Exclusiv Gheorghe Ialomitianu despre reducerea cotei unice: Avem mai multe variante de lucru, iar decizia o vom lua impreuna cu FMI

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 7 septembrie 2010, 12:29 Economie | Finanţe & Bănci

Gheorghe Ialomitianu
Foto: Agerpres
Ministerul Finantelor ia in calcul reducerea de anul viitor a cotei unice (valoarea actuala fiind de 16%), fiind facute chiar si niste simulari in acest sens. "Lucram pe mai multe variante. Sunt foarte multe variante, insa decizia o vom lua impreuna cu reprezentantii Fondului Monetar International", a declarat ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu, pentru HotNews.ro. Delegatia FMI este asteptata in Romania, pentru noi evaluari, in luna octombrie. Tot atunci ar putea fi luata o decizie privind prelungirea actualului acord sau incheierea unui acord preventiv. Despre un nou acord, Ialomitianu a afirmat ca "nu s-a luat nici o decizie deocamdata".

Reducerea cotei unice de impozitare ar putea ar fi unul dintre "acceleratorii" relansarii economice, insa doar in anumite conditii, sustinea recent Andreea Paul Vass, consilierul primului ministru. Potrivit acesteia, reducerea cotei unice ar genera reducerea incasarilor bugetare, fapt pentru care este necesara suplimentarea veniturilor din alte zone. Practic, aplicarea unei cote unice reduse ar putea fi posibila doar daca ar creste veniturile prin reducerea muncii la negru, prin eliminarea abuzurilor pensionarilor anticipate pe caz de boala sau disabilitati si prin imbunatatirea ratelor de colectare.

Vass sustine ca o cota unica redusa ar avea un impact major asupra incasarilor bugetare. Aceasta a vorbit de doua variante de reducere: la 10% si la 12%. "O cota unica redusa la 10% incepand cu anul 2011 ar genera pierderi imediate la incasarile bugetare de circa 3,4 miliarde lei la impozitul pe profit si de 5,7 miliarde lei la impozitul pe venit – adica un total de 9,1 miliarde lei, adica sub 2 miliarde euro sau 1,8% din PIB", spune Vass. De asemenea, in scenariul unei cote unice reduse la 12%, incasarile s-ar contracta imediat, in 2011, cu 6,4 miliarde lei sau 1,25% din PIB, din care 2,3 miliarde lei din impozitul pe profit, iar 4,1 miliarde lei din impozitul pe venit.














Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

6505 vizualizari

  • -6 (20 voturi)    
    Trist (Marţi, 7 septembrie 2010, 12:42)

    Vlad [anonim]

    Au ajuns cei de la FMI sa ne conduca tara, trist ...
    • -5 (19 voturi)    
      mi-ai luat vorba din gura (Marţi, 7 septembrie 2010, 12:51)

      caragiale [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      Mi-ai luat vorba din gura prietene. Scaparea asta cred ca dovedeste mentalitatea acestor oameni care conduc tara !
      Am ajuns sclavi in tara asta !
      • +3 (7 voturi)    
        N-am auzit pana acum de SCLAVI GHIFTUITI (Marţi, 7 septembrie 2010, 12:59)

        Europa se pregateste pentru noi imprumuturi [anonim] i-a raspuns lui caragiale

        PE DATORIE
        sau renuntati la salarii si pensii mari - sau nu mai faceti imprumut la FMI

        Presa internationala - Europa se pregateste pentru noi imprumuturi

        06 Septembrie 2010


        FMI trage un semnal de alarma: Tarile bogate au datorii prea mari


        3 Septembrie 2010
      • +7 (13 voturi)    
        multi viteji la comentarii.. (Marţi, 7 septembrie 2010, 13:56)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui caragiale

        daca ti se pare trist ca ministerul de finante negociaza cu fmi reducerea cotei unice, poate ne explici si de ce? fmi a imprumutat bani romaniei ca sa poata fi platite salariile si pensiile in 2009/2010. si a pus niste conditii.. ca sa fie sigur ca-si ia banii inapoi. mai mult de atat, ne-a imprumutat la niste dobanzi rezonabile.
        ai tu alte solutii? rupem acordul cu fmi si le dam banii inapoi maine? din contul tau? sau nu mai platim salarii si pensii? sau cum?

        mie mi se pare trist ca romanii au ajuns sa-i judece prea usor pe cei din jur. o declaratie defaimatoare fara nici o dovada e suficienta ca sa tina prima pagina zile in sir.. politicienii se insulta fara jena cu orice ocazie si sustinatorii lor pun botul la orice tampenie..
        majoritatea polemicilor sunt lipsite de substanta si argumentatie..

        in realitate tara asta e condusa de multi.. de fmi, de ue, de miliardarii de carton care controleaza partidele si massmedia. e trist? e normal! cine sa o conduca? majoritatea romanilor nu s-au deranjat in viata lor sa citeasca o carte despre politici economice..
        • -1 (9 voturi)    
          de acord (Marţi, 7 septembrie 2010, 14:19)

          caragiale [anonim] i-a raspuns lui pehash

          tovarase, de acord cu comentariul tau cu doua exceptii. prima..contul meu este gol deoarece munesc cinstit si vorba lui Iorga, cine munceste castiga paine, si doar banii aduc banii.

          Secondo, sunt de acord cu reducerile de cheltuieli dar nu pe seama batranilor sau celor care muncesc cu adevarat in tara asta. Sa plateasca cei care s-au imbuibat 20 de ani si se imbuiba cu salarii de peste 5 mii ori 10 mii de RON.

          Nu pe spatele invatamintului, sanatatii , pensionarilor , etc!
          • +4 (12 voturi)    
            evident.. (Marţi, 7 septembrie 2010, 14:45)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui caragiale

            sa se schimbe, dar tu sa nu faci nimic, nu?

            de ce sa plateasca cei cu salarii de peste 5000 ron pentru ceilalti? ei nu castiga tot paine? tu nu ai tot salariul in ron? ai doar 1000? pune mana si invata/munceste mai mult.. ca sa iei si tu 5000, sa platesti si tu impozite mai mari..

            poate ca sunt multi care nu-si merita salariile alea mari, dar sunt cateva zeci de mii maxim 100k, o nimica toata in comparatie cu milioanele care muncesc la negru si nu platesc nici un impozit, sau cu milioanele care primesc asistenta sociala fara sa munceasca, sau cu milioanele care primesc pensii pentru care nu au contribuit suficient..
            de cand este traiul decent un drept castigat prin nastere?
          • +7 (13 voturi)    
            Îmbuibat?! (Marţi, 7 septembrie 2010, 15:37)

            ha [anonim] i-a raspuns lui caragiale

            Prietene, sunt unul din cei îmbuibaţi care are salariul peste 5.000 RON. În timp ce unii jucau miuţa în faţa blocului eu stăteam şi învăţam la mate,fizică, chimie şi mă duceam la olimpiade. În facultate, în timp ce unii din cămin nu mai ştiau ce oră e şi dacă afară e zi sau noapte (din cauza jocurilor) eu îmi frecam coatele de birou şi făceam proiecte, teme, învăţam.
            Şi aşa am ajuns să am salariu de peste 5000 Ron după câţiva ani de tras la firma la care sunt (de la 8 dimineaţa, în rare ocazii şi până după 12 noaptea), în timp ce alţii la 4 sparg uşa.
            Acum te întreb eu pe tine: sunt eu îmbuibat? Am tras pentru salariul meu, am muncit, nu am furat. Nu-ţi vine a crede? Intră la multinaţionale, munceşte pe bune şi o să vezi că rezultatele vin. Nu din prima zi, dar peste un an apar şi rezultatele. Şi culmea e că nu sunt singurul cu salariul ăsta.

            Şi acum: de ce pe spatele meu trebuie să trăiască ăla care se juca toată ziua când era în facultate, sau juca miuţa în faţa blocului?!
            • 0 (0 voturi)    
              pretene (Miercuri, 8 septembrie 2010, 10:44)

              caragiale [anonim] i-a raspuns lui ha

              pretene, nu faceam referire la cei care invatat si muncesc cinstit sa traiasca onorabil si curat.

              faceam referire lasmecherii care cu smecheriile lor s-au cocotat si ne conduc societatea taind frunza la caini si la afaceristii care sug vlaga tarii cu orice pret, de 20 de ani in mari afaceri oneroase . la asa numitii 'baieti despeti'.
              Te asigur ca ei nu au asa multa facultate, iar la ce decizii politice iau unii, nu as spune ca ar avea nici acestia.
        • 0 (8 voturi)    
          De ce ori, ori ? (Marţi, 7 septembrie 2010, 15:12)

          Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Ati repetat chestia asta pana ati ajuns sa credeti si voi in ea:
          ori ne imprumutam si platim salariile si pensiile,
          ori nu ne imprumutam si nu le mai platim.
          De ce nu pricepeti ca mai exista o alternativa:
          Nu mai cheltuim pe toate prostiile luate cu pretzuri inzecite de la firmele ce au "sponzorizat" PDL-ul !
          Este chiar asa de greu de inteles ca , atunci cand nu ai bani destui, nu mai cumperi decat strictul necesar, ca sa ai bani de papica.
          Ori alde Udrea si Videanu au dat bani fara numar pe aiureli.
          • +2 (6 voturi)    
            Draga, (Marţi, 7 septembrie 2010, 16:28)

            c.mike [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

            daca traim doar ca sa mancam si sa platim intretinerea se cheama c-am trait degeaba si nu se va vedea nimic in urma noastra. Aaa ca-s preturile umflate in raporturile cu statul e adevarat dar peste tot e la fel, n-am inventat noi roata. Era un America o vorba acum 25 ani care spunea ca daca un hot dog costa normal 2 dolari, in fata Pentagonului costa 10.
          • +3 (5 voturi)    
            ori, ori (Marţi, 7 septembrie 2010, 17:07)

            bula [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

            ori spui prostii made in PNL ori spui ineptii made in PSD. 80% din buget se duce pe indemnizatii sociale (pensii, ajutoare de stat, subventia TA la caldura, biletul TAU de cfr/metrou/tramvai, educatie -asa cum e-, sanatate -asa cum e-, concedii medicale, pensii de invaliditate etc etc). Alti 3% se duc la UE -cotizatie. Alti x% se duc pe chirii, energie, hartie, toner, si celelalte pt. functionarea statului. Daca te uiti pe porcisme.ro ai sa vezi ca pretzurile inzecite sunt la nivel local. SURPRIZA! La numar de primari, PSD si PNL conduc detasat cu 63%. Deci cum e cu firmele PDL???? Asta nu inseamna ca nu sunt si procarii facute pe la PDL. PS. Numai la pensii defictul anual este de TREI MILIARDE DE EURO. Excluzand autostrazile (et simili) toate achizitiile nu ajung la cifra asta. Deci este intr-adevar ori, ori. Dar a recunoastea sta in public ar insemna ca Ipo-Crin si Ponta sa-si dea cu firma in cap.
          • 0 (0 voturi)    
            banii adevarati ... (Marţi, 7 septembrie 2010, 17:29)

            emilper [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

            ... se duc pe turbinele eoliene (care vor dubla pretul la electicitate cand vor intra in functiune ... Bulgaria a renuntat la proiectele astea) si alte proiecte din care castiga Enel, CEZ etc. Daca apuca Videanu ceva e doar ca intermediar.
        • 0 (0 voturi)    
          majoritatea romanilor nu s-au deranjat in viata lo (Miercuri, 8 septembrie 2010, 10:18)

          jean bart [anonim] i-a raspuns lui pehash

          ....asa e !....daca un ministru de finante ,acum citiva ani nu stia sa calculeze TVA-ul dintr-un produs!!!
      • 0 (2 voturi)    
        canci REZON amice (Marţi, 7 septembrie 2010, 16:55)

        bula [anonim] i-a raspuns lui caragiale

        daca maresti deficitul pt. o perioada de timp (ca si consecinta a reducerii cotei unice) atunci CINEVA trebuie sa-l acopere (adica FMI) si cineva trebuie sa ti-l tolereze (adica UE). Iar daca CE va incepe sa ia masuri contra deficitelor prea mari sa vedem ce mai promite AGeamian si Pontajul Fals.
    • -8 (16 voturi)    
      cine ai vrea sa ne conduca? Boc? (Marţi, 7 septembrie 2010, 12:54)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      Un pesimist spunea: "Mai rau nu se poate". E contrazis de optimismul (demn de Boc): "Ba se poate!" :)
      • +1 (9 voturi)    
        trist, zau (Marţi, 7 septembrie 2010, 13:07)

        ice [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        Daca tot FMI ia deciziile, de ce sa mai platim salarii si stimulente la ditai guvernul?
        Ca oricum in ultimii doi ani cel mai bine ne-a fost cand guverunl era suspendat si modifica nimeni legile din trei in trei zile...
    • -3 (7 voturi)    
      Chiar foarte TRIST !! (Marţi, 7 septembrie 2010, 13:37)

      gabi [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      Sigur ca ai dreptate si sunt consternat sa ne caciulim la toti functionarasii de la FMI pe care ii vedem mari negociatori; tara asta mai are oare independenta? Sau ne-ati vandut cu totul?
      Raspuns rusinos dat de un ministru!
  • +12 (16 voturi)    
    excelent (Marţi, 7 septembrie 2010, 12:57)

    Razvan_M [utilizator]

    Taxarea muncii cu 10% poate produce gauri la buget pe termen de cateva luni. Pe termen lung inseamna mai multi bani lasati salariatilor - iar asta poate insemna o crestere a consumului, prin urmare o crestere a taxelor colectate de stat din asta.
    • 0 (6 voturi)    
      . (Marţi, 7 septembrie 2010, 13:46)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Stai linisit, in cel mai bun caz e redusa cota cu 2, cel mult 3 procente. 6% dintr-un sut ar putea destabiliza balanta bugetara pe vreo 2 ani.
      • 0 (0 voturi)    
        cand au redus la 16% (Marţi, 7 septembrie 2010, 17:30)

        emilper [utilizator] i-a raspuns lui radukku

        ... au crescut incasarile, si atunci reducerea era de mai mult de 15% ...
      • 0 (0 voturi)    
        ...o ce bine... (Miercuri, 8 septembrie 2010, 10:21)

        jean bart [anonim] i-a raspuns lui radukku

        ...ar fi,macar 2,3 procente ,cum spui tu!
  • -4 (10 voturi)    
    Sa o reducem? primesc..... (Marţi, 7 septembrie 2010, 13:00)

    minus [utilizator]

    Care este fundamentul unei reduceri in condițiile in care restul fiscalității se mărește din neputința de a colecta mai mult?
    S-a constatat ca 16% era prea mult?

    Mai lăsați Dumnezeului simulările "in acest sens".
    Ajunge să gândiți cu capul- este terminația aceea de deasupra umerilor.
    Pana acum ați avut bani in cap și minte-n punga.
    Trebuie să aveți minte-n cap și bani in punga!
    • -2 (4 voturi)    
      pesedeilor...va hotarati? (Marţi, 7 septembrie 2010, 16:08)

      unu [anonim] i-a raspuns lui minus

      N-o reduceti! N-o majorati! N-o lasati asa! Sunteti de vina pentru ca existati :)
      • +1 (1 vot)    
        excelenta observatie (Marţi, 7 septembrie 2010, 22:33)

        minus [utilizator] i-a raspuns lui unu

        si de fapt un lucru care explica care sunt beneficiile reducerii cotei unice....

        Draga unu, problema in discutie nu este PSD... de altfel un partid, care alaturi de alte P-uri, a contribuit din plin la mizeria actuala.

        Întrebarea mea este simpla: pentru tine, probabil "nespecialist" și neparticipat la "simulări", este credibil ca prin reducerea cotei unice cu 4%-6%, vor creste veniturile prin reducerea muncii la negru, prin eliminarea abuzurilor pensionarilor anticipate pe caz de boala sau disabilitati și prin îmbunatățirea ratelor de colectare?
  • +2 (4 voturi)    
    cota unica (Marţi, 7 septembrie 2010, 13:24)

    cobrat [anonim]

    Profit versus venit
    "3,4 miliarde lei la impozitul pe profit si de 5,7 miliarde lei la impozitul pe venit "

    Sa tragem concluzia ca salariile sunt mai mari ca profitul tuturor firmelor din Romania?.
    Unele foarte renumite, sau unele care au relocat fabricii din vest tocmai pentru costul redus al salariilor, dar cu profit mare.
    • +4 (6 voturi)    
      cota unica (Marţi, 7 septembrie 2010, 14:04)

      da, da [anonim] i-a raspuns lui cobrat

      Da, salariile sint mai mari decit profitul tuturor firmelor din Romania. Nu uita ca sint foarte multi angajati in sistemul bugetar, in domenii unde nu se poate cuantifica "profitul" (politie, invatamint, sanatate etc).
      • -2 (4 voturi)    
        cota unica (Marţi, 7 septembrie 2010, 14:32)

        cobrat [anonim] i-a raspuns lui da, da

        Nu sunt deacord cu tine, daca sunt foarte multi angajati in sistemul bugetar, atunci ar trebui ca mediul privat sa faca profit. Din acest motiv sau relocat fabrici din vest in Romania. Bine, acesta s-a intamplat demult, dar nu cred salariile sunt mari si nu mai putem face profit.
        De ce nu se ia in calcul si impozitul pe venitul UIMITOR de NUMAI 3,68 miliarde euro al unei firmei fara angajati cu CM.
        Da, este o problema, ca taxele sunt foarte mari si foarte multe, dar mediul privat gaseste intotdeauna o cale sa nu plateasca impozit ( vezi firme mari cu cifre de afaceri astronomice si cu impozit de 10 roni)
        • 0 (2 voturi)    
          daca ai citi pe hotnews (Marţi, 7 septembrie 2010, 17:10)

          bula [anonim] i-a raspuns lui cobrat

          si nu numai fituica de partid a indrumatorului tau ai descoperi ca acolo nu era venit ci marire de capital, care nu este impozabila. //(editat de hotnews.ro)(editat de HotNews.ro)
  • -1 (9 voturi)    
    De la spectator la victima (Marţi, 7 septembrie 2010, 13:25)

    Cetatean de rand [anonim]

    De ce trebuie sa luati o astfel de decizie impreuna cu FMI-ul domnule ministru? Pot sa va mai intreb de ce mai sunteti ministru? Alegeti dvs raspunsul:
    1) sunteti o simpla marioneta;
    2) nu aveti nici o calitate de lider;
    3) nu stiu.
    • +2 (10 voturi)    
      ... (Marţi, 7 septembrie 2010, 13:45)

      xyz [anonim] i-a raspuns lui Cetatean de rand

      Ce nu intelegem inca noi romanii de la capitalism este ca cine da banul hotaraste. Acum noi traim din banii FMI, asa ca facem ce spun ei. Cand vom putea sa traim din banii nostri, vom hotari noi.
    • +1 (3 voturi)    
      O sa-ti raspund eu in locul lui Boc ! (Marţi, 7 septembrie 2010, 16:36)

      c.mike [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean de rand

      Pentru ca draga cetatene suntem creditati si cand esti creditat(ajutat financiar) creditorul va impune creditatului toate conditiile pe care le considera necesare pentru recuperarea imprumutului. Foarte simplu in general, dar va ca nu pentru toata lumea.
  • -6 (10 voturi)    
    sa traim s-o vedem si pe asta (Marţi, 7 septembrie 2010, 13:27)

    un roman [anonim]

    cred ca acum dupa ce au vazut ce porcarie au creat cu cresstrea taxelor si ca le-a scazut veniturile la buget e posibil,repet e posibil sa incerce si scaderea coeti unice ceea de insa e destul de improbabil ca e o sursa sigura de venit ,insa cu TVA nu e deloc asa iar ei ca niste baieti destepti l-au marit ,oricum incompetenta portocalie s-a transformat in ciuma bubonica portocalie si nu ne putem astepta de la ei decat ce este mai rau
  • +5 (7 voturi)    
    tipic romanesc. (Marţi, 7 septembrie 2010, 14:44)

    un oarecare [utilizator]

    la aruncat cu noroi suntem primii indiferent ce si cum. poate unii nu s-au prins...dar daca e asa cum scrie inarticol e o veste buna pt. muritorii de rand: taxe mai mici. macar de ar fi asa...
    noi am fi in stare sa arucnam cu noroi in orice oricand fara macar sa ne uitam. si mos craciun de ar veni ar fi primit tot cu noroi si injuraturi.
    mai schimbati placa! sau macar priviti inainte sa aruncati!
  • +2 (4 voturi)    
    Pai să o crească atunci... (Marţi, 7 septembrie 2010, 15:25)

    alexM [anonim]

    Văd lumea înverșunată pe aici că vezi doamne de ce vrea ăla să scadă cota unică, sau că de ce trebuie să întrebe la FMI...

    Păi dacă nu vă convine atunci să o lase așa, sau să o crească, nu?
    • +2 (6 voturi)    
      contra (Marţi, 7 septembrie 2010, 16:09)

      unu [anonim] i-a raspuns lui alexM

      astia sunt doar contra. Ei nu au habar pe ce lume traiesc dar stiu una si buna: ce face guvernu' Romaniei nu e bine (ca asa zice antena3)
      • +1 (5 voturi)    
        Bine punctat ! (Marţi, 7 septembrie 2010, 16:39)

        c.mike [utilizator] i-a raspuns lui unu

        Asa e, sunt doar contra dar habar n-au de ce.
  • +2 (2 voturi)    
    :( (Marţi, 7 septembrie 2010, 16:05)

    calin [anonim]

    Nu au inteles nimic... Pai reduceti domnilor cota unica la 5% dar aplicati-o de 10 ori si vom obtine cota unica reala de 50% dar noi ne vom bate cu pumnii in piept ca avem doar 5% impozit. La ce bun daca se aplica de mai multe ori???
    In momentul de fata avem 16% pe profit si 16% pe dividende. La PFA vem 16% + contributii sociale ajungem pe la 30%. La carte de munca se ajunge la 45% angajat + angajator...
    • 0 (0 voturi)    
      Se ajunge mai sus (Marţi, 7 septembrie 2010, 18:19)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui calin

      undeva la 75-80%
  • +2 (2 voturi)    
    un rahat moale (Marţi, 7 septembrie 2010, 16:17)

    moaca [anonim]

    reduceti cota unica, ia reduceti mai bine contributia la CAS sau eventual introduceti un plafon sa zicem 500 RON benevol iar restul de bani luati-l din impozite si bagati la pensie. Dar voi faceti cacatul praf, in tzara asta nici salariul minim pe economie nu este rentabil dpdv al costurilor dar voi reduceti cota unica
  • -2 (8 voturi)    
    Reducerea cotei unice (Marţi, 7 septembrie 2010, 16:31)

    Morozan [anonim]

    Nu sint Prof.Dr. Honoris Causa in economie si finantze, doar autodidact si purtat in lumea afecerilor si finantelor din occident de ca. 28 ani, dar cota unica este cu siguranta o GOGOMANIE mondiala pe care acest domn Ialomitzeanu vrea sa o ridice la alte putere.
    • 0 (2 voturi)    
      fapt divers pt un autodidact (PSD?) (Marţi, 7 septembrie 2010, 17:14)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Morozan

      introducerea cotei unice este conditie FMI pt Ungaria de la primul imprumut. Si au cota unica. Urmeaza Bulgaria (au cota unica), Ucraina (care va deveni tzara cea mai atractiva FISCAL din zona), Moldova, se pregateste Rusia. Parca nu mai e chiar asa de mondiala cota? A se vedea The Economist din martie 2005. Autodidact inseamna cumva analfabet cu ochelari de cal?
  • 0 (0 voturi)    
    FMI (Miercuri, 8 septembrie 2010, 4:40)

    xy [anonim]

    a fost de la bun inceput contra cotei unice 2005, fiindca singura lor grija era sa avem deficit bugetar cat mai mic. atunci nu ne-a pasat, fiindca era perioada buna pentru economie si nu depindeam de banii FMI, dar sa crezi ca FMI pe vreme de criza se razgandeste si lasa un debitor ca Romania sa micsoreze cota unica e cel putin straniu. cu cateva luni in urma, cand insusi FMI inca prevedea crestere economica in 2010, ei ne recomandau sa crestem cota unica, in niciun caz s-o scadem!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version