Presedintele executiv al UniCredit, Alessandro Profumo, ar putea demisiona marti, dupa ce a fost acuzat de ceilalti actionari ai bancii ca a permis cresterea ponderii actionarilor libieni in cadrul UniCredit, au declarat surse bancare pentru AFP. Banca Centrala libiana detine, alaturi de cateva fonduri de investitii, circa 7,6% din UniCredit, potrivit datelor afisate de banca italiana. "Ipoteza unei demisii este cea mai plauzibila", au declarat sursele citate. Profumo, supranumit "Dl Aroganta" de catre fostii sai colegi de la cabinetul de consultanta McKinsey, a declarat ca nu a contactat investitori libieni si ca investitiile acestora au fost facute in mod independent.

Alessandro Profumo, CEO UniCreditFoto: Agerpres

Alessandro Profumo, considerat ca fiind cel care a transformat UniCredit intr-o institutie de anvergura europeana, va fi prezent in aceasta dupa amiaza la o sedinta speciala a Consiliului de Administratie al bancii.

In 2008, actionarii salutau majorarea la 4,23% a capitalului social detinut de Banca Centrala a Libiei si de investitori publici libieni, in cadrul UniCredit, cand Libia devenea al doilea actionar al bancii, dupa Cassa di Risparmio di Verona, care detinea 5,009%.

Banca Centrala a Libiei, Libyan Investment Authority si Libyan Foreign Bank, controlata de banca centrala, au anuntat ca au cumparat pe burse titluri prin care ajung sa detina 4,23% din capitalul UniCredit.

Libia era deja prezenta in actionariatul bancii, dar in proportie foarte mica, de doar 0,56%, in urma unei investitii din 1997 in titlurile Banca di Roma, absorbita ulterior de UniCredit.

Banca italiana UniCredit se va concentra din ce in ce mai mult pe Europa Centrala si de Est in conditiile in care economiile regiunii inregistreaza un ritm rapid de crestere, anunta recent CEO-ul bancii Alessandro Profumo, citat de The Wall Street Journal. UniCredit a devenit unul din cei mai importanti jucatori din regiune dupa achizitia in 2007 a creditorului german HVB. Expunerea bancii fata de regiune a fost criticata in decursul crizei, insa Profumo a aparat modelul de business al bancii, aratand ca acesta a reprezentat un avantaj in ultimele trimestre dificile.