Adrian Vasilescu: Declaratiile lui Strauss-Kahn, cum ca FMI a propus Romaniei cresterea impozitelor pentru bogati si nu scaderea salariilor, au fost electorale

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 30 mai 2010, 12:29 Economie | Finanţe & Bănci

Declaratiile directorului FMI, Dominique Strauss-Kahn, cum ca FMI ar fi propus Romaniei varianta cresterii impozitelor, in special pentru cei bogati, si nu scaderea salariilor si pensiilor, au fost facute "in context politic, indraznesc sa-l numesc electoral", in conditiile in care seful FMI este un posibil candidat la presedintia Frantei, sustine Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului BNR. El a adaugat ca aplicarea propunerilor FMI ar fi dus la reinflamarea inflatiei si la prelungirea recesiunii.
  • "Cererea de revenire in jos de la 8,3% la 6,8% din PIB implica o scadere a deficitului bugetar. Ea poate fi facuta prin cresteri de taxe. Este o alternativa. S-a discutat despre ea, s-a referit la ea si seful FMI, dar seful FMI a facut-o intr-un context pe care indraznesc sa-l numesc electoral. Oricum, a fost un context politic. Realitatea este alta, altfel s-a discutat aici. Iar la unele masuri chiar expertii FMI si-au pus semne de intrebare", a declarat Adrian Vasilescu la Pro Tv, potrivit Mediafax.
Directorul general al FMI, posibil candidat la presedintia Frantei, a declarat recent, la postul de televiziune France 2, ca FMI a propus Guvernului de la Bucuresti majorarea impozitelor, in special pentru cei mai bogati, dar autoritatile din Romania au luat decizia taierii salariilor functionarilor.
  • Adrian Vasilescu spune insa ca majorarea TVA de la 19% la 24%, propusa de FMI, ar fi dus la o inflatie de doua cifre si ar fi facut din Romania "oaia neagra a Europei", fara posibilitatea de a se imprumuta pe pietele externe, desi este dependenta de capitalurile straine: "Cu 15% inflatie, «oaia neagra» a Europei scrie pe noi. Si nu putem sa iesim in lumea asta pentru nici macar un singur dolar sau un singur euro sa imprumutam, si noi suntem o tara dependenta de capitalul strain, pentru ca, oricat elan patriotic am avea, noi stim ca de foarte multa vreme noi nu ne putem descurca numai cu capitalul acumulat in aceasta tara, pentru ca este putin".
  • Consilierul guvernatorului BNR mai spune ca FMI a cerut inversarea trendului deficitului bugetar, care a crescut in ultimii ani de la 2,5% din PIB la 5,4% din PIB si la 8,3% din PIB in 2009: "A aparut acest scurtcircuit in momentul in care undeva la periferia zonei euro s-a aprins un foc, de unde s-a molipsit toata Europa, si anume in Grecia. Ce s-a intamplat in Grecia, s-a vazut ca s-a produs un cuplaj, un deficit bugetar de doua cifre, cu o datorie a statului care depaseste 100% din PIB (...) Este preferabil sa intarziem iesirea din recesiune decat sa se intample un scurtcircuit puternic care sa aprinda si Romania asa cum a aprins Grecia, Grecia si-a luat inima in dinti si pana la urma si-a rezolvat lucrurile".
  • El sustine ca ar fi mult mai grav sa se reinflameze inflatia, care ar eroda din nou puterea de cumparare a intregii populatii, decat sa fie reduse pensiile si salariile bugetarilor. Oficialul BNR mai spune ca masurile stabilite de Guvern nu sunt masuri anticriza: "Am citit, am auzit si la radio si la televiziune ideea ca aceste masuri de ajustare salariala, ajustare fiscala, sunt masuri anticriza. Imi pare rau, nu sunt masuri anticriza, ele au un singur rol. S-a produs un scurtcircuit in buget si aceste masuri sunt menite sa duca la repararea, la dregerea acestui scurtcircuit. Este un deranj dramatic si acest deranj nu poate sa mearga inainte".
  • Adrian Vasilescu a mai aratat ca Romania nu se afla in pericol de a intra in incapacitate de plata, in conditiile in care banca centrala are suficienta valuta pentru a acoperi datoriile scadente: "Problema cu incapacitate de plata este scoasa de anumite centre de informatii din lume, de anumite agentii. Ce inseamna incapacitate de plata, sa ai datorii si sa nu le poti plati cand vin la scadenta. Stiti bine ca atunci cand e vorba de plata datoriilor externe intotdeauna se asociaza banca centrala, pentru ca atunci cand sunt datorii de platit in valuta, datorii ale statului, chiar daca ele sunt decontate in lei, le plateste banca centrala in valuta".


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2041 vizualizari

  • -1 (5 voturi)    
    am trait s-o vad si p-asta (Duminică, 30 mai 2010, 11:49)

    razvan [anonim]

    suntem singura tara care taiem asa drastic din salarii (in rest maxim 10%) si se pare ca nesimtitii aia de la FMI au interese electorale, mai ales cand ii contrazic pe cei de la putere... ce ordinari.
  • 0 (2 voturi)    
    sper ca... (Duminică, 30 mai 2010, 12:08)

    proto [anonim]

    ... va taie si voua la BNR 25% din salariu, insa cum ati stiut sa va fofilati ca sa nu va prinda in legea salarizarii unitare, asa va strecurati si acum. E usor sa strigi sa se taie la altii din salariu, fiti solidari si cereti sa vi se taie si voua, ca sa aratati faptul ca intr-adevar credeti in aceasta solutie.
    • +2 (2 voturi)    
      mai citeste (Duminică, 30 mai 2010, 15:02)

      erikka [anonim] i-a raspuns lui proto

      citeste legislatia comunitara si vezi de ce nu are BNR voie sa intre in legea salarizarii unitare... Dar daca manelele nu au si texte de legislatie comunitara...
      Si apropos, Nu lucrez in BNR...
  • -3 (3 voturi)    
    bulshit (Duminică, 30 mai 2010, 12:14)

    RIANA [anonim]

    Ba nene, DSK e presedintele FMI, institutie care reprezinta in primul rand SUA. Nu avea nevoie de o asemenea declaratie pentru candidatura sa in Franta. Astia nu le amesteaca. FMI e centura de siguranta pentru el, presedentia Frantei e o chestie ipotetica. Lasa-ti manipularea. Jocul e altul. S-a dat un semnal clar. Cei care stiu mersul afacerilor extrene pricep asta fara prostiile debitate de ilustrii nostri reprezentanti.
    • +1 (1 vot)    
      Greu cu gramatica si cu engleza... (Duminică, 30 mai 2010, 18:54)

      liviu [anonim] i-a raspuns lui RIANA

      "lasa-ti" si "bulshit", doua mostre ale inteligentei matale...
    • 0 (0 voturi)    
      fals RIANA (Duminică, 30 mai 2010, 20:13)

      Maria46 [utilizator] i-a raspuns lui RIANA

      Domonique Strauss-Kahn este membru al socialistilor francezi ,sustinut de o parte a socialistilor drept candidatul lor la alegerile din 2012. Cum este contestat de marea majoritate a socialistilor ,invocandu-se "directorul uneaia din org. cele mai capitaliste nu dovedeste ca ar avea convigeri de stanga" De aici a trantit declaratia privind Romania.Desemnarea candidatului socialist urmeaza a avea loc in 2011.Lupta este intre Domonique si liderul Partidului Socialist francez, Martine Aubry, președintele Internaţionalei Socialiste,.
  • +3 (3 voturi)    
    dl.Vasilescu (Duminică, 30 mai 2010, 12:57)

    mary [anonim]

    Dl. Vasilescu, ca si alti experti financiari din BNR , ca de ex. Lucian Croitoru, refuzat pe nedrept si din motive meschine sa fie prim ministru, este un technocrat.
    Cei care considera ca Romania ar trebui condusa de un guvern de tehnocrati, vi se pare ca masurile luate de guvern nu coincid cu sfaturile primite de la BNR ?
    Si atunci , de ce este atat de blamat acest guvern pentru masurile pe care le ia ?
  • -1 (3 voturi)    
    Numai maine nu -i poimaine! (Duminică, 30 mai 2010, 13:04)

    Necredinciosu' [anonim]

    Va edati seama fratilor cum stau ei portocaliii acum in spatele zidurilor asteptandu-si soarta? Acum cativa ani foarte siguri si increzatori ca vcor ajunge cu totii miliardari in euro nici nu se gandeau la o asemenea situatie... Cazuse "pleasca" pe ei, prostii ii votau si viitorul suna bine. Eeeeeei dar uite ca asta nu tine o vecie si a venit timpul sa plateasca pentru macar o parte din nelegiurile si marsaviile pe care le-au facut. Ma uitam ieri cum funieru insotit de tiganca aia secretar de stat amenintau ei profesorii grevisti numai ca imediat dupa proba lor de "barbatie "a venit ca un shoc moartea unui copil pacient intr-un spital din Olt.... Aici ne-au adus fratilor la teroare si exterminare. Iar de va veti scula, pre multi sa popiti fratilor caci dulece-i ceasul razbunarii!
  • +7 (7 voturi)    
    Masurile le luam noi (Duminică, 30 mai 2010, 13:34)

    dobrica [anonim]

    Socialistii sa taca ca au pierdut peste tot in europa, dupa mintea lor trebuia ca un guvern de dreapta sa aplice masuri de stanga, care oricum se dovedesc inutile. Politicile economice de dreapta sunt dure la inceput, apoi dau multe roade, pacat ca vin socialistii si baga tara in datorii. Socialismul este o gandire copilareasca, ceva imposibil, sa stimulezi oamnii cu putina munca si bani multi, in conditiile in care omul este prin natura lenes, este reteta perfecta ca sa duci tara la ruina sau la cresteri economice modeste. Uitati-va la Franta in ultimii 20 de ani, doar cresteri mici, macar ca are o populatie supercalificata, in schimb China care nu avea nici capital propriu nici tehnologie nici specialisti, cu politici de dreapta duse la extrem a reusit 20 de ani cresteri spectaculare, trebuie sa tinem cont ca China era chiar mai inapoiata decat ro. era o tara din lumea a treia.
    • +3 (3 voturi)    
      China (Duminică, 30 mai 2010, 14:50)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui dobrica

      Ai dreptate.China prin anii 60 -70 avea doar dublu din pib-ul romaniei.Si uite unde a ajuns.Disciplina si niste politicieni patrioti si un plan pe perioada scurta-medie-lunga au facut ca China sa ajunga ceeace este azi.Si ce vom mai vedea.In china pt acte de coruptie te pusca sau te spanzura.La noi te premiaza.Furi putin la puscarie .,furi mult si cu stil te curteaza partidele.China a stiut sa impleteasca o politica comunista cu cea capitalista.Si FMI-ul si Banca Mondiala nu dau ordine Chinei .Cele doua institutii sant cancerul umanitatii .In spatele celor doua institutii stau baietii veseli.Strauss Kahnn ce nume .Astia sant maestrii minciunii si inselatoriei.
      • +2 (2 voturi)    
        In China (Duminică, 30 mai 2010, 16:32)

        jean [anonim] i-a raspuns lui HESS

        salariul mediu e de 30 dolari,si nu caraie nimeni.
        • 0 (0 voturi)    
          ? (Duminică, 30 mai 2010, 22:06)

          ? [anonim] i-a raspuns lui jean

          mai baieti de ce nu va duceti voi in china ? daca tot va place politica lor plecati acolo si lasati-ne pe noi. apropo luatii si pe base si gasca lui:)
        • 0 (0 voturi)    
          Da Jeane (Duminică, 30 mai 2010, 22:17)

          HESS [anonim] i-a raspuns lui jean

          Ai dreptate .Dar sa zicem ca romania ar avea populatia Chinei.,1.400.000.000. de persoane .La actuala stare economica a romaniei cu o asemenea populatie ,cam cat ar fi salariul mediu?1 dolar pe luna poate nici atat.Salariul mediu in China va creste considerabil odata ce va deveni primera putere economica a lumii si asta cat de curand.Si totusi vor exista saraci in china caci sant al naibi de multi. Si exista ceva care face mai mult ca banul.Demnitatea si mandria.Cand chinezul se burzuleste tremura si unchiul SAM.Si ce va urma de acum cand chinezii au inceput cucerirea AFRICI.
  • +2 (2 voturi)    
    Ma mir ca a indraznit (Duminică, 30 mai 2010, 13:46)

    fulgerika [utilizator]

    Ma mir ca domnul Adrian Vasilescu a "indraznit" sa spuna ca seful FMI a facut declaratii electorale.

    De ce nu spune clar si raspicat, ca declaratia domnului Dominique Strauss-Kahn este una mincinoasa?

    De frica de a nu ramane fara imprumut? Haha. Nimeni nu este de neinlocuit, inclusiv domnul DSK.

    Iar, daca domnul DSK se crede Robin Hood, ar fi bine sa consulte un medic. Altfel, macar, sa-si ceara scuze fata de romani si francezi..
  • -4 (6 voturi)    
    Cine va mai crede PDL si Hotnews? (Duminică, 30 mai 2010, 14:08)

    Divertis [anonim]

    Doar cei care fac afaceri cu statul. Hai pa. si o sa intrebati candva : Dar cu ce am gresit? ei o sa va aduceti f bine aminte
  • 0 (2 voturi)    
    Da! Da! (Duminică, 30 mai 2010, 14:11)

    D.D. [anonim]

    Ce ma bucur, si francezii astia tot intr-o mizerie politica se scalda. Ce l-a mai durut pe nea Strauss fix undeva de ce scandal se va isca la noi din cauza declaratiilor lui.
  • -5 (5 voturi)    
    ce sa zic... (Duminică, 30 mai 2010, 15:38)

    Gogu [anonim]

    nu mai poate DSK de ecourile "electorale" ale declaratiilor lui despre Romania.
    a spus adevarul, asa ar fi trebuit sa faca guvernul unei tari sarace, sa impoziteze averile fabuloase din tara aia, nu sa reduca toate salariile si pensiile unor amariti de pensionari
  • +1 (1 vot)    
    De cade (Duminică, 30 mai 2010, 16:28)

    jean [anonim]

    Boc,o sa intelegem cu totii ce-a vrut sa spuna Vasilescu.Este educativ sa cada Boc.Foamea v-a purifica acest popor indobitocit de comunism.Si ,poate,vom fi ce-am fost si mai mult decat atat.
    • 0 (0 voturi)    
      HAHAHA (Duminică, 30 mai 2010, 22:21)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui jean

      Sa fim ceeace am fost inainte.HAHAHA.Pai asta santem acum ceeace am fost inainte .Chiar credeti vrajeala cu bunastarea din perioada interbelica.Hahahaha.Ce naivi.
  • +1 (3 voturi)    
    Bravo BNR! (Duminică, 30 mai 2010, 16:52)

    Cetateanu' Turmentat [anonim]

    Pentru consecventa si profesionalism! Si pentru ca au curajul sa spuna lucrurilor pe nume cu calm si responsabilitate tuturor celor din clasa politica sau acelor cetateni care nu au inteles inca ca nu se poate sa consumi mai mult decat produci la nesfarsit si ca nu exista lucruri gratis. Mai devreme sau mai tarziu platesti pentru toate!

    Cu respect pentru BNR si specialistii din aceasta institutie, mai putin pentru Bogdan Olteanu, asta stiu sigur ca nu avea ce cauta acolo:)
  • -2 (2 voturi)    
    adriane adriane (Duminică, 30 mai 2010, 18:50)

    Angela [anonim]

    astfel de afirmatii nu au decat un rol de dezinformare a populatiei foarte slab educate.
  • -2 (2 voturi)    
    adriane adriane (Duminică, 30 mai 2010, 18:50)

    Angela [anonim]

    astfel de afirmatii nu au decat un rol de dezinformare a populatiei foarte slab educate.
  • 0 (0 voturi)    
    ........ (Duminică, 30 mai 2010, 23:29)

    ........ [anonim]

    aberatii. chiar si in franta daca se taia creditarea ajungeau in colaps. automat scadeau veniturile la buget ,se ajungea rapid pe deficit bugetar si daca veneau niste smecheri de la niste ajentii de rating americane si taiau ratingul in bataie de joc acest deficit devenea nefinantabil. acesta a fost scenariul romaniei. statutul de membru al ue trebuia sa reprezinte ceva pe piata internationala dar daca el nu reprezinta nimic inseamna ca ue are o mare problema. in interiorul ue tratamentul a fost diferit fata de romania ,ungaria sau grecia. unii au fost trimisi ca ratatii la fmi si altii au primit 80% din bani de la ue.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu cred ca exista o alta solutie mai buna......... (Luni, 31 mai 2010, 11:42)

    maya [anonim]

    O alta solutie mai buna decat aceste masuri implementate de catre guvernul Boc nu exista, pentru ca s-a ales raul cel mai mic...Daca se marea TVA-ul tot nu se rezolva nimic, deoarce ar fi dus la reinflamarea inflatiei si la prelungirea recesiunii
  • 0 (0 voturi)    
    solutie (Luni, 31 mai 2010, 12:23)

    lola [anonim]

    Guvernul Boc face cel mai important lucru pentru tara,adoptarea a unor masuri necesare in vederea restabilirii echilibrului bugetar.Romania consuma mai mult decat produce.Trebuie cu sacrifici sa iesim cu bine din aceasta criza.Toti trebuie sa intelegem acest lucru.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri