VIDEO Deficitul bugetar a urcat la 18,07 miliarde lei in primul semestru, sub limita convenita cu FMI

de Dragos Comache     HotNews.ro
Miercuri, 28 iulie 2010, 11:45 Economie | Finanţe & Bănci

Deficitul bugetului general consolidat a ajuns la sfarsitul lunii iunie la 18,07 miliarde de lei, reprezentand 3,35% din PIB, sub limita de 18,2 miliarde de lei prevazuta in acordul cu Fondul Monetar International, se arata intr-un comunicat al Ministerului Finantelor Publice (MFP). Conform datelor prezentate, cheltuielile bugetare au fost de 95,3 miliarde de lei, in vreme ce veniturile au ajuns la 77,2 miliarde de lei.
 
Veniturile bugetului general consolidat au insumat 77,2 mld lei, iar cheltuielile - 95,3 mld lei.
 
 
Deficitul bugetar dupa sase luni


Conform datelor provizorii, veniturile estimate la bugetul general consolidat sunt cu 0,1% mai mici decat cele din perioada similara a anului trecut, in vreme ce cheltuielile au crescut cu 4%.

La principalele venituri fiscale se mentin diminuari importante ale incasarilor fata de aceeasi perioada a anului precedent. Astfel, sumele incasate din Taxa pe Valoare Adaugata s-au redus cu 3,7%, cele din impozitul pe venit au scazut cu 4,8%, iar incasarile din impozitul pe profit s-au diminuat cu 3,0%.

Incasarile din contributii de asigurari sociale s-au redus de asemenea cu 5,1%, in timp ce sumele din accize au crescut cu 1,5% fata de aceeasi perioada a anului precedent, ca urmare a cresterii nivelului de taxare aplicat de la 1 ianuarie.

Reprezentantii institutiei mai arata ca s-au inregistrat cresteri si la incasarile din venituri nefiscale, cu 1,42 miliarde de lei, "ca urmare a incasarii dividendelor de la operatorii economici cu capital de stat, precum si a varsamintelor din profitul net al BNR". Totodata, sumele restituite de Comisia Europeana in contul platilor efectuate pentru proiecte cu finantare europeana au crescut cu 921 milioane de lei.
 
Cheltuielile cu asistenta sociala s-au majorat cu 12,3%, iar cele de personal au scazut cu 4,5%.
 
 
Deficitul bugetar dupa sase luni


Pe partea de cheltuieli, Ministrul Finantelor arata ca cele de personal s-au redus cu 4,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cele cu bunuri si servicii au scazut cu 1,7%, in vreme ce cheltuielile cu asistenta sociala s-au majorat cu 12,3%.

"La celelalte tipuri de cheltuieli s-au inregistrat de regula cresteri fata de aceeasi perioada a anului precedent, acestea fiind justificate de majorarea deficitelor bugetare acumulate din anii precedenti si angajarea imprumuturilor pentru acoperirea acestora. In cazul cheltuielilor cu dobanzi se inregistreaza o crestere de 21,6%. Efortul bugetar aferent programelor cu finantare UE a crescut cu 132,6%, iar cheltuielile aferente finantarilor din imprumuturi externe au crescut cu 28,5%", se arata in comunicat.

Cheltuielile pentru investitii, care includ cheltuielile de capital precum si transferuri pentru programele de dezvoltare, s-au ridicat la 11,7 miliarde de lei, reprezentand 12,2% din totalul cheltuielilor bugetului general consolidat.



Citeste mai multe despre   











[P] 1000 inseamna mai mult decat un numar

Angajatii sunt resursa cea mai importanta in orice companie, iar in cazul unui business de servicii, succesul se bazeaza pe resurse umane competente si implicate, care aduc plus valoare in relatia cu clientii. Societe Generale European Business Services, centrul care ofera servicii profesionale cu valoare adaugata in domenii precum finante, achizitii, resurse umane, KYC (Know Your Customers) si servicii de IT pentru grupul Societe Generale, a ajuns la pragul de 1000 de angajati in doar 6 ani de la infiintare.

2212 vizualizari

  • -3 (3 voturi)    
    mda (Miercuri, 28 iulie 2010, 12:00)

    alex [anonim]

    Anul asta e un an de "tranzitie" catre strictetea bugetara.

    Noi ne laudam ca ne incadram in tintele agreate cu FMI, insa greul incepe de la anul cand trebuie sa ajungem la 3.8% din PIB maxim deficit bugetar.

    Fara o reforma serioasa avem toate sansele sa o dam in bara. Cu consecintele de rigoare: anularea acordului cu FMI, greutati la finantarea bugetului, cresterea dobanzilor, devalorizarea monedei samd.

    Cam ce se intampla in Ungaria acum, doar ca ei au totusi o disciplina fiscala superioara.
    • -2 (4 voturi)    
      under siege (Miercuri, 28 iulie 2010, 12:42)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui alex

      ungurii o sa fie mancati cu fulgi cu tot de mafia internationala a finantelor daca nu mai accepta jugul FMI; la noi sunt inca multi fraieri care pun botul la "necesitatea unui acord cu FMI".
      • +3 (5 voturi)    
        Ipocrizia PSD: Am pledat pt continuarea acordului (Miercuri, 28 iulie 2010, 12:58)

        ce spun PSDPNL la televizor nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        ce spun PSDPNL la televizor nu conteaza
        pentru ca nu si-au cumparat TOATA Presa ca sa spuna Adevarul


        »»» Geoană: Am pledat pentru continuarea relaţiei cu FMI, CE, BM

        Preşedintele Senatului, Mircea Geoană, a declarat, miercuri, agenţiei MEDIAFAX, că în cadrul întâlnirii avute în SUA cu directorul FMI, Dominique Strauss-Kahn, a pledat pentru continuarea relaţiei cu FMI, CE şi BM, chiar şi în absenţa unui nou acord de împrumut.
        • 0 (0 voturi)    
          Ce legatura are... (Miercuri, 28 iulie 2010, 14:14)

          Rali [utilizator] i-a raspuns lui ce spun PSDPNL la televizor nu conteaza

          Ce spui tu cu ce e comentat mai sus?
          • 0 (0 voturi)    
            pai asta e legatura: nu e nicio legatura (Miercuri, 28 iulie 2010, 14:33)

            ce spun PSDPNL la televizor nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui Rali

            intre ce declara PSD si PNL la televizor si ce fac in realitate, in Parlament sau atunci cand sunt chemati la raport de sefii de la FMI.
            dovada o ai mai sus, si e doar una dintre ele.
  • +3 (7 voturi)    
    “… Ceausescu a construit….” (Miercuri, 28 iulie 2010, 12:13)

    Generatia sacrificata de PSDPNL INCA 50 DE ANI [anonim]

    “blocuri, sosele, rafinarii, otelul galati, termocentrale, centrale nucleare, scoli, casa poporului”

    “…. ceausescu a construit …" - pentru ca n-a cheltuit tot bugetul pe salarii si pensii

    in ultimii 20 de ani de epoca post-ceausescu - dar mai ales in ultimii 6 ani de guvernare psd-pnl-pdl - 70% din bugetul romaniei se cheltuie pentru salarii si pensii


    in viitor pentru plata de salarii si pensii nu mai ajunge nici bugetul: penru a plati salarii si pensii romania trebuie sa se imprumute in 2011 7 miliarde de euro -

    adio viitor pentru copiii romanilor
    • +6 (6 voturi)    
      "Ceausescu a construit...." - NOI platim pomeni... (Miercuri, 28 iulie 2010, 12:30)

      Final de mandat PNL: 11 MILIOANE DE CERSETORI [anonim] i-a raspuns lui Generatia sacrificata de PSDPNL INCA 50 DE ANI

      »»» 1 din 2 romani primeste bani nemunciti de la stat

      Numărul de beneficiari care primesc lunar o formă de asistenţă socială din bugetul Ministerului Muncii a crescut astfel:

      – in 2004 – 3.617.505
      – în 2005 – 4.078.177,
      – în 2006 – 4.293.318,
      – în 2007 – 7.755.505,
      – in 2008 – 11.135.000
      http://www.gandul.info/actualitatea/romania-tara-cu-8-milioane-de-asistati.html?3927;2465638


      »»» Ajutoarele de caldura pe 7 ani costa cat Autostrada Bechtel

      Bursele locurilor de munca au o misiune imposibila: sa trimita la serviciu peste doua milioane de romani

      Camelia Popa
      Miercuri, 28 Mai 2008
      http://www.romanialibera.ro/a125612/ajutoarele-de-caldura-pe-7-ani-costa-cat-autostrada-bechtel.html
    • -2 (6 voturi)    
      ei da...!!!! (Miercuri, 28 iulie 2010, 12:40)

      kafkas [anonim] i-a raspuns lui Generatia sacrificata de PSDPNL INCA 50 DE ANI

      Gandesti indoctrinat si fara viziune, 70 % di bugetul RO este o suma certa sa zicem ca bugetul e 100 miliarde, atunci cheltuiala decare ziceai e 70 miliarde, ca sa iti ramana mai multi bani de construire trebuie sa cresti nene bugetul, etc. pib, pentru ca daca ajungi la buget 200 miliarde atunci cheltuiala de 70 miliarde pe pensii salarii etc va fi doar 35 % din buget si raman bani multi pt investitii.

      Altfel daca alegi varianta B si cea mai usoara adica nu fac nimic sa cresc veniturile doar ajustez cheltuieliel in functie de venituri, n-ai rezolvat nimic, asa a facut Ceausecu de a construit a rationalizat totul sa ramana bani, dar dea aia a fost aruncat, pentru ca romanii vor si sa traiasca decent si sa fie bani pentru investitii, si de aia am schimbat comunismul.
      Puterea trebuie sa fie ca un manager, mai nene nu obtii venituri mai mari, ia bagajele ca aducem altul,ia zi-mi si mie o companie care isi lauda managerul ca a taiat salarii etc, asat e de supravietuire, marele manager, aduce crestere de la an la an
      • +6 (6 voturi)    
        si iar la Ceausescu! (Miercuri, 28 iulie 2010, 13:02)

        bula [anonim] i-a raspuns lui kafkas

        totalul companiilor de stat au adus la PIB un sfert din cat au adus cele private. In plus companiile de stat -per total- au avut o pierdere de 68 mil.ron in 2009. Si aici intra si perdantele traditionale: huila, cfr, termoelectrica etc. Daca bati cocosul o sa faca oua? cum sa mareasca guvernul pib-ul si sa pastreze si asistenta sociala? Inchizi Huila, CFR etc? nu merge, din cauza asistentei sociale! Pana nu inchidem gaurile in asistenta sociala nu facem nimic (25% din dosarele de ajutor social sunt false, 50% din concediile medicale sunt false, 35% din pensiile de handicapati sunt false, 35% din subventiile pe caldura sunt nedatorate) s.a.m.d. Degeaba torni mai multa apa intr-o galeata fara fund (doctrina PSD)
        • 0 (0 voturi)    
          citeste tot si pune cap la cap... (Miercuri, 28 iulie 2010, 13:53)

          kafkas [anonim] i-a raspuns lui bula

          Sunt de acord cu gaurile din asistenta sociala mai sus prietene vei vedea un comment cu niste date de care nici eu nu stiam, simplificat el spune 2004 - 3.600.000 asistati, iar 2008 - 11.135.000 asistati, aproape triplu.
          Toatea astea impreuna cu articolul insusi care spune ca deficitul a sarit peste ridica alte intrebari
          Ai incredere in ala care a rupt fundul galetii sa o astupe sau nu? Daca ai avut incredere a astupat-o pana acum sau nu? Ii mai dam sanse asa la nesfarsit?
          • +1 (1 vot)    
            Exact ! Aici e toata problema (Miercuri, 28 iulie 2010, 14:08)

            Generatia sacrificata de PSDPNL INCA 50 DE ANI [anonim] i-a raspuns lui kafkas

            daca PSD si PNL au rupt fundul galetii, iar PDL vrea s-o astupe riscand pentru asta orice sansa sa fie ales in 2014,

            Atunci ce sansa acorzi tu PSD si PNL care au rupt fundul galetii - si au sanse sa vina iar la putere pentru ca PDL si-a riscat propriile sanse la alegeri - nu pt. ca PSD si PNL sunt mai buni

            Si pentru ca spun in continuare ca vor mai rupe odata fundul galetii?


            »»» Tariceanu: o sa dublez iar pensiile


            Ziare.com, 19 Iunie 2010


            Tariceanu: Daca o sa mai fiu premier, majorez iar salariile si pensiile

            Fostul premierCalin Popescu Tariceanu respinge acuzatiile lui Emil Boc, care sustine ca Romania a ajuns in pragul falimentului din cauza majorarilor facute de guvernarea liberala, precizand ca ar creste din nou salariile si pensiile, daca ar mai ajunge prim ministru.

            "De ce-am marit salariile si pensiile? Pentru ca puteam! Si daca o sa mai fiu o data prim ministru o sa le mai majorez", a declarat Calin Popescu Tariceanu, sambata, intr-o emisiune transmisa de Realitatea TV.

            Fostul premier sustine ca vor mai urma si alte majorari de taxe si impozite, pana la sfarsitul acestui an.
            http://www.ziare.com/tariceanu/emil-boc/tariceanu-daca-o-sa-mai-fiu-premier-majorez-iar-salariile-si-pensiile-1022992
            • 0 (0 voturi)    
              aoooouuuuuu.... (Miercuri, 28 iulie 2010, 15:22)

              kafkas [anonim] i-a raspuns lui Generatia sacrificata de PSDPNL INCA 50 DE ANI

              Trebuia sa imi dau seama din nick-ul ta ca esti putin fanatic portocaliu
              Auzi da astia ai tai erau la putere in 2005-2006? aveau si ei o functie sus pusa 2007-2008?
              2009-2010 erau pe aici, au facut ceva?
              Auzi da chiar cum crezi ca evoluau lucrurile daca in 2004 castigau altii?
          • 0 (0 voturi)    
            fundul galetii? (Miercuri, 28 iulie 2010, 15:42)

            bula [anonim] i-a raspuns lui kafkas

            nu a fost rupt de PSD direct sau cu ajutorul PNL!!! Reiese chiar din cifrele tale. Am pornit in 1990 de la 100% populatie obisnuita ca totul sa fie facut de stat: serviciu, locuinta, cultura, vacanta etc - ni se spunea ce si cum si nimeni nu era obligat sa gandeasca si sa gaseasca o soluitie. Faptul ca am ajuns la 41% nostalgici e o mare realizare! - faptul ca, cam tot atata e bazinul electoral al PSD o fi vreo coincidenta ?
      • +1 (1 vot)    
        Mda (Miercuri, 28 iulie 2010, 13:05)

        Niko [anonim] i-a raspuns lui kafkas

        Deci solutia este nationalizarea a tot, confiscat tot si atunci vor fi bani de investitii ... Trebuie ca omul sa stie pentru ce munceste: nu pentru el, ci pentru noi toti, pentru tara. Bla bla bla ...
      • +2 (2 voturi)    
        teoria asta trebuia facuta la timp PSDPNL-ului (Miercuri, 28 iulie 2010, 13:18)

        Generatia sacrificata de PSDPNL INCA 50 DE ANI [anonim] i-a raspuns lui kafkas

        - nu guvernului actual - pt. ca psd-pnl au crescut salariile si pensiile inainte de criza, dar fara sa creasca si economia
        daca mareau salarii si pensii dar cresteau si economia, atunci pe criza plata salariilor si pensiilor nu taia din banii de investitii si de relansare a economiei.

        »»» astazi pe criza, bugetul trebuie sa sacrifice investitorii (cresterea tva) si mediul privat doar ca sa plateasca salarii si pensii.
        citeste cati bani datoreaza bugetul mediului privat - nu pensionarilor, caci in 2009, cand pdl vroia sa reduca salarii, psd-pnl care aveau 70% in parlament, sareau in sus ca guvernul trebuie sa le aplice legile tampite din 2008
        • 0 (0 voturi)    
          Alo... (Miercuri, 28 iulie 2010, 14:23)

          Rali [utilizator] i-a raspuns lui Generatia sacrificata de PSDPNL INCA 50 DE ANI

          Bai, dar tare ai creierul spalat.
          PNL e dus datorita conducerii pro-PSD a **** de Antonesc, PSD e pe varza promitand marea cu sarea ca doar asta stie, ca sa ii incante pe asistatii sociali, iar PDL este la pamant. Nu inteleg de ce tu dai numai in unii si nu dai in toti, ca toti au pus umarul ca sa ajungem unde suntem.
          Nu uita ca Tariceanu zicea ca e criza, iar PDL nu a facut decat sa vorbeasca din 2008 pana acum fara nicio realizare decat brandul de tara si cresterea TVA. Din bugetari nu pleaca nimeni, chiar radeam azi citind evz cum se fenteaza mareata lege asumata de Boc in parlament.
          Fi impartial.
          • 0 (0 voturi)    
            "impartial' nu inseamna sa omori calul care trage (Miercuri, 28 iulie 2010, 14:43)

            Generatia sacrificata de PSDPNL INCA 50 DE ANI [anonim] i-a raspuns lui Rali

            Impartial inseamna sa recunosti si sa incurajezi pe cel care incearca sa faca lucrul CORECT
            Pentru ca daca-i dai in cap cand vrea sa faca bine, atunci ai facut practic de 2 ori un lucru RAU:

            1. NIMENI nu va mai incerca vreodata sa faca lucrul CORECT, daca stie ca nu castiga nimic pentru asta

            2. Cei care fac lucruri RELE TOT TIMPUL - cum au facut PSD si PNL - se vor simti incurajati sa continue sa le faca in continuare - de data asta fara frica de cineva, pentru ca tocmai le-ai facut un servi ciu omorand calul care trage.

            Nu spun ca PDL e calul care si-ar fi dorit sa moara, dar a luat masurile astea stiind ce va pati.
            • 0 (0 voturi)    
              Raul e subiectiv (Miercuri, 28 iulie 2010, 15:48)

              Rali [anonim] i-a raspuns lui Generatia sacrificata de PSDPNL INCA 50 DE ANI

              Pentru cel care a fost angajat de stat si pentru pensionarul care a primit pensia marita, guvernul PSDPNL a fost extraordinar- deci au facut lucruri bune.
              Rau e din punctul tau actual de vedere.
              • 0 (0 voturi)    
                Pentru cei care platesc,raul nu e subiectiv (Miercuri, 28 iulie 2010, 16:16)

                Generatia sacrificata de PSDPNL INCA 50 DE ANI [anonim] i-a raspuns lui Rali

                Copiii nostri vor plati inca 50 de ani de-acum inainte - adica atat cat a durat si comunismul - salarii si pensii marite in 2008 de PSD-PNL pe datorie

                »»» Sistemul de pensii stă în gaură până în 2060

                Cotidianul, 14 iulie 2009


                Un calcul făcut de Ministerul Muncii cu BANCA MONDIALĂ şi COMISIA EUROPEANĂ susţine ideea unui posibil colaps al bugetului pensiilor în următoarele decenii.
                Până în 2060, raportul între persoanele de peste 65 de ani şi cele active s-ar putea dubla în România, astfel că vom ajunge ca un singur angajat să susţină doi pensionari, ceea ce va crea un deficit de peste 8% la bugetul de pensii, potrivit unui calcul al Ministerului Muncii.

                „Peste 20-40 de ani, sistemul public de pensii va avea resurse din ce în ce mai diminuate în raport cu cheltuielile. Pentru a asigura generaţiilor viitoare aceleaşi drepturi ca şi celor prezente, statul va fi nevoit să se împrumute pentru a putea acoperi cheltuielile viitoare cu pensiile. Se estimează că, în România, deficitul sistemului public de pensii poate atinge 5% în anul 2030, depăşind 7-8% în anul 2060“, se arată în avizul negativ al Guvernului în legătură cu o propunere legislativă ce vizează sprijinirea pensionării anticipate fără penalizări pentru şomerii în vârstă produşi de criză.

                În punctul de vedere realizat de Ministerul Muncii se precizează că o astfel de iniţiativă nu este sustenabilă financiar, având în vedere că s-ar putea repeta experienţa anilor ’90, când restructurările din economie au dus la creşterea cu 35% a numărului pensionarilor cu dizabilităţi sau anticipaţi. În plus, „din calculele experţilor din cadrul BĂNCII MONDIALE şi ai COMISIEI EUROPENE rezultă că România se va confrunta cu deficite majore încă din următorii cinci-zece ani
  • +5 (5 voturi)    
    Adio viitor de aur pentru copiii nostri,Tovarasi ! (Miercuri, 28 iulie 2010, 12:52)

    CRESTERILE de pensii sunt bani ne-munciti [anonim]

    Copiii nostri vor munci ca sa investeasca numai in trecut –

    Adica pentru a plati cresterile de pensii facute de PSDPNL, AZI - pe banii munciti de ei in VIITOR

    Drept urmare, doctrina marxista - sau social-democrat-liberala - trebuie re-gandita; trecutul exploateaza Viitorul, nu bogatii pe saraci
  • -4 (8 voturi)    
    De observat ... (Miercuri, 28 iulie 2010, 12:54)

    Gigi [anonim]

    ... ca veniturile au scazut foarte putin. Deci sa nu imi mai zica cineva ca "e criza dom'le, mondiala!". Se vedea in venituri ...

    De observat ca daca pe 6 luni ne-am incadrat in deficit in mod normal trebuia sa ne incadram si in urmatoarele 6 luni (fara taieri / impozitari de pensii, salarii si mariri de TVA). Probabil ca au nevoie de bani suplimentari pentru "investitii" (adica pentru furat).

    De observat ca asistenta sociala s-a majorat cu 12.3% si singura majorare acceptabila ar fi trebuit sa fie pentru somaj (dar nu avem detalii).

    De observat ca dobanzile pentru imprumuturi "ne omoara" si nu ne este clar nici acum de ce au fost facute aceste imprumuturi de la FMI si UE (veniturile nu scad).

    Singurul capitol de cheltueli care creste in mod laudabil este cofinantarea.
    • +5 (5 voturi)    
      daca rationezi (Miercuri, 28 iulie 2010, 13:05)

      prudent [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      si nu asculti vuvuzelele, o sa observi ca la cheltuieli intra si plata arieratelor prevazuta de FMI. Cu alte cuvinte si plati restante din 2006, 2007, 2008 (traiasca Vosganian). DIn 2009 nu sunt arierate devin plati curente la 1 Ian 2010. Citeste bugetul si realizarea bugetului nu creti..nismele de la RTV si A3
    • 0 (0 voturi)    
      . (Miercuri, 28 iulie 2010, 13:22)

      ./. [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      "De observat ca dobanzile pentru imprumuturi "ne omoara" si nu ne este clar nici acum de ce au fost facute aceste imprumuturi de la FMI si UE (veniturile nu scad)"
      PAi veniturile au scazut dc ne raportam la cele din 2008 pt ca la acele tb sa ne raportam si nu la cele de anul trecut pt ca maririle de pensii si salarii sau facut raportate la PIB din 2008 at cand bugetul suporta.Imprumuturile au fost facute sa se plateasca pensiile si salariile ce nu e clar??
      • 0 (0 voturi)    
        Bun... (Joi, 29 iulie 2010, 10:38)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui ./.

        ....deci S1 2010 / 2009 mai mic decat S1 2008. Sunt de acord cu asta ... intrebarea mea este - cand vezi ca ai probleme (adica in 2009) de ce nu iei masuri? De ce astepti pana in 2010? Daca gasescu un fan PD care sa zica "bine dom'le, hai ca recunoastem, am facut-o mai lata decat PSD si PNL (pentru ca macar in 2000-2008 a existat crestere economica) si am lalait-o in 2009 ca sa fie reales Basescu (bani FMI bagati in pensii si salarii, mariri de pensii 2% etc)" ... pe cuvantul meu ca ii strang mana. Din pacate insa ... sunt atat de indoctrinati incat nu stiu decat "a marit Tariceanu pensiile in 2007-2008"...
  • -1 (1 vot)    
    Deci (Miercuri, 28 iulie 2010, 13:21)

    Vizitiul [utilizator]

    E loc de furat ca sa ajungem la limita cu deficitul? :)
    • 0 (0 voturi)    
      Mai e (Miercuri, 28 iulie 2010, 14:26)

      Rali [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      Cam subrire, doar 0.13 miliarde.
      Imi aduce aminte de companiile care aveau profit de 2-3 milioane de lei vechi, doar ca sa nu fie pe pierdere!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version