Guvernul a aprobat un acord de imprumut de 300 de milioane de euro pentru realizarea liniei de metrou dintre Gara de Nord si aeroportul Otopeni​

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 9 iunie 2010, 17:12 Economie | Finanţe & Bănci

Guvernul a adoptat  un proiect de lege referitor la Acordul de imprumut intre Romania si Agentia Internationala de Cooperare a Japoniei pentru realizarea liniei de metrou dintre Gara de Nord si Aeroportul International Bucuresti, a anuntat premierul Emil Boc. „Este un proiect major al Romaniei, un proiect de 1,1 miliarde euro, din care 300 de milioane de euro ii obtinem pe baza acestui imprumut” a mai spus Boc. Potrivit acestuia, Guvernul a cerut Parlamentului procedura de urgenta pentru aprobarea proiectului de lege.

Imprumutul va fi disponibilizat in transe, intr-o perioada de 11 ani de la intrarea in vigoare a Acordului, in baza cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectului. Ministerul Finantelor va efectua tragerile din fondurile imprumutului, destinatia sumelor fiind stabilita potrivit legislatiei privind datoria publica.

„Rata dobanzii platita pentru acest credit de catre Romania este una avantajoasa, respectiv de 1,70% pe an pentru sumele care corespund datoriei principale” a declarat purtatorul de cuvant al Guvernului, Ioana Muntean.

Costul total pentru realizarea tronsonului de metrou care va face legatura intre Capitala si Aeroportul Henri Coanda este estimat la 5,3 miliarde de lei, iar sursele de finantare vor fi asigurate, in completare, de la bugetul de stat. „Se estimeaza ca proiectul se va finaliza la sfarsitul anului 2019”, a adaugat Ioana Muntean.

Guvernul estimeaza ca aproximativ 150.000 de persoane vor utiliza zilnic acest tronson de metrou. ​


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2713 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    Hai la infruptat, baieti! (Miercuri, 9 iunie 2010, 17:17)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    "E" bani, vorba lui gagãl-goagãl!
    • +3 (5 voturi)    
      2019 :)) HA HA HA! Probabil 2099... (Miercuri, 9 iunie 2010, 18:07)

      ShoboLingoZauR [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      Cam atunci o sa se termine faimosul tronson care va costa dupa toate actele aditionale vreo 53 miliarde de lei!
    • +2 (8 voturi)    
      STRIGATOR LA CER (Miercuri, 9 iunie 2010, 18:42)

      Zizin [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      Aceasta afacere este strigatoare la cer prin nerusinarea ei. Bucurestiul nu are nevoie de metru spre aeroport. Cine a putut semna ca fezabila o astfel de lucrare? E o megalomanie mai mare decat Casa Poporului. Exista deja o cale ferata in functiune-eu am mers si e foarte pitoreasca, care modernizata ar duce la otopeni in mai putin de 30 min. Acum faci 50. In an de criza? Cand taierile de salarii si pensii condamna la MOARTE sute de mii de oameni? Boc&Base mai tembeli si corupti decat orice estimare initiala
      • -1 (1 vot)    
        De unde esti prietene (Joi, 10 iunie 2010, 8:04)

        giga [anonim] i-a raspuns lui Zizin

        de scoti pe .. taste chestii d'astea ? Deci in vremurile astea noi toti trebe doar sa halim ! Am inteles bine?
  • +11 (11 voturi)    
    Pai Dl. Boc (Miercuri, 9 iunie 2010, 17:22)

    Andy [anonim]

    Va sugerez sa fiti cu ochii pe cei care se ocupa de acest proiect, ca banii s-ar putea sa fie sifonati si proiectul sa intarzie si sa coste de 2 ori pretul initial.
    As vrea sa vad si eu un proiect finantat de stat care sa fie terminat la timp si care sa se incadreze in suma de la licitatie. Iar calitatea sa fie corespunzatoare. Si nu sa fie necesare reparatii anuale.
    • 0 (0 voturi)    
      La ce sa fie atent Dl. Boc? (Joi, 10 iunie 2010, 14:13)

      lsorin [anonim] i-a raspuns lui Andy

      Sunt ignorate 2 aspecte, ambele importante, unul pro si unul contra:

      - PRO - Nordul capitalei ar beneficia de acest tronson si nu doar cei care vin/pleaca la/de pe aeroport.

      - CONTRA - Deja se vorbeste despre imposibilitatea maririi/modernizarii aeroportului existent si, prin urmare, despre necesitatea construirii unuia care sa deserveasca pe viitor capitala.

      Boc stie toate astea.
      Intrebarea este daca, in aceste conditii, mai este intr-atat de "utila" construirea acestui tronson PANA LA OTP (nu catre Nordul capitalei.
  • +3 (5 voturi)    
    Ce dreaq? (Miercuri, 9 iunie 2010, 17:22)

    Cata [anonim]

    La sfarsitul anului 2019 ? Daca pun la socoteala si faptul ca traim in Romania ar insemna cel mai devreme 2021 ! Astia au innebunit de-a binelea ?
  • +2 (8 voturi)    
    totul pentru Bucuresti (Miercuri, 9 iunie 2010, 17:23)

    cosminrs [utilizator]

    ca in restul tarii mai greu.
    De ce trebuie sa plateasca guvernul pentru Bucuresti? Si ed ce trebuie sa platesc eu in Timisoara pentru ce fac ei acolo? cand o sa faca guvernul si pentru mine ceva?
    • +3 (7 voturi)    
      . (Miercuri, 9 iunie 2010, 17:53)

      adi.i [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

      ca atunci cand vii tu de la timisoara sa nu mai iei o teapa de zile mari de la taximetristi si sa nu pierzi nici avionul ca-i traficu greu
      • +4 (8 voturi)    
        metrou! (Miercuri, 9 iunie 2010, 18:33)

        Maria Diamandescu [anonim] i-a raspuns lui adi.i

        Bine i-ai raspuns! Persoana din Timisoara a vorbit tipic romaneste "daca nu e pentru mine, sa nu se faca nimic!"
        • +2 (2 voturi)    
          nu i chiar asa (Miercuri, 9 iunie 2010, 18:42)

          and [anonim] i-a raspuns lui Maria Diamandescu

          Nu am absolut nimic cu Bucurestiul, dar in ziua de azi mai bine pleci din Timisoara/Iasi/Constanta/Bacau/etc cu avionul pana la Bucuresti, sau daca ai noroc pana la destinatia finala (cand exista zboruri). Deci mie mi-ar conveni mai mult sa se modernizeze pistele din aceste orase, in loc sa se faca o linie de metrou pe care nu as folosi-o. Uitati-va numai cate ore dureaza calatoria cu trenul pana in Buc din aceste orase.
          • +1 (3 voturi)    
            Draga Timisoara! (Miercuri, 9 iunie 2010, 21:00)

            Maria Diamandescu [anonim] i-a raspuns lui and

            Aici sunt total de acord cu tine! dar, tu stii ce inseamna sa vii de la Otopeni( aeroport) in Bucuresti? acest tronson de metrou a fost in discutie ce vre-o 4-5 ani in urma dar cine crezi ca s-a opus acestui proiect? Miron Mitrea! din cauza firmei de taximetre care-i apartine! si romani si straini se plangeau si se plang in continuare de jecmaneala la care sunt supusi!
            Seara buna, Timisoara!
            • 0 (0 voturi)    
              Chiar se merita? (Joi, 10 iunie 2010, 10:52)

              un mic roman [anonim] i-a raspuns lui Maria Diamandescu

              Problema e ca banii se duc tot pentru "mofturi". Deja este un tren+autobuz pe ruta respectiva si oricum de obicei bucurestenii sunt asteptati de rude in aeroport asa ca tot "provincia" e cea care ar trebui sa ia metroul, iar daca ei sunt din provincie tot la gara ajung ( sau autogara )... Sunt curios in cat timp se amortizeaza investitia... Chiar daca proiectul initial era de 4-5 ani, la fel cum multe au fost amanate din cauza crizei ( inclusiv "bruma" de pensie a unora sau exageratele investitii in autostrazi ) la fel puteau sa faca si cu acest proiect...Dar cum la noi, ca la nimeni... Sa revin, multi bani au fost investiti in capitala ( majoritatea ) si tot jalnic arata si tot aglomerata e ( metroul asta n-o sa ajute mai deloc traficul...eventual s-ar putea chiar sa-l incurce... ca la cate surpari o sa fie...). Daca se vor investitori externi, de ce nu se fac autostrazi serioase prin tara de la granita de vest ( ca pe acolo vin investitorii cu utilaje/ materie prima ... si ceilalti romanasi care mai aduc bani in tara si tot pe acolo se cam pleaca in curand uitatele "excursii" ) sau se sustine prolificul turism intern din jurul capitalei? :)). Sanatate s-avem.
    • +3 (5 voturi)    
      Te-ai gandit bine ? (Miercuri, 9 iunie 2010, 18:04)

      John [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

      Pai vrei sa faca metrou la Bacau care are cu totul 177.000 locuitori ? Gandeste inainte sa vorbesti !
    • +6 (6 voturi)    
      ce bine ar fi.. (Miercuri, 9 iunie 2010, 18:42)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

      daca s-ar muta guvernul si parlamentul la timisoara :)
      va dam voua aceste maretze investitii. cu casa poporului cu tot, ca tot sta degeaba.. da' luati-i si pe politicieni de pe capul nostru ca am ajuns orasul tuturor parvenitilor!
  • +11 (15 voturi)    
    Cheltuieli gigantice (Miercuri, 9 iunie 2010, 17:32)

    Abraxas [anonim]

    Bine ca se pompeaza peste un miliard de euro ca sa se sape prin zone cu densitate mica (Baneasa, Centura-Odai, Otopeni) cand linia existenta de cale ferata trece la 800 de metri de aeroport, un bransament direct catre Henri Coanda si un terminal ar face treaba cu mai putin de o cincime din suma colosala pentru metroul omolog, si s-ar realiza intr-un an-doi, nu in 10, vezi proiectul TER.
    Unde mai pui ca suma de 300 de milioane e doar un sfert din devizul estimat!
    Halal!
    • +2 (4 voturi)    
      hic sunt leones (Miercuri, 9 iunie 2010, 18:08)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Abraxas

      in plus, nu stiu de ce nu se construieste metrou in ferentari, nu ca as locui acolo, dar e cam asimetrica harta metroului...
    • -1 (7 voturi)    
      Nu cunosc Bucurestiul (Miercuri, 9 iunie 2010, 18:11)

      Sergiu [anonim] i-a raspuns lui Abraxas

      dar nu cred ca o linie de cale ferata ar rezolva situatia. Trebuie sa faci exproprieri, sa modifici sosele si alte alea. In esenta ideea ta este buna, pentru ca, probabil, ar cere mai putini bani, dar cred ca e mai buna ideea metroului. In plus zona s-ar putea dezvolta din cauza metroului. Un alt motiv ar fi, cum spunea adi.i, reducerea tepelor taximetristilor, care se stie ca sunt fara scrupule cand e vorba de luat banii clientilor.

      Ideea cu metroul cred ca este mai putin costisitoare pentru ca nu trebuie sa dai bani pentru exproprieri. Dar cum spuneam. Cred ca o sa ma apropii de pensionare cand o sa fie aproape terminat proiectul asta. Si sunt optimist.
      • +2 (2 voturi)    
        Povestea este ca (Joi, 10 iunie 2010, 1:05)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Sergiu

        Exista deja linia de tren. Pleaca de la Gara de Nord si trece la vreo 3km de aeroport, sau cam asa ceva, au facut o "statie" in camp si de acolo un autobuz duce la Terminal. Deci, mare lucru nu e de facut, ok, poate ca trebuie traversat DN1 dar asta inseamna sau un pod sau un pasaj pe sub DN1, care investitie ar fi sa zicem 20 milioane? Exproprieri pt inca 3km de sina...inca atata, etc. Io zic ca iese mult sub 100 milioane, cu toate comisioanele/spagile etc. Plus ca, daca te uiti in Vest, se folosesc foarte mult trenurile, pt suburbii. Asa, linia aia ar putea sa lege mai multe localitati de pe traseu, (Snagov, Corbeanca, etc).

        A da, si din ce tin eu minte exista si-o statie de tren la Baneasa, parasita desigur...(ok, zi metrou usor/tramvai in loc de tren, tot e mai ieftin sa faci traseul de suprafata, sau chiar si suspendat ca autostrada lui Oprescu)
  • +2 (4 voturi)    
    Fonduri primite (Miercuri, 9 iunie 2010, 17:33)

    Japonia [anonim]

    Cum adica guvernul ''imprumuta''?..a primit un ''ajutor'' special de la Japonia de 350 milioane parca pentru a realiza aceast tronson de metrou....inca nu se stiu detaliile clare ale acestui ''ajutor'' dar vizita in Japonia efectuata nu demult are legaturi cu aceste sume..si nu numai..Oare unde sunt deja restul banilor ..diferenta data de japonezi?!..Guvernul acorda IMPRUMUT:)))....cui?:))))
    • 0 (2 voturi)    
      da (Miercuri, 9 iunie 2010, 18:15)

      ee [anonim] i-a raspuns lui Japonia

      da, pare ciudat cand citesti prima data :) daca pui in ghilimele 'acor de imprumut' in titlu si 'imprumut' la declaratie, face sens. intr-adevar, guvernul nu acorda imprumut, ci apoba un acord, prin care obtine un imprumut si se angajeaza sa participe cu 300mio
  • +3 (3 voturi)    
    La Pastele cailor (Miercuri, 9 iunie 2010, 17:33)

    Sergiu [anonim]

    Initiativa e laudabile, dar daca nu ii iese cuiva o spaga, nu iese nimic. Sa vedeti transparenta in acordarea contractelor. Aici bataie. Se "estimeaza" ca o sa fie finalizat proiectul in 2019. Hai sa zicem 2025, cu optimism. O sa ma apropii eu de pensionare, cand o sa se finalizeze proiectul.
  • +4 (4 voturi)    
    Baietii destepti, hai cu firma! (Miercuri, 9 iunie 2010, 17:45)

    aura [anonim]

    Firma care va cistiga licitatia o fi infiintata?
    • +3 (3 voturi)    
      inca nu (Miercuri, 9 iunie 2010, 18:03)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui aura

      pana in 2019 mai este timp.
  • 0 (2 voturi)    
    Subteran (Miercuri, 9 iunie 2010, 18:06)

    AnonimTM [anonim]

    Sper ca nu il fac subteran pe toata distanta. Ar trebui sa fie idioti, scuze, mai idioti decat sunt.
    • +3 (5 voturi)    
      re: subteran (Miercuri, 9 iunie 2010, 18:18)

      alexandru [anonim] i-a raspuns lui AnonimTM

      pai tocmai asta e problema de logica. ca nici nu ar fi fost nevoie de sapat. se putea folosi linia de cale ferata, eventual modificata pt ecartamentul metroului.
      n-are sens...
      • +4 (4 voturi)    
        nici macar.. (Miercuri, 9 iunie 2010, 18:45)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui alexandru

        ar fi suficient sa prelungeasca linia tramvaiului 5 si sa o modernizeze. cum tine 41 jumatate din traficul din drumul taberei ar putea sa faca si aici.. e loc destul prin fata aeroportului baneasa si mai departe..
        • 0 (0 voturi)    
          corect (Joi, 10 iunie 2010, 13:40)

          alexandru [anonim] i-a raspuns lui pehash

          si probabil mai sunt si alte idei mult mai logice decat cea a sapaturilor.
          avantajul caii ferate era ca se lega cumva de metrou.
          in fine, vor face cum le e mai bine.
  • 0 (0 voturi)    
    2019 ?! (Miercuri, 9 iunie 2010, 18:42)

    Gigel [anonim]

    De ce nu 2050???
    E nevoie de aproape NOUA ani (adica vreo suta de luni!) pt un tronson de metrou?

    Dati-o incolo de treaba....
  • +3 (5 voturi)    
    Nu băgați banii în pământ! (Miercuri, 9 iunie 2010, 19:04)

    Wasile [utilizator]

    Vă rog și eu umil, nu băgați banii în pământ.
    Avem cale ferată București - Otopeni, este în funcțiune, nu mai terorizați iarăși zona cu săpături la suprafață, și așa este calamitată de trafic.

    Băgați banii în acoperirea cu metrou în Ferentari, Drumul Taberei, Colentina, Berceni, toate zonele dens populate. Un tren este arhisuficient pentru Otopeni. Mai ales că există deja!
  • +2 (2 voturi)    
    Teapa ... (Miercuri, 9 iunie 2010, 21:09)

    Mircea [anonim]

    1. Aeroportul e gol de vreun an de zile ... Nu mai vin investitori, masinile absorb fara probleme traficul de calatori ....
    2. Parca nu avea statul bani si reducea cheltuielile ... Ei acum fac metrou!!! De ce nu se apuca dupa ce se termina criza de el???
  • 0 (0 voturi)    
    Tot mai multe...... (Joi, 10 iunie 2010, 7:47)

    mariber [anonim]

    Oare in 2019 va mai exista aeroportul din Otopeni?
    Sigur se vor apuca de altul, pentru ca acesta nu va mai face fata si vom ramane totusi cu ...linia de metrou!
    La mai multe linii de metrou.....ca tara are bani !!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      acelasi gand (Joi, 10 iunie 2010, 11:47)

      2a [utilizator] i-a raspuns lui mariber

      :))))))))))))))))
    • 0 (0 voturi)    
      si chiar daca... (Joi, 10 iunie 2010, 15:41)

      Claudiu [anonim] i-a raspuns lui mariber

      si chiar daca va mai exista, nu multi vor mai avea nevoie de el pentru ca incet incet multe aeroporturi din tara se modernizeaza, vor fi din ce in ce mai multe curse internationale din toate orasele mari, iar oamenii nu vor mai fi nevoiti sa mearga la Otopeni.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă