Oficiali MF: ANAF nu va ridica sechestrul instituit la Rompetrol Rafinare. E posibil sa angajam o casa mare de avocatura pentru proces

de Dan Popa     HotNews.ro
Vineri, 1 octombrie 2010, 11:46 Economie | Finanţe & Bănci

Statul roman isi va mentine prin ANAF sechestrul asigurator asupra bunurilor Rompetrol Rafinare si ar putea apela la o casa mare de avocatura pentru procesul pe care intentioneaza sa-l deschida impotriva Rompetrol, au declarat pentru HotNews surse din zona Finantelor. “E o decizie care se ia la nivelul conducerii Ministerului de Finante sau chiar a Guvernului. Avem cazuri in care Ministerul e reprezentat de case mari de avocatura, fara ca asta sa insemne ca nu ne bazam pe juristii nostri. De asemenea, ANAF isi va mentine sechestrul asigurator pe bunurile Rompetrol Rafinare, pentru ca acestea sa nu fie vandute actionarului majoritar al companiei”, au precizat sursele citate.

Potrivit acestora, angajarea la o casa mare de avocatura presupune costuri ridicate, aprobarea acestora fiind exclusiv in sarcina conducerii Ministerului. “Va dati seama ca la asemenea mize si onorariile percepute de casele celebre de avocatura, sunt ridicate. Din cate stiu, se discuta in aceste zile posibilitatea angajarii unor “grei” ai caselor de avocatura, mai ales ca stim si respectam calibrul avocatilor partii adverse”, au mai precizat oficialii finantisti.

Cat despre sechestrul asigurator, el va fi mentinut “cel putin inca o perioada”, pana cand evolutia lucrurilor va capata o orientare clara. “Nu se va ajunge probabil la executarea silita, ci vom “pazi” bunurile pentru a nu fi instrainate pana cand o sentinta va fi data in viitorul proces pe care il vom intenta”, au explicat oficialii Ministerului de Finante.


Citeste mai multe despre   










4319 vizualizari

  • -2 (14 voturi)    
    Buget deficitar... (Vineri, 1 octombrie 2010, 12:06)

    Gregorian [anonim]

    KazMunaiGaz e o companie prinsa la mijloc intre Dinu Patriciu si Statul Roman.

    Daca aceasta companie avea de unde sa plateasca banii i-ar fi platit.

    Au invitat statul roman sa reintre in actionariatul companiei pentru a stinge datoria, asta este o solutie perfect legala pe care o putea sugera si o comisie juridica sau o casa de insolventa.

    Vedeti spre exemplu cum s-a rezolvat insolventa Flanco, bancile creditoare au primit actiuni la Flanco vanzand o parte din ele ulterior catre un investitor.

    De amintit si problema asemanatoare intampinata de Daewoo Automobile Craiova, si acolo statul a reprimit controlul companiei atunci cand aceasta nu a mai avut bani pentru achitarea datoriilor, fiind ulterior vanduta catre Ford.

    Statul Roman e condus acum de niste oameni care nu inteleg mecanismele economice si care nu sunt in stare sa aleaga cele mai bune solutii pentru rezolvarea problemelor intampinate.
    • +3 (11 voturi)    
      Nu exista termen de comparare . (Vineri, 1 octombrie 2010, 12:13)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Gregorian

      Intre Flanco si Rompetrol Rafinare nu exista posibilitate de comparare.Vrei d-ta sa le iei apararea lui Patriciu si acolitii lui,dar nu tine.Daca Patriciu ar fi cu buzunarele goale poate ca am spune,lasa-l saraca.
      • +1 (7 voturi)    
        Gregorian=patriciu (Vineri, 1 octombrie 2010, 13:19)

        Terminator [anonim] i-a raspuns lui mircea

        nu va agitati .e chiar el.face diversiuni pe aici si isi canta in struna .sau poate o fi ady nastase.ca el a semnat .
    • +3 (7 voturi)    
      Bine ca intelegi tu.. (Vineri, 1 octombrie 2010, 12:23)

      denvarel [utilizator] i-a raspuns lui Gregorian

      Daca datoria e mai mare decat 50% din capitalul social sa cedeze majoritatea nu sa se fofileze aducand prejudicii din care doar niste case de avocatura castiga.
      • +6 (6 voturi)    
        O mostra de PSDism (Vineri, 1 octombrie 2010, 13:21)

        I.L.Caragiale [anonim] i-a raspuns lui denvarel

        Aceasta mangla este doar o mostra de afaceri gen PSD .Deale patriotilor nea Nelu Iliescu si Ady Nasty Nastase.Curat patrihoti
    • +6 (6 voturi)    
      A fost pe vremuri dragul meu! (Vineri, 1 octombrie 2010, 12:34)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Gregorian

      Mai mult nu vreau sa spun!Poti sa cumperi ptr.5 miliarde actiuni ,care in realitate valoreaza 5milioane
      Din pacate traim alte timpuri si alte jocuri.
      Sa lasam istoria sa povesteasca evenimentele epocii,dar noi incercam sa tinem pas cu actualitatea!
      Cine mai cumpara si vinde astazi actiuni ?
      Speculatorii zilieri!Si nu cred ca statul roman are timp de speculatii!
      Dupa toate crash-urile traite,jucatorii de bursa au devenit ceva mai retinuti si precauti.
      Lumea investeste in altceva si nu in Rompetrol!
    • +6 (8 voturi)    
      din contra (Vineri, 1 octombrie 2010, 12:39)

      masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui Gregorian

      aloo, rusnacule. Contractul era 51% actiuni statul sau plata INTEGRALA a datoriilor. De ce au cumparat in 2007 daca nu aveau bani sa plateasca. Mai mult, se putea stinge litigiul platind in 2007 datoriile.
      Ei platesc 50 milioane euro si apoi dau statului 44% din actiuni in valoare de 250 milioane euro. Si restul le dam rusnacilor? Niciodata
    • +3 (5 voturi)    
      Serios, doar o operatiune financiara? (Vineri, 1 octombrie 2010, 12:40)

      Andrzej [anonim] i-a raspuns lui Gregorian

      Poate dvs. care sustineti ca este doar o "reglare de situatie", adica o operatiune financiara normala ,ar fi corect sa va puneti intrebarea fireasca : de ce o companie care actioneaza in bransa energiei -petrol si gaze oriunde in lume face acum profit firma rompetol are beneficii zero, in conditiile in care si investitiile respectivei firme tind catre 0 de peste 5 ani, nefiind in stare sa plateasca o datorie de aproape 600milioane de eu?
    • +7 (9 voturi)    
      tu nu intelegi sau te faci ca nu intelegi (Vineri, 1 octombrie 2010, 12:46)

      dum_i [utilizator] i-a raspuns lui Gregorian

      mafiotii au platit 60 de milioane de euro, adica fix exact incat sa nu ofere pachetul majoritar inapoi statului.

      cu alte cuvinte, gunoaiele aveau de ales :platesc toti banii, sau dau toate actiunile inapoi (> 51%)

      Ei au ales insa sa faca o magarie, sa ofere fix suma minima in asa fel incat statul sa nu aiba control asupra rompetrol.

      Pasul urmator, ca sa pricepi si tu, este sa faca o majorare de capital (cu acordul act. minoritari pe care pe pariu ca ii controleaza). Pentru ca au de unde plati, stai linistit.

      Statul nu va avea bani/ nu va face asta.

      Si asa va ajunge de la 44% cat ar avea acum la 4%.

      Si inca o poveste cu gunoaie mafioto-securiste, cu nastasici pesdisti si patricieni penalisti fericiti.

      Cu 50 de mil euro, au cumparat o firma cu datorii de 500 milioane, au vandut-o cu 3 miliarde si nu au platit niciodata cei 500.
    • +4 (4 voturi)    
      Uite cine vorbeste (Vineri, 1 octombrie 2010, 13:16)

      Putul Gandirii [anonim] i-a raspuns lui Gregorian

      Aseara blanculescul Ionel pe money explica el cum s-a facut treaba asta cu conversia in obligatiuni a datoriilor Petromidia prin Lege . Si ca legea este buna desi este o lege numai pentru Petromidia.Pai de ce numai pentru ei ???Nu mai sunt si alti care ar vrea.Pai ce lege este asta numai pentru 1 om ? Si mai zicea el ca statul roman a avut de castigat de pe urma acestei legi ca a incasat 300 milioane.pai astea sunt dobanzi la datorii,toata lumea le plateste.pai nu , zice blatulescul este o adevarata mana cereasca ca am incasat acesti bani.pai trebuia sa le plateasca nu intelegi ca altfel era executat mai devreme.pai nu zice el este o mare realizare ca am incasat .Ce am incasat ?300 ...pai nu erau dobanzi ? pai erau da este o realizare ca le-am incasat ....Pai daca nu le incasam ii executam mai demult .Si tot asa dialogul surzilor. In final ideea era ca toat aceasta afacere este o mare realizare a poporului roman si ca daca poporul roman este destept o sa incaseze din cele 44% actiuni mult mai mult decat datoria .Adica dividente.Pai petromidia nu mai plateste dividente din 2003 si daca nu vrea actionarul majoritar tot nu o sa platesaca in veci . dar cea mai interesanta idee a fost ca atunci cand s-a dat legea covertirii datoriilor in obligatiuni s-a anticipat ca o sa fie bine .In ce sens / ca patriciu o sa vanda lui kazmunai ? pai daca e asa de ce nu a vandut statul direct la kazmunai ?????
      • +3 (3 voturi)    
        carei chestia ??? (Vineri, 1 octombrie 2010, 14:14)

        Maradona din Carpati [anonim] i-a raspuns lui Putul Gandirii

        Maradoneala PSD :
        Miscarea il scapa pe Patriciu de proces.Chestia cu obligatiunile sta asa : Patriciu incasa la rafinarie pretul produsului+aciza+taxa de drum+tva .Conform legii trebuia sa ramburseze statului imediat : acciza,taxa de drum,tva.El nu a facut asa si a pastrat toti bani pentru el si facut un talmes balmes din toate actele rafinariei de nu a mai inteles nimeni cat s-a furat.In final dupa ce s-a inteles cu nastase in 2003 i se convertesc furaciunile in obligatiuni care astzai devin actiuni.deci statul plateste cu propii bani actiunile astea.acizele si taxa de drum si tva sunt ale tuturor romanilor.Deci fiecare roman a fost furat de 30 de euro .painea pe 1 luna de zile la toata tara .Asta da PESEDISM scocialism sau cum i se spune .cinste lor cinste pesedistilor ca au facut-o si pe asta .....Votati PSD ca sa va mai fure ...
      • +3 (3 voturi)    
        Iliescu stia (Vineri, 1 octombrie 2010, 14:18)

        Karl si Marx [anonim] i-a raspuns lui Putul Gandirii

        I-a facut Talpes raport .Da s-a facut ca n-aude batrina carpa kaghebista .Desigur in numele dreptatii,a interesului national,al adevarului ,al socialismului ,al grijii fata de oameni intr-un cuvant al pesedismului .sa fie lisniste si bine sa se poiata fura in liniste.Patriot adevart acest Ion nea Nelu Iliescovici .
    • +3 (3 voturi)    
      iauzi braul (Vineri, 1 octombrie 2010, 13:54)

      Paturiciul [anonim] i-a raspuns lui Gregorian

      Miscarea il scapa pe Patriciu de proces.Chestia cu obligatiunile sta asa : Patriciu incasa la rafinarie pretul produsului+aciza+taxa de drum+tva .Conform legii trebuia sa ramburseze statului imediat : acciza,taxa de drum,tva.El nu a facut asa si a pastrat toti bani pentru el si facut un talmes balmes din toate actele rafinariei de nu a mai inteles nimeni cat s-a furat.In final dupa ce s-a inteles cu nastase in 2003 i se convertesc furaciunile in obligatiuni care astzai devin actiuni.deci statul plateste cu propii bani actiunile astea.acizele si taxa de drum si tva sunt ale tuturor romanilor.Deci fiecare roman a fost furat de 30 de euro .painea pe 1 luna de zile la toata tara .Asta da PESEDISM scocialism sau cum i se spune .cinste lor cinste pesedistilor ca au facut-o si pe asta .....Votati PSD ca sa va mai fure ...
    • +2 (2 voturi)    
      Actionar cu forta? Chiar daca nu vreau? (Vineri, 1 octombrie 2010, 15:33)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Gregorian

      Banuiesc ca astia de la KazMunaiGaz nu sunt unii de pe strada, care au dat doi lei si au cumparat un kg de spanac.

      Datoria era din 2003 si avea termen de scadenta 2010. Era clara si de neevitat din punct de vedere legal (cel putin asa se stia). Ori noul actionariat a cumparat stiind, cu rea-credinta, ca nu o sa plateasca datoria in 2010, pe principiul: "ia sa vedem ce ne fac fraierii aia, daca nu platim"

      Daca nu aveau banii aia, trebuiau sa se tocmeasca cu vanzatorul, adica cu nenea Dinu: "mai flacau, nu putem sa iti dam 2,7 MILIARDE de euro, iti dam doar 2,2 miliarde, ca avem o datorie nasoala de platit in 2010, datorie aranjata in 2003 de tine si de baiatul ala gusat, parca era prim ministru si il chema Nastase"

      Statul avea de recuperat bani cash, nu il poti forta sa reintre ca actionar, cu forta. Cei de la KazMunaiGaz fac pe prostii si se bazeaza pe un contract scris prost. In general orice negociere a guvernului Nastase de nivel mare asa s-a facut: groaznic de dezavantajos pentru statul roman (vezi Petrom, vezi Petromidia, vezi Bechtel)
  • +4 (16 voturi)    
    Sechestru pe Rompetrol Rafinare. (Vineri, 1 octombrie 2010, 12:07)

    mircea [anonim]

    Statul Roman nu trebuie sa cedeze in fata unor excroci-oameni de afaceri,care fac de ras oamenii de afaceri din Romania.Patriciu,Vantu,Voiculescu trebuie scosi din lista oamenilor de afaceri.Toate afacerile lor au ca element comun sustragerea de bani de la bugetul de stat,acordarea unor spagi consistente functionarilor guvernamentali si celor din justitie,toate ducand la slabirea institutiilor statului si crearea premiselor pentru instituirea in Romania a unei societati bazate pe "omerta".E pacat ca primministrii ca Nastase,Tariceanu,in fapt cu guvernari multumitoare datorita conjucturii economice favorabile sa fie pusi la zidul infamiei pentru-ca au colaborat cu structurile mafiote ale lui Patriciu,Vantu,Voiculescu.Astia si-au impartit sferele de influenta:Vantu nu fura de la stat,Patriciu fura de la stat,Voiculescu fura de la agenti economici,dar in final toti fura de la poporul roman si finanteaza aceiasi clasa politico economica corupta,judecatori,procurori,politisti.Nastase si Tariceanu sunt asii creerii structurilor de control ale justitiei corupte.
  • +4 (10 voturi)    
    mi se pare corect (Vineri, 1 octombrie 2010, 12:09)

    bancher [anonim]

    Pana la urma nu e nici vina, nici treaba statului ca Rompetrol nu are bani. La americani daca platesti 99 999 999 USD la stat, si datoria ta era de 100 000 000 USD, ai intrat in insolventa pt 1 usd, si fiscul te poate executa silit.
    Eu sunt de acord cu aceasta procedura: nu ai platit datoria scadenta, statul te executa.
    Atunci sa vedem daca isi mai permit ei sa aiba datorii de 500 000 000 EUR catre stat .
    Parerea mea!
  • -2 (8 voturi)    
    Ce e in spatele duelului mediatic ? (Vineri, 1 octombrie 2010, 12:20)

    oilman [utilizator]

    Din pacate, MF are cam zero sanse in court - si asta o stiu toti cei care sint macar superficiali familiarizati cu continutul OU si al obligatiunii din 2003. Cum am ami postat deja de citeva ori - tinta oricarei investigatii ar fi trebuit sa fie 'procesul' prin care s-au acceptat termenii acestei obligatiuni scadente in sep 2010. To ce poate face acum guvernul este sa se plaseze - in fond Petromidia isi desfasoara activitatea in romania.... - pe o pozitie mai buna de a negocia cite ceva - nici o sansa sa ia toti cei 570 mil fiindca cazacii au procedat legal, stiau de la inceput cind au platit mult mai mult decit facea lui Dinu pentru rafinarie. Afirmatiile belicoase in presa pot ajuta pina la un punct in procesul de pozitionare la negocieri; O intilnire Basescu - Nazarbayev ar putea sa mai aduca citiva dolari, niste controale mai serioase a auditurilor facute de D&T la rompetrol de prin 2000 ar mai adauga ceva sare si piper si eventual alti dolari inapoi la stat. Dar repet, toti cei 600 mil statul nu ii vede si stia asta foarte bine. Patriciu, Nastase, DIP, Tanasescu si alti citiva o sa ne explice din nou ca dind aceasta pomana lui Patriciu era mai bine decit sa preia in 2003 statul rafinaria - cea ce este o prostie evident
  • +4 (4 voturi)    
    Din OG 118 2003 (Vineri, 1 octombrie 2010, 12:21)

    denvarel [utilizator]

    La Art. 8. -
    (1) Evidenta obligatiunilor emise potrivit prezentei ordonante de urgenta se tine de catre un registru independent privat, pe costul emitentului.

    Domnilor reporteri care este acest registru?
    S-au efectuat in el modificari inainte de 30.09.2010?
    Daca da inseamna ca Rompetrol a platit o parte din obligatiuni.
    Daca nu inseamna ca ieri Rompetrol era dator statului intreaga suma.
    Ce o fi asa greu de pricept? Sunteti reporteri, investigati!
    Si spuneti-ne si noua prostimii rezultatele.
  • +3 (7 voturi)    
    spalarea pe maini (Vineri, 1 octombrie 2010, 12:40)

    roman [anonim]

    Deci statul nu si-a incasat banii, in timp ce baietii destepti au incasat malaiul si s-au spalat pe maini.

    Cred ca toleranta noastra asupra acestor afaceri trebuie sa fie ZERO.
  • 0 (6 voturi)    
    statul generos..... (Vineri, 1 octombrie 2010, 13:02)

    lili [anonim]

    nu-i mai recuperati voi(adica NOI!!), ei au angajat o casa de avocatura si mai mare..... trebuia sa faceti asta mai demult..... pierderile statului roman sunt consecvente, nu sunt exceptii.....
  • +4 (4 voturi)    
    Dar Aurescu nu e bun? (Vineri, 1 octombrie 2010, 13:17)

    Andradda [utilizator]

    Tanarul avocat Aurescu a castigat pt Romania unul din cele mai mari procese ale secolului, procesul in legatura cu Insula Serpilor.
    Nu credeti ca ar putea reprezenta statul foarte bine, in acest proces?
  • -3 (3 voturi)    
    lol (Vineri, 1 octombrie 2010, 13:22)

    me [anonim]

    va apela la o firma mare de avocatura? deci paguba n-o so ia nici rompetrol, nici statul roman... ci avocatii...
  • +3 (3 voturi)    
    Daca Patriciu era roman.. (Vineri, 1 octombrie 2010, 13:43)

    vag [anonim]

    cu grija fata de soarta tarii, asa cum se pretinde, din suma de circa 1,2 -1,7 miliarde de dolari luata de la kazaci pe Petromidia, platea statului datoria de 560 milioane si ramanea si el cu destui bani. Arata tuturor cum se fac afaceri adevarate si curate pentru tara; era acum erou national, viitor presedinte al Romaniei.
    Dar ce vorbesc eu, un prost, naiv si visator incurabil:))
  • +2 (2 voturi)    
    Pardon, (Vineri, 1 octombrie 2010, 13:56)

    Gregorian [anonim]

    Am comentat fara sa am o intelegere completa a tuturor datelor problemei.
    Sunt de acord cu o parte a celor care m-au contrazis, insa nu imi place atitudinea vanatorilor de vrajitoare. Nu sunt nici rusnac nici pedelist nici fan-patriciu (comentariul era chiar anti-patriciu), sunt un simplu cititor al acestui sait de stiri care a indraznit sa aiba o opinie si sa o impartasasca celorlalti cititori.

    M-ati convins, este indreptatita actiunea premierului.
    • +2 (2 voturi)    
      Bravo (Vineri, 1 octombrie 2010, 15:36)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Gregorian

      Bravo, buna atitudine. Daca o tinem tot asa, poate ca maine, poimane ne trezim ca suntem o tara din UE ;)
  • -1 (1 vot)    
    Comportament de plangaciosi (Vineri, 1 octombrie 2010, 17:12)

    Razvan_M [utilizator]

    Statul stie ca KMG incearca sa-i traga tzeapa. KMG este constient ca statul stie ca vrea sa-i traga tzeapa. Noi stim ca KMG vrea sa traga statului tzeapa.

    Nu inteleg de ce statul se comporta ca un plangacios si ameninta cu judecatile. Pana la urma, daca KMG nu vrea si nu vrea sa-si respecte obligatiile contractuale sa ramana fara rafinarie si sa dea KMG statul in judecata. Ce pana mea e circul asta cu cine are dreptate?

    Daca ne uitam un pic pe bilanturile contabile ale Rompetrol, observam ca este inglodat in datorii de catre marele ciorditor Patriciu si cel mai probabil ca este deja in stare de faliment, ramas doar un vehicul pentru vanzarea petrolului din Kazahstan in Europa fara a mai plati carutza de taxe catre stat.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică