Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a publicat miercuri raspunsurile la cele mai frecvente probleme reclamate de clientii bancilor. Potrivit ANPC, chiar daca termenul acordat creditorilor pentru alinierea contractelor s-a incheiat, obligatia de notificare a fost in sarcina exclusiva a creditorului, acesta trebuind sa demonstreze ca a depus toate diligentele sa informeze clientii. Din acest moment, se vor aplica sanctiuni creditorilor care nu pot face dovada ca au transmis consumatorilor actele aditionale. "Bancile care mai au contracte in derulare cu prevederi contrare OUG 50/2010 vor fi sanctionate", se arata in documentul ANPC.

Clientii bancilor sunt tot mai nemultumiti de reactia Bancii Nationale, institutie care reglementeaza piata bancara, bancherilor centrali reprosandu-li-se ca nu se implica suficient in medierea scandalului dintre banci si clienti. In mesajele schimbate intre utilizatori pe mai multe forumuri, numele BNR este tot mai des invocat ca arbitru impartial pentru situatia din piata. Oficialii BNR spun insa ca nu au cum sa se implice mai mult si ca problemele aparute intre clienti si bancheri sunt de competenta ANPC.