Investitorii straini: Reducerea cheltuielilor cu personalul, o masura cu impact imediat in restabilirea echilibrului bugetar

de Dragos Comache     HotNews.ro
Joi, 13 mai 2010, 11:24 Economie | Finanţe & Bănci

Reducerea cheltuielilor cu personalul, in paralel cu cresterea eficientei serviciilor prestate de institutiile statului, sunt o masura cu impact direct si imediat in restabilirea echilibrului intre veniturile si cheltuielile bugetare, arata reprezentantii Consiliului Investitorilor Straini (CIS) intr-un comunicat remis HotNews.ro. Totodata, acestia apreciaza ca sunt sanase minime ca majorarea taxelor in acest an sa aduca venituri suplimentare la bugetul statului.

Investitorii straini sunt de parere ca rezultate mai bune ar putea fi inregistrate prin aplicarea unor masuri pentru stimularea contribuabililor care au un grad ridicat de conformare fiscala, pe de o parte, si inasprirea sanctiunilor pentru neplata si evaziune, pe de alta parte.  

De asemenea, acestia cred ca rezultate imediate pot fi obtinute prin alocarea cu prioritate a resurselor financiare, din disponibilul existent, catre anumite categorii de cheltuieli, in primul rand catre investitii si in special in infrastructura. Investitorii arata ca astfel se creaza locuri de munca, se stimuleaza alte sectoare din economie, acesta reprezentand si un semnal pentru mediul de afaceri ca economia poate sa revina pe crestere.  

"CIS considera ca este esential ca autoritatile si partidele politice sa fie constiente de gravitatea situatiei si sa implementeze cat mai repede un plan coerent si credibil. Masurile avute in vedere, chiar daca vor avea si un impact social, trebuie luate fara intarziere. Lipsa unor masuri ferme sau amanarea unor decizii vor continua sa induca o stare de incertitudine mediului de afaceri si vor intarzia sansa Romaniei de a depasi efectele crizei”, a concluzionat Shachar Shaine, presedintele Consiliului Investitorilor Straini.


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2184 vizualizari

  • -3 (5 voturi)    
    zero (Joi, 13 mai 2010, 11:03)

    vasile [anonim]

    Cetateni asa zisi investitori ar fi mai bine sa tipe ca achizitiile publice pe care le face statul sa fie transparente, corecte si atunci daca ele ar fi corecte si la pret real s-ar putea face economii si astfel cu acelasi bani statul ar putea cumpara dublu sau tripul servicii si bunuri. Dae cetateni asa zisi straini le convine sa dea tunuri pe bani publici. Ei doresc cat mai mult din bani publici pentru a isi ingrosa conturile. Nu ii intereseaza economia de piata , concurenta reala. dau un bacsiun trebuie si pun mina pe bani publici.De ce nu tipa patroni ca nu se fac licitatii corecte cu bani publici? Pentru ca cei care mai sunt pe piata au culoarea portocalie si orice taiere de la cheltuielile de personal va merge in contracte de achiziti pe care statul le-a promis cu acestia inca din perioada campaniei electorale. Nu trebuie insa sa ii bagam in oala pe toti patroni dar majoritatea sunt mina in mina cu politicul.
    • +1 (1 vot)    
      cel putin in ultima afirmatie te inseli (Joi, 13 mai 2010, 17:58)

      icflorescu [utilizator] i-a raspuns lui vasile

      Fara indoiala ai dreptate in privinta licitatiilor pentru proiecte publice, insa cel putin in ultima afirmatie te inseli.

      Unul din patronii cu care lucrez conduce un mic atelier de productie de mobilier, unul din putinele ramase in picioare in urma crizei in jurul Bucurestiului.
      Un altul gestioneaza cateva proprietati in zona centrala (apartamente mici, nu spatii comerciale de mii de metri patrati).
      Altul ofera servicii (ghizi locali si deplasare) turistilor straini in Romania.
      Altul are o firma de IT foarte mica (4 programatori) si produce module software pentru firme din strainatate.

      Nici unul dintre ei nu este "mana in mana cu politicul", si marea majoritate sunt in situatia lor. Toti au suferit in perioada de boom de acum 3-4 ani, cand devenise foarte greu sa gasesti oameni dispusi sa munceasca fara sa ceara salarii exorbitante. Acum, inevitabila crestere a concurentei de pe piata muncii va contribui la remedierea acestui fenomen. Cu totii au de suferit pentru ca incasarea datoriilor de la stat (ex. TVA) se face foarte greu, pentru ca trebuie, luna de luna, sa piarda ore nesfarsite la ghiseele administratiilor financiare. Si, in aceste conditii, o posibila majorare a TVA-ului si a cotei unice i-ar scoate din afaceri. Si probabil ca cel mai mult ar avea de suferit angajatii trimisi in somaj si in cele dn urma ramasi pe drumuri.

      Intelegi de ce, pe termen mediu si lung, cel putin din punct de vedere principial, este mai importanta opinia investitorilor si a patronilor decat a angajatilor (poate in special a bugetarilor) ?... Pentru ca ei sunt cei care STIU si SUNT CAPABILI sa-si faca planuri pe termen lung si, ca urmare, sunt in masura sa creeze locuri de munca pentru cei cu mai putin spirit antreprenorial dar care, poate, sunt foarte buni profesionisti in domeniul lor de activitate.
  • +6 (6 voturi)    
    Ai cui sunt banii FMI ?? (Joi, 13 mai 2010, 11:34)

    CezarN [anonim]

    Sincer, vad ca in Japonia a crescut mult rata sinuciderilor din cauza pierderilor locurilor de munca, SUA este intr-un rahat ca nu se mai vede nici statuia libertatii, UE se screme sa stranga sute de miliarde de EUR pentru a-si apara moneda comuna. Si, cu toate astea, FMI anunta ca este dispus sa-si suplimenteze ajutorul pentru tarile aflate in criza.

    Deci, ma intreb si eu, curios, de unde are FMI bani? Cine-i finanteaza?
    • +3 (5 voturi)    
      Banii sunt o iluzie (Joi, 13 mai 2010, 10:47)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      Ca orice iluzie banii pot fi multiplicati atata timp cat incap in mintile oamenilor. Cam cati crezi ca ar trebui sa sature setea de bani a intregii omeniri?
    • +1 (5 voturi)    
      Oare cine? (Joi, 13 mai 2010, 11:43)

      Milka [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      Tiparnitza!!! Tarile bogate finanteaza pe toata lumea din "rezervele" lor aparute brusc ca ciupercile dupa ploaie. Ghici ciuperca ce-i? Si din ciclul cine se scuza se acuza presedintele BCE zice ca ei nu tiparesc bani. Doar are marea Germanie care mai pompeaza bani si in fostul RDG asa vreo cateva mii de miliarde cu "imprumut" si pentru oropsitii sortii! Iar investitorii straini din Romania ce puteau zice? Decat "cresterea taxelor nu aduce bani mai multi la Bugetul vostru romani fraieri dar ne-ar scadea noua castigurile tocmai bune de trimis in tarile muma". Totul e un joc al cui? Al banilor evident! Conteaza cine se prinde si cand se prinde! Mai bine taxati veniturile bisericilor sau ale "tiganilor" care ne sfideaza cu euroii lor la nunti sau "florarii" de la coltul strazii!! Evaziune fiscala pe fata!
      • +5 (5 voturi)    
        Si nu numai.. (Joi, 13 mai 2010, 12:06)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui Milka

        In piete, in maxi-taxi-uri, autobuze, la profesori cu pregatirea lor...tot evaziune se cheama si tot pe fata e.
    • 0 (0 voturi)    
      Buna intrebare.. (Joi, 13 mai 2010, 11:49)

      blackarrow [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      si cred ca chiar daca cineva mai informat ar vrea sa raspunda ,intrebarea tot retorica ramine ..
  • +3 (3 voturi)    
    intreb si eu... (Joi, 13 mai 2010, 11:46)

    mary [anonim]

    Daca suntem constienti ca avem nevoie de investitii straine,pentru economia noastra, suntem dispusi sa tinem seama si de ceea ce zic investitorii straini ? Sau si ei sunt incompeteti , analfabeti economic, diletanti s.a.m.d. ,cum spunem ca este guvernul si presedintele, care iau exact aceste masuri ?
    • -2 (2 voturi)    
      domhule una (Joi, 13 mai 2010, 12:22)

      sabo [anonim] i-a raspuns lui mary

      este ce nevoie avem noi si alta ce nevoie au ei
      ei vor sa castige cat mai mult si cat mai bine
      si atunci trag pe muncitor
      pe lefuri mici etc
      deci totdeauna afacerile vor sustine masuri din astea care
      le tin muncitorii de gat
      ce moft
      dar ...ce Dumnezeu
      taparii de 20 de ani incoace
      si interni si externi.
      nu ne-am saturat
      nu sunt zei
      sunt snapani
      E CLAR
  • +2 (4 voturi)    
    intai analizele, apoi diagnosticul (Joi, 13 mai 2010, 11:53)

    Mazeta [utilizator]

    nu trebuie sa existe un audit mai intai? vreau sa vad o statistica detaliata si in evolutie (anii 2004-2010) privind personalul bugetar angajat. Cate sunt posturi si cati oameni reali? cati lucreaza in serviciile de securitate, pe ce posturi si cand au fost angajati? cati doctori si cate asistente medicale? cati consilieri sunt si ce salarii au? cati au intrat/iesit din sistem si cand? etc.

    P.s. Va rog sa-mi dati si mie un link daca exista accesibil o asemenea statistica. Tare sunt curios..
  • -2 (2 voturi)    
    Transnationalul cel gras si slaba Romanie (Joi, 13 mai 2010, 12:28)

    Slabanogul autohton [anonim]

    Ceea ce spun investitorii straini este, ca intotdeauna, negustorie pe seama altora... Pai reducerea cheltuielilor cu personalul are ca efect imediat scaderea salariilor angajatilor, ieftinirea fortei de munca, ceea ce convine de minune investitorilor, pentru ca -si pot rotunji veniturile... Nimeni nu observa ca intre munca si salariu nu mai este nicio legatura economica ?!... Hai, lasati-ne cu vrajeala asta de doi bani !
    • +1 (1 vot)    
      totusi (Joi, 13 mai 2010, 15:39)

      Unul din Tara [anonim] i-a raspuns lui Slabanogul autohton

      nu le tin apararea, dar rentabilitatea muncii (calitate, profitabilitate etc) pe care o fac romanii in tara cam lasa de dorit. Vrem salarii mari, dar de muncit mai putin. (Scuze de la exceptii, dar vorbesc in general ce am vazut si experimentat)


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version