Ce vor de fapt clientii BCR? Cateva vorbe despre banci, clienti si echilibre

de DP     Dan Popa's Weblog
Miercuri, 8 septembrie 2010, 17:13 Economie | Finanţe & Bănci

Am spus de mai multe ori ca incerc sa pastrez echilibrul. Nici sa dau gratuit in bancheri dar nici sa iau bani de la ei, prefacandu-ma revoltat de solicitarile clientilor. Cred in continuare asa: contractele nu pot fi schimbate cu retroactivitate. Daca se constata ca ele au fost incalcate de banci (si in unele cazuri au fost foarte incalcate!), banca sa plateasca, la fel ca orice vinovat. Daca se constata ca in mod deliberat a gresit iar numarul “victimelor” este consistent, sa ia si o amenda cat casa ca sa nu-i mai arda de inselat .

Ca o constatare pur privata, la noi bancile s-au comportat pe alocuri mai abitir decat camatarii. Unora, le-au dat credite aproape pe ochi frumosi, credite care erau clar o pierdere pentru banca. Altora, le-au luat garantii peste garantii, ne-asumandu-si nici cel mai mic risc. Sunt banci in care membri ai CA incearca sa-i minta si pe cei din Banca Nationala, ce sa mai vorbim de clientii ordinari.

Revolta clientilor este cel putin normala. Ea va avea, sper, si un efect curativ in ceea ce ii priveste pe bancheri. Stiu foarte bine ce lobby se face pentru ca Ordonanta sa fie modificata. Stiu de asemenea ca bancile au si ele reprezentanti pe forumurile de discutii si posteaza sub diferite nume. E o miza uriasa, iar a lua neconditionat partea vreunei tabere este privita cu scepticism daca nu chiar cu o usoara doza de paranoia. Eu insumi am fost acuzat ca iau partea bancilor atunci cand am scris despre Piperea si posibilul conflict de interese, sau “vandut” clientilor, cand am scris ca unele banci au un comportament abuziv. Adevarul este ca revolta clientelei bancare este utila si curativa.  Sa nu uitam de bancherii care fura din conturile clientilor sau le joaca banii la cazinouri. Sau de altele, inca si mai si…

Exista, e drept, si bancheri onesti si cinstiti. Daca nu ar exista, evident ca bankingul local nu ar functiona sub nicio forma. Problema nu este a bankingului, cat a resurselor umane din banci sau cel putin a unei parti a acestei resurse. Fatuci de 20 de ani care te tratau cu sictir cand le intrebai o chestie banala sau copii smecheri care credeau ca odata ajunsi in banca, lumea e a lor.

Probabil ca daca ai aduna toti oamenii corecti si cu bun simt din bancile romanesti, ai putea pune de-o banca de talie medie. Nu stiu daca asta e de bine sau e de rau, insa.

Si acum mailul de la grupul de clienti ai BCR:

“Nu vrem refinantare, vrem sa fim tratati corect, ca parteneri, nu ca sursa de venit.

Bancile pun pe umerii nostri de buni platnici costul creditelor neperformante pentru a-si mentine o marja frumoasa de profit, ajutati de clauzele abuzive din contractele de credit.

Sa va spunem pe scurt care sunt revendicarile noastre.

Dobanda din contractele de credit apare ca suma dintre o marja fixa si o dobanda variabila de referinta, cea din urma putand fi modificata unilateral de catre banca, noi neavand nici o putere de negociere sau de control.

In primul an dobanda a fost aprox euribor+marja adica 6.4%, apoi a survenit modificarea, o data 9.1%, iar in prezent 10.3%. Dupa primul an, cerand explicatii bancii, am constatat ca dobanda variabila era de fapt o dobanda interna si nu Euribor, iar la intrebarea “din ce este formata?” pe mine personal m-a izbit raspunsul: “este secreta!”

Acest fapt contravine grav OUG 99/2007 privind clauzele abuzive din contracte, legii 363/2007 despre Practici comerciale inselatoare si Legii 193/2000 privind protectia consumatorilor, din care va pot reda cateva pasaje:

Orice contract incheiat intre comercianti si consumatori pentru vanzarea de bunuri si prestarea de servicii va cuprinde clauze contractuale clare, fara echivoc, pentru intelegerea carora nu sunt necesare cunostinte de specialitate.

Se interzice comerciantilor stipularea de clauze abuzive in contractele incheiate cu consumatorii.

O clauza contractuala care nu a fost negociata direct cu consumatorul va fi considerata abuziva daca, prin ea insasi sau impreuna cu alte prevederi din contract, creeaza, in detrimentul consumatorului si contrar cerintelor bunei-credinte, un dezechilibru semnificativ intre drepturile si obligatiile partilor.

Sunt considerate clauze abuzive acele prevederi contractuale care obliga consumatorul sa se supuna unor conditii contractuale despre care nu a avut posibilitatea reala sa ia cunostinta la data semnarii.”

Mai mult, banca ne-a trimis o instiintare prin care ne invita sa semnam actul aditional pentru alinierea la OUG 50/2010 cu urmatoarea clauza:

Dobanda=Euribor variabil+(dobanda de referinta variabila a bancii – euribor la data intrarii in vigoare a OUG)+marja fixa din contract adica aproximativ Euribor+9% asta in momentul in care Euribor este aproape de o valoare minima istorica, fapt ce protejeaza marja de profit a bancii, dar pe noi ne poate afecta foarte grav daca (pardon…cand) Euribor-ul o sa ajunga din nou la valori de 5%.

Dorim:

1. Alinierea la OUG 50/ 2010 si stabilirea dobanzii ca fiind Euribor+ marja fixa din contractele de credit.

2. Restituirea comisionului de acordare a creditului

3. Stabilirea comisionului de administrare cont la o valoare rezonabila raportata la valoarea soldului, nu a creditului initial.

4. Eliminarea comisionului de rambursare anticipata si comisionului de risc

5. In cazul restantelor, penalitatile sa fia raportate ca procent din valoarea sumelor restante, nu la valoarea creditului cum se intampla in prezent cand ne trezim cu zeci/sute de euro de plata daca intarziem cateva zile.

6. Eliminarea clauzelor abuzive de genul: majoarea dobanzii fara acceptul clientului, a declararii creditului scadent daca nu acceptam dobanzile lor si a declararii creditului scadent daca garantia nu acopera creditul.

7. Sa fie restituite toate sumele platite abuziv.

Avem legea de partea noastra si suntem siguri ca daca nu vom ajunge la o intelegere amiabila cu banca vom castiga in proces. Facem apel cu ajutorul dvs la toti cei care au credite BCR, sa ia atitudine si sa lupte alaturi de noi pentru o viata mai buna si pentru corectitudine. Suntem multi, uniti si hotarati sa ne facem dreptate. Va multumim pentru suport, va stam la dispozitie pentru mai multe detalii si va rugam sa ne sprijiniti in demersul nostru”.

Ceea ce am si facut.

Citeste si comenteaza pe blogul lui Dan Popa



Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2614 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    nimeni nu e mai presus de lege! (Miercuri, 8 septembrie 2010, 17:35)

    lia [anonim]

    noi nu dorim decat ca bancile sa respecte legea.
    in contractul meu scrie la pct 10:"prezentul contract se supune legislatiei romane".
    atunci, asa sa fie!
    daca nu, la proces si instanta sa hotarasca!
    creditbcr.ro
    • 0 (0 voturi)    
      Nimeni nu e mai presus de ... (Miercuri, 8 septembrie 2010, 19:12)

      Gogu [anonim] i-a raspuns lui lia

      ... banca.
  • 0 (0 voturi)    
    //. (Miercuri, 8 septembrie 2010, 17:37)

    Dani [anonim]

    Clienti OTP Bank nemultumiti intrati in acest grup!!

    http://finance.groups.yahoo.com/group/Clienti_OTP_bank_OUG_50(editat de HotNews.ro)
  • 0 (0 voturi)    
    BCR (Miercuri, 8 septembrie 2010, 19:05)

    Gellu [anonim]

    Buna ziua!
    Ma numar printre clientii BCR si doresc sa ma alatur celor care au avut initiativa de a se lupta cu unul dintre primele 10 branduri ale Romaniei.
    Sunt invitat prin SMS la sediul bancii in perioada: 09-13 septembrie, dar am convingerea ca nu pentru negociere sau pentru a-mi exprima nemultumirile, ci petru a semna volens-nolens ceea ce se doreste de catre banca.
    Va rog sa ma ajutati sa nu fac simplu act de prezenta
    la BCR si sa ma sfatuiti ce sa fac.
    Va multumesc anticipat,
    Gellu
    • 0 (0 voturi)    
      va asteptam! (Miercuri, 8 septembrie 2010, 19:56)

      lia [anonim] i-a raspuns lui Gellu

      intrati pe creditbcr sau http://finance.groups.yahoo.com/group/BCR_Ord_50_2010.
      acolo spuneti din ce oras sunteti si cineva din orasul/zona dvs o sa va invete ce aveti de facut.
      • 0 (0 voturi)    
        BCR (Miercuri, 8 septembrie 2010, 21:27)

        Gellu [anonim] i-a raspuns lui lia

        Sarutmana!
        Multumesc Lia.
  • 0 (0 voturi)    
    bcr (Miercuri, 8 septembrie 2010, 19:56)

    llp_lpp [anonim]

    Buna seara!
    De asemenea sunt un client BCR...din nefericire...
    Intamplator am o cunostinta la sursa care m-a informat despre faptul ca actele aditionale pe care urmeaza sa le semnam sau nu, dupa caz, nu fac referire decat la comisionul de rambursare anticipata, despre comisionul de risc nici vorba sa fie eliminat iar ratele vor fi mentinute la nivelul actual prin raportarea la indicele de referinta+marja bancii.
    Cat despre faptul ca avem posibilitatea de a comunica optiune de acceptare sau de neacceptare a noilor conditii...este egal cu zero... in final creditorul va aplica legea asa cum a interpretat-o el, evident in defaavoarea noastra.
    Eu personal, o sa refuz semnarea oricarui act aditional, voi sesiza banca in scris despre aplicarea incorecta a legii si ulterior ma voi adresa ANPC, respectiv instantei. Va sfatuiesc sa nu acceptati abuzul creditorilor care vor sa se imbogateasca pe spatele nostru.
  • 0 (0 voturi)    
    BCR (Miercuri, 8 septembrie 2010, 21:13)

    mario [anonim]

    Este rusinos ca banca lider de piata intr-o tara isi bate joc de clientii sai! Functionarii din sucursale sunt aroganti, prost pregatiti si te mint in fata! Am asistat la o discutie intre un consilier de credite si o familie mai in varsta care intreba ce solutii ar fi sa mai scada dobanda, avand in vedere EURIBOR- ADEVATATUL indice de referinta care a scazut de vreun an si kumatate incoace. Dl de la BCR i-a propus o dobanda de 9%+ euribor! adica tot ceea ce avea omul poate cu 0.5% mai putin. Mai putin ACUM, cand euribor este 1%!!!
    RUSINE BCR!
    intrati pe www.creditbcr.ro
    INFORMATI-VA si luati atitudine!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Da , hoti (Miercuri, 8 septembrie 2010, 21:58)

    George [anonim]

    Si eu am avut un credit de 60000 euro pe 25 de ani iar acum 4 ani era o rata de 360 euro/luna ,iar dupa dupa 3 ani rata a urcat "frumos" la 590 euro/luna. Ce zice-ti despre acesti afaceristi, afurisiti.
    Da si eu o sa-i dau in instanta, mai ales ca luna trecuta hotii au venit cu o momeala sa semnez un act aditional pt o dobinda fixa de 9.5 % de la 10.3% pt 5 ani. Normal ca nu am semnat.
    Oricum am rambursat din el cam 70% si am platit comision de rambursare pe care il vreau inapoi.
    Trebuie sa facem ceva si sa ne dea si restant banii care ne-au fost furati.
  • 0 (0 voturi)    
    respectarea legii (Joi, 9 septembrie 2010, 9:26)

    creditorul [anonim]

    daca s ar respecta oug50/2010 ar fi fa bine dar nu cred,bancile in Romania fac legea
  • 0 (0 voturi)    
    Raiffeisen (Joi, 9 septembrie 2010, 14:26)

    cata [anonim]

    Clientii Raiffeisen nemultumiti s-au adunat aici:

    http://finance.groups.yahoo.com/group/clienti_raiffeisen_bucuresti/


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică