VIDEO Presedintele Traian Basescu: Romania ar putea sa extinda acordul actual cu FMI

de I.R.     HotNews.ro
Luni, 6 septembrie 2010, 10:06 Economie | Finanţe & Bănci

Presedintele Traian Basescu i-a propus, luni, sefului Misiunii FMI pentru Romania, Jeffrey Franks, sa fie analizata posibilitatea extinderii acordului existent intre Romania si FMI sau a incheierii unui acord de tip precautionary, in vederea intalnirii din octombrie, transmite Agerpres.

Presedintele s-a intalnit, luni, la Palatul Cotroceni, cu Jeffrey Franks, care se afla in Romania cu ocazia prezentei la ceremoniile prilejuite de sarbatorirea a 130 de ani de la infiintarea BNR.

"Propunerea mea este ca, in octombrie, cu ocazia vizitei, sa ne uitam la viitorul acord dintre Romania si FMI, sa vedem daca solutia corecta este extinderea acordului existent sau incheierea unui acord de tip precautionary. Acesta este mesajul meu pentru dumneavoastra. Si in acelasi timp, urmarim sa continuam impreuna reformele structurale si absorbtia fondurilor europene. Este necesara crearea spatiului fiscal pentru absorbtia fondurilor europene", a declarat presedintele in debutul intrevederii.

Un acord de tip "precautionary" difera de unul de tip "stand-by" pentru ca nu necesita utilizarea sumelor de bani prevazute in acord decat in cazuri de urgenta, desi stabileste pentru tara semnatara de angajamente economice similare.

"Sunt de acord cu dumneavoastra, domnule presedinte. Dupa cum va amintiti, cu ocazia ultimei noastre vizite, am pus accent pe faptul ca exista importante fonduri europene. E absolut nevoie de acestea pentru infrastructura si cheia este eliminarea barierelor din sectorul public, care ingreuneaza absorbtia acestor bani", a raspuns  Franks.

"Avem bariere birocratice aici in Romania. Trebuie de asemenea sa ne uitam la costurile sociale. Avem un deficit de 3,6 miliarde de euro, care e dramatic", a replicat la randul sau seful statului.



Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

3180 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    mici diferente, nesemnificative (Luni, 6 septembrie 2010, 10:31)

    Mazeta [utilizator]

    ce a declarat TB: "Propunerea mea este ca, in octombrie, cu ocazia vizitei, sa ne uitam la viitorul acord dintre Romania si FMI, sa vedem daca solutia corecta este extinderea acordului existent”

    ce ar fi trebuit sa declare TB: "Propunerea mea este ca, in octombrie, cu ocazia vizitei, sa ne uitam la fostul acord dintre Romania si FMI, sa vedem cum s-au cheltuit banii"
    • 0 (2 voturi)    
      FeMeI (Luni, 6 septembrie 2010, 15:07)

      iancu jianu [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Nu-i intereseaza pe cei de la FMI ce au facut ai nostri cu banii. Ei sint multumiti ca au "agatat" niste datornici si au de unde-si trage lefuri babane. Tot niste curvulitze sint si astia.
  • +10 (20 voturi)    
    Cate miliarde? (Luni, 6 septembrie 2010, 10:42)

    Gigi [anonim]

    Omul e mortal! Deci cum a zis "avem bariere birocratice aici in Romania"? E ca si cum un parinte ar spune "am un copil prost crescut pentru ca asa l-am crescut" :))

    Tovarasul presedinte, ceva solutii avem?

    Astia isi bat joc de noi...se "plang" de birocratie si in timpul asta trimit oamenii individual la 3 cozi in fiecare luna. Mirifc.
    • +3 (11 voturi)    
      O mica precizare (Luni, 6 septembrie 2010, 10:52)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

      Ti-am acordat un plus, dar tin sa precizez: TB nu a crescut el insusi acest copil care acum are 20 de ani.

      In rest, ma minunez si eu de tupeul tuturor conducatorilor pe care i-am avut dupa '89 de a se plange de lacunele sistemului pe care ei insisi il patroneaza.

      E ca si cum un maturator de strada s-ar uita pe strada pe care se presupune ca ar trebui s-o mature si s-ar mira: "vai ce murdara e strada asta!".
      • +2 (4 voturi)    
        Pai e cam ... (Luni, 6 septembrie 2010, 14:29)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui nano2k

        ... acelasi lucru ... nici maturatorul nu face murdar personal pe strada. Fac altii. Si nu am nimic impotriva sa se planga ... intrebarea e, in afara de a te plange faci si altceva? Seful tau (poporul) cand te-a angajat (votat) pe tine maturatorule (in cazul asta TB) a facut-o pentru ca ai zis ca poti face ceva si ca vei face. Daca nu ai atributii si nu faci atunci de ce vorbesti? Daca poti si nu vrei e si mai grav ...

        Poate ca ma repet dar un alt exemplu clasic e la Ministerul de Finante ... nu poti sa vii sa te plangi de evaziune fiscala, munca la negru si contrabanda la TV in timp ce institutional ai lista cu firmele care nu trebuie investigate de ANAF. Nu poti cere trimiterea declaratiilor prin e-mail sau upload pe un site atat timp cat ministrul nici nu stie cum se da drumul la PC samd

        Cred ca problema cea mai mare e ca populatia "a pus botul" doar la discurs timp de 20 de ani dar niciodata nu si-a batut serios capul cu faptele concrete. Daca discursul e serios si sincer e ok pentru ca iti poti da seama cum gandeste si cum va actiona politicianul ... ce te faci insa daca discursul e nesincer si/sau neserios iar tu nu iti dai seama deloc?
        • 0 (2 voturi)    
          Subscriu (Luni, 6 septembrie 2010, 14:37)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

          Asa e, cum zici. Insa sinceritatea la politicieni... hm... cine mai pune botul, cum zici? :(
  • +9 (17 voturi)    
    Bravo Domnule Presedinte ! (Luni, 6 septembrie 2010, 10:49)

    Basescu a fost demis ! [utilizator]

    Suntem pe drumul ce bun, in egalarea performantelor Greciei.

    Si rusine Di ... Dinu Patriciu.
    • +6 (10 voturi)    
      Comparatia cu Grecia (Luni, 6 septembrie 2010, 11:22)

      Araya [anonim] i-a raspuns lui Basescu a fost demis !

      este hilara. Cei care tot fac aceste comparatii ar trebui sa faca un drum pe acolo sa vada ca aia sunt 100 ani inaintea noastra
      Asa ca la fraza: "O sa ajungem ca grecii" eu raspund cu "Doamne ajuta"
  • +1 (9 voturi)    
    eu zic sa... (Luni, 6 septembrie 2010, 10:49)

    antichx [anonim]

    ...luam o pauza, sa mergem la masa! :))
  • +4 (14 voturi)    
    HA ? (Luni, 6 septembrie 2010, 10:50)

    Ion [anonim]

    Asta chiar vrea sa ne ingroape in datorii ? Macar de ar fi facut ceva de banii imprumutati - investitii in infrastructura, de exemplu. Ma intreb daca isi mentine afirmatia si daca ii pica guvernul si procentele nu mai raman la el/ai lui.
  • +7 (9 voturi)    
    Pahi ce atata tevatura? (Luni, 6 septembrie 2010, 11:08)

    Omul de rand? [anonim]

    Sincer eu chiar nu inteleg ce atata balet si prefacatorie? cum ca sa-ar putea, ca poate, ca bla blala.

    Fara imprumuturi am intra in incapacitate de plata in cateva luni!

    Ce nu inteleg si nu zice nimeni din ce o sa dam inapoi toate aceste imprumuturi care nu sa cheltuit pe nici o activitatea care ar putea genera bani!

    Nu exitsa nici un plan!
    Nu tu investitie in productie!
    Nu tu agricultura!
    Nici macar promisiuni nu avem de data asta!!!
    Sunt atat de depasiti de situatie incat nici cu promisiunile nu mai tin pasul!
    Dupa cativa ani in care o sa se imprumute imbecilii nostri conducator o sa fie jale mare de o sa fie frica la imbogatitii sa iasa pe strada cu masini scumpe ca o sa-i linseze poporul infometat!

    Vai de curul nostru de prosti si lenesi!
    • -1 (1 vot)    
      of of.... (Luni, 6 septembrie 2010, 14:11)

      tweety [anonim] i-a raspuns lui Omul de rand?

      Oare de ce toti din tara asta se pricep la economie, politica si fotbal???...iti zic eu de ce, din lipsa de ocupatie!!!
      cred ca nu are rost sa-ti aduc aminte, ca acesti bani care-i luam de la FMI nu sunt bani de "cheltuit" pe ce zici tu!!! doar o foaaarte mica parte din ei s-au folosit pt plata pensiilor etc. acesti bani stau pe la BNR, daor ca masura de preventie pt eventualele atacuri speculative asupra monedei nationale. daca nu ar fi acesti bani, ar putea sa vina orice are 2-3 mld euro de cheltuit, sa jongleze putin pe piata de aici, sa castige niste banuti, si cand ii retrage sa fie potopul pt cei ca tine care si-au facut rate la banci luandu-si case, masini, televizoare, doar cu buletinul! acesti bani se vor plati inapoi tot din BNR (deci, aceeasi bani practic), insa vor avea o "mica" dobanda de 1-2-3 % sau cat e. dar, aceasta dobanda e mult mai mica decat eventualele pierderi din atacul mai sus mentionat....pt ceea ce ai zis tu, sunt alte tipuri de credite, de la banci comerciale interne/internationale...nici decum FMI. as vrea sa-ti vad reactia daca ar trebui sa sari cu rata la banca de la 500 de lei, la 7-8 sute! dar, precum ziceam, toti se pricep la economie, politica si fotbal....pune mana pe o carte de Economie, chiar si de liceu, daca bine-mi aduc aminte, si citeste Rolul Bancii Nationale in economie, si o sa te luminezi! si de asemenea, documenteaza-te putin despre FMI, tot asa, chestiuni generale...si apoi comenteaza!
  • +2 (6 voturi)    
    Presedintele Traian Basescu: Romania ar putea sa e (Luni, 6 septembrie 2010, 11:14)

    CONTRIBUABILUL [anonim]

    De ce va mira? Spre deosebire de contribuabili, capitanii de vas traiesc - muncesc - platesc cu si din banii altuia si din credit. Cum sa schimbi asemenea ticuri mentale (era sa scriu intelectuale, ce greseala) la schimbarea ... vasului?
  • +8 (10 voturi)    
    cum sa gesionezi o tzara (Luni, 6 septembrie 2010, 11:15)

    Dorel [anonim]

    Tzara asta nu-i in stare sa foloseasca eficient banii UE care vin moca dar se inghesuie sa imprumute de la FMI bani cu dobanda.

    Avem o clasa politica de toata rusinea.
  • +7 (9 voturi)    
    Cum platim ratele scadente ? Mai facem un imprumut (Luni, 6 septembrie 2010, 11:29)

    Radu 2 [anonim]

    Pai cu ce platim ratele scadente ?
    Simplu, mai cerem niste bani la FMI, sa ne ajunga macar pana se termina mandatul.
    Dupa noi, potopul...
  • +3 (5 voturi)    
    Mai dealeri de centuri de siguranta! (Luni, 6 septembrie 2010, 11:41)

    Pantera Roz [utilizator]

    Deja ma enervati!Pai in 2009,dupa ce a zis ca nu avem nevoie de FMI,dl. presedinte s-a mai inmuiat si a zis ca,hai,treaca,sa luam un imprumut de la ei,asa ca o centura de siguranta.Ca sa se simta si aia bine.Si voi ce fel de centura ati livrat guvernului?!Una la mana a2a?!Uite ca s-a rupt deja.Rusine!Nu stiati ca guvernul da mereu in gard si-i trebuia o centura de centura?!Uite,acum au nevoie de alta!Bagati-va mintile in cap si dati de data asta dati guvernului marfa de calitate!Si nu umflati pretul,cum se poarta in afacerile cu guvernul!
  • +4 (10 voturi)    
    of, of, mai, mai... (Luni, 6 septembrie 2010, 12:10)

    contele_de_saint_simon [utilizator]

    Cum, dle presedinte?! Nu declarati domnia voastra in primavara anului 2009 cu ocazia vizitei de stat in Austria ca Romania nu are de ce sa se imprumute la FMI? Ca un eventual imprumut nu va fi luat decat ca o masura de prevedere?

    In 2009, dle presedinte!!! Cand era criza! Cand lumea intreaga nadusea sub criza! Cand nu mai aveti parteneri de guvernare PNL-ul cu dl Tariceanu!

    Deci, cand ar fi trebuit sa stiti TOT in calitate de cel mai inalt oficial al statului roman!!!

    Minciuna si ipocrizie, asta va caracterizeaza, dle presedinte! Pacat de toti romanii care si-au pus sperantele in domnia voastra si pe care i-ati tratat cu spatele; pacat de toti romanii care nu v-au crezut niciodata si care acum sunt mahniti ca au avut dreptate...

    Sunteti demn de mila, dle presedinte!

    Si, pentru a va batjocori asa cum cu siguranta istoria o va face, va adresez un calduros:

    "Of, Traiane, nici nu stii cat de mic incepi sa fii!"

    Si in continuare:

    "Alelei, misei, derbedei si pedelei!"

    Cu stima,

    Un corporatist. :))
  • +4 (6 voturi)    
    Inca un imprumut sa platiti ratele..... (Luni, 6 septembrie 2010, 12:12)

    lili [anonim]

    asa bine ati gestionat banii de la FMI !!!! Inca vreo 30 miliarde, de ex.....
    Pai, cu Dl Boc la guvern o sa tot faceti imprumuturi d-astea, sa vedem cine va mai da, ca MFP deja are probleme sa se imprumute pe piata din Romania, bancile cer cat nu poate MFP sa dea...... Copiii copiilor copiilor nostri vor plati ratele facute de guvernarea portocalie si incompetenta...... Asa veti intra in istoria recenta a Romaniei, ca guvernarea pentru care generatii de romani se vor sacrifica pentru a plati aceste rate.... De-or mai ramane pana atunci in Romania sa se sacrifice ca prostii pentru dezastrul facut de voi...... Dezastru e in urma voastra....
  • 0 (4 voturi)    
    presedinte (Luni, 6 septembrie 2010, 12:32)

    gheo [anonim]

    departe de mine a fi un sustinator pdl sau al lui basescu; de fapt am injurat cu spor cam toti politicienii, evident pe merit, nu aiurea
    dar de data asta basescu pare sa-si fi pierdut influenta si pare sa fie mirat de rezultatele dezastruoase.
    pana deunazi, n-avea nicio problema in a depasi cadrul constitutional si a se implica in probleme ce nu tineau de presedintie. acum ca e groasa si guvernul nu gaseste solutii, a incercat una de imagine, respectiv sa schimbe primul ministru. nu i-a mers, semn ca nu mai e atotputernic in partid.
    iar acum vorbeste despre masurile luate de guvern la persoana a treia, nu si le mai asuma.
    a avut ocazia sa schimbe sistemul politic si a ratat-o cu brio, acum ca-si pierde puterea asupra partidului lucrurile vor merge din rau in mai rau pentru partid.
    si noi ramanem cu aceleasi probleme: saracie, coruptie masiva, lipsa de infrastructura, lipsa de spitale, scoli care stau sa cada, birocratie dementa si multe altele. cel mai grav e ca luminita de la capatul tunelului nu se intrevede. este o situatie similara cu cea din vremea conventiei democratice si culmea, multi dintre actori sunt tot acolo...
    si mai rau e ca 'alternativa' e data de psd, un partid construit inca de la inceput pentru furt. iar acest partid este fratele mai mare al pdl-ului, sa nu uitam nici asta.
    nu mai conteaza ce a fost, conteaza ce facem pentru ziua de azi si pentru cea de maine. si ceea ce facem este gresit. si cand zic facem ma refer la aia de pot face, la guvern.
    este gresit sa credem ca vom relua cresterea economica prin taieri si concedieri. este gresit sa credem ca reformam statul roman prin actiuni de cosmetizare.
    economia inevitabil s-a stabilizat dar revenim la situatia de prin 1996 cand desi cresteam timid inflatia rodea tot si pe o economie in crestere nivelul de trai scadea.
  • -2 (4 voturi)    
    partea doua (Luni, 6 septembrie 2010, 13:02)

    gheo [anonim]

    Basescu, alaturi de marea majoritate a romanilor, nu a invatat nimic din lectiile trecutului. a trecut sansa sa istorica de a reforma statul, a trecut sansa sa istorica de a reorienta Moldova spre democratie si spre Europa.
    nu din vina lui exclusiva, ar fi o magarie sa afirm asta.
    pe economie a avut o istorie intreaga de erori in urma dar cand in sfarsit a preluat TOATE fraiele, a facut erori si mai mari. nu el, personal, ci oamenii lui. carora le-a permis sa faca diverse inclusiv in scopul de a plati datoriile din campaniile electorale. exact sistemul inventat de bolsevicul de iliescu.
    iar in privinta Moldovei s-a repezit ca flamandul la paine, fara sa pregateasca lucrurile profesionist. intr-o asemenea confruntare este nevoie de planificare si know how, nu de lucruri facute pe genunchi. si ne-am luat-o, javrele de rusi isi rad in barba...
    si cu economia e la fel, totul e facut pe genunchi de niste 'mesteri', intre timp 'baietii destepti' isi fac de cap cu bugetul statului
    asa ca luam imprumuturi peste imprumuturi de la FMI. si in loc sa cautam solutii de relansare economica, alergam ca o gaina fara cap si ne lovim de obstacolele de prin curte.
    asta este problema noastra ca natie, alergam ca o gaina fara cap. orice cap am ales pentru gaina noastra, a fost unul sec, indiferent ca a fost rau sau binevoitor.
    si mai rau este ca dintre optiunile viitoare ale capului pentru gaina noastra, capetele sunt cel putin la fel de seci.
    iar actualul cap al gainii, dupa ce si-a ratat sansele va sta mic si trist in cotroceni pana la inlocuirea sa cu vreun alt cap sec...
  • +2 (4 voturi)    
    pai nu zicea (Luni, 6 septembrie 2010, 13:40)

    eu [anonim]

    dom' presedinte ca suntem in rahat pentru ca unii p'aici au luat credit cu buletinul... Acu' Romania ia credit doar cu buletinul, fara sa aiba nimic in spate. Sa vedem ce dam la schimb cand o sa vina scadenta.... ar mai fi un Transgaz, Nuclearelectrica, CEC-ul si cam atat !!
    • 0 (2 voturi)    
      ai dreptate (Luni, 6 septembrie 2010, 14:39)

      gheo [anonim] i-a raspuns lui eu

      nu asociasem cele doua, dar da, romania vrea acum credit doar cu buletinul de la fmi
      ar trebui sa luam credite pentru investitii, pentru infrastructura, pentru hidrocentralele neterminate, pentru lucruri care vor aduce bani.
      dar luam total iresponsabil, pentru a consuma.
      daca luam bani pentru investitii se obtineau multe locuri de munca. acei oameni ar fi consumat deci ar fi ajutat sectorul privat. ar fi platit impozite deci ar fi ajutat bugetul.iar investitiile in infrastructura ar aduce investitii de toate felurile si deci ar produce alti bani.

      din pacate in afara de transgaz, nuclearelectrica si cec mai sunt multe altele, unde statul e minoritar, terenuri, constructii si multe multe altele.
      la final, cand o sa vina nota de plata, romania nu va mai avea nimic din toate astea, le vom da celor care ne vor plati datoriile la fmi.
      bani cu care nu se face nimic pentru tara. continua risipa banului public si nici macar nu discutam doar despre salarii; in continuare nu vorbeste nimeni despre cheltuielile materiale ale statului, acelea care produc profituri uriase pentru clientela politica.
      acele contracte nu sunt reduse, pentru aia nu e criza...
      romania smecherilor nu e in criza, se cumpara yachturi, avioane private, vile de lux.
      stam asa bine ca ne-am depasit cu mult cota alocata de Ferrari....
  • -1 (1 vot)    
    Deficit dramatic (Luni, 6 septembrie 2010, 15:10)

    lucian 14 [anonim]

    Este absolut limpede ca deficitul dramatic rezulta din incapatanarea cu care este mentinut cursul euro/leu la 4 si ceva pe cand valoarea reala e minim 5-6. Tot imprumutam ca sa sustinem cursul, nu ca sa sustinem economia prin investitii. Cat ne vor mai imprumuta altii? Cred ca mult si bine ca e in interesul lor, dar ne punem latul de gat nu numai noua, dar, mai grav, si generatiilor car vor veni.
  • 0 (2 voturi)    
    DA! (Luni, 6 septembrie 2010, 21:27)

    Andrei [anonim]

    Asa Traienele,bravo.Luati de la Basescu, de la Basescu...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică