Culmile absurdului bancar: functionari care distrug nervii clientilor

de D.Popa     HotNews.ro
Luni, 31 mai 2010, 18:23 Economie | Finanţe & Bănci

Clientii din Romania au multe reprosuri la adresa bancilor. Stau marturie sutele de postari de la Vocea Clientului, multe dintre ele reprezentand critici si nemultumiri. Uneori, insa, situatia ar putea sta mult mai bine daca oamenii nu s-ar lovi de incompetenta crasa a functionarilor cu care intra in contact in unitati sau la telefon. Cand se adreseaza bancii pentru o problema, clientii spera intr-o rezolvare simpla si rapida, mai ales daca problema invocata nu este una prea complicata. Insa ceea ce se intampla uneori in sistemul bancar romanesc depaseste limitele imaginatiei si chiar ale absurdului, scrie Alin Iacob pe Conso.ro

O clienta din Bucuresti a Raiffeisen Bank a trecut printr-o situatie aproape incredibila, plimbandu-se de la o sucursala la alta si sunand la diverse numere de telefon, asemeni eroului din “Lantul slabiciunilor” al lui Caragiale, in speranta unei rezolvari favorabile a situatiei sale.

Clienta a lucrat pana pe 1 martie a.c. la o firma, iar dupa aceasta data s-a transferat la o alta firma din acelasi grup de companii. Cele doua firme nu lucreaza cu aceeasi banca, ci cu doua banci diferite. Si desi clienta a solicitat la contabilitatea companiei unde s-a transferat sa i se vireze salariul tot in vechiul cont, care avea atasat si un card de debit cu descoperit de cont, pe traseu au aparut mari probleme. Chiar foarte mari. (...)
  • Cati functionari, tot atatea raspunsuri...rezultat zero!
“De pe data de 10 mai cand mi s-a blocat contul si pana in prezent, am tot umblat sa imi rezolv problema, pierzand TIMP si BANI pe telefoane. Am sunat la centrul de colectare, unde stateam cate 30 minute la telefon si unde de fiecare data mi se spunea altceva. Pe 13 mai, cand am sunat IAR la colectari mi s-a spus sa aduc o adeverinta de venit (nu mi s-a specificat ca trebuie sa fie format Raiffeisen) in orice sucursala (nu mi s-a specificat ca trebuie dusa in sucursala unde am facut overdraftul), iar cand aceasta adeverinta se va transmite (pe mail probabil) in cateva minute mi se va debloca contul”, relateaza clienta pe Conso.ro.
  • Din pacate, ceea ce parea a fi foarte simplu, s-a dovedit pana la urma extraordinar de complicat
“Pe 14 mai am dus adeverinta in sucursala din Liberty Center unde, in momentul in care am explicat pe scurt problema mi s-a oferit - IAR!!! - un numar de telefon (de parca nu sunasem 3 zile la rand tot acolo). Si pentru ca am refuzat, m-au poftit la un birou unde mi-au spus ca vor trimite pe mail adeverinta si ma vor suna” rememoreaza clienta.

Insa nu a fost sunata de nimeni de la banca nici in ziua respectiva si nici peste weekend si atunci s-a gandit sa mearga intr-o alta sucursala a bancii, in speranta ca-si va putea rezolva, in sfarsit, problema.

“Luni, 17 mai, am mers in sucursala din magazinul Unirea unde am explicat DIN NOU problema. Am fost rugata de unul dintre functionari sa astept. S-a dus intr-un birou si a sunat la colectari, iar apoi m-a chemat sa vorbesc la telefon, sa explic a mia oara problema mea. Mi s-a spus la telefon ceva de un nou contract de overdraft, si doamna de la celalalt capat al firului mi-a spus sa i-l dau pe domnul din banca la telefon sa ii spuna ce acte imi trebuie. Au vorbit, apoi mi-a luat buletinul sa faca o copie, iar cand s-a intors, fara sa imi zica de acele acte m-a trimis in sucursala I.C.Bratianu, pentru ca acolo am facut overdraftul”, povesteste clienta.

Cei care cred ca aventura clientei se sfarseste, in cele din urma, o data ajunsa la unitatea bancii cu care a fost incheiat initial descoperitul de cont, se inseala amarnic. Este doar inceputul unui nou razboi al nervilor.
  • Timpul trece, leafa merge, noi cu drag muncim!
“Am mers in agentia Bratianu si acolo i-am intalnit pe cei mai nepriceputi dintre colegii dvs. Sincer, nu stiu cum i-ati angajat. Se intrebau intre ei cum sa procedeze. Au trimis si ei un mail si, la fel, asteptau raspuns. Am stat O ORA in aceasta sucursala, fiind total ignorata. Inainte sa plec am cerut o copie dupa contractul meu de overdraft, pentru ca atunci cand l-am facut mie nu mi s-a dat aceasta copie. Mi-au spus ca dureaza foarte mult sa imi dea copia, asa ca am cerut un contract necompletat, care mi s-a dat dupa lungi asteptari”, mai spune clienta.

A doua zi, tragi-comedia continua, insa de aceasta data gluma pare sa se ingroase. “Pe 18 mai, am revenit la cei din Bratianu cu adeverinta pe formatul Raiffeisen, fisa fiscala si adeverinta doveditoare precum ca cele 2 firme unde am lucrat/lucrez fac parte din acelasi grup. Am fost repezita cu "nu se mai poate face nimic pentru dvs, trebuie sa achitati overdraftul cat mai repede". Le-am explicat ca nu pot achita, pentru ca nu imi permit, si daca nu se mai poate prelungi overdraftul, macar sa mi se acorde o plata in rate. Mi s-a oferit in scarba un contract pentru solicitarea platii in rate si mi s-a spus sa sun IAR la colectari pentru a mi se comunica numarul de rate.(...) Cei de la colectari mi-au spus ca se stie de problema mea si trebuie sa decida un superior de-al lor daca mi se prelungeste overdraftul sau nu si o sa fiu contactata telefonic. Cand? Asta nu mai stiu!!! Peste tot am mentionat ca, daca nu mi se deblocheaza salariul, o sa fiu in imposibilitatea de a plati cardul de cumparaturi, care a intrat in penalizare de pe 17 mai”, povesteste cu lux de amanunte clienta, relatand inca un episod din telenovela in care a ajuns sa joace fara voia ei.
Citeste continuarea si comenteaza pe Conso.ro


Citeste mai multe despre   










4011 vizualizari

  • +2 (8 voturi)    
    Cunoastem (Luni, 31 mai 2010, 19:07)

    Ali [anonim]

    Sunt cadru didactic la ASE si am avut onoarea sa aflu la prima mana ce boi ies de fapt din aceasta academie cu diplome de genii. De 20 de ani invatamantul superior face un singur lucru: coboara stacheta. Acum rezultatele incep sa apara. Nu ii injurati pe papagalii care va fac nervi la banca, injurati-i pe papagalii care i-au angajat si le dau salarii astronomice si dobanzi preferentiale. Daca in toata facultatea de Finante, Banci si Burse de Valori era vreun profesor curat, care sa isi faca treaba ca lumea si sa nu ia spaga, atunci lucrurile nu ar fi stat asa. Aflati care este componenta catedrei de finante si o sa va lamuriti de ce patiti lucrurile astea.

    Condoleante!
    • +2 (4 voturi)    
      rusine! (Luni, 31 mai 2010, 19:35)

      petty [anonim] i-a raspuns lui Ali

      boii aia care ies din ase sunt pregatiti de alti boi...daca stii ce probleme exista in cadrul facultatii de ce nu iei masuri? de ce ramai indiferent(a)?
      • +1 (1 vot)    
        Pentru ca (Luni, 31 mai 2010, 20:18)

        Ali [anonim] i-a raspuns lui petty

        Pentru ca masurile nu le poate lua decat conducerea ASE, care se complace in propria mizerie, profitand de faptul ca in afara nu se stie mare lucru despre ce se intampla. Eu, ca simplu membru al unei catedre, nu pot decat sa imi fac cursul meu ca lumea si sa nu ii trec pe cei care nu merita. Sunt singurele masuri pe care le pot lua. Totusi, atunci cand vine ordin de la decan sau prorector sa ii trec desi nu merita, am de ales: eu sau ei. Aleg eu.
      • +1 (1 vot)    
        musca-n lapte... (Luni, 31 mai 2010, 21:25)

        paraipan [anonim] i-a raspuns lui petty

        Tu cu ce crezi ca se ocupa Don Quijote?? Sub pretextul autonimiei&imbunatatirii, in Romania invatamantul superior s-a transformat intr-o miuta (joc de fotbal pe maidan, v. rebus) in care majoritatea alearga dupa salarii grase si spagi de la studenti. Iar ministerul n-are ce face, pentru ca universitatile sunt independente - ar trebui sa nu mai fie!!!
        Asta e singurul lucru care s-a inteles in Romania prin libertate: libertatea de a face ce vrea muschiul meu si de a fura in liniste. Si de a zbiera "rusine" fara sa ai habar cum stau lucrurile de fapt...
    • 0 (0 voturi)    
      Ce este mai grav (Luni, 31 mai 2010, 19:48)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Ali

      Este faptul ca aceeasi boi au iesit in ultima vreme si de pe bancile Facultatii de Medicina. Aleluia !
    • -1 (1 vot)    
      Eu va cred si va dau dreptate (Luni, 31 mai 2010, 23:15)

      karenina [utilizator] i-a raspuns lui Ali

      Am lucrat intr-o banca si am avut o colega, absolventa ASE contabilitate cu bursa in toti anii de facultate. A avut numai 10 pe linie. Intrebata fiind, intro zi, daca stie ce este un T si cum functioneaza conturile, habar nu avea. Am ramas socata gandindu-ma ca desi eu terminasem "doar" o facultate particulara eram mult mai pregatita decat ea.

      Concluzia mea: cine vrea sa invete, invata, indiferent ca este facultate particulara sau de stat.
  • +3 (3 voturi)    
    rau platnici (Luni, 31 mai 2010, 20:21)

    Arlecchino [utilizator]

    Nu stiu de ce, toata lumea traieste cu impresia ca plata ratelor la banca e facultativa. Daca citesti printre randuri, poti afla despre clienta respectiva ca e in collections. Si, credeti-ma, nu se ajunge atat de usor in collections! E nevoie de intarzieri de peste 90 de zile. Nu stiu, poate multi nu sunteti constienti de faptul ca banca nu poate da un credit decat din doua surse: 1) se imprumuta la randul ei (chiar si la banca mama tot imprumut e) si pe ea nu o intelege nimeni daca nu poate plati si 2) utilizand banii deponentilor (ca asta face banca - intermedieri financiare). Ei bine, cum spuneam, presupuneti ca unul dintre voi a pus bani la banca si se duce sa-i ridice. Cam cata intelegere ati avea cand banca v-ar spune sa veniti peste trei luni cand se gandeste doamna sa-si ramburseze creditul devenit scadent? Si eu mi-am schimbat serviciul si, primul lucru pe care l-am facut a fost sa-mi inchid overdraftul (deschizandu-mi altul, nu facusem vreo afacere intre timp). Dar oamenii astia au overdrafturi pe care nu si le permit si pe care nu se asteptau sa le mai plateasca vreodata...
    • 0 (0 voturi)    
      Pai da, (Luni, 31 mai 2010, 22:24)

      emil [anonim] i-a raspuns lui Arlecchino

      era in collections pt ca avea contul de la fosta firma blocat, cu tot cu salariul in el si automat nu putea sa plateasca.
  • 0 (4 voturi)    
    erată (Luni, 31 mai 2010, 20:23)

    no name [anonim]

    Trebuie făcută o corecţie la cele spuse în articolul de mai sus: la ghişeele băncii se află funcţionare, femei, genul feminin este prezent şi incompetent, bărbaţii sunt minoritari şi discriminaţi, ca în toate sectoarele economiei occidentale sau în justiţie.
    În aceasta îşi găseşte explicaţia şi criza prin care trece lumea: femeile ocupă funcţii cheie cu randament necorespunzător şi sunt ineficiente, parte şi din pricina structurii fiziologice precare. Ele nu trebuie să fie discriminate, departe de autor acest gând, numai că s-a ajuns la o inversare demoniacă a ordinii creaţiei. Tot înainte, mândri pionieri, sau despre mediul curvesc în care ne ducem .........
    • -1 (3 voturi)    
      Ai profitat... (Luni, 31 mai 2010, 22:30)

      plictisitu [utilizator] i-a raspuns lui no name

      ... de faptul că aştia de la spitalul Obregia sunt în grevă, nu?! Ai sărit iarăşi gardul şi ţuşti... la internet cafe!
  • +2 (4 voturi)    
    Nu inteleg (Luni, 31 mai 2010, 20:27)

    Reuben [anonim]

    Clienta avea overdraft neachitat si voia sa lichideze contul fara sa-l achite si sa se mute de la o banca la alta? Si se mai mira de drumurile pe care le-a facut? Pai pleca de la banca avand o datorie de achitat. Cine putea garanta achitarea ei daca isi lua armele si bagajele si se muta? Ar trebui injurati cei din firma ei ca n-au permis sa-si ia salariul de unde a vrut la inceput. Tot prostul isi da cu parere despre banci.
    • 0 (0 voturi)    
      poate intelegi acum: (Marţi, 1 iunie 2010, 11:25)

      _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui Reuben

      Clienta nu voia decat sa mentina "status-quo" pe care-l avea cu banca.
      Dimpotriva, voia sa NU plece de la banca in cauza. Si-a schimbat doar serviciul, adica, din punctul de vedere al bancii, doar contul din care era alimentat propriul cont.
      Si ea n-a facut altceva dacat sa transmita bancii ca e "la fel de solvabila" ca inainte si ca nu doreste sa inchei relatia cu banca.

      Pentru angajatii bancii in schimb a fost mai usor sa declare totul scadent imediat (precum pentru un datornic cu mai mult de 90 zile de intarzaiere) "rezolvand" astfel inca o problema curenta.

      Nu stiu ce scrie in contractul/clauza de overdraft si personal nici nu ma intereseaza. N-o sa apelez la asa ceva tocmai ca sa evit sitatii de genul asta.
      Nu pot insa sa nu remarc faptul ca ceva abuziv tot scrie pe acolo.
      O reclamatie la ANPC sau poate chiar justitie cred ca merita...
      Si inteleg ca persoana in cauza lucreaza la un grup de firme. Si are colegi. Care INCA mai sunt clieni ai Raif. Si care afla ca trebuie IMEDIAT sa-si caute o alta banca. Una nu neaparat flexibila ci care sa le permita clentilor sa ramana .... clienti.
  • +1 (3 voturi)    
    banci (Luni, 31 mai 2010, 20:31)

    gabi [anonim]

    nu fiti asaintransigenti,mai sunt si functionari bancari la un nivel ridicat!nu toti,zau,dar,padure fara uscaturi nu exista!ca in orice domeniu de fapt!e tara lui papura voda, nu?traim in romania si asta ne ocupa tot timpul,ca bine ziced.l x
  • +1 (1 vot)    
    Am vrut sa "citesc in continuare" (Luni, 31 mai 2010, 20:57)

    Gogoasa [anonim]

    Si sa comentez, dar la conso.ro nu se poate comenta. In plus in pagina respectiva se face reclama la produsele altor banci decat cea luata in vizor acum din cauza unei cliente cu datorii care vrea sa plece fara sa le plateasca. O fi bine? O fi corect?
  • 0 (0 voturi)    
    Banc prost a la Bancpost (Luni, 31 mai 2010, 21:09)

    Client Bancpost [anonim]

    In data de 25 mai 2010 am primit o scrisoare amenintatoare de la doi "directori" din Bancpost - care imi puneau in vedere ca nu mi-am alimentat contul de card Taifun cu faciliate de overdraft in baza unei presupuse conventii de salariu cu angajatorul meu.
    Mi se solicita o plata imediata de 160 lei, cu titlu de alimentare de cont, pana pe data de 28 mai 2010. In plus am fost amenintat ca daca nu platesc imediat suma ceruta de Bancpost, intreg soldul contului va fi trecut in restanta si voi "parat" la registrul datorinicilor.
    Se pare ca Bancpost - in criza de lichiditati - a inventat o metoda simpla de a extorca bani de clienti prin aceste scrisori de amenintare.
    Care este situatia de fapt:
    - am contractat prin anul 2002 o facilitate de overdraft pentru cardul Taifun pe baza unui colateral in cash, punand drept gaj un depozit bancar la Bancpost in valoare dubla fata de descoperirea de cont acordata
    - intre timp soldul depozitului a crescut prin acumularea dobanzilor, fiind astfel de cca 2,5 ori mai mare decat descoperirea de cont acordata
    - in ultimii doi ani balanta contului a fost permanent pozitiva, iar in ultimele luni soldul era pozitiv de peste 500 de lei
    - nu am avut niciodata vreo conventie de salariu cu Bancpost - nici eu si nici angajatorii mei

    Concluzie: fata a fi dator catre Bancpost, avand un colateral in gaj in valoare de aproape 2,5 ori fata de overdraftul acordat, am fost amenintat pe catre Bancpost sa platesc 160 de lei noi

    Raspunsul functionarilor bancari de la Bancpost Agentia Grivita - " problema este din Centrala" si eventual banca isi va cere scuze, caci oricum au trimis cateva mii de astfel de scrisori.
    Acum astept raspunsul Bancpost pentru cererile mele facute in temeiul legilor 10/2005 si 677/2001. In cazul in care nu primesc raspuns in termen, voi deschide actiune in justitie.
    Acesta este nivel de "grija fata de clienti" al Bancpost SA!
    Cred ca in prezent patronii lor greci cauta sa isi acopere cu orice pret criza de lichiditati.
    • 0 (0 voturi)    
      si eu (Luni, 31 mai 2010, 22:39)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Client Bancpost

      Si eu am avut probleme cu bancpost. Din cauza nepriceperii unor functionari. Dupa ceva mai mult de 2 luni de discutii si telefoane, situatia a fost rezolvata eficient si repede de cei de la Protectia Consmatorului. Si am primit si scuze. Si din Bucuresti si de la sucursala locala. Interesant consider ca este si faptul ca am primit foarte multe emaile Bancpost nesolicitate. Din pdv-ul meu de client, bancpost, reiffeisen si ... bcr sint banci de evitat.
      • +1 (1 vot)    
        Este valabil pt toate bancile (Luni, 31 mai 2010, 23:21)

        karenina [utilizator] i-a raspuns lui Dan

        Verificati-va zilnic conturile. Eu lucrez contabilitate la firma si nu de putine ori am constatat ca banca isi baga mainile pana la coate in conturile noastre. Dupa aceste "pozne" duc munca de lamurire cateva zile la rand sa ii conving sa ne dea banii inapoi. La final imi dau vesnica replica: "scuze, a fost o greseala"
        Din pacate aproape toate bancile sunt la fel.
  • +1 (1 vot)    
    poate ca nu inteleg eu... (Luni, 31 mai 2010, 22:49)

    asdf [anonim]

    Din cate stiu, cardurile descoperite sunt negirate. Mai mult, majoritatea firmelor nu isi asuma raspunderea de a bloca salariul angajatului la cererea bancii.

    Eu as fi cerut in scris o parere a bancii despre situatia asta si mi-as fi luat catrafusele si m-as fi dus la alta banca. Sa ma dea in judecata dupa aia, daca vor.

    Si noi le dam prea mult nas. Auzi! sunati la... Pai ei ce pazesc? Sa sune si sa o rezolve!
    • 0 (0 voturi)    
      Pai chiar explica (Marţi, 1 iunie 2010, 12:17)

      Cip [anonim] i-a raspuns lui asdf

      Cardul de credit clasic - poti extrage o anumita suma de bani care ti-e acordata de credit dupa ce banca iti face o analiza de bonitate
      Cardul de debit cu posibilitate de overdraft - poti extrage lunar salariu plus un o anumita suma overdraft ( x ori suma salariului) in urma unei conventii individuale cu angajatul sau la nivel de angajator (care poate sau nu sa isi asume responsabilitatea depinde ce conventie se incheie). Deci doamna a scos banii din overdraft i-a folosit, apoi i-a intrat si salariu, l-a folosit nealimentand contul datorita schimbarii locului de munca i s-a blocat contul...asadar PROBLEM :))). Iar DAE cred ca este cel putin 25%.
  • 0 (0 voturi)    
    confrim (Marţi, 1 iunie 2010, 7:46)

    slotinn [anonim]

    nu am timp sa spun toata istoria... asemantor mi s a intamplat si mie la reiffeisen. nu am cuvinte pentru cati nervi mi au facut si cat timp am pierdut cu ei
  • 0 (0 voturi)    
    pt ali (Marţi, 1 iunie 2010, 9:17)

    laurentiu [anonim]

    daca tu intradevar esti cadru didactic in ASE atunci e tragic..
    pai tu iesi "pe post" si generalizezi ca toti absolventii de ASE sunt "slabi" cand tu/voi ar trebui sa va ocupati ca acest lucru sa nu se intample? acum nu se mai poate generaliza? daca toti studentii sunt slabi cum zici tu atunci si toate cadrele din ASE sunt ingrijorator de slab pregatite si principalul vinovat!
    am facut 6 ani de ASE si v-am platit cu varf si indesat orele in care produceam dero, pileam carbuni si "invatam" engleza de la o turcoaica...eu absolvind o facultate de mananagement economic si master in finante...sunt eu d vina pt asta?
    dar nu poti generaliza toti functionarii, toti studentii, toti profesorii...mi-ar fi rusine fata profesori priceputi gen dl Verboncu de la care am avut ce invata daca as baga in aceeasi oala toate cadrele didactice din ASE asa cum faci tu si multi altii cu studentii din ASE sau functionarii din banci..
    • 0 (0 voturi)    
      Am raspuns mai sus (Marţi, 1 iunie 2010, 10:53)

      Ali [anonim] i-a raspuns lui laurentiu

      "Pentru ca masurile nu le poate lua decat conducerea ASE, care se complace in propria mizerie, profitand de faptul ca in afara nu se stie mare lucru despre ce se intampla. Eu, ca simplu membru al unei catedre, nu pot decat sa imi fac cursul meu ca lumea si sa nu ii trec pe cei care nu merita. Sunt singurele masuri pe care le pot lua. Totusi, atunci cand vine ordin de la decan sau prorector sa ii trec desi nu merita, am de ales: eu sau ei. Aleg eu. "
  • 0 (0 voturi)    
    despre banca asta pot sa va povestesc si eu o juma (Marţi, 1 iunie 2010, 16:25)

    gigi [anonim]

    dar.... este de departe cea mai de ...cat banca din Romania


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri