VIDEO Functionarii protestatari de la Finante: Exista fonduri pentru stimulente, noi aducem aceste venituri la buget / Am sapte masterate si castig sub 600 lei / Venitul mi-a scazut cu 80%

de Ioana Morovan, Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 13 octombrie 2010, 22:22 Economie | Finanţe & Bănci

 documente
(31 Mai 2010) PDF, 118KB
Functionarii de la Ministerul Finantelor Publice au scandat intreaga zi si l-au huiduit pe Sorin Blejnar, presedintele ANAF, singurul oficial din conducerea institutiei ramas la Minister, ori de cate ori acesta aparea in mijlocul protestatarilor. Sefi de serviciu, angajati la ANAF, Autoritatea Nationala a Vamii sau in departamentele de fonduri europene, toti s-au plans de salariile mici incasate in ultima luna. Blejnar a incercat sa explice, in doua runde de negocieri cu cateva zeci de reprezentanti ai celor prezenti la protest, demersul Ministerului: stimulentele medii de la nivelul anului 2009, de un salariu si jumatate, sa fie incluse in salariul de baza - prevederea urmand sa intre "imediat" in vigoare. Termenul propus de Blejnar, de o saptamana, nu a fost multumitor pentru functionari. Vezi in documentul atasat cat au castigat angajatii Ministerului in luna aprilie si cat reprezinta stimulentele din veniturile totale

Declaratiile protestatarilor si explicatiile lui Blejnar:

  • Un functionar care ocupa un post de consilier superior a declarat ca isi merita stimulentele pentru ca a contribuit personal la cresterea incasarii lor la buget. Acesta a declarat ca, personal, a adus 16 miliarde de lei la buget intr-o singura luna.
  • O alta angajata - pe un post de sef serviciu - a explicat ca, dupa 29 de ani de lucru in Minister, castiga 16 milioane si are o responsabilitate uriasa: gestioneaza situatiile financiare a 15 ministere. "Nu mai suntem stimulati, suntem umiliti. Stimulentele au fost introduse de Theodor Stolojan ca o completare a salariilor mici".
  • Un angajat al ANAF a explicat ca veniturile sale au scazut cu 80% si ca nu poti trimite un om care castiga cateva milioane sa "se lupte" cu contribuabili care au venituri de zeci de mii de euro: "daca vrei venituri la bugetul de stat, trebuie acordate stimulente la inspectia fiscala... Suntem hotarati sa blocam activitatea". O alta functionara spune ca veniturile sale au scazut cu 75%.
  • O tanara a desfacut in fata camerei de luat vederi un fluturas de salariu, cu suma de 617 lei. O alta angajata in Minister, care o insoteste, spune ca are doua doctorate si sapte masterate si castiga chiar mai putin de atat. Aceasta a mai declarat pentru HotNews.ro ca in fiecare an li s-a facut o evaluare a performantelor.
  • Un functionar care lucreaza la Oficiul de plati PHARE a declarat ca unii din colegii sai, care castiga acum 400-500 lei semneaza documente de plata pe proiecte in valoare de milioane de euro.
  • O angajata la directia de Buget a explicat ca aceste stimulente sunt acordate din venituri extrabugetare. Raspunderea salariatilor, in directia de Buget este foarte mare si uneori se lucreaza si pana la 3 dimineata.
Blejnar a incercat sa explice, in doua runde de negocieri cu cateva zeci de reprezentanti ai celor prezenti la protest, demersul Ministerului:

  • Luni va fi aprobat un amendament in Parlament potrivit caruia salariile angajatilor din Finante vor creste cu 150%. Adica stimulentele medii de la nivelul anului 2009, de un salariu si jumatate, sa fie incluse in salariul de baza - prevederea urmand sa intre "imediat" in vigoare - dupa cum a explicat Blejnar.
  • Daca in acest moment Ministerul de Finante este pe ultimul loc in ceea ce priveste nivelul de salarizare, adica locul 41, in urma majorarilor vor ajunge undeva pe locul 20-23.
  • 99% din personalul Ministerului castiga salarii brute de mai putin de 1500 RON, iar 4% din personal castiga sub 500 RON.



Venituri incasate la Ministerul Finantelor Publice in luna aprilie: 13.000 de lei - un director, 4.210 lei - un sofer, 1.651 lei - curier personal

Potrivit unui document publicat de MFP in luna mai, cele mai mari venituri nete au fost incasate, in medie, de directorii de directii precum: Directia de politici si legislatie in domeniile vamal si nefiscal (peste 8.800 de lei), Directia Legislatie si reglementari contabile, Directia pentru relatia cu Parlamentul, sindicatele si patronatul (8.620 lei) si altele.

Spre exemplu, la un venit total de 6.987 lei (consilier personal), venitul de baza a fost de 2.429 lei si stimulentele, de 4.558 lei. Pentru un sef serviciu, venitul de baza a fost de 657 lei, stimulentele de 3.507 lei, venit net total: 4.164 lei.

In fine, un muncitor necalificat avea venit de baza: 514 lei, stimulente: 743 lei, venit net total: 1.257 lei.

Vezi alte informatii pe aceasta tema aici.

Ordonanta nr.92/2003, la care face referire "Situatia privind veniturile salariale nete realizate de personalul din Ministerul Finanţelor Publice" (document atasat):


Citeste mai multe despre   












Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

10226 vizualizari

  • +19 (29 voturi)    
    ptr cei cu N masterate si doctorate (Miercuri, 13 octombrie 2010, 22:33)

    un domn [anonim]

    ii , ke recomand sa isi Inceapa propria afacere
    1. s anu mai stea l amila Statului ca cersetorii de la semafor
    2. sa se inscrie in politica...de ce ? poate mergem spre Luminita..ca se tot vorbeste de ea
    3. sa consilieze firmele cum sa nu aiba probleme cu Fiscu
    CONCLUZIE
    numai un Amator/Nebun sta pe o sutasicevadeeuro..sau spaga e atat de suculenta..ca nu ii mai trebuie alti bani...dar din solidaritate otevista iese in strada cu Tzugulanii de la MF care nu iau spagi..asa sa fie ?
    • +15 (23 voturi)    
      Si ce daca are nspe masterate? (Miercuri, 13 octombrie 2010, 23:44)

      gica contra [anonim] i-a raspuns lui un domn

      Daca are mai multe vacante decit altii scoala sa isi caute un alt loc de munca conform pregatirii, de preferat la privat. Cunosc persoane care au facut facultatea la FF fara sa lipseasca nicio zi de la munca sau doctorate intr-o joi! Promovarile si angajarile ar trebui sa se faca pe competente, nu pe dosare si diplome. Din pacate la stat si femeile de servici se angajeaza pe criterii politice!Si nu glumesc...
      • -7 (7 voturi)    
        mai baieiti.... (Joi, 14 octombrie 2010, 10:36)

        Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui gica contra

        1. Toti care au furat proprietatea statului dupa 89 incoace doresc ca cei de la fisc sa plece in sectorul privat.
        2. In lipsa de alte informatii 7 masterate si 2 doctorate inseamna ceva nu doar in Romania. Nu este ceva de ignorat.
        3. Indiferent de bunavointa, constrangeri, forma de venit, sau alte motive, daca scazi salariul unei persoane cu 80% si te astepti sa accepte modificarile fie esti prost, fie stii ca fura si accepti lucrul acesta.

        Cerd ca Boc & co au gresit in cazul lor si ca angajatii de data aceasta vor castiga o parte semnificativa din cerinte. Ramane sa vedem daca va fi asa
        • 0 (0 voturi)    
          Ca sa faci si master si munca (Vineri, 15 octombrie 2010, 11:46)

          Andy [anonim] i-a raspuns lui Mowgli

          iti trebuiesc 3*2+7*2 = 20 de ani pentru 7 masterate si 2 doctorate. Plus o facultate pana la 23 de ani. Deci persdoana respectiva a lucrat si a invatat pana la 43 de ani? Sau le-a facut la FF cate 3 deodata?

          Oricum daca e atat de competenta, imi pare rau pentru inteligenta respectivei, daca a ramas la stat pe cateva sute de lei.
          Concluzie, degeaba ai o gramada de diplome, daca nu te duce capul!
    • +12 (18 voturi)    
      cum de nu se intorc vremurile bune ? (Miercuri, 13 octombrie 2010, 23:57)

      un mort dupa psd [anonim] i-a raspuns lui un domn

      Un inspector merge la un abc. gaseste nereguli incadrabile in 3-50 milioane.
      Da o amenda de 5 milioane sa aiba activitate in fata sefului si ceva stimulente, apoi ia la negru inca pe atita , si-i mai ramine si de o masa la restaurant care sa tot fie de 2oo ronny. Incheiat citatul.
      Doar nu o sa credeti ca o sa ne taiem arterele, fiindca voi va taiati venele ?!. Asteptati nitel sa ne luam si noi masteratele cum lauda in biurocratzie, si imediat ce ni se recunosc, incepem si noi sa taiem tot, pe unde curge singe sub presiune...
    • +16 (18 voturi)    
      sase cai frumosi (Joi, 14 octombrie 2010, 9:46)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui un domn

      Cand au avut timp distinsii functionari sa faca 7 (sapte!!!) masterate cand ei se plang ca muncesc de dimineata pana seara sa le aduca "personal" prostilor de contribuabili bani la buget?
      Poate sunt facute la spiru haret sau luate la en-gros...
      Se stie bine de ce "cunostinte" ai nevoie la angajare in ministere, si nu e vorba de cele intelectuale
      Tot ce mai lipseste e o greva a medicilor si a profesorilor universitari care sa se planga ca nu au facilitati sa incaseze on-line banii de spagi.
      Ce am fost si ce am ajuns, cine mai prostesteaza in tara asta...
      Sunt categorii mai defavorizate in tara asta care sunt mult mai prost platite, care muncesc si pe care nu le baga nimeni in seama.
      • +4 (4 voturi)    
        subscriu (Joi, 14 octombrie 2010, 11:18)

        x [anonim] i-a raspuns lui mihai

        subscriu. de unde domnule atata timp pentru 7 masterate si 2 doctorate, daca tu ai de facut si treaba? cu 10-14 ore zilnic in mediul privat m-am lasat de doctorat, ca n-apucam sa-mi vad capul de treburi. acuma vad ca-s prost si lucrez ("la alb") sa platesc impozite colectate de cei din ministerul ala de finante unde are timp doamna sa faca doctorate si masterate pe banda.
        • 0 (0 voturi)    
          UAU (Vineri, 15 octombrie 2010, 17:45)

          Ana [anonim] i-a raspuns lui x

          7 masterate si 2 doctorate, cand? si pe ce bani???? ai cui???? super tareeeeeee....cat mai multe masterate si doctorate....
    • +10 (10 voturi)    
      NESIMTITI FARA GLORIE (Joi, 14 octombrie 2010, 10:24)

      irina [anonim] i-a raspuns lui un domn

      Cand au avut timp sa-si faca masteratele, nu cumva in tim pul in care erau la servici si primeau si zeci de milioane salar????
      sa se verifice de unde atatea masterate ca doar nu or fi ceva genii. toti funcitonarii au carti pe peme si citesc in timpul serviciului, am vazut cu ochii mei. Este halucinant ce pretentii au oamenii astia, adica daca firmele fac bani si depun bilanturi de milioane de euro, ei se considerat indreptatiti sa aiba parte din acesti bani??? Uite ce a facut Psd-ul din tara asta.
      Birourile sunt moderne , calde , unele dotate cu aer conditionat, doamnele si domnisoarele sunt arogante si nesimtite, noi care mergem sa ne platim darile suntem umiliti si ne rugam la ei ca la stapani sa ne dea un document. .NESIMTITI FARA GLORIE astia sunt functionarii romani, produsul statului nevindecat inaca de cancerul comunist.
      • +2 (2 voturi)    
        Si mincinosi... (Joi, 14 octombrie 2010, 14:33)

        ionionut [anonim] i-a raspuns lui irina

        Salariul minim pentru cei cu o facultate este de 1200 lei lunar, conform legii... Eu l-as da afara pe un asemenea nesimtit fara nici o discutie.
    • +2 (2 voturi)    
      mda (Joi, 14 octombrie 2010, 12:30)

      alex [anonim] i-a raspuns lui un domn

      Tu crezi ca si-au luat multi masteratu sau doctoratu pe banii lor? Tot statul le-a platit studiile asa ca nu pot sa plece.

      Asta omit sa spuna domnii respectivi.
    • +2 (2 voturi)    
      O singura concluzie (Joi, 14 octombrie 2010, 13:17)

      eu [anonim] i-a raspuns lui un domn

      O singura concluzie : CRED CA TOTI BUGETARII nemultumiti TREBUIE sa se dea singuri AFARA din servici si sa se apuce de munca in PRIVAT
    • +1 (1 vot)    
      7 masterate (Joi, 14 octombrie 2010, 18:44)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui un domn

      La astia e ca la chelneri. Stau bine mersi pe salariu minim, cu n-spe masterate, cica, pentru ca se bazeaza pe spaga de la "clienti". Acum le-a taiat spaga - nu-i problema, de chelneri ar mai fi nevoie :)
    • +1 (1 vot)    
      2 doctorate si 7 masterate? (Joi, 14 octombrie 2010, 21:57)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      :)) :)) :))

      Sigur nu invers?

      cre' ca-i cam asa: 2*3+7*2 = 20 de ani de post-universitare. Daca mai ai in vedere 16 ani de scoala, ajungi pe la 36 de ani de scoala. Hm...

      Ori cucoana e over-qualified pentru MF, ori e o dulce spiruharetiana...
  • +32 (38 voturi)    
    2 doctorate si 7 masterate??? (Miercuri, 13 octombrie 2010, 22:34)

    CCC [anonim]

    Pai atunci trebuie concediata urgent, pentru ca e supracalificata pentru job-ul respectiv. Ii faceti un bine! Cu studiile astea isi gaseste oricand un job a marile corporatii cu platit cu mii de euro pe luna. :) Sau nu?
  • +18 (24 voturi)    
    Sunt stupefiata! (Miercuri, 13 octombrie 2010, 22:38)

    California [anonim]

    Inteleg ca stimulentele sunt minimum 300% salariul lucratorului din Finante? Poate cineva sa posteze o fisa a postului a acestor protestatari? Pentru postul care il ocupa si sunt platiti trebuie doar sa aseze dosarele pe birou si sa uzeze traficul de influenta pe langa companiile controlate sau mai au si alte sarcini? Daca acea angajata are doua doctorate si "x" masterate si este asa de nefericita nu inteleg ce cauta ca functionar in acest minister? Daca nu va convine salariul de ce nu va da-ti demisia? Chiar nu pot sa inteleg cum persoane atat de destepte si pregatite nu-si cauta "de noroc" in alta parte! Credeti ca sunteti in stare sa candidati la un post la o companie privata? Este adevarat ca acolo nu mai ai program de 8 ore si scapati toate telenovelele.
    • +21 (27 voturi)    
      Cine-i angajeaza? (Miercuri, 13 octombrie 2010, 23:15)

      privatu [anonim] i-a raspuns lui California

      Pai cine-i angajeaza la privat, Doamne fereste?
      Oricum n-au timp, trebuie sa mai dea/ia niste masterate!
      • +4 (4 voturi)    
        genial (Joi, 14 octombrie 2010, 10:25)

        irina [anonim] i-a raspuns lui privatu

        :))) ce bine ai spus.....
    • +16 (20 voturi)    
      atat de destepte si pregatite.. (Miercuri, 13 octombrie 2010, 23:51)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui California

      cate cartoane vrei sa-ti printez? doar 7 masterate si 2 doctorate mi se pare prea putin.. la 1.5 ani pe masterat si 3 ani pe doctorat femeia aia trebuie sa aiba cel putin 40 de ani si ultimii 16-17 sa-i fi petrecut doar studiind pentru diplomele astea..
      si cand te gandesti ca venitul minim pe economie pentru un angajat cu studii superioare este oricum peste 800 ron net.. stai si te intrebi, ori ministerul de finante incheie contracte de munca ilegal, ori cartoanele alea sunt luate toate de la spiru haret intr-o singura zi?..
      si marele functionar care "a adus" 16 miliarde intr-o luna.. veniturile bugetului de stat pe tot anul sunt 66 de miliarde!! sau el inca mai gandeste in lei vechi si acum? 1.6 mil ron... 400k euro..
      eu sunt convins ca nu poti sa tii intr-un minister de finante angajati competenti cu salarii de 100-200 de euro, dar circul pe care il fac oamenii astia nu denota in nici un caz profesionalism si competenta.
    • -12 (18 voturi)    
      ? (Miercuri, 13 octombrie 2010, 23:52)

      ? [anonim] i-a raspuns lui California

      cred ca esti dezinformata -nu avea cum sa fie minim 300% ci maxim 300%. daca nu crezi te sfatuiesc sa iei legile sa le citesti. dar media per total nu cred ca depasea 1-1,5 salarii:).
      si acum inmulteste salariul - cel maxim era la 1900 lei la net si minim 600 lei la net si vezi cat iese.:)
      si acum taie tot 25% si stimulentele. vezi ce iese.
      Ma cam indoiesc ca media salariilor din mediul privat a avut o asemenea reducere:).

      e o mare dezinformare ce se intampla in Romania zilelor noastre. sa multumim portocaliilor pentru asta.
      • +14 (18 voturi)    
        Esti complet pe dinafara! (Joi, 14 octombrie 2010, 9:26)

        Costica [anonim] i-a raspuns lui ?

        In privat nu s-au mai marit salariile din 2007 si multi le-au pirdut si pe alea, somerii au venit din privat si nu de la stat !!! La stat s-au marit salariile si in 2008 si in 2009, eu lucrez cu salariul din 2007 si pune tu inflatia sa vezi cu cat a scazut la privat salariul !!! Dar daca voi stati pe banii nostri la caldura fara sa va strofocati ca aveti ceva real de facut (imensa majoritate va ocupati cu intocmit si plimbat hartii!!!) , normal ca dai vina pe altii pentru situatia la care voi cotribuiti direct prin (ne)activitatea voastra ! Voi, cei angajati la stat , sunteti foarte datori romanilor: inca nu stiu romani care sa fie multumiti de institutiile statului , din toate domeniile, iar nemultumirile nu sunt decat ceea ce faceti voi, functionarii si angajatii de la stat !!!
        • -7 (7 voturi)    
          Traieste tu cu 500 lei. (Joi, 14 octombrie 2010, 10:17)

          gv [utilizator] i-a raspuns lui Costica

          Traieste tu cu 500 de lei pe luna, si dupa aia sa vorbesti.
          Salariile la privat(a) au crescut in permanenta, chiar si in 2009 si 2010.
          Asta e politica lipitorilor portocalii si a marelui carmaci securist, manipularea, dezinformarea si asmutirea unor categorii din societate impotriva altora, in general a tuturor impotriva celor care-si cereau drepturile si deveneau incomozi pentru imaginea mafiei portocalii.
          • +3 (3 voturi)    
            muta-te (Joi, 14 octombrie 2010, 10:57)

            masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui gv

            muta-te la privat daca nu iti convine. Dar la privat trebuie COMPETENTA nu limbarita. Hai Pa
          • +5 (5 voturi)    
            du-te la munca (Joi, 14 octombrie 2010, 11:10)

            gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui gv

            daca nu-ti ajung 500 de lei nu ai altceva de facut decat sa te duci la munca. eu, cand am nevoie de bani, asta fac ,muncesc mai mult, nu intind mana.
        • +3 (3 voturi)    
          pardon (Joi, 14 octombrie 2010, 10:52)

          ela [anonim] i-a raspuns lui Costica

          norocosii care lucram cu salariile inghetate la privat suntem putini (ma numar si eu printre ei), dar din 15 cunostinte care lucrau la privat in primul an de criza cu salarii initiale de peste 3000 ron net au avut parte de reduceri salariale in trepte de cel putin 60%, pe urma 12 au ramas someri, unul a fost nevoit sa schimbe jobul si doi s-au apucat de afaceri pe barba lor - concluzia la privat reducerile au fost mult mai mari si de mult mai multa vreme
          la privat prima treapta a fost de 25% in 2008, au mai urmat trepte de 40% si 20-30%din ce a ramas si toate acestea la companii diferite, ce actioneaza pe segmente diferite ale economiei
          • +2 (2 voturi)    
            Mai taie nitel... (Joi, 14 octombrie 2010, 12:05)

            bogdan [anonim] i-a raspuns lui ela

            Ca nu suntem la pescuit.
            Din 3 mil de salariati ~3-400.k au fost disponibilizati (10-12%)
            Salariul mediu a ramas aproximativ acelasi
            Astea-s datele INS.
            Da' eu nu inteleg de ce trebuie sa ne batem care mai de care cu caramida in piept cit de mari au fost reducerile la noi la servici. Cui nu-i place sluba actuala, sa-si caute ceva mai bun. Daca nu gaseste inseamna ca asta e valoarea lui pe piata muncii
  • +20 (26 voturi)    
    PROTESTEZ SI EU (Miercuri, 13 octombrie 2010, 22:39)

    leul [anonim]

    Adresand jurnalistului cateva intrebari,
    1. organigrama familiilor si apartenentelor politice angajate in MF
    2. daca stimulentele vin din incasari, recte amenzi, cati bani incaseaza la negru inspectorii cand merg in controale
    3. stie cumva de ce nu a gasit un job mai bun tanara care declama sus si tare mai sus ca are doua doctorate si sapte masterate? daca e asa pregatita de ce a ales sa munceasca unde e acum? nu cumva aici era mare leafa si avea pile?
    4. chiar ne credeti tampiti, oare numai astia incaseaza 7oo lei pe luna?
    5. cate milioane de pachete de tigari scapa nevamate prin vamile tarii? stie domnul jurnalist ca la intrare in tara se practica doua cozi la auto, una a alora cu tigari, care dau spaga 1 euroi per cartus, si una a prostilor?
    va las sa mai cititi, inainte de a relata la cald ce vedeti pe acolo, prin capitala
    • +2 (2 voturi)    
      tot din vama adunata (Joi, 14 octombrie 2010, 12:34)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui leul

      acum doua zile, la djaov din tg.jiu, ora 8:00.
      un coleg s-a dus sa faca vama la doua tir-uri cu cabluri de energie (nu cafea, tigari,etc.).
      actele - ok, banii virati in trezorerie - ok, dar ghiniooon. vamesa sefa era intr-o sedinta f.f.f.f. importanta si nu se intorcea la munca decat pe la 13:00 - 13:30.
      "dar daca insistati, poate ca vine mai devreme" zice o functionara din vama respectiva.
      "nu am cu ce sa insist" zice colegul, discutia avand loc in dreptul unui afis maaaare cu "stop coruptiei".
      si vama s-a facut la 13:00 - 13:30, cum i s-a zis colegului dimineata.
  • +19 (27 voturi)    
    ... (Miercuri, 13 octombrie 2010, 22:40)

    haios [anonim]

    15 -20 de masterate si are doar 600 RON. Hmm.. Pai sa mearga la privat daca are asa multa valoare... o sa castige mai mult. Sau poate ca nu, daca sunt masterate online si de alea cu prezenta facultativa, facute pe genunchi.
    • +4 (4 voturi)    
      Sau... (Joi, 14 octombrie 2010, 10:08)

      xxx [anonim] i-a raspuns lui haios

      ...mai bine zis IN GENUNCHI, nu pe genunchi.
  • +17 (21 voturi)    
    eee, daca as avea eu... (Miercuri, 13 octombrie 2010, 22:43)

    NewLevel [anonim]

    Sa am eu 2 doctorate si 7 masterate nici n-as sta pe 600 de lei! La capacitatea mea intelectuala cred ca mi-as gasi cu usurinta un salariu de cel putin 5000 de euro.
    • -1 (11 voturi)    
      Ideea ar fi sa NU ne alungam specialistii (Miercuri, 13 octombrie 2010, 23:48)

      Creator [utilizator] i-a raspuns lui NewLevel

      Intr-adevar toata lumea ii uraste pe cei de la Finante, dar sa nu uitam ca un asemenea minister are nevoie de specialisti.
      Ar fi dezastruos ca sa nu exite persoane fff calificate si mai ales cu vechime in minister.
      Si nu ma refer aici la acei inspectori care toata ziua sunt in control.
      Pana la urma ei creioneaza in mare bugetul tarii.
      • -4 (6 voturi)    
        Absolut de acord ! (Joi, 14 octombrie 2010, 10:24)

        Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui Creator

        vad aici o multime de indemnuri la parasirea ministerului si angajarea la privat...
        Aveti grija ce va doriti, ca se poate intampla...
        Si asa colectarea banilor la buget este o mare problema, cu angajati noi si fara experienta o sa mearga si mai "bine"....
        Mai vad acuzatiile ca astia traiesc din spagi...
        Daca era asa nu se rasculau, acceptau sa lucreze si fara salar, dar uite ce porniti sunt...inseamna ca le pasa de banii de salariu.
        Si mai vad ca unii , cand vorbesc despre finantisti nu vad decat inspectorii de la finante (urati , normal, de toata lumea).
        Finantele inseamna muuult mai mult decat inspectorii, si fara acest minister nu mai functioneaza nimic pentru ca ramanem fara amaratul asta de buget.
        Eu zic sa nu se joace Boc cu focul, revolta asta poate sa starneasca si alti bugetari (vad ca deja a facut-o) si poate sa iasa ca-n Grecia.
        Sunt sigur ca va ceda, nu are incotro.
        Altfel....ne incadram in calendarul lui Voiculescu :) (ma mir ca nimeni nu a sarit sa arate cu degetul la moguli)
        • +3 (5 voturi)    
          Vrajitorule ! Tare mi-e teama c-ai ramas in lumea (Joi, 14 octombrie 2010, 10:56)

          c.mike [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          Cine crezi tu ca se-nghesuie sa angajeze pe latraii astia care nu stiu sa faca nimic(diploma de facultate avea si femeia mea de serviciu) si nici nu sunt obisnuiti cu munca in regim de 10-16 ore/zi cel putin 6 zile pe saptamana si unde mai trebuie sa si performeze ? Cat despre colectarea banilor la buget, crezi ca merg angajatii de la finante cu "galetusa" sa-i colecteze ?PS- "poate sa iasa ca-n Grecia" Ce-a iesit in Grecia inafara de pierderi uriase si datorii pe masura, a castigat cineva ceva ? Lumineaza-ma ! Dar bine ai zis de Grecia ca avem ceva in comun : aceiasi pofta de lucru.
  • +17 (23 voturi)    
    :) (Miercuri, 13 octombrie 2010, 22:48)

    emil [anonim]

    bai nene, daca ai sapte masterate du-te la privat, sunt convins ca-ti gasesti ceva la 2-3000 de euro lejer!
    adica...nah!
  • +21 (27 voturi)    
    Sapte masterate??? (Miercuri, 13 octombrie 2010, 22:59)

    Dorel [anonim]

    Dar de muncit cand a mai muncit? Nu platim oameni pentru cat stiu, ci pentru cat fac. Si nu vreau ca din impozitele mele sa ii tin pe unii studenti pe viata.
  • +18 (24 voturi)    
    7 masterate 1000 de doctorate (Miercuri, 13 octombrie 2010, 23:06)

    Bob [anonim]

    La asa experienta ce cauta doamna in minister? Sa mearga in domeniul privat, va fi platita cu minim 5000EUR. Sa mearga toti in domeniul privat daca au asa de mare experienta si se plang de salarii.
  • +22 (28 voturi)    
    WOW (Miercuri, 13 octombrie 2010, 23:14)

    Canada [anonim]

    "O alta angajata in Minister, care o insoteste, spune ca are doua doctorate si sapte masterate si castiga chiar mai putin de 617lei. "

    WOW doamna doctor, romania nu va merita... lucratul la stat nu va merita... lucratul la privat nu va satisface patriotismul.
    Va rog din suflet sa veniti in Canada, veti fi prima persoana de pe acest continent cu 2 doctorate si 7 masterate.
    Aici lumea se chinuie (full time) 4 ani sa ia bachelor, 2 ani sa ia un master si 4 ani sa reuseasca sa merite un doctorat si dupa aia se duc sa munceasca sau sa predea in domeniul si cariera pe care o iubesc si pt care au invatat atatia ani. Dar dvs. ati reusit cu brio sa-i surclasati cu 7 mastere si 2 doctorate.
    Veniti aici repede..
  • +16 (20 voturi)    
    Al Capone (Miercuri, 13 octombrie 2010, 23:15)

    un contabil [anonim]

    "Un angajat al ANAF a explicat ca veniturile sale au scazut cu 80% si ca nu poti trimite un om care castiga cateva milioane sa "se lupte" cu contribuabili care au venituri de zeci de mii de euro: "daca vrei venituri la bugetul de stat, trebuie acordate stimulente la inspectia fiscala... Suntem hotarati sa blocam activitatea". O alta functionara spune ca veniturile sale au scazut cu 75%."

    Oare finantistul care l-a "infundat" pe Al Capone pentru evaziune fiscala avea venituri egale cu ale acestuia???
  • +11 (15 voturi)    
    "finantistii" (Miercuri, 13 octombrie 2010, 23:59)

    VOLUNTAR [anonim]

    Va dati seama cat de deformata e gandirea celei care-si numara fara pic de jena masteratele pe post ?
    Din 5 intrebari eu (ca si orice contabil simplu cu experienta ), o desfiintez .
    Noi le dam spaga sa vorbeasca cu noi , sa-si faca treaba , ei ne privesc ca pe niste nevertebrate si uite ca abia acum inteleg de ce.
    Mai dle Boc , da colectarea si controlul unor firme verificate atestate cu garantii si o sa vezi colectare .Astia stiu sa colecteze doar spaga .Cu sacosa.
    Stiti ce averi au cei din serviciile de executare din administratii ? Halucinante.
    Curaj nene Ialomiteanu ca tumorile astea pot fi extirpate.
    • +3 (3 voturi)    
      Subscriu! (Joi, 14 octombrie 2010, 9:59)

      sami [utilizator] i-a raspuns lui VOLUNTAR

      Este singura solutie pentru eliminarea coruptiei- externalizarea coruptiei prin desemnarea (ca la loto) de firme private specializate pentru efectuarea de controale, desi ma repet, specializate. Ca degeaba trimiti tu pe unul care se pricepe in domeniul serviciilor in control la fabrica de pulovere. In ceea ce priveste extragerea la loto de care vb ...scriam si ieri intr-un alt comentariu ca ar trebui sa fie o firma din Satu Mare care sa faca control uneia din Teleorman sau Calarasi.
      In ceea ce-l priveste pe Ialomiteanu...din pacte si el a fost la vremea lui unul care a incurajat jigodismul din sistemul admin publice fiscale. S-a intors putin roata , dar ii branean si poate pana la urma ii pune la punct. Personal, i-as da afara pe toti! Sunt destui absolventi cu o licenta "pe bune" luata in mana si/sau cu un master de asemenea luat pe merit care fac taximetrie, vand in piata, fac babysitying etc., si care pot inlocui prazitii aia. Nu pot accepta gandul ca dupa ce ca platesc taxele, incerc prin toate mijloacele sa imi suport greutatile...ca doar nu or dura o vesnicie (nimic nu este vesnic) sa accept ca acele jigodii de la finante(imi cer scuze fata de cei putini de acolo care nu sunt), saboteaza statul, saboteaza si sfideaza toata populatia Romaniei. Mai mult decat atat, se comporta ca niste mahalagii, ca o sleahta de mafioti ca sa ne stie o lume intreaga.
      Afara cu cretinii!
    • +2 (4 voturi)    
      Cancerul si citostaticul (Joi, 14 octombrie 2010, 10:30)

      irina [anonim] i-a raspuns lui VOLUNTAR

      orice tumoare se vindeca greu , citostaticul produce greata, voma, suferinte, furie, ataca si celule sanatoase uneori...iar cancerul asta al sistemului Psd-comunist e parsiv rau, se da batut tare greu....
      si eu zic , curaj Boc, de Basescu nu zic ca stiu ca are(curaj)
  • +9 (11 voturi)    
    colectare slaba - prime nexam (Joi, 14 octombrie 2010, 9:30)

    dumil [utilizator]

    cum poti vorbi de prime si de sporuri, atat timp cat suntem pe ultimul loc la colectarea taxelor in UE ?

    primele astea se acorda de ani buni, si cu toate astea nu se observa nici o imbunatatire la colectare!

    chiar nu-i inteleg pe domnii astia de la finante, eu ca sa iau o amarata de prima de craciun si de pasti tre' sa ma dau de 3 ori peste cap !!!
  • +10 (12 voturi)    
    incurajator (Joi, 14 octombrie 2010, 9:34)

    gabi [anonim]

    Citind comentariile postate pana acum pe acest site am avut senzatia unei guri de aer proaspat care razbate prin duhoarea celor intamplate ieri la MFP. Sunt in privat, asemenea celor care au postat aici . Vreau sa spun ca, desi am studii superioare, nu m-am gandit nici o clipa ca implicit mi s-ar cuveni un anumit salariu doar pentru asta, sau ca pentru faptul ca nu-mi tratez clientii cu c....l asa cum fac cei de la finante (si va zic asta din proprie experienta) mi s-ar cuveni un spor. NU. "Stimulentul "nostru este sa mai avem si luna viitoare sau anul viitor un job. ASTA STIMULENT CINSTIT. Il vor fraierii de la Finante?
    • +2 (2 voturi)    
      re: incurajator by gabi (Joi, 14 octombrie 2010, 11:56)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui gabi

      Mai adevarat de atat nu se poate!!! Daca vreti stimulente si vreti sa castigati cat cei pe care ii verificati, munciti si voi ca marea majoritate din privat, insa din pacate va este prea frica ca intradevar sa munciti cinstit asa cum ar trebui, e prea cald inca scaunul de la minister sau din administratia publica, si inca este destul de sigur, fata de un JOB in privat, unde daca muncesti poti castiga si poti avea si maine un JOB, altfel "zbori" imediat!!!
  • +7 (9 voturi)    
    tabelul (Joi, 14 octombrie 2010, 9:34)

    mihai [anonim]

    Voi v-ati uitat pe tabelul ala cu salarii? Eu nu zic nimic de directori, experti sau consilieri cu venituri nete destul de substantiale, dar....... soferi cu 2500 in medie si ingrijitori cu 1500 venit net? Totusi...
    Nici sistemul cu stimulente nu a fost corect aplicat. Trebuie gasita o solutie fara stimulente si cu salarii la nivelul celorlalte ministere. Problema ar trebui sa se rezolve dupa aprobarea legii salarizarii unitare, aceeasi grila pentru toata lumea pe categorii de functii si cine exceleaza poate primi si premii.
  • +4 (6 voturi)    
    of, of, mai, mai (Joi, 14 octombrie 2010, 9:36)

    Nucu [anonim]

    5 ??!!!! `da cum se dau : promotie sau 4+1 gratis ?
  • +3 (5 voturi)    
    DEACEEA TREBUIE... (Joi, 14 octombrie 2010, 9:39)

    Liliana [anonim]

    Desceea trebuie facut curatenie in tot sistemul bugetar, pentru a nu se mai agata de niste avantaje primite pe nedrept si pentru favoritii directorilor.
    Trebuie angajati tineri competenti {se stie ca in ministere sunt pilangii} neatinsi de filoxera comunista. Ministru vrea ca stimulentele , sa se reflecte in salariu dupa merite. Ati remarcat ce diferenta de retibutii dela 600 R la 50.000_60.000 de R. Acestia sunt mai mult de cat altii.
  • +12 (12 voturi)    
    7 masterate (Joi, 14 octombrie 2010, 9:43)

    Gabi [anonim]

    Cele 7 masterate le-a obtinut la universitatile private. Cu siguranta ca daca i se cere un model economico-financiar pe care sa-l creeze si simuleze, ca apoi sa ia decizii, nu este in stare. Stie doar sa manipuleze coloanele din Excel. Stii d-le finantist ca sunt profesori universitari care lucreaza 20 de ore, din 24, la proiecte de cercetare, tin orele la fel de bine ca si anul trecut si fac toate astea cu salarul diminuat cu 25%. Acesti oameni nu ies in strada constienti ca este o situatie speciala creata de criza. Cele 7 masterate facute in fuga, fara prezenta nu te-au ajutat cu nimic. Nu reusesti sa depasesti conceptia nestiutorului in ale finantelor.
  • -10 (10 voturi)    
    Sa traiti bine. (Joi, 14 octombrie 2010, 9:45)

    anonim [anonim]

    Sunt curios cati au votat ca prostii cu Baselu.
    Este incalificabil si inuman ca cineva care are o facultate sa lucreze pe un salariu de 150 euro/luna.
    Multi dintre comentatorii aplaudaci nu au pregatirea celor de acolo.
    Oricum armata de papagali portocalii va pierde in fata lor. Veti vedea
    • +2 (2 voturi)    
      Domnule, esti bolnav ? (Joi, 14 octombrie 2010, 10:34)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Inuman este ca atatea oameni sa fie absolventi de facultate !!!
      Numarul de "diplomati" in Romania este prea mare in raport cu nevoia de oameni cu aceste pregatiri.
      ...si apoi cu ce sunt eu vinovat ca cineva crede ca scapa de munca (mai grea) inscriindu-se la facultate ?....pe care atat de multi o termina si sunt mai prosti decat atunci cand au inceput.
      Nu il platesti pe un om pentru ca are facultate !!!!
      Avem nevoie de dulgheri buni, instalatori, electricieni....
    • 0 (0 voturi)    
      tu nu, cu siguranta (Joi, 14 octombrie 2010, 12:43)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      pt. ca fiind destept nevoie mare, iti luai al 'nspelea doctorat si al tzastelea masterat, fara de care nu te angajau la stat pe 5 lei.
  • +9 (9 voturi)    
    Eu am vazut altceva acolo.... (Joi, 14 octombrie 2010, 9:47)

    Rescatorul [anonim]

    Am vazut lideri de sindicat aserviti PSD si lui Vantu instigand la dezordine si anarhie. Ce cauta Nistor de la sindicatele invatamantului acolo? Cum a intrat in minister? Cu permisiunea cui? Aceasta "revolta spontana" probabil nu ar fia avut loc daca ministrul ar fi fost mai activ in aplicarea reformei in aceast minister "impotmolit". Sunt prea multi acolo si am ferma convinfger ca cel putin 40% isi iau banii degeaba. Sa fie dati afara, in frunte cu directorul de resurse umane (adjunct) sotia sindicalistului Marica, pentru incompetenta. Inclusiv, tatal lui Soviani, platit de Vintu cu bani furati de la romani. Daca nu le ajung banii, sa treaca la privat. Sa ramana in minister numai cei care vor sa munceasca cu adevarat si care merita sa primeasca stimulente.
    • -4 (4 voturi)    
      Si... (Joi, 14 octombrie 2010, 10:05)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      ...KGB-ul? Nu joaca nici un rol in toata schema asta?
      • -1 (1 vot)    
        carpe kaghebiste ce manipuleaza (Joi, 14 octombrie 2010, 11:38)

        michelle [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        pai kgb n-a parasit Romania din 89 incoace... privatizarile facute de tatucu` ilici sunt , majoritatea in beneficiul oamenilor de afaceri rusi. Nu esti singurul care vede mana kgb aici . Iar vantu ,ctp , voiculescu sunt oamnenii kgb , in frunte cu criminalul ilici .
        • 0 (0 voturi)    
          Da! Bravo! (Joi, 14 octombrie 2010, 12:25)

          Gigi [anonim] i-a raspuns lui michelle

          Asa... si? Salariul de 600 ron tot mic ramane ... iar reducerea salarizarii neagreata de angajat este tot o incalcare unilaterala a contractului de munca. Chiar daca Voiculescu este dracu' in persoana ...
        • 0 (0 voturi)    
          sigur (Joi, 14 octombrie 2010, 18:20)

          gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui michelle

          Vezi ca cele mai multe privatizari "comuniste" le-au facut taranistii, nu psd-ul. Iar kgb-ul nu pleaca din statele unite, dar-mite de la noi. In ultimii SASE ani a fost la conducere BASE. Daca e asa destept si curajos si anticomunist, de ce n-a facut nimic in privinta asta? Pentru ca era ocupat cu campania electorala, nu? Chiar nu va dati seama cat de penibili ati devenit cu "comunistii si mogulii" datorita carora nimic nu merge in tara asta? Chiar nu vedeti ca, indiferent cine e la putere, ca sunt psd-isti, liberali, taranisti sau pdl-isti, tot actioneaza la fel, tot la rude si prieteni se impart banii din buget?
          Cat despre doamna "7 masterate si doua doctorate" eu am facut UN master, platit de firma, iar la finalul lui am primit niste insarcinari in plus si 350 de euro la salariu. Va dati seama ca daca doamna/domnisoara vine la noi in firma (multinationala) va lua 350*7=2450 euro doar pentru mastere, mai punem un 2000 pentru doctorate, astea peste salariul negociat la angajare, iar pe mine ma dau astia afara impreuna cu inca vreo 3-4 colegi?
    • -1 (5 voturi)    
      amice esti dus! (Joi, 14 octombrie 2010, 10:22)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      pai si cine a-i vrea tu sa ii dea afara pe acei oameni??? PSD-ul? PNL-ul? Vantu?
      Sau poate sefii tai portocalii???

      Marea problema a celor de acolo este ca majoritatea sunt angajati de actuala putere nu de altcineva.

      Vezi pe cucoana aia de ieri care cica ii reprezenta pe angajati... Aia este o numita politic si care habar n-are pe ce lume traieste.

      Cat despre restul protestatailor... ma indoiesc ca fac scandal cei care au cate 40-50 de milioane pe luna. Fiind mai degraba vorba despre cei mici, cu salarii mult mai mici si care chiar mai muncesc cat de cat.
  • +6 (6 voturi)    
    Nu e destul ... (Joi, 14 octombrie 2010, 9:48)

    saquas [anonim]

    Eu am 10 masterate si 3 doctorate si castig 7000 lei/luna, deci aici era buba: tipa aia mai trebuie sa faca inca 3 masterate si 1 doctorat, ca sa ajunga sa ia un salariu decent! :)))
    Lasand gluma la o parte, trebuie sa pari d.obitoc sa stai cu 7 masterate si doctorat in rahatul ala de minister...ce naiba...Se pare ca le-a cam facut degeaba...daca nu o duce capul ...
  • +3 (3 voturi)    
    ........ (Joi, 14 octombrie 2010, 10:00)

    nicu [anonim]

    Pai daca sunt atat de destepti de ce mai stau ca angajati la stat ? Fa domne ceva privat...atunci sa vezi munca, si sa vezi cate stimulente poti sa dai....sincer eu i-as da afara, domne asta e salariul, primesti bonus daca ai performanta, nu-ti convine...iei o foaie alba si incepi asa : DEMISIE....simplu...
    Ce kkt am ajuns sa ma beleasca statul pentru unii privilegiati ?????????? WTF ?????? Unde traim domne??!! Afara cu ei ! Lasati-i la privati sa vedem cum se descurca cu masteratele lor cu tot.....pariu ca pe multi ii face unul care e terminat doar liceul. O zi buna !
  • +2 (2 voturi)    
    cu picioarele pe pamant (Joi, 14 octombrie 2010, 10:01)

    nano [anonim]

    lasama frate da cat ai vrea salar?, ati vazut oameni buni ca un dactilograf avea 4000 de lei , dau dreacu, peste 70 % erau peste 4000 de lei si te miri de ce nu mai sunt bani la buget. in sfarsit au ajuns si domnii de la finante cu picioarele pe pamant ca dupa venituri erau considerati zei
  • +1 (3 voturi)    
    greva finante (Joi, 14 octombrie 2010, 10:01)

    diana [anonim]

    As face salariu fix 1. 000 ron pt. toti angajatii,(in prealabil as aface o restructurare masiva); iar stimulent as acorda celui care-mi face dovada ca rupe cite o halca din coruptia extinsa, joc la care adesea ati fost si voi partasi, lucratori nesimtiti din finante!
    Pai daca in Craiova ajungeau pe la 3.000 ron cu salariul, in Bucuresti cred ca erau alintati cu mai mult!
    Loc caldut , nemaivorbind de spagi, si de citi sefuleti de birou , si mai bine platiti! Nu-i normal sa aiba vreun bugetar salariu mai mare decit cei din privat. Poate ca politia as plati-o mai bine, ca sa ne apere de infractori.
    Astept un guvern care sa reglementeze anomalia asta.
  • +3 (5 voturi)    
    Cine imparte... (Joi, 14 octombrie 2010, 10:03)

    iancu jianu [anonim]

    ...Parte isi face. Cifrele au spus (aseara la TV) ca finantistii iau 80% din stimulentele date pentru toti bugetarii (care includ justitie, politie sanatate, invatamint etc) datorita faptului ca recupereaza banii datornicilor la buget. Nu cumva asta este sarcina lor de serviciu? Serviciu care incepe de fapt dupa 1-1,5 ore de program deoarece trebuie sa-si faca o cafea sau doua, sa citeasca ziarele, sa-si sune rudele la telefonul de serviciu iar publicul sa mai astepte.
    Si multi astfel de inspectori financiari au si firme de contabilitate proprietate privata sau angajati la ele, iar "socotelile" le fac in timpul programului la stat.
    De cei cu 3-4-7 diplome universitare nu mai spun, au amintit antecesorii. Cind or fi avut timp de atitea, ca la privat trage pe tine de te rupe si nici chef nu mai ai seara de licente si masterate.
  • +2 (4 voturi)    
    Nu au nici o scuza pentru (Joi, 14 octombrie 2010, 10:03)

    Audit [utilizator]

    ceea ce fac. Nu ca si-ar cere scuze. Ar trebui sa isi ceara totusi pentru ca nu sunt in stare sa aduca banii din taxe si impozite la buget si de aceea suntem unde suntem, ar trebui sa isi ceara scuze pentru ca dau amenzi minime si completeaza cu ciubuc, ar trebui sa isi ceara scuze ca in timpul programului fiind fac 5 masterate si 2 doctorate (poate la Spiru).
    In rest, sa auzim numai de bine iar Vantu se vede (uitandu-ne la iRealitatea) ca vegheza.
  • +1 (3 voturi)    
    Defectiunea de la finante. (Joi, 14 octombrie 2010, 10:04)

    ion cuibar [anonim]

    Avand in vedere instigarea, de catre PSD ,in mod deosebit de catre domnul Ponta, a populatiei la revolta si dezordine ,cred ca ar fi cazul ca PSD-ul sa fie considerat ceea ce este de fapt (partid de factura comunista ) si scos in afara legii. Cum este un partid ai caror lideri umbla imbracati in toale cu simbolurile bolsevismului mondial. Daca tulburarile nu inceteaza sa fie decretata starea de necesitate si aplicata legea martiala , gata cu conducerea de catre vulg a treburilor tarii , sa fie pusi odata pentru totdeauna la punct , au trecut anii '90 cand isi puneau ei sefii ,sefi care au distrus economia Romaniei.Chiar daca pica guvernul bani tot nu or sa fie pentru stimulente si alte sporuri.
  • +2 (2 voturi)    
    aroganta finantistilor (Joi, 14 octombrie 2010, 10:05)

    Costica [anonim]

    Felul in care erau platiti finantistii era o mizerie ordinara: auzi la ei, STIMULENTE in functie de cate amenzi dadeau>
    De unde si pana unde finantele erau o afacere a salariatilor?
    Mi se pare corect ca aceste stimulente sa dispara si sa-si ia un salar fix, iar anumite sporuri sa fie strict pe valoarea muncii suplimentare nu pe amenzi.
    Pai se duce unu' si arde o amenda de 100000 si nu mai munceste toata luna ca are de unde sa-si traga stimulentu'.
    Ca sa nu mai vorbim de felul in care le permite sa-si traga spaga de la ala culpabil pt o amenda mai mica.
  • +5 (5 voturi)    
    "esprimarea" (Joi, 14 octombrie 2010, 10:11)

    rockfeller [anonim]

    "Un functionar care ocupa un post de consilier superior a declarat ca isi merita stimulentele pentru ca a contribuit personal la cresterea incasarii lor la buget. Acesta a declarat ca, personal, a adus 16 miliarde de lei la buget intr-o singura luna"
    Sa inteleg ca a venit cu banii de acasa??? Nu era cumva sarcina de serviciu???
  • -3 (3 voturi)    
    Ma intreb ... (Joi, 14 octombrie 2010, 10:13)

    Gigi [anonim]

    ... cateva lucruri:

    1) Cat vor putea rezista "la putere" actualii daca angajatii din finante intra in greva generala
    2) De ce ar fi deranjati cei din sectorul privat de protestul celor de la MFP?
    3) Pana la urma intre minister si angajat (luat individual) exista un contract de munca. Incalcarea unilaterala a contractului de munca de obicei starneste o reactie a partii afectate. E democratie deci oamenii au dreptul sa protesteze, au dreptul la greva, pot da angajatorul in judecata, pot demisiona etc. Ce ii legitimeaza pe angajatii din privat care au ceva impotriva acestor proteste sa aiba o asemenea opinie virulenta? Faptul ca angajatii MFP sunt platiti din taxe si impozite? Pai si atunci de ce nu exista o asemenea opinie (mult mai virulenta) fata de politicienii care ne conduc? Ca si ei sunt platiti tot din taxe si impozite?
    • 0 (2 voturi)    
      flacaule (Joi, 14 octombrie 2010, 11:24)

      gigi2 [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      te intrebi degeaba, nu esti capabil sa intelegi daca faci astfel de rationament.
      tine-o tot asa si.. asteapta sa fie vreodata "normal" in asazisa tara in care traiesti
      • 0 (2 voturi)    
        Am inteles ... (Joi, 14 octombrie 2010, 11:55)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui gigi2

        ... deci ca sa fie "normal" in tara oamenii nu au voie sa protesteze, sa ceara drepturi sau ceva de genul asta? Cu alte cuvinte "normalitatea" este incompatibila cu democratia.

        Parerea mea ca "ganditorii" filobasisti incep sa dispara incetul cu incetul din viata cetatii si probabil vor ajunge in curand a fi sub 5% din electorat. Ceea ce nu e rau. E bine. Organismul invinge lupta cu boala.
    • 0 (0 voturi)    
      incerc un raspuns (Vineri, 15 octombrie 2010, 18:39)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      1. Cred ca politizezi problema. Nu rezista nici o structura daca o Institutie a Statului intra in greva prelungita.
      2. Cei din sectorul privat sunt suparati pentru ca ei platesc impozitele cu credinta ca cineva se gandeste la binele lor, dar politicile fiscale promovate de MFP aduce din ce in ce mai multi "privati" in sapa de lemn.
      3. Aici ai dreptate. Un contract trebuie respectat de ambele parti. Daca nu este respectat ai dreptul sa reziliezi contractul si daca este cazul sa soliciti despagubiri (asta este valabil pentru ambele parti)
  • +3 (3 voturi)    
    Msterantii'' (Joi, 14 octombrie 2010, 10:21)

    victor [anonim]

    vai ..ce ne facem acum ca nare cine sa ne trimita SOMATII( de 8 lei in cazul meu) ,NU mai avem cui da spaga prin piete ,cine mai amendeaza babutele cu verzituri ,PFA urile si IMMurile nu mai au cui da acatiste cu bani (negocierea amenzilor )...asta este marea evaziune vazuta de acesti finantisti in calduri .cit priveste adevarata evaziune (la vama ,tigari, alcool ,mari si multi producatori ,..sint in ''subordinea sefilor de servicii'' ,care au atitat spiritele de 2 saptamini spontan''. Cred ca dau pafara ca nr. si marea restructurare ar trebui sa inceapa cu EI
  • +5 (5 voturi)    
    7 masterate (Joi, 14 octombrie 2010, 10:29)

    marean [anonim]

    ..prietene..ori esti dobitoc ori ne crezi pe toti tampiti!!! 7 masterate ???? esti sigur ca ai terminat liceul????-totusi daca esti asa potent sa-ti depui cv-ul.Multinationalele din toata lumea se vor bate sa te angajeze...bafta
  • +2 (2 voturi)    
    perfect issue (Joi, 14 octombrie 2010, 10:29)

    bramburiciu [anonim]

    stimulente pt prostie ...la mai mare mah! n-are importanta,sa traiasca!
  • +3 (3 voturi)    
    Salariile pe aprilie (Joi, 14 octombrie 2010, 10:31)

    ana_armanca [utilizator]

    Aici, salariile pe aprilie: http://capital.ro/usr/imagini/0-58395-venit_aprilie2010_mfp1.pdf
    Stimulentele sunt cel puţin cât salariul sau până la de 3 ori salariul de bază.
    Aparatul propriu al Ministerului (1416 de posturi):
    • Ministru: 5.361
    • Secretar de stat: 4.693
    • Director cabinet ministru: 6.071
    • Consilier personal ministru: 6.987
    • Curier personal ministru: 1.651
    • Asistent cabinet secretar de stat: 5.385
    • Consilier personal secretar de stat: 8.173
    • Secretar general 9.137
    • Controlor financiar sef la Unitatea centrală de armonizare a sistemelor de management financiar şi control: 9.756
    • Director general la Autoritatea de Certificare şi Plată: 13.413
    • Sef serviciu la Autoritatea de Certificare şi Plată: 10.826
    • Şofer la Direcţia generală de Investiţii: 4.210
    • Magaziner la Direcţia generală de Investiţii: 1.536
    • Muncitor necalificat la Direcţia generală de Investiţii:1.466
    • Director adjunct la Oficiul de Plăţi şi Constracte Phare: 12.858
    • Bufetier la Direcţia de Comunicare: 2.370
    Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor (157 de posturi)
    • Preşedinte: 4.739
    • Vicepreşedinte: 3.961
    • Consilier: până la 3.451 de lei (sunt 125 de consilieri)
    • Şef serviciu: 3.829
    Autoritatea Naţională a Vămilor (363 de posturi):
    • Consilier personal: 7.555
    • Director cabinet: 7.845
    • Consilier superior la Direcţia de Supraveghere accize: 7.844
    • Director la Direcţia de Supraveghere accize: 9.216
    • Consilier la Direcţia Autorizări: 8.079
    • Şofer la Direcţia Economică: 2.386
    • Muncitor necalificat: până la 1.381 de lei
    Comisia Naţională de Prognoză (86 de posturi)
    • Sofer: până la 2.911 de lei (un sofer câştigă mai mult decât un expert principal, care ia aproximativ 2500 de lei şi mai mult şi decât majoritatea experţilor asistenţi, consilierilor principali, care câştigă şi 1300 de lei pe lună)
    • Preşedinte: 4.693
    • Secretar general: 8.321
    Garda Financiară (144 de posturi)
    • Comisar şef divizie: 6.816
    • Expert principal : 7.161
    • Şofer: până la 2.933 de lei
    • 0 (0 voturi)    
      hai ca-i tare (Joi, 14 octombrie 2010, 12:51)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui ana_armanca

      ministrul are leafa mai mica decat subalternul sau, directorul de cabinet si decat consilierul sau!!!
  • +4 (4 voturi)    
    sapte masterate...:) (Joi, 14 octombrie 2010, 10:32)

    Andy [anonim]

    "Sapte masterate"? unde sunt facute...la Spiru, la Herculate, la Cucuieti...? Nu va tine nimeni cu forta pe posturile din sistemul public. Daca sunt capabili si atat de bine pregatiti, cei din sistemul public, pot sa-si dea demisia si sa mearga in sistemul privat...unde pot castiga cat vor.
    Asta e parerea unui cadru didactic tanar, caruia i-a fost diminuat salariu cu 25 %, cu rata la banca pt. locuita, dar care pune mai presus de orice pasiunea pt. profesie.
    • +3 (3 voturi)    
      zic si eu (Joi, 14 octombrie 2010, 12:03)

      nelu [anonim] i-a raspuns lui Andy

      Decat sapte masterate,
      Mai bine o facultate,
      Si-o afacere banoasa,
      Un salar cu suma groasa ...
      Diplome si diplomele,
      Sa te invelesti cu ele,
      Doctorat si masterat,
      Nu prea tine la privat ...
      Doar ce stii sa faci mai bine,
      Doar atata lucru tine,
      Geaba ai studii gramada,
      Daca ele nu dau roada...
  • +5 (5 voturi)    
    Stimulente ???????? (Joi, 14 octombrie 2010, 10:39)

    silvia [anonim]

    Stimulente...,ptr a te determina sa iti faci treaba ??? Hai sa fim seriosi dar sunteti penibili !! Ai un salariu , pentru el trebuie sa prestezi.., ce este atat de greu sa intelegeti ??? Deci voi in ultimii ani ati "muncit" numai pentru ca aveati stimulente ! Rusine , rusine , rusine !! Nu doriti stimulente si pentru ca trebuie sa vorbiti frumos la ghiseu si in alte situatii ????
  • +3 (3 voturi)    
    uite nerusinare (Joi, 14 octombrie 2010, 10:53)

    mmc [anonim]

    mai MF daca voi numarati banii nu inseamna ca voi ii munciti si voi ii aduceti acolo! de unde ati adus voi bani la buget?
  • +3 (3 voturi)    
    7 masterate?!!! (Joi, 14 octombrie 2010, 11:08)

    anonim [anonim]

    7 masteraze ....wou si cate doctorate?!!!
    pai pentru cele 7 masterate ai primti stimulente

    teapa , poate le folosesti la ceva .. tablouri , curatat gemuri sau cine stie altceva
  • +1 (1 vot)    
    greu asa....poate o noua metoda de colectare (Joi, 14 octombrie 2010, 11:26)

    marius [anonim]

    E greu sa te descurci cu bani putini, si e f.f. greu sa schimbi din mers un sistem imbacsit, corupt si necorelat cu performanta profesionala.
    Cred ca externalizarea verificarii firmelor si a colectarii taxelor, in conditii de profitabilitate atat pentru stat cat si pentru prestator este singura solutie viabila.
    Functionarii din Minister nu ar trebui sa fie implicati in controale ci sa implementeze in mediul de afaceri politicile fiscale ale statului.
  • +1 (3 voturi)    
    stimulente (Joi, 14 octombrie 2010, 12:08)

    maria popescu [anonim]

    avea dreptate cineva cand spunea ca trebuiau facute si intelegeri cu bancile care aduc multa disperare....peste tot criza ,bancile merg inainte...nenorocesc oameni...multi si-au facut credite bazandu-se pe venituri meritate sau nu,dar s-au trezit fara mare parte din acele venituri...
    nu merita nimeni stimulente pt a-si face datoria...au fost angajati pe niste posturi care insemnau niste responsabilitati mai mari sau mai mici,dar te angajai sa faci ce scrie acolo...pt ce primesti salariul....
    vamesii nu sunt platiti sa isi faca datoria ,sa pazaeasca ,sa fie vigilenti ? nu asta e rostul lor acolo?
    acei angajati la finante nu sunt angajati sa controleze ,sa adune bani la buget?
    au fost angajati sa stea???si daca muncesc si isi fac datoria trebuie premiati?
    da,sunt de acord ,sa fie premiati si superpremiati cei care au merite deosebite,careisi depasesc ,in sensul pozitiv,strict datoria...capturi mari de droguri sau arme sau tigari ; descoperirea unor sume importante de bani evazionate deprivati etc...dar sa ai pretentia sa fii premiat pt ca iti faci jobul pt care esti angajat si salarizat???
    anomalie sau nesimtire ????
    spor de bani pt cunoasterea unei limbi straine ...LA MINISTERUL DE EXTERNE !!!!!!! nu este obligatoriu sa se cunoasca nu una ci 2-3 limbi straine pt a fi angajat la acest minister ?????
    da ,sa se aprecieze in mod deosebit cei care cunosc mai multe limbi straine decat un minimum stric necesar si IMPUS in fisa posturilor respective !!!!!
    altfel fiecare are dreptul la spor pt ce face :femeia de servici ca schimba apa si spala mai bine si nu imprastie mizeria dintr-un colt in altul,asistenta care iti ia sange ca ni iti sparge venele,soferul ca tine masina curata,vanzatoarea ca are bunul simt sa te serveasca si nu sta de vorba cu o alta colega despre telenovele vazuta...etc
    asta inseamna educcatiea primita in scoli...???respectul fata de munca,de ce ai de facut si pt ce esti platit si respectul fata de ceielalti....
  • -1 (1 vot)    
    bai frate (Joi, 14 octombrie 2010, 12:11)

    nahir [utilizator]

    daca cucoana aia cu doua doctorate si sapte masterate e doar o simpla angajata intr-o institutie a statului, ori e tampita (si atunci cum de e atat de titrata?) ori a avut suficienti bani sa-si cumpere diplomele. si intr-un caz si in altul isi merita salariul pe care il ia, fara smecheria numita stimulente.
  • -1 (1 vot)    
    CULMEA NSIMTIRII (Joi, 14 octombrie 2010, 12:16)

    nume [anonim]

    Asta e culmea nesimtirii, ca cei de la finante sa se planga.

    Ei, care sunt de departe pe primul loc in topul castigurilor raportate la efortul de munca.
  • -1 (1 vot)    
    nu ati observat (Joi, 14 octombrie 2010, 12:23)

    andi [anonim]

    Nu ati observat ca principala plangere a acestor persoane este faptul ca AU RATE LA BANCI?!?... ma rog nici nu se exprima corect romaneste ptr ca "am banci" e complet aiurea.
    A cui este deci responsabilitatea ptr faptul ca ei nu isi pot plati ratele? A contribuabilului? Pai si el are rate la banci, domanelor si domnilor! Toti am cazut in aceeasi capcana, ptr ca suntem neexperimentati si capitalismul ne-a dat -o peste bot din pacate.
    Dar sa ceri "rate mai mici" ca si politistii dealtfel, mi se pare o nesimtire!

    Nu v a pus nimeni sa semnati, trebuia sa va ganditi bine inainte sa va vindeti linistea si sanatatea la banci, stiut fiind faptul ca banca ALWAYS WINS, si tu iesi in pierdere!
  • -1 (1 vot)    
    masteratele lu' peste (Joi, 14 octombrie 2010, 13:36)

    nick c. [anonim]

    Cu cinci masterate si stai pe 600 lei/luna? Inseamna ca ti le-ai luat pe chistoce si-n cap n-ai dacat tarate!
  • 0 (2 voturi)    
    Mamaliga lui Basescu-Boc (Joi, 14 octombrie 2010, 15:00)

    DanBruma [anonim]

    incepe sa explodeze. Si-au pus astia doi singuri-singurei o bomba sub fund. Un nou guvern. E clar. Si poate si alegeri anticipate.
  • +1 (1 vot)    
    Unii chiar sunt penibili (Joi, 14 octombrie 2010, 15:42)

    Sile [anonim]

    Bine barem ca nu a zis paispe masterate. Si cind a mai avut timp sa munceasca ?Crede cineva toate minciunile lor? Nu vrea sa observe nimeni ca sunt o leaca prea multi fata de cit poate suporta bugetul?Problema de fond e insa temeiul legislativ care guverneaza institutia(si nu e singurul caz).Ca nici membrii guvernului nu sunt in stare sa raspunda corect situatiei, e si asta o problema. Dupa 20 de ani de bum! si fis! se apropie un mare trosc! O zi buna!
  • 0 (0 voturi)    
    lipsit de logica (Joi, 14 octombrie 2010, 19:18)

    ella [anonim]

    Avem o mare problema cu o astfel de mentalitate. Nu este corect ca acesti functionari sa primeasca stimulente pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu.
    Cunosc foarte multe persoane care lucreaza la finante. Nu sunt nici mai competenti, nici mai destepti decat altii, dar au vile si Jaguar! ce altii care lucreaza in mediu privat nu au!
    Este adevarat, trebuie sa aiba un salariu decent, 1500 ron, mi se pare foate decent, dar nu mai mult!
    Motivarea cum ca ar trebui stimulati ca sa nu ia spaga este imorala. Daca sunt tentati sa ia spaga asata inseamna ca fac parte din randul infractorilor!
    Faptul ca au rate la banci... Toti avem si ce sa facem? Sa ne dea si noua statul, ca nu ne ajung banii...
    Acum doi ani, eu n-am putut sa-i iau fetei mele un amarat de mobil cu radio, dar colega ei avea ultima generatie de telefon mobil, iar maica-sa lucra la finante. In urma cu 7 ani aceiasi mama tragea formulare la xerox si abia lega doua vorbe... Intre timp a facut facultate si master si a devenit inspectoare fiscala, insa tot nu leaga doua vorbe, dar ia stimulente la greu...
    S-a intors lumea cu susul in jos.
    Daca pornesti de la nimic si construiesti o mica afacere, pe banii tai, platesti impozite, angajezi 2-3 persoane si incerci sa supravietuiesti esti vazut ca un nimeni cand te duci sa-ti depui declaratiile, iar pentru 2 lei te si amendeaza.
    Eu am facut calculul... Impozitele si taxele pe care le platesc sunt mai mari decat suma care-mi ramane s-o impart cu membrii familiei in fiecare luna, ceea ce inseamna ca cei pentru care eu contribui traiesc mai bine decat copiii mei! Oare e cinstit? Cine poate sa-mi raspunda?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri