Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale - HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

Data asumarii raspunderii Guvernului pe masurile de austeritate - luni, 7 iunie

Premierul va veni in Parlament, lunea viitoare, pentru a anunta angajarea raspunderii Executivului pe pachetul de masuri de austeritate. Amendamente la cele doua proiecte de lege cuprinzand masurile Guvernului se pot depune pana vineri seara. Anuntul a fost facut de presedintele Senatului, Mircea Geoana, dupa sedinta Birourilor Permanente reunite ale Parlamentului, la care a participat si Emil Boc. Geoana a anuntat ca "PSD pregateste, impreuna cu PC si, probabil, si cu cei de la PNL", o motiune de cenzura care ar urma sa fie depusa martea viitoare, "urmand ca in interval de trei zile de la lecturarea acestei motiuni in plenul Camerelor reunite sa aiba loc votul asupra acesteia". Presedintele Senatului a spus ca "opozitia nu are si nu a avut o strategie de tergiversare" a asumarii raspunderii Guvernului, dar considera ca masurile de austeritate sunt gresite si "vor produce saracie suplimentara si contractie economica suplimentara".

Directorul Organizatiei Internationale a Muncii: Masurile de austeritate ar putea aduce o noua recesiune globala

Masurile de austeritate ar putea duce la o noua recesiune globala. Avertismentul vine de la directorul general al Organizatiei Internationale a Muncii, Juan Somavia. Acesta a explicat ca presiunile exercitate de pietele financiare determina statele sa ia masuri fiscale radicale, ce pun in pericol relansarea economica. Se reduc astfel sansele unei cresteri a productiei, a salariilor, scaderii somajului si implicit relansarii veniturilor din impozitare. Organizatia arata in cel mai recent raport elaborat ca plata datoriilor va fi tot mai dificila. Oficialul avertizeaza ca situatia ar putea fi in final contraproductiva pentru piete, daca se va ajunge la o noua contractie economica si la o dubla recesiune. "Chiar o asemenea reactie a contribuit la declansarea Marii Depresiuni din anii '30", aminteste acesta. Somavia a adaugat ca familiile muncitoare suporta deja o mare parte din costurile crizei. Iar aceasta povara ar putea creste, daca reducerea deficitelor si datoriilor de stat devine mai importanta decat stimularea cresterii economice.

Marocul ar putea deveni in cativa ani cel mai mare sit de productie pentru Dacia, uzina de la Pitesti se apropie de capacitatea maxima

Marocul ar putea deveni in cativa ani cel mai mare sit de productie pentru Dacia. Renault va inaugura in 2012, dupa o investitie de aproape un miliard de euro, o uzina unde vor fi construite doua noi modele Dacia. Capacitatea uzinei africane poate ajunge in cativa ani la 400.000 de unitati/an, peste productia uzinei de la Pitesti. Cele doua modele care ar urma sa fie construite exclusiv in Maroc ar putea fi un monvolum compact si o mica utilitara, avantajele uzinei tinand de forta de munca de cinci ori ma ieftina decat in Franta, dar si de apropierea fata de Hexagon si Spania. Daca se va atinge capacitatea estimata, uzina va deveni cel mai important sit de productie pentru Dacia. Mai ales in conditiile in care uzina de la Mioveni nu mai poate prelua noi programe de productie, pentru ca a ajuns foarte aproape de capacitatea maxima. La noua uzina vor fi 6.000 de salariati.

Un institut brazilian a creat Dock Dock, cea mai mica masina din lume pentru doua persoane

Un institut brazilian a creat cea mai mica masina din lume, pentru doua persoane. Are doar 1.7 metri lungime, o autonomie de 50 de km si poate atinge viteze de 20-25 km/h cu motorul electric. Este vorba despre Dock Dock, masina care nu se va vinde in showroom-uri, ci va fi prezenta in diferite locuri din Brazilia. Cei care vor sa o utilizeze platesc pentru cat timp au nevoie sa conduca masina, dupa care o lasa la o alta statie. Prototipul masinii realizate de inventatorii brazilieni a fost prezentat in cadrul unui eveniment la Rio de Janeiro. Dock Dock este cea mai noua creatie a arhitectului si urbanistului Jaime Lerner. "Este o masina urbana", a declarat Lerner pentru HotNews.ro, afirmand ca vehiculul creat de el urmareste sa decongestioneze traficul. Autovehiculul este conceput "sa joace rolul unui autobuz". Cel care il foloseste nu este proprietarul masinii. In schimb, el cumpara o cartela magnetica si poate sa porneasca masina dupa ce plateste o suma direct proportionala cu timpul pe care il va petrece la volan.