El Pais: Franta ameninta ca renunta la euro pentru a salva Grecia

de D.G.     HotNews.ro
Vineri, 14 mai 2010, 12:33 Economie | Finanţe & Bănci

Presedintele francez, Nicholas Sarkozy, ameninta ca tara sa va parasi zona euro pentru a determina Germania sa ajute Grecia, relateaza AFP. Declaratia a fost facuta de premierul spaniol, Jose Luis Rodriguez Zapatero, si a fost preluata de El Pais.

"Sarkozy a subliniat angajamentul tuturor pentru a ajuta Grecia, fiecare dupa propriile posibilitati, Franta reevaluand situatia ei in raport cu euro", a spus Zapatero.

"Sarkozy a batut cu pumnul in masa si a amenintat ca renunta la euro, ceea ce a fortat mana cancelarului german, Angela Merkel".

Franta, Italia si Spania au facut front comun in fata Germaniei, amenintand ca vor rupe traditionala axa franco-germana", a adaugat premierul spaniol.

Spania si Portugalia se confrunta de asemenea cu inrautatirea situatiei financiare. Zapatero a anuntat, miercuri, masuri de austritate suplimentare si nepopulare.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

7590 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    tare (Vineri, 14 mai 2010, 11:42)

    Igor [anonim]

    Sarkozy asta..mic la stat mare la sfat. de ce nu e oare si Boc asa?
    • +2 (2 voturi)    
      asa o fi (Vineri, 14 mai 2010, 16:46)

      Sarky [anonim] i-a raspuns lui Igor

      Boc nu este asa pentru ca nu o are pe Carla Bruni.
      Si daca ar avea-o la ce i-ar fi folosit ca oricum nu ar ajunge sus. Si oricum e obisnuit sa lucreze mai mult jos.
      :)
  • -2 (4 voturi)    
    tare (Vineri, 14 mai 2010, 12:38)

    me [anonim]

    asta inseaman ca putem sta linistiti? daca o belim si noi ne ajuta franta?
    • +5 (5 voturi)    
      belim (Vineri, 14 mai 2010, 13:29)

      ion bascula [anonim] i-a raspuns lui me

      cred ca ai citit degeaba, e vorba de tarile din zona euro , noi suntem in zona leu, poate dupa 2015...
      • +2 (2 voturi)    
        O mica eroare, ai vrut sa zici 2150, nu? (Vineri, 14 mai 2010, 15:43)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui ion bascula

        Nu?
        • +2 (2 voturi)    
          Precizare (Vineri, 14 mai 2010, 17:22)

          Horia [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          Voia sa spuna 20015.
  • +1 (17 voturi)    
    Sfarsitul celei de-a 5-a Republici (Vineri, 14 mai 2010, 12:51)

    Iancu Jianu [anonim]

    Acest Sarkozy este un mascarici care a ajuns presedintele Frantei dintr-o imensa greseala a poporului francez, care se pare ca a avut si el o duminica a orbului.
    Este o criza economica in Franta fara precedent anul acesta. Este adevarat ca Germania sta mai bine. Franta insa a luat-o rau la vale si cat timp acest individ va fi presedinte, lucrurile se vor inrautati.
    • +1 (5 voturi)    
      Cred ca daca ai locui in Franta (Vineri, 14 mai 2010, 21:48)

      Silvia [anonim] i-a raspuns lui Iancu Jianu

      ai intelege multe lucruri .
      Ma intreb cum pot unii sa vorbeasca in necunostinta de cauza .
      daca prostia ar durea am vedea multi ca se vaita dar cum prostia nu doare vorba proverbului "nebunul moare de drum lung si prostul de grija altuia ".
      • -1 (1 vot)    
        mai pe scurt (Sâmbătă, 15 mai 2010, 9:01)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui Silvia

        sarko e ok. Franta are probleme si are si interese in europa de est. Franta sta mai prost decat germania si nu poate rezolva singura problema. Batutul cu pumnul in masa e echivalent cu intins mana dupa ajutor... De ce toti se uita la germania? De ce nu pot sa ajute grecia celelalte state fara germania? Raspuns: simplu, pt ca germania o duce cel mai bine in eu. De ce germania nu e interesata sa ajute europa de est? simplu: pentru ca ea are interesele altundeva: china, SUA, Rusia... pt germania grecia=mic parazit din est de care nu stie cum sa se scuture. By the way, ce ar deranja grecia sa iasa din zona euro pana isi face temele ca lumea si nu mai copiaza la extemporal?
  • +7 (11 voturi)    
    Cine zice ala e ! (Vineri, 14 mai 2010, 13:00)

    CezarN [anonim]

    De fapt cred ca Franta este cam in acceasi situatie cu Grecia (deficite mari, usor ascunse partenerilor europeni) si, in plus, doreste ca pe banii Germaniei alocati Greciei sa-si vanda acestora din urma ceva armament.

    Spania deja a incept cu taierile de cheltuieli bugetare (a se citi micsorari de salarii), iar de Italia sa nu mai pomenim, ca sunt vai de mama lor inca de la 476 d.C.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Sâmbătă, 15 mai 2010, 9:03)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      doar ca nu e vorba de armament, in rest exact opinia mea!
  • +2 (4 voturi)    
    nu e de bine... (Vineri, 14 mai 2010, 13:04)

    Miki [anonim]

    Azi doar o amenintare, dar maine? Deci sistemul nu e chiar asa de inchegat, nu e chiar asa de bine gandit, conceput...
    Hmm...
    • +6 (6 voturi)    
      exact (Vineri, 14 mai 2010, 12:35)

      big [anonim] i-a raspuns lui Miki

      Ce incredere o sa aiba restul planetei in euro cand membri zonei euro ameninta ca isi iau jucariile si pleaca?

      Deja am un sentiment de hartie igienica fata de euro, o sa urmeze o revenire puternica a dolarului ca moneda mondiala, si ma bucur ca inca avem leu, sa-l devalorizam noi cum vrem si sa nu poata sa ni-l ia nimeni.

      Pacat, ideea euro era buna. Oricum daca trece peste acest moment o sa fie cu adevarat moneda Statelor Unite Europene. E cel mai mare test.
      • +2 (2 voturi)    
        te bucuri degeaba. (Vineri, 14 mai 2010, 14:13)

        hash [anonim] i-a raspuns lui big

        suntem mai interconectati in economia euro ca niciodata. un leu puternic o sa ne faca varza exporturile.
        • +1 (1 vot)    
          puternic? (Vineri, 14 mai 2010, 13:21)

          big [anonim] i-a raspuns lui hash

          Poate n-ai vazut partea in care ma bucuram ca putem devaloriza leul. E foarte bine ca avem control asupra monedei, fie el cat de mic, nu ca grecia care moare cu euro in brate.
          • 0 (0 voturi)    
            Trage ursule ca tragi de copac (Vineri, 14 mai 2010, 15:45)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui big

            Eu am economiile in euro de cativa ani, cum e cu restul populatiei totusi?
            In special cu cei care au credite si nu economii.
    • +1 (3 voturi)    
      ..dar era evident.. (Vineri, 14 mai 2010, 14:58)

      SABO [anonim] i-a raspuns lui Miki

      Mereu a fost clar.
      Doar entuziasmul si speranta noastra de "estici"
      ne-a facut sa nu luam in calcull asta..bine ca nici alternative nu prea sunt..dar iata..
      germanii tot NEMTI raman...exclusivisti aroganti..si inflexibili.
      Sa -is vanda masinile pe aici si atat.
      Ar fi bine sa fie un boicot general la produse nemtesti..sa vedem cum scot camasa!!!!!
      • +1 (1 vot)    
        esti ”bine” informat (Sâmbătă, 15 mai 2010, 9:58)

        harry01 [utilizator] i-a raspuns lui SABO

        Se pare ca esti ”bine” informat despre aportul si efortul depus la introducerea Euro de catre ex-cancelarul NEAMT Kohl si a rolului bancii nationale germane . Tot asa si despre o fosta moneda, denumita marca germana esti ”bine” informat, nu? Tu te consideri arogant si inflexibil, fiindca nu arunci cu banii in stanga si in dreapta, mai ales cand ai datorii? Dar mereu a fost clar pentru tine... bravo!
  • +10 (12 voturi)    
    Se se duca in cap... (Vineri, 14 mai 2010, 13:12)

    Adonis78 [utilizator]

    Ce porcarie de economie au, lasa-i sa se duc ain cap. Sunt de acord cu politica Germaniei. De ce sa finantezi nepotisme si sporuri nesimtite. Lasa-i sa faca foame sa vada cum e, sa puna osul la treaba si sa-si faca singuri bani de tavaleala. Au un potential turistic de invidiat si cu toate astea mor de foame... Patriotii lu peste... isi dau foc la tara ca sa goneasca turistii si omoara oameni nevinovati. Niste tampiti grecii astia...
    • +3 (3 voturi)    
      pai nu se duc singuri (Vineri, 14 mai 2010, 13:48)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Adonis78

      or ies din zona euro ori ii trag pe toti dupa ei ... Europa asta se duce dracului .. toate tarile mai dezvoltate decat noi pleaca cu pluta .. Germania isi apara interesul.
      • -2 (4 voturi)    
        foarte bine! (Vineri, 14 mai 2010, 14:28)

        Tanta [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        Mai bune ca se duce! sa vina si Eba acasa. ce la bamboo nu era bine! Adio succesuri!
  • +6 (6 voturi)    
    hm... (Vineri, 14 mai 2010, 13:39)

    calin [anonim]

    Oare ce au in comun Franta, Spania si Italia?
    Pai ce sa aiba...deficit bugetar extraordinar de mare iar Spania e cam a doua tara dupa Grecia pe care vanatorii speculanti au pus ochii.
    Germania nu e vorba ca nu vor sa ajute dar ei vor sa impuna si niste masuri. E ca si cum ai vedea pe strada un cersetor care in loc sa munceasca merge la cersit...
  • +4 (4 voturi)    
    Surpriza ... (Vineri, 14 mai 2010, 13:49)

    utug [anonim]

    Guvernul Uniunii Europene a hotarat ieri la Bruxelles: "Europe will borrow in its own name". Vor fi emise "European treasury bonds" de catre Banca Centrala Europeana a dlui Trichet. In felul acesta nici o tara din Europa, PIIIGS in primul rand, nu vor mai avea de platit costurile unsustenable pentru Credit Default Swaps de pana acum. € si Europa au fost salvate. Insfarsit, a facut si Guvernul UE ceeace trebuia facut mai demult.


    Economist Jacques Attali on the Greek crisis and future of Europe
    http://www.euronews.net/2010/05/07/economist-jacques-attali-on-the-greek-crisis-and-future-of-europe/
    • +1 (1 vot)    
      hm? (Vineri, 14 mai 2010, 14:16)

      gica nestiutorul [anonim] i-a raspuns lui utug

      mai pe-ntelesul nostru?
      • +1 (1 vot)    
        Mda... (Vineri, 14 mai 2010, 13:45)

        BobbyR0 [anonim] i-a raspuns lui gica nestiutorul

        Mai pe-ntelesul nostru, UE va crea niste certificate de trezorerie in alb, pentru fiecare tara care "cotizeaza" la sef... Bani din nimic! Se pare ca la ei acolo termenul de inflatie nu se mai foloseste! Doar in zona leu se da lumea cu fundul de pamant ca pt 500M euro trebuie sa luam 20B...
      • +1 (1 vot)    
        European treasury bonds ... (Sâmbătă, 15 mai 2010, 12:51)

        utug [anonim] i-a raspuns lui gica nestiutorul

        Cand in bugetul unei tari, cheltuielile depasesc incasarile, guvernul obtine banii necesari imprumutand. Imprumutul se face prin a da celor dispusi sa imprumute un document in care este mentionata suma, dobanda si pe ce durata s-a convenit imprumutul. Acest document poarta denumiri diferite de la o tara la alta (Titlu de Stat, Certificat de Trezorerie, bonds, bunds, etc). Necazul cu neacoperirea cheltuielilor din incasari la buget este ca nu iti mai imprumuta nimeni bani cu dobanzi mici daca esti risipitor, ai datorii mari si exista riscul sa nu mai poti restitui imprumutul, cazul Greciei. Cel ce iti imprumuta ca sa nu riste pierderea banilor, de regula cere sa ii dai o dobanda mai mare pentru a merge la o institutie de asigurari unde plateste o parte din dobanda pentru asigurare de neplata [Credit Default Swap ... muta (swap) riscul de nerestituire a imprumutului (credit default) de la greci la institutia de asigurare]. Banca Centrala Europeana a preluat aceasta activitate pentru a face rost de bani, in caz de nevoie, pentru toate cele 16 tari din Zona Euro ... prin "European treasury bonds". Risc de neinapoierea imprumutului preluat de Europa (Banca Centrala Europeana) este mai mic sau zero. Cost pentru Credit Default Swap neglijabil sau zero. Ideea este mai veche [vezi Stefan Collignon - Union European Bonds ]

        A proposal to establish private union bonds for Greece
        http://www.eurointelligence.com/index.php?id=581&tx_ttnews[pointer]=1&tx_ttnews[tt_news]=2768&tx_ttnews[backPid]=897&cHash=e9e1be6a7f
        Private Union Bonds as an Exit from the Greek Drama
        http://www.eurointelligence.com/fileadmin/user_upload/Pictures/Graphs/Greece%20and%20Union%20Bonds%206.pdf
  • +1 (1 vot)    
    Ce mi-as mai dori... (Vineri, 14 mai 2010, 14:24)

    S [anonim]

    ... ca in Romania sa se resimta criza asa cum se resimte in Franta. Si ca romanii sa traiasca la fel de rau ca francezii !!!
  • +1 (1 vot)    
    hmmm (Vineri, 14 mai 2010, 16:57)

    pamfletaru [utilizator]

    S-au mai dat francezii cocosi in fata Germaniei si au iesit extrem de sifonati din toate punctele de vedere... Francezii se cam joaca cu focul.
  • 0 (0 voturi)    
    Si asa a mai disparut ceva bun: Piata Comuna (Vineri, 14 mai 2010, 17:01)

    T+C [anonim]

    In anul 1958 Uniunea Europeana (initial numita Piata Comuna) a fost infiintata de 6 state: Belgia, Franta, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda.

    Parea a fi un model de reusita politica si economica.

    Din pacate, odata cu intrarea Marii Britanii si apoi a Greciei, Spaniei, Portugaliei acest model a devenit un urias cu picioare de lut total incompetent.
  • +1 (1 vot)    
    francezii se dau cocosi. (Vineri, 14 mai 2010, 17:46)

    mircea [anonim]

    Si cum mai salveaza Grecia iesind din zona euro?Se pare ca infumurati nu sunt doar prin Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    Oare daca? (Sâmbătă, 15 mai 2010, 9:50)

    alpo [anonim]

    Ma intreb daca pentru Romania ,care este sora,presedintele Frantei ar face macar jumatate din eforturile facute pentru Grecia,iar proba va fi cred destul de curand...
  • -1 (1 vot)    
    Hahahahahahaha!!!! (Sâmbătă, 15 mai 2010, 10:16)

    Dorin [anonim]

    Pai cum putea Franta "salva" Grecia iesind din zona euro? Si, de cand santajul este politica de stat intre tarile membre UE? Care este interesul atat de imens al Frantei ca sa "salveze" o tara care s-a ucis singura prin modul in care si-a gestionat finantele, economia si bugetul? De ce trebuie un stat (sau mai multe) sa arunce aiurea cu bani (care dealtfel nu se vor mai intoarce niciodata) in "salvarea" unei tari care a nesocotit toate normativele UE? Regret ca Germania s-a lasat santajata si a cedat in fata presiunilor unor tari (Spania, Italia) considerate niste PIIGS ale UE!!!! UE este ceva ok. Piata comuna era si mai ok si poate ca ar fi trebuit sa ramana asa. Euro este insa o moneda artificiala care a dus mai degraba, iata, la adancirea dezechilibrelor financiar-economice intre tarile membre UE. In tari cu economii diferite, cu mentalitati diferite, cu viziuni diferite privind munca, cu legi diferite, etc., nu se poate afla in circulatie o moneda unica. Oricum euro este o moneda suprapreciata. Tot ceea ce este artificial inventat nu rezista vremurilor. Prin urmare apreciez ca euro nu va rezista. Majoritatea cetatenilor UE regreta adoptarea monedei unice. Defapt introducerea monedei unice a starnit nemultumiri in randul cetatenilor tarilor membre UE chiar de la bun inceput. DA pentru o Piata Comuna, pentru o Uniune Europeana insa NU pentru o moneda artificiala impersonala si nereprezentativa!!!!!!
    • +1 (1 vot)    
      $ ? (Sâmbătă, 15 mai 2010, 13:06)

      utug [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      "Oricum euro este o moneda suprapreciata" ?
      ___________________

      America will collapse into Anarchy and violent civil unrest - 2012 - Gerald Celente, Marc Faber
      http://www.youtube.com/watch?v=a8no3SMt1Ek&feature=related
      The Dollar Bubble
      http://www.youtube.com/watch?v=eZA0qNsf4m0&feature=related
      The Collapse of America by excessive debt and hyperinflation - Gerald Celente, Marc Faber
      http://www.youtube.com/watch?v=LI_ztDOKKnM&feature=related
      • -1 (1 vot)    
        Mda... (Sâmbătă, 15 mai 2010, 17:34)

        Dorin [anonim] i-a raspuns lui utug

        Baietel, am impresia ca suferi de o boala grava... Se numeste sindromul antiamericanismului gregar. Am observat ca esti prezent oriunde e rost de injurat la americani... Cat despre argumente, rationament si cultura economica... esti ZERO!
    • 0 (0 voturi)    
      interese franceze mari in Grecia. (Sâmbătă, 15 mai 2010, 15:43)

      Rebek [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

      In mod normal ,francezilor l-i se cam rupe de greci,dar problema lor este ca bancile franceze au poate cea mai mare descoperire pe Grecia ceea ce inseamna ca daca Grecia se duce la fund....Franta pierde sume importante de bani.
      • 0 (0 voturi)    
        ... si Germania ! (Sâmbătă, 15 mai 2010, 18:52)

        utug [anonim] i-a raspuns lui Rebek

        "Franta pierde sume importante de bani ... " ?
        ~~~~~~~~~
        Nu numai Franta. Germania era in aceeasi situatie. Iar acesta era inca un motiv pentru care Grecia trebuia salvata. Prin bailout-ul Greciei, au fost salvate si banci ale Frantei si Germaniei. Pentru alte motive in USA si chiar Europa unii sunt foarte interesati de disparitia monedei Euro.
        The Greek deal “is an indirect way of bailing out French and German banks,” he [Nicolas Sarkozy ] said. “The French understood this from the start, but Germany didn’t seem to.”
        In:
        http://www.nytimes.com/2010/05/03/world/europe/03austerity.html?ref=global-home
  • 0 (0 voturi)    
    usa (Duminică, 16 mai 2010, 13:56)

    klaudyuxxx [anonim]

    e ceva fishy in europa asta


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri