Angela Merkel: Euro este in pericol

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 19 mai 2010, 11:17 Economie | Finanţe & Bănci

Euro este in pericol, a declarat miercuri cancelarul german Angela Merkel, intr-un discurs sustinut in Bundestag. "Fiecare dintre noi poate resimti ca actuala criza a euro este cea mai mare provocare careia i-a facut fata Europa in ultimele decenii, dupa semnarea Tratatului de la Roma", a spus ea, citata de Reuters.

"Aceasta provocare este existentaial. Si noi trebuie sa o inlaturam", a adaugat Merkel.

"Voi reduce lucrurile la esential: euro este fundamentul cresterii si al prosperitatii, alaturi de piata comuna, inclusiv pentru Germania. Euro este in pericol".

"Daca nu rezolvam acest pericol, consecintele pentru noi in Europa vor fi incalculabile", a precizat ea.

Angela Merkel a subliniat ca statele UE trebuie sa-si "accelereze" masurile de asanare bugetara.

Ea a insistat asupra necesitatii reformei Pactului de stabilitate si de crestere al UE si pe o coordonare mai stransa a politicilor economice in sanul Zonei Euro.


Citeste mai multe despre   










7825 vizualizari

  • -1 (3 voturi)    
    ..exista o solutie (Miercuri, 19 mai 2010, 12:25)

    sabo [anonim]

    Integrarea mai rapida a Europei ca stat federativ,
    cu birocratie mai putina si dinamica maibuna, fara reglementarile schizoide care se fac acum.
    Cu Balcani si Moldova cu tot, dar Germania nu vrea si mai ales pentru ca tot Germania subminaza Europa facand cu ochiul Rusiei, sau isi dau picioare pe sub masa.
    Germania este frana
    uniunii rapide.
    Altfel economia zonei va fi dizolvata de China si SUA!
    • 0 (0 voturi)    
      federalizare. (Miercuri, 19 mai 2010, 12:49)

      cucu [anonim] i-a raspuns lui sabo

      ai dreptate.
      avantajul sua consta in coerentza; atat timp cat va exista aceasta struto-camila numita uniunea europeana si nu o europa federala ,europa va fi dezavantajata.
      • 0 (0 voturi)    
        Io cre' ca daca stai sa te uiti ... (Joi, 20 mai 2010, 8:17)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui cucu

        ... la ce a dus enorma concentrare de putere din SUA, n-ai mai fi asa de in favoarea federalizarii - unul dintre cele mai co rupte regimuri politice din lume, care si-a aservit mass media si conduce multe sute de milioane de oameni spre indobitocire totala cu televizorul.

        In plus/ca o consecinta, SUA sunt cat de cat omogene cultural prin lipsa unei istorii prea lungi si printr-o relativa lipsa de civilizatie si cultura pe intreg teritoriul, ceea ce nu e cazul in EU, motiv pt. care in ma joritate state din EU care s-au zbatut timp indelungat pt. afirmarea nationala vor fi foarte clar impotriva federalizarii.
    • +3 (3 voturi)    
      Da, Germania e frina !!! (Miercuri, 19 mai 2010, 13:18)

      gheorghe [anonim] i-a raspuns lui sabo

      Ma faci sa rid, Germania e frina si Grecia locomotiva !
      Cit despre integrarea Eu ca stat federativ intreaba pe polonezi, francezi,etc despre asta sa vezi ce parere au !!!
      Problema e ca multe guverne au inceput sa puta a mafiotism !
      Si de mafiotism nu scapi nici cum !
      E cangrena care a mincat Romania si alte tari.
      Unele sunt mai in urma cu evolutia cangrenei dar nu cred ca au scapare ...
    • +6 (6 voturi)    
      europa uniti in diversitate (Miercuri, 19 mai 2010, 13:19)

      benu [utilizator] i-a raspuns lui sabo

      1. Euro nu este in pericol.
      2. Merkel doreste sa puna si mai mare presiune pe piete.
      3. Cu cat euro scade mai tare cu atat europa castiga mai mult la exporturi, si mai ales Germania
      4. In 2 ani jumate SUA au reusit sa iasa din criza prin deprecierea controlata a dolarului
      5. China are cea mai mare crestere mondiala deoarece isi tine moneda devalorizata.
      6. Cei mai fraieri au fost europenii ca au tinut un euro supraevaluat, dar acum s-a intors roata.
    • +1 (1 vot)    
      UE in forma actuala e un dezastru ! (Miercuri, 19 mai 2010, 13:44)

      Uniunea Mondiala a Popoarelor Europene [anonim] i-a raspuns lui sabo

      Criza euro e doar un simptom, exista numeroase blocaje institutionale si in ciuda declaratiilor pompoase si ipocrite, Uniunea actuala e dirijata clar de doar cateva tari.

      Mai rau, UE are un "deficit de democratie", recunoscut chiar de lideri politici europeni. UE evita permanent ca directive sau politici sa fie supuse unei consultari populare printe cetatenii UE. UE se construieste impotriva vointei popoarelor europene si nu cu acestea, pur si simplu liderii politici se feresc de proprii electori.

      Nu se poate face federalizare inainte de a se defini clar o identitate europeana, niste criterii foarte stricte de aderare sau separare de Uniune, mecanisme democratice de decizie.

      Din pacate, o mare parte din liderii europeni, spre deosebire de cei americani, chinezi sau rusi, au abandonat "politica de putere" in interior si in exterior. Au inlocuit un instrument sigur, ce a folosit Europei timp de sute de ani transformand-o in varful de lance al progresului umanitatii, cu niste instrumente fragile, "politici de consens", care paralizeaza actiunea si dezvoltarea UE.

      Din cauza acestei distorsiuni ideologice, UE e din ce in ce mai ignorata de marile puteri planetare, pare incapabila sa-si rezolve problemele interne si in curand va fi atacata financiar (euro e un prim pas) si economic (China nu se jeneaza, Rusia santajeaza energetic). Asta pana cand va fi atacat si diplomatic si militar de tari emergente anti-occidentale (vedeti UE capabila sa raspunda la nivelul USA sau al Rusiei?).

      Democratie referendara (si reprezentativa real, in PE se practica politica de consens, sterilizanta), identitate culturala si istorica puternica, politica externa de "mare putere" expansionista, reforme structurale in profunzime, relansarea natalitatii, reducerea birocratiei si administratiilor nationale, difuzarea masiva a noilor tehnologii si a unei mentalitati de protectie a mediului, etc.

      Altfel, UE moare, decesul euro va fi primul pas !
  • 0 (2 voturi)    
    EU & Euro (Miercuri, 19 mai 2010, 12:53)

    Adrian [anonim]

    Modelu actual al uniunii europene nu este coerent si s-a dovedit un esec. De asemenea si uniunea monetara.
    Trebuie revenit la modelul Comunitatii Europene care a fost un model de succes pentru 50 de ani si la monedele nationale pentru a responsabiliza fiecare guvern national si pentru a limita vulnerabilitatea pe care o poate induce fiecare tara membra.
  • -3 (3 voturi)    
    arde arde dar degeaba europa rezista ka daca nu e (Miercuri, 19 mai 2010, 13:05)

    terente [anonim]

    kam asha ceva numa ka mai putzin pathetik si dramatik europa deokamdata nu va conteaza enorm doar atuncxi kand ishi dau seama ka insatbilitatea europei inseamna insatbilitatea lumii ntregi!!!!!!!!!!
    imaginatzi va europa germania ku blokul de est care il are sub influentza directa si restu frantza spania portugalia si pakaleala de italia !!! imaginatzi va grecia fara euro ce inseamna?? = lovitura de stat !!!!!!!!!!!! sia sha mai departe!!!!!!!
    nu tremuratzi vitorul il vedetzi kand privitzi lumea de maine dar ku perspektiva de la polul nord !!!!!!
  • +2 (4 voturi)    
    Exista o singura solutie si de bun simt! (Miercuri, 19 mai 2010, 13:23)

    Dorin [anonim]

    Renuntarea la aceasta moneda impersonala si artificiala si revenirea la monezile nationale ale tarilor membre UE. Introducerea euro s-a dovedit a fi o mare eroare. In realitatea nu multi dintre cetatenii tarilor membre UE si-au dorit introducerea monedei unice... Cine afirma altceva ori e prost informat ori e naiv. Felicitari UK si Suediei ca n-au adoptata moneda euro! Si-au pastrat demnitatea nationala cu adevarat. Germania a avut numai de pierdut prin adoptarea euro. Majoritatii covarsitoare a cetatenilor germani le este dor dupa marca germana. Moneda sigura si solida.
  • -1 (1 vot)    
    uniune (Miercuri, 19 mai 2010, 13:40)

    M.O [anonim]

    Uniune Economica, incurajarea si implementarea unor masuri care sa vizeze restructurarea cheltuielilor statelor membre (prea independente economic) si integrarea dezvoltarii economice pe un plan unic european. i.e- un CENTRU unde economiile statelor membre sa se dezvolte, pe un plan bine stabilit tinind seama de nevoile statale, si in acelasi timp reducind macroeconomia europeana ca la un intreg, si atunci acest intreg sa colaboreze macroeconomic cu statele ne-membre. America-toata, China, India, Australia
    Adaugirrea Moldovei si Serbiei cit mai rapid, care sunt o piedica sau mai bine zis o piatra grea,

    Daca aceste masuri de adevarata uniune economica se v-a implementa,- ceeace e foarte greu-tinind seama de viziunile multor state membre ce inca isi vor independenta totala separata?- Atunci Uniunea Europeana cu Euro cu tot v-a nu numai spravetuii, ba di-mpotriva va creste substantial.

    V-a fi greu dar avind o uniune , numai social-politica , cu economii separate viitorul acestei uniuni e greu de vazut.
    Nu poti face in romania -sa zicem Tractoare -de care avem nevoie disperat-fara sa tii seama de nevoiile intregii uniuni.
    Germania nu poate face masini, si unelete fara sa tina seama de nevoiile -sa zicem Poloniei.
    P:lanul de dezvoltare economic trebuie dezbatut, implementat si stabilit in uniune cu toate statele membre de acord. Cu aceste masuri Euro v-a fi strong si cresterea economica a statelor membre se va alinia.
    Germania a facut acest lucru atunci cind s-a unit cu fosta -Est germania. Vede cineva vre-o diferenta acum intre cele foste doua state?

    Aici trebuie multa munca de lamurire, de give and take , dar se poate.
    De as avea o putere, sincer asta as face.
    Ce-i de la Brussels o pot face.
  • +1 (1 vot)    
    Sa fim seriosi! (Miercuri, 19 mai 2010, 13:41)

    George [anonim]

    In realitate Germania nu-si mai doreste demult euro (daca si l-a dorit vreodata cu adevarat) pentru simplul motiv ca a avut numai de pierdut de pe urma aventurismului introducerii monedei unice in urma cu aproape 10 ani. Restul sunt povesti. Introducerea monedei unice a fost o decizie politica neavand nici un fundament economico-financiar real. Oricum euro trebuia sa fie (asa cum a fost gandit initial) doar o moneda fictiva. Nu sunt de acord cu pierderea suveranitatii nationale in favoarea unor decizii politice aventuriste care se iau la Bruxelles, decizii care nu tin cont deloc de specificul diferit al fiecarei tari membre UE in parte... Deciziile suprastatale mi-au parut intotdeauna nerealiste. Din nefericire UE pare de ceva vreme ca, mai degraba, seamana mult in rau fostului Tratat de la Varsovia.

    P.S. Astept minusurile fanaticilor pro-europeni.
  • 0 (2 voturi)    
    germania e cu m.uia (Miercuri, 19 mai 2010, 14:25)

    gigi [anonim]

    vor un euro cat mai slab fiind al doilea exportator mondial. Ei alimenteaza prin media panica pe euro. Care euro nu o sa dispara cum se anunta ca sa sperie berbecii


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version