Oficial BCE: Dezechilibrele care au stat la originea crizei economice sunt pe cale sa reapara

de D.G.     HotNews.ro
Vineri, 11 iunie 2010, 20:43 Economie | Finanţe & Bănci

Dezechilibrele economice care au fost la originea crizei mondiale sunt pe cale sa reapara, iar rigiditatea politicii monetare chineze franeaza redresarea statelor dezvoltate, a declarat, vineri, Lorenzo Bini Smaghi, seful bancii centrale italiene si membru in conducerea BCE, informeaza AFP.

"Mecanismele care au alimentat fluxurile financiare destabilizatoare inaintea crizei sunt in curs de reaparitie", a avertizat Smaghi, la Venetia, unde participa la un consiliu privind relatiile dintre Statele Unite si Italia.

Dupa ce s-au diminuat sub efectele recesiunii, "dezechilibrele excesive" intre cele mai mari economii "care au stat la baza crizei financiare si economice" incep sa reapara, a adaugat el.

Samghi a accentuat faptul ca regimul monetar chinez franeaza redresarea statelor dezvoltate.

Din acest motiv, tarile in curs de dezvoltare ar trebui sa isi modifice politicile monetare si sa permita aprecierea monedelor.

Riscul este ca mentinand "legatura monetara" cu statele dezvoltate, economiile emergente importa instabilitatea financiara a acestora", a adaugat Smaghi.



Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3402 vizualizari

  • +1 (15 voturi)    
    Da (Vineri, 11 iunie 2010, 21:24)

    HESS [anonim]

    China e de vina pt ca voi nu puteti sa traiti pe picior mare in continuare,ca statele dezvoltate nu se pot redresa.Dar cum ramane cu cele mai putin dezvoltate.Astea nu conteaza.,doar voi.Chinezii fac ce trebuie sa faca.Fiecare are dreptul la propriai politica economica si monetara.
    • +2 (14 voturi)    
      China, rigida cum e ,nu a simtit criza (Vineri, 11 iunie 2010, 22:02)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui HESS

      de fapt durerea papagalilor vestici este ca nu ajung la rezerva valutara a Chinei ,care este de cca. 2000 miliarde de coco $, dedicati doar investitiilor si achizitionarii de active -inclusiv canalul Panama daca isi pun mintea-!ca n-ar da fondurile speculative,bancile de tunuri financiare sa scoata la hora asa un ban pe ban!adica evreii o freaca cu 50 miliarde si speculeaza sa credem noi ca au 300 de miliarde,iar China sta cuminte si cumpara doar bunuri de folosinta indelungata ,cum ar fi mine,terenuri ,regiuni,tari !
      • +2 (12 voturi)    
        Mda... (Vineri, 11 iunie 2010, 23:04)

        George [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        Va frecati mainile de bucurie idiotilor desi chiar si voi sunteti afectati de criza. China este liderul mondial al facaturilor, al pietei negre si, mai mult decat atat, subevalueaza yenul artificial tocmai pentru a ieftini exporturile si a ingradi importurile. Politicile monetare si economice ale Chinei (o tara care defapt nu este altceva decat o imensa mana de lucru ieftina a multinationalelor din vest) afecteaza grav economia mondiala. Papagalii ca voi, repet, isi freaca mainile de bucurie de ce oare? Ca tot n-am inteles? Facem parte din civilizatia europeana nu din cea asiatica. Ar trebui sa fim preocupati de politicile de dumping ale Chinei pentru ca acestea ne afecteaza pe noi europenii si nu pe ei chinezii. Ori v-ati propus sa emigrati in China si, in preambul, acum faceti lobby pentru aceasta tara?

        P.S. Ar fi momentul ca marile concerne internationale sa-si retraga afacerile din China, oricare ar fi costurile, si sa si le repatrieze. Astfel ar da de lucru somerilor din propriile lor tari si ar pune pe picioare economiile acestor tari.
        Poate ne si explici cum a ajuns China la o rezerva valutara atat de uriasa. Pe ce s-a cladit? Aud? Intr-o buna zi tonele de bani pe care le au chinezii s-ar putea sa nu mai valoreze decat cativa saci cu orez... Ai impresia ca e cineva pe lumea asta imun la criza? Ca traieste intr-un balon de sticla? Te inseli ignorantule.
        • -2 (8 voturi)    
          Tare PS-ul tau.... (Vineri, 11 iunie 2010, 23:32)

          minus [utilizator] i-a raspuns lui George

          Seamana cu celebrul "ocupati garile si stingeti tigarile"....

          Si ai si multa "dreptate": facem parte din civilizatia europeana, nu din cea americana (de decenii, mancare si bautura moca- chipurile pe datorie) nici din cea asiatica care- totusi- se bazeaza pe munca vandabila.
          In rest, ce scri tu imi pare galceava inteleptului cu lumea. Succes, maestre!
          • -1 (1 vot)    
            Esti cam greu de cap... (Sâmbătă, 12 iunie 2010, 9:20)

            Dorin [anonim] i-a raspuns lui minus

            Iti transpira prin pori antiamericanismul dar asta e o alta problema care nu face obiectul replicii mele... Te-ai chinuit sa scrii si tu cateva lucruri "inteligente" si sa fii ironic cu mine dar defapt nu ti-a reusit nimic. Iti atrag atentia asupra unei singure chestiuni, anume ca America isi trage seva din civilizatia europeana. Pentru ca acolo, in fond, traiesc europeni. Iar Europa, asa cum o vezi tu acum ii datoreaza multe Americii... Mai ales libertatea. Cat despre China, ca defapt asta e subiectul pe care l-ai ratat din plin, nu este nimic altceva decat, repet, mana de lucru ieftina a occidentului. Punct. Ca si acolo se munceste, e foarte adevarat. Se munceste si in America si in Europa (e drept ca in unle tari ceva mai putin) dar si in Australia. Ca doar acolo nu se trandaveste asa cum insinuezi.
            Cat despre aberatia "ocupati garile si stingeti tigarile", este poate o expresie "celebra" pentru un anonim "celebru" ca tine... "maestre".
            • 0 (0 voturi)    
              Bine Dorin... (Duminică, 13 iunie 2010, 0:17)

              minus [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

              sau George....

              Nu insinuez nimic mai mult dacat ca ai un stil agresiv., iar soluția pe care o vezi tu "ca marile concerne internationale sa-si retraga afacerile din China, oricare ar fi costurile, si sa si le repatrieze" este doar o nazdravanie.
              Sau zici ca esti om serios? si crezi ca acționarii ar accepta asta? In USA?

              Anti-americanismul meu este minim, nu te îngrijora- ceea ce a facut insa America a fost si este la vedere, nu este teoria conspiratiei. Sunt cifre necontestate.

              Cat despre China, nimeni nu contesta ca este mana de lucru ieftina a occidentului. Dar nu este doar atat.

              Subiectul pe care tu l-ai ratat din plin este de ce occidentul vrea ca China sa fie si altceva si se supară atunci când China nu vrea sa reacționeze la dorința exprimata. Sau nu e asa?
              • 0 (0 voturi)    
                Nu este nici o nazdravanie (Duminică, 13 iunie 2010, 11:44)

                Dorin [anonim] i-a raspuns lui minus

                Repatrierea afacerilor este oricand posibila si, probabil, in timp, se va ajunge si pana acolo. Cat despre presupusa mea "agresivitate"... Observ ca esti si ipocrit. E rau sa nu-ti vezi propria-ti barna care-ti zace drept in ochi... Ironiile si smecheriile la care te dedai, in locul unui dialog civilizat nu sunt cu nimic mai nevinovate decat unui limbaj ceva mai dur.

                Am sa-ti raspund doar la ultima intrebare... Restul chiar nu merita replica. China nu duce politici economico-financiare fair in ceea ce priveste comertul international. Punct. Acolo totul este controlat de guvernul comunist. Inclusiv cursul de schimb al yuanului care contribuie in mod neloial si de necontestat la cresterea masiva a exporturilor chinezesti in intreaga lume. Orice economist care are minime cunostinte iti poate spune ca o moneda mai slaba ajuta exporturile. Prin urmare, ideea e ca China nu respecta, desi face parte din OMC, reguli elementare de comert exterior. (De dumping ai auzit? De concurenta neloiala ai auzit?) Lucru care o avantajeaza masiv. Nu uita si de faptul ca in China sunt sute de milioane de oameni care traiesc sub pragul saraciei!!!! Cu toate rezervele alea valutare imense pe care le are aceasta tara. China nu este decat un alt urias cu picioare de lut. Cat despre alte pozitii (geopolitice) ale Chinei... Sa mai spun ca inarmarea nucleara a Koreei de Nord i se datoreaza din plin? Iar pozitia sfidatoare si periculoasa a Iranului privind ambitiile sale nucleare isi gaseste explicatia si in certitudinea regimului de la Teheran ca China, fiind membra in CS al ONU, nu-i va crea probleme. China, cunoscandu-se acest lucru, avand mari interese petroliere si de gaze naturale in Iran. Apropo... noi romanii, cand vorbim despre marfurile aduse din China, le spunem generic si cu inteles deloc favorabil calitatii "chinezarii". ieftine si de proasta calitate. Desigur ca acolo se fac si lucruri ok dar, de regula, acestea se fabrica sub licenta si poarta numele unor marci cu nume.
                • 0 (0 voturi)    
                  bine George...sau Dorin... (Duminică, 13 iunie 2010, 14:57)

                  minus [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

                  Este adevărat ce spui, dar este cam a zecea parte din tot adevărul.
                  A jucat si USA un rol in faptul ca a ajuns China asa. Iar acum ar vrea sa schimbe lucrurile si s-ar putea sa nu reușească decât contra cost.

                  Hai sa încheiem, ca am plictisit pe toată lumea... nu o sa schimbi tu lucrurile si nici nu "e momentul ca marile concerne internaționale sa-și retragă afacerile din China, oricare ar fi costurile, si sa si le repatrieze."....dar dacă crezi ca da, stai si așteaptă asta....
            • 0 (0 voturi)    
              Cre' ca gresesti (Duminică, 13 iunie 2010, 5:29)

              Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

              America isi trage seva din civilizatia britanica, care e cam foarte diferita de oricare alta civilizatie europeana. Daca e sa fac o comparatie, britishii au mai multe in comun cu reptilele pe cand europenii continentali, chiar si rusii, au mai multe in comun cu maniferele: ambele sunt forme perfect viabile de viata, da' unii au mai degraba aplecare spre socializare si formarea de comunitati decat altii. Io cre' ca stia el De Gaulle ce stia cand zicea ca GBR n-are ce cauta intr-o uniune europeana. I-am vazut si pe britishi si pe americani si pe nemti si pe italieni la ei acasa (in Franta inca n-am ajuns), si io sunt de departe de aceeasi parere cu De Gaulle. Britishii, chiar daca sunt in majoritate bine crescuti si civilizati, sunt dpv al culturii si traditiilor lor intrinsec egoisti. Notiunea de comunitate e interesanta pt. ei doar atata vreme cat ei pot castiga din asta, castigul celorlalti membri ai comunitatii fiindu-le in cel mai bun caz indiferent. Prefer la o adica sa fiu in aceeasi comunitate cu niste guralivi si haotici cum sunt italienii, sau cu unii mai inceti in reactii, cum sunt nemtii, sau cu unii care se uita de sus la mine da' macar cand spun ceva nu o spun doar din varful buzelor, decat cu unii care ma vand la o adica pe un pahar de apa, daca lor le iese ceva.
              • 0 (0 voturi)    
                Bati campii cu nonsalanta (Duminică, 13 iunie 2010, 11:22)

                Dorin [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

                Civilizatia europeana este una multiculturala si extrem de diversificata. Dar, cu toate acestea, se poate vorbi de o civilizatie europeana care isi trage seva din Grecia antica si vechea Roma... Iar America nu reprezinta rezultatul exclusiv al influentelor britanice, anglo-saxone. Pentru ca acolo traiesc si germani dar si italieni, irlandezi, francezi, olandezi, polonezi, hispanici, chiar si romani, etc. Deci, daca ar fi sa facem o comparatie, deloc exagerata in opinia mea, desi influentele anglo-saxone mostenite sunt covarsitoare, America este, daca pot formula asa, in fond, o alta Europa. Ce-i drept una mult mai tanara decat Europa traditionala, decat cea de-acasa ca sa zic asa... Rolul Marii Britanii in civilizarea si progresul multor teritorii de pe lumea asta poate fi negata doar de ignoranti. Ca imperiul britanic a facut si excese asta tine de o cu totul alta discutie. Dar, peste tot pe unde si-au facut simtita prezenta britanicii, lumea s-a mai civilizat

                P.S. E limpede ca preferi trandavia si statul la umbra sau la soare al italienilor, grecilor, etc., in locul muncii si seriozitatii tipic popoarelor anglo-saxone. Germanii sunt si ei, la randul lor, considerati ca ar face parte din familia popoarelor anglo-saxone... Cat despre de Gaulle... execrabil individ. Un frustrat fara nici un fel de merite militare. Omul a fost lasat sa intre in Paris de catre britanici si americani in august 1944, cand aliatii erau la portile capitalei franceze ocupate de germani, doar ca sa dea bine la poporul francez.... Nici vorba ca de Gaulle sa fii eliberat Parisul. Franta (dealtfel ca si Italia) s-a facut de ras in doua razboaie mondiale ajungand in situatii penibile, situatii din care a fost salvata tocmai de britanicii si americanii pe care nu-i suporta francezii tai. Nici ei dar, e foarte adevarat, nici tu. Si, ca sa inchei... cu un exemplu din sport, prefer atmosfera civilizata a Wimbledonului britanic decat celei lipsite de fair play si zgomotoase de la Rolan Garros...
            • 0 (0 voturi)    
              Da' de unde! (Duminică, 13 iunie 2010, 5:32)

              Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

              America isi trage seva din civilizatia britanica, care e cam foarte diferita de oricare alta civilizatie europeana. Daca e sa fac o comparatie, britishii au mai multe in comun cu reptilele pe cand europenii continentali, chiar si rusii, au mai multe in comun cu maniferele: ambele sunt forme perfect viabile de viata, da' unii au mai degraba aplecare spre socializare si formarea de comunitati decat altii. Io cre' ca stia el De Gaulle ce stia cand zicea ca GBR n-are ce cauta intr-o uniune europeana. I-am vazut si pe britishi si pe americani si pe nemti si pe italieni la ei acasa (in Franta inca n-am ajuns), si io sunt de departe de aceeasi parere cu De Gaulle. Britishii, chiar daca sunt in majoritate bine crescuti si civilizati, sunt dpv al culturii si traditiilor lor intrinsec egoisti. Notiunea de comunitate e interesanta pt. ei doar atata vreme cat ei pot castiga din asta, castigul celorlalti membri ai comunitatii fiindu-le in cel mai bun caz indiferent. Prefer la o adica sa fiu in aceeasi comunitate cu niste guralivi si haotici cum sunt italienii, sau cu unii mai inceti in reactii, cum sunt nemtii, sau cu unii care se uita de sus la mine da' macar cand spun ceva nu o spun doar din varful buzelor, decat cu unii care ma vand la o adica pe un pahar de apa, daca lor le iese ceva.
        • 0 (0 voturi)    
          crash rapid (Sâmbătă, 12 iunie 2010, 1:35)

          e altceva [anonim] i-a raspuns lui George

          http://blog.themarketdetective.com/2010/06/07/flash-crash-cant-start-a-fire-without-a-spark.aspx?ref=rss
      • +7 (7 voturi)    
        deocamdata (Sâmbătă, 12 iunie 2010, 0:50)

        Arlecchino [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

        1) Spui de China ca sta pe 2000 de miliarde de coco. Mai precis, pe ce va sta daca economia americana se va duce la fund? Cat vor mai valora cele 2000 de miliarde de coco? Aproape nimic? Deocamdata business-ul e reciproc lucrativ: china exporta marfa ieftina in america si castiga o gramada de bani, cu gramada asta de bani ii imprumuta pe americani pentru ca acestia sa aiba cu ce plati marfa ieftina pe care china o exporta in america si, astfel, china sa faca o gramada de bani... Cei care se pacalesc in business-ul asta sunt chiar chinezii. Americanii se aleg cu produse si distractie iar china cu niste conturi grase in dolari care s-ar putea sa nu mai valoreze nimic in curand...
        Daca ar permite yuan-ului sa se aprecieze principalii beneficiari ar fi cetatenii chinei al caror nivel de trai ar creste. Stiti si voi ca si in Romania nivelul de trai a crescut in perioada in care leul se aprecia fata de euro. Ai acces la marfa mai ieftina si mai buna si iti creste puterea de cumparare. De fapt, politica chinei submineaza atat statele occidentale cat si propria populatie. Dar, cat timp guvernul e fericit...
        p.s. si mai zic unii ca reflexele comuniste au disparut in romania! ei nu au citit comentariile de la acest articol.
        • 0 (0 voturi)    
          spre deosebire de eminentul George ,tie iti (Sâmbătă, 12 iunie 2010, 9:05)

          Eneas [anonim] i-a raspuns lui Arlecchino

          explic!
          am avut norocul sa traiesc cateva luni in China si am inteles mai bine ca altii societatea chineza! Comunism? E greu de spus ...Acolo sunt mult mai multi afaceristi privati ,statistic vorbind , decat in Romania capitalista ! acolo proprietarul de butic inchide cand nu mai e nici un trecator pe strada!in magazin poti sa negociezi si sa obtii un articol cu 20-30% mai ieftin-incearca la Unirea sa te targuiesti!!!restaurantele ofera oricui prilejul sa manance,mancarea in restaurant este extrem de ieftina ,putini chinezi gatesc acasa!
          Nu exista strada sa nu aiba minim un magazin de IT!!
          Guvernul comunist central se ocupa doar de aparare,controlul natalitatii si politica nationala de reimpadurire!in rest guvernele provinciale au mana libera..
          Resursa naturala cea mai importanta a unui popor este munca !Chinezii au acest talent ,trebuie sa ne impacam cu soarta!
          in legatura cu cei 2000 de miliarde de coco ,atat timp cat va exista economic supraputerea SUA va exista economic si supraputerea China
        • 0 (0 voturi)    
          Felicitari! (Sâmbătă, 12 iunie 2010, 9:28)

          Dorin [anonim] i-a raspuns lui Arlecchino

          Comentariul tau prezinta, pe scurt si la obiect, mecanismul de functionare nesanatos al economiei de lut a Chinei. Unde defapt se munceste pentru altii pe mai nimic. Iar carutele de bani stranse si puse la "ciorap" de guvernul comunist chinez, asa cum am sustinut si eu, defapt n n-au nici-o valoare.
          Subscriu si PS-ului tau. Ai foarte mare dreptate. Ai pus punctul pe "i".
  • +3 (7 voturi)    
    era de asteptat! (Vineri, 11 iunie 2010, 22:08)

    anonim [anonim]

    prea mult "gunoi" financiar, prea mic presul sub care trebuia ascuns.
  • +1 (1 vot)    
    INVIDIE PE CHINEZI (Duminică, 13 iunie 2010, 6:47)

    NELLU [anonim]

    Nu inteleg de ce oamenii sunt invidiosi pe reusitele chinezilor.Oamenii acestia,prin munca si multumindu-se cu putin reusesc lucruri de neimaginat.Sunt civilizati,curati dpdv igienic si incet,incet au inceput sa-i depaseasca pe americani la unii indicatori economici ex.investitii de capital strain.Dar romanul tot roman ramane:chestia cu capra vecinului.Asta e!!!!!!!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version