Romania s-a angajat sa reduca de la 1 iunie salariile cu 25% si sa elimine sporurile pentru toti salariatii din sectorul public. Masurile nu sunt puse in practica. Ce riscam?

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 3 iunie 2010, 18:42 Economie | Finanţe & Bănci

Potrivit Memorandumului suplimentar de Intelegere convenit cu FMI si UE, Romania s-a angajat sa reduca cu 25%  salariile si sporurile, dar si celelalte plati de natura salariala pentru toti salariatii din sectorul public, incepand cu 1 iunie 2010. Suntem in 3 iunie si reducerile salariale nu au fost inca aplicate. Mai mult, o serie de institutii au trecut la cresteri artificiale ale salariilor, astfel ca viitoarele reduceri ale veniturilor sa nu ii afecteze. HotNews.ro a chestionat fosti demnitari, analisti economici si bancheri asupra efectelor acestor intarzieri.

Suntem in pericol ca urmatoarea transa de bani sa nu mai fie livrata Romaniei? Ce se va intampla intr-o asemenea situatie? Care sunt scenariile de risc? Raspunsurile sunt unanime. Daca transa nu vine la timp, Romania trebuie sa imprumute iar bani, dar de data aceasta de pe pietele internationale, la costuri mai mari.

Dobanzile mai mari se traduc printr-o datorie mai mare, prin rate mai mari si pe cale de consecinta, printr-o probabila crestere a fiscalitatii, ca sursa de acoperire a cheltuielilor cu serviciul datoriei. E ca si cum ti-ai refinanta un credit la dobanzi mai mari, cu cheltuieli mai mari, altfel spus.
  • Laurian Lungu, Macroanalitica: „Urmatoarea transa de la FMI ar putea fi intarziata
    Laurian Lungu
    Laurian Lungu
    Foto: HotNews.ro
„Cred ca acest risc este unul real, urmatoarea transa de la FMI ar putea fi intarziata in eventualitatea in care masurile de reducere a deficitului bugetar nu sunt puse, concret, in practica. Efectul principal al acestui scenariu ar fi acela al inrautatirii perceptiei investitorilor vis-a-vis de Romania. In aceasta situatie prima de risc a Romaniei ar creste - si implicit ar creste si costul imprumuturilor necesare finantarii deficitului bugetar. Oricum, plata pensiilor si salariilor nu s-ar face din urmatoarele transe de le FMI.

Dincolo de ingrijorarile legate de finantarea pe termen foarte scurt a cheltuielilor cu salariile si pensiile la nivelurile curente ramane problema asigurarii unei sustenabilitati a acestor gen de cheltuieli. In ultimii 3 ani acestea au crescut disproportionat fata de cresterea PIB. Artificii de genul majorarii salariale cu 25% la unele companii de stat, facute in ideea conservarii veniturilor actuale, sunt irelevante si inutile pentru ca nu rezolva problema de fond.

Obiectivul este reducerea cheltuielilor bugetare cu salariile catre 7,5% din PIB, la nivel macro are mai putina importanta cum se face aceasta ajustare. Daca masura de reducere a cheltuielilor nu atinge obiectivul propus, va ramane oricand alternativa frontala a disponibilizarii”
  • Lucian Croitoru, consilier al lui Mugur Isarescu: “Un deficit mai mare ar duce la deprecierea monedei, la inflatie
    Lucian Croitoru
    Lucian Croitoru
    Foto: AGERPRES
“Un deficit mai mare ar putea fi o iluzie deoarece s-ar putea sa nu vrea nimeni sa-l finanteze. Aceasta ar duce la plata de facto a unor salarii mai mici si implicit la arierate catre gospodarii. Deteriorarea increderii va duce la deprecierea monedei, la inflatie si la reduceri in termeni reali a salariilor si a pensiilor.

Ajustarea ar deveni necontrolabila daca nu restrangem deficitul. Daca totusi se va finanta un defict mai mare, atunci va creste ponderea datoriei publice in PIB si a ponderii platilor cu dobanzile in totalul cheltuielilor bugetare, ceea ce ar insemna taierea altor cheltuieli pentru plata datoriilor. Si din nou ajungem la presiunea pentru reducerea salariilor si a pensiilor"
  • Daniel Daianu, fost ministru de finante si europarlamentar: Ruperea acordului cu FMI ar fi extrem de rea ca efecte
    Daniel Daianu
    Daniel Daianu
    Foto: HotNews.ro
Intarzierea transei ar ilustra dificultati ale Guvernului in consolidarea fiscala si am avea un semnal rau pentru pietele internationale si chiar cele interne. Adica am putea constata o crestere a costului finantarii.

Ruperea acordului cu FMI ar fi extrem de rea ca efecte. Daca in companii de stat s-a procedat la cresterea salariilor cu 25% actionarul principal - Statul-  ar trebuie sa invalideze imediat aceste decizii. Managementul nu are dreptul sa faca ce vrea, in afara cenzurii exercitate de actionariat”  


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

14617 vizualizari

  • +9 (15 voturi)    
    Ce riscam? (Joi, 3 iunie 2010, 18:51)

    onlinecarsro [utilizator]

    tind sa cred ca asta era si ideea , intarzierea veniri banilor
    • +35 (43 voturi)    
      Asa este ! (Joi, 3 iunie 2010, 18:19)

      judex [anonim] i-a raspuns lui onlinecarsro

      Si eu cred ca strategia PSD/PNL este neschimbata din 2009, din momentul rasturnarii guvernului Boc si din perioada urmatoare, cand au respins o serie de PM ce trebuiau sa semneze urgent scrisoarea de intentie cu FMI: boicotarea refinantarii economiei Ro din surse legitime si provocarea unei crize sociale.
      • -6 (6 voturi)    
        ce are...... (Vineri, 4 iunie 2010, 10:29)

        tasha [anonim] i-a raspuns lui judex

        Ce are coada vaci cu stampila primariei?!?
    • +6 (18 voturi)    
      inflatie.. (Joi, 3 iunie 2010, 18:27)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui onlinecarsro

      daca masurile de austeritate nu sunt implementate isarescu va rezolva problema singur, prin inflatie.. oricum zona euro nu mai pare atat de atractiva dupa ultimele evenimente.
      • -13 (25 voturi)    
        isarescu n-a rezolvat niciodata nimic, nu mai visa (Joi, 3 iunie 2010, 19:44)

        lolek [anonim] i-a raspuns lui pehash

        a stat si s-a uitat cum cadeau bancile in jurul lui ca blocurile la cutremurul in 77.

        a tinut dobinda sus si leul sus descurajind in felul asta exporturile si cresterea economica.

        isarescu ar face ORICE numai inflatie sa nu fie, probabil pt ca considera ca inflatia i-ar afecta lui reputatia de mare bancher.
        • +5 (5 voturi)    
          esti sigur? (Vineri, 4 iunie 2010, 9:50)

          el che [anonim] i-a raspuns lui lolek

          nu te supara, ai studii in economie si dinamica monetara de te pronunti asa vehement? ma indoiesc. Romanul se price la orice : de la fotbal pana la banci...jalnic :(
          • 0 (0 voturi)    
            intimplator chiar am studii in economie (Vineri, 4 iunie 2010, 11:18)

            lolek [anonim] i-a raspuns lui el che

            si chiar am invatat cite ceva, spre deosebire de aia care au trecut prin scoala degeaba.
      • +17 (21 voturi)    
        atentie mare, inflatia nu o regleaza isarescu (Joi, 3 iunie 2010, 20:11)

        Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui pehash

        ci piata se regleaza singura, Isarescu doar atenueaza curbele, ca sa nu urce si sa coboare de la o zi la alta cu cateva procente...
        • +2 (4 voturi)    
          BNR e banca centrala (Vineri, 4 iunie 2010, 7:21)

          naiv [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

          daca scumpeste brusc creditele, sugruma inflatia dar si firmele private. Visul de aur a lui Iliescu si mai nou Ponta se implineste (moarte privatilor!)
        • +5 (5 voturi)    
          vorbesti ca din carti.. :) (Vineri, 4 iunie 2010, 9:30)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

          poate ca piata ar trebui sa se regleze singura, dar acest lucru nu se intampla in economia mondiala actuala.. crezi ca daca vrea bnr sa dea un mic impuls inflationist nu poate? in definitiv, ar fi o parghie fireasca pe care ar trebui sa o folosim constant impotriva pomenilor electorale.. orice crestere de venituri peste cresterea de productivitate trebuie sanctionata prin inflatie.
    • +15 (15 voturi)    
      Convingere (Joi, 3 iunie 2010, 21:31)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui onlinecarsro

      Eu sunt convins că cineva a strecurat în memorandum sintagma "în jur de 1 iunie", nu "pe 1 iunie". :D :D Așadar, suntem încă în termen bwahahahaha

      Nu suntem capabili nici măcar să respectăm ce noi singuri decidem...

      Adrian
    • -4 (10 voturi)    
      la ce ne mai trebuie o transa ? (Vineri, 4 iunie 2010, 2:13)

      Intrebare [anonim] i-a raspuns lui onlinecarsro

      La ce ne mai trebuie a 3-a transa ? Nu mai are sacul bani in care sa bage demnitarii mainile pana la coate ? AHA, au de contruit 10 mii de km de drumuri judetene, au de "modernizat" Romania, au de facut afaceri cu statul ca e criza si nu le mai merg afacerile, datorii la banci garla, si nu mai are sacul bani ? D-asta avem nevoie de inca o transa ?
      • +3 (5 voturi)    
        Din pacate (Vineri, 4 iunie 2010, 8:02)

        Unu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Intrebare

        Sacul despre care vorbesti tu este altul, din banii FMI s-au platit pensiile si indemnizatiile pentru nou nascuti. Din ce imi pare mie situatia este mult mai maro decat lasa sa se vada iubitii nostri conducatori. Cred ca nu suntem foarte departe de Grecia. Sper sa ma insel ...
      • -3 (7 voturi)    
        ? (Vineri, 4 iunie 2010, 9:03)

        ? [anonim] i-a raspuns lui Intrebare

        v-ati pus problema daca nu cumva acest imprumut a dereglat economia? sa ma lase cu ideea ca nu mai erau bani de pensii si salarii. e o minciuna. nu aveau de ajuns bani pentru clientela.imprumutul e ultima solutie la care apelezi si la momentul respectiv nu era ultima. la fel si ideea aberanta cu taierea salariilor si pensiilor -e ultima solutie.
        am fost intr-o criza care avea o mare problema -scaderea consumului (cel putin la noi). acest fapt s-a repercutat in veniturile la buget -deci o solutie era cresterea veniturilor prin imbunatatirea colectarii. guvernul tb sa faca tot ce tine de el pentru imbunatarirea colectarii - a trecut 1 an jumatate si nu a facut nimic -doar vb. deficitul va creste alarmant incepnad de la anul - ponderea dobanzilor si ratelor imprmuturilor cresc f mult, mai ales ca vor scadea puternic veniturile si cheltuielile din buget. nu se va opri aici cu taieri de salarii si pensii in aceasta situatie si se va umbla si la tva si cota unica.
        acest imprumut a bagat Romania in recesiune -in acest moment asa spune lumea ca am iesit din criza-si o adancim printr-o politica fara cap. veti vedea vom avea cresteri de taxe si de la 1 ianuarie vom avea din nou scaderi de salarii si de pensii. astea nu sunt solutii ci doar solutii pentru aranjarea unor probleme in plan personal. repercursiuni -scaderi de salarii in domeniul privat si noi falimente care vor duce si la venituri si mai mici pentru stat.
        • +6 (6 voturi)    
          O minciuna (Vineri, 4 iunie 2010, 10:29)

          Bug Zileriu [anonim] i-a raspuns lui ?

          Daca ati fi avut curiozitatea sa studiati nitel statisticile, ati fi vazut ca nu este o minciuna: 63% din buget (ENORM!) merge pe salarii si asistenta sociala (in care intra inclusiv sustinerea deficitului bugetului de asigurari sociale). Din pacate, nici bani de furat nu mai sunt, cum erau pe vremuri! Ca mai era o sansa...
  • +26 (26 voturi)    
    Ce riscam? Totul. (Joi, 3 iunie 2010, 19:20)

    bigbrother [utilizator]

    Nu consider FMI colacul de salvare pentru Romania, in definitiv vorbim de bani. Banii lor. Consider insa ca masurile ar trebui aplicate pentru ca este nevoie de ele. Ca se aplica in stil neaos romanesc, toata lumea la gramada, scapa cine poate, asta e alta poveste.

    Inca ma mai intreb care este motivul pentru care eu, cetatean onest, platitor de taxe cu ambele maini, trebuie sa-mi fac griji de ce vor face autoritatile cu banii mei, cate impozite voi mai avea de platit la anul in plus fata de cele care ma sufoca deja, daca voi mai avea bani sa-mi cumpar mancare, haine, daca voi putea merge in concediu anul asta ca de asta am muncit un an ca nebunul...

    Inca nu inteleg de ce trebuie sa-mi bat capul cu asa ceva. De ce nu sunt toate lucrurile clare: munca = rasplata pe masura. Informatizare = timp castigat. Impozite platite = servicii publice de calitate. Taxe platite = drumuri pretutindeni fara gropi sau praf.
    • +10 (14 voturi)    
      Pai aia e problema, ca nu va bateti capul (Vineri, 4 iunie 2010, 2:12)

      Houstonianul [anonim] i-a raspuns lui bigbrother

      Nicaieri in lume lucrurile nu se intampla de la sine. Aici traversezi (ca pieton) pe rosu, te aprostrofeaza lumea imediat. Parchezi pe locul persoanelor cu handicap, imediat un cetatean atrage atentia politiei. Arunci ceva pe jos, ti se atrage atentia. Aici in State lumea ia atitudine (cel putin pe unde umblu eu).

      Exact pentru ca nu va implicati si nu va bateti capul, de aceea vi se intampla toate. Nu luati atitudine, toti fac cu voi ce vreti. Somn usor, FNI & Co. va lucreaza de zor!
      • +6 (6 voturi)    
        Nu compara Statele Unite cu Romania (Vineri, 4 iunie 2010, 9:31)

        bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui Houstonianul

        Motivul pentru care au fost alesi acesti stimabil guvernanti este ca ei sa isi faca treaba lor si eu pe a mea.

        Ca un exemplu, cat timp eu fac paine ca el sa aiba ce manca la masa, ma astept ca si el sa isi faca treaba a.i sa nu ma intreb in orice moment ce tampenie mai face. Treaba lor este sa faca lucrurile in tara asta sa mearga bine, PENTRU TOTI. Treaba mea este sa-mi platesc darile, nu sa stau la discutii pe net sau sa ies in strada. Nu am timpul si nici cheful sa urlu la pereti (la propriu, ca nimeni nu te baga in seama) in Piata Victoriei.

        Imi spui de spiritul cetatenesc: mai trebuie ceva in toata povestea asta: politia care sa isi faca treaba, justitie care sa bage infractorii la mititica, legi care sa nu aiba portite de scapare.

        Ca sa iti dau un exemplu de cum merg lucrurile pe aici, in caz ca ai uitat: zilele trecute o cucoana a parcat pe o strada cu sens unic chiar langa sectia de politie. In spatele ei s-a facut o coada de zeci de masini, cei din spate neavand pe unde trece. Dupa cateva minute de claxonat intens, a iesit un politist foarte ofuscat din sectie sa ne intrebe de ce claxonam. Intre timp, eu m-am dus la cucoana sa o rog sa isi mute masina. Nici macar n-a avut bunul simt sa se uite la mine, ea vorbea la telefon.

        Ce ar fi trebuit sa fac? Sa-i sparg geamul, sa o iau la bataie sau sa ii spun politistului sa isi faca treaba? Am ales ultima varianta. Raspunsul lui: NU SUNT DE LA CIRCULATIE!

        Pana la urma, apostrofat de zeci de indivizi, s-a dus si el sa o roage pe cucoana sa isi mute masina. Abia atunci am putut pleca.

        Da, ar fi ideal daca am reactiona imediat iar cel apostrofat si-ar face mea culpa si n-ar mai parca aiurea. In State si in alte tari civilizate TE USTURA BUZUNARUL daca arunci ceva pe jos, daca parchezi aiurea etc. Aici, politistii nu se dau jos din Logan, ei merg la "intimidare", inca se mai cred niste mici Dumnezei.
    • +2 (2 voturi)    
      Cred (Vineri, 4 iunie 2010, 8:02)

      Unu din multime [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Ca te afli in tara gresita :)
  • +26 (48 voturi)    
    Romani, feriti-va de reforma prin orice mijloace (Joi, 3 iunie 2010, 19:41)

    zeama de sarcasm [anonim]

    NU acceptati scaderi de pensii sau de salarii.
    NU acceptati reducerea numarului de bugetari.
    NU acceptati taxe si impozite marite.
    NU acceptati schimbari, reforme, modificari.

    Luptati pentru drepturile voastre.
    Reforma e rea, se stie.
    Aparati-va saracia si nevoile. De ce sa vina niste straini si sa va ia voua saracia ? Ce, e a lor ?

    Iesiti din nou in strada ca in 1990-91 si strigati "Nu avem nevoie de splendorile capitalismului" si "Noi muncim, nu gindim". Aratati-le ca nu va pot manipula.

    Si foarte important: mergeti la biserica sa va rugati sa cistigati la loterie. Daca fiecare roman ar cistiga o data sau de 2 ori la loterie toate problemele ar fi rezolvate.
    • -14 (20 voturi)    
      alo (Joi, 3 iunie 2010, 21:22)

      gabriel [anonim] i-a raspuns lui zeama de sarcasm

      kgb-ul, mai usor ca o luati pe coaja jigodiilor !
      • +9 (13 voturi)    
        pentru gabriel (Joi, 3 iunie 2010, 20:48)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui gabriel

        Zeama de sarcasm era ironic, nu fi dur cu el.
    • +15 (15 voturi)    
      Mai ușor cu sarcasmul pe scări (Joi, 3 iunie 2010, 21:30)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui zeama de sarcasm

      Eu ți-am dat plus, dar bag de seamă că nu toți au înțeles sarcasmul, nici măcar după ce l-ai pus în ... nume :)

      Pentru cei care nu au înțeles zeama de sarcasm din mesaj: citiți drept dar înțelegeți pe dos. Capisci?

      Adrian
      • +6 (8 voturi)    
        dar a uitat ceva (Vineri, 4 iunie 2010, 7:24)

        bula [anonim] i-a raspuns lui ady624

        de adaugat pe lista pentru bugetari:
        A. o locuinta gratis pt.fiecare B. un Cadillac -numai pt. functionarii publici C. concediu platit de 8 luni pe an D. un sef sindical -senator pe viata- la fuecare 5 membri de sindicat E. orice sef sindical sub 95 kg concediat imediat
        • +1 (1 vot)    
          voi face autocritica, ca orice tovaras responsabil (Vineri, 4 iunie 2010, 11:28)

          zeama de sarcasm [anonim] i-a raspuns lui bula

          Adevarul e ca e timpul ca romanii sa iasa in strada pt a cere ca statul sa le asigure:

          - locuinte gratuite sau la preturi decente: maxim 10.000 euro un apart cu 4 camere. 100 euro/mp as zice eu.

          - locuri de munca garantate, stabile si nu prea obositoare, cu salarii decente: sa zicem minim 2500 euro net.

          - cel putin 40 de zile de concediu platit

          - mai multe zile libere de sarbatori religioase si ne-religioase

          - cite o catedrala a mintuirii neamului in fiecare localitate din romania care are peste 10.000 locuitori
    • -10 (10 voturi)    
      CUM GANDITI (Joi, 3 iunie 2010, 21:31)

      EU [anonim] i-a raspuns lui zeama de sarcasm

      NU POT uitSA CRED CA GANDITI ASA!!! Traim intr o lume, globalizarea noua ca romani ne a adus numai castiguri, am scapat de comunism( ati uitat opresiunea si pe cei morti pentru libertate?????), am intrat intr o era noua. Schimbarea din pacate a adus si criza, dar vom iesi...acum e timpul sa strangem cureau..ca intr o familie....daca voi nu ati facut o cu familia voastra si cred ca sunteti niste NEREALIZATI, nu puteti intelege acest fenomen global
      • +1 (9 voturi)    
        delirezi (Vineri, 4 iunie 2010, 9:22)

        ion [anonim] i-a raspuns lui EU

        Nu este omare realizare ca am scapat de comunism...Daca scapam de membrii lui ar fi fost mult mai bine.Uite, chinezii nu au scapat de comunism si, totusi, sunt o mare natiune....capitalista! Cele mai mari realizari le-a avut Romania pe vremea luio Ceausescu si atunci aveau oamenii ziua de maine(servici si locuinte, vacante, masini) asigurate.Sunteti toti retarzi daca vedeti in scaparea de comunism cea mai mare realizare.Problema sta in a scapa de infractorii ce ne conduc, ca un guvern capabil si bine intentionat face mai multe pentru tara in orice sistem comunist, decat unul de infractori in piata libera!
    • 0 (0 voturi)    
      reducerea cheltuielilor ,cresterea veniturilor pri (Vineri, 4 iunie 2010, 7:17)

      zoica [anonim] i-a raspuns lui zeama de sarcasm

      Se vede ca prin micsorari nu merge ,atunci ridicati stacheta ;salariile si pensiile in toata tara pentru o saptamana sa sa fie cuprinse intre 99500-100000 roni si apoi sa se taie doua zeroouri[:100 =995-1000roni] pt ca sa pastram aceleasi cupiuri la bancnote si sa se ajunga la o echitabila evaluare a muncii deoarece aceste dereglari sau produs in cei 20 de ani Apoi se vor indexa dupa o singura formula.ACEASTA SA FIE O CALE ALATURI DE ALTE MASURI de reducere a cheltuielilor din toate elementele care compuncosturile.PASTRATI SECRETEUL TARII
    • +4 (4 voturi)    
      Ai uitat... (Vineri, 4 iunie 2010, 7:55)

      Mihai GT [anonim] i-a raspuns lui zeama de sarcasm

      Ai uitat taman ce era mai important... "Noi nu ne vindem tara."

      Lasa ca ne-o fura vecinii de prin Primaverii :))
      • +2 (2 voturi)    
        NU NE VINDEM TARA !!!!!!!! (Vineri, 4 iunie 2010, 11:30)

        zeama de sarcasm [anonim] i-a raspuns lui Mihai GT

        ai dreptate. nu stiu cum de mi-a scapat.

        iar acum serios vorbind, vad ca am luat multe +, dar ma intreb cite sunt de la aia care au priceput sarcasmul si cite de la aia care nu l-au priceput dar au fost de acord cu ce am scris acolo.
        • +1 (1 vot)    
          Dificil bre, dificil (Vineri, 4 iunie 2010, 13:50)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui zeama de sarcasm

          Io propun să mai scrii mătăluță încă un mesaj dar să specifici că nu e sarcastic și vedem atunci, okey doky?

          Adrian
  • +12 (14 voturi)    
    Dle Daianu, ce are criza ???? (Joi, 3 iunie 2010, 19:50)

    lili [anonim]

    Cu salariile din companiile de stat ??!!! Companiile de stat sunt stat in stat, datoriile la buget le sunt sterse periodic, toate partidele ajunse la guvernare fac asta, numirile sunt politice, clientela politica unde credeti ca ajunge si castiga??!! Mare parte pe la aceste companii... Asa ca, masuri si austeritate numai la poporul indurator de tot si toate, ca asa s-a obisnuit......Ati vazut ce mult a durat pana a iesit in strada sa-l dea jos pe Ceausescu, nu se sperie guvernantii inca... mai indura romanii, nu vor muri de foame... va supravietui poporul roman.... care dintre noi va mai supravietui....
  • +10 (12 voturi)    
    daca s-a angajat, poate se si tine de angajament (Joi, 3 iunie 2010, 19:51)

    claus [anonim]

    pai speram sa se tina de angajament si sa mergem spre mai bine, macar de ar tine ceva reguli in tara asta. Ca scapam de functionar publici ineficienti nu ne plangem
    • +3 (3 voturi)    
      Problema (Vineri, 4 iunie 2010, 6:42)

      nimeni [anonim] i-a raspuns lui claus

      e alta inca se fac angajari la stat ceea ce mi se pare paradoxal avand in vedere ca nu sunt bani de salarii , si doi .....oare cum se incurajeaza o firma minuscula ca si cea in care lucrez cand se ia impozit si pe contul din banca...oricum nu ma mai nira nimic in tara asta
  • +7 (9 voturi)    
    Tovarasi! (Joi, 3 iunie 2010, 20:01)

    discutabil.indiscutabil [anonim]

    Tovarasi, in democratie mai trebuie si muncit, tovarasi!
    jos cu burghezia! jos cu iexploararea omului de catre mafie!
    in comunism aveam omul multilateral dezvoltat.
    in democratie avem nevoie de omul multi-tasking, tovarasi!
    altefel, o belim "national"
  • +26 (36 voturi)    
    Patriciu apasa toate butoanele simultan (Joi, 3 iunie 2010, 20:04)

    Ovidiu [anonim]

    atat PNL-ul cat si PSD-ul se impotrivesc acordului cu FMI si fac tot posibilul sa opreasca reforma...

    Daca o sa cautati o sa vedeti ca Tariceanu a rupt acordul cu FMI si dupa aia a inceput sa creasca cheltuielile cu pensiile si salariile...

    Ce interes are Patriciu sa scape datoriile de sub control in RO?

    Desi el insista ca este libertarian, de fapt el este contrarian, adica mereu ia decizii impotriva pietei..

    Daca urmariti istoria sa... a vandut afacerea cand totul mergea bine, si a inceput alte afaceri cand totul merge rau....

    Este un mare fan al lui Rothchild si crede in ce a zis acesta: "Buy when there is blood on the streets"... In Georgia a cumparat banci dupa ce a fost razboiul cu rusii, cand piata era la pamant....

    In Romania, viziunea lui Patriciu este sa fie rupt acordul cu FMI, sa urmeze o devalorizare masiva a monedei astfel incat cu 1 miliard de euro sa poti cumpara ce azi ai putea cumpara cu 4-5 miliarde de euro...

    Nu este atat de simplu, dar papusele lui fac tot ce le cere...Tariceanu a bagat bani in pomeni sociale, Crin l-a sustinut pe Geoana....Cand a fost invitat la guvernare de Basescu, PNL, prin Crin a refuzat, pentru ca stia ca el are rolul de a pune piedici guvernului in a rezolva criza, pe care tot PNL-ul a provocat-o...

    PSD-ul este celalalt partid infiltrat de Patriciu pana la maduva, de aia a inceput sa il faulteze pe Boc, cand acesta s-a apucat de reforme, culminand cu plecarea de la guvernare si rasturnarea guvernului...

    Puteti merge si in urma in timp, incepand cu biletelul lui Tariceanu si cu suspendarea lui Basescu....e parte al aceluiasi plan si a aceleiasi strategii....

    Rosca Stanescu a pus tunurile pe Basescu dupa ce acesta a spus ca nu intervine in justitie pentru Patriciu...

    Clasa politica din Romania este mai simpla decat pare...

    Stanga (PNL-PSD ) cu radacinile comuniste si cu conexiuni puternice in Rusia si in asia...fara ideologie

    Restul , UDMR, PDL, ratacitii, minoritatile, care nu au inca nici ei o ideologie..
    • +6 (14 voturi)    
      Corecta analiza (Joi, 3 iunie 2010, 22:28)

      Nicu [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Jos palaria, pentru tine, Ovidiu
      • 0 (2 voturi)    
        Tu esti tot (Vineri, 4 iunie 2010, 9:25)

        Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui Nicu

        Ovidiu,nu?!
    • -3 (3 voturi)    
      Cu alte cuvinte, (Vineri, 4 iunie 2010, 8:05)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      Patriciu e mai tare si decat Basescu al vostru,si decat guvernul vostru,si decat majoritatea voastra din parlament!Face ce vrea in tara asta.Si atunci aia enumerati mai sus ce rost mai au?!Solutia logica ar fi ca Patriciu sa ne conduca de-a binelea,daca e asa tare si astia toti nu-si pot impune pct.de vedere!Bravo,Dinu Patriciu!Rusine,Traian Basescu!
    • -1 (3 voturi)    
      paranoia geniala :P (Vineri, 4 iunie 2010, 10:30)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Teoria ta e geniala! Cu un mic amedament: parghiile puterii in Romania sunt detinute de cativa ani buni de PDL si Traian Basescu. Primii care vor castiga din evolutia pe termen scurt a Romaniei (ei stiu primii ce se va intampla, ei au butoanele real) sunt cei de la putere, nu Patriciu. Asa ca in incercarea de a da Patriciu, dai de fapt in Udrea, Blaga, Videanu, Berceanu si toti smecherii de la butoane!
      P.S.
      E incredibil pentru mine ca sunt unii baieti care gasesc resurse sa caute tot felul de dusmani pentru guvernarea asta de doi si pentru presedinte, desi e clar cine si la oridinele cui se iau toate (si vreau sa spun toate: in justitie, finante, acorduri striane etc) deciziile in tara asta. Voi mai aveti puterea sa cautati tapi ispositori??
      • 0 (2 voturi)    
        in max 1 ora o sa dispara ce ai scris (Vineri, 4 iunie 2010, 11:10)

        zicu [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        Cei care sunt de serviciu cu minusuri la voturi inca n-au citit ce ai scris.
  • 0 (10 voturi)    
    Boc 4ever (Joi, 3 iunie 2010, 20:29)

    maicalgecsan [anonim]

    Riscam sa cada guvernul Boc si sa fie numit un nou guvern...Boc.
    • +4 (8 voturi)    
      Remember Croitoru? Negoita? (Joi, 3 iunie 2010, 21:38)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui maicalgecsan

      Astia nu au fost votati de parlament, bashca PNL si PSD-ul si-au luat concendiu inainte de validarea premierului.....
  • +7 (7 voturi)    
    Romania si romanii (Joi, 3 iunie 2010, 21:12)

    Ioan Botezatu [anonim]

    Ce se intampla in tara aceasta?Oare cati mai sunt intregi la minte?
  • +1 (9 voturi)    
    ok mai bine mor de foame 10 milioane de romani! (Joi, 3 iunie 2010, 21:46)

    osugeti [anonim]

    normal bai sula de daianu ca e cel mai rau lucru ruperea acordului cu FMI, mult mai rau decat infometarea a 10 milioane de romani, si provocarea unei crize economice in romania, care va trage in jos si sectorul privat.
  • +2 (4 voturi)    
    Ce riscam? (Joi, 3 iunie 2010, 22:09)

    fat frumos [anonim]

    Nu riscam nimic! Drepturile salariale aferente lunii iunie se vor ridica in luna iulie. Asa ca este timp pentru elaborarea actelor normative referitoare la reducerile salariale.
    • +3 (5 voturi)    
      Papusarule! (Joi, 3 iunie 2010, 22:48)

      jhjkhjh [anonim] i-a raspuns lui fat frumos

      Chiar crezi ca va inghiti cineva (ma refer la juristi) gogoasa asta? Adica drepturile salariale, care se dobandesc zi cu zi, pot fi reduse retroactiv cu o luna sau zece daca se prevede o astfel de aberatie intr-o lege.
      Ce va promit de puteti debita astfel de ineptii?
      Dar de la un fat, la ce te poti astepta? Sa dezlege cuadratura cercului?
  • +10 (16 voturi)    
    Leka nosht deca ! (Joi, 3 iunie 2010, 22:39)

    nume [anonim]

    "HotNews.ro a chestionat fosti demnitari, analisti economici si bancheri asupra efectelor acestor intarzieri."
    Sunt 3 barzauni mari si lati !
    si ce spun acesti fosti demnitari, analisti si bancheri?
    "Urmatoarea transa de la FMI ar putea fi intarziata" - Oau ! Incredibil ! Nu m-as fi gandit niciodata.
    "Un deficit mai mare ar duce la deprecierea monedei, la inflatie" - Oh, da! Asta e cu finalizare. Dom'ne ce inseamna sa fii consilierul lui MI.
    Si cea mai tare analiza ever: "Ruperea acordului cu FMI ar fi extrem de rea ca efecte". Cata subtilitate, cat adevar, cata profunziume!
    Da dom'ne, tara asta e salvata, specialisti avem !
    Traiasca !
    P.S. pana una alta, singurul fraier care striga in toamna lui 2008 ca o sa murim in chinuri in 2009 si ca in primul trimestru din 2010 criza o sa-si atinga maximul in romania, a fost si este Ilie Serbanescu. (Si Liviu Voinea parca)
    Restul e cancan.
    • +3 (5 voturi)    
      Daca as avea cont... (Joi, 3 iunie 2010, 23:44)

      dgffhf [anonim] i-a raspuns lui nume

      pe Hotnews, as transfera o gramada de plusuri pe ”nume”-le tau.
    • +3 (3 voturi)    
      Subscriu.... (Vineri, 4 iunie 2010, 7:19)

      lili [anonim] i-a raspuns lui nume

      Si Ilie serbanescu si Liviu Voinea au avertizat inca din 2007 ca acea crestere era nesanatoasa, ca nu este datorata performantelor economiei romanesti, ci ne-a dus efectiv valul mondializarii(si ce bine se vede acum, cand valul s-a cam spart), ca acea crestere nemaipomenita se datora cresterii consumului, ca structura cheltuiellilor bugetare este catastrofala si ca intr-o zi va veni vremea scadentei, ca in Romania nu se mai produce, consumam din importuri iar un PIB construit fara productie nu are sanse sa reziste si sa creasca ani multi... Acum s-au adeverit toate, Dl Ilie Serbanescu si Dl Liviu Voinea si acum avertizeaza ca masurile de austeritate nu sunt suficiente daca nu sunt insotite de masuri de crestere a economiei , ori asa ceva nu exista deloc in planul guvernantilor. Ba, mai mult Dl Voinea avertiza ca in anul 2010 scaderea PIB e posibil sa fie undeva intre -2% si -4% !!!! Si dupa cum arata primul trimestru, cei de la INS au cam confirmat zilele trecute previziunea sumbra !!!
  • +1 (1 vot)    
    Romania, tara hotilor de toate felurile? (Vineri, 4 iunie 2010, 6:50)

    hotnewsfil [utilizator]

    In Romania de azi, legile sunt facute astfel incat sa fie posibil furtul din banul public, cu acte in regula. Legile care permit distribuirea discretionara, inechitabila, a banilor stransi cu greu de la toti platitorii de taxe si impozite (unii cu foarte mari eforturi!), sunt facute fie de niste incapabili fie de niste iresponsabili care fac pe generosii, atubci cand risipesc bani ce nu le apartin (ai altora).
    Daca cei ce fac astfel de legi ar trebui sa plateasca, din banii lor, astfel de suplimente uriase, precum si veniturile celor din consiliile de administratie, ar fi mult mai stransi la punga, ar numara banii de zece ori inainte sa ii dea ca rasplata a muncii altora, asa cum face un patron chibzuit al unei firme private.
    Distribuirea inechitabila a banilor de la buget, din fondurile de salarii si de pensii, este o hotie din banul public si trebue pedepsita ca atare, Autorii acestor hotii, inclusiv legiuitorii implicati, trebue sa faca puscarie, sa se invete minte, sa nu mai faca pe generosii atunci cand distribue banii ce nu le apartin. Ei sunt platiti de popor ca sa faca o treaba utila in stat, nu sa il fure tocmai pe cel ce il plateste.
    Legile facute' din prostie' sau 'la smecherie' contin atatea 'ascunzisuri' care ii protejeaza, ii incurajeaza (ii indruma ) pe hoti incat vom ajunge ca grupuri de domni cu gulere albe si cu servite diplomat sa intre in casa unui pennsionar si sa ii spuna : "tataie, scoate rapid pensia; trebue sa ne-o dai in baza legii 'x',, art. 'y;, aliniatul 'z'.; hai grabeste-te ca n-avem timp de pierdut, azi avem sa 'calcam' trei zeci de pensionari.
  • +2 (2 voturi)    
    cum si-au dat seama ca nu se aplica? (Vineri, 4 iunie 2010, 7:23)

    supergirl [anonim]

    va rog sa ne furnizati si sursa sau documentele pe care va bazati cand spuneti ca reforma nu este aplicata desi suntem in 3 iunie. cine v-a cominicat acest lucru?
    va amintesc faptul ca pana in 10-15 iunie e posibil ca acei angajati de la stat ca primeasca lichidarea pe luna mai (luna care nu e supusa inca reducerii de 25% de care vorbiti).
    deci, care este sursa dvs? ca la afirmatii suntem cei mai tari.
    • 0 (0 voturi)    
      vreau sa vad (Vineri, 4 iunie 2010, 11:43)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui supergirl

      cum se dau lichidarile.
      Este un act sinucigas pt politicienii nostri. Vreau sa vad cand un politician roman va pune in fata ceea ce este corect vs ceea ce ii intra in cont / ce ii aduce voturi.
      • 0 (0 voturi)    
        exact! (Vineri, 4 iunie 2010, 14:24)

        supergirl [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

        asta spuneam si eu:
        sa vina ziaristu' cu probe nu cu afirmatii, ca m-am saturat de astfel de ziaristi care vorbesc din "surse".
        sa faca odata ceea ce au zis, macar acum.
  • +1 (3 voturi)    
    rezolvare simpla (Vineri, 4 iunie 2010, 7:45)

    lucian [anonim]

    rezolvarea e simpla daca vor sa tina atatia bugetari

    - eliminarea impozitului forfetar la firme ca sa de aer celor mici ramasi si firmelor de 1 om pe care le-au sufocat. sa-i lase astfel sa revina chiar daca carefour, cora and co nu mai fac atatia bani.

    - obligatia de plata a tva, doar a celui efectiv incasat. apoi venit cu dobanzi si penalizari. acum ti-e frica sa iti facturezi clientul ca daca nu plateste la timp tu nu ai de unde sa dai tva-ul la stat.

    - eliberarea de titluri de stat (alte forme de imprumut de la cetateni) cu dobanzi ce le ofera si FMI. sunt sigur ca se vor gasi destui oameni care sa le cumpere (mai ales daca incep cu valori mici) iar dobanda se intoarce tot local in tara.

    - obligativitatea bancilor din afara de e amentine o cota parte din lichiditati in permanenta in piata. degeaba le dai voie cu garantii mai putine la bnr ca asta nu inseamna ca ele vor si plasa banii in piata.

    - legea falimentului personal. protejarea celor ce au luat credite pentru ca aici este si off-ul meu care nu mai am de unde plati de cand cu criza.

    - investirea in centre zonale, hale frig si prelucrare pentru agricultori. adica ala cand isi scoate ceapa verde sa poata sa o spele corect si sa o depoziteze corect o zi doua pana o duce la piata. va fi mai usor si pentru cei ce vand in piete astfel sa isi procure marfa de la un centru din acesta. nu vorbesc de branza care trebuie ambalata. pune-i la dispozitie si invata-l cum ca taranul e mai destept decat crezi cand are cu ce.

    - limitarea importurilor de alimente. astfel cand te duci la piata sa nu mai vezi peste tot rosii turcia sau capsuni turcia sau spania.

    ....

    sunt chestii simple, necostisitoare, firmele importatoare vor supravietui chiar cu mai putin sau se vor replofila pentru transport intern. statul se imprumuta din piata locala si dobanda curge din nou in piata locala. taranul poate sa isi ia grija ca daca cultiva nu are unde sa depoziteze pana vinde si va vinde la pret redus ....
  • 0 (0 voturi)    
    MARCEL HOARA ADEVARATUL CHIP (Vineri, 4 iunie 2010, 8:31)

    Dr. Mihai Popescu [anonim]

    http://www.exploziv-news.ro/abc/495-ultima-or-hoar-prins-in-hora-dosarului-de-terorism-ssid-628dp2005.html
  • 0 (2 voturi)    
    In strada (Vineri, 4 iunie 2010, 8:39)

    Gabi [anonim]

    mai este cineva care considera masurile guvernului ok?
    nu se gaseste cineva sa incerce ceva pt susutinerea aplicarii masurilor, un protest .. ceva impotriva motiuni si televiziunilor...eu vin.
  • 0 (2 voturi)    
    perspective (Vineri, 4 iunie 2010, 8:52)

    Stefania [anonim]

    nu trebuie sa fi doctor in economie sa ceri reducerea cheltuielilor cu salariile (n.a. AndreeaVass); intr-un sistem mai sint si alte linii bugetare care pot suporta reduceri cum ar fi, cheltuieli de protocol, cheltuieli ptr cumpararea de active samd; macar de putem stopa achizitiile cu dedicatie pe care nu le vedeti; aveti orbul Bocului...
    • +2 (2 voturi)    
      Orbul Boc-ului (Vineri, 4 iunie 2010, 10:45)

      Bug Zileriu [anonim] i-a raspuns lui Stefania

      Imi pare ca altcineva are orbul asta.
      Daca v-ati uita peste structura cheltuielilor bugetare, ati vedea ca reducerea "cheltuielilor de protocol, samd" ar fi o frectie pe un picior de lemn. Sunt absolut nesemnificative, in raport cu cheltuielile de personal si cele cu asigurarile sociale.
      In plus, unele cheltuieli mai sunt totusi necesare, daca vrem sa fim un stat...
  • 0 (0 voturi)    
    daca ei au, noua ce ne ma trebuie (Vineri, 4 iunie 2010, 9:00)

    prozatos [anonim]

    daca ei si-au luat cat au vrut si cat au putut din banii statului, de ce sa le mai pese de noi
    eu as lua ca stat someri pe care oricum ii platesc, mai pun ceva banuti la acea suma de somaj si as construi autostrazi ca doar avem piatra si utilaje
  • +2 (4 voturi)    
    Hotnews: va rugam sa ne informati suplimentar (Vineri, 4 iunie 2010, 9:42)

    Andrei Cosmovici [utilizator]

    Cand un jurnalist hotnews abordeaza subiecte atat de importante, ar fi nevoie de doua tipuri de informatii suplimentare:

    1. Detaliere. De ex., in articol scrie: "Romania s-a angajat (...)". Cine Romania, mai precis?

    2. Identificarea (si eventual, prezentarea datelor de contact ale) celui/celor care ar fi trebuit sa duca o anumita decizie la bun sfarsit (respectiv: partid, institutie publica etc). Spun asta, pentru ca daca exista cititori mai activi, dornici sa-i atentioneze pe cei pe care i-a ales (si nu numai) cu privire la promisiunile neonorate, sa poata sa faca acest lucru.

    Aplicatie practica: referitor la articolul Dlui Dan Popa, ar fi fost foarte util sa aflam cine (1, 2, 3... 9) trebuia sa scada, in mod concret, salariile din sectorul bugetar. De acolo incolo, noi cititorii, avand aceasta informatie si datele de contact, reactionam asa cum ne ajuta Dumnezeu (telefon, email etc). Important este ca dorim sa reactionam, si in acest sens, am venit cu propunerile 1 si 2 de mai sus, pe care tocmai le-ati citit.

    Andrei Cosmovici
  • +1 (3 voturi)    
    niste nesimtiti (Vineri, 4 iunie 2010, 9:54)

    corcodell [utilizator]

    asta e problema, ce riscam?
    nu ca pensionarilor, care sunt cei mai vai de capul lor, le-au taiat pensiile din secunda zero, iar pentru bugetari mai vedem, ne mai gandim, cautam instrumente?
    deci tot aia care-s cei mai nenorociti sunt si cei mai usor de calcat in picioare si sunt pusi in prima linie!
    CATA NESMITIRE!
    • 0 (2 voturi)    
      Dupa ureche (Vineri, 4 iunie 2010, 10:47)

      Bug Zileriu [anonim] i-a raspuns lui corcodell

      http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-7356330-marian-preda-sociolog-cele-cinci-mituri-ale-sistemului-pensii-din-romania.htm
    • +2 (2 voturi)    
      Incuiati ca voi cred ca pensionarii sunt neputicio (Vineri, 4 iunie 2010, 11:45)

      valexandru [anonim] i-a raspuns lui corcodell

      pensioarii inca lucreaza la privat , cresc nepoti, isi platesc taxele si impozitele, utilitatile, si chiar isi serbeaza zilele de nastere tampitule!

      Si ne simtim jigniti ca se face atata caz de "neputinta" noastra.

      La treba puturosi mincinos si smecheri!

      Ne-am saturat de palavrageala voastra.
  • +1 (1 vot)    
    Chiar ce RISCAM ?! (Vineri, 4 iunie 2010, 10:01)

    Moromete [anonim]

    1. Sa nu moara de foame pensionarii care o duceau de pe o zi pe alta ;
    2. Sa nu fie scosi in strada sute de mii de tineri si nu numai care isi plateau cu greu ratele la credit ;
    3. sa avem un guvern care va trebui sa munceasca pentru pentru tara acesta si nu ptr oamenii proprii;
    4. SA NU PRIMIEASCA ORICUM PENSIILE SI SALARIILE INTREGI CEI PRINSI IN ACESTE "MASURI" , PTR CA NU MAI SUNT BANI;
  • +1 (1 vot)    
    Declaratie eronata (Vineri, 4 iunie 2010, 10:10)

    Luminita [anonim]

    Stimate Domn, este stanjenitor, pentru un jurnalist specializat in economie-finante, sa nu stie (sau sa ignore cu rea credinta) faptul ca VENITURILE FINANCIARE CUVENITE LUNII IUNIE SE PLATESC IN LUNA IULIE, cu alte cuvinte, daca legile aferente acestor masuri vor fi adoptate de parlament si publicate in M.O. cel tarziu cu 10-15 zile inainte de 1 iulie, reducerile cheltuielilor bugetare aferente lunii iunie vor putea fi aplicate.
    Sigur, este de luat in calcul posibilitatea neaprobarii legilor cu pricina, lucru ce va duce nu numai la intarzierea eliberarii transei de la FMI dar si intrarea in colaps a intregii capacitati de plata a tarii, avand in vedere ca respingerea legilor atrage demiterea guvernului, cu toate consecintele de rigoare
  • -1 (3 voturi)    
    Riscam bine ! (Vineri, 4 iunie 2010, 11:07)

    Catalin [anonim]

    Riscam sa pice guvernul, sa demisioneze Basescu si sa ducem si noi in sfarsit o viata normala !
    • -1 (1 vot)    
      Sa te auda (Vineri, 4 iunie 2010, 11:56)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

      D-zeu !!!Dar crezi ca ne va lovi norocul asta?!
  • 0 (2 voturi)    
    Ce riscam ? (Vineri, 4 iunie 2010, 11:40)

    valexandru [anonim]

    sa-l vedem pe dracu si noi si voi jurnalistii si politicienii care nu mai terminati cu speculatiile!

    Lasati, naibii guvernul asta sa lucreze, daca nu-l puteti ajuta!
  • 0 (2 voturi)    
    O tara in faliment (Vineri, 4 iunie 2010, 11:43)

    gogu [anonim]

    e mai ieftina de cumparat.
    Nu e greu de "priciput". Intrebarea este:
    cine e in spatele magariei ( deja incep sa cred ca e voita situatia ). E simplu daca ne uitam pe scena politica. Va las sa ghiciti voi.
  • +1 (1 vot)    
    Criza (Vineri, 4 iunie 2010, 12:40)

    door [anonim]

    In principiu masurile sunt bune dar sa se aplice peste tot, si la cei cu speciale.
  • +2 (2 voturi)    
    vax albina (Vineri, 4 iunie 2010, 15:05)

    mike [anonim]

    Fratilor, buba e in alta parte nu in salarii! Criza noastra pleaca de la faptul ca nu mai avem economie, ce producem noi? NIMIC! Cu afaceri imobiliare si servicii nu mai tine, trebuie PRODUCTIE de bunuri vandabile pe alte piete, nu doar in UE. Cu DACII asamblate in Romania cu piese turcesti nu vom da niciodata inainte. Ce e atat de greu de inteles? Guvernantii nu au avut NICIO STRATEGIE de dezvoltare a tarii, totul e bazat pe capatat de la UE, Banca Mondiala, Fondul Monetar, Japonia, etc., iar banii veniti de acolo se duc in afacerile unor asa-zisi capitalisti pe care daca ii pui sa activeze intr-o economie de piata reala dau faliment in 3 luni. SOMN USOR NATIUNE ROMANA si SPOR LA CAPATAT!
    • 0 (0 voturi)    
      asta e ! (Vineri, 4 iunie 2010, 17:01)

      panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui mike

      clar ca clestarul.
      pm al frantzei s'a bucurat la scaderea ioroiului fatza de doloresul american. frantza are ce exporta la americani si chineji, ca ei au dolarii.
      noi plangem ca scade leul pen'ca avem credite in ioroi.nasol la nivel de indirvizi si importatori. dar, ce zic exportatorii ?
      cineeee ? careee ?
      de unde !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică