Studiu Gfk: Increderea consumatorilor in economia germana, la cel mai bun nivel din ultimii trei ani

de Carla Dinu     HotNews.ro
Marţi, 28 septembrie 2010, 9:31 Economie | Finanţe & Bănci

Recuperarea economiei gemane si scaderea ratei somajului au determinat cresterea increderii consumatorilor la cel mai inalt nivel din ultimii trei ani, arata un studiu Gfk dat publicitatii marti si citat de AFP.

Indicele increderii consumatorilor a urcat semnificativ de la 4,3% luna trecuta la 4,9% in septembrie, datorita asteptarilor mari de la cea mai mare economie din Europa si datorita cresterii veniturilor in aceasta tara.

"Consumatorii se asteapta ca in urmatoarele luni cresterea economica sa continue", scrie in comunicatul GfK.

Economia Germaniei a avut o crestere semnificativa in prima jumatate a lui 2010 si, potrivit bancii centrale si economistilor, aceasta va ajunge la 3% pe intreg anul.





Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

581 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Lumea munceste in Germania! (Marţi, 28 septembrie 2010, 11:08)

    admus [utilizator]

    Ca sa ne comparam cu Germania, asa cum o fac toti latraii cind e vorba de venituri, ar trebui in primul rind sa munceasca la lel ca in Germania.
    Si mai apoi sa latre mai putin, sa nu mai fure, sa respecte legea (inclusiv politistii), bacalaureat fara copiat, sa obtina diplome de facultate bazate pe cunostinte, nu pe bani, sa se angajeze pe baza de competente, nu pe pile, presa sa nu mai fie condusa de moguli interesati in destabilizarea tarii, sa dispara birfa de la scara de bloc pina la cea de la servici si lista este foarte lunga.
    Cind se vor produce toate aceste schimbari, vom fi indreptatiti sa ne comparam cu Germania, altfel sint doar vorbe fara fond.
  • -2 (2 voturi)    
    Admus (Marţi, 28 septembrie 2010, 11:45)

    Mircea [anonim]

    Admus:

    Nu stiu daca vorbesti in cunostinta de cauza dar lumea munceste mai putin in Germania decat in Romania - si ma refer aicea numai (subliniez numai) la romanii care muncesc in Corporate. Nu bugetarii. La 5 astia rup usile p-aicera. in Romania in corporate se munceste pana la 7, 8 pm si uneori si in weekend.
    E adevarat: cand se munceste se munceste serios in Germania iar legea se respecta - desi Germania a avut multe cazuri de coruptie in ultima vreme: Vezi firme ca Mercedes, MAN, Siemens (3 cazuri de coruptie inntr-un an), Deutsche Bank etc.
    Parerea mea ca nemtii teoretic ar fi cel mai corupt si greedy popor din cate am cunoscut. Au noroc ca sunt prinsi uneori si bagati imediat la rece.
    • 0 (2 voturi)    
      munca e pentru tractoare (Marţi, 28 septembrie 2010, 12:43)

      gheo [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      in unele companii private din romania se munceste pe rupte. sunt insa multe in care pauzele lungi si dese sunt 'cheia'
      mereu sunt unii la fumat, mereu sunt altii la cafea, sedintele lungi si sforaitoare sunt la ordinea zilei
      se plimba o gramada de hartii si se fac operatiuni cu pixul pe hartie in conditiile in care munca unui om intr-o zi poate fi inlocuita de un soft si realizata in numai 3-4 minute (ma refer aici la logistica si birocratia ei)
      romanul, indiferent ca lucreaza cu sapa sau cu mapa a invatat o lectie de valoare din vremea comunismului, sa dormi sprijinit in lopata. daca te prinde seful, pare ca te rupi cu munca
      stiu caz concret, companie Pharma in ro, compania mama e in germania. la noi hartiile se fac 'manual', descarcat-incarcat marfa tot manual, verificari stocuri, etichetari, tipariri buletine de analiza si multe altele, ai ghicit, tot manual. in germania aceeasi companie are absolut totul automatizat si cand intra un palet cu medicamente softul face toata treaba in 3-4 minute. la noi se presteaza 'de mana', dureaza o zi. de ce situatia asta?
      softul ar costa cam 150.000 euro, e mai ieftin sa platesti un om sa faca asta 'manual' ca oricum nu-l platesti ca in germania
      in general eficienta muncii e treaba managementului care de regula e pe dinafara, incompetent si pus pe pozitie din motive de politica. da, de politica. daca esti o companie pharma, ai nevoie de conexiuni politice altfel nu vei vinde si nu vei rezista
      apoi, in companiile care nu au treaba cu statul, multi sefi sunt pusi din motive de incuscrire si nu pe criterii de competenta
      iti mai amintesti bancul de pe vremea lui ceausescu, cu puterea de distrugere a 1000 de ingineri. ei bine, majoritatea managerilor de top din romania sunt ingineri
      stiu companie de software, foarte foarte mare care are drept director de recuperari creante, deci divizia juridica, un inginer. inginerul asta a facut si el un curs de cateva luni pe 'juridic' si e bun de sef
      pestele se impute de la cap si la privat
      • 0 (0 voturi)    
        Pt gheo (Marţi, 28 septembrie 2010, 12:57)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui gheo

        Gheo, unde am lucrat eu in romania (birocratia era) dar nu existau pauze lungi si dese.
        Nu te contrazic pt ca nu stiu cum e in tot corporat-ul romanesc si probabil ca ai dreptate.
    • +2 (2 voturi)    
      pfui (Marţi, 28 septembrie 2010, 12:44)

      aka [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      mda.... tipic comentariu romanesc. degeaba in romania se petrec mai multe ore la servici, daca productivitatea este de 4-6 ori mai mica. Si da... ma refer la Corporate... sa le numim... plantatzii......
      In romania nu exista nici la particular discliplina muncii asa cum exista in germania. Cazurile de coruptzie normal ca exista, insa acolo la nivele doar inalte, pe cand la noi la toate nivelurile. oricum coruptzia nu are nici o legatura cu faptul ca nu suntem productivi deloc. Nu pot decat sa sustin afirmatzia lui admus, care a identificat corect ca nu poate sa existe o compararere, atunci cand nu se pleaca de la criterii egale.
    • +2 (2 voturi)    
      Precizari (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:17)

      admus [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

      1 - Diferenta e ca SE MUNCESTE atit cit sa creasca economia cu 3% in 2010. nici mai mult nici mai putin.
      2 - Faptul ca in RO in Corporate se munceste pina noaptea, este tot pentru ca nu se respecta LEGEA, deci aceeasi problema. Daca se plateste suplimentar, sau se dau libere, atunci este legal
      3 - Salariu la privat aici ( caz pe care-l stiu) nu s-a marit de 10 ani, adica de cind s-a trecut la euro. Inflatia a crescut in toti acesti 10 ani !
      4 - Vorbesti despre coruptia la nivel inalt din Germania si in special de firme private care au mituit guverne corupte gen Romania, unde coruptia exista intr-o institutie de stat incepind de la femeia de servici pina la seful ce-l mare. Exemple : sedii de ministere, politie, penitenciare, spitale, scoli, licee, facultati ...........................................

      Ce zice , seamana una cu alta?
      • 0 (0 voturi)    
        Pt adamus (Marţi, 28 septembrie 2010, 16:59)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui admus

        Nu, nu seamana. nici nu am zis ca seamana, dar Germania nu e asa de corecta si muncitoare precum o stim noi romanii din stereotipuri.

        Comparatia cu romania-da sunt de acord cu tine, e greu de facut comparatie.

        Cat priveste coruptia corporatiilor germane: e mai mare decat in orice alta tara europeana. De ce nu sunt atat de multe cazuri de coruptie (raportate in ultimii 5 ani) si in celelalte tari Europene sau chiar US?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri