VIDEO Guvernatorul Isarescu: Tezaurul exista integral in subsolurile BNR. Zvonurile cum ca am fi scos aurul din tara sunt foarte periculoase

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 8 iulie 2010, 12:37 Economie | Finanţe & Bănci

Mugur Isarescu, guvernatorul BNR
Foto: Agerpres
Mugur Isarescu a reafirmat faptul ca tezaurul Bancii Nationale exista integral, dorind astfel sa combata zvonurile aparute in media potrivit carora Tezaurul a fost scos din tara. "Am chemat circa 20 de sefi de publicatii si i-am dus in sala cu Tezaurul, lasandu-i sa il atinga fizic si sa spuna "Este!", ca in poezia aceea. Eu inteleg ca oamenii se mai indoiesc uneori si ca nu cred intotdeauna ceea ce li se spune, dar zvonurile cum ca BNR ar fi scos Tezaurul din Romania sunt extrem de periculoase. Sigur ca o parte din aur il tinem la Banca Reglementelor Internationale, dar in subsolurile BNR sta foarte bine rezerva de aur din tara. Din pacate, spatiul este foarte mic acolo iar grupurile care pot intra sunt de maxim 10-15 persoane", a spus Isarescu, care a mai precizat ca aurul exista. "Tezaurul este acolo pentru a avea incredere intr-o tara si in moneda nationala", a mai explicat Guvernatorul.


  • Sfaturile Guvernatorului: Nu va temeti sa detineti aur
Potrivit acestuia, oamenii nu mai trebuie sa se teama de spectrul fricii de a detine aur, amintind de perioada comunista cand detinerea de "cocosei" era pedepsita cu inchisoarea.
"Sa scapam de teama de aur, sa scapam de teama cuvantului "cocosel", care aminteste de anii '50, cand aproape un milion de oameni au fost inchisi sau batuti la talpi pentru ca detineau "cocosei"", a spus Isarescu. Guvernatorul se referea la monedele de aur de 20 franci, de 24 de carate care aveau pe una din fete cocosul galic si care erau interzise sa fie detinute de populatie.
Rezerva de aur s-a mentinut, la 30 iunie, la 103,7 tone, iar in conditiile evolutiilor preturilor internationale, valoarea acesteia s-a situat la 3,372 miliarde euro.
  • Supravegherea bancara se facea la inceput din balconul BNR, cu privirea
Guvernatorul Bancii Nationale, Mugur Isarescu, a povestit joi ca, in 1936, cand in Romania existau peste 140 de banci, "supravegherea bancara" se facea cu "privirea".

"Nicu Cinteza de la aceea vreme (cel care se ocupa azi la BNR de supravegherea bancara) privea de la balcon daca banca de vis-a-vis trage oblonul sau daca ii mai trece cineva pragul si de aici tragea concluzia cum se desfasoara activitatea bancara", a spus guvernatorul BNR.

Potrivit lui Isarescu, supraveghetorul sef numara inclusiv persoanele care intrau in banci si daca constata ca numarul lor se imputineaza, se ducea sa vada care e cauza. "Nu doar la noi se facea treaba aceasta, ci si la alte banci centrale din Europa", a spus Isarescu.
  • Guvernatorul a criticat faptul ca Bucurestiul are inca zone cu aspect degradat si murdar
"Multumim primarului din sectorul 3 care a reusit sa degajeze zona din jurul Bancii Nationale, care era nu numai mizerabila, dar si precara din punctul de vedere al securitatii", a spus Isarescu.
Guvernatorul a aratat ca, din primavara, sedintele Consiliului de administratie au loc in vechea sala de consiliu renovata de la etajul 1 al vechii cladiri.
"Sedintele de consiliu ale BNR se desfasoara inca din primavara acestui an in vechea sala de consiliu. Aici simtim apasarea si presiunea simbolului acestei cladiri in momentul cand decidem rata dobanzii de politica monetara", a spus guvernatorul.
  • Peste drum de BNR se vor construi birouri si o parcare subterana
Sediul Bancii Nationale din strada Lipscani va avea destinatie de muzeu al istoriei BNR, aici nu vor avea loc operatiuni bancare si ar urma sa fie inaugurat oficial peste doua luni.
Tot frontul de cladiri de vizavi de Banca Nationala va fi demolat si vor fi construite imobile de birouri si o parcare subterana cu 200 de locuri, a mai declarat guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, pentru Mediafax.
"Tot frontul de cladiri de vizavi de Banca Nationala, incepand de la intersectia strazilor Doamnei cu Academiei si pana la sediul Bibliotecii Nationale va fi demolat si vor fi construite imobile de birouri si o parcare subterana cu 200 de locuri", a spus Isarescu, intrebat daca Terasa Doamnei va fi demolata.
Parcarea va fi dispusa pe patru niveluri subterane, potrivit guvernatorului BNR.
"Va reprezenta salvarea centrului istoric, pentru ca aici nu sunt locuri de parcare. Nu doar Terasa Doamnei va fi demolata, ci tot ce este in spate", a adaugat Isarescu.
El a adaugat ca din punct arhitectural se poate observa ca tot frontul de cladiri de vizavi de BNR era proiectat sa se demoleze, pentru a se putea "lega" cladirile din strada Academiei de Palatul Bursei.
"De fapt, Biblioteca Nationala se va muta in noul sediu, iar Bursa de Valori va reveni in sediul initial", a mai spus Isarescu.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre. Intalnirea s-a incheiat

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania au raspuns joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Intra in articolul de pe StartupCafe.ro si citeste raspunsurile specialistilor

13523 vizualizari

  • +25 (25 voturi)    
    cine era autorul zvonului? (Joi, 8 iulie 2010, 12:59)

    panadol [utilizator]

    Cine lansase zvonul asta cu tezaurul?
    • +24 (28 voturi)    
      Probabil astia ca vor sa preia puterea (Joi, 8 iulie 2010, 13:43)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui panadol

      Trebuie sa recunosti ca sunt inventivi si se folosesc de fiecare oportunitate.
      • +19 (27 voturi)    
        se putea mai rau (Joi, 8 iulie 2010, 14:37)

        ceferistul [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        bine ca nu a chemat vreo 20 de parlamentari ca ne lasau aia fara tezaur.
        mai ales daca erau de la psd, ii furau si chilotii lui isarescu.
        • -2 (6 voturi)    
          Atata timp cat fura pupaza din tei, (Joi, 8 iulie 2010, 14:54)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui ceferistul

          care este a nimanui si a tot satului nu-i poti baga la puscarie. E drept ca fara pupaza ne mai trezim noi cand o canta cucu.
        • 0 (6 voturi)    
          ai dreptate... (Joi, 8 iulie 2010, 16:02)

          ktalin [anonim] i-a raspuns lui ceferistul

          cu psd, sunt niste hoti.
          dar pd-l sau udmr nu sunt, dimpotriva chiar:
          daca intrau pdlisti si udmeristi, sau pnlisti, acestia inmulteau aurul, adica erau 103,7 tone la intrarea lor, dar la iesire ramaneau 104 tone.
          tot ce au de facut este sa intre mai des
    • +4 (14 voturi)    
      pai cine sa fie (Joi, 8 iulie 2010, 14:54)

      sati [anonim] i-a raspuns lui panadol

      razboinicul Crin si micul Lenin - Ponta !
    • +1 (1 vot)    
      tezaur (Joi, 8 iulie 2010, 21:32)

      cret miklos [anonim] i-a raspuns lui panadol

      http://lorylex.wordpress.com/2010/05/28/de-8-ani-isarescu-scoate-ilegal-aurul-din-tara/http://lorylex.wordpress.com/2010/05/28/de-8-ani-isarescu-scoate-ilegal-aurul-din-tara/
      Articol aparut pe Exploziv-News autor Simona Fica
  • +27 (35 voturi)    
    Simona Fica a lansat zvonul (Joi, 8 iulie 2010, 13:18)

    EXPLOZIV NEWS [anonim]

    Simona Fica, /// de la EXPLOZIV NEWS a lasat acest zvon preluat ulterior de alti idioti din presa! Pentru astfel de pseudo-jurnalisti ar trebui pusa rapid legea in aplicare, nu candamnata presa la unison in Strategia de Securitate! Arestati frate imbeciili din presa, individual dupa fapte lor!(editat de HotNews.ro)
    • -8 (16 voturi)    
      moni (Joi, 8 iulie 2010, 15:27)

      Moni [anonim] i-a raspuns lui EXPLOZIV NEWS

      Zvon, care ar fi putut sa fie adevarat! Toti stim (), ca in perioada razboaielor mondiale resursele de aur si alte comori nationale au fost duse pentru aparare in Elvetia(...). Asadar ideea nu e scos din senin, si sa fii multumit ca traiest intr-o tara in care jurnalistii "imbeciili din presa" cum le numesti tu, au posibilitatea de a scrie ce vor.

      N-am vrut sa incep cu ideea, ca toata calvaria asta poate ca este "aranjata". Cum sa evitam ca poporul sa aiba indoiala? Dam raspuns , daca e posibil inainte ce ei pun intrebari.
      • +2 (4 voturi)    
        argument penibil (Vineri, 9 iulie 2010, 14:20)

        gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Moni

        Argumentul tau este penibil mai moni. Vorbesti pe langa subiect. Daca individa aia are dovezi atunci sa le faca publice. Acuzele nu sunt dovezi. Vorbarie ieftina, de genul "stim ca acum 8-10 decenii...." bla, bla, bla nici atat. .... ori poate ca tu nu este in stare sa distingi intre fapt si speculatie
        • -2 (4 voturi)    
          citeste atent...mai atent... (Vineri, 9 iulie 2010, 14:43)

          moniii [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

          Vorbaria mea ieftina are ca basa o intamplare reala, ca dovada, ca asemenea lucruri se pot intampla, pacat ca tu numai inveti(sau nici macar atat) istoria dar nu intelegi ce rost are! Admit ca scopul a fost sa-i arat importanta "idiotilor din presa". Ai pierdut ceva cu speculatiile lor? Daca da eu cer scuze, dar acum ai raspunsul, ca tezaurul este in locul ei. Si mai mare pacat ca nici nu ai uitat la partea a doua a comentariul meu.
    • +2 (4 voturi)    
      Oare? (Joi, 8 iulie 2010, 15:46)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui EXPLOZIV NEWS

      Ai si dovezi? Ca altfel bagi fata asta in belea. Dar daca ai dovezi e clar ca si ea ar trebui sa arate de unde are sursele care ii susura la ureche asemenea "zvonuri", care pun in pericol presa si jurnalistii onesti.
    • 0 (0 voturi)    
      tezaur (Joi, 8 iulie 2010, 22:52)

      culitza [utilizator] i-a raspuns lui EXPLOZIV NEWS

      scuze pentru suprapunere !
  • -17 (19 voturi)    
    .... (Joi, 8 iulie 2010, 13:25)

    blackarrow [anonim]

    Nu iese fum fara foc , pare suspecta invitarea celor 20 de sefi de publicatii... de ce nu s-au invitat si alt gen de persoane, finantisti , experti antitero, etc?Daca exact asa se mascheaza vreo ilegalitate ? Scenarita ....
    • -14 (22 voturi)    
      Vroiam si eu (Joi, 8 iulie 2010, 13:38)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui blackarrow

      daca stiam faceam si eu ziar sa ma duc acolo, poate se lipea un lingou si de mine :)

      Destept nenea Mugurel. Acum care mai are ceva cu BNR o sa fie chemat si intrebat direct ce-i in capatzana lui si ce interes are cu zvonistica. Probabil baietii veseli i-au filmat pe toti 20 si pus la index.
  • -8 (16 voturi)    
    Aur (Joi, 8 iulie 2010, 13:31)

    BB [anonim]

    Nu demult au circulat pe e-mail si "documentele" referitoare la scoaterea aurului din tara. Acuma cat o fi de adevarat...
    • +7 (13 voturi)    
      vai.... (Joi, 8 iulie 2010, 16:24)

      Nicky [anonim] i-a raspuns lui BB

      ...daca a circulat pe email.....e sfant, 100% adevarat, trimite emailul mai departe si ti se va intampla ceva bine in urmatoarele zile!
  • -5 (17 voturi)    
    Afirmatie Nefondata. (Joi, 8 iulie 2010, 13:53)

    Gogu [anonim]

    Sper ca afirmatia lui Mugur Isarescu este corecata si adevarata 100%, dar pe moment ma aventurez sa afirm ca ea este nefondata.

    Citva reprezentanti ai mas media "alesi pe sprinceana" nu pot mie cetatean de rind sa imi confirme sau nu afirmatia guvernatorului BNR ca find corecta sau nu. Au numarat acesti insi lingourile? Au analizat calitatea acestora? Au verificat documentatia de provenienta?

    Ce trebuie facut la BNR este un AUDIT INDEPENDENT al rezervei de aur de catre o firma internationala independenta si specializata, firma care sa certifice situatia completa al tezaurului de aur al romaniei.

    Trebuie certificata cantitatea aflata fizic in romania, iar aceasta categorie trebuie divizta clar in cantitatea fizica aflata in romania cu proprietar statul roman, si cantitatea fizica aflata in romania aflata in custodia statului roman (adica aur pe care altcineva este proprietar).

    Aurul certificat trebuie verificat; calitatea trebuie si ea ceritificata si anume lingouri de 24K ... fara miez de tungsten.. ca lingourile aparute in ultima vreme la nivel international.. vezi trezoreria Hong Kong, Londra etc...

    Trebuie certificata pozitia neta a statului roman in materie de aur. Cui a imprumutat statul roman aur, sau si de la cine a imprumutat statul roman aur, pe ce perioade la ce preturi. Ce aur are statul roman aflat in custodia altor entitati fie pe teritoriul roman sau in afara granitelor.

    Trebuie analizata pozitia short si de options a statului roman in materie de aur. Poti sa ai 100 tone fizic cu proprietate in tara, dar daca pe pietele internationale, Comex sa zicem, statul roman are de onorat in viitor "shorts wend bad" de 100 tone insemna ca net nu avem nimica .. chiar daca fizic acuma avem 100 tone pentru ochii fraierilor.

    A lua la plimbare citiva jurnalisti pentru a confirma existenta tezaurului este o gluma de adormit copii si naivii. Pentru cei cu capul pe umeri, BNR trebuie sa vina cu dovezi mult mai concludente. DNA ce face?
    • +11 (15 voturi)    
      ce aberatie (Joi, 8 iulie 2010, 14:35)

      Phane [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      Ce treaba are DNA cu asta ? Ce argumente a adus ziarista respectiva ? Dumneata ai auzit de prezumptia de nevinovatie ?

      Adica ti se pare normal ca unul sa arunce un zvon aiurea si pe urma BNR sa cheme un AUDIT INDEPENDENT ca sa-l demonteze ?

      Asa pot sa zic si eu ca Gogu a violat minore in tinerete, si daca vrei sa ne demonstrezi ca nu e asa ar trebui sa platesti o investigatie serioasa.
      • -1 (3 voturi)    
        AUDIT INDEPENDENT LA BNR! (Vineri, 9 iulie 2010, 8:30)

        Gogu [anonim] i-a raspuns lui Phane

        Ce treba are DNA? Foarte simplu, cind in mas-media apar informatii ca fapte potential grave au fost comise de o anumita entitate atunci parchetul sau DNA-ul au obligatia sa investigheze pentru a constata sau infirma informatia. In fond, este roulul acestor institutii de a proteja statul roman de potentiale greseli voite sau nevoite.

        Zvonurile lui SImona Fica sunt doar zvonuri.. nu la asta ma refeream... eu ma refer la aur.. ea se refera la bani... oricum tipa este pe dinafara... tezaurul in bani nu are cum sa stea cash la BNR.. ca ar fi mincat de inflatia statului emitent al valutei respective... deci nu la stirea lui Fica ma refeream...

        Indiferent de zvonuri, intr-un stat profund penetrat de elemente corupte, rau voitoare si sau incompetente, mi se pare normal ca in sectoarele cheie ale statului roman, precum este si BNR sa existe in mod regulat audituri independente, pentru ca noi poporul sa stim mai bine situatia reala din surse mai credibile de cit cele spuse de birocrati mioritici.

        In mod normal un audit extern este benefic deoarece ofera un nivel superior de transparenta si incredere. Faptul ca asa ceva nu se intimpla lasa ori ce om normal cu dubiii si neincredere...
    • +12 (18 voturi)    
      Tu esti beat cumva? (Joi, 8 iulie 2010, 14:41)

      Nick [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      Audit independent pentru tezaurul BNR pe baza unor zvonuri lansate de niste pseudo-jurnalisti?

      Au ceva dovezi cum ca aurul nu mai este acolo? Manifest de transport (ca doar muti 100 tone de material pretios), documente de la politie, jandarmerie etc. care sa arate desfasurari de forte neobisnuite?

      Si da, justitia ar trebui sa se autosesizeze in privinta ziaristilor si sa-i trateze cu amenda sau sejur la Hotel Jilava.
      • -5 (13 voturi)    
        AUDIT INDEPENDENT (Joi, 8 iulie 2010, 14:54)

        Gogu [anonim] i-a raspuns lui Nick

        1. Toate tarile civilizate auditeaza independent in mod regulat tezaurul national. Acest lucru cu atit mai mult trebuie facut la noi, in romania tinind cont de abilitatile conducatorilor nostri, indiferent de ce se scrie pe nu stiu ce siteuri de teorii conspirationiste,

        2. Logica gresita. BNR trebuie sa dovedeacs c are aur nu invers. Si da exista multa evidenta conjuncturala ca lucrurile nu sunt tocmai cum trebuie. Citva ani in urma a aprut in presa romneasca artiole care mentional ca 2/3 din aurul fizic nu se afla in romania ci este imprumutat la diferite banci internationale. In plus vesi si stiri externe legate de aur romnesc si Bank of Nova Scotia... .. toate acestea genereaza suficient fum cit sa merite o investigatie serioasa.

        3. Nu stiu din ce motive. cu toate ca legea transparentei ar dicta altfel, situatia adevarata a tezaurului si a rezervei de stat e considerata secret de stat si ca atare este informatie clasificata... ca atare tot ce spune BNR despre acest subiect nu poate sa fie adevarul... pentru ca daca ar fi ar incalca o lege importanta si ar face pirnaie.....
        • +8 (8 voturi)    
          Dovezile palpabile certifica auditul... (Joi, 8 iulie 2010, 16:08)

          Nick [anonim] i-a raspuns lui Gogu

          Iti repet, ca doar repetitia este mama invataturii. :))

          Ai dovezi care sa merite un audit???

          Fumul este generat doar de dovezi solide nu de ceea ce spun eu, sau de ceea ce spun niste pseudo-ziaristi.

          Cineva zicea bine ce zicea mai sus. Esti nevinovat pana la proba contrarie, nu invers.
          • 0 (0 voturi)    
            IATA FUMUL.. GROS..... (Vineri, 9 iulie 2010, 10:25)

            Remus [anonim] i-a raspuns lui Nick

            http://www.ziarultricolorul.ro/?cmd=displaystory&story_id=6957&format=html

            FUM GROS.....
    • +6 (8 voturi)    
      Cred ca ar trebui tu sa te certifici (Joi, 8 iulie 2010, 14:54)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      ca ai toate calitatile mentale intacte. Dupa reactia la o gogoasa de presa se pare ca nu. DNA (directia nationala anticoruptie) nu are nici o treaba cu aurul. Cat despre verificare si altele cred ca batutul campilor a devenit mult prea frecvent la noi dupa ce orice individ alfabetizat la cursul scurt se considera ziarist si formator de opinie. Medicamente fratilor va trebuie sa va mai linistiti !
      • +1 (3 voturi)    
        Multumesc, (Joi, 8 iulie 2010, 17:17)

        Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

        Bogdan ca ai raspuns inaintea mea lui Gogu et Co.

        FBI-ul n-are nici o treaba cu rezervele americane de aur care se afla la Fort Knox, pazite de 10 ori mai bine decit Casa Alba.

        Aceasta "pravalie" se afla in grija Serviciului Secret care nu "da socoteala" decit Presedintelui. Acesta, la rindul lui - in cadrul sedintelor cu tema financiara - informeaza Ministrul de Finante.

        Este ilegal ca Ministrul de Finante sa solicite Serviciului Secret informatii legate de situatia zilnica a rezervelor de aur.
        • -1 (3 voturi)    
          AUDIT INDEPENDENT ACUM! (Vineri, 9 iulie 2010, 15:59)

          Mihu [anonim] i-a raspuns lui Cadillac

          Daca te ajuta mintea pe cat te ajuta papagalul antrenat sa turuie versiunea oficiala, ai fi stiut ca in Ft. Knox nu se mai gaseste decat poate max. 5% din aurul Americii si ca la fel ca si aici, orice tentativa de a avea un audit independent al depozitului Trezoreriei, a fost deraiat prin metodele evidente mai sus: bascalie (luati-va medicamentele), amenintari cu puscaria si in final chiar moartea pentru cei care nu au incetat sa ceara adevarul.
          Aratarea catorva lingouri unor ziaristi e o miscare abila, dar nu tine locul unui audit independent la care poporul roman este indreptatit, caci e vorba in fond de banii lui.
      • -4 (4 voturi)    
        DNA (Vineri, 9 iulie 2010, 8:41)

        Mielul [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        DNA ar trebuie sa investigheze potentiala incalcare a constitutiei si a legislatiei de BNR. BNR are obligatie constitutionala si legala de a tine inflatia sub control, adica inflatie zero... dar ei ce fec de 20 de ani? Maresc baza monetara fara acoperire fiind promotorul inflatiei in aceasta tara si nu invers cum ar trebui sa fie. In plus BNR are toate parghiile legislative necesare pentru a controla masa monetara largita si ce au faucut? Au actionat si actioneaza prociclic in loc de contraciclic.... de ce?
    • +5 (7 voturi)    
      de acord cu tine ! (Joi, 8 iulie 2010, 14:57)

      regizoru [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      ce face DNA? de ce mai sunt in liberatate niste trepadusi ca Ponta si Crin ???
    • +3 (3 voturi)    
      Tezaurul (Vineri, 9 iulie 2010, 0:50)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      Gogule, mata' ai auzit la viaţa matale de inventar? Scrie pe uşile prăvăliilor, mai ales la început de an, dacă ştii să citeşti, evident. Asta se face şi la Banca Naţională, iar pentru asta semnează un purcoi de lume, mult mai deşteaptă decât mata. Şi care ştiu, mult mai bine decât mata, ce înseamnă să dai cu subsemnatul şi să deschizi gura... Mergi oleacă pe la nişte mofete... îţi prind bine.
      • -2 (2 voturi)    
        CARITAS si FNI (Vineri, 9 iulie 2010, 8:43)

        Prepelea [anonim] i-a raspuns lui Florin

        Mos Florin,

        Inventar se facea si la FNI si la Caritas... tot felul de oameni mult mai destepti si competenti dadeau cu pixul.... si totul parea perfect... pana la proba contrarie..:-)
        • +1 (1 vot)    
          Inventar (Vineri, 9 iulie 2010, 17:32)

          Florin [anonim] i-a raspuns lui Prepelea

          Nene,

          Mai bună comparaţie nici că se putea... Oricum, aflu şi eu că la FNI şi la Caritas exista o rezervă de aur. Interesant...
    • +4 (4 voturi)    
      incep sa vad (Vineri, 9 iulie 2010, 7:15)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      ca zvonul nu e intamplator. Cineva vrea cu tot dinadinsul sa destabilizeze BNR si sa prabuseasca leul. Postarea lui Gogu e prea articulata ca sa fie de buna-credinta. Gogule, nu vrei sa suporti tu si cei ce te platesc costul auditului? Un mercenar ca tine va zice dupa un minut ca nu mai e valabil, ca ceva lingouri au fost imprumutate de la altii ca sa iasa inventarul etc. PS. Incep sa vad si ca documentul CSAT cu atacurile de presa impotriva institutiileor nu se referea numai la trecut ci se stiau si intentiile unora.
      • -2 (2 voturi)    
        ATAC la PERSOANA.. (Vineri, 9 iulie 2010, 10:30)

        Pimen [anonim] i-a raspuns lui bula

        Bre Bula... in loc sa discuti cele spuse tu vad ca ataci persoana... still ca la carte predat la Stefan Ghiorghiu!!!! Bravo nene!

        Deci in opinia ta persone care descopera o potentiala faradelege sunt de pedepsit, sunt dusmani ai poporului, dar cei care comit o faradelege si o ascund de popor sunt ingeri nevinovati?
  • 0 (6 voturi)    
    legi? (Joi, 8 iulie 2010, 14:20)

    ION I [anonim]

    nu sunt legi pentru a combate svonistica care are efecte asupra economiei ?

    cat despre jeg, sa stea linistit stimabilul, Romania in 2 luni ajunge la judecata cu CE pentru poluare.
    • 0 (0 voturi)    
      voturi negative (Joi, 8 iulie 2010, 16:41)

      ION I [anonim] i-a raspuns lui ION I

      pentru cei care sunt deranjati de cele scrise, imi justific ultima afirmatie (fiindca prima linie reprezinta o intrebare):

      http://stirileprotv.ro/stiri/social/romania-risca-amenzi-de-600-000-zi-daca-nu-rezolva-problema-poluarii.html

      copy-paste si aveti rabdare aproximativ 2 minute sa va minunati de competenta celor de la Mediu
  • +5 (7 voturi)    
    Astia nu lasa, (Joi, 8 iulie 2010, 14:33)

    revelare [utilizator]

    cauta orice cale sa dea in Romania. Iar de "hicleni" in RO, nu duc lipsa.
    E cazul sa dam jos haiducia din pod, in toate domeniile...
    • +1 (1 vot)    
      ai perfecta dreptate (Vineri, 9 iulie 2010, 7:18)

      bula [anonim] i-a raspuns lui revelare

      cei ce au sume mari in euro (Patriciu, Voiculescu, poate Vantu) au tot intereseul sa cada leul ca sa poata cumpara ieftin imobile. Si iata-ne cu o campanie de presa contra BNR
  • -9 (13 voturi)    
    .? (Joi, 8 iulie 2010, 14:53)

    blackarrow [anonim]

    "Zvonurile cum ca am fi scos aurul din tara sunt foarte periculoase" -de ce , daca n-ai musca pe caciula ? Pentru cine e asa sensibil subiectul asta ?Cum spunea Gogu, evaluarea tezaurului e o munca laborioasa, se face de catre experti.
    Daca Isarescu are evaluarea, certificarea si toate cele la zi, n-ar trebui sa se strofoace pe tema asta.
    Si atunci?
    • +9 (9 voturi)    
      Vb prostii (Joi, 8 iulie 2010, 16:14)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui blackarrow

      Pentru ca nu toate bancnotele au acoperire in aur, dar se merge pe premisa asta, ca folosind o bancnota poti cumpara aur la schimb.

      Tot sistemul se bazeaza pe incredere, incredere ce poate fi erodata de zvonuri aiurea.
      Este similar bancilor comerciale.Nu pot arunca zvonuri de faliment al unei banci, deoarece este pasibil de parnaie. De ce? Pentru ca poti destabiliza un intreg sistem, mai mult, o intreaga tara prin zvonistica.
      • -5 (5 voturi)    
        Incredere.... (Joi, 8 iulie 2010, 18:37)

        blackarrow [anonim] i-a raspuns lui Dan

        Te-as intelege , stiu, de altfel si Isarescu se refera la asta, dar la modul ca rezerva de aur e acolo, nestirbita , pentru ca noi sa avem incredere .
        Pai nu vad de ce n-am avea incredere, dar se pare ca ei nu au incredere in ei insisi (?), se simt destabilizati la orice zvon de genul asta.
        C
        • +3 (3 voturi)    
          panica trebuie oprita in fasa (Vineri, 9 iulie 2010, 7:19)

          bula [anonim] i-a raspuns lui blackarrow

          altfel se pravale sistemul bancar (in profitul lui Patriciu, Voiculescu) si ne ducem cu totii.
    • +1 (1 vot)    
      habar n-ai ce vorbesti (Vineri, 9 iulie 2010, 14:38)

      gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui blackarrow

      de Black Wednesday ai auzit (de ex)?

      zvonurile, manipulate cum trebuie, odata ce ajung sa se insteleze in mintile unei mase suficiente de creduli pot avea efecte devastatoare pe pietele financiare si nu numai: pot crea panica, pot determina oameni sa actioneze irational cauzand ce-i drept profituri enorme pentru manipulatori
  • -5 (7 voturi)    
    Interesant (Joi, 8 iulie 2010, 16:08)

    Razvan_M [utilizator]

    Ar fi buna o raportare publica periodica, data sub semnatura lui Isarescu, in care acesta sa afirme ce cantitate de aur fizic se afla in rezerva BNR si cat se afla fizic in rezerva altei institutii. Daca exista aur dat altei institutii, atunci BNR nu are acel aur fizic, ci are bonuri de hartie. Iar bonurile de hartie nu-s aur fizic, ci sunt niste promisiuni ale unei institutii straine ca va inapoia aurul BNR la cerere. Nu ar fi mai corect ca BNR sa dea ea niste bonuri acelei institutii straine prin care sa spuna ca este parte a unei conventii si ca sprijina acea institutie?
    Cred ca intr-o democratie trebuie sa avem un audit al rezervei de aur si de valuta tinute la BNR. Trebuie dezbatut insa cine sa fie auditorii.
    • +5 (5 voturi)    
      interesant (Joi, 8 iulie 2010, 16:24)

      dana [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

      Razvan_M aceasta raportare exista si este lunara cum zici tu ca ar fi bine.
      • 0 (4 voturi)    
        raportare (Joi, 8 iulie 2010, 16:54)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui dana

        http://www.bnr.ro/page.aspx?prid=4294

        Raportarea asta nu da niciun fel de detalii despre expresia "Rezerva de aur s-a menţinut la 103,7 tone".
        In Statele Unite a existat o dezbatere care se referea la o astfel de raportare. Acum vreun an sau doi, rezerva US era raportata ca fiind alcatuita din 8.000 tone aur (sau ceva de genul). La un moment dat, in aceasta raportare a aparut o noutate, care spunea ca o parte din aceasta rezerva este alcatuita din aur sau echivalent, unde echivalentul inseamna bonuri pentru aur imprumutat unor institutii.
        In lumea reala, daca o institutie primeste aur in grija si mai are si ea niste aur, poate imprumuta sau vinde o parte din aur, fara ca acei care si-au depozitat aurul la acea institutie sa poata spune al cui aur a fost instrainat. Iar orice institutie aflata fizic in afara granitelor unui stat, este in afara controlului acelui stat, cu toate implicatiile acestui fapt.
  • +10 (10 voturi)    
    aur (Joi, 8 iulie 2010, 17:38)

    lupul alb [anonim]

    Aurul exista fizic. Sigur. Sigur-sigur. Ganditi-va ca aurul are densitatea de 19 grame/cm cub, adica 1 metru cub de aur cantareste cam 19 tone! 100 de tone inseamna 4 mc, cam cat o jumatate de baie de la bloc! Povestea cu disparitia /lipsa aurului a adus-o in presa vc tudor (l-am vazut in direct la "realitatea" cand spunea asta si l-am si vazut astazi, tot la "realitatea", confirmandu-si afirmatiile), "europarlamentarul" care uneori spune lucruri adevarate , dar de cele mai multe ori bate campii. Informatii despre cantitatea de aur detinuta de BNR si despre valoarea acesteia se publica lunar de catre aceasta in "Buletinul Lunar" si in comunicatele ,tot lunare, despre rezervele internationale (valuta si aur) si sunt disponibile inclusiv pe pagina de internet a BNR. Dl VC Tudor (adica Vadim si Corneliu...) a uitat faptul ca orice afirmatie neadevarata si defaimatoare, ce nu poate fi dovedita nici de generalii lui, se numeste calomnie si este considerata o fapta penala. Nu o declaratie politica.
    • -5 (5 voturi)    
      Hm (Joi, 8 iulie 2010, 19:24)

      teo [anonim] i-a raspuns lui lupul alb

      Eu am primit mail in care se spunea ca aurul BNR este pus ca gaj in caz ca nu vom putea plati datoriile la FMI, ceea ce este foarte posibil!
      • +5 (5 voturi)    
        re (Joi, 8 iulie 2010, 20:42)

        lupul alb [anonim] i-a raspuns lui teo

        hm, nu! Aurul se afla in bilantul monetar al BNR, nu al guvernului. Guvernul a luat creditele si nu putea garanta cu ce nu ii apartine, cu atat mai putin cu activele BNR, asta fiind interzis .
        • +2 (2 voturi)    
          La cat de .... (Joi, 8 iulie 2010, 21:22)

          echo [utilizator] i-a raspuns lui lupul alb

          ...politizat este consiliul de administratie al BNR, va mai mirati cumva, ...cine a facut focul, sa scoata fum !?...

          ..mugurel de fluier, sa fii tare dom´le !... c-altfel o sa cantam mioarelor doine de of si jale,... succes, mon cher !...
  • +2 (2 voturi)    
    campanie (Vineri, 9 iulie 2010, 2:07)

    ion daniel [anonim]

    se pare ca in ultima vreme a inceput o campanie virulenta impotriva ultimei institutiii care ofear credibiliate in romania si poate importriva singurului om care inca mai tine piept cetei de politicien.

    Poate s-a saturat si el de ceaa ce se se intampla in Romania! Voi nu credeti???
  • 0 (0 voturi)    
    Gogu & Nick (Vineri, 9 iulie 2010, 7:49)

    Ktulu [anonim]

    Cei doi au amândoi dreptate, în parte.
    Într-adevăr, dacă tu lansezi un zvon, doar un zvon despre mine, fără să ai nişte dovezi, ŞI EU voi răspunde tot în acest mod, tot fără dovezi palpabile, că doar nu trebuie să mă justific în faţa nimănui, pentru că numai nişte zvonuri n-o să mă discrediteze.
    Însă, pe de altă parte, printre cetăţeni circulă vorbele cum că BNRul se joacă cu rezerva de aur, iar asta probabil de ani buni, începând de la faptul că aceasta a fost trimisă în Rusia, şi nu s-a mai întors întreagă la noi.
    Deci, da! Chiar dacă o "inteligenţă artificială" lansează un zvon considerat de unii cel puţin cretin, neavând dovezi, posesorii tot ar trebui să-l infirme, măcar d.p.d.v. moral faţă de populaţie, prin ceva palpabil. Fiindcă este exact cum a spus Isărescu: "pentru a avea incredere intr-o tara si in moneda nationala".
    Din punctul meu de vedere... Fac ceva pe instituţia bancară; ea înseamnă doar controlul populaţiei, după nevoile guvernului. Şi nu sunt pesimist! Gândiţi-vă, chiar dacă se iveşte ici-colo câte unu' care vrea să facă bine, ori or să încerce cu mită, ori or să-l înlăture.
    Mai vorbim!
  • 0 (0 voturi)    
    subteran si subsol (Vineri, 9 iulie 2010, 11:21)

    tudor [anonim]

    "Peste drum de BNR se vor construi birouri si o parcare subterana"
    "in subsolurile BNR sta foarte bine rezerva de aur"
    As avea o intrebare:... (cenzurat)
  • +1 (1 vot)    
    gold corporation-ul si tezaurul (Vineri, 9 iulie 2010, 11:55)

    hotul [anonim]

    dupa cele aratate de BNR se vede clar ca Gold Corporation-ul de la Rosia Montana face publicitate mincinoasa facand presiuni media si presiuni financiare asupra autoritatilor sa le dea acordul unui proiect in care statul roman pierde enorm.

    Romania are o rezerva de aur si argint suficienta, avem o rezerva valutara destul de mare astfel ca la ora actuala nu este necesar un proiect in care hotii sa mituiasca zece parlamentari si populatia tarii sa piarda o resursa atat de bogata pentru totdeauna.

    resursele solului, aur, sare, ape minerale, alte minereuri, sunt ale noastre ale tuturor si nu poate nimeni sa decida pentru a fi exploatate si vandute pe o mana de bani care in vremurile acestea de criza, s-ar plati doar salariile bugetare, iar apoi am deveni iarasi si mai saraci decat suntem acum.

    aveti grija la reclame si nu mai credeti chiar tot.
    gold corporation-ul plateste sume enorme pentru reclame mincinoase. daca totul ar fi corect de ce au nevoie de reclame aiurea in care mint populatia???


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri