mult mai mult...
        • 0 (0 voturi)    
          Nu e adevarat (Joi, 13 mai 2010, 11:56)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui infoEconomice.Blogspot.com

          Nu statul a rupt Romania in doua, ci nesimtirea bugetarilor. Cum crezi ca se simtea in 2009 un amarit de la privat dat afara, sau cu salariul la 70%, multumit ca mai are un loc de munca, deci, cum crezi ca se simtea omul de mai sus cind vedea profesorii si pensionarii facind manifestatii sa le mareasca salariile/pensiile??? Daca ai fi in locul celui de la privat care vede ca economia mondiala se darima, ce parere ti-ai face despre cei de la stat care vor mariri??? Ca sa nu mai spun ce experiente poti avea cu copilul dat la scoala sau cind ajungi prin spitale. Asha ca nu guvernul a impartit tara in doua, ci nerusinarea si nesimtirea bugetarillor si pensionarilor din 2009.
          • 0 (0 voturi)    
            pana la un punct ai dreptate (Joi, 13 mai 2010, 12:27)

            sam [anonim] i-a raspuns lui bogdan

            dar mai departe, nu. de ce nu iti pui intrebarea: de ce am fost platit in 2009 cu 70%, de ce firma la care lucrez nu mai are comenzi? cine mai imi mentine si nivelul acesta scazut de comenzi? daca sectorul privat s-a contractat inseamna ca putinul acela de comenzi din care patronul reusea sa acopere 70% din salar venea in cea mai mare parte dinspre bugetari (ei nu erau afectati, chiar primeau mariri). acum, cand si acea parte va fi afectata cu 25% comenzile firmei vor scade si mai mult si tare imi este teama ca patronul tau va considera ca mai bine inchide decat sa se mai chinuie sa scoata un salar la angajati de 50%. Nu ti se pare logic? S-au crezi ca or sa vina niste extraterestrii sa faca comenizi??? Angajati la stat sau la particulari, intelegeti odata ca fara BANI NU EXISTA SURPLUS DE COMENZI, pe stoc degeaba lucrezi si FARA COMENZI NU POTI SA AJUNGI DECAT LA RECESIUNE SI SOMAJ! Cresterile inregistrate in anii de boom se datorau cresterii cererii pe bani din salarii si din credite. Acum, cu salariile micsorate (stat/particulari/pensionari/etc), fara siguranta unui loc de munca, cine draq este inconstient sa faca credit de consum?? Chiar daca ar vrea fie nu-l lasa banca, fie primeste un credit mai mic care nu se merita date fiind conditiile socio-economice. Ce este atat de greu , se vede cu ochiul liber. Daca sperati la banii romanilor de afara puteti sa nu o mai faceti. Pentru cei care au salutat solutiile carmaciului: institutul de marina, pe vremea odiosului era recunoscut ca o facultate slaba, media de intrare minima era 5 (pe vremea aia erau examene, vara nici nu se ocupau toate locurile, noroc cu sesiunea de toamana). Si din cate stiu eu la nici una dintre facultati nu exista cursul de economie, de unde sa scoata un absolvent de marina solutii economice cand el nu are nimic la baza?? In plus, la actuala criza, economisti de prestigiu nu gasesc solutii (daca s-ar gasi solutii nu ar mai exista criza, ei nici nu au simtit ca vine criza).
            • 0 (0 voturi)    
              Inteleg ce vrei sa spui (Joi, 13 mai 2010, 15:01)

              bogdan [anonim] i-a raspuns lui sam

              Nu e cazul meu, pentru ca eu lucrez doar cu clienti externi, deci nu are cum ma influenta guvernul. Teoria asta cu scaderea consumului e frumoasa. Dar e mult mai pagubos sa imprumuti 10 miliarde pe an doar ca sa nu mai scada consumul. Mai ales ca la noi mare parte din consum vine din import. Mai bine reducem cheltuielile la un nivel rezonabil, si eventual imprumutam 5 miliarde si facem o autostrada. Ca aia aduce crestere economica pe orizontala la inceput, si in turism/transporturi mai apoi. Nu tinem o armata de functionari sa taie frunze la ciini pe bani multi, doar pentru ca aia se duc si cumpara mere din piata si vezi doamne, ne creste economia.
    • 0 (4 voturi)    
      Ana ,ai discutat cu Manole inainte sa postezi? (Miercuri, 12 mai 2010, 18:48)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Ana

      Cand Popey Scu(la) Taricanu , in stransa prietenie cu PSD-aripa Iliescu a majorat cu 50%pensiile si salariile profilor,din ce a dat banii?cand acualul si pe atunci Presedinte Basescu ii intreba de unde scot banii ,Paros Vosganian nici nu il baga in seama !Popey Scu(la) Taricalu nici atat !si Base a promulgat,ca oricum trecea si fara promulgarea lui !
      acum am dat de fundul sacului ,cu un guvern cu adevarat incapabil,dar nu mai incapabil decat guvernele anterioare!
      ce sa faca tara?pensionarii nu au niciodata destul ,bugetarii au ajuns deja la cate 2-3 credite de caciula in timp ce unul care lucreaza in privat nu are nici carte de munca ,dar sa contracteze un credit !
      poate sunt masuri extrem de impopulare dar sunt disperate pentru iesirea din faliment!
      si vom trai dupa cum economia va merge sau nu ,nu tot in sus ,in zbor, ca pe vremea comunismului!vacile grase vor alterna cu vacile slabe!va salveaza doar pensiile private ,mult mai stabile...
    • +1 (5 voturi)    
      Da, ai dreptate, ar trebui nationalizata presa (Miercuri, 12 mai 2010, 19:18)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Ana

      si ar trebui infiintata o comisie care sa spuna in fiecare zi care sunt prioritatile.

      De asemenea cred ca ar trebui dedicat zilnic 50% din spatiul de emisie/articole problemelor cu care se confrunta pensionarii si bugetarii, iar cealalta jumatate din spatiul de emisie ar trebui dedicata infierarii profitorilor capitalisti, si cum se imbogatesc acestia prin specula si exploatare.

      De acord cu tine intru totul tovarase.
      Daca nu esti deja membru de partid, sper sa te inscrii, Partidul are nevoie de cat mai multi oameni ca tine.
    • +1 (3 voturi)    
      . (Miercuri, 12 mai 2010, 19:46)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui Ana

      si daca le-ar pasa ce crezi ca ar realiza ei? Aici nu e antena 3 sa arunce cu dejectii in orice face guvernul. Se numeste relatare obiectiva.
      Da, a gresit FOARTE MULT guvernul ca nu au pus in aplicare aceste masuri inca de la inceputul lui 2009. Pe vremea asta se vorbea de crestere economica pe 2010, nu de scadere. Sa speram ca acum nu e prea tarziu.
      Ca ne pasa, ca nu ne pasa. De undeva trebuie sa se taie banii. Cand peste 50% din buget se duce pe salariile bugetarilor, pensii si alte programe sociale, inseamna ca ceva e putred rau de tot. Probabil ca asta e democratia si capitalismul original inventat de un alt pensionar: Ion Ilici Iliescu.
      Am devenit o natie de pensionari in care un salariat tine in spate 2 pensionari.
      • 0 (0 voturi)    
        raduku- cel amnezic (Miercuri, 12 mai 2010, 23:35)

        Diana [anonim] i-a raspuns lui radukku

        Baietas iti aduc aminte ca cei ca tine au rupt-o la fuga dupa primele greutati aparute in 1990. Si-au gasit posturi mai bune in strainatate si multi dintre ei s-au stabilit acolo definitiv. Altii tot f multi pentru populatia ramasa a tarii si-au zis ca nici ei nu-s mai prosti asa ca sprijiniti de cine trebuia au obtinut pensii de boala, sau de incapacitate de munca, de handicapat. Multi dintre pensionarii de azi erau acum 20 de ani inca activi, munceau cinstit, altii erau deja pensionari dupa niste ani de munca, minim 25 , munca in conditiile pe care poate parintii dumnitale si le mai amintesc. Desigur, nesiguranta de azi a unui loc de munca face pe multi sa gandeasca asa: ca duc in spinare pensionarii. Optimizarea a ceea ce avem ar fi fost mai corecta pentru toata lumea. Dar daca nu ai inteles ca mafia si hotia sunt in Romania ca si in Grecia cauza dezastrului atunci... scuze pentru interventie. Iar masurile anuntate sunt doar cele mai importante, vor urma si altele si te asigur ca pana la sf anului va creste si TVA si nu cu 25% cu min 30% si impozitul cam cu tot atat. Si,sa nu te miri, unele dintre ele... retroactiv, adica de la inceputul anului.
        Iar ca sa motivezi un imprumut cu evaziunea fiscala din Romania inseamna ca te autodeclari ca fiind un Guvern de valoare 0.
      • 0 (0 voturi)    
        abordare gresita (Joi, 13 mai 2010, 12:50)

        sam [anonim] i-a raspuns lui radukku

        si ce credeti ca fac bugetarii astia cu banii? nu cumva ii consuma, voi stiti ca numai CONSUMUL ESTE MOTORUL DEZVOLTARII!!! de ce dau faliment firmel? din lipsa de comenzi? de ce lipsesc comenzile? DIN LIPSA DE BANI! Acum, daca reducem banii de consum cu 25% ce credeti ca se intampla? Cresc comenzile? NU! Firesc,vor SCADE! Ce vor face firmele? Firesc, se vor INCHIDE sau vor reduce si mai mult productia! CE VA CRESTE? In prima luna, BUGETUL de STAT, in a doua luna si in continuare : CRESTE SOMAJUL (lipsa comenzilor) cu implicatii directe SCADEREA BUGETULUI DE STAT (someri mai multi, angajati mai putini, taxe colectate mai putine, etc) FINALUL ??? VA LAS PE VOI SA-MI SPUNETI! TOTI VOR INVESTITII, DAR NIMENI NU SPUNE IN CE? CE INVESTITIE ITI MAI RECUPEREAZA BANII CHELTUITI? SI CINE SA FACA INVESTITII? firmele particulare (alese ca si pana acum) cu banii economisiti in prima luna ca in luna urmatoare nu mai sunt??? bugetul de stat nu poate creste decat daca creste numarul firmelor, numarul firmelor/angajatilor nu are cum sa creasca fara cresterea cererii/consumului, CONSUMUL NU ARE CUM SA CREASCA FARA BANI!!! Solutii de supravietuire: 1. reducerea importurilor si cresterea consumului din productia interna; 2. sprijin pentru firmele exportatoare; 3. interzicerea activitatii firmelor cu sedii in paradisuri fiscale, cutii postale, etc. Ori isi fac sediu in tara (in maxim 2 luni) , ori isi inceteaza activitatea (vezi cazul Italiei, masura luata anul trecut in octombrie); 5. o rentabilizare a activitatii institutiilor de stat prin reducerea procedurilor si simplificarea legislatiei (o reducere a personalului dupa o analiza temeinica a fiecarui post, in paralel cu simplificarea legislatiei si a procedurilor, a numarului de acte, etc) 6. folosirea, in prima perioada, a economiei subterane ca si supapa de siguranta (daca oamenii nu vor gasi de lucru macar la negru va fi jale, ti se va da in cap pe strada, vei fi jefuit , talharit si chiar omorat ptr sume din ce in ce mai mici).
    • 0 (0 voturi)    
      NoNews (Miercuri, 12 mai 2010, 21:23)

      imb [anonim] i-a raspuns lui Ana

      In 28 Ianuarie 1990 Televiziunea Romana (fosta Libera) a ales sa nu transmita manifestatia partidelor istorice. Razvan Theodorescu a pretextat atunci ca era ceata.
      La 20 de ai de democratie distanta, o agentie de presa online atinge performanta televiziunii controlate de Iliescu si Brucan.
      Bine ca ati salutat condamnarea comunismului in 2007.

      E totusi o diferenta: atunci exista un monopol al informatiei. Voi riscati sa fiti parasiti de cei ce va vad cenzura prin filtrarea stirilor si veti ramane numai intre voi anticomunistii puri si duri sa va exprimati adeziunile in comentarii si sa va votati intre voi. (Nu uitati sa-i cooptati si pe Radu Moraru si pe varu' Sandel).
    • 0 (0 voturi)    
      Stirile fierbinti sunt in capul tau infoerbintat (Joi, 13 mai 2010, 11:52)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Ana

      hai sa ne uiatm nitel pe cifre. In 2005 pensia medie a fost de 311 lei. In 2009 e de 735 lei. A crescut mai mult decit salariul mediu.
      Si hai sa-ti mai spun ceva. O familie cu 2 copii si doua salarii medii are venit pe membru de familie mai mic decit pensia medie. Astia nu merita si ei sa triasca? Adica hai sa nu reducem pensiile, ci sa-i impozitam suplimentar pe salariati, nu? Si la fel a evoluat si salariul mediu la bugetari si numarul de bugetari pina-n 2008. Asha ca oamenii cu o farima de creer in cap si neplatiti de moguli, sunt de acord cu masurile astea. Doar infierbintatii si sclavii mogulilor sunt impotriva.
  • -1 (5 voturi)    
    sustinerea mediului privat (Miercuri, 12 mai 2010, 18:18)

    sustinerea mediului privat [anonim]

    Daca nu se aplica reducerile salariale ar trebui si privati sa nu mai plateasca taxe si impozite ...... Sa nu mai vb de forfetar,care a dus la inchiderea multor societati comerciale. Sa vedem de unde isi mai iau bugetari venitul.
    • +1 (1 vot)    
      nu e asa (Miercuri, 12 mai 2010, 17:54)

      dabu [utilizator] i-a raspuns lui sustinerea mediului privat

      Salut.
      Problema nu se pune asa, nu trebuie sa fie o confruntare. Sigur ca trebuie reduse cheltuielile statului si de asemenea, evaziunea, doar ca reducerea salariilor si pensiilor cu un procent atat de insemnat, pentru atatea milioane de oameni, va conduce la o scaderea consumului de orice (produse/servicii), profiturile firmelor vor scadea sau mai rau, asa ca bugetul de stat va suferi si mai tare. Solutia mai buna era concedierea unui numar adecvat de bugetari si reconversia lor catre domeniul privat. Asa ca bugetul va merge din ce in ce mai rau si vor fi nevoiti sa creasca taxele si impozitele, pentru toata lumea - bugetari si privati. In final, in lipsa unor masuri de stimulare a cresterii economice, CARE LIPSESC cu desavarsire din ce a anuntat Guvernul, vor da cu caruta de gard. Si noi toti suntem in ea. Cine va suferi pana la urma? Guvernul? Clasa politica? Basescu? Think again.

      Eu lucrez in privat, de 15 ani (si numai in privat) - ca sa nu avem dubii..
    • 0 (2 voturi)    
      da (Miercuri, 12 mai 2010, 18:40)

      ady [anonim] i-a raspuns lui sustinerea mediului privat

      Vesnic aceasi ipoteza ca privaii le da sa manace la bugetari.Ar putea functiona tara asta fara bugetari.Nu. Cand un privat se imbolnaveste unde merge , cand are probleme legale ,cine i-a educat pe ei si copii lor , cand trimit o scrisoare ,transport ferat, terestru si aerian etc.Una peste alta bugetarii nu sunt niste sugative care nu fac numai sa consume bani de la privati majoritatea bugetarilor inafara de armata si inca o categorie sau 2 aduc plus valoare la bugetul de stat ca orice muncitor de la privat.
      • +3 (3 voturi)    
        Nevoia de bugetari (Miercuri, 12 mai 2010, 19:28)

        privat [anonim] i-a raspuns lui ady

        Avem nevoie de bugetari. Dar nu avem nevoie de ATAT DE MULTI BUGETARI.
      • +1 (1 vot)    
        Si? (Miercuri, 12 mai 2010, 19:39)

        W. [anonim] i-a raspuns lui ady

        Astea sunt pe gratis pentru mediul privat? Nu crezi ca din contributiile lor se sustin? Si sa fiu serios, decat sa dau bani la stat si sa am conditii execrabile la spital, in trenuri, in orase - mai bine dau bani la societati private care cu aceeasi bani imi ofera conditii mai bune (vorbesc in general de spitale).

        Motivul din care discutia a ajuns buget-privat este simplu - partea privata a adoptat solutiile care trebuiau, a dat afara oameni, a inchis societati, a pierdut profit. Partea bugetara nu a facut nimic, nu face nimic dar in schimb mananca resurse.

        O optiune ar fi cresterea TVA si cotei de impozitare, sa plateasca toti pentru cei 1 milion de bugetari. Nu le-ar fi mai bine nici lor, consumul ar scadea mult mai drastic, dar ar fi rau pentru toata lumea.

        Se vorbeste la televizor de "investitii" - desi BNR a zis clar ca la buget nu exista bani, ca se consuma mai mult decat se produce. De unde sa investesti cand tu esti plin de datorii?

        Scaderile nu sunt solutia perfecta - lovesc in cineva, la fel ca si taierea subventiilor si a ajutoarelor sociale - dar uneori nu se poate merge doar inainte. Ca un om care lucreaza in sectorul privat pot spune ca prefer sa nu platesc eu iar - ca si anul trecut - pentru un sector bugetar ineficient, supradimensionat si chiar inutil.
    • -2 (6 voturi)    
      Afara toata lumea (Miercuri, 12 mai 2010, 19:00)

      gheorghe [anonim] i-a raspuns lui sustinerea mediului privat

      Eu zic sa-i dea afara pe toti bugetarii. Nu mai avem nevoie de medici si profesori, armata, politie. Oricum aveau salarii nesimtite. Magistratii pot sa ramana, saracii, sa protejeze "statul de drept".
      Spiritul de gasca e insa tot ceea ce ne trebuie.
      Eventual, pensionarii sa dea coltul urgent, altfel nu iesim din criza.
  • +1 (1 vot)    
    guvern (Miercuri, 12 mai 2010, 18:40)

    Razvan [anonim]

    Guvernul a adoptat niste masuri firesti in aceasta perioda de criza.
    • 0 (0 voturi)    
      ai vrut sa spui cele mai proaste (Joi, 13 mai 2010, 13:19)

      sam [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      ma uit pe lista ministrilor si observ cata economie au invatat in scoala, cati au fac economice? si de unde vreti voi solutii corecte? credeti ca la ase din '70 pana in '90 au invatat altceva decat economia socialista si cuvantarile tovarasului! din randul politicienilor actuali cati credeti ca au citit o carte de economie de piata , de macroeconomie? situatia prezentata se regaseste si in randul patronatului, in ro patronatul a invatat economia de la piata si crede ca stapaneste domeniul. o scadere a veniturilor cu 25% nu va avea ca rezultat decat o contractie si mai puternica a economiei, prin scaderea cu 20-25% a fondului de consum (stiut fiind ca in ro cea mai mare parte a salariului se duce in consum). nu spun ca nu trebuie sa reducem cheltuielile, trebuie, dar numai cheltuielile din import! trebuie sa lasam fudulia si sa intelegem ca numai consumand produse romanesti pastram locurile de munca. ar trebui impozitate suplimentar firmele care folosesc forta de munca externa: chinezi, indieni, pakistanezi, etc. trebuie pornita o campanie de constientizare a populatiei, ceva apropiat de ce au facut suedezii dupa razboi: consumati made in romania. aici trebuie sa intervina si patronatul roman si sa inteleaga sa produca si sa desfaca la preturi apropiate produselor din import, sa inteleaga ca un profit de 5% este totusi un profit (preturile produselor romanesti sunt mari datorita patronilor care vor sa se imbogateasca rapid, sa-si faca vile si sa-si cumpere masini de teren, sa-si arate valoarea prin afisarea bogatiei. afara este invers, bogatii vor sa treaca cat mai neobservati, exemplu : raportul masinilor de teren/nr de locuitori, cat este in ro si cat este in tarile puternice: germania, austria, tarile nordice, etc). in paralel o reducere a numarului de taxe si impozite, simplificarea legislatiei economice, sprijinirea cu facilitati fiscale a exportatorilor si impozitare suplimentara a importatorilor.
  • +1 (3 voturi)    
    Pacat... (Miercuri, 12 mai 2010, 18:45)

    Mihai [anonim]

    Pacat ca dl presedinte a reusit sa invrajbeasca privatii si bugetarii...pacat ca unii pun botul la aceasta vrajeala ieftina...Domnilor din mediul privat, fara bugetari nu se poate...nu-i o noutate...
    • 0 (2 voturi)    
      Asa este, ai perfecta dreptate (Miercuri, 12 mai 2010, 19:23)

      Ile Cafan [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Din 1950 pana in 1989 am putut trai fara privati si fara afaceristi, doar cu bugetari.

      Huo mediul privat, sa fie inchise toate afacerile si sa fie absolut totul nationalizat.

      Sa se imparta PIB-ul cinstit in 2 - jumatate pentru pensionari si jumatate pentru bugetari.

      Afara, afara, cu privatii din tara !!!!

      I.L.Ca Fan
      • 0 (0 voturi)    
        mai bine afara Ile Cafan din tara (Miercuri, 12 mai 2010, 23:53)

        m.e [anonim] i-a raspuns lui Ile Cafan

        mai bine sa pleci tu..ce tot te iei de privat? cand cei de la buget nu aduc nicin un profit?
  • 0 (0 voturi)    
    Dar Presa, de ce tace Presa? (Miercuri, 12 mai 2010, 18:52)

    Ovidiu [anonim]

    Sunt surprins de reacţia presei, pentru că, în primul rând, aici era interesul oamenilor, al opiniei publice şi al presei.

    Era un instrument de investigaţie jurnalistică pentru jurnaliştii de investigaţie – şi l-au folosit cu succes în cinci ani de zile. N-am văzut o reacţie clară şi organizată din partea presei în România.

    Din păcate au fost doar intervenţii singulare şi care nu au avut efect – deşi, în 2005, presa s-a bucurat foarte tare.

    Mi-e greu să înţeleg cum de accepţi aşa de uşor să pierzi din mână un asemenea instrument de control public.
    • 0 (0 voturi)    
      Si presa a avut de suferit din cauza crizei. (Miercuri, 12 mai 2010, 19:42)

      W, [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Presa e privata - nu conteaza de care parte a baricadei se afla. Daca se cresc taxele - presa va suferi si ea.

      Da, ar trebui sa se faca investigatii serioase, dar cata presa serioasa mai e in Romania. In ultimii 5-6 ani s-a polarizat toata presa, orice articol trebuie sa treaca de un filtru politic, lumea in general si-a pierdut increderea in cei care au abuzat de ea.

      Ce investigatii sa faci cu oameni al caror cuvant este compromis?
  • +2 (6 voturi)    
    demisia in bloc, Basescu si cu Boc! (Miercuri, 12 mai 2010, 18:59)

    andrei [anonim]

    Sa va fie rusine! Ati adus tara in pragul dezastrului pentru ca nu ati luat masurile care trebuiau la timp! Demisia si disparitia din prima scena publica!!!
    • -2 (4 voturi)    
      Si ei (Miercuri, 12 mai 2010, 19:19)

      emil [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Totul a plecat din timpul guvernarii liberale. Cheltuiau baietii banii atunci intr-o veselie, stiind ca nu vor mai fi la guvernare din iarna. Degeaba ii avertiza Isarescu sa faca economii, degeaba facea presiuni presa sa se opreasca risipa, pe ei nu i-a interesat.
      Si acum cand ii vad cat de revoltati sunt acesti nesimtiti liberali, imi vine sa vomit....
    • 0 (2 voturi)    
      perfect de acord, si in PLUS (Miercuri, 12 mai 2010, 19:29)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui andrei

      este necesara inchiderea mediului de afaceri.

      Trebuie sa nationalizam tot inapoi si sa reluam reforma de la zero !!!
      • -1 (1 vot)    
        cum sa inchizi mediul de afaceri?! (Miercuri, 12 mai 2010, 19:43)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

        dupa ce ca nu stii sa scrii, nici nu esti capabil sa gandesti. Basescu si Boc sunt principalii vinovati de halul in care am ajuns. Trebuie sa-si asume raspunderea si sa-si prezinte demisiile de onoare, daca mai au asa ceva. Insa avand in vedere ca ieri Basescu si-a inceput conferinta de presa ranjind ca un...., ma indoiesc. Probabil ca vor fi luati pe sus si fortati sa-si prezinte demisia, sub presiunea strazii, cu zeci de mii de oameni in palatele lor, Victoria si Cotroceni, de unde au aburit-o pana acum cu dizgratie. Demisia pentru incompetenta! Demisia pentru ca nu au putut sa evite ajungerea in colaps! Demisia pentru lipsa de respect la adresa fiintei umane! Demisia pentru genocidul ce se prefigureaza, cu pensionari care vor muri de foame, cu zile!
        • 0 (0 voturi)    
          da (Miercuri, 12 mai 2010, 20:06)

          ady [anonim] i-a raspuns lui andrei

          clar ca pdl si basescu sunt devina pt situatia in care am ajuns.Televiziunile mogulilor il avertizeaza pe base de 2 ani ca va ajunge criza si la noi sa ia masuri .Si a luat nu .Mai ne si mintea pe deasupra ca in 2010 vom iesi din criza .Stiti vre-un program real de combatere a crizei elaborat de f "competentul" guvern boc .Nu.Am ajuns in aceasta situatie pt ca nu s-a facut nimic de cand boc a fost numit prim ministru.Si ce masuri a luat acum .Da erau necesare.

          De cand a ajuns la guvernare pdl nu face numai sa isi serveasca clientela politica.
          Mai scria ca psd si pnl au datorii dar pdl cred ca are si avea datorii mult mai mari nici pana cum nu au reusit poate sa le plateasca din banul public ca nu au mai avut de unde.Dar stai ca fac ei rost de bani acus de la bugetari si pensionari.
  • 0 (0 voturi)    
    Despre bugetari si privati (Miercuri, 12 mai 2010, 19:03)

    puki [anonim]

    Toate comentariile de aici dau vina pe bugetari, numai ei sunt de vina. Guvernul si presedintele sunt perfecti, ei tin cu economia privata.
    Mesajul acesta este pentru cei din economia privata : Daca sindicatele si bugetarii nu reusesc sa opreasca aceasta bataie de joc a conducatorilor tarii, voua, celor de la privati stiti ce o sa va spuna patronii vostri ?
    O sa va spuna asa : Stiti, salariati, e criza, guvernul a taiat 25 %, eu sunt generos, va tai numai 20 %. Ce daca v-am mai taia si anul trecut, nu vedeti ca suntem in criza si mai rau ?
    Asta o sa va spuna si nu peste 3 luni si peste 1 luna.
    Bucuria voastra mare de acum va va costa mai tarziu.
    Si veti inghiti si veti tacea ca asta e .
    E criza !
  • -1 (3 voturi)    
    slogan (Miercuri, 12 mai 2010, 19:11)

    goagal [anonim]

    sloganul lui basescu din campania de asta-toamna:
    " de ce le e frica nu scapa !!" .
    acum stim la cine se referea: la noi toti!
  • +2 (4 voturi)    
    Patronate??? (Miercuri, 12 mai 2010, 19:14)

    the man [anonim]

    Cand am vazut la TV discutia cu patronatele am crezut initial ca e o discutie cu Mitica de la Liga...
    Erau acolo super oamenii de afaceri Badea si Turcu. Halal!
  • 0 (2 voturi)    
    Bravooooooo (Miercuri, 12 mai 2010, 19:31)

    Bravo omule, uite ca unii gandesc... [anonim]

    Bravooooooo
  • 0 (0 voturi)    
    Acord (Miercuri, 12 mai 2010, 19:41)

    ana [anonim]

    Patronatele, la randul LOR...
  • 0 (0 voturi)    
    statul (Miercuri, 12 mai 2010, 19:55)

    Petre Petre [anonim]

    Cum sa nu se alieze. STATUL ESTE AL PATRONILOR (STAPANILOR). Acesta este adevarul. Romania este cel mai primitiv stat capitalist din Europa, condus de tovarasii capitalisti.
    Din pacate populatia nu va avea curajul si spiritul de sacrificiu al inaintasilor de a merge spre un nou 1907. Rabda si cand nu mai poate rabda fuge.
  • 0 (0 voturi)    
    programul PD-L (Miercuri, 12 mai 2010, 21:13)

    srpc [utilizator]

    citit de sus in jos e un program electoral oarecare:

    in partidul nostru politic, ne respectam promisiunile
    doar imbecilii pot crede ca
    noi nu vom lupta impotriva coruptiei
    pentru ca, un lucru e sigur pentru noi:
    cinstea si transparenta sint fundamentale pentru atingerea idealurilor noastre
    vom demonstra ca e o mare prostie sa crezi ca
    mafia va contina sa faca parte din guvern ca in trecut
    va asiguram, fara umbra de indoiala, ca
    dreptatea sociala va fi scopul principal al mandatului nostru
    cu toate acestea, exista inca oameni prosti care isi imagineaza ca
    guvernarea sa fie posibila in continuare
    cu aceleasi vechi smecherii politice
    cind ne asumam puterea, facem totul pentru ca
    sa se termine cu situatiile privilegiate si cu traficul de influenta
    nu suportam in nici un fel ideea ca
    poporul va flaminzi
    ne vom indeplini misiunea chiar daca
    rezervele economice vor fi complet epuizate
    vom exersa puterea pana ce
    veti intelege ca incepand de acum
    noi sintem partidul xxx, noua politica.

    iar acum cititi-l de jos in sus!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri