Peste 70 de clienti ai Volksbank au depus joi in jurul orei 13 o solicitare oficiala adresata Directiei Supraveghere a BNR, solicitand un punct de vedere oficial cu privire la 3 acuzatii pe care acestia le aduc bancii. Este vorba de modul de calcul al dobanzii, de modul in care Volksbank a definit dobanda si de raportarile eronate la Biroul de Credit si Centrala Riscurilor Bancare.

Vezi in documentele atasate reactia bancii si cu ce oferte vin avocatii pentru a-i reprezenta pe clienti

“Depunem aceasta cerere la BNR si urmeaza ca domniile lor sa ne raspunda in termenul legal de 30 de zile. In paralel, continuam sa inaintam in privinta actiunii in justitie pe care dorim sa o intentam, in ultimele doua zile numarul celor care au aderat, dublandu-se. Suntem peste 1100 in acest moment”, au declarat pentru HotNews.ro reprezentanti ai clientilor Volksbank. Ei au fondat un grup de discutii pe Internet in care dezbat cazurile si isi construiesc strategia viitoare.

Nu doar clientii Volksbank s-au "gasit" pe Internet si au decis sa dea in judecata institutia de credit, ci si cei ai BCR, Raiffeisen, Bancpost si altele.

Pentru serviciile enumerate mai sus, onorariile noastre sunt dupa cum urmeaza:

• 150€/client onorariu de reprezentare fix la care se adauga un onorariu de succes determinat astfel: aplicarea unui procent de 1.5% asupra beneficiului obtinut de fiecare client in urma eliminarii comisionului de risc + 300€/client in urma obligarii institutiei de credit la mentinerea unei dobanzi fixe dupa caz, conform prevederilor legale.

Onorarii (extras din oferta)

In aceasta dupa amiaza clientii BCR se intalnesc pentru a pune la punct ultimele detalii legate de actiunea in justitie a institutiei creditoare, iar zilele urmatoare sunt asteptate alte intalniri ale clientilor bancari.

“Vom da in judecata BCR – indiferent de locatia BCR-ul unde a fost obtinut creditul si de localitatea de domiciliu. Este vorba tot de un proces colectiv, care isi are avantajele lui privind costurile (circa 200 de euro si un comision de succes de pana la 2% cu cat suma recuperata creste cu atat procentul se diminueaza.

Luptam pentru o formula de calcul a dobanzii formata din Euribor si Marja fixa din contract, pentru desfiintarea clauzelor abuzive legate de majorarea dobanzii fara acordul clientului. De asemenea, cerem restituirea sumelor platite in plus la dobanda si penalizari”, au declarat pentru HotNews surse din cadrul clientilor nemultumiti de BCR.

Oficialii Bancii Centrale au declarat ca situatia a fost generata de Ordonanta 50/2010, care a fost aplicata excedand directivele in materie. “Din cate stiu, in sedinta AGA din 9 septembrie, Asociatia Romana a Bancilor va solicita deschiderea procedurii de infringement din cauza acestei Ordonante 50/2010. Cand o banca este data in judecata de mii de oameni, reputatia ei are in mod evident de suferit iar pierderile generate de lipsa de incredere pot fi fatale”, au marturisit pentru HotNews.ro surse din BNR.