Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale - HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

Strategia fiscal bugetara pentru 2011: Scad cheltuielile de personal, in schimb vor fi dublate cheltuielile cu proiectele europene

Strategia fiscal bugetara pentru 2011 arata astfel: Scad cheltuielile de personal, in schimb vor fi dublate cheltuielile cu proiectele europene. Plafonul nominal al cheltuielilor totale pentru anul viitor, la bugetul general consolidat, a fost stabilit la putin peste 190 de miliarde lei. Potrivit purtatorului de cuvant al Guvernului, Ioana Muntean, prevederea este cuprinsa in proiectul de lege Strategia fiscal bugetara pentru 2011-2013. Proiectul a fost aprobat de Guvern si va fi trimis in Parlament pentru adoptarea in procedura de urgenta. Actul normativ mai prevede reducerea deficitului bugetar de la 6,8% anul acesta, la 4,4% in 2011, la 3% in 2012 si la 2,5% in 2013. Pe de alta parte, anul viitor vor creste cheltuielile pentru proiectele finantate din fonduri europene, la 2% din Produsul Intern Brut; adica dublu fata de nivelul de anul acesta. Strategia fiscal-bugetara reprezinta documentul de politica publica ce stabileste obiectivele si prioritatile in domeniul fiscal-bugetar, tintele veniturilor si cheltuielilor bugetului general consolidat, precum si evolutia soldului bugetului general consolidat pe o perioada de trei ani.

Kommersant: Datorita proiectului AGRI, Romania ar putea scapa de necesitatea de a cumpara gaze rusesti

Cu ajutorul proiectului AGRI, Romania ar putea scapa de necesitatea de a cumpara gaze rusesti, scrie publicatia Kommersant. Tara consuma anual aproximativ 17,5 mld. mc, din care 14 provin din productie proprie. In plus, in cadrul realizarii Pachetului energetic al Uniunii Europene, proiectul i-ar putea permite Bucurestiului sa obina bani de la Bruxelles pentru constructia unui terminal de prelucrare a gazelor lichefiate. Baku a gazduit saptamana aceasta un summit energetic, in cadrul caruia presedintii Azerbaidjanului, Georgiei si Romaniei au consfintit intelegerile privind transportul in Europa a gazelor extrase din zacamintele azere prin Marea Neagra, cu ocolirea Rusiei. Dupa aceasta schema, se preconizeaza livrarea a pana la 8 mld. mc de gaze pe an, dar proiectul nu are, deocamdata, surse de finantare. Kommersant scrie ca Rusia nu se opune acestui proiect, pentru ca el preia resursele care, in principiu, ar putea fi atrase spre Nabucco. Imediat odupa semnarea documentelor oficiale privind proiectul AGRI, presedintele Traian Basescu a afirmat ca primele gaze din Azerbaidjan catre Europa ar putea ajunge in terminalul din Constanta in trei ani.

Japonia intervine direct pe piata pentru devalorizarea monedei nationale

Japonia a intervenit pe pietele de schimb, pentru a cobori nivelul mult prea ridicat al monedei nationale - yenul. Este prima masura de acest fel, din martie 2004 si pana in prezent. Ministrul nipon de finante a anuntat, intr-o conferinta de presa, ca autoritatile japoneze vor continua sa urmareasca miscarile care au loc pe piata si vor actiona hotarat, inclusiv printr-o noua interventie de acest gen. In ultimele saptamani, yenul japonez a inregistrat cresteri substantiale. Marti dimineata, dolarul a coborat la cel mai scazut nivel din 1995 fata de yenul japonez. Dolarul, moneda de refugiu in timp de criza, a pierdut, de altfel, in fata majoritatii devizelor in contextul revizuirii in crestere a previziunilor privind evolutia economiei europene si a unor rezultate economice bune anuntate de China.

Gerard Detourbet, Renault: Noua generatie Logan va fi mai ieftina decat actualul model

Urmatoarea generatie a Logan, aflata deja in dezvoltare, va fi mai ieftina decat actualul model. Declaratia vine de la directorul programului Logan, Gerard Detourbet. Oficialul francez a afirmat ca acest lucru este determinat de faptul ca Renault a castigat experienta vasta in fabricarea masinilor low-cost. Detourbet nu a dorit sa precizeze cu cat va fi mai ieftin viitorul Logan. “Logan si masinile construite pe platforma Logan au acum acoperire globala si asta ne permite sa negociem cu multi furnizori. Astfel putem achizitiona componente la preturi foarte avantajoase si asta ne va permite ca urmatorul Logan sa fie chiar mai ieftin decat actualul”, a declarat acesta. Oficialul Renault a adaugat ca noul Logan va fi un raspuns pentru competitia care se anunta puternica in urmatorii ani pe segmentul low cost si ca noul model va pastra atuurile actualului Logan, mentionand aici pretul competitiv, spatiul generos si intretinerea ieftina. Masina va avea insa un design mai modern si anumite aspecte tehnice, cum ar fi zgomotul in rulare, vor fi imbunatatite.