Sebastin Vladescu: In cinci luni, totalul obligatiilor fiscale suplimentare stabilite in urma controalelor a fost de aproape 1 miliard de euro

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 8 iunie 2010, 12:13 Economie | Finanţe & Bănci

Ministrii Sebastian Vladescu si Vasile Blaga au sustinut o conferinta de presa comuna pe tema combaterii evaziunii fiscale si a contrabandei cu tigari. Sebastian Vladescu a afirmat ca sunt mari probleme in ceea ce priveste evaziunea "marunta". "Partea cea grea este cea legata de evaziunea marunta, in piete, unde se vand cantitati mici de produse. Sunt probleme legate de educatie si de saracie", a spus Vladescu. Acesta a recunoscut ca Romania si-a asumat, prin Ordonanta privind combaterea evaziunii fiscale, riscul deschiderii unei proceduri de infringement de catre Comisia Europeana. "Vom face orice este necesar sa iesim din aceasta procedura de infringement inainte sa atraga penalitati", a precizat ministrul finantelor.

Principalele declaratii ale ministrului finantelor, Sebastian Vladescu:

  • In acest moment, pe langa masurile de mentinere a deficitului bugetar, avem un set de masuri in diverse alte zone, una fiind cea a reducerii cheltuielilor bugetare si a stabilirii standardelor de cost si modele de functionare a diverselor institutii ale statelor. cealalta este cea a luptei cu evaziunea fiscala.
  • Avem in acest moment discutii cu CE. Zonele principale de evaziune fiscale sunt in acest moment pe langa cea legata de produse accizabile, toata partea legata de comertul intracomunitar, in special cu produse alimentare.
  • O alta zona in care am luat masuri este cea a TVA intracomunitar.
  • In primul rand, riscul procedurii de infringement a fost asumat si este generat de nevoia de a reduce evaziunea din domeniul TVA-ului intracomunitar, dar si pe anumite produse sensibile. Vom face orice este necesar sa iesim din aceasta procedura de infringement inainte sa atraga penalitati. (n.red. prin Ordonanta privind combaterea evaziunii fiscale, Romania risca procedura de infringement)
  • In zona duty-free exista masuri de limitare a evaziunii fiscale. Exista, de asemenea, un set de masuri legate de trecere din zona contraventiei in zona infractiunii prin contrabanda cu diverse produse.
  • Este un pachet extrem de solid in aceasta zona
  • In 5 luni, totalul obligatiilor fiscale suplimentare stabilite in urma controalelor este de aproape 1 mld euro. Au fost apliecate 69.000 amenzi si s-au pus masuri asiguratorii de 2,7 mld lei. Aceasta actiune este doar la inceput.
  • In acest moment, pentru toate segmentele implicate in lupta cu evaziunea fiscala exista o decizie foarte clara privind toleranta zero fata de evaziunea fiscala
    Partea cea grea este cea legata de evaziunea marunta, in piete, unde se vand cantitati mici de produse. Sunt probleme legate de educatie si de saracie.
    O masura este si cea legata de educarea cetatenilor
  • Cand m-am referit la educarea poporului, m-am referit la educarea tuturor cetatenilor.
    Romania este stat al UE. Politica de accizare este stabilita la nivelul UE si atata vreme cat vorbim de accizare, vorbim de o acciza stabilita in piata comuna. Nu cred ca reducerea accizei ar fi fost principala masura pentru reducerea evaziunii. 
  • Avem nevoie de noi sisteme de control pe care in 12-18 luni le vom putea pune in functiune.
  • Atata timp cat discutam despre o piata in care avem intre 20-40% piata neagra este foarte greu sa faci o estimare de venituri. Din miliardul despre care se discuta ca il pierdem din contrabanda de tigari, putem spune ca in acest an cateva sute vor fi recuperate si anul viitor mai mult de jumatate.
  • Incepand cu aceasta luna, toate veniurile membrilor cabinetelor care exced alocatia lunara vor fi varsate in fondul de solidaritate. Deja, secretarii de stat au transmis hartiile necesare ca banii sa fie virati.
  • Ordonanta privind combaterea evaziunii ar putea intra in vigoare la finalul saptamanii
  • In ceea ce priveste sanctiunea, aceasta estea cea legata. In ultima vreme au aparut arestari ale celor de la garda financiara, a celor de la politia de frontiera.
  • Ramane sa vedem cat de perfomanti suntem cu aceste masuri. In Romania nu exista date statistici elgate de piata gri, neagra. Ave, doar estimari. Ele nu sunt estimari oficiale. 
  • Luam in calcul anul acesta largirea bazei de impozitare.
  • Veniturile de pana in 600 lei din jocurile de noroc nu vor fi impozitate. Inchiderea caselor de pariuri nu cred ca este principala problema a economiei romanesti
  • Companiile care fac evaziune fiscala fac evaziune fiscala pentru ca vor sa faca
  • Am platit arierate, platim in continuare. Din acest punct de vedere incercam sa acordam toata sustinerea. 
Vasile Blaga: Nu am luat si nu voi lua lectii morale de la Monica Macovei. Fiecare a avut parcursul sau profesional.

  • Am spus in permanenta ca dijn zona de ordine publica nu vor pleca oameni. Nu pot pleca oameni de acolo unde este deficit. In acelasi timp, am spus ca nu vom angaja oameni.
  • Strategia de ordine publica va fi aprobata de CSAT. Amplu proces de regandire a inbtregului aparat al ministerului, astfel incat sa eliminam orice suprapunere. Vor fi rezultate deosebite. Colegii din minister care nu se vor mai regasi si stiu ca e mare vanzoleala, vor merge la Politia Romana sau la Politia Capitalei sau la Politia de Frontiera.
  • Pe de alta parte, avem 16 zone in care putem face economii importante la nivelul ministerului. In unele s-a oipreat deja. In loc de 69 de masini, ne descurcam foarte bine cu 12. Si noi avem resurse de a fi mai eficienti si de a lucra cu mai putini oameni. Avem resurse.
  • Tot noi raspunem si de zona administratiei publice. Pe langa o disciplicare a executiei bugetelor locale, vom merge si la reducerile de personal. Vom spune mai multe dupa ce vom pune la punct un act normativ.
  • Nu poti sa dai oameni afara de acolo unde este deficit
  • Nu am luat si nu voi lua niciodata lectii morale de la doamna Macovei. Fiecare a avut parcursul sau profesional. In ceea ce priveste problema la care s-a referit, nu sunt contracte ilegale.Eu nu pot interzice nimanui, nici macar ginerelui meu sa lucreze in zona privata. Ceea ce m-a deranjat este ca a incheiat un contract, iar un al doilea este in procedura de contestare. Mie personal mi-a facut mult rau. (n.red. Macovei a declarat pentru Realitatea.net ca Blaga ar fi trebuit sa plece din Guvern din cauza contractului pe care ginerele sau l-a castigat cu statul. Cititi aici despre afacerile derulate de ginerele lui Vasile Blaga)


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

5682 vizualizari

  • +12 (14 voturi)    
    rusine ... (Marţi, 8 iunie 2010, 11:32)

    Anonim [anonim]

    ani de zile am cotizat la fondul de sanatate....saptamana trecuta nu am putut beneficia de nimic in sectorul public de sanatate.am mers la privat.SI ATUNCI DACA ESTI CORECT CE REZOLVI???NIMIC.mori cu zile.
  • +10 (12 voturi)    
    biznitari (Marţi, 8 iunie 2010, 11:37)

    szr [anonim]

    cum ajungi in parcarile mallurilor, nici nu iesi din masina si esti atacat de tigani cara vand haine, parfumuri, tigari, alcool tot.
    atunci ce vrem?
    Vadescu trimite garda la firme si acorda amenzi ca nu e semnata o factura. ma apuca rasul de acesti fraieri care nu vor sa vada ca se intampla.
    • +2 (2 voturi)    
      Si in magazine mici si medii (Marţi, 8 iunie 2010, 13:25)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui szr

      este acelasi lucru: NU BON FISCAL. Initial ma gandeam sa cer (si uneori cer) dar nu e treaba mea sa verific daca se respecta legea. Sunt oameni platiti pentru asta (de la verificari incrucisate facturi / firme la iesiri pe teren).
    • +1 (3 voturi)    
      Da,ai dreptate (Marţi, 8 iunie 2010, 15:08)

      Rammy [utilizator] i-a raspuns lui szr

      Blaga ar trebui sa-ai trimita subordonatii pe strada,nusa stea in birouri.
  • +8 (8 voturi)    
    Evaziunea (Marţi, 8 iunie 2010, 11:42)

    M.Andrei Iulian [utilizator]

    Evaziunea fiscala nu poate fi combatuta de Guvern, doar noi putem invinge aceasta tumora numai daca acceptam sa nu mai cumparam aceste produse.Transparenta trebuie sa fie mijlocul nostru de-a combate piata neagra.Dar din pacate nu constientizam ca daca nu mai acceptam produse din piata neagra atunci poate ca "austeritatea" nu ar mai fi fost asa drastica, dar cum am mai zis cum fac unii ingroapa in srl dupa care fac altu si asa statu ramane ca o statuie plina de excremente.Daca nici acum nu se face ceva din ROmania atunci am impresia ca tara nu este condusa nici de cine sunt la ora actuala si ei doar agita cu talent coaja de banana.
    • +1 (1 vot)    
      Partial de acord. (Marţi, 8 iunie 2010, 13:27)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui M.Andrei Iulian

      Ceea ce pot face eu este sa iau din magazin. De aici in colo este OBLIGATIA statului prin oameni PLATITI sa isi faca treaba si anume sa verifice, sa controleze.
      Asa ar trebui sa nu mai dam ciubuc medicilor, sa cerem bon la meditatia copilului, etc.
      • +2 (2 voturi)    
        De aici incolo este obligatia statului... (Marţi, 8 iunie 2010, 16:07)

        Bug Zileriu [anonim] i-a raspuns lui Audit

        Nu este chiar asa.
        Conform legii, esti obligat sa tii bonul pana la iesirea din magazin; daca nu il primesti, trebuie sa il ceri, altfel incalci legea
  • 0 (4 voturi)    
    putin.... (Marţi, 8 iunie 2010, 12:22)

    brod [anonim]

    va dati seama ca s-ar fi strans cu mult mai mult daca respectivele controale ajungeau si pe la firmele sustinatorilor / membrilor pd-l.
  • +9 (9 voturi)    
    Case de marcat in piete? (Marţi, 8 iunie 2010, 12:26)

    bgd [utilizator]

    Controale saptamanale, perchezitii, amenzi mai mari, retragerea autorizatiei de functionare, etc...
    Pai da sa ma scuze domnii ministri, dar cand garda financiara si politia economica stau degeaba, cum vreti sa combateti evaziunea? Sau cand politistii ii ignora pe bisnitari pt cateva pachete de tigari... Cum sa se faca treaba in felul asta?
    Ia sa-i confisti marfa bisnitarului in fiecare saptamana, sa-l umpli de amenzi in fiecare saptamana...sa vedem daca mai vinde rosii fara factura sau tigari de la rusi.
  • +1 (3 voturi)    
    contrabanda (Marţi, 8 iunie 2010, 12:26)

    xxl [anonim]

    Contrabanda cu tigari oare nu e sustinuta de cineva de sus, sau poate e o sursa de muls pentru partide. Din surse 90% sigure, contrabanda cu tigari din vestul tarii, tigari care trec prin punctele de frontiera Nadlac si Turnu, este sustinuta sau intretinuta de d-l Blaga.
  • +7 (7 voturi)    
    prostii (Marţi, 8 iunie 2010, 12:29)

    antiblogtm.blogsport.com [anonim]

    in Timisoara se vand tigari netimbrate la orice colt de strada, sunt locuri in care de ani de zile stau aceeasi bisnitari. In pietele Iosefin, 700, badea cartan nu poti trece fara sa te traga de maneca tot felul de dubiosi. Sectia de politie e la 100m de ei dar nu ii baga in seama.
  • +8 (10 voturi)    
    autism (Marţi, 8 iunie 2010, 12:36)

    Gigel [anonim]

    Toleranta zero fata de contrabanda cu tigari. Domnilor, am rugamintea sa petreceri cateva minute in fata Magazinului Obor si veti intelege ca discursul dumneavoastra pare autist.

    Tranzactiile se intampla in prezenta/proximitatea domnilor de la Politia Romana.

    Nu ne mai vindeti d-astea, mai subtire din buze si mai spornic cu faptele...
  • +2 (4 voturi)    
    Avem toleranta zero fata de evaziunea fiscala (Marţi, 8 iunie 2010, 12:38)

    Anonim [anonim]

    Dl. Vladescu vorbeste despre Romania? I do not think so!
  • +6 (8 voturi)    
    evaziune fiscala (Marţi, 8 iunie 2010, 12:40)

    camelia [anonim]

    Pe hartie avem tot felul de planuri de eradicare a evaziunii.Parca vad cum or sa se arunce inspectorii si politaii pe mamaiele care vand verdeturi si bors la colt de strada iar adevaratii evazionisti care se stiu bine de catre autoritati vor da spagi, asa cum s-a impamantenit si vor scapa de tot sau cu amenzi modice.Sau isi vor da foc la standurile din bazaruri, ca de, e forta majora si nu mai au hartii.Dar ia sa vedem ca judeca in regim de urgenta si ii inchid pe cei care in loc sa-i gaseasca si sa-i execute pe evazionisti si bisnitari iau spaga si inchid ochii.Dar cred ca asta se intampla doar in filme.
    • +10 (10 voturi)    
      corect (Marţi, 8 iunie 2010, 12:51)

      mada [anonim] i-a raspuns lui camelia

      da, eu chiar am vazut o faza din asta ... la gura de metrou Piata Muncii mai vin cateodata si vand produse din gradina niste tarani ... acum vreo saptamana doua am vazut o duba a politiei si un politist care indesa satisfacut o sacosa cu cirese in tomberon ... foarte mandru de ce facuse de parca era un erou national .... in vremea asta probabil tiganii la obor vindeau tigari de contrabanda nestingheriti ....

      cam asa se face dreptate in tara asta :((
    • +5 (5 voturi)    
      asa e (Marţi, 8 iunie 2010, 13:49)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui camelia

      Cam odata pe luna in zona Lujerului trece politia si da amenzi celor care vand la colt de strada. Lucrurile se petrec cam asa: cele doua trei babute care vin cu bors, flori si ceva plante medicinale sunt luate la bani marunti tot timpul. Chiar langa ele personaje mai ciocolatii vand linistite pe masute de platic ciorapi, telefoane si tigari fara sa ii intrebe nimeni nimic, parca ar fi invizibili. Iata cum tanti Lenuta "evazioneste" zilnic statul roman cu zeama de varza si frunze de brusture.
      • -1 (1 vot)    
        aveti dreptate (Miercuri, 9 iunie 2010, 9:16)

        pcd [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        dar sa nu uitam un lucru esential. cea mai mare evaziune din tara asta o fac producatorii de alcool. ce omite domnul Blaga sa ne spuna este ca, pe sest, luna trecuta au dat o ordonanta de urgenta pentru scutirea de impozit a unor producatori de alcool. pai cum? ce fel de austeritate e asta? si mai sunt si alte domenii bine cunoscute. dar de astia nu se ating pentru ca sunt cei mai mari cotizanti in campaniile electorale. cat priveste 'combaterea evaziunii', ma bufneste rasul. de cate ori ma duc la Obor sa-mi fac piata e plin de tigani care vand tigari dar si telefoane furate si probabil si altele. parca ar fi invizibili! politistii nu-i vad de loc......
  • +6 (6 voturi)    
    si totusi... (Marţi, 8 iunie 2010, 12:40)

    bishnitzmen [anonim]

    sunt convins, si sunt convinsi si vladescu si blaga ca nu cei 300 de lei din evaziunea cu tigari lipsesc din bugetul statului. Hai dati-o-n balarii ca sunteti hotomani. Banii i-au furat cei de teapa voastra si voi alergati dupa 5 pachete de tigari...halal
  • +4 (6 voturi)    
    contrabanda (Marţi, 8 iunie 2010, 12:41)

    ioio [anonim]

    din punctul meu de vedere, eu as cumpara tot produse chiar daca stiu ca sunt de contrabanda. De ce? pai: 1. sunt mai ieftine, 2. nu ma incalzeste cu nimic faptul ca in felul asta nu se diminueaza evaziunea. Atata timp cat statul nu face nimic pentru mine, eu de ce l-as ajuta? Daca te duci in spitale, mori cu zile, desi ai platit asigurari. Cand iesi la pensie... banii pe care ti-i da statul nu iti ajung sa traiesti. Practic, statul ia banii nostri ca sa aibe ce cheltui pe licitatii supraevaluate. Pana ce statul nu ia masuri din care sa arata ca e responsabil cu cheltuielile publice, si asta nu doar la nivel declarativ. Adica sa nu mai vad parlamentari care se lafaie in Mariot si pe nu mai stiu unde, pe banii nostri. Si altele...
  • +5 (5 voturi)    
    Luati lectii de la Bulgaria (Marţi, 8 iunie 2010, 12:42)

    DanBruma [anonim]

    http://www.capital.ro/articol/platile-cash-de-peste-2-500-euro-interzise-in-bulgaria-135801.html
    • +1 (1 vot)    
      - (Marţi, 8 iunie 2010, 13:55)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui DanBruma

      Asa si? La noi sunt interzise platile mai mari de 5000 lei, ce-i drept, doar intre societati comerciale...
      • 0 (0 voturi)    
        Ti-ai raspuns singur (Marţi, 8 iunie 2010, 14:23)

        DanBruma [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Vezi daca gandesti un pic :)
  • 0 (2 voturi)    
    usturoiul buclucas! (Marţi, 8 iunie 2010, 12:48)

    Anonim [anonim]

    Aoolleuuu, sa vezi acum revolta laditelor de usturoi clandestin, de peste Prut. Get a life!
  • +8 (8 voturi)    
    Noi strigam, dar cine ne baga in seama ? (Marţi, 8 iunie 2010, 13:03)

    Ritzi Pitzi [anonim]

    Daca sun la 112 si sesizez ca intr-un anumit loc se vand tigari de contrabanda credeti ca vine vreo autoritate competenta sa ia ceva masuri ?!

    Eu nu cred... Mai repede, daca vin, m-ar "da in gat" la bisnitari ca n-am ce face si ma bag in afacerea lor...

    Uite de-aia n-avem simt civic, ca autoritatile sunt invizibile si te alegi cu alte belele...
    • +2 (2 voturi)    
      112 (Marţi, 8 iunie 2010, 13:04)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Vor veni sigur daca sesizezi la 112 .
      Ca bisnitarii vor fi anuntati in prealabil si vor fugi , asta este alta mancare de peste .
  • +2 (2 voturi)    
    din pacate (Marţi, 8 iunie 2010, 13:35)

    gimini [utilizator]

    Din pacate evaziunea cu tigari a ajuns asa de mare, incat contrabandistii pot cumpara pe oricine.
  • +6 (6 voturi)    
    Dati-mi minusuri, dar.... (Marţi, 8 iunie 2010, 13:45)

    Eddie303 [anonim]

    Toata treaba asta cu contrabanda de tigari este cenusa aruncata in fata noastra, sa nu vedem ce afaceri negre fac ei cu banii mari pe acolo. Daca _chiar_ vor astia sa combatem contrabandda cu tigari, atunci sa scada accizele la tigari pana la punctul unde nu mai merita sa faci contrabanda. Si atunci o sa mearga banii la buget. Si sa nu credeti, ca sunt fumator... Nici pe departe. Dar daca te musca cainele, rana trebuie vindecata cu par de caine.
  • +3 (3 voturi)    
    Ba eu am sa cumpar tigari de la piata (Marţi, 8 iunie 2010, 14:08)

    ac [utilizator]

    Pachetu de tigari e 1.7 RON la poarta, si la chiosque e 10 RON. Unde e diferenta de 8.3? La ce se duce? La sanatate? Hai sa fim seriosi. Nu rachete in Europa, socialism mindria tarii, sint satul de teze din aprilie din astea.
    Ce degaj eu intr-o viata in atmosfera arunca autobuzul 41 intr-o zi. Euro 200, nu altceva. Dar fumatorii sint, nu-i asa, de vina pentru orice, de pata de petrol din golf si de incalzirea globala.
    Iar nea caleasca asta ii da cu "sa combatem", sa facem sa dregem. Imi aduc aminte de feldkuratul Otto Katz a doua zi dupa betie: "... de parca cineva ar fi asistat la conferintele Sa declaram razboi alcoolului, care ne ucide cit mai multi barbati".
  • +3 (3 voturi)    
    contrabanda (Marţi, 8 iunie 2010, 14:16)

    Anonim [anonim]

    Cum se pot obtine bani din combaterea contrabandei cu tigari? Se timbreaza pachetele confiscate si se vand in magazine? Pai sunt deja destule tigari accizate pe care nu le cumpara nimeni din cauza pretului prea mare. Sunt date inapoi producatorilor sa le mai vanda o data? Sau cum? Campania producatorilor de tutun e total ipocrita. Ei au vandut deja tigarile respective in tari unde accizele sunt mai mici si sunt importate in Ro. Ca doar nu se scot din fabricile romanesti cu tirul inainte de aplicarea timbrelor si vandute la colt de strada.
  • -1 (3 voturi)    
    continuare (Marţi, 8 iunie 2010, 14:22)

    vio [anonim]

    Tigarile confiscate ar trebui distruse. Ca sa inteleaga contrabandistii ca nu e de joaca cu Ro. Iar producatorii nu au decat sa-si vanda tigarile pe piete accizate, comparabile ca pret de vanzare.
  • +2 (4 voturi)    
    Nu va fie frica... (Marţi, 8 iunie 2010, 14:36)

    Haralamb Jianu [anonim]

    ...reclamati la politie orice abatere :

    politiacapitalei@b.politiaromana.ro
    sau bpr@b.politiaromana.ro

    va raspund si chiar actioneaza - eu cum am vazut traficanti i-am reclamat ca mai sus (si a mers)

    HJ
  • +2 (4 voturi)    
    De la Mures (Marţi, 8 iunie 2010, 15:10)

    Dragan Mircea [anonim]

    Oare stie cineva cat e evaziunea fiscala la transportul interurban ? Eu ma duc frecvent cu microbusul in diferite sate , tot timpul trebuie sa CER de la sofer bilet , pentru decont , multe ori vad pe fata lor ca sunt deranjati de chestia asta , in rest nu dau la NIMENI bilet . Numai intre Tg.Mures-Sovata de ex. ca aici stiu concret , intr-o calatorie normala , sunt vreo 30 de calatori , 10 la Sovata , dar mai grav e la cei care se urca la sate si se duc in alte sate , aici nici nu se pune problema sa dea bilet , dar se ia de la 4 pana la 8 ron pe calator , si sunt minim 20 . Oricine daca citeste de la autoritatile din Mures poate verifica . Sa ia un bilet la un microbus Tg.Mures-Sovata si sa faca calculele .
  • -1 (1 vot)    
    mica si marea evaziune)) (Marţi, 8 iunie 2010, 22:48)

    gigi [anonim]

    .................In zona duty-free exista masuri de limitare a evaziunii fiscale.........
    de tot rasul.
  • 0 (0 voturi)    
    treziti-va (Miercuri, 9 iunie 2010, 19:27)

    cidul [anonim]

    de ce nu va ganditi sa scada tva la 5% la fructe, carne, peste, cereale si o sa vede-ti ca nu se mai face evaziunii pt ca si pitarul da spagi ,amenzii taxe ca si voi DACA Statul cere mai putin i se va da ,daca cere mai mult DE UNDE?????


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version