Avertismentul lui Stiglitz: Viitorul monedei unice este sumbru din cauza masurilor de austeritate

de Carla Dinu     HotNews.ro
Luni, 4 octombrie 2010, 7:15 Economie | Finanţe & Bănci

Joseph Stiglitz
Foto: Agerpres/EPA
Soarta monedei unice europene este sumbra daca Europa nu va ajuta mai mult statele care trec prin grave crize economice, afirma fostul economist sef al Bancii Mondiale si laureat al Premiului Nobel pentru Economie, ​Joseph Stiglitz.

Intr-o conferinta prilejuita de lansarea celei mai recente editii a cartii sale - "Freefall", Stiglitz a mai adaugat ca este doar doar o chestiune de timp pana cand Spania va fi obiectul atacurilor speculative. Publicatia britanica "The Sunday Telegraph", a publicat,  un extras din cartea profesorului de economie.

Stiglitz a mai explicat ca din cauza masurilor sale de austeritate Spania va cunoaste o crestere a ratei somajului, acum in jur de 20%, si o incetinire a economiei, noteaza si jurnalistii de la Reuters.

"Spania ar putea intra intr-o spirala a mortii care a cuprins si Argentina in urma cu un deceniu", a spus economistul.
 
El a criticat guvernele europene ca fac reduceri prea drastice si foarte precipitate ale cheltuielilor publice ceea ce, in opinia sa, poate face ca economiile lor sa intre in recesiune.

"Deoarece atatea tari isi reduc prematur cheltuielile, cererea agregata globala se va reduce si cresterea economica va incetini, putandu-se reintra in recesiune", explica Stiglitz.

Stiglitz spune ca singura salvare pentru moneda euro este iesirea Germaniei din zona euro sau divizarea zonei euro in doua sub-regiuni, cea a economiilor solide si cea a economiilor fragile.

"Daca Europa nu gaseste o cale sa faca aceste reforme institutionale, probabil va fi nevoita sa-si recunoasca caderea si sa se confrunte cu o crestere a ratei somajului, dar si cu o crestere a suferintei umane", a mai spus lauretul premiului Nobel.



Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

5945 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    Viitorul este sumbru (Luni, 4 octombrie 2010, 9:11)

    accipiter gentilis [anonim]

    Indica , oare , marele Stiglitz (sticlete , germ.) in "Freefall" si CAUZELE REALE ale acestei "caderi libere" ?

    Din textul de mai sus , inclin sa cred ca nu . Adevarul este simplu si accesibil oricui : nu poti sustine o economie mondiala bazata pe CRESTERE NEINCETATA in conditiile in care aceasta economie sprijina pe RESURSE FINITE .

    Concluzia : aceasta "criza" nu "va trece" fiindca nu are cum . Din contra , se va acutiza de la un an la altul .
    • -4 (6 voturi)    
      merge asa!tot inainte! (Luni, 4 octombrie 2010, 9:42)

      mardale [anonim] i-a raspuns lui accipiter gentilis

      de unde sti matale cat de FINITE sunt resursele?....oricum resursele n-au nici o legatura cu actuala criza.Eu spun ca e exact invers.Exista capacitatea de productie si resurse inca destule pentru a a sutine bunastarea tuturor...si cu toatea astea trebue ca majoritatea sa stranga cureaua.Fabricile trebuie sa stea cu liniile de productie pe stand-by ,uneori si cu stocuri mari de produse si materie prima .De ce?Doar ca sa iasa socotelile acestui sistem monetar absurd...care se doreste a fi perpetuat de cei "destepti".Dar eu sut optimist....tot raul spre bine.Abia astept ca cei care trag sforile sa-si dea seama ca nu e cale de iesire deupa actuallele "reguli"...sau ca cei de jos nu vor mai suporta
      • +7 (7 voturi)    
        Optimismul nu este o scuza ... (Luni, 4 octombrie 2010, 10:20)

        accipiter gentilis [anonim] i-a raspuns lui mardale

        Imi adresati o intrebare bizara . Resursele , TOATE resursele pe care sprijinim , inclusiv apa potabila si terenul cultivabil , sunt finite . Daca nu intelegeti de ce , luati-o ca pe o axioma .

        In actuala paradigma economica , totul trebuie sa creasca : consumul , productia , profitul , productivitatea , s.a.m.d. . Trec peste faptul ca in sine acest lucru nu este posibil si subliniez un singur aspect : pe masura ce consumul si cerea de resurse creste , acestea (resursele) devin din ce in ce mai putine . Procesul nu este liniar , ci exponential .

        Prin urmare , foarte curand vom atinge fundul sacului . Va las sa ghiciti ce se va intampla atunci . Inca ceva : indiferent daca noi intelegem aceasta realitate sau nu , procesul curge ...
        • +3 (5 voturi)    
          E demonstrat matematic (Luni, 4 octombrie 2010, 10:47)

          flavian [utilizator] i-a raspuns lui accipiter gentilis

          Economia inca se mai crede o stiinta.

          Iar nea stilgitz asta a luat de fapt un premiu inventat de banci, pentru ca nobel in economie nu prea exista.

          Matematica in schimb e cam greu sa o contrazici. Albert Bartlett e un profesor cum rar intalnesti, dar cum ar trebui sa fie cat mai multi.

          Arunca un ochi peste demonstratia lui de aici: http://blog.flavian.ro/2009/10/de-weekend.html
          • -1 (3 voturi)    
            alarmism de baba rea (Luni, 4 octombrie 2010, 13:54)

            mardale [anonim] i-a raspuns lui flavian

            nu este nici o legatura intre consumerism si "cresterea geometrica "a populatiei.O dovedeste faptul ca cea mai mare crestere a populatiei se inregistreaza in tarile sarace unde foametea e mare.,iar in tarile cu nivel de trai ridicat stagneaza si chiar e in usoara scadere.Cresterea demografica in prezent e influentat cel mai mult de nivelul de educatie si cultura...nu de matematica si nici de consum....ca nu suntem bacterii,de aceea paralela alarmista pe care o face acel matematician e cel putin fortata...
            Interesant cum urla egoismul si paranoia inconstienta din voi.Adica in romania unde populatia e in scadere si densitatea populatiei e destul de mica,ne roade grija fata de suprapopularea mexicului si a indiei.Sunt sigur ca se va junge la un echilibru si acolo daca va scadea substantial analfabetismul.Nu mai spun ca India cunoaste o crestere economica fara precedent iar in europa...germania,olanda si elevtia,adica tarile importante cu cea mai mare densitate a populatiei de ep continent se traieste mai mult decat bine.
            P.S genial comentariul "mda" al lui alex...dar la cat de destupata la minte e lumea aici ...e normal ratingul :(
            • +2 (2 voturi)    
              Ai avut bunl simt (Luni, 4 octombrie 2010, 14:32)

              flavian [utilizator] i-a raspuns lui mardale

              Ai avut bunul simt sa vezi macar despre ce e vorba in filmul de mai sus ?

              E mai interesant cum urla egoismul in cei care zic ca daca noua ne e bine, indienii pot sa moara de foame, chinezii sa se inmulteasca cat vor, americanii sa jumuleasca planeta de toate resursele si sa o polueze pana nu mai putem respira...
        • -2 (2 voturi)    
          mda (Luni, 4 octombrie 2010, 10:51)

          alex [anonim] i-a raspuns lui accipiter gentilis

          Ideile nu sunt finite- si o mare parte din economia actuala se bazeaza pe idei.

          A doua remarca- chiar daca resursele sunt finite, valoarea pe care o au este variabila si posibil infinita.

          Asa ca suntem departe de fundul sacului si tu nu ai dreptate.

          Tot ce se intampla acum nu e controlat de legile economice astfel incat degeaba cauti explicatii economice. Uita-te mai degraba la politica si la psihologia maselor- acolo se dau luptele.
          • 0 (0 voturi)    
            Ideile nu tin de foame . Si nici de cald ... (Marţi, 5 octombrie 2010, 10:26)

            accipiter gentilis [anonim] i-a raspuns lui alex

            D-vs. uzati de sofisme . Consecinta : induceti (eventual va induceti) in eroare .
            Argumente : ideile nu tin de foame si doi , o resursa odata terminata nu mai are nici un fel de valoare , nici fixa , nici variabila si cu atat mai putin infinita .

            Daca chiar nu intelegeti de ce nimic nu poate creste la nesfarsit , meditati putin la legea entropiei .

            Inca ceva : viata nu tolereaza cresterea nelimitata . Singura aberatie care incalca aceasta regula este celula maligna (cancerul) .
        • -2 (2 voturi)    
          ba sacu' mare (Luni, 4 octombrie 2010, 11:00)

          mardale [anonim] i-a raspuns lui accipiter gentilis

          asta e gandire de romancier SF.Zi-mi o resursa care e pe duca....dar sa nu aud de petrol si apa ca o dam in alte mituri si legende.Eu n-am zis de risipa ci de un consum rational care poate oferi bunastare sustenabila pentru fiecare membru activ/productiv al societatii.Va e lene sa va uitati la cifre sa vedeti cati oameni pot fi hraniti de un Ha in conditiile unei agriculturi moderne si de cat de putin avem nevoie daca am recicla cum se cuvine si daca am apela la resurse alternative de energie.
          • +2 (2 voturi)    
            Daca.. (Luni, 4 octombrie 2010, 11:41)

            Florin [anonim] i-a raspuns lui mardale

            Totul bine si frumos, daca nu ar exista 'daca'.
            Din pacate, toate daca-urile exista si sunt reale plus faptul ca populatia planetei este in crestere exponentiala si toti locuitorii au aspiratii holywoodiene - consum mare si nelimitat de orice.

            Chiar nu inteleg de ce exista oameni care se fac ca ploua, cand orice copil poate deduce ca:
            1. resursele sunt finite
            2. consumul este in crestere exponentiala
            3. consumul unei chestii finite duce la epuizarea acesteia.
            • -1 (1 vot)    
              Mintea umana n-are limite, (Luni, 4 octombrie 2010, 18:11)

              Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Florin

              Si universul e nesfarsit.
        • 0 (2 voturi)    
          Populatia planetei trebuie redusa (Luni, 4 octombrie 2010, 11:56)

          Costi [anonim] i-a raspuns lui accipiter gentilis

          Este cheia rezistentei speciei umane asa cum o stim noi astazi.
          China, India ,Pakistan,Mexic trebuie sa ia masuri de incetinire a cresterii populatiei.
          • +1 (1 vot)    
            Si cum propui tu sa se implementeze asa ceva (Marţi, 5 octombrie 2010, 12:52)

            Nene [anonim] i-a raspuns lui Costi

            Ai vazut si tu filmele cu Rotschild-zi, Rokeffeler-i, Goldmani, Kissinger-i si Bilderberg-i???

            Pai aia sunt evreii aia care vor sa fie numai ei.

            Buba nu e ca altii cresc, ci mai ales de ce cresc???
            In Africa cresc doar pt simplulmotiv ca de la Est la Vest in africa sunt razboiae civile care au devastat toate tzarile de la Siera Leone unde macelarii inarmati de finantza mondiala au trecut prin foc si sabie toata populatia, pana in Congo, Uganda ude la fel acolitii finantei mondiale au bagat mega genocide si au facut ca o mare parte de populatie sa traiasca in tabere colosale de refugiati, unde nu prea au multe defacut si ca atare se inmultesc, America de Sud e la fel iar Lumea Musulmana au jurat sa ii copleseasca numeric pe evrei. China si multe tzari asiatice au stabilizat populatia iar India, Pakistansi Bangladesc care impreuna trec de 1.4 miliarde nu au sanse sa scada. Or veni alde Rokefeleri cu solutzii gen SIDA, Organisme Manipulate Genetic care vor disparea la comanda chimica sau biologica dar ce te fact cu asa un colosal val de refugiati...i-o zic ca atunci este ales bules cum ar spune fratii astora de pe la noi.
      • 0 (0 voturi)    
        Optimismul inconstient ne-a adus unde suntem (Marţi, 5 octombrie 2010, 3:08)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui mardale

        Nu-i asa ca daca fabricile de automobile ar putea produce 10 miliarde de autoturisme anual ar trebui sa facem cozi la banci pt imprumuturi "avantajoase" doar ca sa le cumparam productia?Nu conteaza ca suntem doar 5 miliarde de soferi, daca industria poate sa-si extinda capacitatile de productie la infinit inseamna ca si consumul trebuie sa urmeze aceeasi cale...
        Cat de cretin trebuie sa fii incat sa accepti ca ideea de productie si, implicit, consum cu inconstienta fata de impactul asupra mediului ne poate asigura un viitor noua si copiilor nostri? Indiferent de aspectele financiare ale ecuatiei, planeta asta are o capacitate limitata de a mentine balanta echilibrului ecologic si in momentual actual suntem f aproape de punctul in care nu va mai conta nimic din ceea ce cred cei mai multi dintre noi ca ar conta in ceea ce priveste calitatea vietii.
  • +7 (9 voturi)    
    Viitorul si Romania (Luni, 4 octombrie 2010, 9:31)

    Vizitiul [utilizator]

    Iar pentru Romania, viitorul este si mai sumbru intrucat sunt prea multi "sa ne dea", fara activitate.

    Romania, ca tara, are capacitatea sa fie independenta prin productie si exporturi. Evident, pentru asta ai nevoie de politicieni cu viziune si de oameni prieteni cu munca; din pacate tara se compune dintr-o majoritate care striga "sa ne dea"!

    Pana recent am crezut ca aceasta mentalitate se datoreaza exclusiv perioadei comuniste dar incep sa cred ca asa sunt Romanii de felul lor, "lasa-ma sa te las" ca eu stau "sa ne dea"!
    • +2 (6 voturi)    
      Inca ceva (Luni, 4 octombrie 2010, 10:00)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      Categoria "sa ne dea" si politicienii "va dam" au un numitor comun: MUMU :)
    • 0 (2 voturi)    
      A avut grija Nastase sa dea petrolul (Luni, 4 octombrie 2010, 11:58)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      A dat nastase petrolul la austrieci pana in 2014 .Cine il va judeca ?
  • +5 (5 voturi)    
    ha,ha... (Luni, 4 octombrie 2010, 9:33)

    kiki [anonim]

    ce-i doare pe cei care l-au pus pe sticlete sa ciripeasca este evident...caderea constanta a dolarului...asa k...hai sa lovim putin in euro...poate-poate...
    http://economie.hotnews.ro/stiri-burse-7872904-pietele-bursiere-din-asia-rosu-dolarul-ajunge-nou-minim-istoric-fata-yen.htm
    • 0 (2 voturi)    
      kiki (Luni, 4 octombrie 2010, 9:57)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui kiki

      Desi nu sunt un mare amator al lui Stiglitz, gandestete ca o crestere in continuare a euro omoara exporturile si in special germania.

      Mult dintre manufacturing s-a reintors in America tocmai datorita unui dolar slab si a cresterii pretului petrolului care a facut transportul mai scump. Lucrurile nu stau asa de bine pt Europa (cum crezi tu). Sper sa ma insel, dar nu stiu de ce vad cresterea asta a dolarului ca linistea inaintea unei furtuni
      • +3 (5 voturi)    
        Importurile se ieftinesc (Luni, 4 octombrie 2010, 10:12)

        Adrian C. [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

        O crestere a euro inseamna si o ieftinire a importurilor facute de UE din alte state, importuri de materii prime de exemplu. Ceea ce poate duce la ieftinirea produselor fabricate cu aceste materiale. Alt exemplu: sunt companii de automobile cu sediul in UE dar care au fabrici si in alte parti ale globului, daca Euro creste salariile pe care le plateste in celelalte tari scad ... deci nu e chiar atat de rau.
        • +1 (1 vot)    
          Pt Adrian (Luni, 4 octombrie 2010, 11:08)

          Mircea [anonim] i-a raspuns lui Adrian C.

          Adrian:

          Motorul cresterii economice in Germania (ca oricum e cea mai importanta economie europeana) sunt exporturile. Germania nu a crescut salariile de 10 ani si prin urmare consumul intern a stagnat. In conditiile in care resursele importate se ieftinesc la o crestere a euro asa cum zici tu se ieftinesc pt europeni numai, pt celelale state raman la fel (all things been equal). Dar Europa dirijeaza aceste resurse/produse spre export ceea ce nu face nici o diferenta in ceea ce priveste scaderea costurilor si implicit preturilor. La o crestere a euro, exporturile se vor scumpi - asta e deja axioma nici numai trebuie demonstrata.

          Din nou vorbesc de produsele europene facute in europa sau in afara, care au ca punct de referinta euro si care sunt destinate exportului. Deci prin urmare ceea ce zici tu nu e adevarat.

          Da, incurajeaza consumul in interiorul UE dar in special al bunurilor importate care devin mai ieftine pt ei.
      • +1 (3 voturi)    
        plus 10 pt mircea (Luni, 4 octombrie 2010, 10:16)

        mardale [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        e adevarat ca amricanilor le-ar conveni sa se duca naibii europa,dar in barfa lor macroeconomica legata de EU exista un mare sambure de adevar.Daca marile tari europene nu vor da dovada de maturitate ,altruism si echitate fata de toti membrii...e groasa.Dar cred ca se vor trezi sau deja s-au trezit .
  • +4 (4 voturi)    
    Ciudate coincidente ... (Luni, 4 octombrie 2010, 10:11)

    lucard [anonim]

    'genii' din us+uk prevestesc din cand in cand:
    - caderea euro
    - destramarea europei
    - despartirea germaniei de zona euro
    - atentate teroriste in europa
    ...
    ciudat nu?
    • +2 (2 voturi)    
      in special (Luni, 4 octombrie 2010, 10:46)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui lucard

      cand euro castiga 10% fata de usd intr-o luna..
  • -1 (3 voturi)    
    Foarte bun articolul (Luni, 4 octombrie 2010, 10:17)

    Cristina [anonim]

    Scurt si la obiect
  • -2 (2 voturi)    
    Stiglitz si Ponta (Luni, 4 octombrie 2010, 10:53)

    Vio [anonim]

    L-am auzit recent pe Ponta ca ar fi discutat personal cu Stiglitz care nobelist a fost de acord cu impozitarea graduala si cresterea sectorului public!!!??? Aici sunt cateva semne de intrebare pentru mine:
    - Stiglitz nu are nici doctoratul nici premiul Nobel echivalat in Romania, deci conform teoriei Funeriu 11 clase nu stiu ce cauta acest "individ" in romanica;
    - nu stiu in ce limba a vorbit POnTA cu el de s-a inteles atat de bine?
    - nefiind un expert platit de iRealitatea si Antene, Stiglitz este un nimeni iar Ponta nu sta de vorba cu nimeni cu o singura exceptie, Nastase;
    - anliza lui Stiglitz (cea lecturata in original si nu cea tradusa de Ponta) este corecta la nivel global. Romania are insa de primit 32 miliarde euro de la UE si ar trebui ca in paralel cu reforma statului si a administratiei sa compenseze somajul aferent prin orientarea catre aceste fonduri.
  • 0 (0 voturi)    
    Ghiveci (Luni, 4 octombrie 2010, 11:22)

    Jan Gionescu [anonim]

    Exista, e drept, "cai troieni" care lucreaza pt. SUA in randul sefilor de state UE, dar din start UE "largita" s-a dovedit a fi neviabila si f. vulnerabila. Fiind un ghiveci "contra naturii" de tari puternice (ca Germania), mediu dezvoltate (precum Cehia) si total ugandizate (ca Romania).
  • +3 (3 voturi)    
    Dupa razboi,multi viteji se arata. (Luni, 4 octombrie 2010, 11:22)

    mircea [anonim]

    Economisti ca Stiglitz,cu premiul Nobel ,cat a fost criza in floare au tacut chitic,neavand solutii.Atunci de ce nu au intrebat de ce o reducere brusca,drastica a cheltuielilor,caci criza se datoreaza in mare parte acestei reduceri drastice a creditarii.De ce nu au cerut domnii cu Nobel o reducere graduala a cheltuielilor si publice si private si atunci consecintele poate nu erau atat de dramatice.Criza asta pare a fi provocata intentionat de cineva care este la butonul finantelor mondiale,pentru-ca falimentul sau furtul unor fonduri uriase nu justifica criza.Parca toata economia mondiala s-ar fi umflat nejustificat de mult si cineva a vrut sa o desumfle brusc.In mod normal,prin masurile de austeritate,ar trebui ca toate preturile sa scada cu 30-40%,pentru ca economia sa se aseze pe baze reale.Unele preturi au scazut,altele se mentin,semn ca exista inca resurse financiare care mentin preturile.Deci criza este inca departe de a se termina.Cred ca este nevoie si de o schimbare tehnologica in modul de consum,in sensul de a trai la fel de comfortabil din toate punctele de vedere,dar cu un consum mai mic.Atunci poate ca efectele crizei se vor estompa si se va reusi trecerea la noua sociatate bazata pe un nivel minim garantat(minim,dar civilizat).
    • +1 (1 vot)    
      aspecte (Luni, 4 octombrie 2010, 11:31)

      Jan Gionescu [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Hei dar Stieglitz nu a tacut "chitic" deloc!
      De 15 ani trage semnale de alarma despre dezindustrializarea SUA, care au devenit o economie neviabila de tipe FIRE ("finances-real estate") .
      • 0 (0 voturi)    
        ce facem cu verzisorii (Marţi, 5 octombrie 2010, 15:03)

        mihai mihai [anonim] i-a raspuns lui Jan Gionescu

        -aveam si noi stiinta ca iesirea din criza se face pe inflatia din cele 11 noi colonii ale europei, dar acum e la moda deflatia. infometarea, stagnarea, deci daca intra si china in criza-----e-- atunci musai sa tai cateva zerouri de la verzisori sa faci leul un dolar, si restul stie isarescu care zerouri se taie --lefa bancherilor care nu fac--sluj la bulibasa--
      • 0 (0 voturi)    
        ce facem cu verzisorii (Marţi, 5 octombrie 2010, 15:03)

        mihai mihai [anonim] i-a raspuns lui Jan Gionescu

        -aveam si noi stiinta ca iesirea din criza se face pe inflatia din cele 11 noi colonii ale europei, dar acum e la moda deflatia. infometarea, stagnarea, deci daca intra si china in criza-----e-- atunci musai sa tai cateva zerouri de la verzisori sa faci leul un dolar, si restul stie isarescu care zerouri se taie --lefa bancherilor care nu fac--sluj la bulibasa--
  • 0 (0 voturi)    
    Apropo de resurse finite (Luni, 4 octombrie 2010, 13:15)

    bantesa [anonim]

    Subscriu la parerea celor care privesc cu ingrijorare la actuala abordare mondiala a economiei: resurse infinite. Adevarul e ca resursele sunt finite si multe din ele se vor termina in decursul a 20 de ani. Un documentar interesant pe tema asta, desi poate un pic extrem este Collapse a lui Michael Ruppert. Deci poate ca viata asa cum o stim noi se va schimba cu sau fara voia noastra in curand. E nevoie de o schimbare de mentalitate la oameni si una rapida, altfel am putea suporta consecintele lacomiei noastre intr-un mod foarte dureros...
  • 0 (0 voturi)    
    CRIZA ECONOMICA ... (Luni, 4 octombrie 2010, 13:59)

    OMULdinBANAT [anonim]

    ... este dovada clara a dezechilibrelor, a haosului, generat intre pretul de cost pt. fabricarea unui produs si pretul de vanzare al acestui produs, dezechilibre bancare aparute intre diferenta dintre dobanzile la depozite si dobanda la credite, supracomisionarea, suprataxarea, supraaccizarea tuturor produselor de orice tip, dezechilibre in consum, dezechilibre grave salariale si de venit, in concluzie avem o problema sociala la scara planetara si anume lacomia si egoismul. nu conteaza cat avem, dar vrem mai mult chiar daca prisoseste sau chiar daca aruncam la gunoi, negandindu-ne la vecinul nostru, la vecinul de langa vecinul nostru, la cel care sta intr-o statie de transport in comun dar nu-l luam cu masina, ca doar e masina noastra, ca aruncam pe strazi toate mizeriile si ca in acest fel facem mizerie, in fata casei sau blocului unui prieten, rudelor, parintilor care si ei sunt oameni cum ne pretindem si noi si eu. trebuie sa ne schimbam modul de gandire, sa gandim pe principiul cumpatarii, suficientului, a ideii ca daca avem o viata buna cu bunastare, sa avem bunacredinta si bunavointa de ai ajuta si pe altii, daca lucreaza bine si mult, sa duca si ei o viata buna cu bunastare, sa transformam modul de existenta de la eu la noi si sa luam in considerare ca, noi, putem devenii voi, deci noi toti, fiecare in parte, noi toti 22 de milioane de "noi" romanii si bineinteles 6,8 miliarde, sau cati om fi, de "noi", de pamantenii.
  • 0 (2 voturi)    
    Nu dau doi bani (Luni, 4 octombrie 2010, 14:45)

    Sargon [utilizator]

    Nu dau doi bani pe ce spune Stiglitz sau Krugman!
    • 0 (2 voturi)    
      Q? (Luni, 4 octombrie 2010, 17:13)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Sargon

      Tu fiind cine?
      • 0 (0 voturi)    
        eu (Luni, 4 octombrie 2010, 18:56)

        Sargon [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

        simplu si clar
  • 0 (0 voturi)    
    Resurse limitate (Luni, 4 octombrie 2010, 17:45)

    Deianu [anonim]

    La consumul exponential, infinit va exista o ajustare rapida prin reducerea numarului de consumatori, ori prin dictaturi diverse, sangeroase, fie prin razboaie locale sau generalizate, fie prin anarhie, dezorganizare sociala.
    In Romania securistii de la nivelul conducerii politice au gasit o varianta rapida prin lichidarea fizica a pensionarilor si bolnavilor in urma colapsarii voite, intentionate, a sistemului de asistenta medicala (servicii si medicatie). Exista estimari pe net privind triplarea numarului de decese la 1000 locuitori in perioada urmatorilor 2-3 ani.
    Targetul securist este axat pe reducerea radicala a numarului de asistati sociali, iar disparitia naturala pe cazuri de boala este larg acceptata de romani, le mai citesti Miorita, le mai amintesti ca prin Africa este si mai rau, nu vor fi probleme sociale (uite ca Franta s-a ridicat imediat impotriva unei modificari rezonabile a legii pensiilor).


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri